Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

M6: Bucuresti - Aeroportul Otopeni
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 18/Iul/2018
Mesaje: 619
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Iun 2012 13:27:08    Titlul subiectului: 156731

Din punctul meu de vedere, nici statia Expozitiei nu-si are rostul, fiind atat de aproape de Montreal (puteau sa faca una "la mijloc"). N-am priceput exact de ce trebuie sa fie doua statii in aceeasi zona de interes (Piata Presei).
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Iul/2018
Mesaje: 1087
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 25 Iun 2012 21:14:08    Titlul subiectului: 156752

Si p-asta or s-o faca tramvai subteran. Intr-o anumita zona nelocuita dar cu potential ulterior de dezvoltare ori lasi tunel si faci statia intr-un viitor incert, ori faci incinta statiei dar fara finisaje, doar "la rosu", urmand ca in momentul propice sa demarezi lucrarile finale - asa e la Sao Paulo pe o linie unde trenul trece fara oprire prin unele statii, neprogramate inca a fi deschise.
Nu te apuci sa faci 16 statii ca dupa aia sa constati ca unele nu au calatori destui, stau degeaba.
De la 1 Mai (de ce nu ii spun Clabucet nu stiu) o sa fie Pajura, Piata Presei, Aeroport Baneasa, Privighetorilor (care poate deservi si "mincinosii"*), Otopeni Sud la centura, Otopeni centru si Aeroportul.
La 2 statii RATB una de metrou.

*Institutul de Meteorologie si Hidrologie (titulatura de acum ANMH e de-a dreptul hidoasa).

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Iun 2012 10:57:56    Titlul subiectului: 156765

folkfan a scris:
Din punctul meu de vedere, nici statia Expozitiei nu-si are rostul, fiind atat de aproape de Montreal (puteau sa faca una "la mijloc"). N-am priceput exact de ce trebuie sa fie doua statii in aceeasi zona de interes (Piata Presei).

Pta Montreal se doreste sa fie un punct de schimb cu tramvaiul 41 si cu celelalte mijloace de transport de suprafata din zona PPL . De aceea aceasta statie trebuie sa fie neaparat acolo unde este proiectata, insa chiar sunt curios cum vor face sa nu rateze tramvaiul 41 cu traseul nou, pe sub Expozitiei.
Cu statia Expozitiei(care, atentie, se afla destul de departe de PPL) ai dreptate, nu se justifica acum, dar macar aceasta zona are potential pe viitor. Insa daca judecam drept 90% din M6 nu se justifica. Singura zona de interes este PPL, restul este "umplutura".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 18/Iul/2018
Mesaje: 1812
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Iun 2012 11:28:40    Titlul subiectului: 156766

Sunt 5 statii care se justifica :
- Otopeni centrul comunei
- Complexele comerciale din nord
- Cartierul de blocuri Baneasa
- PPL
- Cartierul Pajurei.
Cu statia Expozitiei(care, atentie, se afla destul de departe de PPL) ai dreptate, nu se justifica acum, dar macar aceasta zona are potential pe viitor. Insa daca judecam drept 90% din M6 nu se justifica. Singura zona de interes este PPL, restul este "umplutura".
Nu prea inteleg unde "bati". Pe sub curtea Expozitiei e loc cat cuprinde pentru curbe.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Iun 2012 16:47:21    Titlul subiectului: 156771

Desi ai citat partea cu "rentabilitatea" M6, cred ca ai vrut de fapt sa te referi la partea in care ma intrebam cum vor face sa nu rateze terminalul lui 41..
Pai tocmai aici este "smecheria". Initial am avut un traseu M6 pe sub Bd Expozitiei (cand M6 pleca de la PV). Statia Expozitiei era clara, undeva pe la mijlocul bulevardului omonim (parca este o universitate pe acolo).
Apoi s-a produs schimbarea de traseu si M6 venea derivat din M4 pe sub Bd Poligrafiei, caz in care se rata "nodul" cu 41.
Acum, daca schita din pagina anterioara are acuratete cat de cat, vad ca M6 nu mai vine in PPL nici pe sub Poligrafiei, nici pe sub Expozitiei, ci cumva prin curtea Romexpo ( Shocked ) , caz in care se "tranteste" o statie Expozitiei in incinta complexului expozitional (cui i-o folosi cand nu este nicio expozitie??) si apoi prin niste curbe se ajunge cumva in zona terminalului 41. Este un traseu fortat, astfel incat sa iasa aceasta combinatie tramvai-metrou si sa se "indulceasca" cumva curba de incadrare pe sub sos Bucuresti-Ploiesti, pentru ca in varianta Poligrafiei aceasta curba era extrem de stransa.
De aceea am spus ca sunt curios sa vad traseul exact, asa pe hartie putem uni si noi orice puncte, insa in practica este mai greu sa treci pe sub cladiri si sa iei chiar orice fel de curbe.

