Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Penetratie Splaiul Independentei - Autostrada A1
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Sveik



Data înscrierii: 10/Feb/2010
Ultima vizita: 13/Sep/2017
Mesaje: 88
Locație: Bucuresti 1 - Giulesti

MesajTrimis: Vin 11 Feb 2011 21:53:54    Titlul subiectului: Penetratie Splaiul Independentei - Autostrada A1 139782

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Autostrada_Bucuresti-Pitesti_blocheaza_traficul_9_luni_0_424758102.html

"Autostrada București-Pitești blochează traficul 9 luni

De ieri, șoferii nu mai pot circula pe Splaiul Independenței, pe tronsonul cuprins între aleea de acces în Institutul de Biologie și strada Piatra Craiului. Splaiul Independenței va fi legat direct de Autostrada A1, eliberând traficul de pe bulevardul Iuliu Maniu. Totul va fi gata în noiembrie 2013.

Șoferii care au încercat ieri să circule pe Splaiul Independenței, pe porțiunea dintre aleea care duce la Institutul de Biologie și Strada Piatra Craiului, au fost opriți de balize din plastic care blocau traficul. Restricția va dura nouă luni, iar conducătorii auto sunt nevoiți să facă un ocol prin strada General Petre Popovăț și apoi pe strada Piatra Craiului, pe care se poate circula în sens dublu pe porțiunea dintre Splaiul Independenței și strada Retezatului.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 603
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 12 Feb 2011 03:49:17    Titlul subiectului: 139790

Chiar atat de important este un articol scris din teribilism de cine stie ce ziarist? Acea zona este NULA din puct de vedere al traficului bucurestean. Nici macar 601 n-a fost deviat pentru lucrarea asta.
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Sâm 12 Feb 2011 20:49:47    Titlul subiectului: 139831

Citat:
[...]iar conducătorii auto sunt nevoiți să facă un ocol prin strada General Petre Popovăț și apoi pe strada Piatra Craiului, pe care se poate circula în sens dublu pe porțiunea dintre Splaiul Independenței și strada Retezatului.

Exprimare tipic ziaristica, adica de doi bani si care induce confuzie. Trebuia spus ca: "strada Piatra Craiului este inchisa circulatiei rutiere, intre intersectiile cu str. Retezatului si cu Splaiul Independentei. Conducatorii auto sunt nevoiti sa faca un ocol prin str. Retezatului si str. G-ral P. Popovat, pe care se poate circula in sens dublu, intre Retezatului si Splaiul Independentei". Dar probabil voiau sa faca economie de tus tipografic si hartie... Autobuzele liniei 601 n-au cum sa fie afectate de aceasta lucrare, pentru ca nu circula pe Piatra Craiului... Si te inseli ca aceasta zona este nula din punct de vedere al circulatiei rutiere... Probabil n-ai ramas blocat pe Popovat, cand se "infunda conducta" la piata la Cringasi... Nu mereu, dar...

In alta ordine de idei, conform panoului care anunta santierul din zona, se va construi un pod hobanat peste Dimbovita si pod clasic (viaduct) peste sos. Virtutiilor. Urcarea de pe splaiul stang se va face prin podul hobanat, iar coborarea de pe pod va fi direct pe splaiul drept. Se prevad, deasemenea, bretele de legatura cu sos. Virtutiilor. Interesant de vazut pe unde se va continua cu strapungerea catre Autostrada A1, ori intre casele din nordul extrem al Militariului si Lacul Morii, ori vor "bucura" ceva case si fac strapungerea drept. Oricum, cred ca mai departe vor urma aliniamentul ulitelor Drumul Ciorogarla si str. Crivatului, iesindu-se in autostrada prin spatele Carrefour Militari. Am atasat o fotografie cu panoul santierului.



Imag000.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  245.36 kb
 Vizualizat:  de 14754 ori

Imag000.jpg



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Lun 14 Feb 2011 00:44:09    Titlul subiectului: 139900

Haideti sa vedem si cateva fotografii de pe santier. Lucrarile nu sunt atat de inaintate, astfel ca "situl" nu ofera un peisaj divers care sa genereze multe fotografii. Primele imagini sunt facute de pe ambele maluri ale raului, din dreptul intrarii in Institutul de Biologie, zona din care va porni urcarea pe podul hobanat peste Dimbovita.


Imag001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  358.47 kb
 Vizualizat:  de 14675 ori

Imag001.jpg



Imag002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  233.04 kb
 Vizualizat:  de 14675 ori

Imag002.jpg



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Lun 14 Feb 2011 00:49:16    Titlul subiectului: 139901

Urmatoarele imagini sunt de pe splaiul drept si surprind fundatiile viitorilor piloni, asezati aproape de cheiul Dimbovitei. Ultima fotografie este o vedere de ansamblu a santierului, dinspre Virtutii.


Imag003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  261.8 kb
 Vizualizat:  de 14674 ori

Imag003.jpg



Imag004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  266.75 kb
 Vizualizat:  de 14674 ori

Imag004.jpg



Imag005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  275.49 kb
 Vizualizat:  de 14674 ori

Imag005.jpg



Imag006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  236.62 kb
 Vizualizat:  de 14674 ori

Imag006.jpg



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Dum 27 Mar 2011 21:26:20    Titlul subiectului: 141779

Lucrarile avanseaza lent... Stadiul santierului la 27.03.2011... Doua dintre fundatiile viitorilor piloni, malul drept al Dimbovitei.


