|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 04 Iul 2008 23:47:36 Titlul subiectului: |
95378 |
|
Ma bucura, insa, sa stiu ca primim foarte multe solicitari de inlocuire a microbuzelor proprii [macar - adaugarea mea] cu autobuze, semn ca lumea are, totusi, alte standarde.
|
|
Sus |
|
|
floooooooorin
Data înscrierii: 23/Ian/2008 Ultima vizita: 08/Mar/2012 Mesaje: 18 Locație: Cernavoda
|
Trimis: Dum 05 Oct 2008 00:15:53 Titlul subiectului: |
99178 |
|
radub a scris: | Dar... Notiunea de troleibuz nu inseamna exclusiv vehiculele. Inseamna o retea, bine distribuita in Iasi, inseamna statii de redresare, inseamna un intreg sistem care functioneaza si care poate fi imbunatatit si facut performant. Sa nu mai vorbim despre oamenii implicati in mentinerea acestui sistem. |
Radule, chiar crezi ca pe calatorul civilizat, care nu a aruncat niciodata macar un bilet pe jos, il intereseaza motivele pentru care viata lui este un calvar, cand se urca intr-un mijloc de transport in comun?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 05 Oct 2008 00:50:22 Titlul subiectului: |
99179 |
|
Dar incearca sa ceara socoteala celor care-i fac viata un calvar? Sau ridica neputincios din umeri si se resemneaza?
Oameni, mentalitati, autoritati - aici isi au toate originea...
Daca am fi avut OAMENI, alte mentalitati si AUTORITATI am fi avut in 18 ani si tramvaie noi, si troleibuze noi, si o retea de trenuri regionale - in general un sistem de transport modern. Mai mult, am fi avut un oras modern.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 08 Sep 2011 08:58:30 Titlul subiectului: |
148353 |
|
Studiind pozele postate in topicele dedicate reabilitarii liniilor de tramvai, constat ca reteaua de troleibuz veche a ajuns intr-o stare destul de precara si incurca reteaua de tramvai, asta ca sa nu mai vorbim de aspectul total inestetic.
Consider ca aceasta retea nu va mai putea fi utilizata in cazul unei posibile utopice reluari a circulatiei troleibuzelor din cauza gradului de uzura avansat care ar conduce la circulatia cu restrictii de viteza si cu dese avarii si intreruperi de circulatie, ceea ce nu ar face decat sa discrediteze total ideea de troleibuz in subconstientul colectiv al iesenilor.
Consider ca pentru o eventuala reluare a circulatiei troleibuzelor in conditii normale oricum va trebui montata o retea complet noua si moderna.
In aceste conditii, trebuie sa trecem de stadiul de a face din troleibuze si din reteaua lor un fetis, asa ca ma intreb de ce nu se demonteaza complet reteaua actuala, care oricum a devenit practic inutilizabila, incurca si constructia retelei noi de tramvai, are si un aspect estetic necorespunzator si, nu in ultimul rand, pe masura cresterii gradului de uzura, in lipsa unor verificari si intretineri risca, la un moment dat, sa se prabuseasca?
Iar in cazul in care vreodata se va lua decizia reluarii transportului ecologic cu troleibuze (pe care eu mi-o doresc foarte mult), sa fie amplasata o retea noua si moderna...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.99 kb |
Vizualizat: |
de 22926 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 08 Sep 2011 09:31:26 Titlul subiectului: |
148354 |
|
Intretinerea necesara cat sa nu produca accidente s-a facut si dupa retragerea troleibuzelor. De asemenea, dupa finalizarea unor lucrari care au impus interventia la retea, s-au refacut in general legaturile. Daca s-ar pune problema reluarii circulatiei pe reteaua actuala, in mod cert s-ar face reglajele necesare.
In prezent reteaua de tramvai nu e deloc incurcata de cea de troleibuz, intrucat separatoarele tramvai-troleibuz au fost scoase imediat dupa renuntarea la troleibuze, iar reteaua de troleibuz a fost trecuta peste cea de tramvai, dupa cum poti vedea in imaginea de mai sus. De altfel, separatoarele tramvai-troleibuz au generat foarte multe probleme, mai ales in intersectiile aglomerate sau in zonele in panta.
