Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Parcari in spatiile neutilizate de la metrou

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Aug 2010 08:38:59    Titlul subiectului: Parcari in spatiile neutilizate de la metrou 131187

Un articol care a aparut ieri in Adevarul de Seara, dar care din pacate nu se regaseste si in format electronic, asa ca il pun scanat.
Titlul articolului "Parcare de 200 de locuri sub Piata Victoriei". Trecem peste anumite inadvertente, precum "in urma cu 31 de ani" cand se lucra la metrou la Pta Victoriei...



articol.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  203.37 kb
 Vizualizat:  de 9158 ori

articol.jpg



fotografie.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  207.41 kb
 Vizualizat:  de 9158 ori

fotografie.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Sep/2018
Mesaje: 6843
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Aug 2010 11:11:00    Titlul subiectului: 131190

200 de locuri este mult prea putin fata de nevoile zonei. O solutie ar fi acest sistem de parcare subteran, adoptat si de vecinii nostri unguri http://www.youtube.com/watch?v=Hf6z_Oae0u0
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Aug 2010 11:39:58    Titlul subiectului: 131192

200 de locuri ar fi numai spre Aviatorilor. Se mai vorbeste de o alta posibila parcare acolo sub Iancu de Hunedoara pana la Spitalul Grigore Alexandrescu, deci in total ar fi mai mult de 200 de locuri in acea zona. Sunt convins ca daca M6 Otopeni va ajunge la PV se va lua in calcul o parcare si cu aceasta ocazie.
Mai citisem si ca sub Buzesti se poate amenaja parcare intre PV si GdN tot desupra galeriei de metrou.
Partea buna este ca aceste parcari se pot amenaja cu costuri minime, nu mai necesita sapaturi sau alte investitii costisitoare, doar rampe de acces.
Nu inteleg de ce de ani de zile se vorbeste de caseta dintre Romana si Universitate si nu se face totusi nimic...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
aztec



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Apr/2013
Mesaje: 85
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Aug 2010 13:38:09    Titlul subiectului: 131200

Deci, romaneste, se reinventeaza subiectul... dupa 7 ani in care poate lumea a uitat.
Nu e bai.. peste alti 7 va fi din nou ...original.

Stirea e din Adevarul din 28 mai 2003.

"Guvernul va aproba, in sedinta de joi, o hotarare privind transferul spatiilor subterane neamenajate din Piata Victoriei din administrarea Metrorex in cea a RA-APPS, in vederea construirii unei parcari cu o capacitate de circa 150 de locuri, a afirmat, marti, premierul Adrian Nastase. El a aratat ca este necesar ca in Bucuresti, si in special in centrul orasului, sa fie identificate noi locuri de parcare pentru autovehicule si ca in spatiile subterane din vecinatatea statiei de metrou Piata Victoriei poate fi amenajata o parcare cu cel putin 150 de locuri. "Daca putem valorifica aceste spatii, fara a periclita securitatea metroului si a constructiilor adiacente si in cazul in care costurile necesare investitiei nu sunt foarte mari, atunci putem incepe lucrarile de amenajare a parcarii in cel mult 30 de zile", a spus Nastase. Directorul de exploatare al Metrorex, Vasile Bitiri, a precizat ca respectivele spatii sunt adiacente galeriilor de metrou si s-ar preta la proiectul de amenajare a unei parcari. Premierul Adrian Nastase a vizitat, joi, spatiile subterane din Piata Victoriei pentru a evalua posibilitatea realizarii proiectului de construire a unei parcari in aceasta zona."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Aug 2010 19:34:36    Titlul subiectului: 131209

N-am mai vrut sa redeschid subiectul, dar in sfarsit... Parcarile au fost cerute de Ceausescu pentru a rezolva problema pe traseul prezidetial. Magheru era pentru ambele trasee, iar unul din ele era pe la Piata Victoriei. Asadar parcarile au fost facute, dar a venit Revolutia si nu s-au mai executat rampele de acces. Atata tot mai trebuiau construite, rampele de acces. Complicat lucru. Parcarea de sub Magheru se si vede, daca aveti norocul sa fie deschisa usa de acces de la pasajul de la Inter (pasajul de metrou)
De la Victoriei la spitalul Grigore Alexandrescu nu este nici o parcare subterana, nu stiu cine a lansat ideea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Aug 2010 20:17:16    Titlul subiectului: 131211

