Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Ungaria, Budapesta: Metroul
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa Centrala si de Est
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Oct/2017
Mesaje: 684
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 30 Ian 2009 00:33:17    Titlul subiectului: 105154

Au sosit primele doua unitati a primei rame de metrou Alstom la Budapesta (din 34 de rame) O rama este formata din 5 unitati de 20m. Aceste rame sunt construite la fabrica Alstom din Katowice (PL). Unitatile sunt aduse pe trailer cu o viteza de max 20 km/h ocolind podurile mai joase demontand indicatoarele care intra in gabaritul in inaltime.
Treptat se vor inlocui vechile rame rusesti de pe linia 2 (rosu) si vor popula noua linie 4 care este in constructie.
Prima problema aparuta este ca pentru a putea omologa si pentru atestarea unei rame legea prevede un drum de test parcurs pe o pista dreapta de 1 km care pe cel putin 400 m sa fie la nivel constant pentru fiecare rama in parte. Pe tronsonul deja finalizat de pe linia 4 organul de certficare nu a acceptat testarea, iar in remiza metroului albastru unde a fost dus prima rama este loc pentru construirea unei linii lungi de doar 500 m. Pe linia 2 ar posibila testarea, insa rama poate fi dusa acolo doar pe liniile de cale ferata ale MAV, dar operatiunea ar costa circa 3,5 mil. Euro. O solutie si mai costisitoare ar fi costruirea unei piste de testare intre doua statii de pe calea ferata MAV care ar costa 9 mil. Euro.

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!


Ultima modificare efectuată de către zsizsi la Vin 30 Ian 2009 00:55:46, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 01 Feb 2009 19:15:27    Titlul subiectului: 105311

zsizsi a scris:
Au sosit primele doua unitati a primei rame de metrou Alstom la Budapesta (din 34 de rame).

Cateva imagini.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2017
Mesaje: 650
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 14 Feb 2009 16:18:01    Titlul subiectului: 106075

Si un filmulet cu prezentarea pentru presa:

http://index.hu/video/2009/02/10/uj_metro_a_kopar_21._szazad/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 13 Sep 2009 15:26:05    Titlul subiectului: 116785

Pentru o saptamana am fost la un curs de formare langa Budapesta. Am avut ocazia sa dau o raita si in frumosul oras si pe langa monumentele vizitate am facut si o scurta radiografie a transportului lor in comun. Incep cu o scurta prezentare a metroului. In Budapesta metroul lor are trei magistrale, diferentiate la ei mai mult prin culori decat prin numarul magistralei ca la noi. Magistrala 1 sau "magistrala galbena" face legatura intre Mexicoi ut. si Vorosmarty ter. (in apropiere de Dunare), magistrala 2 sau "magistrala rosie" cu care am mers cel mai mult cat am fost la unguri, face legatura intre gara Deli (a doua gara ca importanta in Budapesta) gara Keleti si Orsvezertere, si in final magistrala 3 "magistrala albastra" mai lunga decat precedentele doua, care face legatura intre cartierul Ujpest (Ujpest-Kozpont), gara Nyugati si Kobania-Kispest. Toate cele trei magistrale se intalnesc in statia Deak Ferenk ter, daca pastram proportiile un fel de statie Piata Unirii I si II de la noi. Metroul este folosit atat de turisti cat si de localnici, frecventa trenurilor fiind intre 2 si 5 minute, in orele de varf trenurile venind intre 2 si 3 minute pe magistrala rosie (M2) si cam 3 minute pe magistrala 1 (galbena) cu care am circulat cat am fost in Budapesta. In constructie se afla si magistrala 4 sau "magistrala verde", care va face legatura intre gara Kelenfoldi (ca o paranteza, intre Deli si Kelenfoldi poti ajunge cu trenul regional) si Bosnyak ter. Colegii mei maghiari de la curs erau foarte nemultumiti ca lucrarile treneaza de mai multi ani, ultimul termen avansat pentru finalizarea magistralei verde fiind sfarsitul lui 2010. Daca ar sti ei ca la vecinii lor din est se poate si mai rau.
In fiecare statie se gaseste harta metroului (inclusiv trenurile suburbane HEV) si harta orasului, chiar daca nu sti orasul, poti sa te ghidezi foarte bine dupa hartile de la metrou (poza 1). Deoarece poza cu harta nu a iesit foarte clara, mai postez si o poza cu magistralele lor luate de pe site-ul http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Budapest_Metro_Map.PNG



