Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si Articole de presa - Bistrita

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BISTRIȚA-NĂSĂUD
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Feb/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 01 Mar 2010 15:40:15    Titlul subiectului: 124173

Un articol interesant despre o oferta locurilor de munca inaintata de Transmixt: 6 posturi pentru soferite. Articolul postat mai jos apartine cotidianului "Adevarul", editia din 01.03.2010. Link-ul este: http://www.adevarul.ro/locale/bistrita/fotbalista-candidata-postul-soferita-autobuz_0_217178416.html

"Fostă fotbalistă, candidată la postul de șoferiță pe autobuz

Marcela Tegle a jucat fotbal feminin în timpul liceului Firma de trasnport în comun din Bistrița, Transmixt, a scos la concurs șase posturi de șofer destinate femeilor. Candidatele trebuie să fie agreabile, amabile, punctuale și serioase. Șoferițele ar putea intra pe traseu peste trei luni. Prima femeie care a aplicat pentru acest job este o tânără din Livezile care în liceu a practicat fotbalul feminin.

În câteva luni, bistrițenii care circulă cu autobuzul vor fi plimbați prin oraș și de câteva șoferițe.Transmixt, firma de transport în comun din Bistrița, a făcut oferta de angajare săptămâna trecută, anunțând că pune la dispoziție șase posturi de șofer pentru femei. Melente Horoba, dirctorul Transmixt spune că a văzut șoferițe pe autobuze în alte țări europene, și s-a gândit să aplice ideea și la Bistrița. „Oferta este pe bune. Dorim să facem o experiență cu șase șoferițe, care să lucreze în schimburi. Am văzut în Olanda și Germania femei pe autobuze cu o capacitate mai mică",a spus Horoba.

Supuse unui test psihologic dur

Candidatele trebuie să îndeplinească o serie de condiții minime: să aibă cel puțin zece clase, permis de conducere categoria D și minim 22 de ani. Până acum, pe posturile puse la dispoziție de Transmixt s-au înscris trei femei. Acestea vor fi supuse unui test psihologic foarte dur și vor fi școlarizate timp de trei luni, înainte de a intra pe traseu.

Prima candidată, o fostă fotbalistă

Un dintre femeile hotărâte să ia cât se poate de serios această ofertă este Marcela Tegle, o tânără de 36 de ani din Livezile. Marcela a aplicat pentru acest job fiindcă la întorcerea în România, după zece ani de muncă în Grecia, nu și-a mai găsit nicăieri un post pe care să se angajeze. „Neavând de lucru și nici facultate, nu văd șanse în altă parte. Nu mă interesează pe câți bani, vreau doar să lucrez", spune candidata. Marcela este o femeie extrem de dinamică și hotărâtă. A urmat liceul sportiv la Bistrița, unde a jucat fotbal feminic pe care l-a practicat în continuare la Oradea, unde s-a și căsătorit. A avut, timpd e zece ani, mai multe locuri d emuncă în Grecia, unde a trăit alături de soțul ei. La întoarcerea în România, unde are cu copil de 14 ani, i s-a părut extrem de greu să se adapteze la condițiile de trai. După ce timp de mai multe luni nu a reușit să-și găsească un loc de muncă, a văzut anunțul firmei de transport într-un ziar local, și a trimis un CV. Jobul de șofer pe autobuz i se pare o noutate foarte provocatoare.

Firma Transmixt așteaptă în continuare ca și alte femei să-și depună CV-ul pentru posturile de șoferițe pe autobuzele care îi duc pe bistrițeni la muncă, la școală și în alte locuri în care au treabă. În prezent, firma de transport în comun are 20 de autobuze care fac traseele în municipiu.
"

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 5841
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 26 Noi 2010 22:11:22    Titlul subiectului: Stiri si Articole de presa - Bistrita 136818

http://www.adevarul.ro/locale/bistrita/Bistrita_0_379162199.html

Foarte interesant... Consiliul Local sa asigure "profit" unei societati comerciale private... Rolling Eyes

E insa extrem de interesanta precizarea ca profitul trebuie investit in modernizarea vehiculelor... v-ati prin acum ce face diferenta intre o administrare in folosul cetatenilor, asa cum pare aici, unde operatorul e obligat sa investeasca in modernizare, si orase precum Buzaul unde transportatorii privati investesc masiv in ... buzunarele proprii si aproape nimic pentru calatorii pe care ii cara cu aproape aceleasi cotete ca acum 5 ani?!?

"Bistrița: Profitul Transmixt, asigurat de la bugetul local

Anamaria Cadiș

Vineri 26 nov 2010

Bistrita

Numărul bistritenilor care circula cu autobusul a crescut in ultimii ani

Criza financiară și aglomerația rutieră din oraș au determinat o creștere permanentă a numărului de persoane care circulă cu autobuzul în locul mașinii. Consiliul Local Bistrița a decis să acopere pierderile lunare ale firmei care a concesionat transportul în comun în oraș și le va asigura acestora și un profit de 8%.