Draga andrei11, chestia cu parcarile cerute de Ceausescu din pacate e tot doar o legenda urbana. Pe TOV-ul si consoarta ii cam durea fix in pix de parcarile astea devenite atat de necesare doar in ziua de azi.
Tot subiectul asta cu parcarile in metrou este 'post-revolutionar' si adesea a fost mai mult un subiect 'de politizat, trancanit si batut apa in piua' decat de facut ceva concret.
Dar sa ma explic:
La proiectarea galeriilor 'cut&cover' adanci de metrou, analiza de 'economicitate' a aratat ca e mai 'bine' sa existe un nivel superior, chiar nefolosit decat sa pui planseul superior la 10-15m adancime cu incarcarea respectiva de pamant de umplutura (tot de la structuristi se trage, printre care incerc sa ma 'strecor' si eu, bata-i vina!). Si siguranta pentru constructiile invecinate era mai buna cu o structura din beton decat o umplutura adesea nu prea bine compactata.
Cateva exemple 'clasice':
Galeria pe Polizu spre Gara, galeria din Buzesti spre Victoriei, Galeria din Victoriei spre Aviatorilor, galeria din Victoriei spre Iancu de Hunedoara, galeria din Romana spre Gradinita, galeria din Universitate spre Biserica Italiana, galeria de pe dr Juvara etc.
Spatiului acesta 'rezultat' s-a incercat a i se da totusi o utilitate chiar din start, dar niciodata nu s-a gandit cineva sa-i dea functiunea de parcare auto pentru ca nu era cosiderata o prioritate sau necesitate a vremurilor acelea.
Din aceasta cauza amenajarea unor parcari 'post-factum' are numeroase inconveniente, chiar daca spatiile exista, sunt gata sapate si construite si 'aparent' nu ar necesita decat 'mici' ajustari.
In cazul in care consideri 'util' putem sa le luam 'la mana' pe toate la rand si sa vedem impreuna ce probleme sunt.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Aug 2010 21:13:04    Titlul subiectului: 131212

andrei11 a scris:
De la Victoriei la spitalul Grigore Alexandrescu nu este nici o parcare subterana nu stiu cine a lansat ideea.

Pai chiar Udriste a lansat ideea in articol...Nu neaparat ca ar fi o parcare, ci un spatiu care poate fi transformat in parcare..
@subway guru...Ce inaltime au galeriile superioare nefolosite ? Pot primi o garnitura de metrou sau nu ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Aug 2010 21:54:10    Titlul subiectului: 131216

N-a lansat Udriste ideea...
El doar a raspuns 'civilizat' unei noi cereri formulate de Dl Primar General prof dr Sorin Oprescu la reluarea unor faze mai vechi.
De ce spun 'civilizat', pentru ca din ce stiu eu cei doi au lasat la o parte 'politichiile' si in materia asta au cam convenit sa colaboreze si sa nu se obstructioneze reciproc.
Eu v-am zis, daca doriti le luam pe fiecare in parte 'la bani marunti'.
'Aproape' prima data ideea a fost lansata de Adrian Nastase, dar doar ca o 'fumigena' (similar cu mareata idee de translatare a Garii CFR de Nord versus Pasajul Basarab) ca sa-i sabordeze 'marinarului' proiectul de parcare subterana Parking Nord in parcul din fata MT.
Am identificat atunci ca cea mai usor fezabila chestie amenajarea galeriei superioare de la Victoriei spre Aviatorilor (si inca ramane asa).
Nu are stalpi intermediari (am facut undeva vorbire despre treaba asta), latimea e mai mare ca uzualul 10.6m pentru ca acolo dedesubt sunt trei linii si era loc suficient de amenajare de rampe de acces in domeniul public (spre fostele garaje Leonida ale CC-ului si in locala din fata muzeului Iorga).
La vremea respectiva am facut si socoteala valorica a 'costurilor' partii de constructie ce trebuia transferata de la Metrorex la Guvern. Daca ma mai pune cineva sa mai fac inca o data treaba asta am sa le zic 'fac you', faceti-vo singuri sau scoteti-o de la arhive.
Absolut 'prima idee' a fost cu galeriile de pe Magheru, dar acolo e 'oarece probleme'.
Galeria dinspre Iancu de Hunedoara e plina de stalpi, si nici un acces, doua nu prea ai pe unde face in laterale.
Inaltimea utila a acestor galerii superioare e variabila (am spus deja ca sunt spatii 'rezultate').
Dar care e ideea ta cu gabarit pentru o rama de metrou?
Explica-te un pic (faza asta chiar nu mi-a 'bubuit' prin minte!)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2018
Mesaje: 6190
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 31 Ian 2011 09:52:43    Titlul subiectului: Galerii de metrou transformate in parcari 139327

