Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Ungaria, Budapesta: Hev (trenuri suburbane)

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa Centrala si de Est
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 13/Sep/2020
Mesaje: 1289
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mar 25 Aug 2015 20:50:12    Titlul subiectului: Ungaria, Budapesta: Hev (trenuri suburbane) 181145

In Budapesta exista un sistem de trenuri suburbane care poarta denumirea HEV fiind exploatat de BKV (operatorul de stat din Budapesta). Aceste trenuri fac legatura intre oras si suburbii precum si cu alte orase din jur. Exista 5 linii:
H5: Szentendrei HÉV Batthyány tér M - Szentendre
H6; Ráckevei HÉV Közvágóhíd - Ráckeve
H7: Csepeli HÉV Boráros tér - Csepel
H8: Gödöllői HÉV Örs vezér tére M - Gödöllő
H9: Csömöri HÉV Örs vezér tére M - Csömör
Sistemul este deservit de trenuri vechi fabricate in anii 1970 in fosta Germanie de est, insa sunt bine intretinute, singurele impedimente fiind lipsa aerului conditionat si imposibilitatea utilizarii lor de catre persoanele cu mobilitate redusa.
In continuare cateva poze din gara Szentendre. De precizat ca in prezent trenurile circula doar intre Szentendre si Margit hid. Intre Margit hid si Batthyány tér se desfasoara lucrari de modernizare, in locul trenurilor circuland autobuze.

_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 13/Sep/2020
Mesaje: 1289
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Mar 25 Aug 2015 20:55:33    Titlul subiectului: 181146

Ma scuzati pentru claritate, dar lumina in batea din fata.


DSCN0206.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  714.8 kb
 Vizualizat:  de 3171 ori

DSCN0206.JPG



DSCN0220.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  698.65 kb
 Vizualizat:  de 3171 ori

DSCN0220.JPG



DSCN0221.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  687.47 kb
 Vizualizat:  de 3171 ori

DSCN0221.JPG



_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Mai 2019 11:05:33    Titlul subiectului: Re: Ungaria, Budapesta: Hev (trenuri suburbane) 200650

Volvo a scris:
In Budapesta exista un sistem de trenuri suburbane care poarta denumirea HEV fiind exploatat de BKV (operatorul de stat din Budapesta

HEV-ul este exploatat de MAV (compania de stat a cailor ferate) nu de BKV.
Asta am constatat la ultima mea vizita in Budapesta.
Link catre Wikipedia, aici.

Interesant este ca trei din cele patru linii au fost date in exploatare in perioada 1887-1888.

Ultima linia data in exploatare a fost cea dintre Csepel si Boráros tér, in 1951, conform site-ului Wikipedia.



Budapesta, 30 aprilie 027.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.4 kb
 Vizualizat:  de 1233 ori

Budapesta, 30 aprilie  027.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Mai 2019 11:10:28    Titlul subiectului: 200651

Acum cateva impresii despre HEV. Anul asta am stat la un prieten in sudul Budapestei, in apropiere de Csepel (vezi harta, postare precedenta). Csepel este ca o insula intre doua brate ale Dunarii. Este o zona cu case dar si cu multe blocuri de locuinte, cu densitate mare a populatiei.

Linia 7, HEV, este singura din cele patru linii care nu iese din Budapeste. Este si cea mai scurta linia dintre cele patru.

Cu mentiunea ca liniile 8-9, au un traseu comun, apoi se ramifica, de aceea le consider o singura linie.

In Csepel am stat pe strada......Cluj Napoca (Kolozsvár Utca) situata la cateva minute de mers pe jos de statia HEV de la Csepel.

Pentru inceput, postez cateva poze de la gara Csepel.



Budapesta, 30 aprilie 016.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.16 kb
 Vizualizat:  de 1231 ori

Budapesta, 30 aprilie  016.jpg



Budapesta, 30 aprilie 018.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.81 kb
 Vizualizat:  de 1231 ori

Budapesta, 30 aprilie  018.jpg



Budapesta, 30 aprilie 019.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.53 kb
 Vizualizat:  de 1231 ori

Budapesta, 30 aprilie  019.jpg



Budapesta, 30 aprilie 022.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.82 kb
 Vizualizat:  de 1231 ori

Budapesta, 30 aprilie  022.jpg



Budapesta, 30 aprilie 023.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.08 kb
 Vizualizat:  de 1231 ori

Budapesta, 30 aprilie  023.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Mai 2019 11:14:07    Titlul subiectului: 200652

Linia 7 este si cel mai scur traseu, intre Csepel si Boráros tér.
Distanta dintre primele doua statii (Csepel-Karácsony Sándor utca (Sándor Karácsony Street)-Szent Imre tér (Saint Emeric Square)) este destul de mica. HEV-ul merge pe mijlocul strazii, fiind separat de trafic, gen sistem light rail.



