Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Sfarsitul troleibuzului la Iasi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2018
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 05 Mar 2006 00:38:39    Titlul subiectului: ttttt 17550

In ultimele saptamani au iesit la strada doar 404, 448, 450, 601, 602, 603, 605, 606, 608, 609, 610, 611 si 612.
Cateva poze (mai multe gasiti pe http://www.railfaneurope.net/pix/ro/trolleybus/Iasi/pix.html):
#404:

#448:

#450:

#601:

#602:

#603:

#605:

#606:

#608:

#609:

#610:

#611:

#612:

Toate pozele sunt facute pe 18, 19 si 21 februarie 2006.

_________________
Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Oct/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 06 Mar 2006 13:10:13    Titlul subiectului: 111111 17648

"Ultima cursa" - articol-reportaj aparut in saptamanalul Ieseanul (6-12 martie 2006):
Ca de obicei, inexactitati si exagerari:
- Troleibuzul in Iasi are mai putin de 21 de ani, deci povestea cu 32 de ani in troleibuz e o greseala de exprimare a reporterului. Soferita la care se face referire a fost 12 ani controloare, insa in tramvaie si autobuze.
- "Batranele" Skode sunt, pana una-alta, printre cele mai tinere vehicule din parcul RATP Iasi (tramvaie, troleibuze) - sunt fabricate in 1983 (14Tr01 - #601-#603, #605-#609), 1986 (14Tr07 - #610) si 1987 (14Tr08/6 - #611, #612, ultimul fiind protagonistul reportajului).
- "Dinozaurii" Rocar sunt din anii '90. Sa acceptam ca DAC-urile ramase din anii '80 ar putea primi acest apelativ, insa doar combinand varsta cu aspectul.
- In cazul in care domnisoara/doamna Oana Bugeag a prins primele zile ale troleibuzului in Iasi, nu stiu cum poate afirma ca vehiculele aratau ca niste SH-uri. Totusi, aratau impecabil. In cazul in care vorbeste "din burta", fara comentarii...
- Investitia "prosteasca" la care se face referire in articol nu este reprezentativa pentru evolutia troleibuzului in Iasi. A fost un proiect al anilor '80 pus in practica in anii '90, fara a se tine cont de noile realitati, avand in vedere ca linia incriminata - 47 - lega cartiere muncitoresti de partea dinspre malul Bahluiului a Zonei Industriale Est. Restul liniilor au avut si au utilitate. In plus, nu este vorba de refacere, ci chiar de construirea liniei mentionate.
- Cele 39 de troleibuze prezentate in imaginea de jos sunt, de fapt, 38.
- Compostoarele din #612 au fost montate in acest troleibuz in 2002, cand a sosit in Iasi din PlzeĂČ (Cehia). Ca sunt de tip vechi, e alt aspect (s-o fi terminat stocul de compostoare noi).
- Povestea cu frigul din #612 e alta aiureala. Skodele au incalzire.
- Vantu[l] care batea prin cabina o fi fost un anumit patron, ca vant propriu-zis prin Skode nu am simtit vreodata.
Of, vom mai vedea vreodata in ziare articole scrise corect, continand aspecte exacte???
***
Am marcat in imaginea scanata troleibuzele care se vad mai clar: #504 si #510 (ambele Rocar 212E). Silviu, din pacate astea sunt zilele ramase ale lui #510, preferatul tau...



ieseanul06032006editat1mm.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  692.44 kb
 Vizualizat:  de 15028 ori

ieseanul06032006editat1mm.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 06 Mar 2006 13:35:53    Titlul subiectului: 17651

Reportajul nu mi se pare demn de serviciul pe care l-au facut troleibuzele in Iasi si nu se compara cu cel facut in 1972 la desfiintarea tramvaiului de pe str.Sarariei. Scrisul este doar exercitarea unei profesii, la fel ca datul cu matura de catre Maricica din articol. Aspectul de SH al troleibuzelor la inceputul lor mi se pare o prostie sau un noroi aruncat intr'o realizare pozitiva a vechiului sistem de catre acolitii noului sistem care n'au reusit inca sa demonstreze ca e mai bun, ci doar mai liber. Ma intreb daca persoana care a scris are si ea acelasi aspect de SH pe care l-a vazut la troleibuze in perioada respectiva sau este o revansa pentru faptul ca poate in vremea respectiva distinsa persoana vedea troleibuze doar la televizor si in ziarele vremii.
In lipsa fermitatii autoritatilor in degajarea benzii troleibuzului de masini parcate si de dube care opresc cum vor ele, troleibuzul se misca greoi pe strazile care altadata erau intr'adevar mai libere.
Pe de alta parte, lipsa unui producator autohton de troleibuze si lipsa fondurilor pentru achizitionarea de vehicule noi condamna acest sistem la o disparitie lenta si dureroasa.
Off-topic pentru Iasi: Het Openbaar Vervoer-Railnieuws din septembrie 2005 spune ca la Brasov in 2006 se pune cruce atat tramvaiului cat si troleibuzului. La Iasi se pare ca tramvaiul este momentan in afara pericolului. La troleibuze, la ora actuala stam mai prost ca tramvaiul din Brasov.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zxcv



