Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
bmc671
Data înscrierii: 22/Oct/2011 Ultima vizita: 24/Dec/2011 Mesaje: 7 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 27 Oct 2011 16:27:45 Titlul subiectului: |
149914 |
|
O intrebare: Se poate realiza linie dubla de tramvai in centrul unui giratoriu? |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Joi 27 Oct 2011 17:19:19 Titlul subiectului: |
149915 |
|
Da, vezi exemplul Aradului si cu siguranta mai sunt exemple.
Cred insa ca acel giratoriu trebuie si semaforizat, ceea ce nu i mai confera definitia unui giratoriu adevarat. |
|
Sus |
|
|
claudiu_samy
Data înscrierii: 25/Ian/2007 Ultima vizita: 31/Oct/2017 Mesaje: 223 Locație: Galati; Bucuresti
|
Trimis: Lun 31 Oct 2011 11:34:44 Titlul subiectului: |
150028 |
|
Iti dau exemplul concret in Galati. Intersectia de mai jos este sens giratoriu, dar linia de tramvai (marcata cu negru) trece prin interior, si are si ramificatii. Desi nu sunt semne care sa reglementeze prioritatea, de regula masinile care se afla in interiorul sensului giratoriu acorda prioritate tramvaiului. In rest, se circula respectand regulile aplicate in sensul giratoriu. Si in Brasov se putea organiza la fel.
http://www.openmap.ro/index.php?lat=45.4401&lon=28.021&zoom=18&layers=0B00FTTTTTFF
Later edit:
Exemplu din Arad, unde tramvaiul face sensul giratoriu la fel ca autovehiculele
http://www.openmap.ro/index.php?lat=46.16751&lon=21.320858&zoom=18&layers=0B00FTTTTTFF
Ultima modificare efectuată de către claudiu_samy la Lun 31 Oct 2011 11:43:41, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Lun 31 Oct 2011 11:39:45 Titlul subiectului: |
150029 |
|
Depinde de marimea giratoriului! Daca rondul e mai mic se ocoleste banuiesc.
Dar ce idei mai aveti? _________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Lun 31 Oct 2011 13:49:37 Titlul subiectului: |
150032 |
|
Un exemplu (as putea spune chiar doua) mai sunt la Iasi, unul dintre ele fiind portiunea Podu de Piatra-Pasaj ACB ( actual Alexandru? ).
Celalalt exemplu este podul de peste Gara Internationala.
Pe http://trolleybus.tramclub.org/index-587.htm ( forumul vechi ) este o reconstituire a sensului respectiv (din pacate, doar in BAHN ). _________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
FBW58
Data înscrierii: 15/Dec/2006 Ultima vizita: 01/Iun/2021 Mesaje: 322 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 17 Noi 2011 14:43:44 Titlul subiectului: Cinci ani fără tramvai la Brașov |
150350 |
|
17 Noiembrie 2006. Cinci ani de când tramvaiul brașovean a fost tras pe dreapta și înlocuit cu troleibuze.
Mai exact ultimul tramvai a plecat de la capătul din Saturn exact la 0:02, plin de oameni, tineri și bătrâni, chiar și copii. Acum nu mai există nici o urmă din el. Fizic vorbind, pentru că au rămas pozele, filmările, amintirile pasionaților.
Acest lucru nu poate fi distrus de nimeni.
Am fost acolo când primul vagon a ajuns, am văzut descărcarea lui și așezarea pe șine și am văzut când ultimul tramvai, 36 Duewagul roz cu reclama unei companii de transport persoane, s-a pierdut in ceața deasă de atunci.
Asa s-a încheiat istoria tramvaiului in Brașov, la 19 ani si 3 luni. |
|
Sus |
|
|
c4n1b4lul
Data înscrierii: 16/Aug/2012 Ultima vizita: 01/Mai/2020 Mesaje: 36 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 12 Feb 2015 16:14:50 Titlul subiectului: |
177241 |
|
Ionescu a scris: | Si ca sa mai fac o legatura, urmariti liniile 8, 7, 30 pe aceeasi zona: Faget - Rulmentul si observati gradul de ocupare... Foarte scazut, pentru ca zona e moarta. Repet, doar o zona economica sau rezidentiala poate readuce tramvai in Tractorul. |
Nu e adevărat !
