Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Noi 2009 22:35:21 Titlul subiectului: GT8Iasi |
120059 |
|
Celor 13 vagoane GT4 achizitionate anul acesta din Augsburg li se alatura si un vagon GT8 (un nou tip de tramvai pentru Iasi) in varianta "Mannheimer". Astfel au fost numite tramvaiele care au copiat designul vagoanelor produse pentru prima data cu aceasta infatisare pentru orasul Mannheim, la inceputul anilor '70. Tramvaie "tip Mannheim" au circulat/inca circula in Duisburg (acum la Graz), Düsseldorf, Braunschweig, Viena. Numarul de parc al vagonului achizitionat din Augsburg: 805. Il putem vedea in cele doua imagini de mai jos, in serviciu, la Augsburg:
Descarcarea lui 805 a fost adevarata provocare a intregii actiuni de noaptea trecuta, din cauza conditiilor dificile din zona, iar profesionistii de la Deme si-au facut treaba ireprosabil. S-a mers pe descarcarea in doua etape, principalul obstacol fiind manunchiurile de cabluri dintre stalpi (pe ambele parti ale strazii - si ea generand probleme, fiind prea ingusta). In prima faza, grinda a fost ridicata peste cabluri, de ea fiind prinse chingi suficient de lungi pentru a reusi ridicarea vagonului de pe platforma de cale ferata si coborarea acestuia pe sol.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.74 kb |
Vizualizat: |
de 36183 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.07 kb |
Vizualizat: |
de 36183 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.37 kb |
Vizualizat: |
de 36183 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.22 kb |
Vizualizat: |
de 36183 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.27 kb |
Vizualizat: |
de 36183 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Noi 2009 23:02:52 Titlul subiectului: |
120061 |
|
A urmat atasarea chingilor/sufelor scurte.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.84 kb |
Vizualizat: |
de 36171 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Noi 2009 23:29:24 Titlul subiectului: |
120064 |
|
Etapa a doua - rotirea - a fost cu adevarat dificila. Grinda a fost trecuta pe sub cablurile dintre stalpi si, din cauza inaltimii foarte mici la care putea fi ridicat tramvaiul, manevrele trebuiau facute cu mare precizie. A fost nevoie si de interventia scarii mecanice 40, cu platforma rotativa, pentru a mai castiga putina inaltime. A urmat o secventa de miscari de precizie, pentru a evita atat ruperea cablurilor dintre stalpi, cat si lovirea tramvaiului de stalpii de iluminat si de pilonii de sustinere a conductelor de termoficare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.24 kb |
Vizualizat: |
de 35846 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.57 kb |
Vizualizat: |
de 35846 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.3 kb |
Vizualizat: |
de 35846 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.8 kb |
Vizualizat: |
de 35846 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.4 kb |
Vizualizat: |
de 35846 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.24 kb |
Vizualizat: |
de 35846 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82 kb |
Vizualizat: |
de 35846 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.73 kb |
Vizualizat: |
de 35846 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.15 kb |
Vizualizat: |
de 35846 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.83 kb |
Vizualizat: |
de 35846 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Noi 2009 23:43:32 Titlul subiectului: |
120066 |
|
Transportul lui 805 s-a facut cu ajutorul vagonului ST10 281.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.67 kb |
Vizualizat: |
de 35837 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Noi 2009 23:44:43 Titlul subiectului: |
120067 |
|
Ne despartim in Podu Ros.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.62 kb |
Vizualizat: |
de 35836 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.79 kb |
Vizualizat: |
de 35836 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.8 kb |
Vizualizat: |
de 35836 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
just me
Data înscrierii: 28/Feb/2009 Ultima vizita: 03/Oct/2015 Mesaje: 39 Locație: Bacau
|
Trimis: Dum 15 Noi 2009 01:06:35 Titlul subiectului: |
120069 |
|
Pe ce traseu va fi introdus GT8 805,daca nu a fost introdus deja?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Noi 2009 01:19:50 Titlul subiectului: |
120070 |
|
Fiind un nou tip de tramvai, va mai dura pana va iesi pe trasee. Va fi facuta revizia necesara, iar personalul de intretinere va trebui sa se obisnuiasca cu el.