Data înscrierii: 06/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2007
Mesaje: 5

MesajTrimis: Lun 06 Mar 2006 20:34:43    Titlul subiectului: 17718

Dragii mei,
Vorbim pt prima oara pe acest forum. M-am inscris doar pt a da un raspuns la cele citite mai sus. Nu vreau sa amenint sau sa fiu amenintat. Am increderea ca discut cu oameni maturi care pot intelege ca exista pareri adverse, in ciuda faptului ca nu s-au confruntat probabil u acestea cel putin pe forumul tramclub.
In ceea ce ma priveste, lucrurile stau in felul urmator: sunt un calator ratp iasi si circul pe traseul 43 de aproape 4 ani. Impreuna cu toti cei ca mine si cu toti cei cu care am mai discutat in aceasta privinta, troleibuzele Dac, Rocar, care au circulat pana de curand pe aceasta linie, au pus foarte multe probleme.
1. Spunea cineva de la conducerea regiei ca aceste troleibuze sunt greoaie - si asa si sunt, pentru ca din capat Pacurari pana in TV ajung acum cu un Maz in 15 minute sau mai putin uneori, iar cu un Rocar sau mai ales Dac, nemaiamintind de troleibuzele articulate, aceasta durata era depasita cu destul de mult. Oare v-ati deplasat vreodata cu un Dac pe dealul care urca din Pacurari spre Fundatie, ca sa auziti cum trageau bietele motoare electrice? Sau de cate ori trebuia redusa viteza la macazurile de pe retea sau in spatele autoturismelor parcate sau defectate pe banda doi,ori de cate ori sareau "bastoanele" de pe etea(iar aici am fost profan, pt ca habar nu am care este denumirea lor reala) si cat timp se pierdea cu asta? Ca sa nu mai vorbim de intersectia de la Fundatie, unde un troleibuz prindea mai mult ca sigur doua semafoare pe sensul Pacurari-Piata Independentei.
2. Mai spunea cineva ca in aceste troleibuze este foarte frig, ca nu au incalzire, ca iarna era un chin pana si a te aseza pe scaunele acelea reci. Iarasi adevarat!Oare asta inseamna transport civilizat? Oare trebuie sa induram in continuare conditiile ceausiste in care se deplasau parintii nostri la serviciu in trecut?
3. Se zice deasemena ca troleibuzele in cauza au un aspect de plans. Inca un lucru adevarat. Deformari, taieri, vopsele de prost gust, improvizatii asemena etc
Acum, oare ce oameni ar fi de acord sa se deplaseze in astfel de conditii? Este adevarat, troleibuzele erau GREOAIE SI FOARTE LENTE, NEINCALZITE,DIN CALE-AFARA DE URATE! Aceasta este ceea ce vede un om obisnuit, un calator - ceea ce sunt eu si ceea ce sunt toti cei pe care ii vedeti zi de zi urcandu-se intr-un mijloc de transport. Recunosc ca odata cu aducerea Skodelor treburile s-au mai schimbat - MAI RAPIDE, MAI BINE INCALZITE, dar tot nu suficient (unele pe langa caldura mai pufaiau in interior si un fum inecacios,), MAI FRUMOASE - de asta au si fost trimise initial cativa ani doar pe Copou, iar Pacurariul a ramas in general numai cu vehicule care trebuia casate. Dar nu de-ajuns. Personal, si nu numai, credeti-ma ca vorbesc in numele a sute de oameni, sunt mult mai multumit de noile autobuze. Mai rapide, maicalduroase - doua lucruri pe care pun cel mai mare pret!
Inteleg pasiunea voastra, pe care ointeleg, dar trebuie sa inaintam si nu sa ramanem in urma.
Mai este un aspect - troleibuzele erau nepoluante. Adevarat, dar din cate am intele erau mari consumatoare de curent electric. Asta desigur pe langa celelalte neajunsuri.
Nu am asolut nimic impotriva nici unui mijloc de transport, de fapt ar fi - ca si voi am o nemasurata aversiune fata de operatorii privati de maxi-taxi, ale caror servicii sunt o adevarata bataie de joc, si pe cat posibil evit calatoria cu ele. Prefer sa merg pe jos, pt ca altfel mai mult ca sigur intru in discutii aprinse cu soferii care ingramadesc lumea, nu elibereaza bilete merg foarte incet pe prima portiune a traseului etc.
Asadar vreau sa fiu bine inteles - sunt un om obisnuit care utilizeaza transportul in comun si care are pretentia ca acesta sa se desfasoare in conditii omenesti. Nu sunt dusmanul nimanui, dimpotriva va incurajez si consider ca aveti o pasiune foarte frumoasa. Am vrut sa exprim doar o parere si sper ca nu voi fi atacat in nici un fel decat cu argumente solide (eu le-am prezentat pe ale mele). Va doresc numai bine si poate mai vorbim.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 06 Mar 2006 21:14:09    Titlul subiectului: 17726