Imag000.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  317.97 kb
 Vizualizat:  de 14356 ori

Imag000.jpg



Imag001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  282.54 kb
 Vizualizat:  de 14356 ori

Imag001.jpg



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BuGabriel



Data înscrierii: 28/Mar/2011
Ultima vizita: 14/Dec/2015
Mesaje: 10
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Mar 2011 22:32:20    Titlul subiectului: 141822

Sigur o să treacă prin spatele Carrefourului, iar din PUG si din harta Bucurestiului pe 2011 (hărti 100%) se observă că o să se încerce să se construiască mai apoape de Lacul Morii.
Pe hartă arată că o să se afle între Lacul Morii si Strada Dâmbovitei, făcând curba printre Drumul Măn. Văratec si Drumul Măn. Govora, trecând peste ultima mentionată.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 1785
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Iun 2011 15:19:32    Titlul subiectului: 145244

Lucrarea nu mai avanseaza, este pusa in conservare. Stop distractia, si-au luat jucariile si au plecat. Nu se stie cand se va reincepe lucrul (daca se va mai reincepe vreodata).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 603
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Iun 2011 16:58:24    Titlul subiectului: 145246

Proiectul a fost suspendat din cauza interventiei "salvatorilor" Bucurestiului, pe langa Consiliul General, cu argumentul ca lucrarea nu este de utilitate publica. Prea-iluminatii de la ONG au venit cu o idee de genul: pasaj suprateran de la Podul Grant pana la Ciurel... infinit mai scumpa decat varianta Penetratiei Exclamation
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Aug/2017
Mesaje: 866
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Iul 2011 01:34:04    Titlul subiectului: 145271

Ce le-a venit? Shocked Dacă nu este de utilitate publică, atunci ce este? Demolau clădiri vechi? Nu Evil or Very Mad Trecea print-o zonă protejată? Rolling Eyes NU!
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
BuGabriel



Data înscrierii: 28/Mar/2011
Ultima vizita: 14/Dec/2015
Mesaje: 10
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Iul 2011 00:15:59    Titlul subiectului: 145317

Shocked Cum să nu fie de utilitate publică?!?!?! Păi dacă te trezești că vrei să pleci din București, mai din centru, spre Pitești pe la 5-6 seara nu cumva o să faci vreo 2 ore până la ieșire din București?
Pasajul ăsta cred că ar ajuta mai mult decât pasajul Basarab.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 603
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Iul 2011 01:22:12    Titlul subiectului: 145326

Pai da, pentru ca maestrii de la ONG au gandit ca in felul asta traficul ar fi atras direct care centrul orasului, dinspre autostrada. Nimic nu poate fi mai mai fals, in conditiile in care ASTAZI, prin Bd. Iuliu Maniu, traficul este directionat fix inspre centru, cu o artera secundara - Bd. Timisoara. Podul de la Ciurel ar injumatati fluxul de autovehicule ce vine pe Iuliu Maniu si blocheaza orasul...
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
danielstan



Data înscrierii: 18/Aug/2010
Ultima vizita: 12/Aug/2016
Mesaje: 10

MesajTrimis: Mie 06 Iul 2011 10:50:22    Titlul subiectului: Interese imobiliare 145529

Eu cred, fara sa am dovezi, ca ONG-ul Salvati Bucurestiul este o marioneta a vreunui partid politic rival cu Oprescu, caci prea contesta tot si toate.

Cat despre ideile diversioniste (ca aceasta lucrare nu e bine gandita si ar trebui mutata altundeva => penetratia Bd. Timisoara - A1; ca ar fi mai bine sa se faca un tunel ca sa se evite demolarile)
- ele vin din interesele imobiliare din zona:
- noua lege a exproprierilor calculeaza pretul caselor ce se vor demola pe baza pretului mediu al tranzactiilor LEGALE inregistrate la notarii publici, in ultima perioada (nu stiu exact care perioada).
- in practica multi declara la notar un pret mai mic decat pretul real pentru a plati impozite mai mici la vanzare
- de aici problema, caci pe asa preturi notariale despagubirile de la Ciurel nu vor fi asa de mari cum au fost la pasajul Basarab

Plus discomfortul de a fi demolat si a-ti cauta casa sau apartament in alta parte.

Utilitate publica inseamna ca sufera CATIVA pentru a le fi mai bine celor MULTI.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 6090
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 06 Iul 2011 11:10:17    Titlul subiectului: Re: Interese imobiliare 145530

danielstan a scris:
in practica multi declara la notar un pret mai mic decat pretul real pentru a plati impozite mai mici la vanzare.
Stiu ca pentru descurajarea acestei practici s-a introdus un sistem tip "grila" care prevede valorile MINIME ale imobilelor functie de diverse criterii, precum zona, de exemplu.
In acest fel, chiar daca bisni... aaa, vanzatorul si cumparatorul se inteleg sa declare ca pretul a fost de 1 leu, impozitul se calculeaza la valoarea de 20.000 de euro, sa zicem, daca in acea grila pretul MINIM al unui imobil din zona este creditat a fi 20.000.
Asadar, desi tot mai e loc de "manevre", s-a restrans mult gama de "jonglare".

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 07/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 07:42:24    Titlul subiectului: 146337

folkfan a scris:
Proiectul a fost suspendat din cauza interventiei "salvatorilor" Bucurestiului, pe langa Consiliul General, cu argumentul ca lucrarea nu este de utilitate publica.
Absolut fals! Lucrarea a fost oprita nu din cauza ONG'urilor, ci datorita lipsei finantarii (redusa de la 28 de milioane la 3 milioane), neefectuarea exproprierilor si a celorlalte elemente pregatitoare - PUZ, autorizatii, aviz de mediu etc.