Budapesta, 30 aprilie 014.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.27 kb
 Vizualizat:  de 1230 ori

Budapesta, 30 aprilie  014.jpg



Budapesta, 30 aprilie 015.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.18 kb
 Vizualizat:  de 1230 ori

Budapesta, 30 aprilie  015.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Mai 2019 11:18:10    Titlul subiectului: 200654

Apoi, distanta dintre statii este mai mare de un kilometru, iar viteza trenului ajunge la 70 km/ora.

Statia terminus este Boráros tér, in apropiere de podul Petőfi híd, unde sunt conexiuni cu tramvaiele 4 si 6 (un fel de echivalent al tramvaiului 41 din Bucuresti) precum si cu tramvaiul de pe linia 2. De asemenea sunt conexiuni si cu cateva linii importante de autobuz: https://hu.wikipedia.org/wiki/H7-es_H%C3%89V

Cand am ajuns la Boráros tér era ora de varf. In statia HEV venea un „puhoi” de oameni, in special de la statia de tramvai, unde opresc liniile 4 si 6.



Budapesta, 30 aprilie 030.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  149.52 kb
 Vizualizat:  de 1229 ori

Budapesta, 30 aprilie  030.jpg



Budapesta, 30 aprilie 031.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  136.93 kb
 Vizualizat:  de 1229 ori

Budapesta, 30 aprilie  031.jpg



Budapesta, 30 aprilie 032.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.73 kb
 Vizualizat:  de 1229 ori

Budapesta, 30 aprilie  032.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Mai 2019 11:21:12    Titlul subiectului: 200655

Prezint si cateva poza cu interiorul trenului, facute la Csepel, cand inca nu se urcau multi calatori.
Exista harti, atat in maghiara cat si in engleza. La mijlocul vagonului exista validatoare.
Abonamentele de o zi pe Bkk sunt valabile si pe HEV, in limita orasului.
Pe linia 7, la orele de varf, HEV-ul este compus din 6 vagoane.
Cand m-am intors la Csepel, dupa ora 23:00, HEV-ul era compus numai din trei vagoane.



Budapesta, 30 aprilie 024.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.14 kb
 Vizualizat:  de 1228 ori

Budapesta, 30 aprilie  024.jpg



Budapesta, 30 aprilie 025.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.59 kb
 Vizualizat:  de 1228 ori

Budapesta, 30 aprilie  025.jpg



Budapesta, 30 aprilie 026.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.16 kb
 Vizualizat:  de 1228 ori

Budapesta, 30 aprilie  026.jpg



Budapesta, 30 aprilie 028.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.96 kb
 Vizualizat:  de 1228 ori

Budapesta, 30 aprilie  028.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Mai 2019 11:28:59    Titlul subiectului: 200657

Ca si asezare, Csepel ar veni, cu aproximatie, cu zona IMGB din Bucuresti. Zona a devenit foarte aglomerata, mai ales in ultimii ani, multi s-au mutat din zonele rurale in oras, mai ales in sudul Budapestei, unde preturile la chirii sunt (inca) mai mici.
Dimineata, podul Rákóczi este arhiplin, din cauza celor care vor sa iasa din Csepel pe celalat mal al Dunarii.
Am inteles ca autoritatile planuiesc sa mai construiasca un pod rutier peste Dunare, sa mai decongestioneze podul Rákóczi de aglomeratia matinala.
Autoritatile din Ungaria mai au in plan si cresterea nivelului de trai de la sate, prin acordarea facilitatii firmelor care vor sa creeze locuri de munca in zona rurala, pentru a-i determina pe oameni s aramana cat mai aproape de zonele de unde sunt si sa nu vina in Budapesta in cautare de lucru sa aglomereze si mai tare orasul.

Ce mi-a placut mult este ca prietenul la care am stat in Csepel, desi are masina, nu se deplaseaza cu ea in centrul orasului.
O lasa acasa sau langa statia Csepel, ia Hev-ul pana la capat, apoi ia tramvaiul 4 sau 6 pana la Oktogon, de acolo metroul de pe magistrala 1, pana la Deak Ferenc (in apropiere de centru). Noi am facut traseul invers la intoarcere. Pare complicat, sa schimbi trie mijloace de transport, dar in Budapesta, tramvaiele merg cu 50 km/ora intre statii (un user din Bucuresti se mira ca tramvaiele merg repede Very Happy ), iar metroul vine des. Practic, chiar daca schimbi trei mijloace de transport in comun, nu astepti mult in statie, iar acestea se deplaseaza cu o viteza corespunzatoare.

Si in Budapesta mai este ceva, ceea ce in Bucuresti lipseste si anume, Civilizatia.