Este adevarat in mare masura ce spune domnul care s'a inscris doar ca sa raspunda unui mesaj. Troleibuzele sunt foarte lente, dar asta nu scuza incapacitatea primariei de a degaja banda troleibuzelor, inclusiv de piratii cu dube care blocheaza troleibuzul.
Troleibuzele consuma mult pentru ca sunt motoare dintr'o perioada cand nu conta cat consuma statul, atat timp cat poporul avea limita.
Troleibuzele arata cum arata pentru ca au fost intretinute cum au fost, dar nu aveau aspect de SH de la inceput, cum spunea Maricica in articolul acela de ziar.
Faptul ca MAZ sunt incalzite si arata bine este pentru ca sunt noi si sunt facute pentru piata europeana. DAC'urile nu au depasit vecinii de la Sud si de la Est.
Reteaua de troleibuze din Iasi pare sa aiba probleme. Intersectii cu alte linii care se parcurg incet, intersectarea doar perpendiculara a retelei de tramvai (n'au fost in stare s'o faca si altfel, ca la Bucuresti ?) si altele, dar o modernizare completa (de la 0) nu strica la ea + niste troleibuze cat de cat mai aproape de confortul secolului XXI.
Este foarte adevarat ca troleibuzele iesene arata cum arata, dar sa tinem cont ca de 10 ani incoace s'a facut absolut orice altceva ca lucrurile sa stea altfel, de catre alesii poporului, care au avut grija sa dea liber la piratat traseele RATP (vezi dubele pe liniile cu placute de autobuz si tramvai). Daca nu sunt vinovati calatorii pentru troleibuzele cu care merg, unii sunt vinovati pentru usurinta cu care pun stampila odata la 4 ani.
Si o ultima intrebare, cam indiscreta, pusa si de un fost viitor presedinte, in alt context: "Credeti in Simirad, domnule vizitator ?"
P.S. Intrebarea este o gluma.


Ultima modificare efectuată de către Tom la Lun 06 Mar 2006 21:36:43, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Oct/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 06 Mar 2006 21:44:29    Titlul subiectului: 17737

Zxcv: Bun venit pe forum!
Din punctul de vedere al calatorului este, in mare, corect ceea ce afirmi. Dar... Notiunea de troleibuz nu inseamna exclusiv vehiculele. Inseamna o retea, bine distribuita in Iasi, inseamna statii de redresare, inseamna un intreg sistem care functioneaza si care poate fi imbunatatit si facut performant. Sa nu mai vorbim despre oamenii implicati in mentinerea acestui sistem.
In afara Skodelor - te-as ruga sa dai putin timpul inapoi, catre anii 2001-2002 si sa-ti amintesti cum aratau acestea cand au venit din Cehia - asa este, celelalte troleibuze sunt "terminate". Skodele, insa, au oferit, indiscutabil, confort. Dar oare de ce s-au degradat la interior? De ce a optat RATEC sa le introduca intai pe traseul 42, pe care au mers aproape in exclusivitate pana la darea in folosinta a traseului 41, spre finele anului 2002? Trebuie sa recunosti ca traseul 43 parcurge zone cu probleme sociale crunte. Nu este de condamnat dorinta regiei de a le pastra in conditii cat de cat rezonabile. De condamnat sunt alte aspecte, care insa nu tin de RATC/RATEC/RATP...
In privinta consumului, Skodele sunt dotate cu sisteme care permit un consum redus de energie, incomparabil fata de vechile DAC-uri/Rocar-uri (cu o exceptie, Rocar-ul 312E #512). Alaturi de #512, sunt singurele vehicule electrice (tramvaie si troleibuze) din Iasi dotate cu Chopper.
Consider ca acolo unde exista infrastructura electrica, aceasta trebuie mentinuta si intretinuta pentru a-si face datoria. Troleibuzele, ca vehicule, pot si trebuie inlocuite cu altele noi (ni s-au promis 40 de troleibuze noi, insa a fost uitat acest aspect).
Autobuzele trebuie sa existe pentru a suplini absenta retelelor de transport electric, nu sa le desfiinteze. Autobuzele MAZ sunt asteptate pe 12 trasee stabilite prin Planul de Transport (2004) si acolo ar trebui sa-si faca acum treaba. Iar - macar - pe 41, 42, 43, 44, 46 ar trebui sa lucreze acum troleibuze noi, intr-un trafic rutier reglementat.
Ca suntem cativa pe aici care plangem si dupa vechile troleibuze, e un alt aspect. Pentru noi fiecare inseamna ceva. Insa consider ca am fost suficient de obiectiv in cele afirmate mai sus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zxcv



