Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Noul Cod Rutier - Implicațiile asupra transportului în comun
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 19:40:44    Titlul subiectului: Noul Cod Rutier - Implicațiile asupra transportului în comun 39374

1decembrie. Zi în care pot începe necazurile pentru toți șoferii care circulă pe drumurile țării. Intră în vigoare noul Cod Rutier. În afara faptului că amenzile sînt usturătoare, șoferii trebuie să fie atenți la adunarea punctelor, pentru că la 15 puncte rezultate trebuie să-ți depui permisul la Poliție. Punctele se anulează pe rînd la fiecare 6 luni de la data constatării contravenției respective. În rîndurile de mai jos cele mai importante schimbări din Codul Rutier
De la 1 decembrie sînteți obligați să respectați următoarele:
- Șoferii de pe autovehicule sînt obligați să folosească și în timpul zilei luminile de întîlnire dacă circulă pe autostrăzi și pe drumurile naționale (mai pe românește în afara orașului)
- Conducătorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare (antiradar) a dispozitivelor de măsurare a vitezei folosite de către Poliție
- Conducerea unui autovehicul pe spațiul destinat circulației tramvaiului atunci cînd drumul public este prevăzut cu mai mult de o bandă pe sens în afara căii de rulare
- Pietonii care traversează prin locuri nepermise sau au făcut-o pe culoarea roșie a semaforului destinat acestora poartă întreaga răspundere a accidentării lor. Șoferii scapă nevinovați dacă se constată că au circulat regulamentar. Nu mai există "să reduci viteza pînă la limita evitării oricărui pericol" care se aplica chiar dacă un șofer circula cu viteza legală
- Motocicliștii sînt obligați să folosească luminile de întîlnire pe toată durata deplasării acestora pe drumurile publice
- Certificatul de înmatriculare și plăcuțele cu numărul mașinii sînt reținute de poliție dacă mașina n-are asigurarea de răspundere civilă. Dacă în termen de 30 zile nu se face dovada asigurării în 30 de zile, mașina este radiată
- Medicii intră sub incidență penală în situația în care nu au anunțat Poliția despre pacienții săi care suferă de afecțiuni ce-i împiedică să mai șofeze și din cauza cărora a rezultat uciderea sau vătămarea altor persoane
- Organizarea sau participarea la curse ilegale pe drumurile publice intră sub urmărire penală
PUNCTELE DE PENALIZARE
2 puncte de penalizare și amendă între 70 și 100 RON
- folosirea incorectă a luminilor de drum la întîlnirea cu un autovehicul care circulă din sens opus
- convorbirile telefonice în timp ce conduci dacă nu folosești sistemul "mîini libere"
- obligativitatea de a folosi centura de siguranță sau căștile de protecție pe drumurile publice
- depășirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv
- circulația pe un sector de drum pe care accesul este interzis
- nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulației sau a direcției de mers
- nefolosirea luminilor de întîlnire și pe timpul zilei atunci cînd circuli pe autostrăzi sau drumuri naționale europene
- staționarea neregulamentară
- refuzul înmînării actului de identitate, permisului de conducere sau certificatului de înmatriculare
3 puncte de penalizare și amendă între 100 și 300 RON
- oprirea nejustificată sau circulația pe banda de urgență a autostrăzilor sau oprirea pe partea carosabilă a drumurilor expres sau naționale
- depășirea cu 21-30 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv
- nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulației sau a direcției de mers dacă prin aceasta s-a produs un accident de circulație
- nepăstrarea unei distanțe corespunzătoare față de vehiculul din față dacă prin aceasta s-a produs un accident
- nerespectarea semnificației indicatorului "ocolire" instalat pe refugiul stațiilor de tramvai
4 puncte de penalizare și amendă între 150 și 500 RON
- nerespectarea obligațiilor care îi revin șoferului atunci cînd vehiculul său este în pană sau avariate
- nerespectarea semnificației indicatorului "STOP"
- depășirea cu 31-40 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv
- circulația în timpul nopții sau ziua pe timp de ceață, ploaie torențială sau ninsoare cu un autovehicul fără lumini sau fără semnalizare corespunzătoare
- conducerea unui autovehicul atunci cînd dovada înlocuitoare a certificatului de înmatriculare este eliberată fără drept de circulație sau durata acesteia a expirat
- conducerea unui autovehicul pe spațiul destinat circulației tramvaiului atunci cînd drumul public este prevăzut cu mai mult de o bandă pe sens în afara căii de rulare
6 puncte de penalizare și amendă între 200 și 800 RON
- refuzul de a permite imobilizarea vehiculului sau verificarea tehnică a acestuia
- nerespectarea semnificației semnalelor regulamentare ale agenților de cale ferată care dirijează circulația la trecerile la nivel cu cale ferată
- depășirea cu 41-50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv
- circulația sau staționarea pe spațiul interzis care separă sensurile de circulație pe autostradă
- staționarea ori parcarea autovehiculelor pe autostradă în alte locuri decît cele special amenajate
- executarea pe autostradă a manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, circulația sau traversarea de pe un sens de circulație pe celălalt
- nerespectarea semnificației indicatoarelor "Trecere la nivel cu cale ferată simplă, fără bariere", "Trecerea la nivel cu cale ferată dublă, fără bariere" sau "Oprire" instalate la trecerea la nivel cu cale ferată
- schimbarea direcției de mers prin viraj spre stînga, dacă prin aceasta se încalcă marcajul longitudinal continuu care separă sensurile de circulație
- pătrunderea într-o intersecție dirijată prin semafoare, dacă prin aceasta se produce blocarea circulației în interiorul intersecției
SUSPENDAREA PERMISULUI
a) Pentru o perioadă de 30 de zile dacă șoferul a "strîns" 15 puncte de penalizare
b) Pentru o perioadă de 60 de zile dacă șoferul cumulează din nou cel puțin 15 puncte de penalizare în următoarele 12 luni de la data expirării ultimei suspendări
În cazul în care un șofer săvîrșește, într-un interval de 6 luni de la data restituirii permisului, din nou o faptă care atrage suspendarea, perioada de reținere a permisului se majorează cu încă 30 de zile
Punctele de penalizare se anulează la împlinirea termenului de 6 luni de la data constatării contravenției
Hotărîrea de suspendare se comunică de către Poliția Rutieră în termen de 10 zile de la data constatării ultimei contravenții. Deținătorul permisului trebuie să se prezinte în termen de 5 zile la Poliție pentru a preda carnetul
CÎND RĂMÎI FĂRĂ PERMIS 30 DE ZILE
- depășirea coloanelor de vehicule oprite la culoarea roșie a semaforului sau la trecerile la nivel cu cale ferată
- neacordarea priorității de trecere a pietonilor angajați în traversarea regulamentară
- neacordarea priorității de trecere a vehiculelor care au acest drept
- nerespectarea regulilor privind depășirea
- nerespectarea semnalelor, indicațiilor și dispozițiilor polițistului rutier aflat în exercițiul funcțiunii
CÎND RĂMÎI FĂRĂ PERMIS 60 DE ZILE
- nerespectarea regulilor privind prioritatea, depășirea sau trecerea la culoarea roșie a semaforului, una dintre acestea avînd ca rezultat producerea unui accident
- nerespectarea interdicției temporare de circulație pe un anumit segment
- nerespectarea regulilor de circulație la trecerea unei coloane oficiale sau intercalarea într-o astfel de coloană
- circulația pe sens opus, cu excepția cazurilor în care se efectuează regulamentar manevra de depășire
CÎND RĂMÎI FĂRĂ PERMIS 90 DE ZILE
- conducerea sub influența băuturilor alcoolice, dacă fapta nu constituie, potrivit legii, infracțiune
- conducerea vehiculului cu defecțiuni grave la sistemul de frînare
- neoprirea la trecerea la nivel cu cale ferată cînd barierele sau semibarierele sînt coborîte sau în curs de coborîre
- depășirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise
INFRACȚIUNI
Închisoare de la 6 luni la 2 ani
Conducerea unui vehicul care nu are drept de circulație în România sau al cărui certificat de înmatriculare a fost reținut pentru defecțiuni grave la sistemul de direcție sau frînare
Închisoare de la 1 an la 5 ani
Conducerea vehicului sub influența băuturilor alcoolice cu o îmbibație alcoolică de peste 0,8 g/l alcool pur în sînge ori o concentrație ce depășește 0,4 mg/l alcool pur în aerul expirat. La aceeași pedeapsă intră persoanele care se află sub controlul produselor stupefiante
Închisoare de la 1 an la 5 ani
Conducerea unui vehicul cu număr fals de înmatriculare
Închisoare de la 2 ani la 7 ani
Părăsirea locului accidentului fără aprobarea poliției ori ștergerea urmelor unui accident rutier în urma căruia a persoană a decedat sau a fost rănită
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 22:54:00    Titlul subiectului: 39420

