Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre troleibuzele din Iasi- generalitati

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Lun 15 Mai 2017 20:52:07    Titlul subiectului: Despre troleibuzele din Iasi- generalitati 190043

Deschid acest topic, pentru a discuta despre ceea ce au fost (si poate in viitor vor mai fi- asta ca sa fim optimisti) troleibuzele din Iasi.

Incep cu o prezentare istorica a celor 21 de ani de troleibuze in Iasi- 1985- 2006.
Fac precizare ca multe din aceste date le-am gasit pe forumul Transira, postate de userul "Tom".
Daca in cele de mai jos s-au strecurat erori sau omisiuni (involuntare), rog pe colegii de forum sa le corecteze.

Troleibuzul a aparut la Iasi in anul 1985, dar primele proiecte de introducere a lui dateaza cu aproape 40 ani in urma.

La 19 Decembrie 1947, cotidianul Opinia, probabil viitorul si pe urma fostul Flacara Iasului, a publicat un articol despre planurile introducerii troleibuzului, idee sustinuta de directorul de atunci al unitatii de transport urban in comun (nu stiu ce denumire purta aceasta in 1947), ing. Petru Nazarenco. Desi situatia tramvaielor era foarte grea datorita razboiului si urmarilor sale, acest proiect era si el imposibil de realizat in acel moment.

In 1954 s-a facut un nou plan, prin care dorea inlocuirea tramvaielor cu troleibuze pana in 1980 si extinderea transportului cu autobuze. Din fericire, solutia nu a fost adoptata.

Dupa 1983, la Iasi disparea aproape complet transportul urban in comun cu autobuze, ramanand doar linii exterioare si putine curse de tipul "conventiilor".

Transportul electric a cucerit atunci orasul, dar exploatarea tramvaielor se facea in conditii grele, datorita problemelor in exploatarea tramvaielor Timis, ceea ce din fericire a salvat tramvaiele V56/8, dar a condus la suprasolicitarea tramvaielor Tatra.

In 1983, Consiliul de Stat pentru Planificare a cerut la 12 IJTL-uri sa intocmeasca planuri pentru introducerea de troleibuze. Printre ele se afla si IJTL Iasi. Regia a intocmit un plan care viza introducerea troleibuzului pe traseul Pacurari-Centru-Tudor Vladimirescu, o zona cel putin intre Pacurari si Tg.Cucului neacoperita de tramvai si nici de autobuz, tinand cont de conditii. Autobaza avea spatiu suficient de garare, iar personalul a fost convertit dintre soferii de autobuze.

Planurile ulterioare prevedeau un total de 8 trasee de troleibuze in Iasi, cu 41 km lungime, 3 statii de redresare si un total de 120 troleibuze, livrate de intreprinderea Autobuzul.

La data de 1 mai 1985 se da in exploadare prima linie de troleibuze din Iasi, pe traseul Pacurari- Piata Independentei (astazi Piata Mihai Eminescu), urmând Soseaua Pacurari. Acest prim traseu de troleibuze din Iasi purta numarul 41.

La scurt timp este data in exploadare si linia de troleibuze 45, pe traseul Pacurari- Soseaua Pacurari- Piata Independentei (Piata Mihai Eminescu)- Bdul. Independentei- Strada Sararie- Targu Cucu- Strada Elena Doamna- Actualul Hotel Europa- Strada Elena Doamna- Bucsinescu- Bdul. Tudor Vladimirescu- cap linie Tudor Vladimirescu (in zona caminelor studentesti)- pod peste Bahlui- Garaj troleibuze Tudor Vladimirescu.

In aceeasi perioada se intentiona introducerea troleibuzului din Tudor Vladimirescu pana la Tomesti si din Pacurari pana la Antibiotice. Aceste planuri aveau termen de punere in functiune in 1986, dar nu au fost realizate. Proiectele mai prevedeau si liniile realizate mai tarziu: linia spre CUG (bd. Poitiers, fost Manta Rosie), linia P. Dacia - CUG si linia spre CUG II.