Eu unul nu consider utopica revenirea troleibuzelor. Nu as putea spune cand vor reveni (de altfel, nimeni nu poate spune asta) dar sunt convins ca pana la urma va fi posibil acest lucru.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 31 Oct 2012 00:52:50 Titlul subiectului: |
160130 |
|
Din pacate, odata eliminate si cablurile de alimentare a retelei, licarul de speranta exprimat in mesajul anterior se stinge. Nu mai ramane de spus decat atat: respect pentru cei care s-au zbatut, incepand din 1983, sa transforme in realitate o dorinta veche din 1947 - introducerea troleibuzului la Iasi - si respect pentru cei care au realizat intreaga infrastructura de troleibuz (din 1983 pana in 2002 - nu 2004, cum gresit scrie mai jos). Respect tuturor celor care au facut posibila existenta troleibuzului la Iasi intre 1985 si 2006. Pentru cei care au distrus munca acestora, dedicata orasului, va veni candva vremea socotelii.
Evenimentul a scris: | Rețeaua troleibuzelor, bună pentru casare!
* veche de mai bine de 20 de ani, aceasta va fi eliminată definitiv de pe stâlpii din oraș * în Iași, troleibuzele nu mai circulă din 2006, cu toate că, la un moment dat, se vorbea de reintroducerea lor
Nostalgicii troleibuzelor vor trebui să se împace definitiv cu ideea că acest mijloc de transport ecologic a dispărut definitiv din dulcele târg. RATP va elimina de pe stâlpi mare parte din rețeaua de fir contact în vederea casării. „Această rețea și-a consumat durata normală de utilizare. În plus, menținerea ei în funcțiune nu se mai justifică, din moment ce, pentru supraveghere, trebuie menținută sub tensiune. Cu alte cuvinte, vorbim de costuri suplimentare nejustificate”, spun șefii RATP.
Bună la tramvaie!
Prin urmare rețeaua de pe tronsoanele Podu Roș - Primăverii (pusă în funcțiune în 1999), A. Panu - CUG (2004), Păcurari - Splai Bahlui (1985), Splai Bahlui - Bucium (1985), Piața Eminescu - Agronomie (1996) sau cablurile de alimentare troleibuze de pe tronsoanele Păcurari - Spali Bahlui (1985), Splai Bahlui - Bucium (1985), Socola - Hlincea (1985), Pia-a Dacia - Nicolina - CUG (1986) și Tătărași - Tudor Vladimirescu - Piața ACB (1993) vor fi scoase din patrimoniul public în vederea casării. Totuși, o bună parte din aceste bunuri vor fi folosite la rețeaua de fir-contact a tramvaielor, pe porțiuni unde se impune înlocuirea acesteia.
Troleibuzele au dispărut din Iași în martie 2006, după 26 de ani de la darea în folosință a primei linii. Ele au fost înlocuite cu 50 de MAZ-uri achiziționate în leasing de municipalitatea ieșeană. (T. Damaschin) |
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 02 Noi 2012 12:13:23 Titlul subiectului: |
160211 |
|
Sa nu uitam ca tramvaiul spre CUG nu mai circula cu 10 ani inaintea desfiintarii troleibuzelor, iar astazi cu toate ca linia este in mare parte tot acolo, reintroducerea tramvaiului se va face cu inlocuirea completa a actualei linii.
Actuala retea de troleibuz avea sanse minime sa mai serveasca la reintroducerea troleibuzului in Iasi, la fel si linia de tramvai spre CUG ramasa astazi.