Cateva mentiuni/nelamuriri:
  1. 10-20km sau 11-20 ? Din cate stiu, in orice tara ieuropeana este permisa depasirea vitezei cu pana la 10km peste limita stabilita pentru zona respectiva. Adica nu e permisa, dar nu e nici sanctionata. Nu garantez, dar intre 11-20km se sanctiona cu avertisment prin unele locuri. Oricum, in Bucuresti, cu peste 70 nu prea mai ai pe unde merge decat dupa anumite ore.
  2. Legat de cea de mai sus, care este eroarea admisa a dispozitivelor de detectare a vitezei ?
  3. Anti-radar sau detector de radar ? E o mare diferenta. Daca e anti-radar, atunci politia a investit bani degeaba in radare.
  4. Partea cu retinerea placutelor de inmatriculare e amuzanta. Adica, iti ia placutele, dupa care linistit vei merge spre casa "fara numar", vorba manelistilor, cu viteza maxima. Ce sa inregistreze camerele video ? Masina verde care merge cu 120 ? Smile
  5. Partea cu linia de tramvai e amuzanta sub aspectul traficului bucurestean. Este perfect normala, daca s'ar fi completat cu puncte si cu amenzi pentru stationarea pe banda 1. Nu mai e linia de tramvai banda de circulatie, sa dea banda 1 in schimb.
  6. Partea cu pietonii este foarte buna, dar cum vor fi sanctionati pietonii care totusi traverseaza neregulamentar ? Ce poate face soferul care are verde si nu poate trece de bizoni ? Sa-i calce, pe motivul raspunderii pietonului ? Adica, tot pe versuri de manele: "Plange toti dusmanii mei; C'am dat cu masina'n ei" Twisted Evil
  7. Acolo unde traficul este bine pus la punct, totul va fi bine, dar exista locuri in Bucuresti unde tare ma tem ca nu se va schimba nimic, datorita traficului, pe care videanul si predecesorii sai n'au facut nimic sa-l optimizeze, cu toti japonezii si cine s'a mai jucat pe aici de-a traficul.
  8. Partea cu lumina (adica faza scurta ?) este si nu este OK. Masinile cu luminile de pozitie incluse in far ce vor face atunci ?
  9. De ce incep necazurile pentru soferi ? De ce sa fie necazuri ? Asta-i intrebarea. Pe care n'o comentez in niciun fel. Prietenii stiu de ce.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 23:44:43    Titlul subiectului: 39436

