Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Noile troleibuze Belkommunmash AKSM 321
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Municipiul CHISINAU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
corax



Data înscrierii: 18/Iul/2008
Ultima vizita: 17/Dec/2008
Mesaje: 3
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Dum 16 Noi 2008 16:32:09    Titlul subiectului: Troleibuzele Belkommunmash AKSM-321 101181

Pe străzile Chișinăului mai circulă un model de troleibuz (într-un singur exemplar Smile ).
Circulă pe ruta 22 și uneori - ruta 28.

_________________
www.OldChisinau.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 17 Noi 2008 00:45:48    Titlul subiectului: 101198

E un Belkommunmash AKSM-321, fabricat in Belorusia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 364
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Vin 04 Dec 2009 18:11:38    Titlul subiectului: Noile troleibuze Belkommunmash AKSM 321 120877

O informatie de vreo doua luni:

"BERD va aloca 13 mil. Euro pentru troleibuze noi în Chișinău
În urma reformelor implementate de Primăria Chișinău în domeniul transportului public, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și-a manifestat intenția de a iniția noi proiecte în municipiu, a anunțat luni, în cadrul ședinței operative a primăriei, primarul Dorin Chirtoacă. Potrivit lui, în primul rând, este vorba de acordarea unui împrumut în valoare de 10 milioane Euro și a unui grant de 3 milioane Euro, pentru procurarea a 90 de troleibuze noi și reconstrucția unui parc de troleibuze.

Primarul general Dorin Chirtoacă a solicitat Regiei Transport Electric să monitorizeze fluxul de călători în transportul public. Potrivit edilului capitalei, aceasta pentru a face o analiză în ce măsură suma de 70 lei acoperă cheltuielile unor categorii de persoane pentru călătoriile în transport.

Șeful administrației municipale a mai cerut Regiei Transport Electric ca, până la 1 noiembrie curent, la fiecare stație să fie publicat graficul transportului public, iar șoferii care nu vor respecta acest grafic, să fie penalizați.
"

Adica 13000000 de euro.
Daca nu punem la socoteala reconstructia unui parc de troleibuze avem situati asta: 13.000.000/90=aprox 144.000 euro.
Cu renovarea parcului si mai putin. Situatia e interesanta deoarece BERD
in general da bani pentru procurarea de la producatorii europeni. Desigur cosciugele din CSI costa si 100 000 euro, insa calitatea e la pamant. La fel si comfortul. Si nu cred ca BERD are interesul sa bage bani in CSI. Vreau sa intreb ce producatori europeni cu preturi accesibile exista? Poate exista companii mai mici care cer preturi mai reduse .Solaris,Skoda,Van Hool costa foarte mult.
Astra Irisbus cat costa?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 04 Dec 2009 19:32:07    Titlul subiectului: 120884

ELECTRO a scris:
Astra Irisbus cat costa?
Cam 250.000 euro, versiunea cu motor de curent continuu si chopper. Versiunea cu invertoare si motor de curent alternativ ajunge, probabil, la 300.000 euro. Si vorbesc aici de versiunea ,,simpla", fara ,,chestii" precum aer conditionat in salon, decuplare si recuplare automata a captatoarelor, motor Diesel auxiliar si scaune tapitate in salon.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 364
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2010 18:32:57    Titlul subiectului: 122813

Apropo,conform unor surse, in primele luni ale lui 2010 va avea loc licitatia
pentru procurarea celor 90 de troleibuze. Ar trebui sa participe si cei de la Astra. Desi cei de la Belkommunmash au tinut luni o prezentare.
http://www.belta.by/en/news/econom?id=478986
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2010 22:02:31    Titlul subiectului: 122825

Important e ca produsul achizitionat sa fie fiabil si sa corespunda necesitatii de transport din Chisinau, oras cu transport public de mare capacitate functional, insa extrem de aglomerat si sugrumat de dube. Sigur, ar fi minunat ca alegerea facuta sa reprezinte si un pas simbolic catre Vest.
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 364
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Lun 17 Mai 2010 16:00:54    Titlul subiectului: 127168