Data înscrierii: 06/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2007
Mesaje: 5

MesajTrimis: Dum 12 Mar 2006 18:17:59    Titlul subiectului: 00000 18291

Citat:
In aceasta perioada, la nivelul regiei de transport se afla in studiu rentabilizarea activitatii de transport cu troleibuzul, urmand ca functie de evaluarea costurilor pentru modernizarea parcului existent, sa se analizeze si posibilitatea achizitionarii de troleibuze noi.
Este declaratia primarului, sau ma rog, a unui angajat al Primariei de pe site-ul DomnulePrimar
Aici raspunsul complet http://www.domnuleprimar.ro/3728-Troleibuze-----Doumnule-Primar---Toate-eforturile-de-mentinere-in-circulatie---.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Mar 25 Apr 2006 20:58:00    Titlul subiectului: 21364

Daca voi ajunge la Iasi as vrea sa stiu cum sa abordez situatia actuala a troleibuzelor. Deci Radu, ce se mai aude in legatura cu acest subiect?
Am scris celor de la URTP, primind si un raspuns RATP, a fost schimbat directorul RATP, Abalasei, au disparut troleibuzele de pe strazile iesene, au aparut autobuzele noi -acesta este un lucru bun.
Stii ca in Jurnalul National se vorbea despre achizitionarea a 40 troleibuze, mi-ai spus ca a fost vorba de o reclama halucinanta, primarul vostru folosea aceeasi cifra (40) pt. troleibuze...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Oct/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 25 Apr 2006 22:42:50    Titlul subiectului: 21385

In articolul-reclama din Jurnalul National se bateau campii cu gratie. Nu numai in privinta troleibuzelor. Povestea cu cele 40 de troleibuze noi era doar o intentie exprimata in campania electorala.
Troleibuzul in Iasi nu va reveni prea curand. De facut nu se poate face mai nimic deocamdata. De fapt, se poate... incepand cu reglementarea traficului auto in Municipiul Iasi. Deci, intai de toate trebuie create premisele revenirii troleibuzului in Iasi. Pozitiv, deocamdata, este faptul ca reteaua este pastrata bine. Recent au fost efectuate unele modificari in zona Prefecturii, care au necesitat eliminarea unui stalp ce sustinea si reteaua de troleibuz. M-a bucurat faptul ca firele nu au fost agatate de stalpi, ci a fost refacuta prinderea, consola eliminata fiind inlocuita cu fir de sustinere, prins intr-o parte la mijlocul unui fir de legatura intre doi stalpi. Un alt aspect pozitiv poate fi considerat cel referitor la separatoarele tramvai-troleibuz. Toate au fost desfiintate, insa firele nu au fost agatate de stalpi, ci au fost trecute pe deasupra retelei de tramvai, cu prindere printr-un element izolator:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Oct/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 29 Apr 2006 08:14:55    Titlul subiectului: 00000000 21728

Ziua de Iasi, 29 aprilie 2006 (http://www.ziuaiasi.ro):
"Fără troleibuze
Reprezentanții Regiei de Transport Public (RATP) susțin că din momentul în care au fost scoase troleibuzele de pe traseele din municipiu au fost reportate încasări mai mari și un flux crescut de călători. Astfel, în luna februarie, conducerea RATP a luat decizia de a înlocui troleibuzele cu autobuze MAZ. La acel moment, această decizie nu era definitivă, ci doar pentru câteva luni de zile, pentru a se vedea efectele acestei schimbări asupra încasărilor și a fluxului de călători. Datorită rezultatelor mulțumitoare, șefii de la RATP au luat decizia ca pe viitor să nu mai introducă pe trasee troleibuze. Acest tip de mijloc de transport a fost scos din circulație datorită costurilor ridicate de întreținere și a randamentului scăzut în ceea ce privește încasările și fluxul de călători. Puținele troleibuze rămase și rețelele fir-contact au fost trecute în conservare, urmând ca, pe viitor, în cazul unor alte mijloace de transport mai performante să fie refolosite. (Cristian ALBU)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Sâm 29 Apr 2006 11:19:56    Titlul subiectului: 21730