Dr. Oetker nici macar nu a avut bunul simt sa se informeze inainte sa inceapa lucrarea cu privire la exproprierile necesare pentru aceasta strapungere si la costurile ridicate ale acestora. Tocmai de aceea ulterior "a sucit-o ca la Ploiesti" si a aparut ideea unui tunel in acea zona, pentru a nu mai fi nevoie de exproprieri.

Ce se va intampla pana la urma este ca se va construi hobanatul, inaugurat in 201X (unde X>4) si cam atat deocamdata. Deci sa nu intram in balarii daca suntem paraleli cu subiectul. Nu din cauza ONG-urilor nu se face nimic acolo.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 15:53:21    Titlul subiectului: 146417

Ai dreptate! ONG-urile oricum nu fac nimic, deci nu impiedica nimic!!! Sunt perfect de acord! Am mai spus eu, dupa banci si asigurari, ONG-ul e cea mai tare forma de a lua legal bani, fara a face absolut nimic!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 20:05:02    Titlul subiectului: 146424

Dominatrix a scris:
Dr. Oetker nici macar nu a avut bunul simt sa se informeze inainte sa inceapa lucrarea cu privire la exproprierile necesare pentru aceasta strapungere si la costurile ridicate ale acestora. Tocmai de aceea ulterior "a sucit-o ca la Ploiesti" si a aparut ideea unui tunel in acea zona, pentru a nu mai fi nevoie de exproprieri.

Sa inteleg ca o lucrare de asemenea anvergura nu se planifica inainte ? Daca vreau sa fac un pod sau o strapungere si dupa ce incep lucrarile vad daca s-au facut expropierile sau nu ? Laughing
Ok, sa zicem ca primarul este cu capul in nori (la fel ca si cei care l-au votat) dar din cate cunosc eu are si niste consilieri ? Respectivii ce pazesc ? Numara stelele de pe cer ? Laughing Bineinteles pe banii nostri !

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 07/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 20:42:18    Titlul subiectului: 146428

Nu inteleg ce e de mirare: la Basarab nu s-a intamplat la fel? La Buzesti nu a fost acelasi lucru? In Romania, conteaza sa se inceapa, dand impresia poporului ca se face ceva, ca sa stie langa numele cui sa puna stampila la anul. Cat despre fonduri, care anul acesta s-au mutat de la proiectele de infrastructura, la Radet si RATB, regii au "avantajul" ca directorii sunt numiti de consiliul local pdl-png, nu de primar si cheltuie banii "cum trebuie", poate ar trebui sa amintim si de excedentele bugetare din anii trecuti(adica bani pierduti din lipsa de proiecte), cand s-a vazut clar "competenta" primarului si a consilierilor sai...
_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Lun 26 Sep 2011 17:58:10    Titlul subiectului: 148983

Iata care este stadiul lucrarilor la penetratie, in zona viitorului pod peste Dimbovita si soseaua Virtutiilor.

S-a mai suprainaltat un pic unul din pilonii hobanatului, cel de langa rau, s-a mai turnat ceva beton la alt pilon si... cam atat.



Imag004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  318.23 kb
 Vizualizat:  de 12411 ori

Imag004.jpg



Imag005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  322.42 kb
 Vizualizat:  de 12411 ori

Imag005.jpg



Imag006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.38 kb
 Vizualizat:  de 12411 ori

Imag006.jpg



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 05 Mar 2013 21:33:43    Titlul subiectului: 163144

Si aici lucrurile sunt tulburi. Oricum nu stiu cat au mai avansat lucrarile, fata de 2011. Articolul se gaseste aici

Citat:
Bucureștenii și ONG-urile, hotărâți să oprească drumul expres spre Autostrada București-Pitești

Un grup de locuitori ai Capitalei care ar fi afectați direct de proiectul Penetrație Splai - Ciurel - A1 au prezentat marți, în cadrul unei conferințe de presă, mai multe presupuse ilegalități de care municipalitatea s-ar face vinovată în construcția drumului expres ce urmează să lege Splaiul Independenței de București-Pitești.
Mai mulți locuitori din zona care ar urma să fie expropriată pentru construcția drumului expres A1-Splaiul Independenței au prezentat presupuse ilegalități descoperite în analiza proiectului. Cetățenii afirmă că drumul este inutil, mult prea costisitor și că prin realizarea lui vor fi provoate de fapt mai multe ambuteiaje în oraș în timp ce municipalitatea deservește anumite interese imobiliare.

Chiar în urmă cu o săptămână, Tribunalul București a suspendat Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul drumului expres spre autostrada A1 - Bucuresti-Pitesti. Cetățenii afirmă însă că acest lucru nu e de ajuns și că vor să se asigure, prin intermediul instanțelor de judecată, că proiectul va rămâne doar pe hârtie.

Locuitorii din zonă remarcă următoarele probleme și ilegallități în proiectul de construcție al drumului expres:

- Impactul asupra traficului nu va fi unul pozitiv ci mai degrabă negativ, afirmă cetățenii. Ei susțin că tot traficul venit de pe Centura Bucureștiului va ajunge în zona Semănătoarea, blocâd fluxul rutier în zonă. În plus, se evidențiază faptul că o soluție mai bună pentru fluidizarea bulevardelor Maniu și Uverturii ar fi construcția șoselei de Centură și eliberarea bulevardelor de mașinile parcate pe prima bandă, prin construcția de parcări în zonă.