Despre celelalate statii, am mai spus-o cu diverse ocazii:
- Pajura este la marginea cartierului, lipita de liniile CFR si este prea putin folositoare cartierului, asa cum nici vechea statie Pajura (botezata peste noapte Jiului) nu este nici ea prea folositoare, dar macar la aceasta ai mijloace de transport catre statie.La statia M6 va trebui sa iei cartierul "la picior "
- complex comercial Baneasa...Imi exprim indoiala ca vii cu metroul sa faci cumparaturi cu sacosa acolo sau sa iei mobila de la IKEA la subtioara...Poate doar sa vezi un film si sa mananci niste fast food...
-zona blocurilor Baneasa...Nu stiu la ce blocuri te referi, statiile cele mai apropiate sunt PPL (Montreal, ca suna mai interesant...) sau Aeroport Baneasa, dar sunt departe de orice bloc..
-Otopeni...Daca zona Pipera de birouri nu merita o statie pe M2, nu vad cum un orasel de cca 10 mii locuitori ar genera trafic pentru o statie de metrou. Poate ma insel....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Iun 2012 21:41:48    Titlul subiectului: 156776

Să mă exprim și eu, că așa e forumul plămădit, să dea tot românul cu părerea Smile

Pajura nu știu exact unde dă, dar dacă nu mă înșel sunt numai case în zonă, și e prea aproape de Jiului.
Expoziției nu știu cum vine, dar chiar dacă ar fi în incinta Romexpo, să nu uităm că sunt acolo blocuri de birouri (North Towers, Hotelul Pullman, World Trade Plaza etc).
Montreal, dacă pică chiar în piața Montreal, e fix în terminusul 41/41 (poate sub părculețul aferent. Deci sună bine.
Gara Băneasa e nicăieri. Eu aș lăsa loc pentru mai târziu, deși slabe șanse de ceva interesant acolo în următorii 20 de ani.
Aeroportul Băneasa este foarte important, inutil de comentat. Dacă asta e stația care are legătură cu mall-ul / Ikea / Carrefour, este foarte utilă, nu toți merg acolo să facă șoping de milioane (dovadă că autobuzele sunt ticsite în weekenduri și seara). Bonus: în zonă e și un parc de birouri (KPMG, Siveco etc, vis-a-vis).
Și în rest, nu știu cum pică restul stațiilor, că nu sunt localnic, însă cel puțin una ar fi utilă în orașul Otopeni, pentru că presupun că există locuitori care fac naveta către București, iar dacă nu sunt, cu siguranță asta ar încuraja o astfel de migrație.

Aștept cu interes proiectul final, nu vorbe, și sper, Doamne ajută! să nu fiu la fel de dezamăgit ca de M5 Drumul Taberii...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2018
Mesaje: 6754
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Iun 2012 07:19:09    Titlul subiectului: 156780

Totusi facand o comparatie cu M5, distanta intre statii este mai mare. La Expozitiei deocamdata nu este nimic, sunt vis-a-vis caminele de la Agronomie, este si universitatea Romano-Americana, este si un terminal parasit de tramvaie, poate au ceva de gand dezvoltatorii imobiliari ?
Gara Baneasa poate sa redevina un punct important, daca ar exista in viitorul (probabil indepartat) trenuri suburbane, cum sunt HEV-urile in Budapesta. Pajura este o zona destul de locuita. La Aeroportul Baneasa se poate face un terminal intermodal, si un sistem park-ride, acolo va fi si captul liniei 5, oare cand il vor expropia pe nebunul ala care are propietatea pe.........sina de tramvai ? Remarc totusi traseul destul de sinuos al viitoarei magistrale, in special intre 1 Mai si PPI.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Iun 2012 09:12:37    Titlul subiectului: 156788

Flo a scris:
Pajura nu știu exact unde dă, dar dacă nu mă înșel sunt numai case în zonă, și e prea aproape de Jiului.

Gresit, nu are nicio legatura cu Jiului, statia Pajura de pe M6 este situata in cartierul omonim (spre deosebire de vechea statie Pajura de pe M4) si este in zona blocurilor, nu are legatura cu casele...
Flo a scris:
Aeroportul Băneasa este foarte important, inutil de comentat. Dacă asta e stația care are legătură cu mall-ul / Ikea / Carrefour, este foarte utilă, nu toți merg acolo să facă șoping de milioane (dovadă că autobuzele sunt ticsite în weekenduri și seara). Bonus: în zonă e și un parc de birouri (KPMG, Siveco etc, vis-a-vis)..