In anul 1985 au fost aduse primele troleibuze in Iasi, in numar de 12 bucati, urmate in anul 1986 de alte 4 troleibuze. Toate erau de tipul DAC-117-E si/sau DAC-217-E.

In anul 1986 reteaua de troleibuze din Iasi este extinsa pe urmatoarele strazi:

-Actualul Hotel Europa- Strada Anastasie Panu- Pallatul Culturii- Strada Palat- Podul Ros- Soseaua Nicolina- CUG 1

-Splai Bahlui Mal Drept- Bdul. Primaverii- Intersectia Tesatura- Bdul. Primaverii- Intersectia Cotnari- Bdul. Socola- Pasajul peste calea ferata- Soseaua Bucium (pana la Hanul 3 sarmale),

-Bdul. Poitiers- pasajul peste calea ferata- capatul CUG 1- Soseaua Nicolina- Capatul CUG 2 (Astazi Tehnopolis)

-Piata Dacia- Strada Tabacului- Intersectia Zimbru- Soseaua Nationala- Bdul. Alexandru cel Bun- pod peste Bahlui- Strada Cerna- Strada Pantelimon Halipa- Strada Bradului- Strada Libertatii- Bdul. Poitiers- capat CUG 1

Constructia retelei de troleibuze pe aceste strazi a permis darea in exploadare in 1986 si a urmatoarelor linii de troleibuze in Iasi:

-46 Piata Independentei (Piata Mihai Eminescu)- Tudor Vladimirescu- Bucium

-43 Piata Independentei (Piata Mihai Eminescu)- CUG 1

-44 Piata Dacia- CUG 1- CUG 2 (Tehnopolis)

-42 Piata Independentei (Piata Mihai Eminescu)- Tudor Vladimirescu- CUG 1- CUG 2 (Tehnopolis)

Tot in anul 1986 (la începutul anului) linia de troleibuze 41 (Pacurari- Piata Independentei/Piata Mihai Eminescu) este desfiintata, deoarece dubla o parte din linia 45. De asemenea, un alt motiv al desfiintarii liniei 41 in anul 1986, a fost si acela ca macazul de intoarcere a troleibuzelor de pe linia 41 (din Piata Independentei/Piata Mihai Eminescu) a trebuit sa fie demontat, pentru montarea acolo a macazelor de intoarcere pentru liniile 43, 46 si 42.

In anul 1986 mai sunt aduse si alte troleibuze in Iasi, intre care si 4 troleibuze Roman-112-E (pentru transport marfa!) de la ITB, si 6 troleibuze de accelasi tip de la IJTL Constanta.

In 1987 mai sunt aduse 11 troleibuze tip DAC-117-E, urmate in 1988 de alte doua (probabil de la ITB).

In 1989 existau un numar de 11 statii de redresare dintre care doar una era insa dedicata exlusiv troleibuzelor, restul alimentand si reteaua de tramvai.

In 1989 a fost prima data cand parcul de troleibuze s-a redus, asta demonstrand conditiile grele de exploatare, dar si calitatea vehiculelor din acea perioada.

In 1987, ca urmare a lucrarilor de modificare a configuratiei Pietei Independentei (astazi Piata Mihai Eminescu), este afectat si capatul de intoarcere a troleibuzelor 43 si 46, care, in timp, au fost prelungite pana la capatul Pacurari (pentru a nu mai intoarce in piata independentei)
Pana la urma s-a inversat sensul de intoarcere in Piata Independentei, iar traseele au revenit la normal.

O alta lucrare tot cam pe atunci a intrerupt circulatia troleibuzelor spre CUG si Bucium, datorita unor reparatii la Pasajul rutier denivelat de pe Bdul. Poitiers . S-a realizat un capat sub pasaj, dar tot atunci sau in alta lucrare in acest interval de timp pasajul a fost largit sau reconstruit, iar troleibuzele intorceau remorcate de un tractor. Pe partea cealalta se construise o linie care permitea troleibuzelor del a Bucium sa mearga spre CUG
Asa au aparut spatiile de parcare a troleibuzelor de sub pasajul denivelat a Bdul. Poitiers peste calea ferata (M600).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Mar 16 Mai 2017 07:17:07    Titlul subiectului: 190046

Dupa 1990 au loc schimbari importante si in privinta retelei de troleibuze din Iasi.