Statisticile arată că din 2007 până în prezent, la Bistrița a crescut numărul de călătorii cu autobuzul. Din diferite motive, bistrițenii încep încet, încet să prefere transportul în comun automobilelor proprii. Lucia Orban, o contabilă în vârstă de 33 de ani din Bistrița folosește zilnic mijloacele de transport în comun. „Am două joburi. Unul în Bistrița, iar celălalt în cartierul mărginaș al orașului, în Unirea. Țin contabilitatea la două firme, iar prețul unei călătorii cu autobuzul nu mă costă mult. E ieftin și practic", crede femeia care aștepta mașina să o ducă de la Direcția Generală a Finanțelor Publice Bistrița, înspre casă.

Venirea sezonului rece îi determină și pe mulți dintre cei care vara circulă pe jos să ia autobuzele. „Nu știm care sunt cauzele care au determinat creșterea, dar cifrele arată clar acest trend", explică Vasile Țîțan, șeful serviciului de administrarea circulației din cadrul Primăriei Bistrița.

Dacă în 2007 a fost înregistrat un prag minim în ceea ce privește numărul de călătorii, 2.947.600, în 2008 și 2009 au fost înregistrate creșteri constante, 3.074.030, respectiv 3.703.430 anul trecut. Pentru acest an se estimează peste 3,8 milioane de călătorii, iar pentru anii viitori se așteaptă atingerea pragului de 4 milioane de călătorii.

Criză pentru Transmixt

În ciuda acestei creșteri a numărului de călători, SC Transmixt SA, firma care în 2009 a concesionat serviciul de transport în comun al municipiului a solicitat ajutor financiar din partea primăriei deoarece costurile și cheltuielile sunt mult mai mari decât încasările din bilete și abonamente. „Prin contractul pe care l-am semnat anul trecut, în primul an nu aveam voie să avem profit și nici să schimbăm prețul la bilete. Abia la începutul anului acesta am reșit să majorăm puțin, până la 1,7 lei, iar în vară să-l ajustăm cu creșterea creșterea TVA. Dar nu reușim să ne acoperim cheltuielile. De exemplu, deși a crescut prețul carburanților, noi am rămas la prețul vechi al biletului. Nu avem de unde să câștigăm", explică Melente Horoba, directorul societății comerciale.

Pentru a-i ajuta, consilierii locali au aprobat în ședința ordinară de ieri acordarea unei subvenții prin care lunar să fie acoperită diferența dintre cheltuieși și venituri. În plus, au aprobat și asigurarea profitului de 8% prevăzut în contractul semnat de cele două părți. Profit pe care, prin contract, Transmixt este obligat să-l reinvestească în modernizarea mijloacelor de transport.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 5841
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 07 Apr 2011 13:12:21    Titlul subiectului: 142316

http://www.adevarul.ro/locale/bistrita/Bistrita-_cat_de_eficient_este_condus_orasul_0_458354472.html

"[ . . .]La transportul de călători, studiul acordă o bilă albă municipalității (din Bistrita, n.m.) pentru că subvenționează integral călătoriile pentru pensionari și 50% cele pentru elevi și studenți. Transportul public însă, pe cap de locuitor, este sub media națională, de 0,5 mijloace de transport public la mia de locuitori față de 0,7 la nivel național.[ . . .]"

Interesant criteriul si valoarea, "X mijloace de transport public la mia de locuitori", cu o valoare medie nationala de 0,7...

Conform acestui criteriu, Buzaul sta destul de bine - aparent - 135 de vehicule (30 autobuze+105 dube) la 146 (de mii) de locuitori, rezulta o valoare de aproximativ 0,92, deci peste media nationala.

Desigur insa, e o tampenie sa consideri ca mijloace de transport in comun niste improvizatii precum maxi-taxi-urile, ar trebui luate in calcul doar vehiculele cu adevarat concepute si construite pentru transport public, nu tot felul de epave modificate si adaptate...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 09/Aug/2016
Mesaje: 160
Locație: Constanta

MesajTrimis: Joi 17 Sep 2015 08:29:16    Titlul subiectului: 181556

Marti dimineata, pe 15 septembrie, in jurul orei 06:30, la postul de radio Romania-Actualitati a fost o stire care suna cam asa: "...in municipiul Bistrita se doreste angajarea unui important numar de femei pentru a conduce autobuzele ce asigura transportul local! ".
O stire destul de interesanta si totodata destul de vesela!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 5841
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 24 Sep 2015 07:53:24    Titlul subiectului: 181652

http://adevarul.ro/locale/bistrita/o-firma-bistrita-angajeaza-doar-femei-conduce-autobuze-motivul-i-a-facut-sefii-companiei-aleaga-doar-soferite-experienta-1_5602baf0f5eaafab2cea6635/index.html

"O firmă din Bistrița angajează doar femei pentru a conduce autobuze. Motivul care i-a făcut pe șefii companiei să aleagă doar șoferițe, chiar și fără experiență

23 septembrie 2015

de Bianca Sara

Firma care asigură transportul în comun în Bistrița vine cu o premieră pentru România: scoate la concurs zece posturi de șofer de autobuz doar pentru femei. Administratorul firmei este dispus și să le plătească cursurile și atestarea noilor colege, doar să vadă o pată de culoare la volanul autobuzelor noi cu cutie automată.