Captured 2009-9-9 00017.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.74 kb
 Vizualizat:  de 20739 ori

Captured 2009-9-9 00017.JPG



harta metrou budapesta.PNG
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.14 kb
 Vizualizat:  de 20739 ori

harta metrou budapesta.PNG



Captured 2009-9-9 00021.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.8 kb
 Vizualizat:  de 20739 ori

Captured 2009-9-9 00021.JPG



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Dum 13 Sep 2009 16:02:48, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 13 Sep 2009 15:35:12    Titlul subiectului: 116786

Cel mai des am circulat cu magstrala rosie, pe ruta Gara Deli-Gara Keleti via Deak Ferenk Ter. Fata de magistrala galbena mi s-a parut mult mai adanca, chiar la adancime mai mare decat metroul nostru, pe urma am vazut si motivul, traverseaza Dunarea. Cand am coborat pentru prima oara pe scara rulanta in statie mi-am adus aminte de pozele cu metroul rusesc. Primele poze sunt realizate in statia Gara Deli (capul sudic de linie pentru magistrala rosie). Pe M2 toate statiile sunt cu peron central de tip insula, din metrou cobori pe partea stanga. De fapt cred ca toate statiile lor sunt de acest tip. Nu prea mi-am dat seama cum vine sina III la ei (alimentare curent).


Captured 2009-9-9 00007.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.41 kb
 Vizualizat:  de 20738 ori

Captured 2009-9-9 00007.JPG



Captured 2009-9-9 00008.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  42 kb
 Vizualizat:  de 20738 ori

Captured 2009-9-9 00008.JPG



Captured 2009-9-9 00010.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.63 kb
 Vizualizat:  de 20738 ori

Captured 2009-9-9 00010.JPG



Captured 2009-9-9 00011.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.38 kb
 Vizualizat:  de 20738 ori

Captured 2009-9-9 00011.JPG



Captured 2009-9-9 00012.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.77 kb
 Vizualizat:  de 20738 ori

Captured 2009-9-9 00012.JPG



Captured 2009-9-9 00013.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.01 kb
 Vizualizat:  de 20738 ori

Captured 2009-9-9 00013.JPG



Captured 2009-9-9 00015.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.43 kb
 Vizualizat:  de 20738 ori

Captured 2009-9-9 00015.JPG



Captured 2009-9-9 00016.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.68 kb
 Vizualizat:  de 20738 ori

Captured 2009-9-9 00016.JPG



Captured 2009-9-9 00014.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.77 kb
 Vizualizat:  de 20738 ori

Captured 2009-9-9 00014.JPG



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată guest la Lun 19 Apr 2010 20:26:04, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 13 Sep 2009 15:47:16    Titlul subiectului: 116787

Urmatoarele poze sunt realizate in statia Deak Ferenk Ter, un important nod al retelei de metrou de la ei, unde se intalnesc toate magistralele actuale. Nu mi-am dat seama cum este treaba cu fotografierea in interiorul statiilor de metrou de la ei, i-am intrebat pe paznici, dar nu stiau decat ungureste si ei credeau ca vreau sa gasesc o cabina foto si imi tot aratau directia unde este Laughing . Colega mea de curs iranianca, stabilita de 2 ani in Budapesta imi spunea ca metroul unguresc este mic copil pe langa metroul din Teheran (statii si trenuri noi). Neavand informatii proaspete despre metroul din Teheran am crezut-o pe cuvant. Dar sa ne intoarcem totusi la oile maghiare si sa va prezint in continuare trei poze cu statia Deak Ferenk Ter, prima cu capatul peronului central, a doua cu scarile rulante care duceau spre iesire si/sau corespondanta cu magistralele galbena si albastra, si ultima cu partea aeriana a statiei.
Ce am remarcat la magstrala rosie ? Foarte mula paza la intrarile in statii, proababil si fiindca erau multi turisti care foloseau acest metrou. De altfel cine vine in Budapesta si nu are foarte mult timp pentru vizitat, ii recomand sa foloseasca metroul, ajunge cu el in multe puncte de interes cum ar fi: Catedrala Sf. Stefan sau Opera (magistrala galbena), Parlamentul (magistrala rosie), Podul Lanturilor (destul de aproape de magistrala rosie).
Pretul unei calatorii este de 300 de forinti, un abonament valabil pentru o zi costa 1550 de forinti (pozele 4-5). Pentru bilete sunt un fel de compostoare electronice la intrarea in metrou, pentru abonamente, trebuie sa le arati paznicilor de la intrarea in metrou. Am observat ca pe magistrala rosie trebuie sa le arati biletul sau abonamentul si la iesirea din metrou,