Nu are legatura statia Aeroport Baneasa cu mall-urile. Statia urmatoare (Tokyo) este mai apropiata de zona comerciala. Statia Aeroport Baneasa are legatura doar cu aeroportul...care este in curs de desfiintare.
guest a scris:
Remarc totusi traseul destul de sinuos al viitoarei magistrale, in special intre 1 Mai si PPI.

Pentru ca nu este un traseu firesc, este fortat, astfel incat sa nu se rateze cel mai important punct din zona, PPL. Fara acest punct chiar ca M6 era un zero absolut.
In treacat fie spus, la M5 s-a renuntat la curba spre Ghencea pentru ca nu era un traseu "firesc", desi avea potential, in schimb la M6 facem tot felul de curbe si este...firesc.
guest a scris:
Totusi facand o comparatie cu M5, distanta intre statii este mai mare. .

Normal, una este sa strabati un cartier plin de blocuri (cca 300 mii de potentiali calatori) si alta este sa strabati o zona "populata" de paduri si cladiri razlete de birori sau mall-uri...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 18/Iul/2018
Mesaje: 1812
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Iun 2012 17:51:17    Titlul subiectului: 156795

# sab
Upss ! Iar am confundat Expozitiei cu Poligrafiei. Embarassed
Asadar M 6 va avea statia "Expozitiei" care este sub Poligrafiei, si nu sub Expozitiei.
Evident ca va avea statie si la ''intermodal" cu 41, este esentiala acea statie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Iun 2012 21:20:01    Titlul subiectului: 156797

Tocmai asta este, am spus-o, daca "citesc" bine schema din pagina anterioara, statia Expozitiei nu are legatura cu Bd Expozitiei, dar nu este nici sub Bd Poligrafiei (poate doar vreun acces sa dea la acest bulevard).Este pur si simplu o statie "privata", inchisa in incinta complexului expozitional.
O schimbare de traseu ca sa nu rateze terminalul lui 41. Daca se venea doar pe sub Poligrafiei statia PPL (care acum se numeste Montreal si pentru ca nu mai este sub Piata Presei Libere...) "pica" la distanta de terminalul 41. De la statia Montreal (a carei denumire se justifica prin piata omonima) a inceput "jocul" cu Washington, Paris, Bruxelles, Tokyo, etc.
Cam asa "traduc" eu in teren schema publicata in pagina alterioara.. Am figurat si statia Pajura pentru Flo...



M6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  206.72 kb
 Vizualizat:  de 7957 ori

M6.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 18/Iul/2018
Mesaje: 1812
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Iun 2012 00:19:41    Titlul subiectului: 156801

Ai informatii ca acolo va fi "Expozitiei" ? Eu as inclina sa cred ca va fi sub Poligrafiei. Si in cosecinta - ca tot e la moda - o sa-i schimbe denumirea in "Poligrafiei" ( sâc Twisted Evil Laughing )
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Iun 2012 12:28:04    Titlul subiectului: 156814

Altceva deca schita din pagina anterioara...nu. Daca aceasta este reala si nu facuta la misto, statia Expozitiei nu va fi sub nicio artera. Uitandu-ma mai bine, cred ca am gresit pozitia statiei in prima schita.
De fapt M6 nici nu va atinge Bd Poligrafiei, ceea ce este logic daca vrea sa ajunga in Pta Montreal, la capatul tramvaiului 41. Va veni prin curtea complexului expozitional probabil. De aici si traseul sinuos remarcat de guest.
Daca nu s-ar fi vrut neaparat sa se ajunga la capatul lui 41 (tema care initial nu era prinsa in proiectul M6), aceasta magistrala ar fi venit pe sub Poligrafiei si ar fi facut statie chiar in Piata Presei Libere. Inteleg ca acum proiectantilor "le-a picat brusc fisa" ca ar fi bine sa ia in considerare si 41 ca "feeder" pentru linia de metrou, poate o mai rentabilizeaza putintel...
Cred ca remarcati in schita oficiala ca traseul cel mai scurt ar fi fost (daca era posibil) de la 1 Mai (poate chiar Grivita...) direct catre Pta Montreal , fara sa se mai treaca pe la apeducte (unde au facut "plecarea"- amorsa) si nici pe la Pajura bis...