Belcommunmash va participa la licitatia pentru achizitionarea celor 90 de troleibuze in Chisinau. De asemenea se discuta despre posibilitatea de asamblare a troleibuzelor in Chisinau, care ar putea fi exportate in tarile UE.

http://belta.by/en/news/econom?id=526878

În cea de-a două jumătate a anului 2010 urmează să fie procurate cel puțin 90 de troleibuze noi, în cadrul unui program finanțat de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD)."; Aceasta va fi cea mai mare achiziție de troleibuze din ultimii 20-30 de ani", a subliniat primarul general al municipiului Chișinău, Dorin Chirtocă, luni, 17 mai, în cadrul ședinței operative de la Primărie.

Potrivit primarului, BERD va oferi 13 milioane euro, dintre care 10 milioane - grant, iar 3 milioane - credit.

În acest sens, de la 1 iulie până la 1 septembrie, va fi anunțată o licitație publică. În urma licitației, va fi desemnată compania câștigătoare, iar în decurs de 5 luni vor fi procurate cele 90 de troleibuze, care vor înlocui mijloacele de transport învechite din capitală.

http://stiribasarabia.blogspot.com/2010/05/dorin-chirtoaca-vom-avea-cel-putin-90.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 364
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Mar 06 Iul 2010 21:05:29    Titlul subiectului: 129570

"Cele 90 de troleibuze noi vor apărea în Chișinău în mai 2011

Cele 90 de troleibuze noi, care urmează a fi cumpărate din creditul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), ar putea apărea pe străzile Chișinăului în mai 2011. Consiliul Municipal Chișinău (CMC) a aprobat astăzi creditul oferit de BERD.

Potrivit directorului Regiei Transport Electric (RTE), Gheorghe Morgoci, decizia aprobată de CMC este una îmbucurătoare pentru toți chișinăuienii. „Decizia de astăzi ne permite să prelungim negocierile cu BERD. Vom anunța o licitație pentru fabricile producătoare de troleibuze, iar prin februarie vom purcede la achiziționarea troleibuzelor”, a spus Morgoci.

La rândul său, viceprimarul de Chișinău, Nistor Grozavu, a precizat că din creditul oferit de BERD va fi reînnoit parcul de troleibuze din Chișinău, iar mai apoi și cel urban de autobuze.

Creditul în valoare de 10 milioane de euro, plus 3 milioane de euro în calitate de grant, va fi rambrusat din bugetul CMC. „În cazul în care RTE va activa cu profit, atunci creditul va fi rambrusat din profitul întreprinderii”, a menționat Morgoci.

Gheorghe Morgoci a precizat că troleibuzele noi vor corespunde normelor europene și vor fi înzestrate cu sisteme de ambarcare pentru persoanele cu dizabilități. „Am convenit că aerul condiționat este costisitor, astfel că acest atribut va lipsi din troleibuzele noi”, a adăugat Morgoci.

Directorul RTE a precizat că aproximativ 70 la sută din unitățile de transport, 274 de troleibuze, care circulă în prezent în Chișinău, au termenul de utilizare expirat, iar municipiul ar avea nevoie de 150 de troleibuze.
"

Sursa : Jurnal.md
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 364
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Lun 12 Iul 2010 21:33:07    Titlul subiectului: 129868

Jurnal.md

"Licitația pentru achiziționarea celor 90 de troleibuze a fost anunțată

După doi ani de negocieri cu BERD, a fost anunțată data licitației pentru achizițonarea a 90 de troilebuze. Până în prezent, 4 companii producătoare de troilebuze și-au înaintat oferta pentru proiect.

Din data de 9 iulie, timp de 45 de zile, și alte companii pot depune caietul de sarcini, conform criteriilor impuse de primăria Chișinău. În urma licitației, va fi selectată compania care oferă cele mai avantajoase prețuri, dar și care va asigura calitatea transportului.

Potrivit viceprimarului de Chișinău, Nistor Grozavu, ofertanții trebuie să aibă livrate, în ultimii ani, 250 de troleibuze. Procurarea noilor unități de transport va demara în martie 2011.