Citat:
Anti-radar sau detector de radar ? E o mare diferenta. Daca e anti-radar, atunci politia a investit bani degeaba in radare.

-anti-radar = dispozitiv care bruiază radarul
-detector de radar= dispozitiv care îl detectează, dar nu îi perturbă funcționarea; din câte știu, acesta din urmă e permis
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 10:45:21    Titlul subiectului: 39454

6 puncte:
"- schimbarea direcției de mers prin viraj spre stînga, dacă prin aceasta se încalcă marcajul longitudinal continuu care separă sensurile de circulație
- pătrunderea într-o intersecție dirijată prin semafoare, dacă prin aceasta se produce blocarea circulației în interiorul intersecției"

astea's pentru cei care mai cred in mos craciun, nu? Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2024
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 11:46:14    Titlul subiectului: 39459

noul cod rutier premite utilizarea detectoarelor de radar, dar NU a anti-radarelor; asta pe motiv ca atunci cind se detecteaza un radar soferul reduce viteza si creste siguranta in circulatie (explicatie data intr-un interviu de un oficial de la Politie) - ceea ce mi se pare o gluma proasta, se reduce viteza pentru 1 km si appoi iar se calaca la blna acceleratia; cit despre necazuyri, nu vad de ce sa apara necazuri daca circuli corect; toti cvei care pun problema asa (si mai ales soferii profesionisti vad ca o fac) se stiu ca nu respecta legea si le e teama ca ar putea fi sanctionati mai drastic de acum; daca ar merge corect nu ar avea nici o problema cu noul cod; eu sper ca odata cu noul cod sa apara si mai multe camere de supraveghere pe diverse drumuri, pentru a-i sanctiona mai usor pe cei care nu respecta regulile si pun in pericol si pe cei care circula regulamentar; singura prevedere ciudata mi se pare cea cu luminile de drum, iar faptul ca este norma europeana e ste o minciuna mare, se aplica in citeva tari (Ungaria e una din ele), dar nici vorba sa fie o reglementare la nivel european
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 12:05:02    Titlul subiectului: 39461

Modificarile is binevenite la haosul de trafic din Romania.
Nu inteleg daca mersul pe linia de tramvai e permis sau interzis...nu se intelege din formularea de mai sus.
Sunt de acord cu detectoarele de radar: ele se folosesc si in strainatate foarte mult si da, se va reduce numarul accidentelor daca ala e obligat sa reduca viteza macar in dreptul radarului. In orice tara civilizata un sistem de coercitie este anuntat, adica esti avertizat corespunzator. Ascunderea unui radar, este o hotie din partea celor care ar trebui sa vegheze la respectarea legi...
Sunt de acord cu obligativitatea luminilor de intalnire (adica faza scurta Trix, nu pozitii, dupa cate stiu io) pe drumurile in afara oraselor. Eu de fiecare data cand plec la drum lung am faza scurta aprinsa...
Trebuie ca amenzile sa devina usturatoare... Tot ce sper este ca ele sa fie date corect si nu in baza unor aberatii.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 12:36:52    Titlul subiectului: 39463

Mersul pe linia de tramvai este interzis in toate cazurile mai putin daca este strada unde nu exista alta cale de circulatie inafara liniei de tramvai.

