Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri/Articole de presa Municipiul Chisinau
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Municipiul CHISINAU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 364
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Mie 05 Ian 2011 21:18:20    Titlul subiectului: Stiri/Articole de presa Municipiul Chisinau 138482

Parcul Urban de Autobuze este în prag de faliment, iar cei 800 de angajați riscă să rămână șomeri. Pentru că încasările aduse bugetului municipal nu acoperă investițiile din bani publici, autoritățile spun că singura soluție este reorganizarea Parcului, precum și transmiterea rutelor de autobuz unor administratori privați.

Anual, din bugetul municipal sunt alocați peste 40 de milioane de lei pentru activitatea Parcului. 40 la sută din acești bani se cheltuie pentru combusibil, restul sunt pentru acoperirea diferenței dintre prețul de cost, care este de peste 6 lei, și prețul actual al călătoriei, care e de 2 ori mai mic.

Transmiterea rutelor în gestiunea administratorilor privați nu este o soluție, spun șoferii de autobuz. Potrivit lor, în aceste condiții, angajații parcului riscă să rămână șomeri.

Din cele peste 140 unități de transport ale Parcului Urban de Autobuze, zilnic pe traseu ies doar 96. Restul staționează din cauza problemelor tehnice.
http://www.publika.md/parcul-urban-de-autobuze---intreprindere-in-prag-de-faliment_178461.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 05 Ian 2011 22:57:52    Titlul subiectului: 138485

De ce se respinge ideea reunirii celor doua unitati principale de transport? Sau delegarea RTEC sa presteze si transport cu autobuze, cu achizitia unor vehicule noi, pentru a nu se spune ca o eventuala reunire ar fi un dezastru pentru RTEC din cauza situatiei financiare a Parcului Urban de Autobuze?
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 364
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Joi 06 Ian 2011 13:45:10    Titlul subiectului: 138517

Este posibila si aceasta varianta. Dar nu cred ca RTEC este intr-o stare cu mult mai buna.
Probabil la urmtoarea sedinta a Consiliului Municipal se va decide soarta PUA.
Dupa mine unica solutie este sa se faca regula in tot acest haos. Exclamation Numai sa fie dorinta. Si atunci se vor reduce si pierderile, se vor gasi bani pentru autobuze etc.
Exista o companie privata care deserveste cateva rute. Lucreaza normal.
Dar nu stiu daca cedarea transportului cu autobuze in mainele privatilor e cea mai buna solutie.

P.S. Nu putem exclude faptul ca situatia de la PUA este bine gandita.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Lun 17 Ian 2011 18:24:07    Titlul subiectului: Transport public cu GPS 138926

http://unimedia.md/?mod=news&id=28595

"Primarul Dorin Chirtoacă își dorește cipuri GPS pe toate unitățile de transport de capacitate mare de la subdiviziunile și întreprinderile municipale. "La troleibuze, autobuze, la autospecialele de la Regia "EXDRUPO" și la alte unități de capacitate mare să fie atașate cipuri GPS, cu ajutorul cărora să monitorizăm modul în care circulă unitățile de transport", a declarat edilul Capitalei în cadrul ședinței operative de la Primărie.

Chirtoacă a subliniat că la Regia transport Electric deja a demarat acest proces. La rândul său, directorul RTE, Gheorghe Morgoci a anunțat că deja este pregătit caietul de sarcini și că în curând va fi anunțat un tender în acest sens.

Directorului Întreprinderii municipale „Parcul urban de autobuze", Iacob Capcelea a precizat că a avut loc o testare la una din unitățile de transport și că s-a estimat că o asemenea măsură va avea doar beneficii.

"La S.A. “Apa-Canal” acest sistem funcționează perfect deja de câțiva ani. Zilnic, mașinile ies pe teren cu cipuri GPS care permit monitorizarea traseelor de circulație, acest lucru a permis să avem economii 20-30% la carburanți față de anii precedenți", a menționat directorul SA “Apa-Canal”, Constantin Becciev.

Șeful administrației municipale a solicitat șefilor întreprinderilor menționate să analizeze această posibilitate. "Această măsură ar putea fi aplicată în cadrul unui parteneriat, iar investiția să fie recuperată gradual, de către agentul economic interesat, pe parcursul anului 2011", a conchis Chirtoacă.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Mar 08 Feb 2011 10:45:49    Titlul subiectului: 2011-02-08 139652

http://www.adevarul.ro/moldova/actualitate/Troleibuze_capcana_pe_strazile_din_Chisinau_0_422958229.html

"Troleibuze capcană pe străzile din Chișinău

Andrei Rizescu

Marți 8 feb 2011

Chișinău

Angajații Regiei de Transport Electric peticesc zilnic troleibuzele pe care le conduc

În orașul care aspiră să fie inclus pe lista capitalelor din UE, transportul public încă se face cu mașini ieșite din uz, ticsite până la refuz de călători. Scaune rupte, geamuri sparte, frig și miros țipător de vechitură, orarul curselor făcut la întâmplare. Așa arată, pe scurt, o călătorie cu mijloacele de transport în comun din Chișinău.

Să circuli cu mijloacele de transport public prin Capitală înseamnă să te calci pe picioare cu un autobuz ticsit de oameni până ajungi, dimineața, la serviciu.

Sau să împarți coate în jurul tău ca sa ajungi până la ușa microbuzului pentru a coborî, în sfârșit, în stația dorită. Sau când, ostenit după o zi de muncă, în troleibuzul care te întoarce acasă, vânezi cu greu un scaun liber.