Va circula pe traseele deservite de sectia 2, deci 5, 6 si 11.
|
|
Sus |
|
|
MIXIX
Data înscrierii: 03/Mar/2010 Ultima vizita: 03/Apr/2024 Mesaje: 83 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 23 Mar 2010 00:50:30 Titlul subiectului: |
124955 |
|
radub a scris: | Ne despartim in Podu Ros. | Ce se mai aude de acest GT8? Cind avem sansa sa il vedem la traseu? Stii cumva daca ii schimba si schema de culori? Ca albastrul acela mi se pare trist.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 23 Mar 2010 07:48:59 Titlul subiectului: |
124958 |
|
Va mai dura (e greu de estimat cat), intrucat acum se lucreaza pentru punerea in circulatie a "remorcilor" - cele 7 vagoane GT4 care la Augsburg au fost folosite ca al doilea vagon in cuplu si care necesita o serie de modificari (adaugarea unor comenzi pentru completarea setului minim care exista la bord, inchiderea cabinei, montarea scaunului pentru vatman).
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 11 Apr 2010 11:09:17 Titlul subiectului: De la GT4 la GT8 |
125682 |
|
--Odata cu achizitionarea primului vagon GT8 de catre RATP Iasi au fost exprimate pareri pro-achizitie a mai multor vagoane de acest tip.Sunt reale aceste"zvonuri"?Putem vorbi de o repozitionare in ceea ce priveste achizitia de tramvaie,stiut fiind faptul ca majoritatea vehiculelor din parcul GT4-Esslingen se afla la Iasi?
--Care ar fi avantajele si dezavantajele achizitiei acestui ''nou'' tip de tramvai(tehnic,capacitatea de transport,usurinta in utilizare si intretinere)?
--Aproximativ cate vehicule de acest tip au fost construite(ani de productie,numar total produs),si mai ales cate sunt inca "in viata" ,gata sa "serveasca" colinele Iasului(in ipoteza unei achizitii ulterioare)?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 11 Apr 2010 12:05:11 Titlul subiectului: |
125685 |
|
In conditiile actuale este dificil de spus daca vor mai fi aduse sau nu alte vagoane de tip GT8.
Nu este vorba despre o reorientare. Primesti o oferta si decizi daca ti se potriveste sau nu (daca ai nevoie, daca e viabila, cum te vei descurca cu intretinerea, etc.). Iar daca ti se potriveste si ai cu ce actiona, actionezi. Cu vagoanele GT4 cam asta a fost, au mai ramas in circulatie sub 10 bucati in Nordhausen si Halberstadt, iar cei din Stuttgart le pastreaza pe cele ramase din diverse motive (fie si pentru relaxarea fostilor vatmani - trecuti acum pe Stadtbahn, insa ramasi cu nostalgii - in curtea unui depou, in pauzele de lucru).
Privitor la vagoanele GT8 de la Augsburg s-ar putea spune ca sunt tramvaie simple dpdv tehnic, usor de intretinut si usor de manevrat. Nu cred ca ar pune probleme deosebite la Iasi. Au fost produse 12 in 1976, unul e deja la Iasi, 2 cred ca vor ramane la Augsburg, deci sunt 9 bucati. Toate cele 11 care mai exista la Augsburg sunt in parcul activ, insa iesirile lor pe trasee sunt din ce in ce mai rare, intrucat livrarea si punerea in circulatie a noilor vagoane Bombardier se desfasoara normal. Eu le-as vedea bune, alaturi de Be 8/8 existente si cele care vor mai veni si de cele 3 ST11, pentru CUG-Copou si 1/13.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 13 Ian 2011 12:03:02 Titlul subiectului: Un tramvai-vedeta: GT8 805 |
138743 |
|
Aseara l-am scos in probe pe 805. Dincolo de faptul ca a iesit foarte bine la teste, pot sa spun ca efectiv m-a uns la suflet felul in care ruleaza.