Într-un domeniu în care prezența bărbaților trece de 99%, administratorul unei firme din Bistrița angajează femei. Melente Horoba, administratorul companiei Transmixt, care asigură transportul în comun în Bistrița, a scos la concurs 10 posturi de șofer de autobuz, dedicat femeilor. Mai mult, omul de afaceri bistrițean este dispus să le achite femeilor interesate inclusiv cursurile necesare și atestarea, cu condiția să rămână în firma sa minim trei ani. Ce l-a determinat pe Melente Horoba să apeleze la femei, în condiția în care sexul frumos nu este considerat tocmai un as la volan, ne spune chiar el. „În Germania am văzut foarte multe femei care conduc autobuze de transport școlar. Femeile sunt mai atente, pe femei poți să le „stabilizezi” mai mult la locul de muncă decât pe bărbații, pentru că bărbații, după ce își fac o experiență, au tendința de a trece pe transport de marfă internațional, unde veniturile sunt altele decât în transportul public. A contat și criza forței de muncă din această zonă, pentru că sunt foarte multe companii străine care recrutează șoferi din Bistrița pentru transportul internațional de marfă, iar asta ne afectează pe noi”. Acesta mai spune că este convins că femeile vor relaționa mult mai bine cu călătorii, fiind puțin mai răbdătoare decât bărbații. De asemenea, administratorul companiei crede că acestea vor face mai ușor față stresului presupus de transportul public și se vor enerva mai greu atunci când vor se vor bate în trafic de șoferi nedisciplinați. Șoferițele vor face 180 de kilometri zilnic cu autobuze noi cu cutie automată Melente Horoba vrea să angajeze până în 10 femei, care vor putea fi văzute pe linia 1, care se întinde pe 5,3 kilometri și face practic o tură a orașului. Șoferițele vor fi nevoite să facă în jur de 16 ture de oraș zilnic, care înseamnă aproximativ 180 de kilometri. Șoferițele vor fi nevoite, de asemenea, și să fie și matinale, prima cursă fiind programată la ora 5:30. Femeile vor primi pe mână autobuze noi, cu cutie de viteză automată. „Dacă în alte țări se pliază și femeile pe această meserie, nu văd de ce nu s-ar întâmpla și în România. Din câte îmi amintesc am văzut vătmănițe. Care este diferența? Sigur că este linia de tramvai, dar tramvaiul este mai lung decât un autobuz”. Șoferițele vor primi 1300 de lei lunar, la care se adaugă și bonuri de masă. Dacă vor fi dispuse să facă și ore suplimentare, șoferițele pot să primească până la 1600 de lei lunar. Melente Horoba spune că transportul efectiv și atelierul auto sunt singurele departamente din firma sa unde nu sunt femei, iar acest lucru urmează să se „rezolve” dacă la poarta sa vor bate femei interesate de acest job. Deși job-urile au fost anunțate în urmă cu câteva zile, la firmă încă nu s-a prezentat nicio femeie care să-și depună CV-ul. „Le primim cu brațele deschise dacă nu sunt guralive” Beniamin Doboș are 39 de ani și este șofer de autobuz de mai bine de 8 ani. Acesta spune că își va primi noile colege cu brațele deschise, cu o singură condiție: să nu fie prea „guralive”. Întrebat dacă femeile se vor descurca la volanul unui „monstru” de 10 metri, Beniamin precizează: „Depinde de femeile care vor aplica pentru job. Trebuie să aibă o anumită îndemânare, să nu fie sperioase și să aibă răbdare cu călătorii. Mașinile acestea sunt mai ușor de condus, nu au de schimbat viteze, se virează mai ușor în curbe și în sensuri. Trebuie și ele să știe când să se impună și când să fie răbdătoare. Le primin cu brațele deschise dacă nu sunt prea guralive”. Beniamin își așteaptă noile colege cu brațele deschise, cu condiția să nu vorbească mult... FOTO: Bianca Sara"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 25/Feb/2017
Mesaje: 390
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Sep 2015 17:11:11    Titlul subiectului: 181660

Sa inteleg ca vor cumpara autobuze noi pentru Bistrita.
Vor casa din Cito-uri sau vor fi aduse pentru suplinirea acestora?

_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BISTRIȚA-NĂSĂUD Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community