- Proiectul nu are la baza un studiu de trafic - Potrivit locuitorilor, singurul studiu pentru acest proiect a fost realizat de o companie japoneză în 2000. Studiul, pe care a fost bazat și Planul Urbanistic General al Capitalei realizat în același an, nu recomandă drumul expres drept o soluție de trafic.

- Costurile ridicate ale proiectului - Cetățlenii aproximează, pe baza unor studii, un cost real al proiectului de jumătate de miliard de euro. Ei afirmă că municipalitatea a făcut publice cifre contradictorii privind costul proiectului. "În 2012 au spus că va costa 120 de milioane de euro, dar într-un alt document al PMB este evidențiată suma de 400 de milioane de euro", afirmă unul dintre reprezentanții locuitorilor.

- Interese imobiliare - Potrivit cetățenilor, pe schițele zonei din PUZ al proiectului sunt trasate zone ce permit construcția unor imobile de 14 etaje de o parte și de alta a drumului expres. Ei acuză că acest element ar fi fost adăugat de arhitecți pentru a deservi interesele unor investitori.

- Proiectul trece la doar 7 metri de uzina de apa de la Rosu, lucru ce contravine legilor în vigoare și riscă să polueze bazinele de apă descoperite din zonă

- Impactul asupra mediului - "Doar pentru organizarea de șantier au fost tăiați 180 de copaci. Rapoartele de mediu (ale PMB n.r.) sunt contestate, mint cu nerușinare", afirmă Mihai Daneș, locuitor din zonă.

Privind aceste aspecte, cetățenii au efectuat toate demersurile pentru a bloca proiectul Primăriei. "Cerem să se renunțe la proiect. Nu se va întâmpla în prezent, dar îi vom ține în procese până când se satură" a afirmat avocatul unuia dintre cetatenii din zona, care susțin că nu s-ar fi opus proiectului dacă s-ar fi desfășurat în limitele legii și dacă chiar ar fi avut o utilitate pentru Capitală.
Cetățenii, susținuți susținuți de mai multe organizații printre care se numără Asociația Salvați Bucureștiul, Active Watch și EcoCivica, afirmă că nu au fost contactați de niciun reprezentant al Primăriei pentru a fi informați cu privire la proiect și că procesul de expropriere îi dezavantajează.
"Trebuiau să urmeze o procedură de consultare a publicului mult mai complexă, dar nu au făcut-o pentru că au votat regulamentul local de informare a publicului în aceeași zi cu PUZ-ul proiectului. N-am știut de acest proiect decât când au început să sape. Am întrebat ce vor să facă, mi s-a spus că un proiect, un pod. (...) M-am dus la Primărie și mi-au spus că mi-am pus rău casa. Asta cu toate că aveam toate avizele legale în 2002, când am construit. Cât ei au construit au apărut fisuri în structura casei. Asiguratorul mi-a zis că nu mă poate despăgubi pentru că nu intră în riscul de asigurare", povestește Mihai Daneș.
"Avem de-a face cu o primărie autistă, care își pune ceva în cap și nu se mai abate de la acel proieclt. Administrația nu e flexibilă și nu dialoghează cu cetățenii cu care ar trebui să dialogheze. Aceeași situație (lucrări ale PMB oprite în instanță n.r.) este și la Văcărești și la Bd. Liviu Rebreanu și pe Berzei-Buzești.", a afirmat Nicușor Dan, susținător al demersului locuitorilor din zonă de a bloca proiectul.
Cetățenii propun mai multe alternative, printre care Prelungirea bulevardelor Preciziei, Timișoara sau Ghencea (pasarela Ghencea - Domnești) până în linia de Centură. Ei evaluează aceste alternative ca fiind mult mai ieftine, mai ușor de realizat, mai eficiente și mai puțin dăunătoare pentru oraș.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Sep/2017
Mesaje: 1785
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 06 Mar 2013 00:29:37    Titlul subiectului: 163157

Oricum lucrarea este abandonata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 26/Dec/2014
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 06 Mar 2013 00:54:25    Titlul subiectului: 163158

Dacă lucrarea a fost blocată de instanță, e foarte probabil să se fi comis o ilegalitate. După mine, în afară de poluarea acelor bazine, restul contraargumentelor nu au nici o valoare juridică. Și eu aș vrea să se construiască, dar nu încălcând legile în vigoare.
_________________
Albumul meu de fotografii, aici:
http://www.panoramio.com/user/5989097
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 07 Noi 2013 09:30:39    Titlul subiectului: 168631

Ei bine, se pare ca vor reincepe lucrarile la acest proiect de infrastructura. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Reîncep lucrările la Penetrația Splaiul Independenței - Ciurel - A1

Se reiau lucrările la Penetrația Splaiul Independenței - Ciurel - A1. Deși, la începutul acestui an, Tribunalul București a suspendat Planul Urbanistic Zonal pentru această lucrare, Primăria Capitalei a decis să redeschidă șantierul. Reprezentanții municipalității susțin că atâta timp cât există autorizații de construcție în vigoare se poate lucra. Constructorii vor să termine podul hobanat de la Virtuții în aproximativ un an.

Probabil una dintre cele mai controversate lucrări ale Primăriei Capitalei (alături de Diametrala Buzești - Berzei - Uranus), Penetrația Splaiul independenței - Ciurel - A1 merge înainte la peste doi ani de la blocarea sa.