Captured 2009-9-9 00018.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.28 kb
 Vizualizat:  de 20734 ori

Captured 2009-9-9 00018.JPG



Captured 2009-9-9 00020.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.49 kb
 Vizualizat:  de 20734 ori

Captured 2009-9-9 00020.JPG



Captured 2009-9-9 00023.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.33 kb
 Vizualizat:  de 20734 ori

Captured 2009-9-9 00023.JPG



Scan09-09-13 1551.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.42 kb
 Vizualizat:  de 20733 ori

Scan09-09-13 1551.jpg



Scan09-09-13 1552.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.27 kb
 Vizualizat:  de 20733 ori

Scan09-09-13 1552.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată guest la Lun 19 Apr 2010 20:27:39, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 13 Sep 2009 16:12:24    Titlul subiectului: 116793

In final cateva cuvinte despre ramele de metrou. Au mai fost prezentate pe scurt in pagina anterioara acestui topic, pe magistrala rosie sunt de provenienta ruseasca, nu sunt noi, din contra, dar isi fac treaba cu brio transportand localnicii si turistii spre destinatie, ajung si la 80 de km/ora, nu sunt foarte silentioase, vagoanele nu comunica intre ele ca ramele Movia din Bucuresti, dar mie personal mi s-au parut foarte confortabile. Din nou colegii mei unguri de la curs le-au criticat spunand ca nu sunt decat niste vechituri Very Happy Primele doua poze cu interiorul si exteriorul le-am facut eu in statia gara Deli, din pacate Cannon-ul meu are niste limite asa ca am mai luat doua poze de pe Wilkpedia.


Captured 2009-9-9 00224.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.68 kb
 Vizualizat:  de 20724 ori

Captured 2009-9-9 00224.JPG



Captured 2009-9-9 00225.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.74 kb
 Vizualizat:  de 20724 ori

Captured 2009-9-9 00225.JPG



Interior metrou Budapesta.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.38 kb
 Vizualizat:  de 20724 ori

Interior metrou Budapesta.jpg



Metrou Budapesta.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.96 kb
 Vizualizat:  de 20724 ori

Metrou Budapesta.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată guest la Lun 19 Apr 2010 20:28:33, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Apr 2010 19:55:51    Titlul subiectului: mmm 126366

Prezentarea magistralei 1 de metrou din Budapesta, cea mai veche linie electrica de metrou din Europa. Linia 1 sau "metroul galben" a fost data in folosinta in anul 1896, pe portiunea cuprinsa intre Vörösmarty tér si Széchenyi fürdõ. Constructia magistralei a inceput in anul 1894, participand 2000 de muncitori. Metoda de lucru a fost sapa si acopera. Mult mai tarziu, in 1973 metroul a fost prelungit pana la Mexikói út. In total magistrala galbena are o lungime de 5 km, si o buna bucata de drum merge de-a lungul Bulevardului Andrássy, una dintre cele mai frumoase artere din Budapesta. De altfel va recomand sa o vizitati daca aveti drum pe acolo. Mai multe informatii despre aceasta magistrala se gasesc aici sau aici
Pentru inceput postez harta acestei linii de metrou, este prezenta in toate ramele, de asemenea poze cu interorul si exteriorul vehiculelor. Acestea sunt niste tramvaie de tip MillFav, mai multe informatii se gasesc aici (traducerea cu Google este destul de aproximativa). De asemenea informatii referitoare la aceste vehicole au fost postate de catre userul manOo in pagina a doua a acestui topic.
Din cate am vazut tramvaiele sunt alcatuite din trei compartimente, care nu comunica intre ele. Ca si in cazul tramvailor de la suprafata, aceeasi problema cu sacunele aflate fata in fata, distanta dintre ele mi se pare prea mica, parca ar fi niste scaune pentru pitici. Din acest motiv eu cu colegii mei ma amuzam pe seama acestui lucru si numeam magistrala galbena "metroul de jucarie".



