Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Asus
Data înscrierii: 31/Aug/2006 Ultima vizita: 26/Noi/2012 Mesaje: 197
|
Trimis: Vin 17 Dec 2010 00:57:36 Titlul subiectului: Colectorii de curent ai troleibuzelor |
137595 |
|
Industria din domeniul troleibuzelor a avansat enorm in ultimii ani dar, inca o data o spun cu parere de rau, la noi in afara de niste troleibuze second mai rasarite, absolut nimic...
Azi o sa vorbesc despre colectorii de curent.
Occidentul s-a prins de faptul ca viteza conteaza inca din timpul in care la noi erau drumuri de pamant, asa ca pentru troleibuze au gasit un 2 modele de colectori curent pentru capatori.
Unul dintre aceste modele deja se gaseste si la troleibuzele din Ploiesti sau Bucuresti. De fapt peste tot, din Ungaria in restul Europei, se gaseste unul din aceste tipuri de colectori.
Fara a mai povesti mult iata ce fac aceste tipuri de colectori - ofera viteze de deplasare a troleibuzului foarte mari fara sa deraieze captatorii de pe linie - merg linistit pana la viteza maxima a troleibuzului.
Descriere: |
Cu acest tip de colector au venit echipate toate troleibuzele achizitionate secod-hand in Bv |
|
Mărime fișier: |
30.54 kb |
Vizualizat: |
de 8307 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
8.11 kb |
Vizualizat: |
de 8307 ori |
|
Descriere: |
colectori moderni prezentatii intr-0 expozitie in Cehia |
|
Mărime fișier: |
166.5 kb |
Vizualizat: |
de 8304 ori |
|
Ultima modificare efectuată Asus la Vin 17 Dec 2010 01:14:10, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Joi 20 Dec 2012 12:36:58 Titlul subiectului: |
161102 |
|
Eu am fost intotdeauna fascinat la Rocaruri de randuniciile care erau rabatabile sau mai pe romaneste spus, se dadeau peste cap. Toate DAC/Rocarurile facute dupa 1985 au primit acest nou model. Toate aveau si o sfoara ce lega varful randunicii de bratul captatorului. ---0---
Acea sfoara continea si o greutate patrata-material izolator- pentru a creea o greutate acelei sfori de siguranta dar si pentru a nu ceda la eventuale socuri. La Sibiu majoritatea acestor sfori erau pur si simplu rupte de catre soferi-ori in mod voit-ori in urma unor deraieri ale captatorilor. Foarte putine troleibuze mai aveau aceste "sforicici" la 6 luni, maxim un an de la folosinta. Pentru mine era un criteriu a calitatii soferului. Renumitul 330, pana cand sa dispara brusc de pe strazile Sibiului in 1990, a fost singurul din acea generatie(320-331) care sa mai aiba intacte acele sfori. Si a circulat aproape 2 ani in Sibiu.
La polul opus existau acei soferi care nici nu le mai remarcau- spre exemplu 321 care a mai circulat cu niste ramasite chiar si 8 ani pana la primul RK sau 212E nr 198 de la Medias care mai avea un ciont inante de casare.
Atasez o poza de a lui Silviu Sintea cu troleibuzul Rocar 212E nr. 235 din Sibiu in anul 1994 proaspat sosit din fabrica, pentru a distinge mai bine detaliile despre care vorbesc. Anexez si 237. Poza S. Sintea
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
151.71 kb |
Vizualizat: |
de 7020 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
126.67 kb |
Vizualizat: |
de 7020 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 20 Dec 2012 15:43:55 Titlul subiectului: |
161104 |
|
Isi va gasi locul candva intr-un muzeu...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
31.93 kb |
Vizualizat: |
de 7004 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.72 kb |
Vizualizat: |
de 7004 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.62 kb |
Vizualizat: |
de 7004 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Vin 21 Dec 2012 01:01:14 Titlul subiectului: |
161110 |
|
O piesa valoroasa insa nu mai pastreaza multe din elementele originale. In multe orase s-a mers pe improvizatii. Asa a fost si cazul Iasiului. Acea sfoara avea rolul celeia de care am amintit initial.
|
|
Sus |
|
|
|