Troleibuzul are insa sanse, dar ele tin si de viitorul acestui tip de transport in Europa. O investitie cu fonduri europene s'ar putea realiza, insa nu in perioada asta.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 02 Noi 2012 15:20:28 Titlul subiectului: |
160221 |
|
Nu confunda cablurile de alimentare a retelei de contact (LES - legatura retelei cu statiile de redresare) cu insasi reteaua de contact (LEA)! A avea din nou troleibuz la Iasi in noile conditii ar insemna luat totul de la 0, ca si cum n-ar fi existat vreodata asa ceva in oras. 0 sanse.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 02 Noi 2012 16:29:58 Titlul subiectului: |
160223 |
|
Evident ca reteaua de alimentare nu este reteaua de contact.
Problema este: cum se vor face operatiunile de dezafectare ale retelei de alimentare pe portiuni ca: Pacurari, Socola sau chiar CUG? Vor sapa santuri sa o scoata? Nu cunosc amplasarea acestor retele si nici detalii tehnice, dar asta presupun ca ar insemna niste santiere peste cele deja existente pentru tramvaie.
In alta ordine de idei, daca tot am dat exemplul CUG, reteaua de alimentare a troleibuzelor nu este fosta retea de alimentare a retelei de contact pentru tramvaie? Daca se reintroduce tramvaiul, acum se dezafecteaza cea existenta si se vine cu alta noua atunci? Asta inseamna ca tot de la ZERO se va reface si tramvaiul pe portiunea CUG - Podul Ros.
Atunci, intr'o zi cam departe, troleibuzul se va reface si el de la zero. Pana atunci sper sa dispara firmele de amatori gen Thembeli si alte asemenea, care sa vrea ele sa instaleze noile retele.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 02 Noi 2012 18:10:18 Titlul subiectului: |
160230 |
|
Cum se va face efectiv dezafectarea habar n-am acum, pana acolo mai sunt niste pasi de parcurs. Dureroasa e casarea (deci actele care pun crucea) pentru ca de-aici incolo orice (dar nimic bun care sa faca din nou utilizabil ceea ce se caseaza acum) e posibil.
Evident ca exista puncte de injectie comune, dar exista suficient de multe exclusiv pentru troleibuz. Exista chiar si o statie de redresare cu dedicatie, chiar daca exista interconectare intre aceasta si o alta, care alimenteaza si reteaua de tramvai, si reteaua de troleibuz. In CUG e de la sine inteles ca punctele de injectie pentru troleibuz sunt cele de la fosta retea de tramvai si, dupa reabilitare, noua retea de tramvai va fi alimentata tot prin punctele respective. Eu nu bocesc cazurile fericite, ci mortul, ala care nu va mai misca vreodata.
Cat despre fonduri europene pentru orice e legat de notiunea de troleibuz... alea s-or accesa cand or exista si proiecte. 4 ani de-acum incolo, cel putin, iti garantez ca nu vor exista proiecte pentru asa ceva. Eu vreau sa fiu realist, nu mai vreau sa visez normalitate in tara in care orice e aberant e posibil si chiar probabil sa se intample. Am vrut sa sper ca tramvaiele PSD-ului (heh, cat cantec si pentru a exista iubirea - da, sigur - asta) si troleibuzele PNL-ului vor da sansa unui echilibru pe perioada lipelii asteia numita USL. Era singurul moment favorabil si troleibuzelor. Din varii motive, peneleii pare-se ca au zis "aha, bine" si au pus ciocul in pamant. Deci, la ce bun sa fii altfel decat realist?!
A, in colegiul meu pentru CD candideaza din partea USL nea ala de la PNL care a pus sechestru politic peste RATP in timpul guvernarii peneliste, inclusiv peste tramvaiele de epoca. Acum e aliat si cica ar trebui sa pun stampila pe el ca sa scap de basisti. Tare, nu?!
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 03 Noi 2012 17:08:24 Titlul subiectului: |
160256 |
|
Pentru domnul Damaschin, niste poze si informatii de la unii care nu cred ca troleibuzele sunt pentru nostalgici!