In primul rand, imediat dupa 1990, dispar troleibuzele de Marfa din Iasi.

Tot in 1990 este desfiintata si linia 42 (dar ulterior va fi reinfiintata pe alt traseu)

In 1992 este construita si linia de troleibuze de pe Copou (Bdul. Carol intai), intre Piata Independentei (Piata Mihai Eminescu) si Universitatea Agronomica. Desi la vremea respectiva liniile de tramvaie 4 si 8 faceau legatura intre Copou si Tudor Vladimirescu + Tatarasi, linia de troleibuze 42 Copou - Tudor Vladimirescu (infiintata atunci pe acel traseu) practic dubla tramvaiul. O intentie ascunsa era reluata atunci: desfiintarea tramvaiului in Copou. Din fericire, nu s-a realizat acest lucru, dar troleibuzul a fost introdus pe acolo.

In anii 1993- 1994 mai sunt aduse in Iasi si alte troleibuze DAC.

In anul 1994 este construita retea pentru troleibuze si pe traseul: Garaj Tudor Vladimirescu- Bdul. Chimiei (pe splaiul Bahluiului; sensurile de dus si de venit erau separate, pe cele doua splaiuri a raului)- Strada Vasile Lupu - Strada Vasile Lupu (de la rondul Tatarasi Sud cale simpla)- Strada Ion Creanga (cale simpla; la intersectia strazilor Ion Creanga si Doctor Emil Savini era capatul de troleibuze Tatarasi)- Strada Emil Savini (cale simpla)- Strada Han Tatar (cale simpla)- Strada Ciurchi (cale simpla).

Astfel se introduce atunci in nou traseu de troleibuze- 47 Piata Independentei (Piata Mihai Eminescu)- Tudor Vladimirescu- Tatarasi.

Aceasta linie nu a fost rentabila, strabatand o zona cu cerere redusa de calatori (malul Bahluiului) si fiind concurata de autobuzele care mergeau din centru spre Tatarasi pe un traseu mai scurt.

In 1995 acest traseu este modificat, datorita constructiei unei retele de troleibuze pe urmatorul traseu: Garaj Tudor Vladimirescu- Splai Bahlui Mal Drept- respective Bdul. Profesor Dimitrie Mangeron (Splai Bahlui Mal stang)- Podu Ros- Soseaua Nationala- Respectiv Splai Bahlui Mal Stang- Podul de Piatra- Pasaj Alexandru cel Bun- Soseaua Nationala (dupa coborarea de pe pasajul Alexandru cel Bun, linia de troleibuze care cobora de pe pasaj se unea cu linia de troleibuze care venea dinspre CUG).

Astfel, traseul de troleibuze 47 si-a modificat de mai multe ori capetele (Tatarasi- Garaj Tudor Vladimirescu, apoi Tatarasi- Podu Ros si in final Tatarasi-Piata Dacia)
Acest traseu nu a fost nici el prea rentabil, fiind desfiintat destul de repede.

Tot in aceasta perioada au inceput sa fie montate si consolele pentru o retea de troleibuze ce urma a fi construita intre Podu Ros si intersectia de la Cotnari, pe Bdul. Socola, pentru realizarea unei legaturi intre liniile de troleibuze 43 si 46 si, de asemenea, au inceput sa fie montate console si pe bretelele de acces pe pasajul Nicolina, pentru o linie de troleibuze planificata, dar care nu a mai fost construita nicioadata.

A fost ultima investitie majora inceputa (dar neterminata) in reteaua de troleibuze din Iasi.

Dupa aceasta incepe decaderea retelei de troleibuze din Iasi.

Prima lovitura pentru reteaua de troleibuze din Iasi vine in anul 1995, cand liniile 46 si 43 sunt scurtate la capatul spre centru la garajul Tudor Vladimirescu (nu mai ajungeau pana la Piata Independentei/Piata Mihai Eminescu).

