|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Sâm 12 Feb 2011 12:26:33 Titlul subiectului: Intentie de introducere a troleibuzelor in Focsani |
139805 |
|
"Focsanenii s-ar putea plimba cu troleibuzul
Transportul public local in municipiul Focsani s-ar putea efectua cu… troleibuze
Primarului municipiului Focsani, Decebal Bacinschi, ii suride ideea, mai ales ca aceste mijloace de transport nu polueaza. La sfirsitul anului trecut, a fost lansat, in cadrul Programului Operational Regional, proiectul „Planuri integrate de dezvoltare urbana, subdomeniul Centre Urbane“. În baza acestui program, se asigura finantarea introducerii transportului ecologic cu troleibuzul.
Cererile pot fi depuse pina cel tirziu pe data de 31 martie, contributia administratiei publice locale fiind de minim 2% din valoarea proiectului. „Mi-ar placea sa avem transport public ecologic in municipiul Focsani. Ar fi convenabil si in ceea ce priveste consumul inregistrat de troleibuze, eu sint convins ca energia electrica va fi cel mai ieftin cumbustibil in viitorul apropiat. S-a discutat despre introducerea troleibuzelor si inainte de Revolutie. Pe strada Cuza Voda chiar au fost montati stilpi speciali pentru astfel de mijloace de transport in comun“, a spus edilul.
Încintat de implementarea unui asemenea proiect este si directorul societatii de Transport Public Local (TPL), Ion Diaconu. Acesta a spus totusi ca troleibuzele sint mai scumpe decit midibuzele, iar montarea stilpilor speciali si a substatiilor de transformare a voltajului curentului electric costa pe masura. „Sigur ca ar fi convenabile aceste mijloace de transport deoarece nu produc noxe. Dar, totul se leaga de pretul investitiei, care este destul de mare. Exista un asemenea proiect, cred ca este pe la Consiliul Judetean, institutie de care am apartinut la inceputul anilor ’90, inainte de a fi in subordinea Consiliului Local. Proiectul acela a fost intocmit cu multi ani in urma si chiar au fost montati stilpi speciali pentru troleibuze pe strada Cuza Voda, care si acum sint acolo. Apoi, ideea a fost abandonata, nu stiu de ce. Troleibuzele sint mai scumpe, dar au o durata de viata mai mare decit midibuzele. Plus ca ar trebui sa construim garaje noi, cu linii de contact. Practic ar trebui sa o luam de la zero“, a afirmat Ion Diaconu. Uniunea Europeana asigura fonduri consistente pentru infrastructura de transport public, tinind cont de trei elemente esentiale: economie, ecologie si ergonomie"
Andriana VLASIE, Monitorul de Vrancea, 19.02.2009
http://www.monitorulvn.ro/?stire=6841
___________________________________________________________________________________________
"Primarul Focșaniului se gândește la troleibuze
Primăria Focșani intenționează să acceseze fonduri europene pentru o rețea de trafic urban nepoluant. „Este vorba despre troleibuze“, a explicat primarul Decebal Bacinschi, ieri, în cadrul unei conferințe de presă [/b]
La acest moment, primăria Municipiului Focșani are în derulare mai bine de 10 proiecte cu fonduri europene. Fie că sunt pentru reabilitare, modernizare sau dotări, proiectele vizează o imagine cât mai frumoasă a municipiului în viitor. Astfel, Cartierul Sud va beneficia de circa 60 de milioane de lei pentru modernizarea și extinderea spațiilor verzi, sistem de supraveghere pentru creșterea siguranței și prevenirea criminalității și reabilitarea spațiilor verzi. De asemenea, cinci unități școlare din Focșani vor fi reabilitate, dotate și modernizate prin tot atâtea proiecte cu bani europeni. Este vorba despre Colegiul Național „Unirea“, Școala Gene-rală „Nicolae Iorga“, Școala Numărul 3, Școala Generală „Alexandru Vlahuță“ și Școala nr. 9 „Ștefan cel Mare“.
Prin proiectul “Reabilitarea sistemului de termoficare urbană la nivelul Municipiului Focșani pentru perioada 2009-2028 în scopul conformării la legislația de mediu și creșterii eficienței energetice”, municipiul Focșani va beneficia de aproape 40 de milioane de euro.