Prin Europa, unii si-au cumparat doua randuri de troleibuze noi in mai putin de 4 ani, altii umbla cu troleibuze dublu articulate prin oras, laolalta cu tramvaiele, altii leaga orase cu troleibuzele si le pun sa circule si pe motorul auxiliar unde e cazul, altii, mai mioritici, dar intelepti, transforma autobuze articulate achizitionate la mana a doua in troleibuze si reiau circulatia troleibuzelor pe tronsoane abandonate, fie si din prostie de moment, nu cu mult timp in urma, dar fara a face imposibila revenirea, altii, tot mioritici, mai mici, dar ambitiosi, reintroduc troleibuzele dupa ce renuntasera la ele, altii au proiecte pentru introducerea troleibuzului. Ghinionul troleibuzului iesean (ca notiune, evident) a fost ca cineva l-a urat, il uraste si nu doreste sa auda ceva de el. Asa ca troleibuzul a fost distrus, iar cei care nu pot sa inteleaga de unde atata pornire pe a distruge un sistem care, alaturi de tramvai, face diferenta intre un oras gri, lipsit de perspectiiva, si un oras cu adevarat modern, au ajuns sa fie numiti "nostalgicii troleibuzelor" si putin lipsea sa ajunga si "nostalgicii tramvaielor".
Documentare pentru domnul Damaschin (fara ironie) poate devine si el "nostalgic":
http://www.trolleymotion.ch
http://www.trolley-project.eu
http://www.austria-in-motion.net/Austria/Salzburg/Salzburg-Stadt-und-Umgebung/Aktuelle-Meldungen/2012/
... si, in general, rezultatele cautarilor cu Google pentru "obus" si "trolleybus".
Foto: Salzburg (Austria), Zürich (Elvetia), Solingen (Germania), Cluj (autobuz articulat la mana a doua si troleibuz rezultat din transformarea unui autobuz de tipul respectiv), Vaslui (refacerea infrastructurii pentru troleibuz)
foto 1-5: Gunter Mackinger via www.salzburg-ag.at si www.trolleymotion.ch
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
125.18 kb |
Vizualizat: |
de 21797 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
193.85 kb |
Vizualizat: |
de 21797 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
165.98 kb |
Vizualizat: |
de 21797 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.65 kb |
Vizualizat: |
de 21797 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.01 kb |
Vizualizat: |
de 21797 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.88 kb |
Vizualizat: |
de 21797 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.78 kb |
Vizualizat: |
de 21797 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.81 kb |
Vizualizat: |
de 21797 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.85 kb |
Vizualizat: |
de 21797 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.79 kb |
Vizualizat: |
de 21793 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.21 kb |
Vizualizat: |
de 21793 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.95 kb |
Vizualizat: |
de 21793 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.71 kb |
Vizualizat: |
de 21793 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.86 kb |
Vizualizat: |
de 21793 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
cipricherr
Data înscrierii: 25/Iul/2012 Ultima vizita: 09/Oct/2023 Mesaje: 118 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 03 Noi 2012 18:03:29 Titlul subiectului: |
160257 |
|
Cand vad asemenea troleibuze,ma gandesc cum ar fi sa vina un ditamai troleul pe traseul 41 la ora 7:30,dinspre Cug spre Copou....Din pacate am sa visez mult si bine.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 03 Noi 2012 18:13:08 Titlul subiectului: |
160258 |
|
Pentru CUG - Copou vei avea tramvai, pentru ca doar tramvaiul poate rezolva cu adevarat problemele de pe tronsonul cu pricina (eu sper ca nu peste multi ani vom vedea pe acest traseu tramvaie precum cele noi de la Cluj - ca dimensiuni vorbind, desi mi-ar placea foarte mult sa avem chiar modelul clujean). Insa, troleibuze moderne ar putea intra pe 28, pe 43, pe 46, pe actualul 42, pe 44, de ce nu chiar pe actualul 121, dar nu e musai sa ne limitam la actualele trasee de autobuz, foste sau nu de troleibuz, iar reteaua de troleibuz s-ar putea extinde si in ZMI. Viziune si obiectivitate daca ar fi...
