Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

M6: Bucuresti - Aeroportul Henri Coanda (Otopeni)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 03 Iul 2013 20:02:22    Titlul subiectului: 165516

Se pare ca struto-camila e in pericol...

"În ceea ce privește legătura dintre Gara de Nord și Otopeni, Magistrala 6, așa cum este numită, dați-mi voie să vă spun că un miliard și vreo 200 de milioane de euro cât este estimarea pentru această magistrală, mie personal mi se pare uriașă, și eu nu cred că vom avea vreodată pasageri pentru ca această linie să fie eficientă. Dacă această magistrală nu va face decât legătura între aeroportul Otopeni și Gara de Nord, vreau să vă gândiți că nivelul maxim de pasageri pe care îl poate avea este reprezentat de nivelul maxim de pasageri al aeroportului. Dacă faceți o comparație cu nivelul de pasageri pe care îl are pe un tronson similar Metrorex, veți vedea că este de vreo sută de ori mai mare. Suntem într-o situație ușor delicată, pentru că există un contract cu japonezii, eu o să propun Guvernului să înlocuim acest proiect cu un proiect suprateran, pentru că avem infrastructură feroviară până aproape de aeroportul Otopeni și am putea prelungi această infrastructură și eventual să o introducem în subteran, în zona aeroportului Otopeni, și să avem o legătură de zece ori mai ieftină și care să parcurgă această distanță într-un timp similar.


...http://www.antena3.ro/romania/fenechiu-propune-renuntarea-la-constructia-liniei-de-metrou-spre-otopeni-219979.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Iul 2013 13:16:11    Titlul subiectului: 165546

Fenechiu are dreptate, desi rationamentul lui scartaie in anumite locuri, precum :
"Dacă această magistrală nu va face decât legătura între aeroportul Otopeni și Gara de Nord, vreau să vă gândiți că nivelul maxim de pasageri pe care îl poate avea este reprezentat de nivelul maxim de pasageri al aeroportului."
Dar chiar si cu cei din nordul Bucurestiului si cu cei din mega-orasul Otopeni, tot nu da socoteala...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Iul 2013 15:51:27    Titlul subiectului: 165553

Si eu sunt de acord cu el.

Planul cu M6 cum e in momentul asta nu va da randament, decat daca se produce o deplasare masiva a populatiei in zonele respective.

Plus ca linia nu o sa fie niciodata folositoare pentru calatorii catre aeroport cum este, de exemplu linia de la suprafata a CFR-ului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Iul 2013 17:00:48    Titlul subiectului: 165555

De ce nu o sa fie folositoare pentru calatorii catre aeroport ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Iul 2013 17:51:42    Titlul subiectului: 165557

Este neseriozitate totala din partea autoritatilor. Adica faci un plan, stabilesti si pasii lui, ai si finantare, dupa care te sucesti si spui ceva de genul "transport de suprafata, etc" parca e mai ieftin.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Iul 2013 18:41:05    Titlul subiectului: 165562

Pai este mai ieftin, nu stiu de ce guvernarile anterioare au refuzat sa vada acest lucru evident. Si nu numai ca este scumpa M6, dar nu se justifica deloc.
Ti se pare ca a face metrou catre aeroport este un plan si inca unul fezabil ? Este mai degraba o fantezie. Uita-te, te rog, pe unde trece si cat din zona respectiva este cat de cat populata.
Intre noi fie spus, era (sper sa vorbim la timpul trecut..) un contract cu dedicatie, japonezii se rugau de noi sa ne dea acel imprumut chipurile cu dobanda mica. Pentru ca, ce sa vezi, surpriza imensa... ca sa castige tot o firma de a lor consultanta (nu mai putin de 66.6 mil euro, nu stiu daca asocierea celor sase cifre de 6 este chiar intamplatoare Very Happy )
Bineinteles ca ar fi fost tot o surpriza imensa cine ar fi castigat executia...Tot niste japonezi. Si la ce preturi ar fi executat...
Ba chiar la inceputuri, prin anii 90, se spune ca voiau sa ne dea si trenuri de ale lor pentru aceasta magistrala, pe atunci se vorbea de Aviatorilor-Otopeni, deci puteau sa fie trenuri diferite pentru acest tronson izolat de restul retelei.
Asadar de 20 ani se tot roaga japonezii de noi sa facem acest metrou si noi nu ne grabim pentru ca stim ca nu este o investitie buna.
Pe de alta parte este adevarat ca acum avem un contract de imprumut semnat si unul de consultanta tot semnat. Sa vedem cum scoatem camasa. Intamplator sau nu, se aude ca Fenechiu va face vreo 15 ani de inchisoare...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Iul 2013 18:50:07    Titlul subiectului: 165563