Budapesta, 30 aprilie 029.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.07 kb
 Vizualizat:  de 1227 ori

Budapesta, 30 aprilie  029.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Dec 2019 15:57:39    Titlul subiectului: 204731

Prietenii mei din Budapesta mi-au spus ca exista o intentie a autoritatilor locale de a transforma linia 7 HEV, care circula intre Csepel si Boráros tér, intr-o linie de tramvai. Ideea ar fi sa existe un tramvai care sa circual din zona centrala a Budapestei pana in Csepel, iar linia HEV care merge la Csepel sa fie transformata in tramvai. Unul dintre motivele pentru care autoritatile ar vrea ca linia 7 HEV sa fie transformata in tramvai este legata de un alt proeict, acela de a face un mare station in apropiere de Szabadkikötő, care se afla la doua statii de Boráros tér si la trei statii de Csepel.


Budapesta, 19-22 decembrie 277.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.48 kb
 Vizualizat:  de 863 ori

Budapesta, 19-22 decembrie  277.jpg



Budapesta, 19-22 decembrie 278.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.24 kb
 Vizualizat:  de 863 ori

Budapesta, 19-22 decembrie  278.jpg



Budapesta, 19-22 decembrie 279.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.97 kb
 Vizualizat:  de 863 ori

Budapesta, 19-22 decembrie  279.jpg



Budapesta, 19-22 decembrie 280.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.52 kb
 Vizualizat:  de 863 ori

Budapesta, 19-22 decembrie  280.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Dec 2019 15:59:19    Titlul subiectului: 204732

Acum, indiferent daca linia 7 HEV va fi transformata sau nu in tramvai este nevoie de o modernizare a acesteia, atat a sinelor cat si a ramelor. Evident pentru acest lucru trebuie multi bani


Budapesta, 19-22 decembrie 281.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.96 kb
 Vizualizat:  de 862 ori

Budapesta, 19-22 decembrie  281.jpg



Budapesta, 19-22 decembrie 282.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.9 kb
 Vizualizat:  de 862 ori

Budapesta, 19-22 decembrie  282.jpg



Budapesta, 19-22 decembrie 283.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.98 kb
 Vizualizat:  de 861 ori

Budapesta, 19-22 decembrie  283.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Dec 2019 16:03:06    Titlul subiectului: 204733

Unul dintre dezavantajele linie 7 HEV este faptul ca nu are conexiune directa cu metroul. Statia terminus de la Boráros tér este langa podul Petőfi. Pentru a ajunge la metrou, fie iei tramvaiele 4 sau 6, fie iei tramvaiul 2, care merge aproape de centru.
Practic, ca sa ajungi din Csepel pana in centru, trebuie sa schimbi de cel putin doua ori. Chiar si asa, sistemul de transport al Budapestei este foarte bine pus la punct, inclusiv intr-o zi de duminica.



Budapesta, 19-22 decembrie 285.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  138.46 kb
 Vizualizat:  de 860 ori

Budapesta, 19-22 decembrie  285.jpg



Budapesta, 19-22 decembrie 286.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.59 kb
 Vizualizat:  de 860 ori

Budapesta, 19-22 decembrie  286.jpg



Budapesta, 19-22 decembrie 284.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.87 kb
 Vizualizat:  de 858 ori

Budapesta, 19-22 decembrie  284.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Dec 2019 16:09:07    Titlul subiectului: 204734

Csepel este al 21-lea district al Budapestei. Se afla in sudul capitalei Ungariei si este marginita de Dunare dar si de un brat al fluviului, prin urmare, este un fel de insula.
Exista doua poduri rutiere de accest in Csepel, peste Dunare. La sud de Csepel exista cateva localitati.
Cartierul are in jur de 85000 de locuitori, de 3,3 ori mai putin decat in Drumul Taberei.
Cartierul este legat de doua linii HEV de restul Budapestei, cea mai directa linia fiind 7.

O diferenta totusi intre accesibilitatea din centrul capitalei spre Csepel comparativ cu accesibilitatea din centrul Bucurestiului spre.......Drumul Taberei.

In Csepel sunt atat blocuri cat si case. Eu am stat in Csepel la un prieten de-al meu si mi-a placut foarte mult zona.



Budapesta, 19-22 decembrie 362.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.78 kb
 Vizualizat:  de 857 ori

Budapesta, 19-22 decembrie  362.jpg



Budapesta, 19-22 decembrie 363.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.01 kb
 Vizualizat:  de 857 ori

Budapesta, 19-22 decembrie  363.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Dec 2019 16:19:27    Titlul subiectului: 204736

Sistemul de informare de la Boráros tér arata atat timpul de sosire pana la urmatorul vehicul in statie cat si pentru HEV, indiferent daca este in statia HEV-ului sau daca este in statia tramvaielor 4 si 6 sau in statia lui 2.


Budapesta, 19-22 decembrie 360.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.12 kb
 Vizualizat:  de 854 ori

Budapesta, 19-22 decembrie  360.jpg



Budapesta, 19-22 decembrie 361.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.63 kb
 Vizualizat:  de 854 ori

Budapesta, 19-22 decembrie  361.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa Centrala si de Est Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community