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 20 Noi 2012 16:43:47 Titlul subiectului: |
160539 |
|
Pentru ca discutiile au atins la un moment dat elemente legate de alimentarea retelei de contact, as dori sa intreb aici, chiar daca ar fi fost mai bine sa existe un topic dedicat problemei:
- In privinta tramvaielor, tuburile acelea care se afla intre cele doua linii de-a lungul tronsoanelor modernizate sunt cablurile de alimentare a retelei? Daca da, unde si cum se fac traversarile pentru a ajunge la stalpii de unde se urca pe ei si se intorc la retea? (presupun ca acelea sunt punctele de injectie; scuze, nu ma pricep deloc in acest domeniu).
- Unde se afla aceste tuburi cu cablurile de alimentare la troleibuze in cazul zonelor unde nu este retea comuna cu tramvaiul?
- Care este durata de viata a acestor cabluri si a altor elemente din infrastructura lor, nelegate direct de reteaua de contact sau de calea de rulare?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 20 Noi 2012 17:41:51 Titlul subiectului: |
160541 |
|
Tuburile la care faci referire sunt prevazute prin proiectele de reabilitare pentru orice situatie in care e nevoie de tras vreun cablu. Deocamdata sunt goale.
Cablurile de alimentare pentru retelele de contact sunt acum ingropate clasic, in pamant. Localizarea punctelor de injectie: in cutiile de la baza stalpilor si la retea.
Pentru durata de viata a diverselor mijloace fixe: HG 2139/2004.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.63 kb |
Vizualizat: |
de 21557 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 28 Oct 2013 22:27:53 Titlul subiectului: |
168426 |
|
Doar in intersectii mai sunt console, acum servesc ca suport pentru camerele de luat vederi, semafoare sau alte indicatoare. Pozele le-am facut la Rond Copou.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.17 kb |
Vizualizat: |
de 20501 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.32 kb |
Vizualizat: |
de 20501 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 15 Ian 2014 13:07:13 Titlul subiectului: |
170426 |
|
Data fiind posibilitatea finantarii europene a introducerii de retele de transport electric si a achizitiei de vehicule, se ia cumva in calcul re-introducerea troleibuzelor in Iasi?
Desigur, investitiile facute pana acum in tramvaie trebuie sa continue, insa cred ca posibilitatea re-convertirii unor linii actuale de autobuze in linii de troleibuze nu ar trebui neglijata, s-ar putea profita pentru re-electrificarea (macar a) fostelor retele de troleibuz, desigur reconfigurate pentru a corespunde situatiei actuae de pe teren si a fluxurilor de calatori.
Iar despre achizitia de troleibuze noi nu e cazul sa mai vorbesc, s-ar schimba radical situatia fata de cea in care vechile DAC/Rocar erau de natura sa sperie calatorii "normali"...
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 15 Ian 2014 13:25:26 Titlul subiectului: |
170428 |
|
Deocamdata prioritatile sunt continuarea reabilitarii liniilor de tramvai (s-a facut foarte mult pana acum, insa la finalizarea actualelor proiecte se ajunge cu linie reabilitata dupa 1989 cam la 80% din retea) si refacerea parcului de vehicule (parcul de tramvaie este mare si va necesita investitii substantiale, insa e necesara interventia si pe directia achizitiei de autobuze noi, cu atat mai mult cu cat se doreste ca noua SC sa intre si in zona metropolitana). Apoi, sa nu uitam ca bazele de intretinere si reparatii reprezinta si ele o problema ce trebuie rezolvata. Obiectiv vorbind, bazandu-ma pe necesitatile actuale, eu nu vad posibila refacerea infrastructurii pentru troleibuz si achizitia de astfel de vehicule pe termen mediu, chiar si daca proiectul de reglementare a traficului, ce devine realitate in acest an, ar avea rezultatele scontate (eu unul am dubii, mai ales din cauza materialului uman prost din Romania, la nivel de bobor, care face ca orice incercare de reglementare sa fie sortita esecului). Cum am mai spus, distrugerea retelei existente pana de curand indeparteaza foarte mult momentul revenirii troleibuzului la Iasi, daca nu cumva il duce spre sfera imposibilului.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 15 Ian 2014 13:37:52 Titlul subiectului: |
170430 |
|
Sa stii ca eu am ajuns sa consider ca distrugerea retelelor vechi are si o parte buna, erau in multe orase intr-o stare deplorabila si ar fi condus la probleme majore in lipsa intretinerii/inlocuirii lor, plus ca erau de multe ori montate spre zone unde acum nu mai exista necesar suficient de trafic.