De obicei cand te duci la aeroport ai bagaje multe care nu pot fi carate prea usor intr-un metrou, mai ales unu care are si statii pe traseu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Iul 2013 18:57:51    Titlul subiectului: 165564

Fenechiu merita sa faca inchisoare pentru afacerile cu transformatoare, le cumpara folosite si le vinde de noi statului roman.
Nu vreau sa dezvolt mai mult, fiindca nu ar fi in tema topicului. Ideea este ca statul prin reprezentantii sai a dat dovada de neseriozitate. Trebuie facut un plan viabil pentru M6 care sa fie respectat indiferent ce guvern vine. Faptul ca planul se schimba o data cu guvernarea este neseriozitate !

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Iul 2013 19:47:02    Titlul subiectului: 165566

Un om beneficiaza de prezumtia de nevinovatie pana justitia isi spune ultimul cuvant.
Revenind la M6..ideea este ca singurul plan care poate fi respectat, daca suntem rationali si ne uitam pe ce dam banii este...abandonarea ideii de a avea legatura prim metrou subteran, cu costurile enorme de rigoare, intre aeroport si gara.
Daca vrem, sa gandim o noua linie de metrou catre N orasului, o gandim, dar ar trebui sa vedem unde este intr-adevar necesar metrou si care este frecventa necesara . Ceeea ce se vrea prin M6 este o incropala, o struto-camila, din urmatoarele motive :
1. Frecventa Una este aeroportul, unde un metrou la 30 min este suficient, si alta PPL (din pacate singurul punct de interes al M6 ) unde, daca ai un metrou la 30 min, este zero barat. Nu vorbeste nimeni ca M6, care va fi o ramura a M4 va avea la randul ei doua capete, adica o parte din metrouri se vor opri pe traseu si doar cateva vor ajunge la aeroport.
2. Legatura cu reteaua existenta. Este bine sa "deversezi" toti calatorii in M1, care nu are capacitate acum datorita frecventei jenante ? De fapt care sunt fluxurile reale ? De unde vin si unde se indreapta calatorii potentialei linii ? Ii ajuta o schimbare la Basarab cu M1, respectiv la 1 Mai cu M4 ? Pentru ca atat vor avea la dispozitie multi ani de acum incolo.
3. Viitorul. Ce faci dupa aceea cu M6, il duci in sud la Gara Progresu ?
Daca NU, cum faci rebrusement la GDN2 ?
Daca DA, avem nevoie de 2 linii pe acel traseu N-S, asa cum avem acum M1 si M3 ? Sa nu uitam ca un traseu impartit inseamna frecventa mai redusa pe fiecare ramura sau, daca vrem frecventa ridicata, atunci costurile de exploatare sunt pe masura.
3. Legatura cu M3 Este corect sa nu ai legatura directa cu M3, asa cum se preconizeaza ?
4. Legatura cu M2. Este bine ca legatura directa cu M2, asta daca M6 va fi dusa si ea pana la Progresu, sa fie tocmai la Eroii Revolutiei, cand se stie ca M2 este "artera principala" a metroului ? Este atragatoare M6 in aceste conditii pentru calatorul care vine din N orasului ?

Nu mai spun de traseul ales, sinuos si derivat din M4, ceea ce face ca M4 sa nu isi mai justifice denumirea de "magistrala". Facem din M4 o pendula 1 Mai- Straulesti ?
Deci ar trebui o discutie si un plan serios, nu ce s-a facut pana acum, cu rezultatul dinainte stiut.
Nu de alta, dar oricine ar fi ministru si ar semna o atribuire de astfel de lucrare este pasibil ulterior de inchisoare pentru irosire de bani publici. Pe vremuri se chema "subminarea economiei nationale".. Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Iul 2013 20:40:24    Titlul subiectului: 165568

Rembrusamentul la GdN2 se poate face simplu, asta chiar nu este o problema.