As putea fi de acord cu acele costuri de intretinere ridicate, troleibuzele fiind vechi -dar MAZ-urile nu sint costisitoare?- ce se intimpla cu fluxul de calatori? Pe traseele de troleibuz sint acum MAZ-uri, culorile echipei Poli Iasi, deci oamenii au dat buluc in autobuze, crescind si incasarile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 29 Apr 2006 12:19:01    Titlul subiectului: 21734

sisintea a scris:
As putea fi de acord cu acele costuri de intretinere ridicate, troleibuzele fiind vechi -dar MAZ-urile nu sint costisitoare?- ce se intimpla cu fluxul de calatori? Pe traseele de troleibuz sint acum MAZ-uri, culorile echipei Poli Iasi, deci oamenii au dat buluc in autobuze, crescind si incasarile.
Problema costurilor de intretinere se pune astfel:
Troleibuze: intretinere vehicule+intretinere retea+consum energie
Autobuze: intretinere vehicule+consum combustibil
La valori aproximativ egale sigur ca ar fi preferabile troleibuzele, dar daca troleibuzele costa mai mult, iar aceste costuri nu sunt acoperite de incasari, solutia este, din pacate, aceasta. Trebuie insa de vazut daca intr'adevar MAZ'urile costa mai putin decat troleibuzele si de ce RATP a decis retragerea inclusiv a acelor troleibuze dotate cu chopper. De asemenea, trebuie vazut daca RATP a avut vreo oferta de troleibuze cu chopper + retea 2'nd hand din vest si daca aceasta merita sau nu.
Trecand peste posibile interese pentru maxitaxi la Iasi, la Brasov si Constanta situatia este, probabil, alta. De ce si aici au invocat acelasi motiv pentru scoaterea troleibuzelor ? Sunt intr'adevar troleibuzele DAC atat de energofage in comparatie cu consumul si poluarea MAZ'urilor ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 29 Apr 2006 12:42:18    Titlul subiectului: 0000000 21738

radub a scris:
Ziua de Iasi, 29 aprilie 2006 (http://www.ziuaiasi.ro):
"Fără troleibuze
Reprezentanții Regiei de Transport Public (RATP) susțin că din momentul în care au fost scoase troleibuzele de pe traseele din municipiu au fost reportate încasări mai mari și un flux crescut de călători. Astfel, în luna februarie, conducerea RATP a luat decizia de a înlocui troleibuzele cu autobuze MAZ. La acel moment, această decizie nu era definitivă, ci doar pentru câteva luni de zile, pentru a se vedea efectele acestei schimbări asupra încasărilor și a fluxului de călători. Datorită rezultatelor mulțumitoare, șefii de la RATP au luat decizia ca pe viitor să nu mai introducă pe trasee troleibuze. Acest tip de mijloc de transport a fost scos din circulație datorită costurilor ridicate de întreținere și a randamentului scăzut în ceea ce privește încasările și fluxul de călători. Puținele troleibuze rămase și rețelele fir-contact au fost trecute în conservare, urmând ca, pe viitor, în cazul unor alte mijloace de transport mai performante să fie refolosite. (Cristian ALBU)"
1. Mi se pare un nonsens toată concepția RATP. Dacă nu se mai dorește reintroducerea troleibuzelor, de ce se conservă rețeaua și cele câteva troleibuze rămase? Conservarea nu costă ceva bani?
2. În legătură cu încasărie. Scăderea încasărilor nu se datorează SCURTĂRILOR troleibuzelor, scurtarea însemnând, implicit, scăderea capacității cu aproximativ 40 %?
3. Uitați-vă la ultima frază din articol. Citez: "Puținele troleibuze rămase și rețelele fir-contact au fost trecute în conservare, urmând ca, pe viitor, în cazul unor mijloace de transport mai performante să fie refolosite". Exprimarea nu e foarte clară. Eu, ca om care nu sunt din Iași, înțeleg că troleibuzele care vor fi refolosite ar fi
-Skodele
-DAC 112 (ex 117), 212 (ex 217 și cele care au fost așa de la bun început)
4. M-aș bucura din suflet ca RATP-ul să fie nevoită să achiziționeze și MAZ 105, pentru a învăța minte că, pentru un transport civilizat e nevoie de vehicule articulate. Măcar 10 %.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 29 Apr 2006 13:11:14    Titlul subiectului: 21742

Cred ca in cel mai fericit caz vor fi reintroduse Skodele si DAC'urile din seria 5xx. Foarte putin probabil de restul din seria 4xx, scurtate sau nu. RATP ar trebui sa cumpere si niste MAZ 105, pe care sa le introduca in intervalele de timp in care fluxul de calatori este mare. Pentru unele trasee, ar trebui sa mai cumpere si niste minibuze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 29 Apr 2006 18:01:00    Titlul subiectului: 21763

Ideea cu achizitionarea de minibuze nu mi se pare buna. Autobuzele Ikarus articulate s-au descurcat foarte bine, pana la venirea operatorilor privati care au piratat traseele RATP. A mai intervenit si starea tehnica proasta in care ajunsesera din cauza lipsei pieselor de schimb, dar si a publicului calator care a avut grija sa le vandalizeze (tapiteria si burduful erau taiate). Daca s-ar dori intradevar reabilitarea transportului in comun s-ar reusi, dar domnesc fel de fel de interese care, sa speram ca din 2007, vor sfarsi odata cu intrarea in vigoare a reglementarilor UE si vom avea un transport cat mai civilizat.
In privinta troleibuzelor: Skodele ar putea primi un RK serios si trimise la strada, eventual cateva Rocar din seria #501 - #512 si cateva scurtate #448, #450 si #404. Si reteau ar fi bine daca ar fi fi modernizata putin.