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00489.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.92 kb
 Vizualizat:  de 19353 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00489.jpg



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00487.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.66 kb
 Vizualizat:  de 19353 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00487.jpg



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00488.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.71 kb
 Vizualizat:  de 19353 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00488.jpg



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00486.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50 kb
 Vizualizat:  de 19353 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00486.jpg



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00490.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.84 kb
 Vizualizat:  de 19353 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00490.jpg



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00513.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.73 kb
 Vizualizat:  de 19353 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00513.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Mie 28 Apr 2010 20:50:28, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Apr 2010 20:20:42    Titlul subiectului: 126369

Dar ce mi-a placut foarte mult la acest metrou sunt statiile sale. Merita vizitate, mai ales ca au fost renovate de curand. De asemenea fotografiatul este permis, cred ca aceste statii sunt si un fel de obiectiv turistic.
Toate statiile au sinele in pozitie centrala, coborarea se face pe partea dreapta. De asemenea statiile au inaltime mai mica de 3 metri, si se afla foarte aproape de suprafata solului. O alta particularitate este faptul ca daca vrei sa schimbi sensul de mers, sa treci de pe o parte a peronului pe alta, nu poti sa faci acest lucru in statie, trebuie sa iesi, sa traversezi strada/bulevardul si apoi sa cobori iarasi. La intrare de obicei de intampina unu, doi sau trei paznici care iti cer biletul sau abonamentul.

Pentru inceput voi posta cateva poze cu partea supraterana (pozele 1-2) si subterana (pozele 3-6) a statiei terminus Vörösmarty tér situata foarte aproape de centrul Budapestei, si de Dunare. De altfel zona unde se afla statia este foarte frumoasa (pozele 1-2).



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00494.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.5 kb
 Vizualizat:  de 19339 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00494.jpg



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00495.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.33 kb
 Vizualizat:  de 19339 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00495.jpg



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00496.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.39 kb
 Vizualizat:  de 19339 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00496.jpg



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00493.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.76 kb
 Vizualizat:  de 19339 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00493.jpg



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00491.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.48 kb
 Vizualizat:  de 19339 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00491.jpg



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00492.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.66 kb
 Vizualizat:  de 19339 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00492.jpg



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00497.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.7 kb
 Vizualizat:  de 19339 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00497.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Mie 28 Apr 2010 20:41:59, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Apr 2010 20:34:55    Titlul subiectului: 126371

Exista si trei statii care au aspect mai nou, fara a avea farmecul celorlalte statii. Una dintre aceastea deste la Deák Ferenc tér locul unde se intalnesc toate cele trei magistrale de metrou. Aici daca vrei sa ajungi la M2/M3 trebuie sa cobori, ajungi intr-un fel de hol de unde cobori iarasi daca vrei sa ajungi la M2. De asemenea in aceste pasaje de corespondenta, ai de trecut de mai multe "filtre" de paznici care iti cer sa le arati biletul sau abonamentul. Nu sunt prezenti tot timpul zilei, seara este mai lejer. Deviind putin discutia la cealalta magistrala, M2 intr-una din zile, vineri dupa masa cand am coborat la Deák Ferenc tér venind dinspre Gara Deli paznicii "ne-au luat in primire" inca de la peron, cum am iesit din metrou.
De asemenea tot la Deák Ferenc tér si nu numai, ne anunta sa nu ne apropiem de sine, sa respectam zona de siguranta. O data nu situ pe unde imi erau gandurile, si stateam fix in zona de siguranta, incalcand banda aceea, care se gaseste si la noi la statiile de metrou, inainte de sina. Imediat unul din calatori a venit la mine si mi-a atras atentia sa ma indepartez, fiinda este periculos sa stau in apropiere de sina.



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00485.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.52 kb
 Vizualizat:  de 19344 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00485.jpg



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00484.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.33 kb
 Vizualizat:  de 19344 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00484.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Apr 2010 20:39:22    Titlul subiectului: 126373

Ultimele doua statii, Széchenyi fürdő si Mexikói út au si ele un aspect mai obisnuit. Unele statii sunt mai late, altele au latimea peronului mai mica. De asemenea fluxul de calatori mi s-a parut mediu sau scazut. La Mexikói út am ajuns accidental, vroiam sa ajung la Monumentul Eroilor si City Parc si am coborat aici in loc sa cobor la Hősök tere.


Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00501.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.8 kb
 Vizualizat:  de 19339 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00501.jpg



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00503.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.46 kb
 Vizualizat:  de 19339 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00503.jpg



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00500.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.27 kb
 Vizualizat:  de 19339 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00500.jpg



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00502.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.25 kb
 Vizualizat:  de 19339 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00502.jpg



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00504.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.27 kb
 Vizualizat:  de 19339 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00504.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Apr 2010 20:49:00    Titlul subiectului: 126374

Las la urma prezentarea statiei Hősök tere. Este o statie mai aglomerata, frecventata si de multi turisiti deoarece aici se afla Piata Eroilor, cu Muzeul de Arta si Galeria de Arta si de asemenea City Park.


Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00442.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  84 kb
 Vizualizat:  de 19333 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00442.JPG



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00505.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.29 kb
 Vizualizat:  de 19333 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00505.jpg



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00506.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.23 kb
 Vizualizat:  de 19333 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00506.jpg



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00508.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.48 kb
 Vizualizat:  de 19333 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00508.jpg



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00510.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.55 kb
 Vizualizat:  de 19333 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00510.jpg



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00512.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.54 kb
 Vizualizat:  de 19333 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00512.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Apr 2010 21:49:55    Titlul subiectului: 126381

Pentru final am lasat cateva poze cu stadiul lucrarilor la magistrala a 4-a de metrou. Dar mai inainte de asta uitati-va putin aici: http://www.metro4.hu/index.php?lang_id=en&menu=1

Este site-ul oficial cu mersul lucrarilor. Putem vedea ca una dintre cartite a ajuns la Piata Rákóczi, a doua statie de la Gara Keleti
In 2011 sau 2012 se va deschide o prima sectiune intre Gara Keleti si Gara Kelenfold.
In viitor se vor deschide sectia II intre Gara Keleti si Bosnyák tér si a treia sectie intre Gara Kelenföld si Madárhegy.
Magistrala va avea traseul intre Gara Kelenfold si Bosnyak ter
Ca o mentiune, toate trenurile care pleaca din Gara Deli trec prin Gara Kelenfold (prima gara dupa Deli).
In prima poza am postat si o harta a viitoarei magistrale verzi (M4-punctata pe harta) luata de aici
Ungurii se tot plang ca au intarziat lucrarile, dar in 2015 au toate sansele sa aiba o noua magistrala de metrou. Noi vom avea gata magistrala pana in Drumul Taberei pana in 2015 ? Very Happy
De asemenea ce mi-au placut sunt acele panouri prezentate in poza 2, dde unde poti sa te uiti la cum evolueaza santierul, atat cei mici cat si cei mari. De asemenea poti face poze fara probleme, aici totul este transparent.

Pe 18 aprilie a sosit si vremea sa parasesc Budapesta, cu regret si cu speranta ca voi mai reveni pe aceste meleaguri. In ciuda problemelor care sunt si aici, totusi lucrurile sunt mult mai bine reglate, atat in ceea ce priveste transportul in comun cat si in alte domenii. Sper ca nu v-am plictisit cu prezentarea, iar in final, folosind o expresie a ungurilor voi spune See Ya Budapesta !



Budapest_Metro_Map.PNG
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.14 kb
 Vizualizat:  de 19318 ori

Budapest_Metro_Map.PNG



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00371.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.75 kb
 Vizualizat:  de 19318 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00371.JPG



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00374.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.43 kb
 Vizualizat:  de 19318 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00374.JPG



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00368.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.68 kb
 Vizualizat:  de 19318 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00368.JPG



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00369.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.31 kb
 Vizualizat:  de 19318 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00369.JPG



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00372.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.24 kb
 Vizualizat:  de 19318 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00372.JPG



Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00373.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.38 kb
 Vizualizat:  de 19318 ori

Ungaria, 11-17 aprilie, 2010 00373.JPG



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2017
Mesaje: 650
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mie 05 Mai 2010 21:15:59    Titlul subiectului: 126629

"See Ya" este defapt Szia, desi nu au nici o legatura (See Ya venind de la See you later, si szia este un cuvant de origine maghiara) au aceleasi sens. Wierd.... Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Oct/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 05 Mai 2010 21:28:13    Titlul subiectului: 126630

Mai mult, "Szia!" are ambele sensuri ale lui "Salut!" din romana, fiind folosit atat la intalnire, cat si la despartire.
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Aug 2010 21:45:52    Titlul subiectului: 132503

Ca sa nu fiu banuit ca sunt doar un carcotas irecuperabil, pun si eu o serie de mini-reportaje cu lucrurile care mi-au placut. Incep cu metroul...


