Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Dezafectarea liniei de tramvai Podu de Piatra - Podu Ros
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 11 Iul 2011 10:05:36    Titlul subiectului: 145746

Fiti convinsi ca daca dispare linia de pe Splai, cruce si cea de la Tepro la Rond Tutora, iar traseul 5 va deveni traseu de autobuz. 5-ul nu va ajunge in veci sa ruleze in paralel cu 11-le din Dacia si pana la Tepro (ar fi absurd). Nici varianta cu 2-ul pe Iorga nu e mai breaza, fie el pastrat pana in Baza sau dus in locul 5-ului pana la Tutora. Oricum am da-o, desfiintarea liniei de pe Splai genereaza o multime de probleme pe mai multe directii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
usus



Data înscrierii: 12/Iul/2011
Ultima vizita: 18/Mai/2022
Mesaje: 2
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Iul 2011 15:05:10    Titlul subiectului: Neuroni de vanzare 146114

Catre domnii de la primarie care au cu un neuron mai putin decat o blonda:

1. Terminati bulevardul Cantemir care a murit o data cu Ceausescu si la care mai sunt de realizat 100-200 m ca sa ajunga in strada Palat. (care ar rezolva si problema creata de deschiderea complexului Palas)
2. Daca vreti sa faceti bulevard pe splai puteti sa mutati linia de tramvai pe soseaua Nationalat. (oricum trebuie reabilitata si linia si soseaua iar in Podul ros se poate face un rond de tramvai ca in Podul de piatra si se evita in intersectia liniilor)
3. Dar daca totusi faceti bulevard fara sa tineti cont de ce am scris mai sus veti avea in Podul ros o intersectie mai agomerata ca pana acuma pe care nu o va rezolva nici urmatorul pasaj suberan.

Offtopic:

Pentru ca nu s-au respectat planurile gandite inante de `89 traficul pe bretelele pasajului Nicolina este minim. Ar trebui sa gasisti solutii ocolitoare cum sa ajunga lumea acolo nu sa bagati cat mai multe masini in Podul ros. Daca vreti sa vedeti cum arata traficul cu bulevardul gandit de voi inchideti vreo 2 zile bulevardul Nicolae Iorga de la Podul de piatra la gara Nicolina.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tavinho



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2013
Mesaje: 206
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Iul 2011 17:03:08    Titlul subiectului: 146119

Oriunde in lumea asta civilizata s-a vazut ca daca se fac amenajari in favoarea masinilor nu rezulta nimic altceva decat atragerea unui trafic rutier sporit, ingreunand viata tuturor. Si daca concomitent cu asta desfiintezi si transportul in comun ecologic (atat de favorizat in Vest), e crima dubla. Sunt o gramada de motive pentru care linia aia trebuie sa ramana si nu le reiau acum, sper ca la momentul deciziei sau cand se va pune serios problema si se vor analiza (sper obiectiv) variantele, cineva cumva undeva sa vorbeasca in cunostinta de cauza si sa sustina transportul in comun pe acel sector. Se pot atrage fonduri europene ca sa nu planga ca nu au bani. Pana la urma cum ramane? Pozitia Primariei e pro sau contra scoaterii tramvaielor de pe acea portiune? Atata contrazicere..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1069
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Iul 2011 17:14:28    Titlul subiectului: 146120

Acea portiune de linie nu este importanta, in sine. Ea leaga Podu' Ros de Gara, ceea ce este foarte bine. Daca este sa ne gandin la numarul de calatori care urca/coboara pe acel tronson, am spune ca este nerentabil. Dar asta daca ne referim doar la linia in cauza. Ea este doar o "punte de legatura" si nu cred ca ar trebui scoasa, ci modernizata.

Daca este sa luam la bani marunti acea portiune, este dublata de autobuzul 19. Si multa lume prefera sa ia autobuzul 19 pana la gara decat 2. Este o realitate. Dar daca ar fi modernizata linia, traseul 19 cumva deviat, pentru a se evita suprapunerea, atunci tramvaiul in aceea zona ar fi mai popular.

Cum spunea cineva mai sus este excelent daca s-ar realiza conexiunea dintre bulevardul Cantemir si Strada Palat. Ar fi o "gura de oxigen", pentru un trafic si asa "sufocat".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pdw



Data înscrierii: 19/Mar/2009
Ultima vizita: 14/Dec/2020
Mesaje: 2
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Iul 2011 18:33:37    Titlul subiectului: 146123

tramfan a scris:
Daca este sa luam la bani marunti acea portiune, este dublata de autobuzul 19. Si multa lume prefera sa ia autobuzul 19 pana la gara decat 2. Este o realitate.