Tractorul este al doilea cartier din Brașov ca și populație, era normal să existe aceea linie de tramvaie !
Oricum, lega Tractorul de Astra .
Într-adevăr, tramvaiul încurca circulația în oraș, deoarece, tronsonul Făget-Saturn, să nu uităm, era pe post de ocolitoare a orașului până acum 5-6 ani !
Dar acum, aș putea să cred că se va reintroduce tramvaiul, dat fiind motivul construirii ( Și a renovării, în aceste momente ) a centurii ocolitoare, nu mai e nevoie să circuli pe Gării/Vlahuță/Saturn, dacă vii dinspre Sibiu, Oradea sau Târgu-Mureș înspre Capitală .
Ar mai "da peste bot" autobuzelor poluatoare, cu norme încă Euro 3, cumpărând vagoane noi din Polonia, exemplul Clujului, să achiziționeze vreo 10 PESA Swing 120 N .
La bugetul Brașovului, ar fi echitabil . |
|
Sus |
|
|
Mese
Data înscrierii: 01/Oct/2016 Ultima vizita: 02/Oct/2016 Mesaje: 1
|
Trimis: Dum 02 Oct 2016 21:06:22 Titlul subiectului: tramvai |
186653 |
|
Stiti cumva daca au fost ceva linii in zona Traian? |
|
Sus |
|
|
Andrei Andras
Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 384
|
Trimis: Mie 05 Oct 2016 12:01:29 Titlul subiectului: |
186666 |
|
Pe strada Traian nu a circulat niciodată tramvaiul. A existat o singură linie și anume 101 pe traseul actual al liniei de troleibuze 8. |
|
Sus |
|
|
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 196 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Vin 13 Noi 2020 09:21:14 Titlul subiectului: |
208886 |
|
Vesti bune
https://mobilitate.eu/primarul-municipiului-brasov-doreste-un-studiu-pentru-reintroducerea-tramvaiului-in-oras/
Într-un interviu pentru Agerpres, noul primar al municipiului Brașov anunță că dorește realizarea unui studiu de fezabilitate în vederea reintroducerii transportului cu tramvaiul în municipiu, la 14 ani de la desființarea acestuia. Nou primar dorește să urmeze trendul european care merge pe reintroducerea sistemelor de tramvai și metrou ușor în orașe care l-au abandonat în trecut. Redăm afirmația acestuia din cadrul interviului pentru Agerpres.
AGERPRES: Ați lansat ideea reintroducerii tramvaiului, care spuneați că se discută în spațiul public. Chiar credeți că este o soluție viabilă?
Allen Coliban: Nu pot să vă spun dacă este viabil sau nu, pentru că, la acest subiect, răspunsul ar trebui să fie un studiu de fezabilitate. Dar important este că avem acest gen de discuții. Mă uit la ce se întâmplă în alte orașe și există suficiente orașe europene care au optat pentru reintroducerea acestuia după ani de când îl desființaseră, și mă refer de exemplu la Nantes. Pentru că pe de o parte tehnologia a evoluat și nu mai vorbim de cea pe care o știam, că trepidau blocurile și câteodată mai și sărea de pe șine. Vorbim despre tehnologii fonoabsorbante și împotriva vibrațiilor, care permit rularea la același nivel cu traficul auto și care sunt adaptate problemelor pe care vechile orașe le prezintă. În Elveția, la Berna, există tramvai și circulă fără nicio problemă. Tramvaiul este recomandabil la un anumit număr de persoane și un anumit tip de trafic, teoretic, pe niște axe importante ale orașului și vine să completeze transportul public.