Dupa cum am spus si in alt topic, lipirea magistralelor "fara cap" cum sunt M1 si M3 dauneaza traficului pe ambele linii. Fara o automatizare completa, intervalul la metrou va fi de 10 minute cel putin pe M6, mai ales ca tranurile de pe M4 nu au macaz la Parc Bazilescu, blocand minute intregi statia 1 Mai si macazul catre Otopeni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Iul 2013 21:05:07    Titlul subiectului: 165569

moonshadow a scris:
Rembrusamentul la GdN2 se poate face simplu, asta chiar nu este o problema.

- Oare ? Stii cumva cat timp ai la dispozitie pentru un rebrusment de tipul celui de la Gdn 2 ?
moonshadow a scris:
Dupa cum am spus si in alt topic, lipirea magistralelor "fara cap" cum sunt M1 si M3 dauneaza traficului pe ambele linii.

Fii mai explicit, nu inteleg.
moonshadow a scris:
Fara o automatizare completa, intervalul la metrou va fi de 10 minute cel putin pe M6, mai ales ca tranurile de pe M4 nu au macaz la Parc Bazilescu, blocand minute intregi statia 1 Mai si macazul catre Otopeni.

M4 nu va avea cap la Parc Bazilescu. De unde ai informatia ?
sab a scris:
Facem din M4 o pendula 1 Mai- Straulesti ?

Da, ar fi cel mai logic lucru cu putinta.
Plus o linie de rebrusment dupa statie ( spre Grivitei ) si conectarea cu reteaua existenta la macaze.
Sau chiar un rebrusment dupa GdN 2 - in fata Ministerului - de fapt pe latura ministerului, nu in fata lui - ca e loc destul.



7-4-2013 10-08-34 PM.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  19.89 kb
 Vizualizat:  de 19112 ori

7-4-2013 10-08-34 PM.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 05 Iul 2013 06:45:53    Titlul subiectului: 165570

moonshadow a scris:
Rembrusamentul la GdN2 se poate face simplu, asta chiar nu este o problema.

Depinde ce intelegi in acest caz prin rebrusament. Daca intelegi schimbarea directiei utilizand doar macazurile existente, eu zic ca se complica lucrurile, avand in vedere ca sunt doar 2 peroane si macazul este situat inainte de statie.
Ma gandesc si la ce se intampla la Eroilor, cand M3 era un simplu racord si incurca circulatia M1. Iar M3 avea peron dedicat, unde putea sa stationeze...
Daca prin rebrusament intelegi o constructie complet noua care sa se adauge la ceea ce exista acum la GdN2, atunci putem discuta, in functie de cum vezi lucrurile.
Exista magistrale care impart acelasi traseu in mule locuri din lume, nu este nicio problema din acest punct de vedere, doar ca nu poti utiliza acele magistrale la capaciatea maxima pe tronsoanele necomune. Insa nu cred ca se va pune problema unui aflux asa mare de calatori pe M4/M6.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 05 Iul 2013 08:44:43    Titlul subiectului: 165572

Poti folosi magistrale unite cum sunt M1 si M3, daca trenurilor le ia aproximativ acelasi interval de timp sa parcurga tronsoanele necomune ale magistralelor.

Ori in momentul asta, ramura de nord a lui M1 e de vreo 3 ori mai mare decat tronsonul Eroilor-Preciziei. Asta incurca foarte mult M1 pe ramura de nord, si determina intervale mari de timp intre trenuri. Ma rog, problema se poate rezolva daca se lasa 2 trenuri de M1 si unul de M3 pe la Eroilor/ NG, dar asta nu se poate pt ca nu avem suficiente trenuri.

Daca te uiti, de exemplu, la metroul londonez, ai sa observi ca magistralele care au tronsoane comune au si partile necomune aproximativ la fel de lungi.

GdN 2 poate face cu brio la doua magistrale, cu conditia ca intervalul dintre metrouri sa fie de aproximativ 10 minute, cea ce nu ar fi o problema prea mare, mai ales ca M4 are intervale de 8-10 minute mai mereu.

Si nu am zis niciodata ca Parc Bazilescu este capatul lui M4. Nu stiu de unde ai prins ideea. Insa este destul de probabil ca M6 sa fie facuta inaintea terminarii lui M4 in nord.