La capitolul investiții pentru 2011, primarul Bacinschi a amintit de refacerea străzilor cu 18 milioane de lei din creditul contractat anii trecuți. Din 16 milioane vor fi atacate străzile Constituției, Independenței, Bucegi și Bulevardele Unirii și București, iar din celelalte 2 milioane lei vor fi realizate lucrări la două puncte termice, de la Gară, respectiv strada Brăilei, pentru recircularea apei calde. Străzile tangente Pieței Unirii, Simion Bărnuțiu, Mihail Kogălniceanu și Dimitrie Cantemir, vor fi reabilitate cu aproape 3 milioane de lei din bugetul local."
http://www.monitorulvn.ro/monitorul_de_vrancea-2-103399.htm
____________________________________________________________________________________________
"Bacinschi viseaza sa mearga cu troleibuze prin Focsani
Primaria Focsani pregateste o serie de proiecte pentru accesarea de fonduri europene. Unele dintre acestea se refera la infiintarea unei infrastructuri de transport urban nepoluant
Municipalitatea are in pregatire si o serie de proiecte europene care au in vedere sursele de energie regenerabile. Unul dintre aceste proiecte vizeaza construirea unei retele de transport urban de troleibuze in Focsani si altul asigurarea iluminatului public in oras din surse de energie neconventionala.
„Acum citeva zile am primit de la Ministerul Dezvoltarii o adresa prin care ni se aduce la cunostinta ca potrivit recomandarilor europene s-a stabilit un program de ajutor pentru redresarea economica prin acordare de asistenta financiara pentru proiecte din domeniul energiei. Aici se da termen ca pina pe 19 februarie a.c. sa depunem la Prefectura Vrancea citeva propuneri de proiecte. Noi vom incerca sa propunem patru proiecte, printre acestea se numara crearea unei surse de energie regenerabila si includerea iluminatului public in aceasta. Dupa aceea incercam sa vedem daca avem posibilitatea infiintarii unui transport urban nepoluant pe retele electrice. Si ar trebui sa discutam aici de troleibuze. Stocarea energiei electrice prin infrastructuri locale ar fi un alt proiect care il vom depune pina pe 19 februarie”, a explicat primarul Decebal Bacinschi."
http://www.ziaruldevrancea.ro/index.php?articol=60195 _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 15 Feb 2011 11:15:22 Titlul subiectului: |
139950 |
|
Din nou discutii pe aceasta tema:
http://www.adevarul.ro/locale/focsani/Transportul-FocsaniVezi-solutie-gasit-autoritatile_0_427757306.html
"Transportul în comun nu va mai polua aerul în Focșani/Vezi ce soluție au găsit autoritățile
Ștefan Borcea
Marți 15 feb 2011
Peste câțiva ani, locul midibuzelor ar putea fi luat de troleibuze. Foto: Ștefan Borcea
Primăria a găsit o variantă să „curețe" aerul: accesarea de fonduri europene pentru proiecte bazate pe energie verde. Uniunea Europeană asigură fonduri importante de bani pentru proiecte care se bazează pe surse de energie regenerabilă, iar Primăria Focșani încearcă să profite de acest lucru.
Primăria municipiului Focșani va depune până la sfârșitul acestei săptămâni la Ministerul Dezvoltării două proiecte legate de posibilitatea ca orașul să beneficieze de energie ecologică. Acestea se referă la introducerea în premieră a troleibuzelor ca mijloace de transport în comun, dar și asigurarea iluminatului stradal din surse de energie neconvențională.
„Vrem să înființăm un transport public nepoluant pe rețele electrice și mă gândesc aici la troleibuze. Energia electrică va fi cel mai ieftin combustibil în viitorul apropiat și trebuie să profităm de aceste avantaje", spune primarul Decebal Bacinschi, conștient că înființarea rețelei de troleibuze presupune costuri importante.
Ideea introducerii de troleibuze în Focșani nu este una nouă, înainte de 1989 fiind făcuți câțiva pași în acest sens, însă proiectul nu s-a materializat.
„Pe strada Cuza Vodă există și acum stâlpi montați special pentru troleibuze. Astfel de mijloace ar fi convenabile pentru viitor, având în vedere că s-a anunțat că peste câțiva ani va exista o criză a combustibililor proveniți din țiței. Numai că e vorba de bani mulți și fără bani europeni nu se poate face nimic. Un troleibuz costă 250.000 de euro, dar trebuie construite linii de contact, stații de redresare care să dea tensiune pe traseu", precizează Ionel Diaconu, directorul SC Transport Public Focșani.
Focșănenii nu sunt reticienți la nou, dar vor ca autoritățile să se implice mai mult și să vorbească mai puțin.
„Din câte știu eu, Piața Unirii se face tot din fonduri europene. Dar în schimb vedem că acolo nu se muncește nimic și termenul de finalizare este mereu amânat. Așa și cu troleibuzele: promisiuni multe, dar fapte puține", spune Nicolae Cojocaru, din Focșani.
Focșani, oraș poluat
Reprezentanții Agenției de Protecția Mediului spun că Focșaniul face parte din categoria aglomerărilor urbane poluate.
„La Focșani este depășit nivelul de pulberi fine în suspensie, adică atmosfera este poluată din cauză că nu sunt spații verzi, din cauza aglomerației. Cred că ideea cu microbuzele este binevenită", ne-a declarat Adran Colin, directorul Agenției pentru Protecția Mediului Vrancea." _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|