Legatura cu centrul fiind facuta de linia 45, pentru care insa trebuia traversat pe jos podul peste Bahlui si mers pana la statia de urcare, adica vreo 500m.

Ulterior, in fata autobazei, troleibuzele liniei 47 intorceau si mergeau inainte pe malul Bahluiului, pentru ca nu exista retea directa pentru viraj stanga pe malul Bahluiului spre str. Metalurgiei si Tatarasi. Anterior acestor bucle, acolo exista o retea pentru gararea troleibuzelor (probabil rezerve) in fata autobazei. Acum, acolo este benzinarie.

Ulterior s-a renuntat la aceasta masura aberanta, troleibuzul 46 avand din nou capatul la Piata Independentei (Piata Mihai Eminescu), iar troleibuzul 43 avand capatul la Pacurari.

In anul 2002 se da in folosinta linia 41 de troleibuze, pe traseul Copou - Tg.Cucului - Podul Ros - CUG, pentru a inlocui autobuzul 9, care a inlocuit tramvaiul spre CUG. Prea tarziu insa, zona fusese deja intesata de microbuze, cu largul sprijin al primariei Iasi.

Ulterior sunt aduse 12 troleibuze scond-hand tip Skoda-14-TR in Iasi.

In anul 2003 (conform unei schite de pe acest forum) reteaua de troleibuze din Iasi cuprindea:

-29,2 km retea active
-8 capete de linii de troleibuze
-in garaj de troleibuze
-5 linii de troleibuze:

41 Copou- Piata Mihai Eminescu- Actualul Hotel Europa- CUG 2 (Tehnopolis)

42 Copu- Piata Mihai Eminescu- Actualul Hotel Europa- Complex Tudor Vladimirescu

43 Pacurari- Piata Mihai Eminescu- Actualul Hotel Europa- Complex Tudor Vladimirescu- Bdul. Poitiers- CUG 1

44 Piata Dacia- CUG 1

46 Piata Mihai Eminescu- Actualul Hotel Europa- Complex Tudor Vladimirescu- Bucium

Insa nici aceasta nu mai poate salva troleibuzul in Iasi.

Din cauza starii avansata de uzura a vehiculelor, a neintretinerii retelei de troleibuze, a interesului conducerii de atunci a primariei Iasi (in frunte cu primarul Constantin Simirad) de proliferare a microbuzelor, a situatiei dezastroase in care se afla RATP Iasi, a aducerii autobuzelor (noi pe atunci) MAZ-103, in anul 2006 circulatia troleibuzelor in Iasi este sistata.

Ulterior toate troleibuzele care se mai aflau in garajul RATP Iasi vor fi casate, iar reteaua de troleibuze va fi (in cativa ani dupa 2006) complet desfiintata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Mar 16 Mai 2017 08:37:32    Titlul subiectului: 190047

Tinand cont de avantajele nete oferite de troleibuze fata de autobuze (troleibuzele sunt mijloace de transport nepoluante, silentioase, mult mai economice decat autobuzele, au un demaraj mai rapid decat autobuzele, etc), de faptul ca in Iasi ar fi foarte bine ca transportul in comun urban sa se faca in majoritate cu mijloace de transport electrice (tramvaie si troleibuze, iar autobuzele sa circule numai in cateva zone periferice), consider ca ar trebui reconstruita intreaga retea de troleibuze din Iasi.

Insa aceasta sa se faca tinand cont de cateva aspecte:

-Reteaua de troleibuze sa fie reconstruita aproximativ pe acceleasi trasee pe care a existat, dar evitand, pe cat posibil, dublarea liniilor de tramvai

-Sa se evite anumite greseli si erori care s-au facut in proiectarea si executarea fostei retele de troleibuze din Iasi

-La reconstructia retelei de troleibuze din Iasi, sa se utilizeze ultimile tehnologii existente pe plan mondial in materie (Ori utilizati stalpii existenti- acolo unde este posibil, ori montati stalpi noi, de preferinta din metal, montate console mai lungi, astfel incat reteaua de troleibuze sa poata fi montata deasupra benzii de langa axul drumului, pentru a facilita depasirea de catre troleibuze a autovehiculelor stationate pe prima banda, utilizate elemente elastice de prindere a firelor de console, elemente tip Kummler-Mater, statii de redresare complet noi pentru troleibuze, dotate cu elemente de control si automatizare de ultima generatie, utilizate cabluri din cupru atat pentru alimentarea liniei de contact cat si pentru linia de contact in sine, macaze si incrucisari (cu linia de contact a tramvaielor) noi, amenajate capete de linii pentru troleibuze, etc).