Experimentul „Adevărul" în mijloacele de transport a început pe ruta troleibuzului 21, din stația de lângă Universitatea „Ion Creangă". Până la capătul liniei, la Șoseaua Balcani, am admirat „decorul": geamuri sparte, becuri minuscule atârnate de neoanele defecte și frig „împărtășit" de călătorii.

IEȘITE DIN UZ DE ȘASE ANI

„Merg cu troleibuzul pentru că-i ieftin. Cu doi lei ajung la serviciu", spune Serghei Trigub, un muncitor de 28 de ani care venea de la muncă. „Niciodată nu mă așez pe vreun scaun pentru că sunt defecte și pot să mă trezesc pe jos", completează în fugă Liuba Trăistaru, o altă călătoare.

FOTO: Călătorii evită să se așeze pe scaunele rupte din trolebuze

Rablele cu etichetă de troleibuz sunt un disconfort atât pentru călători, cât și pentru șoferii care le conduc. „Toată mașina este defectă. Mecanismul de la uși s-a stricat. Scaunele sunt putrede. Termenul de funcționare e depășit de șase ani", mărturisește Valeriu Munteanu, șoferul troleului.

La întoarcere, povestea se repetă. Stația, nu de mult dotată cu scaune, este acum în paragină. O tăblie ruginită și mâzgâlită cu vopsea, agățată pe un stâlp, ar trebui să-ți arate programul după care circulă mașinile municipalității. În realitate, pe tăblia cu pricina se descifrează cu greu când este prima și ultima cursă.

„NE ÎNGHESUIM CA SARDELELE"

„E gunoi peste tot nu doar în troleibuze, ci și în stații. Mai găsesc câte un loc, dar nu mă așez. E mizerie de nedescris", se plânge Ion Zdrobeu, un șomer care zgribulește în stație la Balcani.

În microbuze, lucrurile stau diferit. Circulă mai des, dar stai mai înghesuit. Biletul costă 3 lei în loc de 2 lei, dar le primești cu greu de la șofer.

„Avem bilete. Sunt aninate aici și fiecare își rupe. Dacă oamenii cer, le dau. Dacă nu cer, ce rost are? Să le dăm așa, se face mizerie în mașină", ne spune Gheorghe Pitel, de 36 de ani, șofer pe linia 101.

FOTO: Șoferii de maxi-taxi circulă cu mașinile pline până la refuz

Mașina se umple repede. După două-trei stații, abia dacă mai reușești să-ți găsești un loc în picioare, lipit de un alt călător. „Circulăm mai repede, dar ne înghesuim ca sardelele în mașinile astea", spune enervat un călător.

PLAN DE MODERNIZARE

În Capitală circulă 96 de autobuze, 250 de troleibuze și 1.600 de maxi-taxi. Veaceslav Țerna, șeful Direcției Transport, susține că 90% din mijloacele de transport din Chișinău au termenul de exploatare expirat.

Edilii promit să înlocuiască maxi-taxi-urile cu autobuze și troleibuze noi.

Ușurați de bani în timpul călătoriei

O călătorie cu mașinile puse la dispoziție de municipalitatea din Chișinău este o adevărată probă de atenție pentru călători. Și asta pentru că oamenii trebuie să fie cu ochii-n patru și la hoții de buzunare, tot mai activi la orele de vârf.

SUTE DE FURTURI ÎNTR-UN AN

Cum despre pază nici nu se poate pune problema, călătorii încearcă cu greu să se ferească de „binevoitorii" care vor să-i ușureze de bani.

„Am auzit de la oameni că li s-au furat banii din buzunar. Până la urmă-i ușor, pentru că în autobuz e mereu aglomerat dimineața. Eu mi-i țin la piept, să nu fie probleme", a mărturisit Mihail Iftimof, un muncitor de 32 de ani.

Hoții de buzunare profită de aglomerația din transportul public

Oficialii Poliției susțin că, anul trecut, s-au înregistrat 291 de cazuri de furturi din buzunare, dintre care 60% s-au petrecut în mijloacele de transport urban. Agenții susțin că cele mai multe furturi s-au făcut din maxi-taxi."


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Joi 28 Iul 2011 12:00:22, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adenauer



Data înscrierii: 12/Aug/2010
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 232
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Mar 22 Feb 2011 10:47:59    Titlul subiectului: 140277

Politia s-a apucat de verificarea troleibuzelor, care ies zilnic pe ruta. Azi au fost la parcul nr.1, insa spun ca au fost si la celalte 2 parcuri, nr. 2 si 3.

"Cinci troleibuze din Capitală nu au avut voie să iasă astăzi pe traseu. Asta pentru că polițiștii de la Inspectoratul Auto de Stat au depistat, în urma unei razii, mai multe probleme.

Polițiștii de la Inspectoratul de Stat au verificat starea tehnică a 17 troleibuze dintre cele peste 70 care ies zilnic pe traseu din Parcul numărul 1 al Capitalei.

Potrivit polițiștilor, astfel de razii au loc o dată la trei luni. Potrivit inspectorului auto Ghenadie Cojocaru, un troleibuz trebuie să fie echipat cu două stingătoare, două truse medicale, să aibă anvelope corespunzătoare sezonului. "Trebuie să funcționeze semnalizatoarele", mai adaugă acesta.