Baietii cu tramvaiele sunt hotarati sa rada tot ce au in cale de la 1 decembrie Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 21:23:13    Titlul subiectului: 39518

Am uitat insa esentialul:
Legat de blocarea intersectiilor: cum sanctioneaza Codul Rutier gropile videne si obstacolele care te obliga sa mergi pe linia de tramvai ca sa le ocoloesti ? Cum se sanctioneaza executarea necorespunzatoare a lucrarilor de intretinere a carosabilului ? Cum se sanctioneaza nesemnalizarea obstacolelor de orice fel, ca de exemplu bordura videana de la Orhideea ? Cum se recupereaza prejudiciile cauzate autovehiculele de lucrarile tembelo-dadaiste ? Cate puncte de penalizare primeste primarul, directorii din primarie sau firma executanta pentru orice prejudiciu cauzat participantilor la trafic ? Adica sa-mi dea amenda + nu stiu cate puncte si tot eu sa-mi repar masina din cauza unor THEMBELI si GOLDEN-SLITZI care nu sunt in stare sa faca o strada ca lumea ? La ce norme se cer la RAR si in alte parti cum sa le treaca o masina facuta praf prin gropile idioate ale unor zdrente care nu-si vad decat de propriile lor afaceri ?
Asa ca acest cod este VAX, daca nu prevede si nu sanctioneaza TOTUL (totul insemnand ce se cunoaste, nu ceea ce legea nu poate sa prevada). Neglijenta in executarea lucrarilor publice poate intra in incidenta Codului Penal. Cand am sa-l vad pe Videanu ca-si scoate marmura de pe pereti ca sa plateasca masinile facute praf prin Bucuresti, atunci am sa merg cu 50 fix si n'am sa merg pe linia de tramvai. Pana atunci, eu sa platesc amenzile si primaria sa-mi plateasca masina. Daca nu, sa se duca dracului la lopata sa faca strada cum trebuie sau sa citeasca almanahe, ca niste maimutoi opariti care nu stiu sa lege 2 x 2.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Joi 07 Dec 2006 00:30:00    Titlul subiectului: 40419

Acesta nu e un loc in care as dori sa scriu ceva. Debandada din circulatia din Romania si in special din Bucuresti se datoreaza unor cauze obiective si unora subiective. Pe de-o parte e nesimtirea unor soferi, pe de alta parte prostia altora, iar pe de alta perte e infrastructura mizerabila, o parodie de autostrada reparata pe vremea marinelului si stricata 3 luni mai tarziu &c &c.
Mi se pare penibil sa interzici circulatia bicicletelor cand nu exista piste pentru biciclisti (oricum, era o aventura mersul cu bicicleta in Bucuresti).
Inca n'am apucat sa citesc acest cod rutier, dar am observat urmatoarele lucruri:
1. Mai multi soferi poarta centura de siguranta. Problema lor. Eu personal am ajuns la concluzia ca de multe ori iti foloseste. Si nu la politist.
2. O gramada de soferi merg cam ciudat. Desi nu au motive, merg exagerat de incet. Am mers cu o masina cu o roata desumflata si eram mult sub limita legala si totusi treceam pe langa ei ca Schumacher.
3. O alta gramada de soferi cu masini cu numere de DB si BZ habar n'au pe ce lume sunt. Dupa ce se incadreaza pe banda din stanga si opresc la rosu de facut la stanga, in timp ce la dreapta e verde intermitent, se razgandesc dintr'o data si pornesc spre o intersectie deja blocata de cei care mergeau pe dreapta si s'au bagat acolo. Intr'o singura zi am vazut 4 sau 5 cu numere de DB care par'ca au luat carnet pentru caruta. Sa ma scuze cei de pe forum din judetele mentionate, dar e ceva in neregula cu felul in care conduceau oamenii aia ! E alta tara pe acolo ?
4. Tot de la intersectia mentionata mai sus incepe un blocaj. Masinile merg tot pe linia de tramvai, nici nu prea au unde pentru ca strada se ingusteaza, si pe urma evident ca unii merg si prin statie. M-a surprins ca toate cele 3 masini de lux din fata mea n'au facut asa.
5. In continuare se merge pe contrasens si se depasesc masinile oprite la stop.
6. Totusi am vazut ca politaiul se implica mai mult si circulatia pare mai buna. Dar cred ca trecuse si ora de varf.
7. Vine iarna. Se va merge mai bine sau nu ? Oricum, se va merge mai incet, asta e sigur. Totusi, atentie mare, pentru ca idiotul din fata poate sa franeze brusc ca a vazut un politist. De ce oare, daca mergea regulamentar ? Asta spunea odata un taximetrist: toti spun ca politistul e de vina ca nu dirijeaza bine, dar toti cand vad politistul, incetinesc, desi le face semn sa treaca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RobertC