-Pe marile strazi si bulevarde, acolo unde exista mai multe benzi pe sens, o banda sa fie rezervata exclusiv pentru mijloacele de transport in comun, si in special pentru troleibuze. Acest fapt ar duce la cresterea semnificativa a vitezei de deplasare a troleibuzelor, fata de situatia din 2006.

Tinand cont de aceste aspecte, reteaua de troleibuze din Iasi ar trebui sa fie reconstruita (si sa ajunga la o lungime maxima de 40 km) pe urmatoarele strazi si bulevarde:

-Aleea Mihail Sadoveanu (de la actualul capat de linie de autobuze Breazu pana la Agronomie)
-Bdul. Carol intai, pe Copou (de la Agronomie la Piata Mihai Eminescu)
-Soseaua Pacurari (de la actualul capat de linie de autobuze Pacurari pana la Piata Mihai Eminescu)
*La Piata Mihai Eminescu reteaua de troleibuze dinspre Pacurari ar trebui sa treaca prin pasaj, si sa se uneasca cu reteaua care vine dinspre Copou dupa pasaj
- Bdul. Independentei- Strada Sararie- Targu Cucu
-Targu Cucu- Strada Elena Doamna- Hotel Europa- Strada Elena Doamna- Bucsinescu- Bdul. Tudor Vladimirescu- Splai Bahlui Mal Drept- Bdul. Primaverii- Tesatura- Bdul. Primaverii- Cotnari- Bdul. Socola- Soseaua Bucium- Han 3 Sarmale
-Hotel Europa- Strada Anastasie Panu- Palatul Culturii- Strada Palat- Podu Ros- Strada Nicolina- Pasaj Nicolina- Strada Nicolina- Soseaua Nicolina- Capat Tehnopolis (fost CUG 2)
-Podu Ros- Cotnari (pe bdul. Socola)
-Piata Dacia- Strada Tabacului- Zimbru- Soseaua Nationala- pe sub pasaj Alexandru cel Bun- Bdul. Alexandru cel Bun- Strada Cerna- Strada Pantelimon Halipa- Strada bradului- Strada Libertatii- fostul capat CUG 1- Bdul Poitiers (unde sa se uneasca cu linia care ar veni de pe bdul. Poitiers)
-Bdul. Poitiers (intre intersectia cu Bdul. Socola si intersectia cu Soseaua Nicolina)
-Pasaj Alexandru cel Bun (pe pasaj, cu o linie care sa se ramifice din linia care ar veni dinspre Piata Dacia)- Podul de Piatra- Soseaua Nationala si respectiv Splai Bahlui Mal Stang (intre podul de piatra si Podul Ros sensurile de dus si de venit pentru troleibuze sa fie pe strazi diferite).

Daca reteaua de troleibuze s-ar reconstrui pe aceste strazi si bulevarde, si avand in vedere ca liniile de troleibuze sa se suprapuna cat mai putin posibil peste cele de tramvaie, ca idee generala (dar cine locuieste in Iasi poate spune mai bine care considera ca ar fi cele mai potrivite trasee de troleibuze- posibil maxim 10 trasee de troleibuze- numerotate de la 40 la 49- care ar trebui sa existe in Iasi, pe baza unei infrastructuri de troleibuze reconstruita pe strazile mentionate mai sus), traseele de troleibuze din Iasi ar putea fi:

