|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 18 Mai 2011 11:41:38 Titlul subiectului: Muzeul STB (RATB) |
143653 |
|
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/MUZEUL_RATB_Istoria_transportului_in_comun-in_sapte_camere_0_482951894.html
"MUZEUL RATB Istoria transportului în comun, în șapte camere FOTOGALERIE
18 mai 2011
Autor: Aura Clara Marinescu
Bilete, abonamente, insigne, uniforme ale controlorilor ori cărți poștale au fost adunate în Muzeul RATB de Doru Parfenie, responsabil de patrimoniul Regiei. Astăzi, de Ziua Internațională a Muzeelor, „Adevărul de Seară” vă prezintă cele șapte încăperi ale muzeului din strada Trapezului nr.4.
Regia Autonomă de Transport București se mândrește acum cu o colecție serioasă de „piese salvate în mod miraculos de la ghilotina nemiloasă a casărilor: fotografii de epocă, cărți poștale ilustrând istoria transportului public din Capitală, machete ce reproduc vehicule, donații generoase aparținând celor care înțeleg necesitatea actului muzeal”, este prezentarea de pe site-ul instituției.
Bilete și insigne ale controlorilor sunt expuse la Muzeul RATB
Abonamentele de tramvai
Doru Parfenie a donat muzeului o mare parte din biletele, abonamentele și cărțile poștale
Muzeul adăpostește în cele șapte cămăruțe toată istoria transportului public al Capitalei, transpusă în fotografii, obiecte și machete ale vehiculelor aflate în subordinea RATB. Doru Parfenie este cel care a adunat și a donat muzeului cărți poștale, bilete și abonamente din toate timpurile. „90% din obiecte provin din donații făcute de la director și până la omul de serviciu, de la persoane particulare”, explică coordonatorul.
Până la 1823, în București, trăsurile particulare erau folosite doar de boieri, burghezii și oamenii de rând neavând dreptul de a poseda un astfel de mijloc de deplasare. Unele dintre primele vehicule care circulau prin București aveau locuri amenajate pe acoperiș, unde se ajungea pe o scară în spirală, numită „imperială”.
„Pe vremea aceea lumea se urca la capăt și cobora la cerere. Adică, suna din clopoțel și vatmanul oprea în poarta casei sau la cafenea, după cum dorea călătorul”, spune Doru Parfenie. În muzeu puteți vedea, în prima încăpere, macheta primului tramvai cu cai, realizată de Marian Andrei și donată de acesta instituției. Prima linie de tramvaie cu cai va fi dată în folosință la 1872, fiind introdusă de „Societatea Anonimă Română de Tramvaie” cu capital englez și belgian.
Cadouri pentru angajați
Câteva mostre de permise emise de Societatea de Transport București (STB) din perioada 1924-1950 sunt expuse în clădirea muzeului. În alt colț al încăperii, un ceas cu lanț, un compostor și insigne folosite de controlori. „Conducerea Regiei avea grijă și de proprii angajați, așa că pentru ei au fost achiziționate ceasuri de buzunar, la prețuri modice. Șefii aveau ceasuri de argint. Acesta (foto) a aparținut lui Soare Aldea, încasator prin anii ’60, care l-a donat muzeului”, ne spune gazda noastră."
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.65 kb |
Vizualizat: |
de 22364 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
AndreeaDogar
Data înscrierii: 03/Oct/2011 Ultima vizita: 31/Oct/2011 Mesaje: 5 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 22 Oct 2011 23:07:59 Titlul subiectului: |
149785 |
|
Dincolo de lucrurile foarte tehnice, cum ar fi tot soiul de pompe, pedale de frână sau motoare pentru ștergătoarele de parbriz, Muzeul RATB poate vorbi cu ușurință pe limba oricărui bucureștean. Instituția s-ar putea numi la fel de bine Muzeul Donațiilor: aproximativ 90% dintre exponatele din vitrine au fost oferite de diferiți binefăcători. Cea mai mare parte de însuși Doru Parfenie, un împătimit al colecțiilor.
Aici puteti citi intreaga poveste si vedea o fotogalerie cu cele mai impresionante exponate:
http://www.greatnews.ro/index.php/reportaj/muzeul-ratb-proiecie-dintr-o-lume-in-care-vatmanii-purtau-cravat-i-gulere-albe.html
|
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 12 Ian 2012 16:14:31 Titlul subiectului: |
151946 |
|
Cateva fotografii din muzeu:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
262.58 kb |
Vizualizat: |
de 21678 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
262.01 kb |
Vizualizat: |
de 21678 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
172.22 kb |
Vizualizat: |
de 21678 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
305 kb |
Vizualizat: |
de 21678 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
252.01 kb |
Vizualizat: |
de 21678 ori |
|
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 12 Ian 2012 19:25:21 Titlul subiectului: |
151948 |
|
"Carnetele de identitate" din vitrina cu cartele au fost folosite sau erau doar prototipuri?