Administrația Parcului de Troleibuze susține că face tot posibilul pentru ca unitățile de transport să iasă pe tarseu în stare bună. "Troleibuzele care se întorc de pe traseu sunt verificate în fiecare noapte, sunt deservite și pregătite pentru emiterea la traseu", ne asigură directorul Parcului de Troleibuze Nr. 1, Alexandra Vasilev.

Potrivit ofițerului de presă al MAI, razii au fost efectuate și la parcurile Nr.2 și 3. "La unul dintre ele au fost depistate 12 troleibuze cu probleme, iar la celălalt, 15 troleibuze nu mai au voie să iasă pe traseu", a comunicat Uliana Catan.

La ora actuală, Parcul de Troleibuze Nr. 1 din Capitală are în total 96 de unități de transport.
"

Sursa: http://www.publika.md/cinci-troleibuze-din-capitala-nu-au-iesit-azi-pe-traseu-afla-de-ce_230831.html

_________________
Din Chisinau
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 364
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Mar 22 Feb 2011 11:25:17    Titlul subiectului: 140278

Cand te uiti la rotile din spate ale unor troleibuze, te miri cum de nu se desprind in timpul mersului. Fac niste figuri de tango Very Happy
Si plafoanele pline cu apa.
De fapt parcul nr 1 nu are cele mai vechi troleibuze. O parte sunt destul de noi. Cele mai vechi sunt la nr 3, insa arata destul de bine. In schimb la nr 2 troleibuzele au cea mai jalnica stare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Sâm 19 Mar 2011 15:11:50    Titlul subiectului: 141317

http://unimedia.md/?mod=news&id=31411

"Primarul general al municipiului Chișinău, Dorin Chirtoacă și președintele Comitetului Executiv al orașului Minsk, Nicolai Ladutiko au semnat ieri un protocol de intenție privind deschiderea la Chișinău a unei întreprinderi mixte de asamblare a troleibuzelor, în cadrul întreprinderii municipale Regia Transport Electric.

Potrivit serviciului de presă al Primăriei, la prima etapă urmează a fi analizat sistemul actual de reparație a troleibuzelor din cadrul RTEC, iar decizia de creare a unei întreprinderi mixte la Chișinău va fi luată până la 30 iunie, curent.

De fapt, prin inițierea proiectului nominalizat, cei doi edili intenționează asamblarea de troleibuze la Chișinău, în baza experienței uzinei „Belkommunmash" SA.

Implementarea proiectului comun al celor două capitale este prevăzută pentru anii 2011-2015.

În cadrul întâlnirii oficiale dintre cei doi primari au fost discutate și alte subiecte ce țin de aprofundarea relațiilor de colaborare dintre cele 2 capitale: a Republici Moldova și a Belarusului.

Dorin Chirtoacă i-a făcut o invitație omologului său de la Minsk de a vizita Chișinăul.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adenauer



Data înscrierii: 12/Aug/2010
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 232
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Joi 15 Sep 2011 09:10:35    Titlul subiectului: 148594

Situatia resurselor umane la RTEC Chisinau.

"Cea mai tânără șoferiță de la Regia Transport Electric din capitală are doar 23 de ani, iar cea mai în vârstă – 59 de ani.

Șoferița, Natalia Cicalî, a declarat pentru Info-Prim Neo că șofează de vreo 5 ani, iar la volanul troleibuzului a urcat de un an și ceva.

Tânăra care acuma este angajată în parcul de troleibuze nr. 1, spune că a lucrat inițial pe mașină mică, dar într-o bună zi a hotărât să conducă un troleibuz. Senzația cea mai plăcută a avut-o recent când a schimbat troleibuzul vechi pe unul nou.

Natalia Cicalî mărturisește că atunci când este la volanul troleibuzului se simte mai sigură. De asemenea, spune că simte și atenția sporită a pasagerilor, a șoferilor, dar și a trecătorilor.

Șoferița cu cei mai mulți ani lucrați pe troleibuz, Valentina Balan, angajată în parcul nr. 2, este și cea mai în vârstă femeie șoferiță. Ea are 59 de ani și lucrează deja de 30 de ani. Valentina Balan a spus pentru Info-Prim Neo că pe vremuri era o raritate să vezi o femeie la volan și iată că a hotărât să învețe această profesie. Șoferița a mai spus că tot la serviciu s-a cunoscut și cu soțul ei, care era și el șofer de troleibuz. Ambii au împreună doi copii și deja și un nepoțel.

Șeful Regiei Transport Electric, Gheorghe Morgoci, a declarat pentru Info-Prim Neo că în total la Regie sunt angajate 45 de șoferițe, iar cele mai multe – 14 femei, au peste 50 de ani, cu vârsta cuprinsă între 40 și 50 sunt 8 femei, între 30 și 40 de ani sunt 13 femei și până la 30 de ani sunt 10 femei.

Gheorhe Morgoci a apreciat că numărul accidentelor rutiere cu implicarea troleibuzelor conduse de femei este mai mic în raport cu numărul de accidente cu implicarea troleibuzelor conduse de bărbați. Femeile sunt mai atente, mai abile, spune șeful Regiei.