Multa lume prefera autobuzul 19 pentru ca are de asteptat mai putin in statie, 2-ul circuland (mult) mai rar.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1069
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Iul 2011 18:51:04    Titlul subiectului: 146124

Da. dar daca ar pune o frecventa mai mare la 2, nu ar mai fi nevoie de 19. 19 dubleaza in proportie de 70% traseul 2, ceea ce numai benefic nu este. Eu, daca as fi factor decizional, as face tot ce mi-ar fi in putere, pentru a reduce la maxim suprapunerea celor doua trasee. Iar traseul 5 nu cred ca este neaparat nevoie sa fie dus pana in Dacia, poate intoarce la Podul de Piatra.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Iul 2011 18:59:00    Titlul subiectului: 146125

Din pacate, lumea nu prea intelege ca e in avantajul sau sa foloseasca tramvaiul intre Canta si Podu Ros si viceversa si, cum pasarea pe limba ei piere, intervalul de urmarire pe traseul 2 trebuie ajustat in consecinta. Si, tot asa, pe limba sa, lumea va ramane si fara tramvai pe tronsonul in discutie si va sta in autobuzul 19 sa faca 15 minute de la Podu de Piatra pana in Podu Ros (cine cunoaste dezastrul care se produce de multe ori pe sos. Nationala stie despre ce vorbesc). A, si alaturi de lumea din autobuzul 19 va sta si lumea din viitorul autobuz 5. Si cu totii vor suspina dupa tramvaiul pierdut iremediabil. Asta e, nepasarea si lipsa de judecata a unor mii de oameni nu poate fi compensata de zbaterea unor putine capete cu judecata.

19-le isi are rostul lui, problema e spiritul de turma. Ca un compromis, eu as opta pentru ajustarea lui cat mai repede cu putinta dupa planul de transport din 2010, cu scurtarea pana la Billa si acoperirea cu 4 unitati, fara ranforsari. Evident, 2-ul ar reveni la un grafic decent.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1069
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Iul 2011 19:27:15    Titlul subiectului: 146126

Sunt de acord cu ce a spus radub mai sus in totalitate.

Cum spuneam si mai sus, nu vad utilitatea tramvaiului 5 pana in Dacia, la acest moment, cand pe acolo avem si 6 si avem si 11. Eu as vedea 5 pana de la Podul de Piatra pana la Baza 3 cu prelungire la orele de varf pana la Rond Tutora.

2 trebuie sa ramana asa. Iar 19 sa fie deviat pe partea cealalta (un sens )si sa nu mai mearga pe Soseaua Nationala si cum spunea si domnul radub sa nu mai fie pana in Canta, ci numai pana la Gara, sau Billa.

Se poate foarte bine, cand se face linia pe Soseaua Nicolina sa se faca un traseu GUG - PD ROS - GARA, iar 9 sa fie dus prin Centru, in Copou.

Revenind insa la linie, eu cred ca ea poate fi modernizata si facuta chiar una expres, pentru ca pe acolo nu merge si masini. Dar pentru asta trebuie multa rabdare si multa vointa, combinata cu daruire.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Iul 2011 19:57:52    Titlul subiectului: 146128

Cu ceea ce spui legat de 5 nu pot fi de acord. Citeste ce scrie Scumpete pe prima pagina - stie foarte bine despre ce vorbeste, dincolo de orice flux de calatori realizat periodic la care as face referire eu.

Ceea ce scartaie, insa, pe acel tronson (si nu e singurul) este corelarea graficelor celor doua trasee de tramvai, astfel incat sa se evite situatiile in care 2-ul si 5-ul merg la pachet. Din pacate, insa, e foarte greu de rezolvat aceasta problema. Speranta sta in generarea automata a graficelor, atunci cand va fi sa fie posibil. Manual e un cosmar (ceva in genul povestii cu Mesterul Manole).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1069
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Iul 2011 20:23:10    Titlul subiectului: 146129

Ok, acum am inteles. Multumesc pentru raspunsuri. Adevarul e ca nu stau prin acea zona.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 1003
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 08:02:52    Titlul subiectului: 322 146340

Declarație a Directorului Tehnic al Primăriei Municipiului Iași vis-a-vis de calea de rulare de pe tronsonul Podul de Piatra-Podu Ros și eventuala mutare a traficului tramvaiului (5) pe ruta N.Iorga-Tesatura ...