Anterior, directorul Regiei Transport Electric, Gheorghe Morgoci, a precizat că troleibuzele noi vor corespunde normelor europene și vor avea podea joasă, fiind înzestrate cu sisteme de ambarcare pentru persoanele cu dizabilități.

Procurarea celor 90 de troleibuze noi este posibilă datorită creditului în valoare de 10 milioane de euro și a grantului de 3 milioane de euro, oferite de banca Euroepană pentru Reconstrucței și Dezvoltare
."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 364
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Joi 05 Aug 2010 21:34:35    Titlul subiectului: 131270

Din presa se aude ca exista deja 8 companii participante la licitatie. Ar fi bine sa fie si companii din UE. Din Romania participa cineva? Ma refer la Astra.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adenauer



Data înscrierii: 12/Aug/2010
Ultima vizita: 12/Oct/2017
Mesaje: 230
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Joi 12 Aug 2010 17:47:57    Titlul subiectului: 131786

Azi in sfarsit a fost semnat contractul cu BERD care da posibilitatea achizitionarii celor 90 de troleibuze... acum urmeaza licitatia propriu zisa...
_________________
Din Chisinau
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 364
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Joi 12 Aug 2010 19:06:03    Titlul subiectului: 131787

Unimedia.md

"BERD a acordat împrumutul de 14 milioane euro pentru procurarea celor 90 de troleibuze noi

Contractul de creditare pentru procurarea celor 90 de troleibuze noi a fost semnat astăzi, 12 august, de către reprezentanții Primăriei municipiului Chișinău și Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare. Astfel, a demarat în mod oficial procedura de procurare a noilor unități de transport.

„Au trecut 10 ani de la ultimul proiect implementat împreună cu municipalitatea. Semnarea acestui contract de împrumut se datorează primarului și echipei Consiliului municipal, care au dat dovadă de un management eficient”, a declarat directorul Departamentului investiții municipale și de mediu din cadrul BERD, Patrick Marquet.

Paralel cu procurarea troleibuzelor, Regia transport electric trebuie să realizeze un șir de reforme prevăzute în contract, printre care și introducerea unui sistem de tichetare electronic.

În septembrie urmează să fie organizată licitația pentru a alege compania care va construi troleibuzele conform caietelor de sarcini. Potrivit, directorului RTEC, Gheorghe Morgoci, până acum au fost procurare 8 caiete de sarcini, de către uzine producătoare din Rusia, Ucraina, Polonia și Cehia.

„Primele troleibuze vor ajunge în capitală după 5-6 luni de la semnarea contractului cu compania ce va câștiga în urma licitației”, a menționat primarul Dorin Chirtoacă.

Troleibuzele vor avea podea joasă, trei uși duble, acces pentru persoane cu dezabilități fizice, sistem electronic de afișaj și tichetare, precum și parametri tehnici conform standardelor europene. „Nu vor fi dotate cu aparate de aer condiționat, pentru că ar constitui un surplus semnificativ la costul troleibuzului și în exploatare, consider că nu ar fi eficiente, în condițiile în care ușile se deschid la fiecare stație”, a mai spus Chirtoacă.

Gheorghe Morgoci a afirmat că noile troleibuze vor fi eficiente energetic și vor consuma cu circa 20-30% mai puțin curent electric, precizând că costul pentru un troleibuz va fi de circa 140 mii euro.

Precizăm că în urma semnării acestui contract, Primăria a beneficiat de un împrumut în valoare de circa 14 milioane euro, dintre care 3 sub formă de grant acordat de Uniunea Europeană și 0,7 milioane sub formă de asistență tehnică.
"

Deci macar o veste buna. E bine ca participa companii din Cehia si Polonia.
Dupa spusele lui Morgoci, troleibuzele vor avea motor cu curent altenativ.
Iar Chirtoaca a spus o tampenie uluitoare referitor la aparatele de aer conditionat. Trebuia sa spuna ca nu sunt bani si gata.
Shocked
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Oct/2017
Mesaje: 6457
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 13 Aug 2010 00:38:39    Titlul subiectului: 131823