Data înscrierii: 29/Mai/2006
Ultima vizita: 26/Iul/2009
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti 4 (Obregia)

MesajTrimis: Joi 07 Dec 2006 13:17:29    Titlul subiectului: 40454

metrouusor a scris:
Mersul pe linia de tramvai este interzis in toate cazurile mai putin daca este strada unde nu exista alta cale de circulatie inafara liniei de tramvai.
Baietii cu tramvaiele sunt hotarati sa rada tot ce au in cale de la 1 decembrie Laughing

NU ESTE ADEVARAT!!!!
Daca drumul are o banda sau doua pe sens ai voie sa mergi pe linia de tramvai, insa ai obligatia de a lasa liber traseul tramvaiului la apropierea acestuia. Vedeti art.103 din regulamentul de aplicare a codului rutier!

_________________
Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 10 Dec 2006 12:05:29    Titlul subiectului: 40719

Am observat intr'adevar timpi neobisnuit de scurti la parcurgerea unor distante aglomerate. Chiar daca este aglomerat, totusi se merge, nu se sta chiar ca mai demult. Am facut cam 35 minute cu masina pe un drum pe care credeam ca-l fac cel putin intr'o ora. Ramane de vazut cat fac cu autobuzul la aceeasi ora, exceptand faptul ca de la capatul autobuzului trebuie totusi sa merg cu o masina.
Sper ca se vor mai rezolva probleme de trafic. Dar am observat totusi ca masinile se deplaseaza cu viteze prea mici acum, uneori mult sub limita legala si nu inteleg de ce.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Mar 12 Dec 2006 19:23:16    Titlul subiectului: 40987

Nu cred ca sunt prea multi soferi amendati prinsi in zona Timpuri Noi-Sincaircula pe acolo cu tramvaiul la fel de prost ca inainte. S-ar putea da cel putin 200 de amenzi zilnic daca s-ar tine politistii de niste razii serioase, si ar amenda pe cei care circula pe linia de tramvai si depasesc coloana de vehicule de la semafor trecand pe linia de tramvai de la peron!!
Sau alti destepti care vin de pe Tineretului care se opresc in fata celor aliniati dinspre Timpui Noi, ca sa faca o manevra ilegala spre Serban Voda Exclamation ASta se numeste blocarea interesectiei, daca nu ma insel...

_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 13 Ian 2007 16:14:22    Titlul subiectului: 43610

Noul Cod Rutrier prevede, printre altele, și:

Amendă între 50 și 70 RON pentru cei care călătoresc pe scara tramvaiului (!)
Amendă între 60 și 80 RON și 2p pentru circularea pe drumurile publice cu mult sub viteza admisă, cu excepția coloanelor mortuare (30 km/h). Mercedes Citaro circulă cu 25 km/h și nu fac parte din coloane mortuare... bine că Poliția se ia de mine că le pozez nu de șoferi că încurcă circulația.
Amendă între 70 și 100 RON și 2p pentru parcarea sau staționarea pe trotuar ... Nici această reglementare nu se aplică în București Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 13 Ian 2007 23:45:09    Titlul subiectului: 43667

OK. Nimic despre lucrari nesemnalizate, iar la pietoni, nerespectarea regulilor se pedepseste cu 70 RONI. Atunci, daca tot ramai fara permis daca nu-i dai prioritate, atunci macar sa-i oferi un concediu medical pe cheltuiala lui + recuperarea prejudiciului cauzat masinii, asa pentru satisfactie. Daca soferul plateste o caruta de bani ca trece pe rosu, pietonul doar 70 RONi. Dati-mi voie sa rad Laughing Laughing Laughing Pacat ca nu mai e iconul acela care se tavaleste de ras. Din asta se vede clar ca acest cod rutier este anti-soferi = anti-aglomeratie = pro lucrari videne = pro blocaje de strazi (degeaba sau cu repetare in fiecare an) = fara scandal in trafic = autobuze aglomerate de soferi fara carnet = SA TRAITI BINE !
Apropos, daca tot mergi cu buletinul in UE, cum se ia buletin de Stockholm ? Tot ca in "Buletin de Bucuresti" ? Doamne ajuta Very Happy
Daca in Germania sau alte tari cu strazi si infrastructura buna acest cod rutier ar trece cel mult cu titlul de "cam sever", in Romania este de-a dreptul ridicol. Mai ramane ca politistul sa dea amenzi masinilor care trec prin statia de tramvai pentru ca restul benzilor sunt blocate de lucrari videne care se termina in 2015. Aaa, scuze, in 2015 nu mai e videanul primar. Probabil nici in 2009.
Daca un pieton trece pe rosu, poate fi omorat. Nu este o placere sa omori un om, chiar si atunci cand el e vinovat si chiar atunci cand incalca "Evanghelia dupa Iovan". Iar codul rutier nu trebuie sa sanctioneze dupa cati soferi omoara un pieton care trece pe rosu sau invers, ci dupa gravitatea faptei. Pentru lege nu conteaza cine omoara pe cine, ci faptul ca in urma unei contraventii din acestea poate rezulta moartea sau vatamarea unei persoane. Si in afara de asta, un pieton care trece pe rosu poate sa-l determine pe sofer sa-l evite si sa faca un accident in care el si/sau alti ocupanti ai masinii sa-si piarda viata. Deci da, un pieton poate omora indirect un sofer si niste pasageri. Dar, repet, prezentul cod rutier nu-si propune sa aduca mai multa siguranta, ci mai putini soferi. Spre bucuria unora, mai putini soferi = mai putine masini = mai putina poluare. Spre supararea altora: mai putini soferi = mai multi calatori = mijloace de transport mai aglomerate = intarzieri mai mari la serviciu = mai multi someri = dezastru. Nu garantez pentru egalitatea celor dinainte cu "inca o revolutie". Macar una ca in Ungaria de anul trecut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Lun 15 Ian 2007 14:41:30    Titlul subiectului: 43793