M6_2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  207.89 kb
 Vizualizat:  de 7893 ori

M6_2.jpg



schita oficiala.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  283.49 kb
 Vizualizat:  de 7893 ori

schita oficiala.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Iun 2012 20:09:51    Titlul subiectului: 156821

Din curiozitate, in ce statie ai gasit schita oficiala?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
costy92



Data înscrierii: 01/Sep/2010
Ultima vizita: 28/Iun/2018
Mesaje: 104
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Iun 2012 00:36:18    Titlul subiectului: 156830

Daca ar ramane statia Pajura ca in imaginea postata de sab ar fi o mare tampenie, ca este undeva prin "capatul" cartierului o zana cam putin circulata, ar fi fost o idee mai buna sa fie pe strada principala legatura cu liniile 65, 86
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Iun 2012 07:03:19    Titlul subiectului: 156838

Schita este de la Grigorescu si a postat-o folkfan in pagina anterioara.
Statia Pajura sigur va fi acolo, la limita cartierului, intre ultimele blocuri si liniile CFR. Cel putin asa o arata toate informatiile disponibile pana acum. Acela este traseul M6, paralel cu liniile CFR. Ca statia sa fie mai "in inima" cartierului, derivatia trebuia facuta la iesirea din Jiului, nu la apeducte. Era o solutie pe care un "vizionar" putea sa o propuna. In loc sa continue investitia in M4 dincolo de Jiului (inclusiv constructia de la zero a statiei Bazilescu (cateva milioane de euro ?), se abandonau cca 2km de tunel pana la PLS Zarea si de la Jiului se vira dreapta spre Otopeni prin centrul cartierului Pajura. Nu mai aveam nici M4+M6, ci doar o singura magistrala (solutie mai simpla) si cartierul Pajura ar fi fost mult mai bine deservit de o statie in centrul lui. Nu mai spun ca nu mai era tambalaul care va urma la legarea M6 de M4, cand va trebui oprita circulatia pe firul spre GdN2 cel putin cateva luni.
Insa pe la apeducte avem traseul cel mai facil. Nu tu constructii, nu tu retele, se va merge pe langa calea ferata. Exact ce le place proiectantilor nostri. Simplu si ieftin...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 18/Iul/2018
Mesaje: 1812
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Iun 2012 12:02:37    Titlul subiectului: 156845

Si asa cu denumirea de M 4 ne aflam in treaba, sa ne umflam muschii.
Prin comparatie avem vreo 10 km de autostrada pe care am denumit-o A 4, sa vedem noi ce tari si destepi suntem.
Precizez pentru necunoscatori ca desi in vorbe suntem al naibii de umflati, A 4 aceasta nu are nici un viitor sa se dezvolte, va ramane la actuala lungime de 25 km ( sau cat are ).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2018
Mesaje: 6754
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2012 21:57:52    Titlul subiectului: 157413

Se pare ca statia de la Expozitiei va fi amplasata chiar in incinta centrului Expozitional de la RomExpo. Articolul se gaseste aici

Citat:
Metroul va opri în incinta Romexpo și în fața magazinului Ikea.

Bucureștenii vor putea ajunge cu metroul direct în centrul expozițional Romexpo, potrivit proiectului Magistralei 6 de metrou 1 Mai - Aeroportul Henri Coandă. Astfel, una din stațiile de pe noua magistrală va fi construită chiar în incinta complexului. Amplasamentul stațiilor de M6 a fost prezentat miercuri în Comisia de Urbanism a Primăriei Capitalei.
Noua magistrală M6 va porni din actuala M4, după stația 1 Mai și va avea o lungime de 14 km și 12 stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokio, Washington, Paris, Otopeni Sud, Otopeni Centru, Otopeni Nord și Aeroport Otopeni. Locul exact în care vor fi amplasate aceste stații a fost prezentat miercuri în Comisia de Urbanism.
"După 1 Mai, urmează stația Pajura, apoi, în incinta complexului Romexpo va fi realizată următoarea stație. Magistrala va trece pe sub Bulevardul Expoziției, o nouă stație fiind creată la nodul rutier din fața Casei Presei Libere. Urmează noi stații la Gara Băneasa, la Aeroportul Băneasa, apoi o altă stație în fața magazinului Ikea, și o alta, stația Washington, în capătul celalalt al complexului Băneasa. Pe Aleea Padina va fi următoarea stație, iar ultima stație de pe teritoriul Bucureștiului va fi realizată la șoseaua de centură (n.r. stația Otopeni Sud)", a precizat arhitectul Constantin Enache, care realizează Planul Urbanistic Zonal pentru Magistrala 6.
În afara teritoriului administrativ al Capitalei, respectiv după șoseaua de centură, vor mai fi construite încă trei stații de metrou: Otopeni centru, Otopeni Nord și Aeroportul Henri Coandă.
Potrivit planurilor autorităților, magistrala M6 va avea trenuri noi, care vor circula la intervale de 5 minute, iar designul stațiilor va fi unul ultramodern, futurist. Garniturile de metrou vor fi dotate cu display-uri care vor indica programul curselor aeriene și informații despre București atât în română cât și în alte limbi de circulație internațională.
Lucrările la Magistrala 6 ar urma să înceapă în anul 2013 și vor fi finalizate în 2017-2018. Contractul a fost încredințat, în urma unei licitații internaționale, consorțiului format din Padeco Japonia, Oriental Consultants Ltd Japonia și SC Metroul SA România.
Magistrala va face și legătura directă a două moduri de transport, cel pe calea ferată, prin Gara de Nord, și cel pe calea aerului, prin aeroporturile Băneasa și Otopeni. Astfel, utilizatorii transportului aerian vor putea utiliza serviciile de check-in în Gara de Nord.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 08:44:43    Titlul subiectului: 157419