Referitor la aerul conditionat, exact fraza asta am auzit-o cand au cumparat primele autobuze noi, Mercedes Citaro din prima serie, acum 4 ani in Bucuresti. Rezultatul, dupa o luna aveam niste cuptoare pe patru roti.
In cazul de fata, macar ar trebui sa se specifice ca geamurile care se deschid sa fie mai mari, pentru o mai buna aerisire a troleibuzelor.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adenauer



Data înscrierii: 12/Aug/2010
Ultima vizita: 12/Oct/2017
Mesaje: 230
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Mar 24 Aug 2010 10:35:31    Titlul subiectului: 132352

"Primăria municipiului Chișinău anunță că astăzi, 24 august 2010, la ora 11.00, are loc deschiderea ofertelor de tender pentru achiziționarea a 90 de troleibuze noi, în cadrul proiectului „Transportul public Chișinău”.
Sa vedem cine participa Smile speram sa cistige Cehia sau Poloania, ceilalti sint din Rusia, Ukraina si Belorusia...

_________________
Din Chisinau
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 364
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Joi 26 Aug 2010 17:40:08    Titlul subiectului: 132483

Speram...
Au fost procurate 10 caiete de sarcini.
Vedem cum ne va fi norocul.

Probabil Cehia si Polonia vor veni in vremuri mai bune... Sad
Acum trebuie sa ne multumim cu cea ce este la moment.

Iata modelele care ar putea fi procurate:

1. Belkommunmash
AKSM (BKM) 321 (phototrans.eu)

2. LAZ
(skyscrapercity.com)

3. Trolza Megapolis (http://en.wikipedia.org)

4. Trans-Alfa (wikipedia.ru)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adenauer



Data înscrierii: 12/Aug/2010
Ultima vizita: 12/Oct/2017
Mesaje: 230
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Joi 26 Aug 2010 22:32:50    Titlul subiectului: tb2 132507

Primele 2 modele mi se par cele mai reusite.
AKSM credca este modelul care circula deja de citiva ani prin Chisinau, la parcul nr. 1, cu numarul 1277. Am mers odata cu el... si tare "trancaneste" ... dar daca ne gindim ce drumuri avem noi... n-ai ce spune. Totusi LAZ-ul mi se pare cel mai reusit model pentru Chisinau la moment.
Pare sa fie normal, mare, incapator... Acum totul e la discretia municipalitatii, noi doar discutam. Smile

UE se pare ca va veni mai incolo... Rolling Eyes poate la urmatoarea licitatie Smile acum insa... ne multimum cu ce este. M-am uitat la astia care au depus oferte si as opta pentru LAZ sau Belkomunash.

_________________
Din Chisinau
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 364
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Sâm 18 Sep 2010 21:31:39    Titlul subiectului: 133600

Laz-urile sunt cele mai frumoase, atat la exterior cat si la interior. Se observa ca au lucrat si oameni de Mercedes. Insa au dulap Shocked
Dulapul in troleibuz e o prostie.
Despre Laz s-a mai discutat aici:
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=897

AKSM (BKM) 321 nu are dulap. Are o planificare foarte buna a interiorului.
Dupa usa din spate mai incap vreo 2 norocosi care nu risca sa ramana fara nasturi. In schimb designul e cam vechi. Si materialele din interior sunt cam invechite.
Si desigur hodorogeste foarte mult pe drumurile din Chisinau. Si avea ceva cu compresorul care facea tot salonul sa vibreze. Compresorul era destul de zgomotos, lucra cam incontinuu si elibera aerul la fel de zgomotos. Nu stiu cum e acum, ca nu am mers demult cu el.
In schimb e deja cunoscut, si probabil cei care il repara ii cunosc toate naravurile.
Ar fi interesant daca ar fi cumparate cate 45 din ambele.Se vor vedea defectele, si in viitor se va alege ce e mai bun.
Deja ar trebui sa se declare producatorul care a castigat licitatia.
Timpul trece repede.
Totusi ma mir cum cei de la BERD au acceptat sa dea bani pentru producatori din CSI.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adenauer



