Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Microclimatul din metrou
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
DORELETEVAD



Data înscrierii: 12/Mar/2011
Ultima vizita: 20/Mar/2011
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 13 Mar 2011 17:15:58    Titlul subiectului: Microclimatul din metrou 141075

Cat de viciat este aerul din metrou? Ce se face si ce ar trebui sa se faca sa avem un aer cat mai bun in metrou?
Instalatiile vechi si nefunctionale, cisterna care nu mai spala tunelul, antene GSM, mult praf, salubrizare fara dezinfectanti sunt doar cateva din deficientele grave care viciaza microclimatul din metrou...

_________________
DOAMNE AJUTA
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
error357



Data înscrierii: 12/Dec/2008
Ultima vizita: 05/Mar/2014
Mesaje: 32
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 14 Mar 2011 20:24:42    Titlul subiectului: 141106

Unele statii sunt mai "viciate" decat altele; spre exemplu Eroilor, cu mirosuri dulcege de la patiseriile pentru nemancati sau Unirii cu covrigariile alea mizerabile. Probabil instalatiile de ventilatie nu mai functioneaza bine (sau deloc), filtrele or fi necuratate...Nu am inteles insa, ce amestec au antenele GSM in povestea asta?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DORELETEVAD



Data înscrierii: 12/Mar/2011
Ultima vizita: 20/Mar/2011
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 14 Mar 2011 21:07:42    Titlul subiectului: radiati si aer poluat 141109

Radiatiile de la antenele GSM releu, amplasate sub plafoanele false, pot fi mai daunatoare, chiar daca nu se simte precum aerul poluat.
Ventilatia este prevazuta sa scoata aerul din metrou mai mult la nivelul peronului, in caz ca metroul are probleme cu fumul si la instalatiile care alimenteaza metroul, fiecare statie are un sistem diferit de canale in functie de constructie, magazinele fast-food ar trebui sa-si faca tubulaturi care sa duca mirosul afara, dar cel mai rau este pentru cei care lucreaza noaptea cind nu mai este efecul de piston al aerului si usile se inchid iar ventilatia se opreste.
Ciudat este si sistemul de ventilatie cu aer conditonat din trenurile noi ori nu functioneaza de loc, ori iti ingheata capu erau bune gemuletele de la cele vechi, am vazut la cele mai noi ca au introdus din nou gemuletul
Cea mai grava problema sunt banii pentru cumpararea utilajelor noi, pentru cele vechi nu mai se gasesc piese de schimb .

_________________
DOAMNE AJUTA
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 28/Iul/2016
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 14 Mar 2011 21:29:58    Titlul subiectului: 141111

Sistemele de ventilatie sint la capetele statiilor, unele mai functioneaza.

BM nu are aer conditionat decit in cabine, in salon este un sistem de ventilatie si are 2 viteze in functie de temperatura, pina in 20 grade viteza mica, peste viteza mare (aia care se simte).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ByOnu



Data înscrierii: 20/Mar/2010
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 177
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 15 Mar 2011 23:33:26    Titlul subiectului: 141154

error357 a scris:
...patiseriile pentru nemancati sau Unirii cu covrigariile alea mizerabile...
BRAVO!! Shocked Ma bucur c-am mai dat de cineva cu aceeasi parere. Chiar si Udriste a fost de acord cu acest punct de vedere si vorba lui, 'chipurile', cand se termina contractul cu patiseriile respective vor face altceva mai "igienic".. magazine mai exact.
Poate fac tot d-alea cu chilotii-n geam ca la talciocul de la Gara de Nord... Sad Mad

_________________
www.youtube.com/user/metroubucuresti
www.metroubucuresti.webs.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 16 Mar 2011 12:55:30    Titlul subiectului: 141166

Problema este ca toata caldura si mirosurile raman in statii. Sa se vada ce racoare este de exemplu duminica la PU2, cand nu functioneaza nicio patiserie.
Nicaieri in lume nu am vazut sa existe astfel de patiserii / covrigarii in interiorul statiilor de metrou. Ba mai mult nu exista nici altfel de magazine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BuGabriel



Data înscrierii: 28/Mar/2011
Ultima vizita: 14/Dec/2015
Mesaje: 10
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Mar 2011 22:44:21    Titlul subiectului: 141824

Nu se plânge nimeni de faptul că la Unirii M1 se fumează? Eu am trimis și o plângere pe siteul lor și iată răspunsul:

"Stimate domnule Bogdan,

Urmare a sesizării dumneavoastră înregistrată cu numărul M.01/5481/10.05.2010, prin care reclamați faptul că angajați ai SC Metrorex SA fumau pe culoarul de acces tură M.R. Piața Unirii 1 (la capătul din spate al peronului de pe sensul Pantelimon – Gara de Nord), suntem în măsură să vă informăm următoarele:
- locul menționat face parte din locațiile permise și amenajate pentru această activitate, fapt reglementat prin dispoziție internă aprobată de conducerea societății.
- între peron și locul menționat există o ușă de acces care în mod normal este închisă, dar presupunem că tocmai acest lucru nu a fost respectat, si acest fapt v-a deranjat pe dumneavoastră.
Pentru evitarea pe viitor a unor astfel de situații au fost dispuse măsuri ce vizează închiderea automată a ușii respective.
Având în vedere cele de mai sus, concluzionăm că personalul de exploatare nu se face vinovat de fumat în locuri interzise.

Cu stimă,

DIRECTOR GENERAL,

Ing. Gheorghe UDRIȘTE
"

Cred că cunoaștem cu toții ușile de la capetele peroanelor care comunică deschis cu tunelul și fiind și în spatele peronului, atunci când vine metroul tot fumul este împins cel puțin pe un sfert din peron.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Mar 2011 00:02:10    Titlul subiectului: 141829

Acum de ce exagerezi si tu ? Stiu si eu situatia foarte bine, nu se simte nici un fum de tigara, nici macar pe 25 de centimetri de peron, nu mai vorbesc de 30 metri - asa cum declari tu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mar 29 Mar 2011 08:56:30    Titlul subiectului: 141834

Cred ca mai problematice sunt "covrigariile si patiseriile" din cele doua statii PU si PV, care nu fac decat sa elimine toata caldura, mirosul si umezeala in statiile de metrou. Pe acestea nu le mai reclama nimeni. Pana nu demult se vindeau si chiloti la metrou in statii si pe culuarele de acces... Spatiul de la metrou trebuie sa deserveasca calatorii in conditiile decente: nu zic sa nu fie o patiserie sau un butic/aparate automate de bauturi si apa, dar nici in extrema cealalta; ar trebui sa gaseasca o solutie de ventilatie mai buna

Trebuie rezolvata cat de mult se poate si problema umezelii din statiile de metrou (problema cea mai mare fiind combinatia de umezeala cu lipsa ventilatiei).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Slasher1985



Data înscrierii: 21/Mar/2011
Ultima vizita: 30/Sep/2013
Mesaje: 38
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Mar 2011 10:07:49    Titlul subiectului: 141837

Pot sa confirm si eu fumul de tigara de Unirii 1. Desi m-a deranjat, daca treci de capul scarilor, nu prea se mai simte. Se simte doar acolo, aproape de usa de la capatul peronului. Nu mi se pare un capat de tara, na... angajatii au si ei dreptul sa fumeze undeva, doar nu trebuie sa iasa la suprafata sa o faca pana se monteaza sisteme de ventilatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Mar 2011 12:18:19    Titlul subiectului: 141857

Se mai fumeaza si la GdN2 la stationare (intr-un timp prisma de piatra sparta de la linii era plina de mucuri de tigara) sau chiar in cabinele trenurilor IVA de pe M4.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
riciu



Data înscrierii: 05/Feb/2011
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 24
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 24 Apr 2011 21:20:30    Titlul subiectului: 142879

Nu este admisibil ca un metrou (tramvai, tren, cladire, exceptie avionele) sa nu aiba geamuri care sa nu se deschida... si asta din motive de securitate... Ganditi-va ca un "binevoitor" pune un gaz otravitor in sistemul de instalatie. Stiu ca se poarta si la straini sa nu ai geamuri, dar mi se pare gresit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 12/Apr/2016
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 25 Apr 2011 13:41:39    Titlul subiectului: Re: radiati si aer poluat 142887

DORELETEVAD a scris:
Radiatiile de la antenele GSM releu, amplasate sub plafoanele false, pot fi mai daunatoare, chiar daca nu se simte precum aerul poluat.