Evenimentul în editia de Luni 25 Iulie 2011 a scris:
Revoluția sensurilor unice
Nelu Păunescu

[...] Sensuri unice pe un bulevarde cu patru benzi

Tot din acea perioadă a rămas și ideea ca pe bulevardul Ștefan cel Mare să se introducă sens unic, dinspre Palat spre Gulliver, urmând ca șoferii să fie îngrămădiți pe singura arteră, foarte strâmtă, ce ar putea să-i preia spre bdul Independenței - str. 14 Decembrie. Această variantă nu a fost găsită fezabilă în acel moment, în ciuda banilor dați, dar astăzi este văzută drept cel mai eficient sens unic din Iași, chiar dacă sugrumă în mod voluntar celelalte benzi de circulație existente. Cum bulevardul central a rămas tot pe două sensuri de mers, s-a dispus măsura instituirii de sensuri unice pe străzile adiacente care fac legătura cu Podu de Piatră și Gară - Sf. Andrei, Gându și Colonel Langa.

Au scăpat atunci străzile Crișan și Petru Movilă, atât prin prisma problemei parcărilor, care s-a ridicat, cât și a haosului care a precedat instituirea sensurilor unice pe celelalte străzi din zona inferioară bulevardului Ștefan cel Mare. În vederea degajării unor fire de pe tronsonul Anastasie Panu - Palat, pentru efectuarea lucrărilor de montare a șinelor de tramvai, dar și din perspectiva deschiderii Palasului, la finele anului viitor, șefii Primăriei intenționează în acest moment să închisă o arteră cu patru benzi de circulație, pentru a o transforma în sens unic. Este vorba de str. Palat, urmând ca șoferii care se deplasează din Podu Roș, pe sensul de mers către centru, să fie direcționați pe strada Sf. Lazăr, care la rândul ei este gândită ca viitor sens unic... cu linie de tramvai. Accesul traficului auto nu va mai fi permis pe Anastasie Panu, acesta urmând să fie direcționat pe str. Grigore Ghica Vodă, colț cu sediul SRI, spre strada Elena Doamna. [...]

Navigând după soluții pe Bahlui

De-a lungul splaiurilor râului Bahlui se observă de asemenea un conflict în gândirea circulațiilor. În timp ce pe Splai Bahlui drept, între Metalurgie și Podu de Piatră, arteră ce însumează pe alocuri o lățime pe care s-ar putea amenaja până la 3 benzi de mers, se circulă relaxat pe un singur sens, pe celălalt mal, mai precis pe Șoseaua Națională - porțiunea dintre Podu de Piatră și Podul Roș, traficul se desfășoară bară la bară pe jumătate din carosabil, cealaltă parte fiind acoperită de parcaje. „Pentru fluidizarea traficului pe acea porțiune am avut în plan devierea circulației tramvaielor între Podu de Piatră și Podu Roș pe coridorul Podu de Piatră - Gara Internațională - Bazar- Piața Nicolina - Țesătura, pentru a permite scoaterea căii de rulare de pe acea porțiune și asfaltarea acesteia pentru a se crea astfel o nouă arteră funcțională, care să meargă în paralel cu cea de pe Splai stâng Bahlui. Această soluție se află încă în analiză”, a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei Iași.

Până ce nu va exista o corespondență în circulația pe cele două maluri ale Bahluiului și, implicit, între ele, adoptarea sensurilor unice nu va rezolva problemele de trafic de pe aceste coridoare. Mai mult, la mijlocul tronsonului amintit, Podu de Piatră - Podu Roș, trenează de mulți ani construcția unui pasaj gândit să unească într-o legătură directă bulevardul Cantemir cu strada Palat, evitându-se astfel un ocol prin Podu Roș.

Și ca și cum nu ar fi fost de ajuns, în paralel cu această campanie de sugrumare a unor astfel de artere cu potențial pentru dublu sens de mers, reprezentanții Primăriei au trecut la semaforizarea „inteligentă” a marilor intersecții și bulevarde, reușind să creeze încă o barieră în calea fluidizării traficului la ore de vârf, în primul rând din cauza timpilor de așteptare care nu au fost armonizați în breteaua de semafoare montate de-a lungul arterelor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tavinho



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2013
Mesaje: 206
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 08:44:48    Titlul subiectului: 146342

L-as intreba pe dl.Chirica de ce considera el ca fluidizarea traficului pe acea portiune poate fi realizata doar fara tramvaie. S-a spus de nenumarate ori ca acea portiune este cautata si folosita de oameni si cum zicea cineva undeva tot pe forum parca, cum ar fi ca in loc de un tramvai cu calatori, acei calatori sa fie redistribuiti in 20-25 de masini. Oriunde faci o chestie sa facilitezi circulatia masinilor, nu vei avea decat trafic mai mare. Daca scoti si tramvaiul vei avea trafic si mai mare din motivul mentionat mai sus. Of!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 1003
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 30 Iul 2011 18:30:19    Titlul subiectului: 328 146875

Inca 3 zile pana la licitatia pentru Servicii de consultanta si proiectare pentru realizarea documentatiei aferente proiectului „Reabilitarea infrastructurii rutiere in zona industriala a municipiului Iasi" Exclamation

LINK anunt !