-Breazu- Copou- Piata Mihai Eminescu- Targu Cucu- Hotel Europa- Tudor Vladimirescu- Cotnari- Bdul. Poitiers- Tehnopolis
- Copou- Piata Mihai Eminescu- Targu Cucu- Hotel Europa- Tudor Vladimirescu
-Breazu- Copou- Piata Mihai Eminescu- Targu Cucu- Hotel Europa- Tudor Vladimirescu- Cotnari- Bucium
-Pacurari- Piata Mihai Eminescu- Targu Cucu- Tudor Vladimirescu- Cotnari- Bucium
-Piata Dacia- Pasaj Alexandru cel Bun- Bradului- Libertatii- fostul capat CUG 1- Tehnopolis
-Piata Dacia- Pasaj Alexandru cel Bun- Podul de piatra- Podu Ros- Cotnari- Bucium
-Bucium- Bdul. Poitiers- Tehnopolis

Astfel ar exista un numar de 7 capete de linii de troleibuze (Breazu, Copou, Tudor Vladimirescu, Pacurari, Piata Dacia, Tehnopolis si Bucium).

Pentru deservirea optima a unui numar de maxim 10 linii de troleibuze (tinand cont si de lungimea mare a unora din liniile propuse), si pentru a se putea asigura o frecventa de circulatie a troleibuzelor optima pe aceste linii (intervalul de succedere sa fie de cca 10- 15 minute), ar fi necesara achizitionarea a cca 100- 150 de troleibuze (majoritatea articulate) noi.

Si bineinteles, ar fi necesara si constructia unui garaj complet nou, dotat cu toate utilajele si echipamentele (inclusiv cu personal calificat si bine pregatit) pentru intretinerea, reparatia, verificarea, etc unor troleibuze noi.

Dar probabil pentru realizarea a celor mentionate mai sus, ar trebui in primul rand sa vina alta conducere la primaria Iasi si la RATP/CTP, actualele conduceri a celor doua institutii aratandu-se refractare la ideea de reintroducere a troleibuzelor in Iasi!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Mar 16 Mai 2017 14:01:37    Titlul subiectului: 190049

Atasez si 8 schite cu intersectiile dintre liniile de troleibuze propuse mai sus

(Intersectia de la Hotel Europa)

(Intersectia Bdul. Poitiers- Strada Libertatii- Soseaua Nicolina)

(Intersectia Socola- Bucium- Poitiers)

(Intersectia Piata Mihai Eminescu/Piata Independentei)

(Intersectia Tudor Vladimirescu)

(Intersectia Podu Ros)

(Intersectia Cotnari)

(Intersectia Pasaj Alexandru cel Bun- Podul de Piatra)



Intersectia de la Hotel Europa.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  12.83 kb
 Vizualizat:  de 10305 ori

Intersectia de la Hotel Europa.png



Intersectia Bdul Poitiers Strada Libertatii Soseaua Nicolina.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.08 kb
 Vizualizat:  de 10305 ori

Intersectia Bdul Poitiers Strada Libertatii Soseaua Nicolina.png



Intersectia Socola- Bucium- Poitiers.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.5 kb
 Vizualizat:  de 10114 ori

Intersectia Socola- Bucium- Poitiers.png



Intersectia Piata Mihai Eminescu.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.89 kb
 Vizualizat:  de 10113 ori

Intersectia Piata Mihai Eminescu.png



Intersectia Tudor Vladimirescu.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  140.52 kb
 Vizualizat:  de 10111 ori

Intersectia Tudor Vladimirescu.png



Intersectia de la Podu Ros.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.47 kb
 Vizualizat:  de 10109 ori

Intersectia de la Podu Ros.png



Intersectia de la Cotnari.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.25 kb
 Vizualizat:  de 10107 ori

Intersectia de la Cotnari.png



Intersectia Pasaj Alexandru cel Bun Podul de Piatra.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.45 kb
 Vizualizat:  de 10105 ori

Intersectia Pasaj Alexandru cel Bun Podul de Piatra.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Mie 17 Mai 2017 07:30:27    Titlul subiectului: 190061

La topicul Sfarsitul troleibuzelor in Iasi este amintit faptul ca traseul de troleibuze 42 ar fi circulat la un moment dat pe ruta: Pacurari- Tudor Vladimirescu- Hlincea!