Antenele GSM in statiile de la metrou sunt absolut necesare. Daca nu ar fi fost puse, trebuie sa stiti ca sub pamant, prin pereti de piatra, si ciment, semnalul de la suprafata nu poate patrunde si deci daca Doamne Fereste s-ar fi intamplat ceva nu puteati din metrou nici macar la 112 sa sunati.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mar 26 Apr 2011 08:53:42    Titlul subiectului: 142905

Antenele GSM nu sunt plasate sub plafoanele false. Sunt chiar foarte la vedere. Unul foarte vizibil este in pasajul Unirii, cand cobori scara rulanta si mergi spre Unirii 2, exact la cele 6-7 trepte deasupra lor este un amplificator GSM.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Apr 2011 17:47:21    Titlul subiectului: 143020

Are cineva idee despre originea putorii din statia Pantelimon? Mirosul incepe inca din tunelul dinspre Republica, dar in statie este foarte pronuntat, iar alaltaieri era chiar un soi de smog nu foarte dens.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 28 Oct 2012 14:11:39    Titlul subiectului: 160034

bogdan2011 a scris:
Vreau sa va vad pe macar jumatate din voi stand cate 8 ore fara lumina naturala, in umiditate si aer de subteran.
Nu te obliga nimeni sa faci aceasta munca, in conditiile in care microclimatul nu este sanatos, insa nu poti invoca conditiile de munca ca "argument" pentru salarii cu mult mai mari decat media nationala. Asa cei care lucreaza in otelarii, in mina sau in multe locuri cu conditii mult mai grele ca la metrou, cat ar trebui sa castige ?
In niciun caz o casiera care descifreaza in mare parte din timp "tainele" integramelor sau citeste romane "palpitante" de Sandra Brown nu trebuie sa castige mai mult decat un profesor si nici un mecanic mai mult decat un doctor, dupa parerea mea.
Daca era vorba de o societate privata, intelegeam, dar asa, sa fie tot plata de la buget si pentru unii si pentru altii, nu este normal..
Insa stim cu totii cum s-au castigat aceste salarii, prin santaj si greve cu mult peste limita bunului simt...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan2011



Data înscrierii: 02/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Feb/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 28 Oct 2012 15:31:29    Titlul subiectului: 160036

Citat:
Nu te obliga nimeni sa faci aceasta munca

Atunci imi dai tu bani sa traiesc?
Citat:
insa nu poti invoca conditiile de munca ca "argument" pentru salarii cu mult mai mari decat media nationala.

Ba da, in orice tara civilizata asa se face.
Citat:
Asa cei care lucreaza in otelarii, in mina sau in multe locuri cu conditii mult mai grele ca la metrou, cat ar trebui sa castige ?

Atat cat au nevoie ca sa duca un trai decent.
Citat:
In niciun caz o casiera care descifreaza in mare parte din timp "tainele" integramelor sau citeste romane "palpitante" de Sandra Brown nu trebuie sa castige mai mult decat un profesor si nici un mecanic mai mult decat un doctor, dupa parerea mea.

Ai dreptate, dar vina nu este a casierei ca are salariu bun, ci a sistemului de invatamant care nu e in stare sa-i asigure profesorului un salaru mai mare decat al ei. Salariile de la metrou sunt decente. Ca sunt mai mari ca ale altora e datorita faptului ca salariatii metroului si sindicatul au stiut sa le ceara si sa lupte pentru ele. Greva e greva, nu este peste limita bunului simt. In tarile civilizate se intampla fix la fel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 28 Oct 2012 23:58:47    Titlul subiectului: 160059

Am mai avut o dată discuția asta și am spus și atunci: toți oamenii care lucrează în clădiri de birouri, mall-uri, super/hyper market-uri etc lucrează fără lumină sau aerisire naturală, ci doar becuri și ventilație forțată / AC. Ei au sporuri speciale?

Condiții dure sunt vopsitoriile, combinatele de toate naturile, nu că stai sub pământ în confort decent atât termic cât și de spațiu sau altele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Oct 2012 00:12:33    Titlul subiectului: 160062

Aici nu vorbim de mecanicii de tren, ci de restul. Daca ai inteles aspectul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Oct 2012 22:09:12    Titlul subiectului: 160092

AC există și în afara cabinelor mecanicilor, fiind prezent în spații tehnice, birouri, peste tot. Că nu doar mecanicii sunt în condițiile astea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Oct 2012 23:54:06    Titlul subiectului: 160095

Bogdan s-a referit la altceva si anume ca in tunel este un microclimat total defavorabil respiratiei normale, aer plin de ciuperci si alte microorganisme pe care cei de la intretinere / reparatii il simt din plin.
Iar mecanicii de metrou suporta "efectul de tunel", recunoscut ca atare in norme de protectie a muncitorului ( lucratorului ) si nu a muncii, asa cum gresit se formuleaza.
Efectul de tunel oboseste ochiul extrem de mult iar in cazul mecanicilor de metrou el este incontinuu din pacate.
Al doilea aspect este diferenta de luminozitate dintre tunel si statii care actioneaza tot asupra ochiului.
Deci nu e vorba de A.C.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 31 Oct 2012 00:03:16    Titlul subiectului: 160129

Eu fac o paralelă între condițiile de muncă de la metrou vs spații de birouri. Mecanicii au într-adevăr un mediu ceva mai ostil, însă nu se justifică măriri salariale constante în condițiile în care tuturor li se taie.