DSC00268.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.7 kb
 Vizualizat:  de 19485 ori

DSC00268.jpg



DSC00269.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.21 kb
 Vizualizat:  de 19485 ori

DSC00269.jpg



DSC00295.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.07 kb
 Vizualizat:  de 19485 ori

DSC00295.jpg



DSC00296.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.25 kb
 Vizualizat:  de 19485 ori

DSC00296.jpg



DSC00300.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.46 kb
 Vizualizat:  de 19485 ori

DSC00300.jpg



DSC00302.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.5 kb
 Vizualizat:  de 19485 ori

DSC00302.jpg



DSC00316.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.08 kb
 Vizualizat:  de 19485 ori

DSC00316.jpg



DSC00317.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.62 kb
 Vizualizat:  de 19485 ori

DSC00317.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 11/Oct/2017
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 27 Aug 2010 02:35:08    Titlul subiectului: 132511

In 2006 am calatorit pe doua din cele trei magistrale budapestane: galben" si"rosu".

Metroul care ruleaza mai aproape de suprafata (Galben) mi-a facut o impresie buna. Termenul de "galben" se regaseste si in schema de culoare a ramelor. Orientarea traseului este aproximativ sud vest-nord est

Metroul "rosu" ruleaza la o adancime mai mare iar culoarea respectiva nu se regaseste in schema de culoare a trenurilor, acestea fiind albastre. In comparatie cu metroul galben, acesta creeaza, intr-adevar, o impresie mai proasta. Suna sinistru - zici ca e o sirena - dar este destul de curat si viteza de circulatie e acceptabila. Traseul e vest-est.

Pe mine m-au cam enervat ramele care circula pe magistrala rosie - mai ales din cauza sunetelor ("urla" reductorul boghiurilor aflate la capetele ramei).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2017
Mesaje: 650
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 13 Noi 2010 17:50:02    Titlul subiectului: 136238

Citeam astazi pe un portal, ca este scandal mare privind noile metrourui. BKV a renuntat la contractul cu Alstom, Alstom a dat in judecata BKV-ul, scandaluri de coruptie etc. Cu alte cuvinte inca nu o sa ajunga la BKV nici o noua garnitura de metrou.

Ca si fapt, in 1983 a fost cerut de la Ganz proiectarea unui metrou modern, care sa inlocuieasca pana in 1994 metrourile sovietice (care si astazi sunt in circulatie intr-o stare jalnica). In 1990 a fost dat spre testare un prototip: Ganz G2.

Iata si filmuletele de prezentare pe limba engleza: http://www.youtube.com/watch?v=6y-So-8911k (partea 1) si http://www.youtube.com/watch?v=AQymYg0TqdM (partea 2)

Din pacate nu au fost bani pentru achiztionarea lor, prototipul inca se afla la BKV, intr-un depozit:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 20/Oct/2017
Mesaje: 297
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 13 Noi 2010 23:35:22    Titlul subiectului: 136251

Uitandu-ma la filmulet am observat ca Ganz a proiectat metroul cu echipamente pe care Alstom a inceput sa puna doar dupa 1995. Chopper, frane recupeative, senzori, microprocesor ca o cutie neagra, display cu LEDuri.
Era un prototip care depasea perioada lui.
Pacat ca nu s-a construit niciodata, dacat prototipul...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2017
Mesaje: 650
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 14 Noi 2010 14:31:41    Titlul subiectului: 136261

Cateva corectari:
- prototipul a fost gata in 1986, in 1990 a fost testat cu calatori, pana in 1991.
- pana in 2009 a fost tinut la depoul M3: http://www.youtube.com/watch?v=l25uSXFZpAQ dupa care un vagon a fost transferat la muzeul din Szentendre: http://www.youtube.com/watch?v=5qeSO7_r5Io Restul probabil ca o sa fie casat
- intr-adevar prototipul a depasit perioada lui, chiar intr-o stire din 1990 se zicea ca pana cand BKV o sa cumpere in 1994 aceste metrouri o sa fie deja depasite.