Numărul total al șoferilor de troleibuze din municipiul Chișinău este 589 de persoane.
"


http://www.info-prim.md/?x=&y=41178

_________________
Din Chisinau
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6120
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 18 Ian 2012 13:43:35    Titlul subiectului: 152136

Poate scapati de dube... Rolling Eyes

http://www.adevarul.ro/adevarul_moldova/actualitate_md/Fara_microbuze_in_Chisinau_pana_in_2025_0_629937205.html

"Fără microbuze în Chișinău până în 2025

18 ianuarie 2012

Autor: Stela Dănilă

În locul microbuzelor chișinăuienii ar putea beneficia de tramvai

Până în anul 2025, rutele de microbuz s-ar putea să dispară din centrul Capitalei și să fie strămutate la periferii, iar în locul lor municipalitatea intenționează să dezvolte transportul public de alternativă.

Până în anul 2015, urmează să fie construită o linie de tramvai sau de monoșină pe sectorul Aeroport-Botanica-Centru-Buiucani-Zona de agrement Vatra, scrie Info-Prim Neo. Iar până în 2025, se preconizează construirea unei linii de tramvai care va uni toate sectoarele orașului și o linie de tramvai rapid, care va cuprinde toate localitățile municipiului Chișinău.

De asemenea se plănuiește și construcția unor linii de teleferic, care ar uni sectorul Buiucani și cartierul Sculeni, precum și sectoarele Râșcani și Ciocana."


M-a amuzat copios visul umed cu "linia de monoșină Laughing Laughing Laughing Ei nu au fost in stare sa faca o linie "simpla" de tramvai, desi se discuta despre ea de "j"-de ani, dar visam linie de monoșină... Twisted Evil

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Vin 20 Ian 2012 13:10:46, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Ian 2012 23:19:20    Titlul subiectului: 152178

Catalin, macar au puterea sa viseze ca vor realiza aceste proiecte, si asta fara sa aiba acces la fonduri europene etc. Peste Prut de ei (adica la noi) ploua cu fonduri europene si gramezi de proiecte puteau deveni realitate, dar s-au pierdut banii pentru ca lipiciul manarelii se prindea mai greu de ei. Sunt convins ca romanii "de dincolo", daca ar avea acces la aceste fonduri, ar realiza imediat ce si-au propus.
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6120
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 04 Sep 2012 13:20:04    Titlul subiectului: 158615

Oare a inceput "campania" de denigrare a transportului (cat de cat) civilizat, cu autobuze si troleibuze, pentru a se insinua ideea "eficientizarii" transportului local prin proliferarea ciumei maxi-taxi?!? Evil or Very Mad

http://www.adevarul.ro/adevarul_moldova/chisinau/Fiecare_autobuz_din_Capitala_provoaca_o_gaura_de_un_milion_de_lei_pe_an_la_buget_0_767923282.html

"Fiecare autobuz din Capitală provoacă o gaură de un milion de lei pe an la buget

4 septembrie 2012

Autor: Ion Preașca
Autobuzele vechi provoacă pierderi de milioane de lei la bugetul capitalei

Dumitru Goncear
Autobuzele vechi provoacă pierderi de milioane de lei la bugetul capitalei

În fiecare an de la bugetul municipiului Chișinău sunt alocate circa 200 de milioane de lei pentru transportul public municipal, arată rapoartele de executare bugetară.

Astfel, raportul anual al Parcului urban de autobuze arată că în anii 2010 și 2011 întreprinderea a primit de la bugetul municipal subvenții anuale de circa 50 de milioane de lei. Chiar și așa, Parcul de autobuze a raportat pierderi de 24,5 milioane de lei pentru 2011. Altfel spus fiecare din cele 87 de autobuze pe care le-a scos în trafic întreprinderea a generat piederi de circa 900.000 de lei.

60 de milioane de lei irosite pentru autobuze

Pentru acest an întreprinderea ar urma să primească de la bugetul Capitalei alte 60 de milioane de lei, sau căte aproximativ 700.000 lei pentru fiecare autobus, sau câte 3,5 lei de fiecare pasager transportat.

Potrivit conducerii Parcului urban de autobuze, aceste subvenții nu acoperă integral costul real al unei călătorii cu autobuzul, care în anul 2011 a fost de 7,29 lei, de 2,3 ori mai mare decât cel oficial.

Costul real al unei călătorii cu troleibuzul este mai mare de patru lei

Aproximativ aceeași situație se atestă și la Regia Transport Electric (RTE). Anul trecut, RTE a avut cheltuieli de 238 milioane de lei, dar veniturile au fost de doar 124 milioane de lei. Diferența de 114 milioane de lei a fost acoperită din alocațiile de la bugetul municipal, ne-a confirmat Gheorghe Murgoci, directorul RTE.
Altfel spus pentru a acoperi costul integral al prestării serviciilor de transport pasageri, prețul unei călătorii cu troleibuzul ar trebui să fie nu mai mic de patru lei.
Și aceasta fără includerea în cost a rambursării creditului pentru procurarea troleibuzelor.