Și dacă suferă de efectul tunel, mecanicii noștri s-ar putea să aibă o problemă de natură cuantică Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Oct/2017
Mesaje: 1072
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 31 Oct 2012 18:29:24    Titlul subiectului: 160145

Efectul de tunel, adica ingustarea campului vizual.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 31 Oct 2012 20:17:02    Titlul subiectului: 160148

Efectul meu de tunel nu se refera la ingustarea campului vizual, ci la oboseala extrem de mare a ochiului in momentul in care circuli cu viteza in tunel si mai si trebuie sa te uiti concentrat inainte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 27 Iul 2013 21:45:14    Titlul subiectului: 166035

Aerul din metroul bucureștean este cancerigen: depășește de opt ori limita noxelor
http://www.b365.ro/transportul-in-subteran-cauzeaza-cancer-limita-noxelor-depasita-de-opt-ori-la-metroul-din-capitala_192802.html
Aerul din metroul bucureștean depășește de opt ori maxima admisibilă a noxelor și favorizează apariția cancerului, a declarat, joi, Ion Rădoi, președintele Sindicatelor de la Metrou și al Federației ATU România, pe baza unor studii științifice. Potrivit acestuia, bucureștenii care circulă cu metroul sunt expuși acestui pericol din cauza gurilor de aerisire prost proiectate.
Aerul de la metrou are un efect devastator asupra organismului uman, potrivit unui studiu realizat de Hanna Karlsson, cercetător la Institutul suedez Karolinska. Această cercetare a fost efectuată inclusiv la metroul din Capitală, iar rezultatele au scos la iveală faptul că aerul din subteranul bucureștean depășește de opt ori maxima admisibilă a noxelor, din cauza gurilor de aerisire proiectate prost, a declarat, joi, Ion Rădoi, președintele Sindicatelor de la Metrou și al Federației ATU România. "Încă din faza de proiectare așa s-au gândit atunci gurile de aerisire, dar nici nu s-au făcut demersurile și nici nu s-au alocat sumele necesare ca să schimbăm gurile de aerisire. Am avut prilejul să citim în presă ceea ce știam noi toți cei care lucrăm la metrou: că aerul de la metrou ne poate îmbolnăvi de cancer. Este vorba de un institut suedez care a făcut cercetări inclusiv la metroul din București și care a ajuns la concluzia că într-adevăr se depășește de opt ori limita maximă admisibilă a noxelor în metrou. Studiul a mai fost făcut și la alte metrouri, dar această încălcare a normelor este valabilă în București", a declarat, joi, Ion Rădoi.

Liderul de sindicat a mai precizat, în cadrul conferinței de joi, în care anunța iminența unei greve generale la metrou, că, în medie, din '90 până acum, lucrătorii din subteranul bucureștean pierd 15 colegi, în fiecare an, înainte de a ieși la pensie.

După ce a comparat modul în care acționează diferitele particule din aer asupra unor celule pulmonare create artificial, cercetătorul suedez Hanna Karlsson a ajuns la concluzia că aerul din metrou distruge ADN-ul uman. Rezultatele studiului au arătat ca particulele din aerul din metrou au cel mai distrugator efect aupra ADN-ului uman, comparativ cu particulele prezente în emisiile auto și cu particulele formate ca urmare a arderii lemnului. S-a constatat, astfel, că aerul din metrou cuprinde un număr mai mare de particule de fier, care apar prin frecarea roților de șine. Când respectivele particule ajung în organismul uman, în celule se formează radicali liberi, care exercită o acțiune ucigătoare asupra ADN-ului, sporind, astfel, riscul apariției unor afecțiuni canceroase.

„Este o problemă foarte serioasă, pentru că nivelul de concentrație al acestor particule în aer este destul de ridicat, iar oamenii îl inhalează pe o durata îndelungată de timp", a comentat doctorul Karlsson.

În opinia expertului, rezultatele obținute demonstreaza necesitatea asigurării unui sistem mai performant de purificare a aerului din metrou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community