Ultima modificare efectuată de către TATRA la Dum 30 Apr 2006 11:05:19, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2018
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 18 Noi 2006 04:08:41    Titlul subiectului: Sfarsitul troleibuzului la Iasi 38340

"RATP va trimite la casat 35 de troleibuze
* regia va arunca la coș aceste mijloace de transport întrucât relieful și condițiile de trafic din Iași nu permit circulația lor în cele mai bune condiții
Începând de anul viitor, reprezentanții Regiei Autonome de Transport Public a municipiului Iași vor fi nevoiți să dea la casat 35 de troleibuze, care se află la ora actuală în conservare în garajele acestei instituții. Termenul de conservare al acestora este de 1-2 ani de zile, troleibuzele hibernând în garajele regiei încă de la începutul acestui an.
Majoritatea vehiculelor care vor fi distruse sunt foarte vechi. Astfel, doar 12 dintre acestea ar mai putea circula la ora actuală pe străzile Iașului, acestea fiind primite în urma unui contract încheiat de regie pentru restaurarea unor tramvaie de epocă pentru Muzeul Tramvaielor din Mariezall. Circulația vehiculelor de acest gen este imposibilă în momentul de față, întrucât nu există benzi speciale pentru troleibuze, iar circulația pe arterele orașului este foarte intensă. "Condițiile de circulație și de relief pe care le avem la ora actuală în Iași nu prmit circulația troleibuzelor în cele mai bune condiții și de aceea nu credem că acestea vor mai fi introduse în trafic. Noi am avut foarte multe probleme cu aceste vehicule, în special pe timpul iernii, când rămâneau blocate în trafic", a declarat Adrian Mihai, purtător de cuvânt al RATP Iași."
Sursa: Flacara Iasului, editia 16 noiembrie 2006 (http://www.flacaraiasi.ro/1611/social03.html)

_________________
Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 18 Noi 2006 07:24:39    Titlul subiectului: 38341

Pana nu se va rezolva problema spatilor de parcare din municipiu, nu cred ca se vor introduce troleibuze din nou la strada. Eu cred ca acesta este cel mai mare impediment in cazul circulatiei acestor vehicule. Reteaua ar putea fi modernizata pentru a mari viteza de transport cu troleibuzele. Nu cred ca un parc nou de trolebuze sau second hand nu ar face fata conditiilor de trafic din Iasi, dar cand langa bordura sunt parcate masini si se mai trezesc inca vreo doi "soferi" sa parcheze langa acele masini, normal ca troleibuzul ramane blocat in trafic.
Deci, pana la urma, nu vehiculele in sine nu ar fi potrivite pentru Iasi, ci lipsa acuta a locurilor de parcare.
Cel putin Skodele, dar am mai spus-o, daca ar fi reconditionate ar fi excelente pentru a servi unul din traseele Iasului, macar la orele de varf (traseul 41).



DSC04028.JPG
 Descriere:
Troleibuzele mergeau foarte bine atunci cand nu erau blocate de masinile parcate aiurea.
 Mărime fișier:  44.55 kb
 Vizualizat:  de 15847 ori

DSC04028.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2018
Mesaje: 1105
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 21 Noi 2006 21:00:55    Titlul subiectului: 38725

Cred ca prin toata tara se parcheaza pe prima banda si troleibuzele merg. Daca vroiau, ridicau masinile care parcheaza pe banda a 2'a. Dar ei trebuiau sa lase loc dubelor. Nu masinile parcate au blocat troleibuzele, ci dubele de pe linia "44". Cand vor disparea dubele din oras ?
Mare pacat ca troleibuzul a disparut si nu a fost la fel de regretat ca tramvaiul din Brasov. Macar acele 11 Skode + Rocarul 312 mai meritau inca sa mearga prin acest oras. Dar Nikita este mai iubit decat Scripcaru si caru', desi ultimul n'a lasat dubele sa-si faca de cap prin Brasov, iar acum poporul se lafaie in MAZ si autobuzele 2'nd hand si il va vota din nou, fara sa-i pese de troleibuzele care vor disparea si ele la fier vechi, spre vesnica afurisire a simiradului, nikitei si cateilor lor: girlea si abalasei. Sa le scriu numele cu majuscula ? Vechii egipteni le stergeau numele de pe morminte si scriau: "Acest nume nu merita rostit".
Cred ca troleibuzele mentionate vor mai ramane prin garaj pana le va manca rugina sau vor gasi o ocazie sa le vanda, daca le mai ia cineva. Totusi, ele mai meritau sa circule, dar singura linie care merita sa functioneze a ajuns de autobuz. Cu toate acestea, il apreciez pe patronul firmei de autobuze care i-a aratat dubarului-sef ca nu e bine sa-i blocheze autobuzele, cum au facut cu troleibuzele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2018
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 22 Noi 2006 00:59:41    Titlul subiectului: 38756