Data înscrierii: 12/Aug/2010
Ultima vizita: 12/Oct/2017
Mesaje: 230
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Lun 20 Sep 2010 08:55:06    Titlul subiectului: 133668

Sa speram totusi ca se vor procura LAZ-uri. Au ceva preluat din vest... bravo celor din Lvov.
Ar trebui ca deja saptamina asta sa apara numele celui care va livra troleibuzele, deja se face o luna de la deschiderea ofertelor... Si eu sint mirat de faptul ca BERD a acceptat sa dea banii in Est... Nici nu m-am gindit ca cei Vest sa nu dea nici o oferta... macar una sau doua... Si cind colo totul e Est, si BERD-ul a acceptat sa dea banii in spatiul CSI... ciudat...

_________________
Din Chisinau
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 364
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Lun 20 Sep 2010 11:06:09    Titlul subiectului: 133678

De ce ciudat? Pur si simplu producatorii vestici au preturi foarte mari.
Un troleibuz costa cam 300 000 euro. Skoda, Solaris, Van Hool, Neoplan costa prea mult pentru ca sunt prea performante.

Exista si chinezii cu preturi mici, dar in chinezi numai incredere nu poti sa ai.
Probabil s-a negociat mult.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adenauer



Data înscrierii: 12/Aug/2010
Ultima vizita: 12/Oct/2017
Mesaje: 230
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Mie 22 Sep 2010 22:01:59    Titlul subiectului: 133849

Da, ai dreptate... tehnica din Vest costa mult... Dar si merita.
Insa pentru noi, intr-adevar e cam scump. Macar sa speram ca din ofertele expuse se va alege cel mai bun Smile Totusi eu as opta pentru LAZ. Mi se par cele mai reusite. Sa speram ca cineva din primarie citeste acest forum si se va avea in vedere si parerile forum-istilor Smile

Se pare ca va trebui sa mai asteptam o luna pina se va desemna uzina cistigatoare, care va livra cele 90 de troleibuze. Iata articolul complet:

"Câștigătorul tenderului pentru procurarea celor 90 de troleibuze noi nu a fost încă desemnat, deși comisia de lucru a deliberat mai bine de două ore în cadrul unei ședințe cu ușile închise, la care au participat și reprezentanții BERD. Grupul de lucru mai are la dispoziție încă 30 de zile pentru a numi compania care va furniza unitățile de transport. Anunțul a fost făcut astăzi, 21 septembrie, de către primarul municipiului Dorin Chirtoacă, după ce s-a finalizat ședința.

Potrivit primarului, în cadrul ședinței au fost puse multe întrebări, din partea fiecărui membru al comisiei, în ceea ce privește condițiile tehnice ale viitoarelor troleibuze. „S-a discutat mult, începând cu partea tehnică - motor compresor, consumul de energie electrică, și până la puterea încălzitoarelor, nivelul de zgomot și viteza de pornire din loc a unităților de transport. Condițiile tehnice trebuie să fie verificate drastic”, a menționat Chirtoacă.

La rândul său, directorul RTEC, Gheorghe Morgoci, a subliniat că principala condiție pe care trebuie să o întrunească compania câștigătoare este respectarea parametrilor tehnici prevăzuți în caietul de sarcini, și mai apoi va fi analizat raportul preț-calitate.

Grupul de lucru a cerut să fie realizată o analiză comparativă, pe fiecare punct aparte, a ofertelor propuse pentru a fi desemnată cea mai bună și optimală variantă.

Noile troleibuze vor fi eficiente energetic și vor consuma cu circa 20-30% mai puțin curent electric. De asemenea, vor avea podea joasă, trei uși duble, acces pentru persoane cu dezabilități fizice, sistem electronic de afișaj și tichetare, precum și parametri tehnici conform standardelor europene.

Amintim că la 12 august 2010 Primăria municipiului Chișinău a încheiat cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare contractul de creditare pentru procurarea celor 90 de troleibuze noi. BERD a acordat în acest scop un împrumut de 14 milioane de euro, dintre care 3 milioane sub formă de grant acordat de Uniunea Europeană și 0,7 milioane sub formă de asistență tehnică.