Exact ce banuiam... Au schimbat traseul ca sa realizeze conexiunea cu 41, dupa ce si-au dat seama ca traseul de la GdN pe sub Poligrafiei rata acest lucru.
Sper ca nu se inchide complexul expozitional pe parcursul orarului de circulatie a metroului Laughing Oricum o statie semi-inutila Expozitiei, sa vedem mai exact amplasamentul si pe cine deserveste
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2018
Mesaje: 6754
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 10:19:27    Titlul subiectului: 157425

Nu sunt expozitii zi de zi la Romexpo. Cand am fost acum trei ani la Nuremberg, metroul avea o statie langa centrul expozitional din oras (de cateva ori mai mare decat Romexpo), dar acolo metroul avea statie la intrarea in complexul expozitional, ieseai din metrou, mergeai pe o pasarela si ajungeai la intrare. Nicidecum metroul nu oprea in centrul expozitional. As fi facut statai sub Bulevardul Expozitiei, sa deserveasca si caminele de la Agronomie si pentru accesul la Romexpo as fi facut un pasaj pietonal.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 11:25:37    Titlul subiectului: 157427

Noi suntem mari "inventatori" la metrou. Dupa ce am inventat circulatia in ambele sensuri pe ambele linii, ce mare treaba sa facem o statie in incinta Romexpo ? Chiar daca exista expozitii acolo de max 10 ori pe an..

Traseul pe sub Bd Expozitiei este foarte scurt, practic este doar atat cat sa se incadreze mai departe catre capatul lui 41. Cel mult o statie la Sofitel/Spitalul CFR 2 puteau sa faca, dar era prea aproape de cea de la 41, nu se justifica.
Daca veneau pe sub tot bd Expozitiei, era alta povestea...
Tema principala acum este tramvaiul 41, de aceea su schimbat traseul si nu mai vin pe sub Poligrafiei. Altfel aveam statie la PPL, dar nu era intermodala cu 41. Sa vedem daca nu cumva acum se sacrifica cumva PPL. ...Ideea esta ca aceasta statie Expozitiei este poztionala acolo tocmai datorita articiului de traseu, se face un S fortat ca sa se mai poata ajunge la tramvai, altfel un traseu firesc pe sub Bd Poligrafiei era cel mai simplu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2018
Mesaje: 6754
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2012 13:39:03    Titlul subiectului: 157432

sab a scris:
altfel un traseu firesc pe sub Bd Poligrafiei era cel mai simplu.

Si cu cheltuieli mai mici. In plina criza economica noi adoptam solutii "costisitoare".

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2018
Mesaje: 6754
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 02 Aug 2012 07:37:50    Titlul subiectului: 157784

Un articol despre viitoarea M6, se gaseste aici

Citat:
Parcări Kiss & Go și terenuri expropriate pentru pietoni, pe Magistrala 6 de metrou.