In momentul de fata, GdN2 are peroanele libere in majoritatea timpului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 05 Iul 2013 08:58:56    Titlul subiectului: 165573

E chestie de matematica / aritmetica.
Nu trebuie sa ai ramurile egale , pentru un parcurs "intercalat" unul la stanga, unul la dreapta.
Daca parcursul la dreapta e de 3 ori mai lung decat cel la stanga, vei avea de 3 ori mai multe trenuri la dreapta decat la stanga, iar pe tronsonul comun vei avea tot timpul trenuri intercalate, unul la dreapta, unul la stanga.
Te-ai prins ?

... ma rog, problema se poate rezolva daca se lasa 2 trenuri de M1 si unul de M3 pe la Eroilor/ NG,

Rationament total gresit, tocmai ti-am demonstrat.
La ramuri inegale ai numar inegal de trenuri, functie de inegalitatea ramurilor.

Daca te uiti, de exemplu, la metroul londonez, ai sa observi ca magistralele care au tronsoane comune au si partile necomune aproximativ la fel de lungi.
Nu are nici o legatura, este un exemplu punctual functie de realitatile din teren.

GdN 2 poate face cu brio la doua magistrale, cu conditia ca intervalul dintre metrouri sa fie de aproximativ 10 minute, cea ce nu ar fi o problema prea mare, mai ales ca M4 are intervale de 8-10 minute mai mereu.
Ilogic, daca vrei ca in GdN sa ai un interval de 10 minute, deci pe trunchi comun, pe ramuri vei avea 20 de minute. Nu poti avea 10 minute interval si pe trunchi si pe ramuri.

Si nu am zis niciodata ca Parc Bazilescu este capatul lui M4. Nu stiu de unde ai prins ideea. Insa este destul de probabil ca M6 sa fie facuta inaintea terminarii lui M4 in nord.

Depoul lui M 6 e la Strand, nu poate sa functioneze M 6 fara depou. Cel putin nu ar fi logic.
Si depinde de unde incep sa-l construiasca.

In momentul de fata, GdN2 are peroanele libere in majoritatea timpului.
Question Question Question
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 05 Iul 2013 15:07:49    Titlul subiectului: 165581

Andrei11, fara suprare, dar cred ca puterea ta de citire si intelegere a scazut in ultima vreme.

M1 pierde foarte multe minute din cauza lui M3, pentru ca nu se sincronizeaza sosirile la Eroilor si NG. Daca nu crezi, te invit sa faci o mica excursie la eroilor, si sa faci media a timpului de stationare a trenului de Republica, fata de cel de AS. Vei vedea ca am dreptate.

Toata chestia asta se intampla pt ca se respecta alternarea AS/Republica+IVA. In timpul in care republica sta degeaba asteptand AS, ar fi putut foarte simplu sa plece si sa ajunga la Izvor. Dar IVA de AS pleaca abia cand Republica pleaca de la Izvor.

Acum pe perioada de vara vei mai observa o chestie: numarul sporit de BM-uri pe M3. SI vei vedea ca BM-urile nu se asteapta.

Probabil ca decalarea in timp nu ajunge pt un ciclu de tipul

R R AS
dar dupa 2-3 cicluri R AS vei vedea ca poti strecura un al doilea R fara probleme.

Dar ca sa reducem problema si mai mult, gandeste-te ca pe magistrala 1 sunt aproximativ la fel de multe trenuri pe traseu ca si pe M3 pe sens (ca sa asigure alternanta M1/M3 perfecta, desi mai sunt cateva scapari, mai ales la orele de varf cand altenanta 2M1/M3 chiar e aplicata uneori).
M1 este de vreo 2-3 ori mai mare decat M3, rezulta ca distanta medie intre 2 trenuri pe M1 este mai mare decat pe M3, deci intervalul de trenuri pe M1 este mai mare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 05 Iul 2013 15:47:24    Titlul subiectului: 165582

Sincronizarea nu tine de ramuri, ca sunt egale sau inegale.
Toata incurcatura provine din faptul ca IVA circula pe traseul comun pe principiul cale libera.
Daca cele 2 ramuri ar avea acelasi sistem de siguranta, ar trebui ca 2 metrouri sa se poata succede la aproximativ 90 secunde. Si mai departe, ca sa nu se astepte in statii ar trebui ca una din ramuri sa mearga cu viteza mai mica pana la statia de jonctiune, ca sa-ti dea senzatia ca nu stai, ca mergi.