Nu, din pacate cel mai probabil toate troleele vor fi casate. Incet, cate unul, ca si pana acum. De cand au fost scoase de pe strada s-au taiat cel putin trei ; mai nou s-au apucat sa taie si cele 10 autobuze Rocar care nu puteau fi casate pana acum pt ca erau inca prea noi...
Troleul Rocar E312 #512 era intr-o stare relativ buna (in comparatie cu restul troleelor romanesti), dar banuiesc ca a dus lipsa de piese de schimb compatibile cu modelul (doar cateva bucati construite de o fabrica care nu mai exista), probabil s-au facut destul de multe improvizatii la el. Caroseria nu a avut nici o reparatie capitala, vopseaua de pe el este originala.
Sunt convins ca dupa o cura la URAC iese ca nou, dar ma indoiesc ca Bucurestiul ar fi dispus sa-l cumpere din diverse motive:
-transport complicat (fie remorcat fie cu trenul)
-are doar 2 bucati care din cate stiu au stat mai mult pe dreapta
-se cumpara trolee noi si se taie cele vechi
In plus, starea pe care am descris-o era cea de la scoaterea de la traseu; de atunci insa au trecut 7 luni de "conservare" sau mai bine zis abandonare.

_________________
Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Feb 2007 13:24:22    Titlul subiectului: 75608

Se pare ca ar fi sanse de reabilitare a troleibuzului in Iasi, cel putin asa reiese din Ghidul Pactului European cu privire la Transportul Urban, in care este implicat si Iasul. Problemele principale le stim cu totii.
http://urbact.eu/fileadmin/subsites/EQUPTI/pdf/UrbactVillesPartenaires.pdf
Incet - incet vad ca se pun in miscare cateva rotite ale mecanismului defectuos, pur romanesc! S-a anuntat in presa inceperea lucrarilor de reabilitare a liniei de tramvai din zona Canta - Gara - Str. Arcu. Sper ca inceputul calendaristic al primaverii sa ne aduca un mare santier, "al tramvaiului"!
In ceea ce priveste troleibuzele am indoieli ca le vom vedea curand pe starzile orasului, dar sanse exista.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rhadoo



Data înscrierii: 16/Ian/2008
Ultima vizita: 19/Oct/2018
Mesaje: 125
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 04 Iul 2008 11:04:55    Titlul subiectului: 95357

Se pare ca se bat si cuie in sicriul troleibuzului iesean. Citisem pe aici pe forum ca reteaua fir-contact de la troleibuze va ramane in conservare pentru eventuale vremuri mai bune. Am mers ieri pe traseul fostului troleu 44, iar in zona bisericii Frumoasa am observat ca s-au scos firele de curent si au ramas doar elementele de sustinere. In cat timp dispar si acestea? Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Oct/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 04 Iul 2008 13:10:33    Titlul subiectului: 95360

Troleibuzului 44 i s-a dat sansa, la inceputul anului 2006, de a ramane poate singura linie in functiune pana la vremuri mai bune. Din pacate, iesenii au dat o mana de ajutor dubarilor in incercarea de a nu lasa troleibuzele sa circule pe aceasta linie. Chiar daca mereu exista un microbuz in fata troleibuzelor, calatorii au avut ocazia sa intoarca spatele dubelor si sa arate ca vor transport de mare capacitate. E adevarat ca parcul de troleibuze era cum era, insa in cele doua saptamani de circulatie au fost trimise pe traseul 44 vehicule cat de cat acceptabile. Ar fi fost, poate, un prim pas. Din partea RATP a existat vointa...

Doare si mai tare cand stii ca reteaua aia a fost construita sub ochii tai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Bogdan A.



Data înscrierii: 14/Noi/2007
Ultima vizita: 14/Apr/2018
Mesaje: 70
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 04 Iul 2008 15:37:33    Titlul subiectului: 95364

Scuza-ma Radub, dar eu tin minte ceva mai interesant in perioada aia. Abia intrasem la facultate si aveam nevoie sa urc repede pina in Copou, plecind din Tg. Cucu. Troleibuzele erau conduse de, probabil, cei mai pasnici soferi ai regiei, dadeau la toti prioritate, si stiam ca plec, dar nu stiam cind ajung. Macar cu duba mergeai ingramadit dar ajungeai unde trebuia cind trebuia.