Ion Mămăligă, președintele Asociației transportatorilor privați, se arată revoltat de această risipă de bani. „Noi nu beneficiem de nicio subvenție de la buget. Mai mult, contribuim anual cu circa 20 de milioane de lei la bugetul municipal. Dacă am beneficia de subvențiile pe care le primesc parcurile de troleibuze și cel autobuze, am putea transporta practic gratuit pasagerii", a afirmat Mămăligă."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 364
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2012 20:31:16    Titlul subiectului: 158693

Nu mai au ce distruge. Transportul cu autobuze a fost distrus in anii 90. Exista cateva rute de autobuz intr-un oras cu peste 700 000 de locuitori. Inca mai circula autobuze spre suburbii cu Ikarusuri si Liaz-uri cu un strat de praf cat palma.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adenauer



Data înscrierii: 12/Aug/2010
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 232
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Mar 06 Noi 2012 17:41:17    Titlul subiectului: 160308

RTEC a lansar incepind cu ziua de azi, linia verde pentru reclamatii prin transportul electric.

http://unimedia.info/stiri/anunta-neregulile-din-troleibuz-la-linia-fierbinte-54016.html

"Regia Transport Electric Chișinău a lansat o linie telefonică, prin intermediul căreia pasagerii care circulă cu toleibuzul pot face reclamații dacă sunt nemulțumiți de calitatea deservirii în troleibuz. Despre aceasta informează UNIMEDIA cu referire la un comunicat al Primăriei Chișinău.
Linia telefonică este (022) 20-42-05 și funcționează în regim non-stop. Cetățenii pot afla informații privind circulația troleibuzelor – modificări de rute, graficul de circulație, probleme apărute în trafic sau pot face reclamații privind calitatea serviciului prestat.
În zilele de lucru, între orele 8.00-20.00, cetățenii vor comunica cu un operator, iar în restul timpului - mesajele vor fi înregistrate pe robotul telefonic. Dacă solicitații își vor lăsa datele de contact, aceștia vor fi contactația în particular.
"

_________________
Din Chisinau
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 364
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Lun 03 Dec 2012 13:32:29    Titlul subiectului: 160813

Chiar e atat de greu de facut o pagina web?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6120
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 13 Dec 2013 15:34:29    Titlul subiectului: 169563

http://adevarul.ro/moldova/social/transportul-public-chisinau-monitorizat-sisteme-gps-1_52aac41bc7b855ff56ac4ae3/index.html

"Transportul public din Chișinău va fi monitorizat prin sisteme GPS

13 decembrie 2013

Articol deAdevărul Moldova

Sistemele GPS vor fi instalate în troleibuze și autobuze Primăria Chișinăul va organiza o licitație publică pentru procurarea a 850 de sisteme de monitorizare prin GPS a transportului public, anunță IPN.

Sistemele vor fi instalate în troleibuze, autobuze, dar și în autospecialele Regiei „Autosalubritate“. Șeful interimar al Direcției transport public și căi de comunicație, Igor Gamrețchi, susține că instalarea sistemelor de monitorizare va permite localizarea transportului public și reducerea cheltuielilor nejustificate. Inițial vor fi procurate 850 de utilaje, după care numărul acestora va fi extins. „Mașinile de la «Autosalubritate» au deja instalate sisteme de monitorizare GPS, însă nu este corect ca întreprinderea să le instaleze și să monitorizeze datele. O procedură de acest gen nu are logică. Monitorizarea trebuie să fie făcută de către Direcția generală transport, iar informația va fi stocată într-o bază de date comună. Fiecare va avea acces la datele stocate, dar nu le va putea modifica“, a spus Igor Gamrețchi. Potrivit șefului Direcției transport, în viitor se examinează posibilitatea instalării, în stațiile de așteptare a transportului public, a unor panouri electronice cu informații în regim real despre unde se află unitățile de transport și în câte minute vor ajunge în stație."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 364
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Vin 13 Dec 2013 20:24:49    Titlul subiectului: 169568

Unde vor instala panourile electronice daca statiile sunt devastate?
Si ce soarta vor avea aceste panouri?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6496
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 08 Iul 2014 08:33:04    Titlul subiectului: 173740

Felicitari pentru mass-media din Republica Moldova care este mult mai profesionista decat a noastra. Eu ma uit zilnic pe site-urile principalelor ziare din Republica Moldova ca sa vad ce se mai intampla in Ucraina, fiindca mass media romaneasca tace malc. Azi ma uitam pe www.timpul.md sa vad ce se mai intampla in estul Ucrainei si am dat de un articol referitor la transportul in comun din Chisinau, in special la problema cu microbuzele. Din nou, un plus pentru mass-media de peste Prut. Mass-media romaneasca tace malc si la problema cu microbuzele din tara noastra, desi noi ne-am mai agitat in privinta asta (in special colegul nostru Catalin Ghita), mass media se facea ca ploua. Asta in ciuda faptului ca au fost accidente, unele soldate cu multi morti.
Redau articolul din www.timpul.md, care se poate vedea aici.

Citat:
Invazia microsicrielor sau când vom avea transport public european?

Problema transportului public din Chișinău este una arhicunoscută.
De ani buni o majoritate a populației circulă cu niște sicrie pe roți (microbuzele) și își pune viața în pericol. Șoferi bădărani, vitezomani și neprofesioniști. Mașini uzate, negarea totală a regulilor de circulație și a respectului față de viața cetățeanului - cam așa ar putea fi caracterizat transportul public din Chișinău.

De ani buni, primăria tot promite că va rezolva problema, însă rezolvările se limitează la niște reguli tâmpite pe care nimeni nu le respectă în timp ce numărul victimelor crește. Vina este și a noastră, a pasagerilor comozi deprinși cu prinsul rutierei la orice colț de stradă indiferent dacă există sau nu stație. Așa că ar fi bine să căutăm împreună soluțiile.

Oficialii dau vina pe lipsa de bugete, însă bugetele pot fi găsite, doar că vor micșora un pic buzunarul deținătorilor de rute de microbuz. Ne dăm seama că primăria vede în transportul public o sursă de venit pentru apropiații săi, nu pentru bugetul capitalei. În general, transportul public ar trebui să reprezinte în primul rând o modalitate comodă și sigură de circulație pentru cetățeni, iar mai apoi o sursă de venit.