UNIMEDIA precizează că la tender s-au înscris 5 companii din Rusia, Belarus și Ucraina, iar prețul pentru un troleibuz variază între 125-160 mii euro, în dependență de compania producătoare și capacitățile tehnice ale unității de transport."

_________________
Din Chisinau
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 364
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Mie 22 Sep 2010 23:20:29    Titlul subiectului: tb 133853

Oare nu Chirtoaca promitea ca pana la sfarsitul lui septembrie ne vom plimba cu troleibuze noi?
Sau ei nu stiu ce sa aleaga, deoarece cerintele BERD sunt stricte iar producatorii din CSI nu le pot respecta.
Sau se apropie alegerile si e nevoie de troleibuze noi exact la primavara.
Caci daca le cumpara acum, la vara jumatate din ele vor sta sub gard. Laughing
Glumesc, desigur. Totusi e straniu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adenauer



Data înscrierii: 12/Aug/2010
Ultima vizita: 12/Oct/2017
Mesaje: 230
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Joi 23 Sep 2010 08:53:59    Titlul subiectului: 133864

Intr-adevar, e cam straniu tot ce se intimpla cu achizitia asta... Si eu l-am auzit pe domnul primar ca in octombrie vor veni troleibuzele deja, dar se vede ca va dura cu mult mai mult pina vor sosi ele in Chisinau... Straniu!!!

Speranta mea e ca totusi se vor lua troleibuze LAZ. Saptamina trecuta s-a discutat mult la primarie... dar nu s-a ajuns la un consens. Vedem pe parcursul lunii ce se va decide. Ma gindesc si eu ca odata ce si in Ucraina drumurile nu sint cu mult mai bune decit la noi, constructorii au in vizor problema drumurilor. Dulapul cela din spate nu cred ca e o problema atit de mare, odata ce troleibuzul are podea joasa, unde sa se monteze motorul si toate celelalte mecanisme...?

_________________
Din Chisinau
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Adrian



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 31/Ian/2011
Mesaje: 12
Locație: Kiev (Ucraina)

MesajTrimis: Lun 27 Sep 2010 10:50:37    Titlul subiectului: 133997

Nu stiu cum sunt drumurile prin Rusia si Belorusia, dar drumurile in orasele ucrainene, pe unde circula noile troleibuze LAZ, sunt cam asemanatoare cu drumurile din Chisinau. Vreau sa spun, ca cei de la LAZ (constructorii) cunosc bine acest lucru si troleibuzele lor sunt proiectate exact pentru drumuri problematice.
Prin Kiev, unde drumurile sunt mai ingrijite, acestea circula minunat. O placere sa calatoresti cu ele. Iar dulapul din spate pe timp de iarna e ca o soba pentru pasagerii care au inghetat, asteptand in statii. Si podea joasa 100% si fara dulap? Iar motorul si celelalte sisteme unde sa fie montate?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 364
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Lun 27 Sep 2010 13:18:58    Titlul subiectului: 134004

Atunci de ce alte troleibuze nu au dulap? Acelasi BKM 321 din Chisinau sau Trolza Megapolis? Motorul este amplasat dupa puntea spate. Doar nu e motor de autobuz. Desi chiar si unele autobuze fara trepte nu au dulap.
Iata un exemplu de pe forum.
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=718
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adenauer



Data înscrierii: 12/Aug/2010
Ultima vizita: 12/Oct/2017
Mesaje: 230
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Lun 27 Sep 2010 14:01:49    Titlul subiectului: 134006

Pai totul depinde de gindirea inginerului proiectant, asta o spun, deoarece sint inginer constructor si deja am observat asta din experienta pe care o am. Unuia i se pate ca e mai bine cu "dulap", altuia cu motorul in spatele puntii-spate. Iata de ce LAZ-ul considera ca e mai bine cu "dulap", si asa le construiesc, celor de la Belkomunash, li se pare ca e mai bine ca motorul sa fie in spatele puntii-spate. si in asa fel le construiesc. In final, totul depinde de inginerii constructori Smile
_________________
Din Chisinau
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Municipiul CHISINAU Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Următoare
Pagina 1 din 12

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community