Ideea că nu facem tramvai pentru că băgăm troleibuze electrice nu este neapărat corectă, pentru că vorbim de un cu totul alt volum de trafic pe care tramvaiul poate să-l gestioneze. Am văzut și lucruri fanteziste în dezbatere, de exemplu, cum ar fi să facem un metrou. Nu vom avea metrou la Brașov, dar dacă ne gândim la niște direcții pe care tramvaiul se deplasează, acesta ar putea să suplinească într-un mod mulțumitor metroul, alături de transportul feroviar, pentru zona metropolitană. Însă nu este o discuție pe următorii patru ani. |
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Vin 13 Noi 2020 12:21:40 Titlul subiectului: |
208892 |
|
Daca se misca ok (studiul de fezabilitate daca e facut corect n-are cum sa zica "nu" tramvaiului - sau toti vest-europenii sunt idioti si doar brasovenii destepti) ar putea chiar la sfarsit de mandat sa ne gasim cu licitatia pentru linie in curs. Sa zicem una la inceput cu posibilitate de inca una doua. Depinde evident si de fondurile europene si de cum se misca lucrurile in general dpdv birocratic.
Ar fi sanse? ipotetic vorbind. |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Vin 13 Noi 2020 21:33:11 Titlul subiectului: |
208902 |
|
Sanse ar fi! Stai sa vedem cat de aplicabil si practic e omul...si cat poate sa miste ceva! Ar putea in schimb sa imbunatateasca infrastructura retelei de troleibuz cu un fir pana in Livada |
|
Sus |
|
|
Andrei Andras
Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 384
|
Trimis: Sâm 14 Noi 2020 00:22:56 Titlul subiectului: |
208914 |
|
În mandatul ăsta nu se va face nimic în privința tramvaiului, nu vă agitați așa pe baza unui articol.
Citat: | Însă nu este o discuție pe următorii patru ani. | N-a vrut să zică "NU" din prima, ci a dat-o cotită. Încă din campanie nu s-a arătat în totalitate interesat de proiect. Până la urmă, dacă se îmbunătățesc frecvențele pe unele linii din prezent, nici n-am avea nevoie de tramvai.
Ca exemplu, diferența dintre fostul 101 și actualul 8 o constă numărul de ture, scăzut de la 10 la 8. Și poate și faptul că acum troleibuzele vechi articulate stau mai mult prin garaj defecte decât pe traseu ceea ce duce la alocarea de autobuze de 12m pe traseu. Daca s-ar ajunge la o frecvență de 5 minute (care pe Gară - Saturn se atinge uneori prin intercalarea liniilor 17B, 23, 25) ar fi ideal.
Pe celelalte trasee propuse se pot adăuga vehicule suplimentare pe 5 și 17, iar pe partea de Schei pe 50/1/2 încât de la Sanitas să se asigure o frecvență de maximum 5-8 minute spre Schei, iar autobuzele să nu mai vină în trenuleț și apoi pauză. |
|
Sus |
|
|
Pok
Data înscrierii: 25/Apr/2009 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 67 Locație: Brasov
|
Trimis: Sâm 14 Noi 2020 02:29:40 Titlul subiectului: |
208915 |
|
Citat: | troleibuze electrice |
O fi existând și troleibuze pe abur?
Sau Diesel?
Eventual pe benzină? |
|
Sus |
|
|
Andrei Andras
Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 384
|
Trimis: Sâm 14 Noi 2020 19:07:35 Titlul subiectului: |
208926 |
|
La „ne-electrice” se pot încadra (indirect) cele care rulează pe benzină/motorină o parte din traseu.
De pildă, Renault-urile noastre au fost „ne-electrice” când au venit pe roțile lor de la Sibiu. |
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Dum 15 Noi 2020 17:52:50 Titlul subiectului: |
208942 |
|
Daca nu tramvai, atunci sa investeasca in troleu. Sa puna fir contact acolo unde nu e (cu toata autonomia lor). |
|
Sus |
|
|
|