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 12 Ian 2012 22:24:09 Titlul subiectului: |
151949 |
|
Sunt donatii. N-am priceput exact ce e cu acele "carnete de identitate" cu desene Exponatele din muzeu sunt originale, cu exceptia unui bord de Tatra, caruia i-au refacut tabla, ca era distrusa.
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Vin 03 Feb 2012 20:24:23 Titlul subiectului: |
152681 |
|
Din pacate in acest muzeu sunt prezente doar exponate "prefabricate" si nici unul "original" si aici ma refer la vagoane de tramvai originale (V2A, V3A clasic etc), autobuze si troleibuze originale.
|
|
Sus |
|
|
TGV941
Data înscrierii: 13/Iul/2010 Ultima vizita: 01/Ian/2013 Mesaje: 3 Locație: Fetesti
|
Trimis: Joi 19 Apr 2012 18:39:19 Titlul subiectului: |
155155 |
|
Cum se poate ajunge la acest muzeu de la Gara de Nord ?
_________________ Pasiunea odata intrata in reflex ramane pe veci in corpul tau! |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Sâm 30 Iun 2018 22:21:33 Titlul subiectului: |
195551 |
|
E trist ca nu vor avea chiar vehicule in acest muzeu.
Se renunta la toate vehicolele vechi (in afara de 119, 6001, si V09 etc, cele deja restaurate), deci la Dac 117UD, Roman 112UD, IK4, Saviem SC10, V56, remorcile lui 6001 (cel putin 6270) si toate RDS, Dafuri, Autocare, Rocar 112UDM B99TUN, toate Ikarus 415T, inclusive cele 4 cu chopper samd.
Deci, de unde sa mai face muzeu?
Ciudat in schimb, ca nu sunt propuse la valorificare, U812 si nice E812, si nici E412.
Dar in rest tot, pana si acel autoturn, SR113, U650 etc.
Cred ca se vrea fier vechi (ca preturile sunt astronomice), cum au facut chinezii in state cu fierul vechi (poveste pt altadata), si se vrea terenul unde sunt parcate aceste masini.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 12 Iul 2018 14:53:05 Titlul subiectului: |
195709 |
|
Toate autobuzele și alte vehicule vechi, în afară de cele păstrate, dacă cine a fost și le-a văzut a făcut niște măsurători la ele sau le are din altă parte și va face o machetă cu ele, vor apărea la muzeu într'o cămăruță unde nu vor ocupa spațiu care altfel s'ar putea valorifica.
Aceeași situație e și cu dispariția mașinilor istorice de pe străzile orașelor, pe motiv că "ocupă inutil locuri de parcare", chiar dacă proprietarii mai plătesc impozite (nu în toate cazurile, dar în multe din ele da).
Cum spunea un țap acum 20 de ani: "Istoria nu ne ține de foame".
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Vin 13 Iul 2018 07:04:33 Titlul subiectului: |
195727 |
|
Istoria poate tine de foame, daca e facut cu marketing. Un muzeu aduce venit direct, prin bilete vandute, sau inchirieri pentru filme si televiziune (preturi imense pe zi) si indirect prin imaginea data regiei, ca regie de transport serioasa. Asta ar da publicului un motiv in plus sa circule cu autobuze, trolee, tramvaie etc.
Faptul ca RATB detine URAC, si costurile de restaurare sunt mici comparat cu o regie mica care ar plati o firma din afara ei, fac ca decizia asta sa fie total auirea.
Daca MTA din NYC (care este o regie infecta, cu masini in ultimul hal samd) are vreo 30-40 de autobuze clasice restaurate, pe care le scot in strada o data pe an, atunci ar putea si RATB. Insa ce am zis inainte, de teren cred ca va fi clar dovedit peste un an, cand vor disparea. Pacat de istorie. Fara istorie, omul e doar animal, chiar de o avea burta plina.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 13 Iul 2018 12:16:15 Titlul subiectului: |
195731 |
|
Spuneam din perspectiva RATB și a celor de peste ei.
Dacă vorbim de MTA și de NY, vorbim de altă țară și altă lume. Acolo se poate pentru că se vrea, acolo nu se trăiește pe credit din ce au construit alții și nu se vinde totul la fier vechi.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Vin 13 Iul 2018 12:31:11 Titlul subiectului: |
195732 |
|
Da, asa este. Parerea mea este ca ar trebuie sa existe un singur Muzeu National de Transporturi care sa preia aceste vehicule, sa le restaureze si sa le expuna. Si aici ma refer si la transport feroviar, maritim si cam tot ce se misca. Companiile de transport trebuie lasati sa se ocupe de transport si nu de muzee, ca nici la transport inca nu au reusit sa-si dea seama cum sa faca eficient.