A-propos de militieni, pe traseul lui 41 cam in 3 zile din 5 lucratoare sunt militieni de la rutiera pe la intersectii si pe la trecerile de pietoni pentru "fluidizarea circulatiei". Rezultatele finale: aglomerarea unor segmente altfel libere precum cel dintre Splai si Crangasi, potential de blocare al podului Grant, scaderea vitezei medii de deplasare pe intreg traseul Dr. Taberei - Arcul de Triumf si deci, culmea, cresterea timpului de deplasare Exclamation Singurul avantaj e totusi descongestionarea pasajului Lujerului. Oricum, ma uitam si la figurile militienilor de pe traseu, unii pareau pur si simplu copii, proaspeti absolventi ai scolii de subofiteri de la Campina, ma intreb daca nu ar face pe ei daca vreun sofer mai tupeist i-ar claxona mai tare sau ar urla ceva Laughing Si voi vorbiti de spaga Laughing
_________________
... ard zilnic în relanti 1 litru de motorină doar pentru aer condiționat și pentru muzică
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Mar 16 Ian 2007 11:05:03    Titlul subiectului: 43898

Ca tot suntem la tema "linia lui 41": aseara in ambuteiajul clasic de la baza rampei dinspre Turda a podului Grant subsemnatul era imobilizat pe banda 2 langa gardul statiei de tramvai. Am numarat, cred, 20 de oameni care au traversat strada / escaladat gardul, sau au sarit gardul si au luat-o spre trotuar. O baba chiar s-a lovit de partea din spate a masinii mele provocand un balans sesizabil - noroc ca nu avea ceva taios pe la geanta ca ma faceam de o plimbare la militie / asigurator / service Laughing Astora ce sa le faci? Ca daca ma "lipesc" de bara celui din fata (manevra riscanta din cauza pantei) ei tot trec prin spatele meu sau printre alte masini!
_________________
... ard zilnic în relanti 1 litru de motorină doar pentru aer condiționat și pentru muzică
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Vin 19 Ian 2007 11:10:35    Titlul subiectului: 44186

Ce drepturi aveti in fata organului de prevenire si control rutier
1. Trebuie sa se prezinte (ai dreptul sa-i ceri legitimatia, sa ti-o arate. Pe care este inscris numarul sau… E foarte folositor acesta…).
2. Sa-ti spuna motivul opririi(care este motivul: filtru organizat si ce cauta ei, sa zicem, alcool, benzina sau dude).
3. Daca este filtru, ai dreptul sa ceri ordinul de serviciu in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele persoanelor care participa din echipaj.
4. Actele se cer pe un motiv(legea nu mai permite sa se opreasca masini si apoi sa se caute motive de amenda).
5. Deci, la oprire, se comunica soferului motivul si nu poti fi sanctionat decat pe acel motiv(asta daca nu cumva ai portbagajul plin cu arme …etc.)
6. La amenda ai doua locuri unde semnezi: unul prin care recunosti fapta si al doilea ca iei la cunostinta de amenda. Sooo… puteti sa semnati ca luati la cunostinta de amenda… Dar sa nu recunoasteti fapta, si sa-l convocati la Tribunal sub asistenta juridica pe dumnealui.
7. CEL MAI IMPORTANT: ori de cate ori aveti un necaz cu politia, fie noapte, fie zi, puteti sa sunati la 112(Apel National de Urgenta) si sa spuneti ca sunteti <abuzat> de echipajul cutare. In maximum 10 minute( in Capitala) apare un echipaj de la “Capitala” si astia nu se uita ca sunt colegi de-ai lor, vor face imediat un raport. Care poate fi totusi util la Tribunal…
8. Fiti intelegatori cu politaiul… Totusi, sta pe strada de atata timp (asta daca nu incepe sa abereze)
9. Politistii de pe radare nu mai au voie sa dea filmul inapoi. Deci, daca va opresc si stiti ca nu ati comis-o prea rau, le cereti ferm sa va arate:
A. Legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar… Sa aiba vizele la zi.
B. Copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului.
C. Legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne… Sa fie vizata.
D. Daca mai fac scandal, le cereti sa va arate “ordinul de serviciu”… Este un fel de foaie de parcurs in care scrie unde au voie sa isi desfasoare activitatea respectiva.
Aceste acte trebuie sa fie intotdeauna asupra agentului de pe radar… Dar faptul ca-l mai intrebi de ele de cele mai multe ori duce la un… simplu <Avertisment>… Pentru tine, pentru ca… Ghiciti?
De multe ori, aceste acte nu prea se gasesc la “Nea ECHIPAJ-ul”…

