|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Feb 2007 00:54:50 Titlul subiectului: Diesel-electrobuze Z.I.S. 154 transformate in troleibuze |
76485 |
|
Din această poză ar rezulta că cel puțin 1 diesel-electrobuz Z.I.S. 154 ar fi fost transformat în troleibuz.
Am pus spre comparație o poză cu un troleibuz MTD 82D (care au circulat și în București) și poză cu un Z.I.S. 154.
Se poate observa că față de troleibuzul M.T.D. 82D, la troleibuzul din poza lui Silviu diferă caseta de direcție, care este asemenea cu cea de la Z.I.S. 154, nu se dechid toate ferestrele de pe partea stângă (la fel ca la Z.I.S. 154) și apare și sigla Z.I.S. !
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
28.86 kb |
Vizualizat: |
de 21371 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.59 kb |
Vizualizat: |
de 21371 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
34.43 kb |
Vizualizat: |
de 21371 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 16 Noi 2009 23:39:42 Titlul subiectului: |
120148 |
|
In anul 1953 au fost achiziționate autobuze ZIS-154 produse de ZIS-Moscova (Завода им. Сталина), actuala ZIL (Завода им. Лихачева). Acestea erau echipate cu un motor pe benzină care antrena un electrogenerator, care, la rândul său, alimenta 2 motoare electrice de tracțiune ce puneau în mișcare, separat, roțile dreapta și stânga ale axei din spate. Nefiind fiabile, la ATELIERELE CENTRALE ITB (actualul URAC), au fost modificate demontându-se motorul pe benzină si generatorul, în locul lor a fost montat un adaptor de la 750V (tensiunea din rețea) la tensiunea de lucru a electromotoarelor și s-au montat captatori, transformându-le astfel în troleibuze.
O variantă mai plauzibilă este că au fost înlocuite și electromotoarele de tracțiune originale cu unele având alimentarea la 750V curent continuu, similare cu cele care echipau troleibuzele MTB-82D.
În același an, 1953, au fost achiziționate autobuze ZIS-155 produse de ZIS-Moscova.
Conform datelor furnizate de uzina constructoare, primele autobuze ZIS-154 au avut motor DIESEL IAZ-204D (ЯАЗ-204Д) cu o putere de 112CP, produs la Iaroslavli (Ярославский Автомобильный Завод). Dovedindu-se nefiabil, următoarele autobuze au fost echipate cu motor DIESEL GENERAL MOTORS-4-7, de 6 cilindri, ?? CP.(Produs de ei după unul original ?, importat ?, nu se specifică).
Ultimile autobuze construite au fost echipate cu "motor cu aprindere prin scânteie", deci pe benzină, ZIS-120 (ЗИС-120) cu 12 cilindri "opozabili", probabil în V, de 180CP, și au fost redenumite ZIS-154A.
Interesantă este informația că autobuzele ZIS-154 care au circulat la Tbilisi (în actuala Gruzie) au fost convertite în troleibuze. Deci, nu numai la București.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
32.42 kb |
Vizualizat: |
de 19402 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.89 kb |
Vizualizat: |
de 19401 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.47 kb |
Vizualizat: |
de 19401 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.67 kb |
Vizualizat: |
de 19401 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
33.25 kb |
Vizualizat: |
de 19401 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
nbirna
Data înscrierii: 12/Mai/2010 Ultima vizita: 21/Sep/2023 Mesaje: 97 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 11 Iun 2011 12:53:37 Titlul subiectului: |
144521 |
|
Încă o imagine a autobuzului (electrobuz, de fapt) ZIS, care a fost folosit la București în anii 50, transformat în troleibuz
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.94 kb |
Vizualizat: |
de 15311 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|