Toata chestia asta se intampla pt ca se respecta alternarea AS/Republica+IVA. In timpul in care republica sta degeaba asteptand AS, ar fi putut foarte simplu sa plece si sa ajunga la Izvor. Dar IVA de AS pleaca abia cand Republica pleaca de la Izvor.
Aici ai perfecta dreptate.

Acum pe perioada de vara vei mai observa o chestie: numarul sporit de BM-uri pe M3. SI vei vedea ca BM-urile nu se asteapta.
Nu sunt mai multe BM - uri, eu cred ca sunt mai putine IVE.

...dar dupa 2-3 cicluri R AS vei vedea ca poti strecura un al doilea R fara probleme.
Perfect de acord.

Dar ca sa reducem problema si mai mult, gandeste-te ca pe magistrala 1 sunt aproximativ la fel de multe trenuri pe traseu ca si pe M3 pe sens (ca sa asigure alternanta M1/M3 perfecta, desi mai sunt cateva scapari, mai ales la orele de varf cand altenanta 2M1/M3 chiar e aplicata uneori).
M1 este de vreo 2-3 ori mai mare decat M3, rezulta ca distanta medie intre 2 trenuri pe M1 este mai mare decat pe M3, deci intervalul de trenuri pe M1 este mai mare.

Aici gresesti fundamental, vezi explicatiile din postul de mai sus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 05 Iul 2013 20:10:58    Titlul subiectului: 165583

Nu stiu cum naiba atunci cand circulau numai IVA se putea circula la 90 secunde. Acum, cu IVA si BM-uri nu se poate decat la peste 3 min alternativ. Si s-a mai instalat si sistemul "lu' Peste", care ar fi trebuit tocmai asta sa permita, adica circulatia alternativa IVA-BM... Twisted Evil
Revenind la topic, eu tot nu inteleg cum se va face intrarea in circulatie a trenurilor M6 atunci cand vin din depou. Se blocheaza statia 1Mai pana se face manevra de schimbare a sensului sau trenul merge ca unul de M4 pana la Gdn2 si apoi devine unul de M6 ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 05 Iul 2013 20:21:06    Titlul subiectului: 165585

La Otopeni aero va exista o parcare de 5 - 6 metrouri cu siguranta, metrouri care mai mult ca sigur vor ramane peste noapte acolo.
La GdN 1 se mai parcheaza 2 - 3 metrouri.
La GdN 2 ( pe liniile curente ) se mai poate parca maxim 1 metrou, ca o linie trebuie sa o ai libera.
Nu va fi nevoie de multe metrouri care sa faca "fandari" la 1 Mai dimineata. Ca de dimimeata e vorba, seara se retrag "normal" de la GdN 2. Tine cont ca seara 5-6 se vor retrage la Otopeni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 06 Iul 2013 07:18:06    Titlul subiectului: 165587

Dar cele care "fac fandari" unde vor face manevra ? La 1 Mai ? Sa ne gandim ca in tot acest timp statia va fi blocata, atat pentru M4 cat si pentru M6 (trenurile care sunt in acel moment in circulatie).
Ma uit la M5, o magistrala serioasa. Are o singura parcare la V Ialomitei si cateva linii de parcare prin diverse statii. Si se va descurca pana se ajunge in Pantelimon, lucru destul de indepartat. Si M5 sigur va avea frecventa ridicata in comparatie cu M6 sau cel putin asa este logic sa fie.
In schimb M6 nu se descurca decat daca se construia un depou...La milioanele de calatori pe care ii va transporta... Laughing
Repet, depoul M4 trebuia sa fie la Progresu (unde putea fi si depoul M6 bine merci), deci chestia ca va fi depou comun la Straulesti eu zic ca pica... Deci de ce nu s-au apucat de tronsonul Progresu-Eroii Revolutiei ?Doar pentru ca nu avem un macaz care sa asigure o circulatie normala pe M4 ?
Chiar si cele care se retrag..normal. Gandeste-te ca se va circula la un ritm peste necesar pe M6, pentru ca totusi trebuie sa se asigure si circulatia curenta, deci, pe langa trenurile "normale", vor fi si cele care se retrag la depou. Adica daca ai un metrou la 10 min sa spunem, la anumite momente, care atentie, nu vor corespunde cu momente de varf, vor avea si intervale de 5 min.
Apoi pe M4 se va intampla acelasi lucru pana la depou, vor fi mai multe metrouri decat este necesar la un anumit moment pe un sens, sensul GdN2-Straulesti. La fel, pot circula goale sau pot lua cei cativa calatori adormiti de la acele ore.
Asta inseamna consum inutil, pentru ca se vor parcurge distante care in mod normal nu ar trebui parcurse.
Deci care este avantajul plasarii depoului M6 in afara perimetrului M6 ? Si nu ma refer la costuri, asta am inteles ca este mai ieftin terenul acolo (probabil ca este gratis) decat in zona IKEEA (sa spunem), dar eu cred ca sub vasta intindere a aeroportului se gasea un teren echivalent care sa poata fi folosit.


