Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
yo3ies
Data înscrierii: 03/Noi/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2015 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 14 Dec 2010 09:05:12 Titlul subiectului: Comunicatiile Radio in tunel |
137493 |
|
Din cate am observat eu, in tunel se folosesc doua perechi de frecvente radio care se schimba intre ele in interstatii, e vorba de banda de VHF si vad ca se folosesc statii Motorola; pe deasupra exista separatie radio intre magistrale si se foloseste un sistem ciudat cu un cablu pe toata lungimea tunelului care este antena si tot timpul exista o purtatoare continua peste care se suprapune vocea. In afara de frecventele de receptie, poate da cineva mai multe detalii despre sistem, daca functioneaza in simplex (frecvente identice de emisie si receptie) sau in sistem repetor (frecvente diferite de emise si de receptie) precum si alte date.
Antena de emisie receptie a trenului este acel mic paralelipiped sau prisma de plastic de deasupra conductorului. |
|
Sus |
|
|
armyuser
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 18/Mar/2012 Mesaje: 24 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mar 14 Dec 2010 10:29:42 Titlul subiectului: sistem de radiocomunicații |
137494 |
|
Din informațiile pe care le dețin eu, la metrou se folosește un sistem de radiocomunicații mobile profesionale bazat pe un standard proprietar, din familia SmarTrunk. Mai multe informații se găsesc pe W3.
Terminalele de abonat sunt terminale clasice convenționale, modificate prin adăugarea în interior a unui plăci de logică, pentru conformarea cu cerințele de semnalizare impuse de protocolul SmarTrunk.
Din punctul meu de vedere, comparând cu gama de soluții de radiocomunicații mobile profesionale utilizate în ultimii 10 ani, SmarTrunk reprezintă o soluție primitivă. Singurul avantaj este că folosește niște terminale analogice convenționale și niște controlere simpluțe, ceea ce determină un preț general foarte scăzut. Mă îndoiesc că tranzacția comercială a fost determinată de acest avantaj. _________________ armyuser.blogspot.com |
|
Sus |
|
|
yo3ies
Data înscrierii: 03/Noi/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2015 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 14 Dec 2010 11:05:09 Titlul subiectului: |
137495 |
|
Nu cred ca se foloseste smart trunk, ci comunicatie in mod conventional pentru ca am vazut folosindu-se Motorola GP300 care nu merge in smart trunk si cred ca folosesc un sistem in care statia e tot timpul in scanare si emite acolo unde gaseste semnal de purtatoare continua si in plus se poate asculta cu un banal scanner fara optiuni de smart trunk, ramane de sapat. |
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 14 Dec 2010 23:29:37 Titlul subiectului: |
137524 |
|
Eu din ce stiu lucreaza pe FM undeva pina in 150 MHz , stiu ca sint mai multe frecvente la care statia comuta automat , transmisia si receptia se face pe aceeasi frecventa
Se poate receptiona cu un scaner |
|
Sus |
|
|
armyuser
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 18/Mar/2012 Mesaje: 24 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mie 15 Dec 2010 11:16:32 Titlul subiectului: PMR la Metrorex |
137538 |
|
Atenție!
Este vorba despre SmarTrunk, nu Smart Trunk (sistem mai vechi creat de Motorola pe la sfârșitul anilor 1990, precursor al soluțiilor compatibile cu standardele APCO și TETRA)!
Dacă faci o căutare pe w3 după SmarTrunk II vei vedea care sunt detaliile standardului. Se poate folosi un terminal GP300 Motorola fără probleme, dar numai dacă i se instalează în interior o placă logică pentru codarea/decodarea semnalizărilor în canal. Banda de frecvențe folosită este banda licențiată VHF PMR (147-174 MHz). _________________ armyuser.blogspot.com |
|
Sus |
|
|
|