Asadar:
- foto 1 - plecarea din Dacia
- foto 2 - pe Calea Chisinaului, inainte de probele de frana
- foto 3 - in Rond Tutora
- foto 4 - in statia Minerva
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.76 kb |
Vizualizat: |
de 33073 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.96 kb |
Vizualizat: |
de 33073 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.73 kb |
Vizualizat: |
de 33073 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.04 kb |
Vizualizat: |
de 33073 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 13 Ian 2011 20:48:40 Titlul subiectului: |
138775 |
|
Superbe pozele... Un tramvai minunat. Il asteptam la strada.
Inainte acest tramvai nu avea cumva afisaj electronic? Asa apare in aceasta poza?
[/url]
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 13 Ian 2011 20:55:46 Titlul subiectului: |
138777 |
|
Deocamdata au fost date jos afisajele electronice si s-au montat temporar altele, cu folie. Intre timp incercam sa le facem functionale pe cele electronice (evident, cu setarea parcursurilor pentru Iasi).
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Ian 2011 06:18:52 Titlul subiectului: Un tramvai-vedeta: GT8 805 |
138795 |
|
Iată că presa locală este receptivă la "intrarea în scenă" a vagonului-vedetă GT8 #805 :
Bună Ziua Iași a scris: | Cel mai lung tramvai din Iasi, scos la strada
Vineri, 14 Ianuarie 2011
Ion MUSET
Cel mai mare tramvai al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) va iesi in curand la strada. Este vorba de un tramvai dublu articulat, model GT8, unicat in Iasi, care a fost achizitionat in 2009 de la Augsburg. Are o capacitate de 253 locuri, din care 61 pe scaune. Prima data va circula pe traseul numarul 5. "Este un tramvai adus odata cu tramvaiele GT 4 cumparate de la Augsburg. El a fost adus si a fost verificat de mecanicii nostri, iar noaptea trecuta (acum doua zile - n.r.) a fost scos in probe. Se comporta foarte bine, motiv pentru care va fi scos in curand la strada. Este cel mai mare tramvai pe care-l avem in depou si care va rula prin oras", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP. |
______________________________________________________________
De asemenea:
Evenimentul a scris: | (...);Este un tramvai de tip GT8, achiziționat anul trecut din Augsburg. Este dublu articulat, dispunând de un total de 235 de locuri, dintre care 61 pe scaune. Am fost mulțumiți de modul în care rulează și de eficiența frânelor, motiv pentru care am decis să-l scoatem la stradă. Vom opera cu acest tramvai pe traseele cu un grad ridicat de umplere, cum ar fi 1/13 sau 3”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.(...) |
Ultima modificare efectuată de către Cosmin Sandu la Vin 14 Ian 2011 21:07:41, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Ian 2011 20:39:56 Titlul subiectului: |
138827 |
|
Sa inteleg ca va fi intai pe 5, apoi il muta la Gara pe 1/13/3?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Ian 2011 21:00:03 Titlul subiectului: |
138830 |
|
In principiu, va circula pe 5 in prima faza, dar va intra ulterior si pe alte trasee. Asta se poate intampla si cu el pastrat la Sectia 2, nu e musai sa fie mutat (sigur, e si asta o posibilitate pentru viitor, dar care depinde de o serie de chestiuni).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 18 Feb 2011 00:43:25 Titlul subiectului: |
140112 |
|
Inainte de iesirea pe trasee, i-am mai facut in seara asta probe pe intreaga retea, pentru a vedea cum se descurca in diverse zone care ar putea crea probleme (data trecuta scopul principal al iesirii a fost de natura tehnica). S-a descurcat exceptional peste tot. Verdictul intregii asistente: nota 10.
La inceput il veti vedea pe 5, insa va aparea curand si pe alte trasee. Maine e planificat ca rezerva, deci pot exista sanse sa-l vedeti la strada.