Ultima modificare efectuată de către sab la Sâm 06 Iul 2013 07:27:47, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 06 Iul 2013 07:27:23    Titlul subiectului: 165588

Fandarile se fac inainte de ora 5. In loc sa iasa din depou in jurul orei 4 or sa iasa in jurul orei 3 cele cateva metrouri, pentru ca ti-am spus, o sa se mai parcheze metrouri si la Otopeni sau prin alta parte, dupa modelul M 5.
Oricum cum o luam cum o dam megadepoul Straulesti e plasat ca Twisted Evil pentru M 6.
Fii sigur ca daca vreau sa duc un metrou din depou in Otopeni nu o sa ajung la GdN 2.
In aceeasi ordine de idei si traseul de acces al metrourilor din M 4 in reteaua "mama" arata tot ca Evil or Very Mad
M 5 pana la Eroilor nu e o magistrala, e un ciot.
Si M 4 la ora actuala are depou la Ciurel, care Ciurel nu are nici o legatura logica cu M 4. Si asa cum am spus mai sus, ca sa iesi din M 4 la depoul Ciurel faci manevre cat cuprinde, atat la GdN 2 cat si la GdN 1 si la Petrache Poenaru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 06 Iul 2013 07:33:25    Titlul subiectului: 165589

Si eu credeam ca se vor face manevre la 1Mai, dar s-a lansat ideea ca de fapt trenurile vor circula ca trenuri M6 pana la GdN2, dupa care se transforma in trenuri M4. Are si asta sens, dar cu neajunsurile mentionate.
Insa ma gandesc pe viitor, dupa ce se trece de Gdn2, se va face manevra tocmai la Progresu ? Adica strabat tot Bucurestiul pana in sudul extrem ca sa ajung la depoul din N ?
Nu stiu daca toate manevrele se vor face la ora 5, gandeste-te ca avem ore de varf, care trebuie acoperite cu mai mule trenuri. Si ele sunt pe la 8-9 si in intervalul 17-19. Apoi inveitabil, cand au trecut orele respective, trebuie retrase din trenuri.
Pentru M4 este suficienta remiza de la GdN, bine ca au mai construit-o, desi nu mai era necesara dupa schimbarile de acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 06 Iul 2013 07:50:36    Titlul subiectului: 165590

Totusi, in 20 de ani, nu au fost in stare sa faca un plan fezabil al magistralei spre aeroport. Ok, nu este finantare, este criza, asta am inteles. Dar nici macar un plan "beton" sa nu il ai, nici pana in ziua de azi ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 06 Iul 2013 08:06:57    Titlul subiectului: 165593

.....


7-6-2013 8-50-15 AM.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.08 kb
 Vizualizat:  de 18937 ori

7-6-2013 8-50-15 AM.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Oct 2013 06:57:04    Titlul subiectului: 167837

Un articol care tine mai degraba de domeniul SF. Se vehiculeaza ideea ca in 2021 vom avea metrou pana la aeroportul Otopeni. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Când vor circula bucureștenii cu metroul până la Aeroportul Otopeni

Magistrala 6 de metrou, care va face legătura între Piața 1 Mai și Aeroportul Otopeni, ar trebui să fie gata, dacă vor exista resursele financiare necesare, până în 2021, spune Constantin Mustățea, șeful Serviciului de Urmarire Lucrări Investiții din cadrul Metrorex. Mai mult, 2021 este ultimul an în care autoritățile de la București pot folosi banii împrumutați de la japonezi, în vederea realizării acestui tronson de metrou.

