|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 19 Apr 2010 14:34:10 Titlul subiectului: |
126011 |
|
L-am vazut pe viu duminica trecuta in Budapesta. Vizitam parlamentul, si cand am ajuns pe latura cladirii dinspre Dunare am vazut acest mijloc de transport mai original. Postez cateva poze cu el.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.75 kb |
Vizualizat: |
de 10749 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.26 kb |
Vizualizat: |
de 10749 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.73 kb |
Vizualizat: |
de 10749 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.39 kb |
Vizualizat: |
de 10749 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.53 kb |
Vizualizat: |
de 10749 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
arthurarad
Data înscrierii: 27/Oct/2008 Ultima vizita: 21/Aug/2015 Mesaje: 466 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 19 Apr 2010 15:34:07 Titlul subiectului: |
126019 |
|
Iata cateva date interesante adunate din filmuletele anterioare referitoare la autobuzul-amfibiu:
- ca si autobuz e inmatriculat in Ungaria, dar ca barca e inmatriculat in Malta;
- motorul are 290 CP;
- manevrarea autobuzului in apa se face cu un joystick (nu stiu denumirea corecta), nu cu volanul;
- a costat 355.000 de euro, fara sa fie incluse taxele de inmatriculare in aceasta suma;
- exista doar doua persoane in Ungaria care au permis de conducere a unui autobuz si a unei barci, si ambii lucreaza la firma care detine autobuzul.
_________________ Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 06 Apr 2011 19:06:52 Titlul subiectului: |
142300 |
|
Aici se pot gasi informatii in engleza despre autobuzul amhibiu (Amfi-bus) din Budapesta. Plecarea lui are loc din zona Roosvelt ter in apropiere de Podul cu Lanturi si foarte aproape de punctul terminus al funicularului care merge la Castelul Buda. Aici puteti vedea preturile unui tur cu acest autobuz, de 7500 de forinti pentru un adult si 5000 de forinti pentru un copil. Aici puteti vedea orarul pe luna aprilie.
Poza 1 a fost realizata de mine iar pozele 2 si 3 au fost realizate de colega mea, Ionica Guinea.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.28 kb |
Vizualizat: |
de 8717 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
170.38 kb |
Vizualizat: |
de 8717 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
183 kb |
Vizualizat: |
de 8717 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 17 Iun 2011 09:51:56 Titlul subiectului: Ungaria, Budapesta: Amfibuzul RiverRide |
144616 |
|
Weekend-ul trecut am fost in excursie la Budapesta si am profitat de prilej pentru a face o plimbare cu amfibuzul despre care aflasem citind topicul
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=11342
Am facut un topic nou la Ungaria/Budapesta pentru ca e vorba in mod concret de amfibuzul budapestean.
Plecarea se face din Piata Roosevelt, imediat langa Podul cu Lanturi, un punct de reper turistic emblematic pentru Budapesta. Ca element de orientare si mai concret, mentionat de altfel si pe bilet, este hotelul Four Seasons.
Pretul biletului este de 7.500 forinti, aproximativ 30 de euro, si se pot cumpara de la fata locului.
Cel putin in perioada asta plecarile erau la 10:00, 12:00, 15:00 si 17:00.
Calatoria propriu-zisa dureaza cam 1 ora si 40 de minute, cam vreo 20-30 de minute dureaza turul prin zona turistica centrala a orasului, apoi autobuzul se indreapta spre chei si ura! ... baldabac in Dunare!
In pozele 1 si 2 vedeti pliantele de prezentare a "autobuzului plutitor", iar in pozele 3 si 4 vedeti cum arata biletele propriu-zise.
In restul pozelor vedeti autobuzul propriu-zis. Pe partea dreapta a lui nu am putut face poze mai bune pentru ca pe de o parte autobuzul era parcat (sau ancorat ?!? ) chiar langa un copac si pe de alta parte pe langa el roiau curiosii care-si faceau poze si calatorii care abia asteptau sa urce pentru cursa urmatoare...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
144.83 kb |
Vizualizat: |
de 8310 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.24 kb |
Vizualizat: |
de 8310 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
34.01 kb |
Vizualizat: |
de 8310 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
34.44 kb |
Vizualizat: |
de 8310 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.33 kb |
Vizualizat: |
de 8310 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.38 kb |
Vizualizat: |
de 8310 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.6 kb |
Vizualizat: |
de 8310 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.19 kb |
Vizualizat: |
de 8310 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.57 kb |
Vizualizat: |
de 8310 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98 kb |
Vizualizat: |
de 8310 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 17 Iun 2011 10:03:39 Titlul subiectului: |
144617 |
|
In pozele 1- 3 vedeti din nou poze exterioare cu amfibuzul iar in pozele 4 - 7 vedem niste poze mai detaliate, pas cu pas, pe partea stanga.
In pozele 8 - 10 vedem detalii cu rampa de acces in amfibuz.
Fiind vorba de un vehicul amfibiu, podeaua amfibuzului este ridicata si probabil din motive de etanseitate/flotabilitate nu dispune de trepte interioare ca autocarele clasice. Usa seamana mai degraba cu una de la avioanele de mici dimensiuni, se coboara si are trepte pe partea ei interioara.