Nu stiu ce atita plinset si atita ura pe dubele astea; nu stiu ce-i mai civilizat: sa faci oamenii sa isi reaminteasca in orice moment ca traim in Moldova, unde vorba "ho, ca nu dau turcii" a ramas inradacinata ca o ciuma in mintea oamenilor, sau sa recunosti cinstit ca dubele constituie concurenta si ca e mai bine sa ai multe dube de capacitate mica si care sa asigure un transport continuu decit un autobuz/troleibuz de capacitate mare si pentru care, tocmai pentru a fi rentabil, raresti frecventa de circulare ca sa nu mearga gol...

Oamenii se orienteaza spre ce au nevoie, le pasa taman cit negru sub unghie de nostalgii sau de interesele economice ale unuia sau altuia. Daca nu-i rentabil sa existe troleibuze (si probabil ca nu e), atunci asta e. Cind oamenii or sa aiba un nivel de trai suficient de ridicat pentru a se gindi la mediu, la protectia lui, atunci vor alege singuri metodele ecologice: tramvaie, troleibuze (daca li se vor mai oferi)...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Oct/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 04 Iul 2008 23:08:07    Titlul subiectului: 95376

Duba transformata din vehicul pentru transportat marfa in vehicul in care erau ingramaditi oameni pana la refuz (facand chiar si reclama - sfidator sau nu - unor firme de profil) te face sa uiti ca traiesti in Moldova? Fantastic. Ti-as arata respectul de care beneficiai din partea "operatorilor privati" in cele 3 etape ale dubizarii iesene, dar, sincer, mi-e prea sila sa revad imagini terifiante, astfel ca nu mai scormonesc prin "adancurile" hard disk-ului. Doar daca insisti.

Citind cele scrise in mesajul anterior nu pot sa nu-mi amintesc de momentul prezentarii autobuzelor MAZ si de dilema unei persoane careia un post tv local ii lua un interviu: "Sunt frumoase, dar la ce trebuie autobuzele astea asa mari, cand exista maxi-taxi?"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 04 Iul 2008 23:30:42    Titlul subiectului: 95377

Citat:
Macar cu duba mergeai ingramadit dar ajungeai unde trebuia cind trebuia.
Aici este vorba de o mentalitate pe care am observat-o cu ochii mei nu odată. Eram puțin mai la sud de "sensul giratoriu tăiat" Podu Roș, mai exact la stația Podu Roș sens spre Copou. Vine un "14", lumea se suie pe el, ba mai mult, un tânăr chiar fugea după microbuz. La nici 100 de metri în spatele microbuzului RATP, venea un "41" care, evident, circula gol. Totuși, am impresia că observația efectuată în februarie 2008 tinde să fie de domeniul trecutului.
Un alt aspect; ai citit legea 92/2007? RATP are circumstanțe atenuante deoarece nu are suficiente autobuze ca să facă față și atunci pe anumite trasee sunt trimise microbuze. Atenție, sunt microbuze de la bun început, nu dube de marfă adaptate transportului de persoane, dar, în principiu, folosirea microbuzului pentru transportul local regulat este la limita legalității.
Citat:
sau sa recunosti cinstit ca dubele constituie concurenta si ca e mai bine sa ai multe dube de capacitate mica si care sa asigure un transport continuu decit un autobuz/troleibuz de capacitate mare si pentru care, tocmai pentru a fi rentabil, raresti frecventa de circulare ca sa nu mearga gol...
Situația descrisă mai sus se rezolvă cu midibuze. Midibuze de 7,3-10 m cu o capacitate până în 65 locuri. De exemplu, Cito-ul care, în mod normal, deservește linia 121, care, dacă bine știu, măsoară 9,6m. Din păcate, zace de ceva vreme în autobaza de lângă Iulius Mall.

Completare. Probabil, o parte dintre voi nu vor înțelege sintagma "sens giratoriu tăiat". Este vorba de secționarea (din câte am observat eu, asimetrică) a rondului de la Podu Roș pe direcția Nord-Sud astfel încât cei care vin de pe Nicolina nu mai trebuie să înconjoare rondul, ci pot merge direct spre pod. Cu o condiție: să aibă tupeu, adică să taie calea celor care înconjoară rondul. 41-le în care m-am aflat nu a făcut excepție; a demarat chiar în fața unui autoturism care venea din dreapta, nemailipsind mult să îl acroșeze; altfel, nu ieșea de acolo. Evident, "tăietura" respectivă trebuie desființată, până nu au loc accidente soldate cu morți.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community