”În cadrul proiectului Magistrala 6, se derulează contractul de furnizare servicii de consultanță, proiectare, asistență tehnică și supervizare a lucrărilor, încheiat între S.C. METROREX S.A. și Asocierea formată din PADECO Co. Ltd. Japonia - ORIENTAL CONSULTANTS Co. Ltd. Japonia - METROUL S.A. România. Contractul se află în etapa de întocmire a proiectelor tehnice preliminare, a documentațiilor de achiziții pentru lucrări. Valoarea totală a investiției este de 1,055 miliarde euro (fără TVA), iar până la aceasta dată, au fost plătite facturi în valoare totală de 6,566 milioane (fără TVA)”, a declarat, pentru B365.ro, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.

Contactat de reporterii B365.ro, pentru a da detalii despre direcția plăților efectuate până acum, Constantin Mustățea a explicat că facturile în valoare de 6,566 milioane euro, fără TVA, sunt în conformitate cu graficul de livrabile din anexa la contract, iar suma acoperă, printre altele, costurile pentru revizuirea studiului de fezabilitate, pentru studiile geotehnice, pentru realizarea studiilor de rețele, dar și pentru alte activități premergătoare, precum elaborarea documentației pentru licitație și pentru studiile pregătitoare în vederea demarării activității de proiectare propriu-zisă și de licitație.

33% din costurile necesare construcției Magistralei 6, asigurate de japonezi

”Guvernul României a obținut sprijinul Guvernului Japoniei, prin Agentia de Cooperare Internațională a Japoniei (JICA), pentru finantarea proiectului prin acordarea unui împrumut în valoare de 41.870 milioane yeni, din care 6.965 milioane yeni reprezentând finanțarea 100% a serviciilor de consultanță și 33.243 milioane yeni reprezentând finanțarea a 33% din lucrările de construcții civile, prin semnarea Acordului de Împrumut ROM-P5 la data de 10 martie 2010, acord ratificat prin Legea nr. 228/25.11.2010. Tragerea finală trebuie să se încadreze în perioada cuprinsă între data intrării în vigoare a Acordului de Împrumut, pe o perioada de 11 ani, respectiv 2010 - 2021”, a explicat Aurel Radu, pentru B365.ro.

Rambursarea împrumutului se va face în perioada 2017 - 2035, cu o dobânda de 1,70% pe an pentru sumele împrumutate finanțării lucrărilor de constructii civile și o dobândă de 0,01% pe an pentru sumele acordate serviciilor de consultanță.

”Conform acordului de împrumut între România și Agenția Japoneză JICA utilizarea banilor trebuie să fie realizată în acești 11 ani, astfel încât ultimii bani solicitați de la Banca Japoneză să fie până în 2021”, a explicat Mustățea.

Conform oficialilor Metrorex, investiția totală de 1,055 miliarde euro fără TVA pentru construcția Magistralei 6 va fi asigurată astfel: circa 332 milioane euro, reprezentând echivalentul creditului de 41.870 milioane yeni, din acordul de împrumut semnat cu oficialii niponi, și 723 milioane euro din cofinanțare de la bugetul de stat. În ceea ce privește suma de 723 milioane euro, S.C. METROREX S.A. a propus Ministerului Transporturilor obținerea acestei finanțări din fonduri structurale.

”Când vor fi dispuse sumele în buget atunci vor fi demarate lucrările. Metrorex și Ministerul Transporturilor încearcă să obțină finanțare pentru această magistrală din surse europene nerambursabile. Trebuie doar să fim acceptați pentru finanțare din aceste fonduri”, a mai spus șeful Serviciului Urmărire Lucrări Investiții Metrorex.

Când vom circula cu metroul până la Aeroportul Otopeni

Dacă anul trecut, pe 1 aprilie, ministrul Transporturilor anunța că în 2013 vor începe lucrările la Magistrala 6, termenul prevăzut acum pentru începerea lucrărilor la acest tronson de metrou este anul 2016.

Prezent la semnarea documentelor de finanțare pentru proiectul „Studiu de pre-fezabilitate și studiu de fezabilitate pentru construcția liniei 4 de metrou: Lac Străulești – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu", vicepremierul Liviu Dragnea a declarat, că în exercițiul 2014 - 2020 sunt prevăzuți bani pentru construcția Magistralei 6 și a tronsonului Gara de Nord - Gara Progresul de pe Magistrala 4.