Or acum ar fi ocazia construirii de la 0 a unor retele moderne care, impreuna cu vehiculele moderne, ar putea schimba radical perceptia fata de acest mijloc de transport modern.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 15 Ian 2014 13:52:52 Titlul subiectului: |
170433 |
|
Am uitat sa pun ceva pe lista de prioritati de mai sus: statiile de redresare (10 minus una destinata exclusiv troleibuzelor) si cablurile subterane de alimentare a retelei, care necesita modernizare, respectiv inlocuire.
|
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 171 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 15 Dec 2018 01:39:05 Titlul subiectului: |
197736 |
|
Am obsevat ca a mai ramas in prezent un semn de statie de autobuz pe bulevardul Poitiers, soseaua ce duce catre Hlincea. Dupa scoaterea troleibuzelor, locul troleibuzului 42 a fost luat de autobuze? Pentru cat timp? In prezent zona e parasita. Din cand in cand mai trece cate o masina dar nimic altceva.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Vin 05 Mar 2021 10:19:08 Titlul subiectului: |
209880 |
|
Eu cred ca ar trebui inchis topicul si creat unul nou "Reintroducerea...". Altfel amestecam totul aici.
Si nu exista "reinviez" dar probabil de asta pusesei ghilimelele.
|
|
Sus |
|
|
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 196 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Joi 06 Iul 2023 22:46:43 Titlul subiectului: |
216533 |
|
Au fost doar vorbe... Acum la moda sunt autobuzele electrice. Mai ales cele de 10 metri.
|
|
Sus |
|
|
Prosoft
Data înscrierii: 25/Noi/2022 Ultima vizita: 17/Feb/2024 Mesaje: 27 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Joi 06 Iul 2023 23:35:30 Titlul subiectului: |
216536 |
|
Mereu troleibuzele vor fi superioare autobuzelor electrice, avantajele fiind capacitatea mai mare, siguranta (În comparatie cu autobuzele electrice, ce pot arde până la caroserie) si "încărcarea" sub reteaua de contact.
În anii 2000, Chisinăul era foarte aproape ca să-si închidă sistemul de troleibuze din oras, dar l-au mentinut cu orice efort si sacrificiu. După 20 ani, suntem în top 5 cele mai mari sisteme de troleibuz din lume, cu 31 linii si o flotă de peste 420 troleibuze, dintre care 80% din ele sunt Low Floor.
Din 2015 avem "Electrobus-uri". Sunt niste troleibuze modificate, ce au baterii montate, ce ajută troleibuzul să circule în comune/sate/orase si zone fără retea de contact, până la 80km. Autonomia dată întrece cei 66km ce le au Solaris-urile. Plus, un avantaj considerabil este încărcarea de la reteaua de contact, ce se face în jur de 10 minute. Deja avem 50 astfel de troleibuze în flota RTEC, din 2015 până acum.
Descriere: |
Troleibuzul Turistic, un proiect cultural ce are ca scop promovarea orașului Chișinău. A fost temporar suspendat din luna martie, dar își reia activitatea începând cu sâmbătă, 9 iulie. |
|
Mărime fișier: |
1.24 MB |
Vizualizat: |
de 1011 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.06 MB |
Vizualizat: |
de 1011 ori |
|
Descriere: |
Troleibuzul a ajuns la zona cu rețea de contact. |
|
Mărime fișier: |
1.54 MB |
Vizualizat: |
de 1010 ori |
|
Descriere: |
Troleibuzul asteaptă ridicarea pneumatică-automată a barelor de troleu, ce sunt ghidate către rețeaua de contact. |
|
Mărime fișier: |
1.45 MB |
Vizualizat: |
de 1007 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|