Pacat ca nu au fost schimbate garniturile sovietice. Metroul din Budapesta este intr-o stare jalnica, sunt murdare, ruginite (poti sa scoti mana prin perete), vechiul sistem de taxare nu functioneaza (sunt controlori care stau la intrare si verifica biletele) deci sub orice critica. Statiile de la M2 au fost renovate, dar pe M3 totul a ramas din anii 70.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 14 Noi 2010 17:24:05    Titlul subiectului: 136264

Nu mi s-a parut chiar asa dezastroasa situatia. Intr-adevar ramele sunt vechi si depasite, dar in orele de varf la ei un metrou vine la doua minute, ceea ce nu poate fi cazul nostru in Bucuresti. Nici statiile de pe M3 nu arata chiar asa horror, cel putin cele de la Deak Ferenc Ter pana la Arpad Hid, fiindca intre aceste statii am circulat pe M3. In martie cand mai am drum in Budapesta voi incerca sa fac niste foto-reportaje si cu M3.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2017
Mesaje: 650
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 14 Noi 2010 21:28:33    Titlul subiectului: 136276

Sunt si rame reparate si recarosate, dar eu am prins si niste exemplare mai putin norocoase. Deak Ferenc ter este OK, avand in vedere ca este nodul principal, unde se intalnesc cele 3 linii, insa uita-te la statia Nagyvarad ter: http://budapest-metro.blogspot.com/2009/01/nagyvarad-ter-metro-allomas.html

Un video interesant despre contructia M2 (finalizat in 1969, dat in folosinta in aprilie 1972): http://www.youtube.com/watch?v=EXBYYzMOrtc&feature=related
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2017
Mesaje: 6109
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 28 Iun 2011 14:02:40    Titlul subiectului: Ungaria, Budapesta: Metroul 145094

BKV exploateaza in prezent 3 linii de metrou si are in constructie inca una, M4.

Toate cele 3 linii actuale se intalnesc in statia Deak Ter, unde este actualmente singurul punct de transbordare.

Magistrala 1 este magistrala istorica, prima linie de metrou electric construit in Europa.

In Piata Deak este amenajat un muzeu, mai multe detalii despre el gasiti aici:
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=14296

Linia 1 de metrou e construita foarte simplist, s-a excavat putin adanc, s-a construit statia, s-a acoperit si deasupra s-a refacut strada, gasiti pe topicul mentionat mai sus o schita in care se intelege mult mai bine modalitatea de constructie.

Legat de pozatul la metroul budapestean, nu am vazut pe nicaieri semne (ca daca era ceva scris atunci ... nem tudom Laughing ) care sa interzica fotografierea in statii sau trenuri si nici nu m-a intrebat nimeni de sanatate in timp ce am facut cele cateva poze pe care le voi posta, deci au o atitudine mai deschisa si mai prietenoasa, nu sunt stapaniti de "temeri" ca omologii lor de prin Bucuresti... Rolling Eyes

In schimb, avand un aparat destul de putin performant si tinand cont ca prin statii si trenuri era o continua miscare, pozele ieseau destul de prost luminate sau "miscate", asa ca abia am putut alege cateva cat de cat acceptabile.
Iar blitz n-am vrut sa folosesc din respect fata de mecanici si personalul din statii care, evident, ar fi fost deranjati de lumina intensa.

Hai sa vedem si cateva poze:

1. Una dintre statiile de pe linia 1, nu-mi mai reamintesc exact care.
2. Atat de ingust e metroul utilizat pe linia 1! 4 scaune unul langa altul si ... gata, pare la fel de ingust ca un tramvai KT4D, cu care mie mi s-a parut ca acest metrou seamana izbitor.

O alta diferenta de abordare:

3. - 6. In anumite locuri, chiar in statii, sunt lasate la vedere anumite zone din care pasionatii sau simplii curiosi pot vedea modul de executie a tunelurilor, precum si modul de lucru sau uneltele folosite...
La noi ... aceste aspecte sunt vizibile doar cand au loc ... "modernizari" de statii... Laughing

7. - 10. Aspecte din trenurile de metrou de tip "nou" utilizate pe liniile 2 si 3. M-au impresionat prin acceleratia si viteza lor deosebite, dar si prin zgomotul pe masura din timpul rularii.
Alt aspect care mi-a atras atentia sunt numerele de parc aplicate pe trenuri, seamana cumva cu acele cifre "1" de aluminiu aplicate pe vagoanele de personal de clasa intai... Rolling Eyes



1P1380691.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.4 kb
 Vizualizat:  de 17392 ori

1P1380691.jpg



P1370769.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.25 kb
 Vizualizat:  de 17392 ori

P1370769.jpg



P1380664.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.94 kb
 Vizualizat:  de 17392 ori

P1380664.jpg



P1380667.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.03 kb
 Vizualizat:  de 17392 ori