"Am dat ordin de începere. Lucrarea va fi reluată. Se vor realiza lucrări la podul de la Virtuții, la bretele și sperăm că în aproximativ un an, un an și ceva, această parte a proiectului să fie gata", a declarat pentru B365.ro, Ion Dedu director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

În luna februarie a acestui an, Tribunalul București a suspendat Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru acestă lucrare. Reprezentanții Primăriei Capitalei susțin însă că acest lucru nu afectează lucrarea. "Atâta timp cât există autorizație de construcție se poate lucra", a spus Ion Dedu.

Autorizația de construcție a fost, la rândul său, anulată de Curtea de Apel, în dosarul cu numărul 62244/3/2011 deschis de familia Danes, dar recursul va fi judecat în data de 21 noiembrie.

Ordinul de începere este dat doar pentru o parte a proiectului. Astfel, constructorul va lucra la finalizarea nodului rutier de la Virtuții, mai exact podul hobanat peste râul Dâmbovița de la intersecția Virtuții cu Splaiul Independenței și bretelele laterale.

Penetrația Splaiul Independenței – Autostrada București-Pitești va avea o lungime de 8,3 kilometri, va începe la intersecția Splaiul Independenței cu Șos. Virtuții și se va termina pe A1, la Podul Ciorogârla. Noua arteră va avea câte trei benzi pe sens, și va fi mărginită în anumite zone de de străzi colectoare a traficului zonal. Pe parcursul lucrării vor fi construite trei pasaje supraterane: la intersecția sos. Virtuții cu Splaiul Independenței, la intersecția Penetrația A1 – Bd. Uverturii și la intersecția cu Șoseaua de Centură și în zona Pasajului CFR de la Ciorogârla. Contractul pentru realizarea lucrării a fost câștigat de asocierea de firme JV Bogl – Astaldi – Eurocontruct -Tehnologica și Proiect București.

Proiectul a fost blocat după numai câteva luni de la începerea lucrărilor

Pe 3 decembrie 2010, primarul general, Sorin Oprescu, participa la turnarea fundației pilonului central al podului hobanat peste râul Dâmbovița, un element fundamental al proiectului Penetrație Splaiul Independenței - Ciurel -A1. Mai mult, cu mare fast, edilul-șef lăsa la baza pilonului și un mesaj pentru "extratereștri". Mesajul a fost pus într-un tub de metal și aruncat de primarul general în groapa de 36 de metri adâncime săpată de constructori pentru turnarea pilonului central al podului. "Lăsăm tubul la bază pentru ca generațiile extraterestre să îl găsească peste 5.000 de ani și să își aducă aminte", spunea atunci Sorin Oprescu.

Trei luni mai târziu, în martie 2011, proiectul s-a blocat, iar de atunci nimic nu s-a mai mișcat pe șantierul din Splaiul Independenței. Proiectul a fost sistat, în primă instanță, ca urmare a contestării autorizației de construire de către proprietarii din zonele adiacente. Mai exact, dezvoltatorul imobiliar Sema Parc SA a solicitat anularea autorizației de construire nr. 209/21.06.2010, care prevedea autorizarea, în regim de urgență, a lucrărilor de construire, pentru ,,penetrare în Municipiul București a autostrăzii București Pitești – Splaiul Independenței – Lucrări pregătitoare pod hobanat peste Dâmbovița între Str. Piatra Craiului și Șos. Virtuții''. Procesul a fost câștigat de Primăria Capitalei.

Succesul obținut de municipalitate nu a deblocat însă și proiectul. Și asta pentru că Primăria Capitalei nu avea încă un Plan Urbanistic Zonal (PUZ) aprobat pentru această lucrare. În cele din urmă PUZ-ul a fost realizat și supus în mai multe rânduri votului Consiliului General al Municipiului București (CGMB), însă el a fost aprobat abia la 30 august 2012.

După câteva luni însă a fost suspendat de în instanță. Astfel, în luna februarie a acestui an, Tribunalul București a suspendat PUZ-ul care care stabileste traseul drumului expres spre autostrada A1 - Bucuresti-Pitesti.

Penetrația Splaiul Independenței - A1 a rămas fără buget

În 2011, Consiliul General al Municipiului București a lăsat proiectul fără buget. Mai exact, pentru continuarea lucrărilor au fost alocați doar 3 milioane lei (690.000 euro), deși în proiectul de buget se ceruseră 28 milioane lei. Lucrarea nu a beneficiat de un buget prea generos nici în 2012. Astfel, în condițiile în care valoarea totală a lucrării (construcție și montaj) este de 580 milioane lei (131 milioane euro), CGMB a aprobat pentru 2012 doar 6 milioane lei (1,3 milioane euro). "Proiectul se află în stadiu incipient. Prevederile bugetare pe anul în curs au rolul de a asigura continuarea lucrărilor daca PUZ-ul va fi aprobat", au precizat atunci pentru B365.ro reprezentanții Primăriei Capitalei.

Bani mai mulți au venit în acest an. Astfel, în bugetul aprobat pentru 2013, pentru lucrarea Penetrație Splaiul Independenței - Ciurel - A1 sunt alocați 19 milioane lei (4,2 milioane euro).