În timpul ultimei greve a șoferilor de microbuze veniturile RTEC au crescut considerabil, așa că o strategie bine pusă la punct ar aduce banii necesari în bugetul RTEC și ne-ar ajuta să scăpăm o dată și pentru totdeauna de microsicrie, pardon, microbuze.

Probabil sunt un pic mai naiv și visător decât „profesioniștii” din primărie, însă cred că această problemă poate fi rezolvată în câțiva pași simpli.

1. Scoaterea microbuzelor de pe rutele pe care circulă troleibuze și autobuze. Acest lucru ar aduce venituri mai mari, ar simplifica traficul și ar face posibilă cumpărarea unor noi troleibuze și autobuze.
2. Mărirea amenzilor și retragerea permisului de conducere pentru șoferii de microbuz care circulă cu viteză excesivă, staționează neregulamentar și iau mai mulți pasageri decât le permite capacitatea mașinii. Încă o sursă de venit care ar permite înlocuirea microsicrielor cu autobuze și troleibuze.
3. Interzicerea microbuzelor în centrul orașului. Avem un oraș mic, așa că centrul capitalei s-ar descurca excelent și fără microbuze.
4. Stabilirea unei limite de viteză pentru microbuze. Transportul public nu trebuie să cirule cu 100 km la oră, doar dacă nu e vorba de tren de mare viteză. Viteza maximă permisă pentru transportul public, în aria urbană, ar trebui să fie de 50 km la oră.
5. Controlul medical și psihiatric obligatoriu pentru toți șoferii de microbuze. Unii din ei chiar dau impresia că au un trecut de interlop și nu le-ar strica un control la spitalul de nebuni.
6. Amenzi mai mari pentru pasagerii care opresc microbuzele unde le vine cheful. Ca să educăm șoferii, trebuie să educăm și pasagerii.
7. Amenzi usturătoare pentru deținătorii de rute de microbuz care angajează neprofesioniști și permit folosirea mașinilor uzate.

După cum vedeți, acești șapte pași ne-ar ajuta să scăpăm de calvarul microbuzelor pentru totdeauna. Sper că primarul nostru european va citi aceste rânduri și va încerca să implementeze soluțiile. După accidentul din 3 iulie de pe ruta 155, primarul a plecat la spital și a rugat medicii să facă tot posibilul ca să salveze victimele. Trebuia să mai aprindă și o lumânare la biserică, dacă crede că asta ține de competența unui primar. Eu am impresia că un primar european ar trebui să rezolve problema de la origine, nu să umble prin spitale și să vorbească cu medicii. Credem că se poate, să fie doar dorință. Astfel, vom continua să numărăm victimele și să dăm vina pe lipsa de bugete.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 364
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Mar 08 Iul 2014 20:14:45    Titlul subiectului: 173753

Degraba avem alegeri si vom scapa de microbuze. Vom avea tramvaie, metrou si vom trai in cel mai modern oras de pe Terra.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 416
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 08 Iul 2014 23:44:02    Titlul subiectului: 173766

Daca vroiau sa scape de microbuze cei de la Primarie, puneau aceste sanctiuni de acum ceva timp.
Pe langa asta, eu nu vad ca parcul de autobuze sa fie innoit, nici macar cu autobuze second-hand.Chiar atat de mult costa sa cumperi macar 40 de autobuze la mana a doua?Ca se laudau ca or sa cumpere 100 de autobuze pe CNG la mana a doua. Twisted Evil Twisted Evil

_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 364
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Mie 09 Iul 2014 17:54:21    Titlul subiectului: 173790

Eu cred ca daca se cumparau cate 30 de autobuze pe an, in cativa ani tot se schimba ceva. Fie macar si MAZ-uri. La urma urmei poate ajuta si statul. Oricum cei mai multi bani care merg la buget se fac in Chisinau.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6120
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 10 Iul 2014 16:25:08    Titlul subiectului: 173813

Iata ca romanii de peste Prut iau atitudine impotriva ciumei maxi-taxi, ceea ce provoaca revolta parazitilor cu maxi-taxi-urile:

http://adevarul.ro/moldova/social/Soferii-15-rute-maxi-taxi-chisinau-intrat-greva-1_53bd0e090d133766a84496fc/index.html

"Șoferii de pe 10 rute de maxi-taxi din Chișinău au intrat în grevă. Primăria anunță suplimentarea rutelor de troleibuz și autobuz

9 iulie 2014

deAndrei Rizescu


Sute de oameni din Chișinău sunt nevoiți să aștepte în stații, după ce șoferii de pe 15 linii de maxi-taxi au intrat în grevă, anunță Publika TV. Potrivit președintelui Asociației Transportatorilor Privați, Ion Mămăligă, ar protesta doar angajații de pe zece rute.