Magistrala 6 de metrou 1 Mai - Aeroportul Otopeni a primit, miercuri, avizul preliminar al Comisiei de Urbanism din cadrul Primăriei Capitalei. Potrivit proiectului, stațiile magistralei vor avea parcări cu zece până la 500 de locuri. În plus, zonele de deasupra stațiilor vor fi amenajate ca spații publice pietonale.
Magistrala 6 de metrou și configurațiile celor 12 stații ale sale au fost avizate de membrii Comisiei de Urbanism a municipalității. Potrivit proiectului prezentat, pe traseul magistralei, chiar în dreptul stațiilor, vor fi amenajate mai multe parcări. Astfel, la stațiile Pajura, Washington (intersecția Liviu Librescu cu DN1) și Paris (Aleea Padina) vor fi construite parcări de tip Kiss&Go. "Vor fi parcări de scurtă durată folosite pentru a lăsa sau a lua călători de la metrou", a spus arhitectul Constantin Enache, cel care a realizat și prezentat Planul Urbanistic Zonal al Magistralei 6.

În plus, la stația Otopeni Sud, situată chiar la șoseaua de centură va fi construită o parcare Park&Ride, pentru navestiști, cu aproximativ 500 de locuri.

"Deasupra stațiilor de metrou vor fi amenajate spații publice pentru pietoni. Terenurile vor fi expropriate, iar după ce vor fi terminate stațiile, aceste terenuri vor intra în proprietatea Primăriei Municipiului București, care va organiza concursuri în vederea amenajării unor spații publice", a mai precizat arhitectul Constantin Enache. De exemplu, spațiul din fața Gării Băneasa va fi amenajat ca un spațiu public de loisir după ce stația de metrou de acolo va fi terminată.

Unde vor fi amplasate stațiile de metrou și cum se va face accesul

Noua magistrală M6 va porni din actuala M4, după stația 1 Mai și va avea o lungime de 14 km și 12 stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokio, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni Centru, Otopeni Nord și Aeroportul Henri Coandă. Locul exact în care vor fi amplasate aceste stații, pe teritoriului municipiului București, a fost prezentat și avizat, miercuri, în Comisia de Urbanism.

Pajura - stație la marginea cartierului cu cinci accese
Expoziției - stație în incinta complexului Romexpo, prevăzută cu 5 accese
Piața Montreal - stație la nodul rutier de la Casa Presei, cu 4 intrări/ieșiri
Gara Băneasa - stație la Fântâna Miorița, cu 3 accese
Aeroportul Băneasa - stație lângă aeroport cu 5 accese
Tokio - stație în fața magazinului Ikea cu 5 accese
Washington - stație la intersecția DN1 cu bd. Liviu Librescu cu 5 accese
Paris - stație la intersecția DN1 cu Aleea Padina cu 5 accese
Bruxelles - stație la șoseaua de centură, la granița dintre Municipiul București și orașul Otopeni, cu 5 accese.
Potrivit planurilor autorităților, magistrala M6 va avea trenuri noi, care vor circula la intervale de 5 minute, iar designul stațiilor va fi unul ultramodern, futurist. Garniturile de metrou vor fi dotate cu display-uri care vor indica programul curselor aeriene și informații despre București atât în română cât și în alte limbi de circulație internațională.
Lucrările la Magistrala 6 ar urma să înceapă în anul 2013 și vor fi finalizate în 2017-2018. Contractul a fost încredințat, în urma unei licitații internaționale, consorțiului format din Padeco Japonia, Oriental Consultants Ltd Japonia și SC Metroul SA România.
Magistrala va face și legătura directă a două moduri de transport, cel pe calea ferată, prin Gara de Nord, și cel pe calea aerului, prin aeroporturile Băneasa și Otopeni. Astfel, utilizatorii transportului aerian vor putea utiliza serviciile de check-in în Gara de Nord.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Ian 2013 04:02:04    Titlul subiectului: ? 161861

Am si eu o intrebare. Mi se pare mie sau tot acest proiect de metrou M6 e o gogosa mare? De ce orasul are nevoie de lagatura cu aeroport neaprat cu metrou subteran?
Aici putem lua in consideratie 3 scenarii (ar mai putea sa fie BRT, dar mi se pare o irosire de bani):
a) Metrou (proiectul in discutie)
b) Tramvai cu linie separata de trafic (eventual prelungirea liniei 41)
c) Tren EXPRESS Gara de Nord -Aeroportul Otopeni(varianta civilizata)

METROU

(+)
1) se respecta cliseul "unicul cel mai rapid TP in oras"
2) ar DESCARCA ARTERA rutiera
3) ar contribui la DEZVOLTREA ZONEI
3) cOMFORT SPORIT(in statii iarna si vara temperaturile sunt mai acceptabile decat in statiile RATB)
4) LEGATURA SIGURA cu aeroportul OTP