In atasament "Caietul de Sarcini pentru achizitia de servicii consultanta si proiectare pentru realizarea documentatiei proiectului “Reabilitarea infrastructurii rutiere in zona industriala a Municipiului Iasi” !



CS reabilitare infrastructura.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  CS reabilitare infrastructura.pdf
 Mărime fișier:  844.75 kb
 Descărcat:  de 513 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 1003
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 01 Aug 2011 10:09:52    Titlul subiectului: 2011-08-01 146920

sanducosmin92 a scris:
Oamenii politici și transportul public ...

Pentru că se apropie campania electorală pentru alegerile locale din 2012 , iată că partidele ies la înaintare cu diferite proiecte ...

--Eliminarea traseului de tramvai din zona Podul de Piatră - Țesătura ...
--Mutarea Depoului de la Gară în Dacia sau alt spațiu și crearea unei parcări subterane , iar la nivelul solului amenajarea unui parc verde cu fântâni arteziene și a unui spațiu de recreere ;
--Amplasarea de gazon între liniile de tramvai .

Și multe altele în atașament ... sursa.



Dezvoltare Urbana.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  Dezvoltare Urbana.pdf
 Mărime fișier:  5.33 MB
 Descărcat:  de 445 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 22/Feb/2021
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 01 Aug 2011 11:30:38    Titlul subiectului: 146922

Depoul de la gara e foarte inestetic, urat, mizerabil si asa mai departe, deci mutarea lui ar fi o idee extraordinara cu 2 conditii:
1. sa fie mutat intr-o zona unde sa nu fie capat de linie, gen zona industriala, mai ales ca acolo sunt foarte multe locuri
2. sa se faca parcare subterana si zona de agrement, sa nu ridice vreun smecher o vila.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 01 Aug 2011 12:15:54    Titlul subiectului: 146924

In depoul de la Gara sunt 5 km de linie, hale si cate si mai cate (dar multe). Nu va imbatati cu apa rece, nu va face nimeni depou nou, ca doar n-o sa faca o chestie de lux care sa serveasca lumea de rand, care e departe de nasul lor. Vor muta cel mult o parte din tramvaie in Dacia, vor reorganiza nitel spatiul de acolo pentru a mai pune cateva sine de garare si cu asta basta. Evident, numarul de vagoane va scadea, evident, trasee de tramvai vor disparea. Si veti ajunge la autobuze, ca doar asa ziceau deunazi niste viitori cantindati pe la TV, ca autobuzul e bun, ca nu depinde de retea si de alte alea. Deci, in timp ce orase chiar din tara asta au inceput sa muste din fructul civilizatiei, la Iasi evolutia va fi eventual catre cai si carute (ca doar autobuzul si colbul fac o pereche strasnica). A, si sa ne fereasca Doamne-Doamne de o strangulare a traficului dinspre si spre Dacia, ca ciuciu tramvaie pe traseele ramase. No problem, mai bagam niste autobuze. Iar cand nu vor mai fi suficiente, mai bagam si niste dube. Eventual private si cu numere din toata tara si chiar din Republica Moldova.

Eu as visa un singur depou (evident, cu o dimensionare conforma cu necesitatile actuale, dar si viitoare, in speranta atragerii mai multor calatori) in zona Tudor-Moldoplast (zona buna pentru asa ceva, acces extraordinar de bun la toate traseele), in care sa fie concentrate toate sectiile actualei RATP, inclusiv partea administrativa. Si as mai visa ca pe langa idilica parcare subterana acoperita de firul ierbii si floricele, sa ramana si cele cateva cladiri istorice din actualul depou de la Gara, unde sa fie amenajat mult visatul muzeu al transportului public iesean, cu iesire la reteaua de tramvai. Asta e visul, realitatea e alta.

Deci, sa nu te imbeti cu apa rece...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 1003
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 04 Aug 2011 07:24:44    Titlul subiectului: 2011-08-04 147316

Nici un ofertant la licitatia pentru pentru achizitia de servicii consultanta si proiectare pentru realizarea documentatiei proiectului “Reabilitarea infrastructurii rutiere in zona industriala a Municipiului Iasi” !

Ziarul de Iasi

Joi 4 August 2011

"Contract de 210.000 lei, fara client
Autor: Felix GUZGA

Nici o firma nu s-a aratat interesata de un proiect european al Primariei.

Licitatia pentru realizarea documentatiei tehnice a fost organizata ieri. "Nu a fost depusa nici o oferta. Procedura va fi reluata", a declarat Sebastian Buraga, purtatorul de cuvint al Primariei.

Municipalitatea era pregatita sa ofere pina la 210.000 lei, fara TVA, pentru documentatia tehnica. Proiectul vizeaza reabilitarea podurilor de peste Bahlui, dar si strazile situate pe de o parte si de alta a riului.