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 12 Noi 2013 23:07:39    Titlul subiectului: 168786

Plangere penala impotriva lui Oprescu, pe motiv ca autorizatia pentru lucrarile la acest santier este ilegala. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Plângere penală împotriva lui Oprescu:Autorizație de construcție ILEGALĂ pentru Penetrația Ciurel-A1

Cetățenii care fac parte din grupul de Inițiativă „Oponență Proiect Străpungere - Ciurel - A1” vor să facă plângere penală împotriva primarului general Sorin Oprescu și a altor persoane implicate în emiterea unei autorizații de construcție în regim de urgență pentru continuarea executării lucrărilor de construcție a lucrării "Penetrația Splaiul Independenței - Ciurel - A1", autorizație emisă ilegal, pe baza unui PUZ suspendat.
Lucrările la unul dintre cele mai controversate proiecte ale Primăriei Capitalei, Penetrația Splaiul independenței - Ciurel - A1, au reînceput la mai bine de doi ani de la blocarea proiectului. Doar că autorizația de construcție pentru acest proiect a fost emisă în regim de urgență, în august, în situația în care prima autorizație de construcție, cu același obiect de activitate, emisă în 2010, a fost anulată în 2012 în justiție și, mai mult decât atât, noua autorizație emisă în regim de urgență are la bază un PUZ (plan urbanistic zonal) suspendat prin hotărâre judecătorească, a explicat avocatul Dumitru Dobrez, cel care a obtinut in instanta suspendarea PUZ-ului pentru drumul expres Penetrație Ciurel – A1.
Întrebat ce va face, concret, în această situație, avocatul a explicat că va cere suspendarea de drept a proiectului: "În ipoteza în care autoritățile administrative emit acte noi peste cele suspendate, e o procedură urgentă prin care le suspendăm și pe acestea. Mai mult, putem ataca și hotărârea CGMB prin care li s-au dat banii aceștia în buget. Probabil că se va sta de vorbă cu niște penaliști și se va vedea dacă primarul Oprescu se face vinovat de abuz în serviciu. După care, dacă se ajunge la concluzia că e fezabilă acuzația, depunem plângere penală".
Mihai Danes, primul cetățean care urmează să fie expropriat, a declarat că va depune plângere penală la Parchetul Sectorului 6 pe numele primarului și a acelor care au semnat acest proiect.
Legat de plângerea penală, Nicușor Dan, președintele asociației Salvați Bucureștiul, a declarat că este absolut convins că este vorba de abuz în serviciu.
Cetățenii care fac parte din grupul de inițiativă „Oponență Proiect Străpungere - Ciurel - A1”, în frunte cu familia Danes, prima afectată și care ar urma să fie expropriată din cauza acestui proiect, lor alăturându-se și Nicușor Dan, au atras atenția, marți, în cadrul unei conferințe de presă, asupra ilegalității acestui proiect și a autorizației de construcție în baza căreia s-au reînceput lucrările.
Primăria Capitalei a adoptat în luna august a acestui an o autorizație de construcție în regim de urgență pentru "Penetrația Splaiul Independenței - Ciurel - A1", având la bază PUZ-ul aprobat prin hotărâre în Consiliul General al Municipiului București în 2012.
Doar că în luna februarie a acestui an, Tribunalul București a suspendat PUZ-ul pentru acestă lucrare emis în 2012.
Prima autorizație de construcție emisă în 2010 de Primăria Capitalei pentru acest proiect a fost, la rândul său, anulată de Curtea de Apel, în dosarul cu numărul 62244/3/2011 deschis de familia Danes, dar recursul va fi judecat în data de 21 noiembrie.

Conform reprezentanților grupului de oponență, proiectul a fost sistat deoarece nu este de utilitate publică, lucru dovedit, conform reprezentantului grupului de oponență, inginerul Victor Rausse, de expertiza de ordin urbanistic și de mediu realizată de un unul dintre cei mai buni profesor specializați în urbanism de la Cluj.

19 milioane de euro, pentru o lucrare ilegală

Totuși, acest lucru nu i-a oprit pe reprezentanții Primăriei Capitalei să ofere, în bugetul aprobat pentru 2013, 19 milioane lei (4,2 milioane euro) pentru lucrarea Penetrație Splaiul Independenței - Ciurel - A1.
"Primăria Capitalei profită de o prevedere a legii, care îi permite în caz de cutremur, inundație, să emită o autorizație de construcție în regim de urgență: să bage buldozerele, să scoată cadavrele. Atunci nu stă nimeni să dea avizele. Acum nu s-a întâmplat așa ceva, nu sunt întrunite aceste condiții. Dar ei au de cheltuit niște bani, În decembrie, sumele alea, dacă nu se cheltuie, se reportează. Așa că au emis altă autorizație. Cheltuie bani publici, încalcă legea.",a explicat avocatul Dobrez. Mai mult, acesta a declarat că pentru fludizarea traficului în zona Roșu, Militari, Drumul Taberei există soluții care sunt mult mai puțin costisitoare. "Asta ține de un studiu de trafic care s-a făcut în anii 2000, cu experți japonezi, care privilegiază o structură inelară. În contradicție cu aceste studii de trafic și cu PUB-ul (Planul Urbanistic al Bucureștiului), se încearcă construirea acestei autostrăzi pentru a se fluidiza traficul. Autostrada moare în centrul orașului, în zona Semănătoarea. Tot traficul se înfundă acolo. Acum nu se mai construiesc orașe ca Phenianul, cu autostrăzi care străbat orașul dintr-un capăt în altul. Acesta este un model revolut de arhitectură urbană", a punctat avocatul.
O altă problemă pe care avocatul și reprezentantul grupului de oponență au semnalat-o a fost aceea că "se încearcă, pe o parte și a alta autostrăzii, să se construiască blocuri foarte înalte, să profite și rechinii imobiliari", ei spunând că aceste blocuri sunt prevăzute în PUZ-ul suspendat.
Avocatul a mai declarat că primăria nu are situația topografică la zi a zonei, iar PUZ-ul suspendat de instanță dovedește acest lucru. "PMB nu știe ce expropriază, având în vedere că primăria Sectorului 6 și primăria Chiajna au emis până mai ieri autorizație de construcție acolo. Ei nu știu ce e acolo, așadar au pornit construcția și nu știu cât îi va costa această afacere", a spus Dobrev. Conform reprezentantului grupului de oponență, PMB a prevăzut 80 de milioane de euro pentru exproprieri, inițial, dar această sumă va fi mult mai mare.
"Între Ceaușescu și Oprescu nu este nicio diferență. M-am trezit în urmă cu doi ani și ceva cu toate utilajele la poartă. Nu știam ce se întâmplă. A spus stai liniștit, îți luăm și curtea, trebuie să te muți. Când i-am întrebat au spus că m-am așezat greșit. În ianuarie 2011 m-am înscris pentru audiență la primar, nu am primit niciun răspuns până în ziua de astăzi.", a declarat Mihai Danes, primul cetățean care urmează să fie expropriat.