Ca si exemplu ar putea sa fie Muzeul de Transport din Budapesta (https://kozlekedesimuzeum.hu/en) care cumpara vehicule vechi sau le primeste in donatia (cea mai recenta donatie este un IK 415 si un IK 260 (https://kozlekedesimuzeum.hu/hu/hirek/rendkivuli-gyujtemenybovites-a-kozlekedesi-muzeumban). Are si BKV muzeul lui, dar nici ei nu pot sa salveze tot.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Sâm 14 Iul 2018 05:14:14 Titlul subiectului: |
195744 |
|
Da, un muzeu national ar fi frumos, dar fiecare are opinia lui (la nivel de regii) si nu stiu daca s-ar intelege.
Cat despre MTA, este inglobata si ea in datorii, si muzeul in sine e dea dreptul patetic, insa flota de masini veche e mentinuta nu ca "se vrea" ci pur si simplu e ceva de nivel de marketing, ca sa faca oamenii sa mearga mai mult cu autobuzul (care e mai lent decat mersul pe jos, lumea mergand cu metroul pana la supra alglomeratie). RATB ar fi putut face ceva de genul asta, nu de dragul nostru ca pasionati, ci sa arate calatorului de rand ca sunt priceputi etc (dar, intr-adevar d-abia se pricep la asta).
Ce e cert, ca acele masini vechi sunt duse, si vor ajunge in china ca fier vechi.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
V3A-93
Data înscrierii: 24/Feb/2018 Ultima vizita: 02/Ian/2024 Mesaje: 71 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 15 Iul 2018 19:52:28 Titlul subiectului: |
195758 |
|
Atâta timp cât nu mai există TV-uri,MTD e.t.c. nu se mai poate face un muzeu.
FESTIVAL nu mai există,au fost tăiate acum câți ani?
Un muzeu nu se poate face doar cu machete,documente,haine și bilete.Un muzeu are nevoie de exponate la mărime reală.URAC-ul ar putea reproduce niște vehicule(chiar și fără motor).
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Dum 15 Iul 2018 20:07:57 Titlul subiectului: |
195759 |
|
V3A-93 a scris: |
Un muzeu nu se poate face doar cu machete,documente,haine și bilete. |
Ai perfecta dreptate. Un muzeu de acest tip trebuie sa serveasca si pe viitorii ingineri, ca sa inteleaga cum s-a evoluat tehnologia. O macheta intr-o vitrina este frumoasa, dar nu te ajuta la nimic.
Cum am zis si mai demult, la noi transportul in comun este privit ca un serviciu social pentru cei care nu-si permit sa detina o masina. De aceea se afla totul la nivelul la care este. Pana cand aceasta mentalitate nu se va schimba, atat pe partea operatorilor cat si pe partea calatorilor, nu prea se va schimba nimic. Se pot cumpara autobuze noi, se pot introduce bilete electronice, aplicatii etc., dar tot acelasi serviciu mizerabil ramane.
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 17 Iul 2018 10:20:27 Titlul subiectului: |
195768 |
|
Se mai găsesc TV-uri... Foarte greu, insa mai exista, abandonate prin pustietati...
Și, oricum, și cu ceea ce are, RATB-ul ar fi capabil sa creeze un muzeu...
DAC simplu și articulat, Roman 112, IK4, Ikarus 260, Saviem, DAF-uri, De Simon, Autodromo, Iveco, un troleu Ikarus din generația 1997, ca și asa sunt destule retrase... Sunt o mulțime de modele. Plus tramvaiele... Avem un tramvai din 1940...
Ideea este ca dacă intr-adevar s-ar dori, am avea cu ce. Spațiu iarăși, exista.
Profit ar aduce, s-ar salva o parte din istoria autovehiculelor și a orașului/tarii, plus ca s-ar promova folosirea transportului în comun...
Asta dacă nu le casează pe degeaba, ca din fier vechi scoți putini bani... Pe când, dintr-un muzeu și din expoziții cu tenta retro, scoți bani frumoși. În timp, fiind o investiție de viitor, care da roade în câțiva ani.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mar 17 Iul 2018 13:13:10 Titlul subiectului: |
195771 |
|
Rocar a scris: | dintr-un muzeu și din expoziții cu tenta retro, scoți bani frumoși. |
Pana cand isi vor da seama de acest lucru va fi prea tarziu.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Joi 26 Iul 2018 01:31:04 Titlul subiectului: |
195870 |
|
Pe 1 August e licitatia pentru fier vechi, dar tot asa deschisa numai celor care au cont pe bursa de marfuri din Bururesti. Deci pe langa pierderile masinilor in sine, se duc o gramada de piese de schimb valoroase!