Alte lucrari care ar trebui prinse in documentatie sint cele de amenajare a unor subtraversari de o parte si de alta a podurilor din Podu Ros, Tudor Vladimirescu, Metalurgie.

Sefii Primariei intentioneaza sa renunte si la liniile de tramvai care fac legatura intre Podul de Piatra si Podu Ros. Zona ar urma sa fie asfaltata. Lucrarile sint estimate la 20,4 milioane de euro, proiectul urmind a fi depus pentru a obtine fonduri europene pe axa I din Programul Operational Regional.
"

_____________________________________________________________

Singura solutie pentru a asigura un trafic fluent (fara a se supraaglomera si mai mult cu o artera auto in plus ... ) in zona Podu Ros este reabilitarea liniei Podul de Piatra-Podu Ros intre Podul de Piatra si Blocul PNL + continuarea reabilitarii de la macazul din Podu Ros catre Tesatura ; Eventual se poate utiliza aceasta si pentru trafic auto (in limite normale) ! Acest tronson trebuie sa ramana deschis atat pentru situatiile-problema pe Nicolae Iorga dar si pentru retrageri/intrari pe traseu rapide , pentru TOATE traseele (1/13 au nevoie de traseu rapid catre Depou s.a.m.d.) ! In plus , existenta macazului la Podul de Piatra si a liniei reabilitate impune pastrarea si fructificarea avantajului de a avea legatura rapida directa Est-Vest!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 1003
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 12 Aug 2011 19:05:10    Titlul subiectului: 2011-08-12 147617

Date fiind ultimele noutati privind pasii importanti in marile proiecte de infrastructura transportului public iesean (Licitatia pentru reabilitarea cale de rulare CUG-Podu Ros , reactivarea tronsonului Palat-Anastasie Panu-Elena Doamna ) , am intocmit cateva propuneri pentru descongesitonarea traficului auto si prioritizarea traficului de calatori in intersectia-problema Podu Ros ... dupa cum urmeaza ...

Citat:
1) Eliminarea semaforului pietonal de pe pod ! (exista solutia traversarii prin dreptul Bisericii Sf Imparati Constantin si Elena ... ) ;

2) Sens unic pe directia Strada Sf Lazar-Strada Grigore Ghica-Elena Doamna ... ;

3) Sens unic pe Sos Nationala ;

4) Masinile ce vin de pe Strada Palat sa vireze la dreapta spre Splai Bahlui (indiferent daca merg spre Nicolina sau Socola ) deplasandu-se in continuare pe directia Pod Cantemir-Soseaua Nationala ... ; Astfel se elimina timpii de asteptare a tramvaielor de pe traseele 2 si 5 !

5) Inainte de la Blv Mangeron catre Splai Bahlui Mal Drept ; (Interzicerea virajului la stanga catre Sos Nicolina si continuarea pe directia enuntata la Punctul (4) )

6) Problema nr 1 Rondul Podu Ros ... Interzicerea traficului rutier (cu exceptia mijloacelor de transport public ! ) + semaforizare sincronizata a Rondului si trafic al transportului public în ambele sensuri în conformitate cu declaratiile din anul ... 2008 ... http://www.ziaruldeiasi.ro/local/semafoare-in-rondul-din-podu-ros~ni4mpb ... (in acest caz NUMAI microbuzele si autobuzele vor merge pe calea de rulare a tramvaielor ) ;

7) Masinile ce doresc sa ajunga din Podu Ros spre Splai Bahlui Mal Drept ... vor stationa la semafor in afara portiunii de cale de rulare a tramvaielor , exceptie fac doar autobuzele traseului 19 si cele ce intra pe trasee de la garaj ! (In acest caz se impune marirea benzii de mers de pe pod catre Sf Lazar )

8) Instituirea unui semafor pentru tramvaie în fata sediului BCR pe sensul spre Podu Ros , sincronizat cu cel auto de la intersectia Mangeron cu Podu Ros ...