P1380667.jpg



P1380668.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.52 kb
 Vizualizat:  de 17392 ori

P1380668.jpg



P1380670.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.1 kb
 Vizualizat:  de 17392 ori

P1380670.jpg



P1370836.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.44 kb
 Vizualizat:  de 17392 ori

P1370836.jpg



P1380662.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.09 kb
 Vizualizat:  de 17392 ori

P1380662.jpg



P1390015.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.62 kb
 Vizualizat:  de 17392 ori

P1390015.jpg



P1390021.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.47 kb
 Vizualizat:  de 17392 ori

P1390021.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2017
Mesaje: 6109
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 28 Iun 2011 14:19:42    Titlul subiectului: 145095

Alte cateva poze si comentarii:

1. Accesul la metrou se face prin validarea biletelor in validatoarele din poza.
Dupa cum vedeti, nu exista turnicheti ca la noi, semn ca suntem departe de tara unde se fura (aproape) orice si se incearca pe scara larga fraudarea a orice...
La fiecare intrare sunt de obicei 2-3 angajati care sunt "vigilenti" ca toata lumea sa plateasca pentru serviciul de transport prin validarea biletelor sau existenta unui abonament valid.
Cum noi aveam abonamente de 72 de ore, trebuia sa le prezentam mereu la intrare.
O data am prins si control la iesire...
2. - 3. Priviti ce mod simplu de orientare pentru calatori, la fiecare linie se arata statia curenta, cu alb si cerculet, si apoi statiile urmatoare, astfel incat e practic imposibil sa te ratacesti.
Mai simplu si mai eficient nu cred ca se poate!
4. Si la metrou exista panouri care afiseaza orele de trecere prin statii ... si orele se respecta...
5. - 6. Pe liniile mai "noi" alimentarea trenurilor se face de la sina III, doar ca sina III nu e plasata unde stim noi, adica in exteriorul caii de rulare, ci ... in interior!
Solutia asta o fi aplicata pe toata reteaua sau doar in statii?!?
7. Lucrari la linia 4, am vazut ca ajunge si pe la Gara Keleti, sunt lucrari si in zona aia.
8. - 10. Cateva imagini cu intrarile exterioare in statii, extrem de simple si ... deloc sau foarte putin vizibil semnalizate, daca nu stii ca in zona e metrou, ai "sansa" sa iei pe incercate toate intrarile similare Laughing



1P1380699.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.13 kb
 Vizualizat:  de 17389 ori

1P1380699.jpg



2P1380655.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.25 kb
 Vizualizat:  de 17389 ori

2P1380655.jpg



3P1390018.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.83 kb
 Vizualizat:  de 17389 ori

3P1390018.jpg



4P1380695.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.03 kb
 Vizualizat:  de 17389 ori

4P1380695.jpg



5P1380023.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.98 kb
 Vizualizat:  de 17389 ori

5P1380023.jpg



6P1380696.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.99 kb
 Vizualizat:  de 17389 ori

6P1380696.jpg



7P1380717.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.59 kb
 Vizualizat:  de 17389 ori

7P1380717.jpg



8P1370768.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.56 kb
 Vizualizat:  de 17389 ori

8P1370768.jpg



9P1380896.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.98 kb
 Vizualizat:  de 17389 ori

9P1380896.jpg



9bP1380897.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.98 kb
 Vizualizat:  de 17389 ori

9bP1380897.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2017
Mesaje: 6109
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 28 Iun 2011 14:23:14    Titlul subiectului: 145096

Acum cateva imagini cat de cat mai clare cu interioare de statii.
Am remarcat ca liniile 2 si 3 erau la adancime destul de mare, scarile erau extrem de lungi.



P1370828.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.6 kb
 Vizualizat:  de 17387 ori

P1370828.jpg



P1370839.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.81 kb
 Vizualizat:  de 17387 ori

P1370839.jpg



P1370841.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.42 kb
 Vizualizat:  de 17387 ori

P1370841.jpg



P1370847.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.05 kb
 Vizualizat:  de 17387 ori

P1370847.jpg



P1380658.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.86 kb
 Vizualizat:  de 17387 ori

P1380658.jpg



P1380692.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.14 kb
 Vizualizat:  de 17387 ori

P1380692.jpg



P1390014.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.18 kb
 Vizualizat:  de 17387 ori

P1390014.jpg



z12062011299.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  26.05 kb
 Vizualizat:  de 17387 ori

z12062011299.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa Centrala si de Est Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community