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 27 Ian 2007 21:18:50    Titlul subiectului: 44842

Ce amendă merită șoferul mașinii din imagine?
Să enumerăm încălcările codului rutier:
-depășire prin partea stângă a refugiului de tramvai
-circulare pe linia de tramvai (inclusiv pe contrasensul ei)
-circulare pe contrasens
-întoarcere neregulamentară
-trecere la culoarea roșie a semaforului electric (pietonul care se vede în prim plan era să ajungă pe lumea cealaltă)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 28 Feb 2007 20:50:57    Titlul subiectului: 76976

Eventual o trimiti la politie si la presa, in acelasi email, eventual la politie cu CC ca sa vada ca au primit-o si ei, nu doar ei. Nu de alta, dar am vazut masini care treceau pe linia de tramvai cu masina de politie in spate si nu s'a intamplat nimic, deci acesti indivizi nu sunt singurii in situatia asta. Problema e ca aceste firme isi depasesc de multe ori competenta, iar uneori si limitele obiectivului pe care il au in paza. Iar pe strada ei nu au nicio prioritate si nicio exceptare de la regulile de circulatie, iar scuza penibila a unora ca se deplasau la o interventie dar faceau figuri cu masina pe motiv ca nu s'a dat cineva la o parte din calea lor nu tine nici in fata legii, fata de care se fac vinovati in caz de accidente.
Dupa vreo 3 luni de cod rutier, observ ca mare lucru nu s'a schimbat, decat ca Buzdugan &co, tot striga pe la radio "Andreea!!" dupa o politista care a indraznit sa-i dea amenda colegului lui. In continuare taxiurile depasesc tramvaiul in statie si alte asemenea.
Dar mai interesant este cum se aplica o prevedere, atunci cand se aplica: pe o strada aglomerata, masinile opresc astfel incat sa nu blocheze intersectiile cu strazi secundare. Astfel, masinile de acolo pot sa traverseze sau sa intre pe strada principala, iar unele de pe strada principala sa intre pe stradute. Dar ce ne facem atunci cand majoritatea masinilor de pe stradutele secundare vor sa intre pe sensul blocat pe motiv de metrou basesc videan ? Masinile de pe stradute intra, in timp ce masinile mari si ma refer aici la autobuze in primul rand, nu pot trece, pentru ca ar bloca intersectia. Caz de studiat: bulevardul (?) Uverturii, mai curand o straduta ridicata la rang de principala datorita traficului.
In alta parte, tot in zona metroului basesc, la intersesctia str.Turda cu Mihalache (fost 1 Mai), masinile patrund in intersectie, care se blocheaza. Cu toate ca se face rosu, mai intra inca 2-3 masini, iar de multe ori de pe 1 Mai (sau Mihalache, daca preferati), prind inca odata semaforul. Doar cate un taxi si vreun sofer mai indraznet reuseste sa traverseze intersectia prin statia de tramvai, daca nu s'au oprit acolo masinile care nu au apucat sa mearga mai departe. Fereasca sfantul sa opresti inainte de intersectie, pentru ca din spate toti se grabesc.
In afara de categoriile de soferi mentionate pe aici, se mai poate distinge o categorie de cimpanzei care conduc masini, in general nu luxoase, dar de aceleasi modele, cu tot felul de legitimatii in parbriz si uneori cu un alt primat mai evoluat pe bancheta din spate. Acesti indivizi au uneori un comportament care te face sa-ti dai seama de coada vacii de unde partidul (acela!) l-a avansat bagator de seama, iar brambureala de mai tarziu l-a avansat pe seful sau care l-a pus sofer. Destul de recent m-am ciocnit destul de tare ca pieton cu astfel de masina parcata pe trotuar, adica am intrat in plin in ea. Primatul a coborat din spate , a strigat "ba", dar s'a intors inapoi. Dupa cum se stie, primatele au si ele instinct de conservare.
Oricum, per ansamblu, traficul bucurestean nu s'a schimbat prea mult. Doar ca mai multa lume poarta centura de siguranta.
Ce vroiam sa spun insa, abatand putin discutia dela codul rutier este ca oamenii accepta prea usor taxe, impozite, amenzi si dispretul alesilor pe care ei i-au ales. In loc sa se injure reciproc in trafic, ce ar fi sa coboare toti din masini si sa intre in prima institutie videana iesita in cale ? Sa rastoarne masinile acelea de care am vorbit mai sus si sa dea de pamant cu cei care iau o groaza de bani publici pentru acest mare nimic pe care il fac. Cum ar fi atunci ca dintr'odata oamenii, precum zombii aceia dintr'un film, sa nu mai priveasca aiurea la luminile cu care ii prostesc cei mari si sa se intoarca spre ei si sa-i devoreze (la propriu sau nu) ? Pentru ca daca nu vor face asta, vor ajunge la propriu niste zombi.
Zilele acestea, greva care n'a mai avut loc a aratat ce inseamna orasul fara sa spunem jumatate de metrou, avand in vedere ca probabil jumatate n'au stiut ca nu mai e greva si s'au urcat in masini.
Pana atunci, politistii, inclusiv Andreea lui Buzdugan, vor sta in intersectii super-aglomerate si poluate, incercand sa faca imposibilul. Tot pe acolo vor trece videnii si altii ca ei cu masini cu girofar.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 22 Mar 2007 23:58:33    Titlul subiectului: 77762