Unde era situat mai exact acest fost capat de troleibuze Hlincea ?

Daca pana pe Bdul. Poitiers traseul acestui fost troleibuz este destul de clar, spre capatul Hlincea pot doar banui traseul. Bazandu-ma si pe baza unor informatii gasite pe forumul Transira, acest traseu spre capatul de liniei Hlincea ar fi fost:

De pe Bdul. Poitiers, inainte de intrarea pe pasajul Poitiers (sensul spre CUG), aceasta linie de troleibuze s-ar fi ramificat in dreapta, ar fi mers pe Soseaua Iasi-Hlincea, ar fi trecut pe sub pasajul Bdul. Poitiers, apoi ar fi mers tot pe Soseaua Iasi- Hlincea, si ar fi avut capatul undeva in zona targului de cherestea!

Nu inteleg care a fost utilitatea acestui traseu pe Soseaua Iasi-Hlincea, care nici macar nu ajungea la fosta halta CFR CUG-Iasi h ( ca sa putem presupune ca traseul ar fi fost facut pentru muncitorii de la CUG, daca ar fi ajuns macar pana la fosta halta CFR CUG Iasi h, unde exista o pasarela pietonala peste calea ferata, ce facilita accesul muncitorilor in incinta CUG.

Evident ca daca s-ar reconstrui reteaua de troleibuze din Iasi , astazi nu ar mai aveea nici un sens a se reconstrui si scurta portiune de pe Soseaua Iasi-Hlincea.

Un alt traseu mai- sa-i spunem exotic- de troleibuz in Iasi a fost traseul 47, care, in ultima sa perioada, facea legatura intre Piata Dacia si Tatarasi.

Portiunea care ar trebui in mod cert reconstruita a acestui traseu ar fi cea cuprinsa intre: Pasajul Alexandru cel Bun (accesul troleibuzelor dinspre Piata Dacia- Soseaua Nationala pe pasajul Alexandru cel Bun ar trebui sa se faca conform schitei aratate mai sus)- Podul de Piatra- Soseaua Nationala respectiv Splai Bahlui Mal Stang- Podu Rosu.

Aceasta portiune ar deservi o linie de troleibuze Piata Dacia- Pasaj Alexandru cel Bun- Podul de Piatra- Podul Rosu- Bdul. Socola- Cotnari- Bdul. Socola- Soseaua BUcium.

Insa utilitatea reconstructiei portiunii din linia de troleibuze dupa Podu Rosu spre Tatarasi ar fi discutabila. Asta deoarece exista linia 11 de tramvaie (Dacia- Tatarasi Nord) care asigura o legatura buna intre cartierele Dacia/Alexandru cel Bun si cartierul Tatarasi-Sud si Tatarasi-Nord.

Unul din cele mai importante lucruri ale traseului 47 era ca facea legatura intre cartierele Dacia-Alexandru si Tudor Vladimirescu fiind singura linie directa dealtfel. Fiind cartiere mari si numarul studentilor era si este destul de mare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 21 Mai 2017 14:35:00    Titlul subiectului: 190136

Capătul lui 42 era în zona din imaginea din linkul de mai jos. Pe imaginea din satelit încă se mai văd stâlpii care odată susțineau rețeaua.
Personal, nu am văzut niciodată troleibuze circulând pe acolo, cred că mergeau doar la ore de vârf.

https://www.google.ro/maps/place/Ia%C8%99i/@47.1255012,27.5779794,392m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x40cafb7cf639ddbb:0x7ccb80da5426f53c!8m2!3d47.1584549!4d27.6014418
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Dum 21 Mai 2017 20:19:37    Titlul subiectului: 190138

Deci in zona "Targului de cherestea", pe Soseaua iasi-Hlincea!

Nu stiu care o fi fost logica construirii acelei scurte portiuni din reteaua de troleibuze! Macar daca acel capat de troleibuz at fi fost situat mai aproape de fosta halta CFR CUG Iasi h mai ziceam ca at fi fost pentru muncitorii care lucrau la fostul CUG/Fortus! Dar asa......
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community