9) Pastrarea in circuit a caii de rulare Podul de Piatra-Podu Ros si reabilitarea acesteia intre Podul de Piatra si Blocul PNL si de asemenea continuarea reabilitarii de la macazul/incrucisarea din Podu Ros pana la intersectia Tesatura-Tutora-Calea Chisinaului (pentru evitarea deraierilor de tipul celei din 24.03.2011 si asigurarea unei viteze crescute in zona a tramvaielor) , in conditiile in care prin proiectul "Modernizarea retelei de linii de tramvai in polul de crestere" se are in vedere reabilitarea tronsoanelor de pe Nicolae Iorga , Bld Socola , Calea Chisinaului as ridica problema utilitatii eliminarii caii de rulare Podul de Piatra -Podu Ros (cale de rulare cu o vechime si utilitate indelungata , daca nu ma insel utilizata inca de la sfarsitul anilor '70 ...) in conditiile existentei caii de rulare reabilitate Dacia-Alexandru-Podul de Piatra si a tronsonului viitor reabilitat Podu Ros-Tutora-Metalurgie ... In plus , in conditiile in care rebilitarea tronsonului CUG II-Podu Ros nu implica si reabilitarea bretelelor nu vor exista posibilitati de retragere pentru tramvaiele de pe traseul 9 (sau ce indicativ va primi ... ) decat pe directia Podu Ros-Palat-Tg Cucu-Arcu-Depou in detrimentul rutei directe Podu Ros-Podul de Piatra-Depou (prin refacerea bretelei din zona Bloc PNL) . Asadar , vad posibila pastrarea in circuit a tronsonului cale de rulare Podu Ros-Podul de Piatra si reabilitarea sa odata cu lucrarile la cale de rulare din zona CUG dar mai ales odata cu reabilitarea tronsonului Podu Ros-Tesatura prin proiectul "Modernizarea retelei de linii de tramvai in polul de crestere" !

10) Semaforizarea sincronizata a traversarii rondului Podu Ros atat cu semaforul de la Oficiul Postal Podu Ros cat si cu cel de la intersectia Mangeron-Splai Mal Drept . Tot la capitolul semaforizari s-ar mai impune si un semafor pentru tramvaie in zona Podu Ros (traseele 2 si 5 , respectiv 1/13) de asemenea luandu-se in considerare timpii de la semaforul propus pentru Rondul Podu Ros dar si cei de la semaforul din dreptul BCR !


... In paralel am trimis spre analiza si pe varianta locala (informatii@primaria-iasi.ro) ... primind urmatorul mesaj preliminar (pana la analiza in Comisia de Circulatie) ...
Citat:

Buna ziua

Va multumim pentru propunerile dumneavoastra. Au fost inaintate catre Comisia de Circulatie.


Mai jos am figurat variantele propuse de mine (click pe fiecare imagine pentru afisare la dimensiune normala ... 1) sensurile unice propuse ; 2) varianta de ocolire a intersectiei ; 3) calea de rulare Podul de Piatra-Podu Ros-Tesatura ; 4) varianta pentru Blv Mangeron ; 5) breteaua cale de rulare Rond Podu Ros-catre tronsonul spre Podul de Piatra ; 6) circulatia in ambele sensuri in Rondul Podu Ros pentru mijloacele de transport public ) :

1) 2) 3) 4) 5) 6)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1069
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 12 Aug 2011 19:31:25    Titlul subiectului: 147621

Cosmine, nu crezi ca este cam mult pentru a ocoli, pana la pod Cantemir?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 1003
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Aug 2011 10:26:09    Titlul subiectului: 2011-08-13 147634

Este doar o varianta [ipotetica] de lucru ! Ca distanta e mare , insa ca utilitate pentru descongestionarea traficului ar fi o varianta in eventualitatea transformarii in sens unic pe Sos Nationala si totodata pentru pastrarea in circuit a tronsonului Podul de Piatra-Podu Ros si redeschiderea circulatiei din toamna pe tronsonul Podu Ros-Anastasie Panu ! Ramane de vazut analiza facuta in Comisia de Circulatie si concluziile formulate , nu zic ca ar fi 100% "corecta" insa ca varianta pentru prioritizarea transportului public in zona (pana la constructia de subtraversari in zona Podu Ros) ar fi una simpla si fara implicatii majore !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 22/Feb/2021
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 17 Aug 2011 21:03:27    Titlul subiectului: 147748

1. Nu mi se pare normala desfiintarea trecerii de pietoni deoarece e mult de inconjurat pentru cineva care trebuie sa mearga pe Mangeron spre Tudor sau Splai Bahlui Mal Stang. Pentru cea de-a 2a situatie ar trebui ca pietonul sa mearga pe la trecerea din zona chioscurilor, apoi trecerea peste Blvd. Socola, apoi peste str. Tutora, ceea ce e o mare prostie din pct meu de vedere.
2 Pe strada Sf. Lazar ar exista 3 benzi pentru masini, in ideea ca una va fi transformata in loc de parcare, insa strada Grigore Ghica nu ar putea prelua tot acest trafic imens iar strada Palat s-ar supraaglomera in zona Halei Centrale.
3 + 4 + 7 Masinile care doresc sa ajunga la Pasajul Galata sau sa mearga pe strada Nicolae Iorga ar produce adevarate blocaje pe strada Cantemir pentru ca nu ar mai exista alta solutie decat breataua de la pasarela Nicolina sau podul peste Bahlui. Tramvaiele 2 si 5 nu asteapta prea mult ca sa se justifice o asemenea masura.