Sa-l vedem:
- foto 1 - Podu de Piatra
- foto 2-4 - Baza 3
- foto 5,6 - Rond Copou
- foto 7 - Universitate
- foto 8 - pe panta Padurii
- foto 9 - Podu Ros
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.79 kb |
Vizualizat: |
de 32141 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.6 kb |
Vizualizat: |
de 32141 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.34 kb |
Vizualizat: |
de 32141 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.44 kb |
Vizualizat: |
de 32141 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84 kb |
Vizualizat: |
de 32141 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.42 kb |
Vizualizat: |
de 32141 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.3 kb |
Vizualizat: |
de 32141 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.23 kb |
Vizualizat: |
de 32141 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.49 kb |
Vizualizat: |
de 32141 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 18 Feb 2011 13:36:54 Titlul subiectului: |
140144 |
|
Astazi a fost prima zi de circulatie, pe traseul 5:
- foto 1 - Pod Cantemir
- foto 2-4 - Rond Dacia
- foto 5 - interior
- foto 6 - Podu de Piatra
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.09 kb |
Vizualizat: |
de 32078 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.92 kb |
Vizualizat: |
de 32078 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.69 kb |
Vizualizat: |
de 32078 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.93 kb |
Vizualizat: |
de 32078 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.36 kb |
Vizualizat: |
de 32078 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.9 kb |
Vizualizat: |
de 32078 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
rgv
Data înscrierii: 13/Mai/2009 Ultima vizita: 04/Oct/2011 Mesaje: 42 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 18 Feb 2011 21:52:08 Titlul subiectului: |
140170 |
|
Ca o remarca la articolele publicate in ziarele de astazi, Be 8/8 ramane totusi "cel mai mare", deocamdata (are, e adevarat, ceva mai putine locuri pe scaune decat GT8).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 18 Feb 2011 22:12:02 Titlul subiectului: |
140171 |
|
Un montaj video cu 805 noaptea trecuta, in probe, si astazi, in prima zi de circulatie cu calatori (scuze pentru zgomotul de fond, in statia Pod Cantemir batea vantul destul de tare; de asemenea, scuze pentru croncaniturile de la final ):
http://www.youtube.com/watch?v=4uvrwCR9A_8
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
MIXIX
Data înscrierii: 03/Mar/2010 Ultima vizita: 03/Apr/2024 Mesaje: 83 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 28 Feb 2011 21:55:48 Titlul subiectului: |
140582 |
|
Era sa ne intilnim azi in Podu Ros. Si eu vroiam sa ma urc in el la 14.05 in Podul de Piatra, dar trebuia sa ajung in alta parte, asa ca m-am indreptat spre Dacia.
Interesant e ca depaseste lungimea refugiului de la Podul de Piatra, directia spre Podu Ros, bineinteles. Si nici usile nu se incadreaza, asadar, obligatoriu, una din usi se deschide in strada.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 07 Mar 2011 19:06:37 Titlul subiectului: |
140822 |
|
Si calatorii de pe traseul 6 au parte de el (foto: azi, in zona garii):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.17 kb |
Vizualizat: |
de 31526 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
MIXIX
Data înscrierii: 03/Mar/2010 Ultima vizita: 03/Apr/2024 Mesaje: 83 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 07 Mar 2011 21:23:28 Titlul subiectului: |
140836 |
|
Astazi am iesit de la servici si, in drum spre statia de tramvai, ma gindeam oare de ce nu se baga pe traseul 6 la orele de virf ST11. Adica de ce nu se mareste capacitatea de transport intre 14 si 16 (sau chiar 17). Ajung la 16.02 in statie la Filarmonica si ce vad?
M-am dus dupa 805 pina in Tirgu Cucu, l-am asteptat sa intoarca si am mers cu el pina in Dacia. Ceva mai mult fata de data trecuta, cind am mers numai o statie (Bicaz - Columnei). As remarca in plus fata de cele spuse pina acum modalitatea buna in care constructorii au mascat burdufurile de la articulatii (pe interior) si silentiozitatea motoarelor, dar si suspensiile putin cam rigide pentru liniile noastre (asta desi am mers pe linie recent schimbata pe tot parcursul).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
200.6 kb |
Vizualizat: |
de 31448 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|