(-)
1) COST EXORBITANT! (pentru o tara ca Romania)
2) DURATA DE EXECUTIE (la modul cum se desfasoara acum constructiile in Romania, metroul va fi functional in cateva sute de ani Laughing
3)STATII prea DESE (rama va lua 30km/h si va trebui sa franeze) sunt statii in zone subdezvoltate.
4) TRASEU HALUCINANT (1 Mai -PPL) curbele de sub Romexpo genereza km in + de tunel ce vor mari costul(un traseu mai bun ar fi pe sub Kiseleff).
5) INTERFERENTA viitorilor turisti cu ORASUL OTP (adica ar fi posibila interferenta strainezilor cu fauna locala mai bronzata sau nespalata). Dupa acel contact, oare va mai veni acel turist in Romania?
6) TIMPUL INDELUNGAT de calatorie G de N - OTP(daca esti un turist si ai dupa tine multe ore nedormite in avion,o sa fie bine oare sa strabati cateva zeci de statii (+ pericolul de a fi furat ))?
7) ZONELE in care vor fi statiile vor fi BLOCATE mult timp (deoarece statiile sigur se vor face cu deschidere la suprafata, ce va insemna asta pentru traficul in PPL sau langa aeroportul Baneasa? COLAPS).


TRAMVAI (nu tramvai clasic, precum e 1 pe Stefan cel Mare, ci versiunea lui ce i se mai spune LRT, un fel de 41, doar ca la stopuri tramvaiele nu stau, deoarece au semaforizare preferentiala)

(+)
1) COSTURI MULT mai MICI fata de constructia metroului subteran
2) TIMPUL PARCURS intre PPL si OTP il poti aduce foarte aproape, daca nu la fel, ca si la metroul subteran (daca repet faci semaforizare preferntiala, nu cum e pe 41 acum).
3) ar DESCARCA ARTERA rutiera
3) ar contribui la DEZVOLTREA ZONEI
4) COMFORT SPORIT (Statiile tramvaiului se pot realiza pe tipul celor din metrou, adica sa fie izolate de atmosfera (cu un acoperis ca in statia tramvaiului de pe pasajul Basarab doar ca fara gaura aia deasupra liniei de contact) si cu intrari cu turnicheti (astfel s-ar fi rezolvat si problema taxarii), cu iluminare, panouri de informare, incalzire pentru iarna si AC pentru vara). Asemenea statii vor construite pe linia tramvaiului din DUBAI.
5)LEGATURA SIGURA cu aeroportul OTP
6) e o SOLUTIE mai ADECVATA pentru traficul de pasageri ce il genereaza aeroportul si suburbia OTP.
7) TIMP DE EXECUTIE MULT mai MIC fata de metroul subteran

(-)
1)INTERFERENTA viitorilor turisti cu ORASUL OTP (adica ar fi posibila interferenta strainezilor cu fauna locala mai bronzata sau nespalata). Dupa acel contact ,oare va mai veni acel turist in RO?
2)TIMPUL INDELUNGAT de calatorie G de N - OTP (daca esti un turist si ai dupa tine multe ore nedormite in avion, o sa fie bine oare sa strabati cateva zeci de statii (+ pericolul de a fi furat ).
3) santierele de constructie vor crea PROBLEME TRAFICULUI auto (pe durata constructiei)
4) ar putea sa porneasca o campanie intreaga in presa "VEZI Cum primaraia incompententa ocupa 2 benzi ,pe care circulari TU" Laughing


tren EXPRESS Gara de Nord - Aeroportul Otopeni (varianta civilizata).

(+)

1) CEL MAI RAPID mijloc de transport intre Gara de Norf - OTP (exceptand TELEPORTAREA firesc Laughing )
2) CEL MAI MIC COST din toate variantele civilizate (unica investitie ar fi 2-3km de cale ferata dubla electrificata + statia in aeroport (de dorit sa se faca in subsolul noului terminal deschis recent (nu mi se pare ceva complicat sa faci conversia unor spatii din subsolul terminalului in o statie de CF, nu e chirurgie pe creier )).
3)COMFORT SPORIT (pentru turistii din aeroport, in majoritatea capitalelor UE aeroportul e unit de oras prin tren si respectiv au statii direct SUB terminal, astfel incat cu comfort maxim, sa nu fii nevoit iarna in frig sau vara in canicula sa iti tarai valizele, ci in mod civilizat sa iesi din tren direct in terminal, uracand pe escalator sau in lift)
4)LEGATURA SIGURA cu aeroportul OTP
5)TURISTII din aeroport ar EVITA CONTACTUL cu personaje (unii oameni inculti, nespalati, needucati, cu ciorditori si cersetori (deci impresia despre Romania ar ramane neafectata de calatorie in TP)).
6) se EVITA constructiile pe artera DN1 (deci BLOCAJELE RUTIERE)
7) TIMP DE EXECUTIE MINIM (eu cred ca ar putea sa faca tot in 6luni, daca si asa nu e mult)