Despre interzicerea circulatiei auto in Podul Ros nici nu vreau sa mai mentionez, presupun ca nu iti dai seama ca haos ar crea o asemenea masura. Toate masinile care nu mai pot intra in rond se vor orienta spre alte bulevarde si situatia va deveni cu mult mai complicata si pentru transportul in comun.

Fara suparare, dar se pare ca unii dintre voi uita ca toti cetatenii acestui oras sunt platitori de taxe catre bugetul local deci au drepturi egale. Cum sa te gandesti sa obligi soferii sa mearga spre Splai doar ca sa aiba tramvaiele 2 si 5 mai putin de asteptat?! Cat de des trec aceste tramvaie, te-ai gandit ce ambuteiaje s-ar produce in momentul in care 3 bulevarde se duc spre o strada cu 2 benzi?!

O strada care sa mearga paralel cu Soseaua Nationala, cu sens unic pentru autobuze spre Podu Ros, si pe care sa poata circula doar tramvaiele si autobuzele ar rezolva toata problema dintre Podu de Piatra si Podu Ros iar cele 2-3 minute pe care ar trebui sa le stea autobuzul in intersectie nu sunt un capat de lume.

Cu tot respectul pentru sanducosmin92, te rog sa analizezi si implicatiile pe care asemenea propuneri le au asupra traficului, sa incerci o privire de ansamblu intai. Nu poti bloca cea mai mare intersectie din oras doar ca sa treaca 2 tramvaie si cateva autobuze la 15 minute.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 22/Feb/2021
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 06 Dec 2011 10:21:36    Titlul subiectului: 150833

Toti cei care doresc sa sustina linia de tramvai dintre Podul de Piatra si Podul Ros sunt invitati sa adauge un comentariu de sustinere la acest mesaj adresat cabinetului domnului primar: http://www.domnuleprimar.ro/56718-Buna-ziua-Astazi-citit-uimire-despre-faptul-doriti-scoateti.html

Mesajele trebuie sa fie adaugate cat mai repede, astfel incat sa poate fi citite de catre reprezentatul oficial care va raspunde. De asemenea, ar fi indicat sa va spuneti macar numele complet, astfel incat sa nu para ca un utilizator a adaugat toate mesajele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Bogdan A.



Data înscrierii: 14/Noi/2007
Ultima vizita: 07/Aug/2023
Mesaje: 70
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 06 Dec 2011 11:08:53    Titlul subiectului: 150835

Am comentat pozitiv, dar nu există nici un feedback (comentariul nu apare pe site, sper doar că e salvat undeva pentru ochii celui care trebuie să citească...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 22/Feb/2021
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 06 Dec 2011 11:42:53    Titlul subiectului: 150837

Va aparea dupa ce este verificat de catre moderatori, pentru a cenzura limbajul care nu respecta normele bunului simt, avand in vedere ca mesajul este citit de catre un oficial al primiariei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 1003
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2011 08:32:42    Titlul subiectului: 2011-12-17 151086

Evenimentul

Sâmbătă 17 Decembrie 2011

Va mai trece tramvaiul pe malul Bahluiului?
Tudor Damaschin

În ultima săptămână s-a înmulțit numărul ieșenilor care se opun desființării liniei de tramvai pe tronsonul Podu Roș - Podul de Piatră. Deși reprezentanții Primăriei susțin că vor ține cont de toate părerile exprimate de cetățeni referitoare la reabilitarea zonei Podu Roș - Șoseaua Națională, sunt șanse infime ca linia de tramvai să fie păstrată

Modul în care edilii orașului se gândesc să reabiliteze zona Podu Roș - Șoseaua Națională, principalul element constituindu-l desființarea liniei de tramvai, a generat reacții în mediul virtual. Un site de legătură între cetățeni și administrația locală abundă în comentarii exprimate de ieșenii care doresc menținerea actualei rute a tramvaiului 5, mare parte dintre acestea conținând argumente solide. „Acest traseu este tot timpul aglomerat și ar fi o bătaie de joc să-l eliminați. Chiar dacă acea bucată de linie nu e în cea mai bună stare, asigură parcurgerea distanței în 5 minute, față de 15-20, cât ar dura pe Șoseaua Națională la oră de vârf. Vă rog să nu distrugeți ceva ce există”, spune Cristi.

Un alt ieșean crede că lucrurile nu trebuie complicate și mai mult atât timp cât, în viziunea sa, Iașul este plin de trasee întortocheate.„Mai degrabă s-ar demola blocul PNL și s-ar face o intrare civilizată spre Splai Bahlui dreapta, caz în care s-ar putea amenaja o bandă cu sens unic în direcția Podul de Piatră, măcar până la Podul Cantemir, pentru descongestionarea Șoselei Naționale”, spune ieșeanul Victor Stanciu.