Conducătorii de maxi-taxi sunt nemulțumiți de controalele din ultimele zile operate de poliție și de Fisc, ca urmare a accidentelor din ultima săptămână soldate cu un mort și zeci de răniți. De ieri au intrat în grevă șoferii de pe rutele 155 și 120. Le-au reluat azi-dimineață, lor alăturându-se și alții de pe rutele 105, 166, 140, 123, 190, 192, 101 și parțial 191. Administratorului rutei de microbuz 155, Afanasie Smochin, a declarat pentru IPN că nu el este inițiatorul grevei, ci șoferii, care refuză să iasă pe traseu din cauza presiunilor tot mai mari din partea poliției, dar și a tarifului mic pentru călătorie. „Șoferii se tem că, din cauza amenzilor aplicate, își vor pierde și permisele de conducere și, de aceea, au ales să nu mai iasă la linie. Mi-e greu să vă spun cât timp o să ducem negocieri cu ei ca să revină la muncă. Dar nu se mai poate lucra cu 3 lei, de 3 ani vorbim despre această problemă. Șoferii de microbuz nu au vile și mașini de lux, sunt oameni de rând, care vor să supraviețuiască”, a declarat administratorul, pentru IPN. Cum a început protestul șoferilor de maxi-taxi în Chișinău, poziția Poliției Rutiere Totodată, conducătorii de microbuze au recunoscut că "vânează pasageri" și sunt nevoiți să se fugărească, dar o fac pentru că sunt în pierderi. "Suntem gata să respectăm condițiile Primăriei, dar și Primăria trebuie să respecte condițiile și angajamentele. Nu se mai poate de lucrat în așa condiții. Puneți un tarif normal, de 7-10 lei", au argumentat ei, citați de Publika TV. Ion Mămăligă, președintele Asociației Transportatorilor Privați, a spus pentru „Adevărul“ că nemulțumirea șoferilor a început ieri, după ce un șofer de pe ruta 155 a pornit din stația terminus și a fost flancat imediat de două mașini ale poliției. Rute suplimentare „În legătură cu sistarea samovolnică a activității microbuzelor de pe ruta nr. 155 „str. Bucovinei – str. Miorița”, administrată de SC ASOIO SRL, Direcția generală transport public și căi de comunicație a Primăriei municipiului Chișinău a dispus operarea unor modificări în rețeaua transportului public“, anunță Primăria. Astfel, a fost suplimentat numărul troleibuzelor de pe rutele nr. 13, 23 și 24, cu 13 unități de transport; iar itinerarul rutei de troleibuz nr. 24 a fost prelungit până în cartierul Telecentru; a fost suplimentat numărul autobuzelor de pe rutele nr. 5 și nr. 23, cu 6 unități de transport, și traseul rutei a fost prelungit în sectorul Ciocana până la str. Bucovinei (Centrul Comercial „Megapolis Mall”). Edilii susțin că dacă își vor sista activitatea și șoferii de pa alte rute, Direcția generală transport public și căi de comunicație la fel va opera modificări în rețeaua transportului public, suplinind numărul troleibuzelor și autobuzelor. „E timpul să scăpăm de microbuze“ Cititorii „Adevărul“ cred că e timpul să facem reforme în transportul public. „Acum e momentul să spunem NU microbuzelor! Da, e greu, dar oamenii se vor obișnui cu autobuzele și troleibuzele! Chiar este necesar de o reformă a transportului public!“, spune Carolina Bagrin, pe pagina de Facebook Adevărul Moldova. „Oameni morți și răniti din vina lor. Sute de mașini accidentate iar din vina lor, căci atunci când circulă nu dau nici doi bani pe cei din jurul lor și încă mai intră în grevă?! Au tupeu, frate! Mai și cer tarife mai mari, că cică din cauza tarifelor mici încalcă regulile de circulație... adică pentru 3 lei trec pe roșu, ce-or face pentru cinci atunci?!“, comentează și Ecaterina Grosu, pe pagina de Facebook a Adevărul Moldova. Controale formale și măsuri timide Și Asociația Hyde Park cere Primăriei, printr-o scrisoare deschisă, să scoată rutele de microbuz din zona centrală a Capitalei, să adopte o Strategie pentru reformarea transportului public municipal, să introducă tichetarea automatizată și să asigurare un transport municipal ecologic de calitate. „Deși șoferii de microbuze s-au angajat să oprească doar în stațiile autorizate, majoritatea acestora ignoră prevederile legale și opresc la întâmplare, pe zebră sau chiar în intersecții, astfel fiind create situații de accident. Ca rezultat, în ultimii ani observăm o creștere continuă a numărului de accidente cu implicarea șoferilor de microbuze. Poliția patrulare ignoră de mulți ani încălcările de lege comise de șoferii care conduc cu viteză excesivă, fumează sau vorbesc la telefon în timp ce conduc mijlocul de transport, punând în pericol viața cetățenilor. S-au făcut razii doar de fațadă, pentru presă, și nu au fost curmate practicile ilegale“, constată reprezentanței Hyde Park. „Deși legislația prevede sancțiuni aspre pentru firmele care încalcă prevederile legale, intervenția autorităților municipale este timidă, și cel mai des nu duce la retragerea licențelor proprietarilor de rute care sunt certați cu legea, iar acest lucru îi încurajează pe șoferi să încalce constant regulamentul rutier. Constatăm că aceste lacune au un impact negativ asupra siguranței cetățenilor angajați în trafic, asupra veniturilor în bugetul municipal și - nu mai puțin important – asupra imaginii municipiului Chișinău“, se mai arată în demersul semnat de Anastasia Cucuruz, președinta Asociației Hyde Park."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6120
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 14 Iul 2014 16:19:11    Titlul subiectului: 173862