In poza 10 este o imagini a zonei usii vazuta dinspre interior.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.22 kb |
Vizualizat: |
de 8308 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
152.6 kb |
Vizualizat: |
de 8308 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.09 kb |
Vizualizat: |
de 8308 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.02 kb |
Vizualizat: |
de 8308 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.74 kb |
Vizualizat: |
de 8308 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.44 kb |
Vizualizat: |
de 8308 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.92 kb |
Vizualizat: |
de 8308 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.85 kb |
Vizualizat: |
de 8308 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.05 kb |
Vizualizat: |
de 8308 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.76 kb |
Vizualizat: |
de 8308 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 17 Iun 2011 10:40:06 Titlul subiectului: |
144620 |
|
Acum alte cateva poze:
Poza 1. Ca orice vehicul plutitor, amfibuzul din povestea noastra este dotat si el cu ... colaci si veste de salvare.
Inainte de a pleca in croaziera ni s-a facut un scurt instructaj despre masurile de prim ajutor in caz de "diverse".
Foarte interesante mi s-au parut precizarile facute catre calatori de a nu se ridica in picioare in timpul mersului si de a nu se ingramadi pe o singurta parte, existand riscul de a dezechilibra vehiculul si chiar de rasturnare din cauza balansului, amfibuzul fiind departe de forma clasica, hidrodinamica, a vehiculelor plutitoare, aratand mai degraba ca o cutie mare si grea de cateva zeci de tone...
De altfel, in timpul croazierei am putut constata pe pielea noastra ce se intampla cand pe langa noi treceau in viteza diverse vapoare si salupe, din cauza valurilor generate de ele amfibuzul prindea un balans semnificativ, iar la un moment dat, in filmulete, am surprins si momente in care valurile maricele se spargeau de parbrizul vehiculului, soferul/"capitan" pornind stergatoarele...
Pozele 2 – 3: Bordul amfibuzului.
Poza 4: Locul ghidei
Poza 5: Autobuzul era dotat cu echipament de navigatie, permanent comunica si se coordona astfel incat sa nu se intersecteze cu alte vapoare, de altfel, atunci cand veneau vapoare mari noi ne departam mult pentru a ne feri de efectele valurilor generate...
Poza 6 - 7: Vedere prin parbriz in timpul coborarii spre rampa de lansare in Dunare si apoi...
Poza 8: Ciocanel de spart geamul... probabil pentru utilizarea ca autobuz, dar pentru utilizarea ca vaporas nu era bine sa aiba si niste superglue sau ceva de genul, pentru a etansa in caz de ...
Poza 9: Din nou rampa de acces.
Poza 10: Detaliu al ... ancorelor cu care era dotat amfibuzul...
In incheiere, va invit sa urmariti si filmuletele facute cu ocazia acestei excursii, disponibile in Arhiva Video Tramclub, la
http://video.tramclub.org/Budapesta
Nota: Trebuie sa va logati cu username si parola pentru a putea vizualiza filmuletele.
In afara de unul dintre filmulete, celelalte au si sunet si puteti sa ascultati si ceea ce spune ghida, in engleza si germana.
Cel mai interesant mi se pare primul filmulet, 01-IntrareaInApa.mov, in care amfibuzul coboara rampa de pe chei si plonjeaza in Dunare.
Ca amuzament, ghida povestea ca in primele zile de functionare ale hidrobuzului cei aflati pe mal au sunat panicati la numerele de urgenta raportand "incidentul" cu autobuzul "cazut" in Dunare ...
La fel de interesant mi se pare filmuletul 09-IesireaDinApa.mp4 in care amfibuzul trebuie sa urce inapoi rampa de pe chei, e aceeasi si la intrare si la iesire.
Ghida ne-a povestit ca in ciuda aparentelor, partea mai grea nu este plonjarea in Dunare, ci iesirea, pentru ca atat curentii, cat si valurile sau diverse obiecte plutitoare pot usor "deraia" vehiculul de pe traiectoria spre rampa, caz in care amfibuzul trebuie sa reia incercarea, existand altfel riscul sa se rastoarne daca nu se incadreaza corect...
Am avut cea mai buna dovada in acest sens cand in apropiere de rampa a aparut un ditamai busteanul adus de Dunare, din cauza caruia a trebuit sa facem o pirueta, sa-l lasam sa treaca si abia apoi sa incerce din nou sa urce.
Restul de filmulete sunt de pe traseul acvatic, bucurati-va de ele si admirati privelistea minunata oferita de un oras civilizat si comaparati cu tigania din Romania ... suntem departe de tot de lumea civilizata...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.84 kb |
Vizualizat: |
de 8304 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.52 kb |
Vizualizat: |
de 8304 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.44 kb |
Vizualizat: |
de 8304 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.23 kb |
Vizualizat: |
de 8304 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.89 kb |
Vizualizat: |
de 8304 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.67 kb |
Vizualizat: |
de 8304 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.14 kb |
Vizualizat: |
de 8304 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123.85 kb |
Vizualizat: |
de 8304 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.31 kb |
Vizualizat: |
de 8304 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.12 kb |
Vizualizat: |
de 8304 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|