Un tramvai numit dorință!

Evident, discuțiile nu pot evita sensibilul subiect al sensurilor unice și al semafoarelor prost gândite. „Prezența liniei de tramvai asigură un trafic cât de cât civilizat, ideea de a separa calea de rulare a tramvaiului de căile rutiere este prea puțin pusă în practică în Iași și e păcat că un exemplu de felul cum ambele sisteme de transport pot coexista fără a se stingheri reciproc să dispară doar pentru capriciile unor grăbiți, foarte puțin conectați la viața omului de rând și care sunt înfuriați că trebuie să aștepte în trafic pe o stradă ce nu a fost concepută să-l preia. Hai să protejăm ce avem”, sugerează Bogdan Agapie, care crede că tramvaiul n-ar fi deloc sursă de disconfort pentru autoturisme dacă sistemul de interdicții, de sensuri unice, de semafoare și de priorități în intersecții ar fi gândit în sensul fluidizării traficului.

Să treacă pe unde vrem noi...

Partizanii ideii de păstrare a tronsonului aduc încă un argument în favoarea lor: mutarea traseului 5 pe Nicolae Iorga este ilogică atâta vreme cât pe aici deja circulă tramvaiul 11. „Ce să caute 5-ul pe Iorga, când pe acolo trece 11 și ar avea traseu comun pe mai bine de 80% din parcurs?! Iar legătura Podu Roș – Alexandru - Dacia cu ce rămâne să fie făcută?! Vă cam bateți joc de zona Podu Roș în ultima vreme în privința transportului public. Legătura cu Copoul e un coșmar și insistați să nu dați drumul la 1 și 13 înapoi pe Palat, deși linia e refăcută și perfect funcțională în prezent. Lăsați tramvaiul 5 în pace pe unde merge acum! Faceți Șoseaua Națională cu sens unic și pe unde circulă tramvaiul amenajați zona verde să arate omenește, dar lăsați tramvaiul în pace, că lumea are nevoie de el pe acolo”, crede Sorin Mânzat.

Splai Bahlui, o scurtătură cunoscută și utilă

În fine, ieșenii mai cred că reprezentanții municipalității nu trebuie să renunțe atât de ușor la transportul ecologic în unele zone, după ce s-au cheltuit și continuă să se cheltuie bani cu promovarea lui. „Văd posibilă păstrarea în circuit a tronsonului cale de rulare Podu Roș - Podul de Piatră și reabilitarea sa odată cu lucrările la cale de rulare din zona CUG, dar mai ales odată cu reabilitarea tronsonului Podu Roș - Țesătura prin proiectul Modernizarea rețelei de linii de tramvai în polul de creștere! Materializarea unei artere de circulație în zonă nu trebuie să se nască neapărat pe cadavrul liniei de tramvai, ci mai degrabă în strânsă legătura între traficul auto și cel ecologic, oferit de tramvaie. Așadar, tronsonul în discuție trebuie să rămână parte a rețelei de transport din municipiu, atât pentru idealul transportului rapid pe direcția Vest - Eest, cât și ca element de legătură între puncte vitale ale rețelei de tramvai ieșean!”, spune acesta.

Există variante și pentru linia de tramvai

De cealaltă parte, reprezentanții municipalității susțin eliminarea liniei este o soluție luată în calcul pentru descongestionarea traficului rutier în zona Șoselei Naționale, însă există și variante pentru linia de tramvai. Și, oricum, cel puțin un an, situația va rămâne neschimbată. „Această modificare este propusă în cadrul unui proiect pe care municipalitatea îl are pe lista proiectelor de rezervă pentru Polul de Creștere Iași, un proiect care se află în faza de elaborare a documentațiilor și care va fi depus la Agenția de Dezvoltare Nord-Est pentru a intra în etapa de evaluare de șase luni în vederea obținerii finanțării. Ceea ce înseamnă că, probabil, încă un an, situația în zonă va rămâne nemodificată, în funcție de evoluția acestui proiect. Dacă proiectul se va concretiza, traseul 5 va circula pe bdul Nicolae Iorga până la Țesătura”, spun oficialii din Palatului Roznovanu.

În ceea ce privește părerile ieșenilor, ele sunt binevenite. „Fiți convinși că vom analiza toate opiniile, însă cetățenii trebuie să înțeleagă că deciziile le vor lua specialiștii”, au mai precizat reprezentanții Primăriei.

Cum se va sfârși această polemică, rămâne de văzut, însă cetățenii par mai insistenți ca niciodată. Este, dacă vreți, un lucru inedit atât timp cât multe dintre proiectele municipalității nu au fost regândite în ciuda amendamentelor formulate de cetățeni."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 2 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community