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Vin 17 Aug 2018 05:31:53 Titlul subiectului: hyhy |
196148 |
|
Pe 1 august a fost licitat tot ce era vechi, minus cele doua Autodromo si 7459 (chiar nu mai tin minte daca e intreg sau nu. De 98 stiu ca e busit in fata, iar 7460 nu mai functioneaza de ceva vreme).
Pacat, ca daca licitatia era deschisa, cred ca s-ar fi vandut din ele.
As fi vrut sa pot face ceva sa salvez, macar pe 117UD insa nu pot.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 17 Aug 2018 11:01:00 Titlul subiectului: |
196153 |
|
Deci "D.A.F."-uri, "Rocar" "de Simon"-uri, IK4-ul, "Roman" 112, 'Dac' 117 U.D., remorca EP/V3A, remorcile "Rathgeber" m 5.65 adios
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Sâm 18 Aug 2018 02:36:01 Titlul subiectului: |
196159 |
|
Din pacate, da, inluzand si EP/V3A motor (transport tehnologic) si V56uri (incluzand un vagon din 1940 (marcat incorect ca fiind V56).
Nu a avut nimeni timp sa cumpere nimica. Licitatia a fost anuntata cu cateva zile inainte, cine stie prin ce ziar, si pdf-ul a fost distribuit la regii cu o zi inainte. Deci, cand sa poata omu sa se inregistreze la bursa de marfuri, apoi sa depuna actele necesare pentru intrarea in licitatie (la sediul RATB, numai in persona)? A fost facut asa dinadins ca sa se casese tot cu scuze ca vezi "nu le-a luat nimeni". Dar acum sa fim cinstiti, cine din hobbyist ar fi luat vre-unul din ele?
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Vin 20 Sep 2019 18:21:38 Titlul subiectului: |
202821 |
|
Acum câteva zile, asociația "MetrouUșor" a lansat o petiție pentru înființarea unui Muzeu al Transportului Bucureștean (MTB) pe o parte din teritoriul depoului Victoria. Iată mesajul de prezentare a subiectului de pe forumul MetrouUșor:
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=227&t=4862#p330421
Costin a scris: | Asociația „Metrou Ușor” lansează petiția pentru înființarea Muzeului Transportului Bucureștean. Înaintăm acest demers Primăriei Municipiului București și Societății de Transport București, prin care cerem utilizarea unei părți a depoului istoric Victoria pentru a expune istoria transportului din capitală. Dăm startul campaniei pentru regenerarea depoului vechi de 150 de ani într-un spațiu expozițional propice pentru vehiculele istorice.
LINK CĂTRE PETIȚIE: https://tinyurl.com/petitiemtb
Vizitați și pagina de Facebook dedicată acestui demers, prin care vă ținem la curent cu inițiativa: https://tinyurl.com/initiativamtb
În ultimele 5 săptămâni, prin campania Asociației „Metrou Ușor” desfasurata pe pagina noastra de Facebook, v-am prezentat 5 rețete de succes din Europa, din 5 orașe care au înțeles cum pot pune în valoare istoria și cum pot genera venituri.
Timișoara ne învăță ce înseamnă viziune pe termen lung în ceea ce privește retragerea și punerea de o parte a vehiculelor vechi pentru a fi restaurate în viitor.
Cracovia ne arată că putem atrage fonduri nerambursabile pentru restaurarea și extinderea muzeului.
La Iași se pot repara greșelile trecutului, aducând vehicule amenințate de casare din alte orașe.
Liège ne arată importanța societății civile în crearea muzeului transportului public și beneficile enorme ale colaborării dintre autorități și societatea civilă.
În final, Praga ne învață că menirea tramvaielor restaurate nu e să stea ascunse în depou, ci să iasă pe străzi pentru a delecta publicul și a oferi o călătorie în timp turiștilor.
STB nu dispune la momentul actual de un spațiu expozițional pentru punerea în valoare a vehiculelor istorice. VREM SĂ SCHIMBĂM ASTA cu ajutorul tău, asa ca te rugam sa semnezi petitia |
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Joi 26 Sep 2019 05:32:22 Titlul subiectului: |
203000 |
|
Mai degraba, cred ca cel mai de succes plan ar fi ca CTP Iasi, sau RATT (sau cum s-o numi acum) sa fie convinsi sa faca muzeu de transport national.
Iasiul are deja o colectie frumoasa de masini si trolee, si Timisoara la fel, mai mult pe trolee si tramvaie, dar mai au autobuze, cel putin unul daca tin minte.
Nu stiu cat de mare e vointa la TM, dar la Iasi clar se face ceva. Numai sa nu inceapa certuri...
La Tg Jiu vor fi suficiente trolee articulate pentru muzeu...
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|