(-)
1) NU ar putea PRELUA CALATORII din OTP, Banesa S City, Aeroportul Baneasa (desi cursele Low Cost sunt mutate din cauza lui MRU) :l0l:
2) Artera DN1 ar ramane "nedescongestionata"
3) ZONA s-ar DEZVOLTA mai PUTIN (decat daca ar fi facuta o linie de LRT pe axa DN1 spre ex).
4) POLITICIENII romani NU mai incaseaza SPAGA grasa ptr.banii publici arucati in vant.
5) COMPANIILE straine sau mioritice ("asfaltangii") nu mi au posibilitate sa SPELE BANI.

Dupa mine e EVIDENT ca solutia unui TREN EXPRESS Gara de Nord - OTP e cea mai avantajoasa pentru toti (cu exceptia clasei politice, ce nu ar mai avea gigantica posibilitate sa spele atata parnos). Cum am mai mentionat mai sus, asta e cea mai CIVILIZATA solutie pentru a lega orasul de aeroport
(exemple ca Paris, Londra sau Berlin cred ca sunt destul de elocvente). Asa solutii ca in Bucuresti, in UE sunt acceptate doar de tari de mana a 2-a (deci ca noi) si anume in Sofia, va ajunge la aeroport metroul. O fi bine oare ca noi sa luam exeplu de la Sofia si nu de la Londra.
Iar faptul ca nu ar prelua calatorii ce vor fi transportati de posibila magistrala de metrou ar putea fi rezolvat totusi in viitor de un LRT, acum fluxul de oameni din orasul Otopeni si zona Baneasa (mai ales dupa ce s-au desfiintat cursele low cost de pe aeroport) NU ar JUSTIFICA constructia unei magistrale de metrou (deci IROSIREA MULTOR BANI).Daca o luam pe partea de metrou, pai acei bani ar fi putut utilizati si ar fi mai necesari constructiei metroului in Pantelimon spre exemplu sau Berceni, Ferentari, Rahova, Colentina. In acele cartiere separat e o aglomerare mai mare de oameni decat in Baneasa si Otopeni impreuna (desi eu sunt sustinatorul LRT) .

Deci intrebarea mea e: Merita oare sa se construiasca aceasta magistrala de metrou ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2018
Mesaje: 6754
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Ian 2013 07:57:27    Titlul subiectului: 161862

Metroul nu are rolul de a deservi numai aeroportul ci si pentru cei care lucreaza in Otopeni si fac naveta din Bucuresti si vice-versa. Daca te uiti pe urbanrail.net la capitala Bulgariei, o sa vezi ca deja prin 2014 se preconizeaza ca magistrala 1 va fi prelungita 4 statii pana la aeroport. De asemenea, daca te uiti tot acolo o sa vezi ca bulgarii au construit magistrala 2 de metrou in lungime de 11 kilometri in 4 ani de zile. Nu au avut ritmul de constructie pe care il aveam noi pe timpul lui Ceausescu (4 km/an), dar au avut o medie onorabila, de 2,75 km pe an. Sigur ca la noi in Drumul Taberei, lucrarile au inceput de mai bine de un an, timp in care s-a sapat efectiv ... 0 metri de tunel Laughing
Dupa parerea mea, metroul este o necesitate atat pentru aeroport, dar si pentru a deservi zona Baneasa si localitatea Otopeni. Pana sa ajunga metroul la aeroport, s-ar putea gasi o solutie sa duca trenul la aeroport. Insa ce scapi din vedere este starea jalnica a liniei de tren. Ai fost cu trenul pana la PO Henry Coanda ? Viteza medie este de ... 30 km/ora.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nightboy



Data înscrierii: 27/Sep/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2014
Mesaje: 20
Locație: Braila

MesajTrimis: Joi 24 Ian 2013 11:20:32    Titlul subiectului: 161864

Un proiect SF, dar foarte eficient.

- Ar putea exista tot in regim de metrou (tot in subteran), o linie express Aeroport - Gara de Nord (adica pentru cei care vin cu avionul si vor sa ajunga in oras la hotel/acasa). Adica sa circule pe o linie paralela cu ramele care opresc in statii (pentru navetisti). Asa stiu ca este in New York.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 3 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community