http://www.antena3.ro/auto/galeriile-subterane-de-la-metrou-ar-putea-fi-transformate-in-parcari-117697.html

"Galeriile subterane de la metrou ar putea fi transformate în parcări

Antena 3

29 Ian 2011

Bucureștenii și-ar putea parca în curând mașina la metrou. Galeriile subterane din centrul Capitalei ar putea fi transformate în parcări. Amenajarea lor ar putea dura șase luni, iar investiția ar fi mai mică decât în cazul unei parcări construite de la zero.

Catacombele au fost construite în urmă cu mai bine de treizeci de ani, odată cu liniile de metrou. La vremea respectivă erau destinate unor spații comerciale sau chiar unor parcări, însă nu au mai fost amenajate.

Puțini știu că în spatele zidurilor de la metrou se ascund adevărate catacombe. Catacombe pe care Primăria vrea acum să le transforme în parcări. Acordul a fost deja semnat, dar proiectul este încă la început.

În total există cinci astfel de casete. [b]Trei la piața Victoriei și câte una la Universitate și Romană[/b]. Edilii spun că vor construi parcări acolo unde spațiul le permite.

Catacombele sunt acum depozite de fiare vechi, pe sub care trece regulat metroul. Prin pereți s-a infiltrat apa, așa că reamenajarea lor presupune o investiție serioasă. Chiar și așa, edilii spun că ies mai ieftin.

Pentru bucureșteni, ideea sună bine.

Acordul a fost parafat între Primărie și Metrorex, printr-o hotărâre a consiliului general. După ce toate formalitățile vor fi îndeplinite, amenajarea unei astfel de parcări ar dura aproximativ șase luni."


Pe pagina Antenei3, unde va duce link-ul, e si un filmulet interesant.

Trecand pe langa obisnuitele palavre ale autoritatilor romane care viseaza cai verzi pe pereti si fac "studii" si "proiecte", dar mai nimic concret, poate cineva sa faca o schita cu pozitionarea acelor spatii vizate de transformarea in parcari?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 31 Ian 2011 21:26:22    Titlul subiectului: 139362

'Puahhh, câh articol...
"Catacombele au fost construite în urmă cu mai bine de treizeci de ani, odată cu liniile de metrou. La vremea respectivă erau destinate unor spații comerciale sau chiar unor parcări, însă nu au mai fost amenajate."...vrajeli & prostii 'tembele' si absolut 'false'...
"Catacombele sunt acum depozite de fiare vechi"...ei nu mai spune!!!
Si cine ar putea fi asa de infantil sa creada ca 'etnicii tuciurii' au 'rezistat tentatiei' timp de 30 (?????) de ani ca sa faca o 'curatenie totala cu valorificare integrala' - Ha, ha, ha...
Mai ales ca acum 30 de ani asa-zisele 'catacombe' erau doar 'in proiect pe hartie'...
Astia chiar ne cred 'handicapati mental'?
Revenind la lucruri mai seriose, la intrebarea lui Catalin (fara desene si schite):
1. galerie superioara iesire din Victoriei pe Aviatorilor;
2. galerie superioara iesire Victoriei pe Buzesti;
3. galerie superioara iesire Victoriei pe Iancu de Hunedoara, sub rampa pasajului auto;
4. galerie superioara de la Romana la 'Gradinita';
5. galerie superioara de la Universitate, intre Inter si Biserica Italiana.
Dintre toate, singura 'usor fezabila' e prima, la restul e 'cu cantec'...
Toate cele bune!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adrian rosca



Data înscrierii: 22/Aug/2006
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 162
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 31 Ian 2011 23:40:01    Titlul subiectului: 139380

Au uitat-o pe aia din fata de la podul Constanta Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community