Pe 25 septembrie, premierul Victor Ponta a declarat, la începerea săpăturilor la primul tunel de metrou de pe Magistrala 5, că lucrările la metroul spre aeroport vor începe doar după finalizarea lucrărilor la M4 și M5, adică nu mai devreme de semestrul al II-lea din 2016 - ultimul termen prevăzut pentru finalizarea lucrărilor la primul tronson de metrou Râul Doamnei - Eroilor 2. "Doamna ministru s-a văzut cu finanțatorii japonezi. Problema e următoarea: dacă începem 10 proiecte și nu terminăm niciunul e cea mai rea variantă. Noi cu asta ne-am trezit. Ne-am trezit cu 3 metri săpați la magistrala 5 și niciun ban, cu studiu de fezabilitate și niciun ban pentru aeroport (n.r. - magistrala 6). Toate lucrurile începute așa câte un pic și nimic terminat. Haideți să ne concentrăm întâi să terminăm cu proiectul ăsta (n.r. - magistrala 5), să terminăm cu Străuleștiul și apoi să facem și metroul spre aeroport", a precizat premierul.

Întrebat de reporterii B365.ro când ar trebui să fie finalizate lucrările, Mustățea a precizat că termenul maxim este anul 2021, ”în condițiile asigurării surselor de finanțare”.

Primele discuții privind construcția Magistralei 6 de metrou, ca soluție pentru fluidizarea traficului în București, au avut loc în 1999. După 11 ani, România a semnat un acord de împrumut cu Japonia pentru construirea Magistralei 6. Documentul a fost semnat la Tokyo, pe 10 martie 2010, în prezența președintelui Traian Băsescu și a premierului nipon Yukio Hatoyama, cu prilejul vizitei pe care șeful statului român a efectuat-o în Japonia.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Oct 2013 12:10:47    Titlul subiectului: 168394

Un articol referitor la viitorul santier al magistralei 6. Se are in vedere reducerea numarului de statii. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Magistrala 6 de metrou 1 Mai - Otopeni ar putea avea stații mai mici

Pentru că este considerat prea scump, șeful Metrorex și Guvernul analizează un proiect mai ieftin pentru Magistrala 6 de metrou 1 Mai - Otopeni, care să prevadă inclusiv stații mai mici de metrou.

Metrorex a depus la Protecția Mediului toate documentele necesare pentru emiterea acordului de mediu, document necesar pentru începerea lucrărilor la Magistrala 6 de metrou 1 Mai – Otopeni.

Potrivit directorului Metrotrex Aurel Radu, metroul de Otopeni a revenit în atenție și este un proiect prioritar atât pentru compania pe care o conduce, cât și pentru Transporturi și Guvern. Studiul de fezabilitate insa presupune costuri majore: 1,055 miliarde de euro, bani pe care România nu îi poate plăti. 330 de milioane de euro sunt bani disponibili, printr-o linie de credit pe care Guvernul Japoniei a pus-o la dispoziția statului român, însă restul reprezintă contribuție de la buget.

Pentru că este o sumă foarte mare, șefii de la Metrou au găsit o soluție pentru a scadea costurile. „Am vorbit și cu consultantul, și cu ministrul Transporturilor Ramona Mănescu, și cu ministerul Economiei și vom găsi împreună o soluție pentru a reduce valoarea proiectului cu 200-300 de milioane de euro. VOM FACE STAȚIILE MAI MICI SAU MAI PUȚINE, vedem noi ce facem ca să scădem valoarea”, a arătat Radu, conform Economica.net.

Acesta a mai precizat că există o șansă „bună” ca să se ridice de pe buget povara plății a circa 500 de milioane de euro dacă Magistrala 6 va fi inclusă de UE pe lista programelor prioritare de transport. „Am inclus deja proiectul în POS-T(Programul Operațional Sectorial pe Transport -n.r.) 2014 -2020 și așteptăm să vedem dacă luăm OK-ul. Cel mai probabil, da”. Dacă UE dă „verde”, atunci 85% din costurile cu proiectul sunt acoperite din bani europeni. Totuși procedurile UE prevăd că banii pentru proiect să provină in fonduri proprii, și doar ulterior să fie rambursați, astfel încât statul tot ar trebui să găsească sursele necesare de finanțare.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 7 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community