"Acest proiect este un vechi proiect al primăriei numit AI - A2, care urma să unească cele două autostrăzi. I s-a schimbat doar numele. Este o încurajare pentru oricine vine de la Craiova și se duce la Constanța să nu o ia ca orice om civilizat pe centură, ci să o ia prin Piața Unirii. Vă închipuiți ce înseamnă asta pentru traficul din București. Planul Urbanistic Zonal este regula de bază a orașului care spune ce se poate face pe fiecare petec de pământ. Atâta timp cât acest PUZ este înghețat, noi ne referim la Planul Urbanistic General, cu o forță juridică mai mare. În acest plan, nu există acest pod. E clar, autorizația e emisă ilegal. Dacă o să întrebați primăria, ei o să vă spună că există o lege 255/2010 care spune că pentru drumuri se pot da autorizații de construire în baza unor studii de fezabilitate. Este adevărat, doar că această lege o să spună că se vor da autorizații în baza legii 50 a constructiilor, care este inferioară PUG-ului, așadar orice autorizatie vei da, trebuie să respecte PUG-ul sau PUZ-ul", a declarat Nicușor Dan.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 6422
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Mai 2014 21:06:55    Titlul subiectului: 173107

Se pare ca proiectul merge inainte. S-a trecut la expropieri. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Exproprieri de 5,8 milioane euro pentru proiectul controversat de pe Splaiul Independenței

Cincisprezece proprietari din zona Splaiul Independenței vor fi expropriati. Primăria Capitalei a demarat procedurile de expropriere în vederea realizării la "Penetrație Splaiul Independenței - Ciurel - Autostrada București - Pitești", etapa I, între strada G-ral Petre Popovăț și strada Amilcar C. Săndulescu. Astfel, un proiect de hotărâre privind declanșarea exproprierilor va fi supus, vineri, votului Consiliului General al Municipiului București (CGMB). Potrivit proiectului, terenuri de 17.791 metri pătrați și construcții de 22 mp vor fi expropriate. Valoarea estimată a despăgubirilor este de 25,8 milioane lei (5,8 milioane euro).

Proiectul "Penetrație Splaiul Independenței - Ciurel - Autostrada București - Pitești" merge înainte în ciuda proceselor și protestelor societății civile. Astfel, Primăria Capitalei solicită CGMB aprobarea unui proiect de hotărâre privind declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică "Penetrație Splaiul Independenței - Ciurel - Autostrada București - Pitești", etapa I, între strada G-ral Petre Popovăț și strada Amilcar C. Săndulescu.

Potrivit proiectului, vor fi expropriate terenuri cu o suprafață totală de 17.791 metri pătrați și construcții de 22 mp. Valoarea estimată a despăgubirilor ce ar urma să fie plătite proprietarilor este de 25, 8 milioane lei (5,8 milioane euro).

Conform listei cu imobilele afectate de exproprieri publicată pe site-ul Primăriei Capitalei, cea mai mare despăgubire, respectiv 5.062.858 lei (1.132. 681 euro) o va primi firma SC West House Group SRL pentru 4.477 metri pătrati pe Aleea Lacul Morii nr. 5-11. În topul despăgubirilor se regăsește și SC Ono Development SRL, care pentru 3.061 mp de teren de pe str. Amilcar C. Săndulescu nr. 6, nr. 8 și nr.10 va primi 4.720.310 lei (aprox. 1 milion euro). De asemenea, SC Business Development Team SRL va fi despăgubită cu 4.272.401 lei (970.000 euro) pentru 2.731 metri pătrați de teren. Pe lista celor despăgubiți se află și cei de la Lukoil, care ar urma să primească 1.591.213 lei (355.000 euro) pentru un teren de 978 metri pătrați pe Șos. Virtuții nr. 61-63. VEZI AICI LISTA COMPLETĂ cu proprietățile ce vor fi expropriate și cu despăgubirile aferente.