Cam pe la aceiasi ora am vazut in premiera un politist la Piata Gemeni dirijand circulatia. Nu prea a avut mare efect, tramvaiele 5, 16 si 51 cu greu puteau sa patrunda in Piata Gemeni din cauza cozii de masini care se face pe Vasile Lascar (spre Maria Rosetti). De fapt, zi de zi cam pe la ora asta, si dimineata tramvaiele patrund foarte greu din cauza blocajelor in intersectie. Ce ameliorari au aparut in urma noului cod rutier ? NIMIC
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 23 Mar 2007 10:43:34    Titlul subiectului: Noul Cod Rutier30 77768

Ce yiceti de soferii batuti in cap care se baga cu orice pret in intersectie desi vad ca nu se poate intra, iesind altfel un blocaj general. Lucrul asta este valabil si pentru vatmanii tramvaielor, sau soferii autobuzelor/troleibuzelor care desi vad ca nu pot sa intre in intersectie se baga cu ditai mai V3A-ul/troleul/autobuzul blocand altfel totul. Pentru exemplificare o sa pun si niste poze saptamana asta sa vedeti si voi.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
florin



Data înscrierii: 16/Iul/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2023
Mesaje: 79
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 23 Mar 2007 15:08:17    Titlul subiectului: 77776

Eu, ca pieton în cea mai mare parte a timpului, am observat ceva îmbunătățiri... șansa să pot trece pe trecerea de pietoni fără să aștept până se termină coloana a crescut simțitor, refugiul de tramvai este ocolit pe linie mai rar, tramvaiul se mișcă ceva mai bine ( deși, de cele mai multe ori, se mai găsește un deștept să-și lase oglinda peste linia de tramvai)...
Ar trebui să se mai facă benzile speciale pentru RATB totuși, pe multe trasee cred că ar renunța multă lume la mașina personală dacă ar vedea autobuzele cum zbârnâie pe langă ei...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 23 Mar 2007 17:44:02    Titlul subiectului: 77779

florin a scris:
tramvaiul se mișcă ceva mai bine ( deși, de cele mai multe ori, se mai găsește un deștept să-și lase oglinda peste linia de tramvai)...
Sos. Giurgiului...2 benzi pe sens, plus spatiu betonat pentru parcare pe unul din sensuri.
Intre Toporasi si Sura Mare:
-spatiul pentru parcare: gol Exclamation
-banda 1 - masini parcate
-banda 2 - masini parcate
-linie de tramvai... tot traficul...cand vine cate un autocar...se blocheaza minute in sir traficul, pentru ca nu are lorc pe langa tramvaiul de pe contrasens
-politia: face ture prin zona si arde benzina degeaba.. nu am vazut nicio amenda pe vreun parbiz ExclamationExclamation
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Sâm 24 Mar 2007 11:47:40    Titlul subiectului: 77807

Dragos, ai fost noaptea pe Giurgiului??? Inca e in lucru portiunea aia intre Toporasi si Sura. Ca mai parcheaza idiotii pe acolo (am vazut ca parcau pe parcarile inca neamenajate ramase la stadiul de nisip asezat Confused ) e alta problema. Asfaltul pe bucata aia nu mai exista, trebuie sa-l toarne in saptamanile urmatoare. Deci nu va mai mirati ca circula masin8ile pe linia de tramvai. Rolling Eyes
_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 24 Mar 2007 20:10:57    Titlul subiectului: 77814

Păi... nu se poate luicra pentru că mașinile sunt PARCATE pe AMBELE BENZI ale fiecărui sens, chiar dacă benzile sunt caun drum de țară.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community