Multi oameni au pareri preconcepute despre moldoveni, fie ei de aici sau de dincolo, insa iata ca fratii nostri de peste Prut dau o noua lectie pramatiilor politice din Romania: iata ca la Chisinau se incepe eradicarea bandelor de maxi-taxi-sti! Bravo Moldova, arata ca simpla integrare in UE (din gura) nu inseamna neaparat civilizatie in Romania, pe cand o tarisoara mica (inca separata de noi) e in stare sa se civilizeze.
Oamenii fac diferenta, iar la noi se pare ca avem numai lepre, indiferent ca sunt "mascate" in rosu, galben-albastru sau alte culori de partid care ascund aceeasi ciuma mafiota!

http://adevarul.ro/moldova/social/decizie-radicala-chisinaul-maxi-taxi-primarul-dorin-chirtoaca-dispus-anularea-20-rute-microbuz-1_53c146a60d133766a85b58b8/index.html

"Decizie radicală: Chișinăul, fără maxi-taxi. Primarul Dorin Chirtoacă a dispus anularea a 20 de rute de microbuz

12 iulie 2014

În Chișinău sunt peste 60 de rute de maxi-taxi. FOTO: Tudor Iovu Mai multe linii de maxi-taxi vor fi anulate, cu excepția celor care fac legătura cu suburbiile Chișinăului, fiind, totodată, majorat numărul de troleibuzele și autobuze, a anunțat Dorin Chirtoacă, primarul Capitalei Dispoziția semnată ieri va intra în vigoare de luni, 14 iulie.

20 de linii de microbuze vor fi anulate, iar pentru alte linii va fi modificat traseul. Vrem să excludem total microbuzele din zona centrală a Chișinăului. De luni nu vor circula microbuzele de pe liniile 102, 105, 109, 130, 160 și 155", a spus Chirtoacă, citat de publika.md. Primarul a menționat că până în septembrie Regia Transport Electric a Capitalei și Parcul Urban de Autobuze urmează să suplinească numărul de troleibuze de la 250 până la 300 de unități, iar cel al autobuzelor - de la 100 la 170. „Prin urmare, la Regia Transport Electric și Parcul Urban de Autobuze se pot crea până la 400 de locuri muncă. Șoferii care au condus microbuzele sunt invitați să participe la concurs, în vederea obținerii unui loc de muncă”, a adăugat Chirtoacă, citat de jurnal.md. Totodată, va fi modificat traseul pentru câteva rute de maxi-taxi, pentru a transporta pasagerii din suburbii. „Microbuzele vor circula doar în raza suburbiilor pentru a transporta călătorii până la intrarea în oraș de unde oamenii vor putea să ia un autobuz sau un troleibuz", a explicat Chirtoacă. Edilul capitalei a spus că până în septembrie este preconizat să fie reorganizat tot transportul public. Iată rutele de microbuz care vor fi anulate, începând de luni, pentru că dublează rutele de autobuz și troleibuz, potrivit primarului: 102, 105, 109, 110, 155, 160 și 130. Rutele de microbuz, care vor fi anulate în etapa a doua: 103, 104, 112, 115, 116, 119 (lista nu e completă). Urmează a fi modificate traseele pentru microbuzele de pe actualele rute 101, 107, 108, 111, 113, 116, 123, 127, 193, 129 (lista nu e completă). Decizia primarului vine în a cincea zi de grevă a proprietarilor și șoferilor de maxi-taxi, care cer să fie majorat costul unei călătorii și să nu fie presați de autorități și poliție. Potrivit protestatarilor, actualul tarif de 3 lei nu le acoperă nici măcar cheltuielile pentru combustibil. Protestul a fost provocat de decizia primarului Capitalei de a solicita retragerea licenței de activitate pentru câteva rute, ca urmare a unor accidente grave provocate de șoferii care activează pe acest traseu."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Lun 14 Iul 2014 16:22:43, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6120
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 14 Iul 2014 16:21:52    Titlul subiectului: 173863

Masurile de civilizare a transportului public continua:

http://adevarul.ro/moldova/actualitate/strategie-transport-autobuze-locul-maxi-taxi-urilor-chisinau-1_53c394810d133766a866b19e/index.html

"Strategie de transport, cu autobuze private în locul maxi-taxi-urilor din Chișinău

14 iulie 2014

de Andrei Rizescu

Primarul Dorin Chirtoacă vrea să pună autobuze în locul principalelor rute de maxi-taxi.

Primarul Dorin Chirtoacă a anunțat că cinci din cele 70 de autobuze care vor intra în circulație de pe 1 septembrie vor fi achiziționate din bani publici, iar restul vor fi preluate de la proprietari privați

Primarul Dorin Chirtoacă a anunțat astăzi că de la 1 septembrie, în locul vechilor rute de maxi-taxi vor funcționa 70 de autobuze, dintre care cinci vor fi cumpărate din banii administrației locale, iar restul vor aparține unor companii private. Edilul a mai susținut că regimul de funcționare a microbuzelor de pe liniile urbane nu mai poate continua din cauza securității precare a pasagerilor, suprapunerea acestor vehicule cu liniile de troleibuz și autobuz și din pricina strategiei de restructurare a transportului public urban. „Pe 18 august vor fi deschise ofertele pentru licitația publică privind suplinirea parcului de autobuze. Acestea fie vor fi închiriate de la proprietarii privați, fie vor circula pe rute deservite de aceștia“, a declarat Chirtoacă."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 416
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 14 Iul 2014 16:38:21    Titlul subiectului: 173865

E de apreciat faptul ca au inceput sa scape de microbuze, dar trebuie sa cumpere si autobuze noi, sau macar la mana a doua.
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Municipiul CHISINAU Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community