"În prezenta evaluare globală s-a ținut cont de evaluarea construcțiilor, dar această evaluare globală a construcțiilor nu este considerată finală, deoarece nu s-a efectuat o măsurătoare și o inspecție individuală, în amănunt, a fiecărei construcții. (...) La data evaluările punctuale pentru fiecare proprietate, valorile pot fi altele, depinzând de caracteristicile fiecărei proprietăți în parte (acces, suprafață, deschjidere, utilități, starea tehnică a fiecărie construcții, calitatea și tipul finisajelorși altele). Aceste valori pot fi diminuate cu cca. 15-40%, în funcție de caracteristicile fizice și tehnice ale fiecărei proprietăți", se precizează în raportul de evaluare atașat proiectului de hotărâre și publicat pe site-ul Primăriei Capitalei.

Penetrația Splaiul Independenței - A1 - cel mai controversat proiect de infrastructură al Primăria Capitalei

Penetrație Splaiul Independenței - Ciurel - Autostrada București - Pitești este probabil unul dintre cele mai controversate proiecte de infrastructură ale Primăriei Capitalei (alături de Diametrala Buzești-Berzei-Uranus). Proiectul a fost blocat la doar trei luni de la începerea lucrărilor, în martie 2011, și a fost reluat abia după doi ani, în noiembrie 2013. Inițial a fost contestată autorizația de construire, apoi instanța de judecată a suspendat și Planul Urbanistic Zonal, iar cetățenii din zonă au organizat chiar și un protest împotriva lucrării.

Deși, în februarie 2013, Tribunalul București a suspendat Planul Urbanistic Zonal pentru această lucrare, Primăria Capitalei a decis să redeschidă șantierul. Reprezentanții Municipalității au precizat că, atâta timp cât există autorizații de construcție în vigoare, se poate lucra. Constructorii și-au propus să termine podul hobanat de la Virtuții în aproximativ un an. "Am dat ordin de începere. Lucrarea va fi reluată. Se vor realiza lucrări la podul de la Virtuții, la bretele și sperăm că în aproximativ un an, un an și ceva, această parte a proiectului să fie gata", a declarat anterior, pentru B365.ro, Ion Dedu director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Ordinul de începere a fost dat doar pentru o parte a proiectului. Astfel, constructorul va lucra la finalizarea nodului rutier de la Virtuții, mai exact podul hobanat peste râul Dâmbovița de la intersecția Virtuții cu Splaiul Independenței și bretelele laterale. VEZI STADIUL LUCRĂRII ACUM

Penetrația Splaiul Independenței – Autostrada București-Pitești va avea o lungime de 8,3 kilometri, va începe la intersecția Splaiul Independenței cu Șos. Virtuții și se va termina pe A1, la Podul Ciorogârla. Noua arteră va avea câte trei benzi pe sens și va fi mărginită în anumite zone de de străzi colectoare a traficului zonal. Pe parcursul lucrării vor fi construite trei pasaje supraterane: la intersecția sos. Virtuții cu Splaiul Independenței, la intersecția Penetrația A1 – Bd. Uverturii și la intersecția cu Șoseaua de Centură și în zona Pasajului CFR de la Ciorogârla. Contractul pentru realizarea lucrării a fost câștigat de asocierea de firme JV Bogl – Astaldi – Eurocontruct -Tehnologica și Proiect București.

Istoricul proiectului

Pe 3 decembrie 2010, primarul general, Sorin Oprescu, participa la turnarea fundației pilonului central al podului hobanat peste râul Dâmbovița, un element fundamental al proiectului Penetrație Splaiul Independenței - Ciurel -A1. Edilul-șef lăsa la baza pilonului și un mesaj pentru "extratereștri": Mesajul a fost pus într-un tub de metal și aruncat de primarul general în groapa de 36 de metri adâncime săpată de constructori pentru turnarea pilonului central al podului. "Lăsăm tubul la bază pentru ca generațiile extraterestre să îl găsească peste 5.000 de ani și să își aducă aminte", spunea atunci Sorin Oprescu.

Trei luni mai târziu, în martie 2011, proiectul s-a blocat. Proiectul a fost sistat, în primă instanță, ca urmare a contestării autorizației de construire de către proprietarii din zonele adiacente. Mai exact, dezvoltatorul imobiliar Sema Parc SA a solicitat anularea autorizației de construire nr. 209/21.06.2010, care prevedea autorizarea, în regim de urgență, a lucrărilor de construire, pentru ,,penetrare în Municipiul București a autostrăzii București Pitești – Splaiul Independenței – Lucrări pregătitoare pod hobanat peste Dâmbovița între Str. Piatra Craiului și Șos. Virtuții''. Procesul a fost câștigat de Primăria Capitalei.

Succesul obținut de Municipalitate nu a deblocat însă și proiectul. Și asta pentru că Primăria Capitalei nu avea încă un Plan Urbanistic Zonal (PUZ) aprobat pentru această lucrare. În cele din urmă PUZ-ul a fost realizat și supus în mai multe rânduri votului Consiliului General al Municipiului București (CGMB), însă el a fost aprobat abia la 30 august 2012. După câteva luni însă a fost suspendat de în instanță. Astfel, în februarie 2013, Tribunalul București a suspendat PUZ-ul care care stabileste traseul drumului expres spre autostrada A1 - Bucuresti-Pitesti. În acest moment, legea permite emiterea unei autorizații de construire în absența unui PUZ. Mai exact, autorizația potae fi emisă doar pe baza studiului de fezabilitate aferent proiectului. În acest context, Primăria Capitalei, a emis în toamna anului trecut o nouă autorizație de construire pe baza căreia au fost reluate lucrările la proiect.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community