Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele IK-4 si IK5 ale ITB/RATB
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 6142
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 09 Aug 2006 14:51:31    Titlul subiectului: 1433-66b 30366

Am fost la autobaza Nordului pentru a-l vedea pe "celebrul" #611. Veștile sunt oarecum bune, comparativ cu starea lui #664 și a lui #3713.
#611 este în stare aproape bună, deși este descompletat, cu mici eforturi poate fi făcut să arate ca nou.
Există și o veste proastă însă: acel IK-4 galben cu verde, surprins in pozele lui Dragoș, nu mai era acolo și nici prin autobază nu se vedea... cred că a luat calea URAC-ului... Crying or Very sad
Să revenim la #611.
Acest autobuz a fost inițial... albastru, lucru confirmat și de Vali. Ce le-o fi venit de l-au "pictat" în roșu, nu știu...



0611-000-209.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  467.09 kb
 Vizualizat:  de 20844 ori

0611-000-209.jpg



0611-000-210.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  505.01 kb
 Vizualizat:  de 20844 ori

0611-000-210.jpg



0611-000-009_147.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  431.36 kb
 Vizualizat:  de 19602 ori

0611-000-009_147.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 6142
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 09 Aug 2006 15:01:16    Titlul subiectului: 30369

Acum două poze mai apropiate cu fața lui #611.
La partea superioară remarcați indicatorul de linie și semnalizatoarele de gabarit.
La partea inferioară m-au frapat câteva lucruri: masca față, cea cu grila și sigla IK-4, avea "mânere" d-alea îngropate, asemănătoare celor de la uși, pentru a putea fi acționată; m-a mai uimit prezența lonjeroanelor, cred că dacă vreunul avea neșansa să intre cu o mașină mică pe sub acest "monstru", și-o lua rău de tot...
Apoi un detali cu ușa față. Remarcați că ușile astea au fost copiate la greu la DAC, dar au geamul de înălțime mai mică.



0611-000-023.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  389.07 kb
 Vizualizat:  de 20786 ori

0611-000-023.jpg



0611-000-024.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  448.16 kb
 Vizualizat:  de 20786 ori

0611-000-024.jpg



0611-000-033_950.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  221.28 kb
 Vizualizat:  de 19537 ori

0611-000-033_950.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 6142
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 09 Aug 2006 15:10:03    Titlul subiectului: 30371

Acum alte câteva detalii.
1. Geamurile 1 și 2 de pe partea fără uși au, însumate, o lungime mult mai mare decăt lungimea însumată a geamurilor 3 și 4, acest lucru făcând ca distanța între ușile 1 și 2 să fie mai mare decât distanța între ușile 2 și 3. Eu nu remarcasem asta până acum, era convins că ușile sunt la distanțe relativ egale sau mai degrabă ca la DAC 112...
2. Roțile de IK-4 seamămă foarte mult cu cele de Ikarus.
3. Mecanismul de acționare a ușilor în partea inferioară... Observați că acest mecanism a făcut mușchi, de atâta tras de ...fiare (să zicem că ușile sunt tot fiare...)



0611-000-037.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  374.1 kb
 Vizualizat:  de 20783 ori

0611-000-037.jpg



0611-000-039.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  402.01 kb
 Vizualizat:  de 20783 ori

0611-000-039.jpg



0611-000-051.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  303.02 kb
 Vizualizat:  de 20783 ori

0611-000-051.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 6142
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 09 Aug 2006 15:14:44    Titlul subiectului: 30372

Acum lateralul-spate.
Nu remarcasem că IK-4 are "retrageri", credeam că panoul lateral al autobuzului este mai degrabă plan... Embarassed
Apoi spatele, remarcați luneta confecționată din 2 bucăți, lămpile de poziție și locașul numărului de circulație...
Obsevați și blocurile optice spate, obținute prin însumarea unor părți independente, o soluție destul de revoluționară la vremea aia, care la noi a fost preluată, la DAC, relativ recent...



0611-000-052.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  442.34 kb
 Vizualizat:  de 20782 ori

0611-000-052.jpg



0611-000-055.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  471.21 kb
 Vizualizat:  de 20782 ori

0611-000-055.jpg



0611-000-061.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  204.39 kb
 Vizualizat:  de 20782 ori

0611-000-061.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 6142
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 09 Aug 2006 15:19:25    Titlul subiectului: 30373

Acum alte detalii.
Locașul pentru numărul de circulație masca... accesul la rezervorul de motorină!!!
Iată și o vedere lateral stânga/spate, apoi o vedere cu geamul șoferului, originală soluție cu acest geam bizar ca formă...



0611-000-062.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  339.31 kb
 Vizualizat:  de 20780 ori

0611-000-062.jpg



0611-000-064.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  403.28 kb
 Vizualizat:  de 20780 ori

0611-000-064.jpg



0611-000-094.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  456.19 kb
 Vizualizat:  de 20780 ori

0611-000-094.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 6142
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 09 Aug 2006 15:21:51    Titlul subiectului: 30374

Acum un detaliu cu o fereastră care se poate deschide, observați și improvizația "Made in Romania", acel plastic...


0611-000-077.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  342.02 kb
 Vizualizat:  de 20779 ori

0611-000-077.jpg



0611-000-078.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  281.87 kb
 Vizualizat:  de 20779 ori

0611-000-078.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 6142
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 09 Aug 2006 15:26:05    Titlul subiectului: 30375

Acum ceva detalii de interior-față.
Remarcați inscripția care spune clar "IKARUS" și nu "IKARBUS"...



0611-000-095.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  417.73 kb
 Vizualizat:  de 20775 ori

0611-000-095.jpg



0611-000-097.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  330.58 kb
 Vizualizat:  de 20775 ori

0611-000-097.jpg



0611-000-099.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  501.83 kb
 Vizualizat:  de 20775 ori

0611-000-099.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 6142
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 09 Aug 2006 15:34:45    Titlul subiectului: 30377

Acum iată ghidajul superior al ușilor. Acum se lămurește misterul pentru care cel puțin unul dintre autobuzele DAC 112 din Slobozia avea același tip de ghidaje și-i lipsea "cutia" aceea de mecanisme de deasupra ușilor, mecanismul fiind plasat pe podea...
Autobuzul era vișiniu și era vechi de tot, abia se mai ținea pe picioare prin '86... cred că primele DAC-uri au copiat la greu IK-4...
Mai a fost un autobuz de care îmi aduc aminte ca prezentând aceleași particularități, era vorba de unul care inițial aparținuse echipei de fotbal Unirea Slobozia, fiind ulterior transferat Transloc Slobozia. Ăsta din urmă avea și scaune de Roman 111.



0611-000-117.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  339.2 kb
 Vizualizat:  de 20763 ori

0611-000-117.jpg



0611-000-120.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  337.38 kb
 Vizualizat:  de 20763 ori

0611-000-120.jpg



0611-000-121.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  274.61 kb
 Vizualizat:  de 20763 ori

0611-000-121.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 6142
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 09 Aug 2006 15:35:50    Titlul subiectului: 30378

Acum iată mecanismul de acționare al ușilor, plasat pe podea.


0611-000-124.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  422.93 kb
 Vizualizat:  de 20754 ori

0611-000-124.jpg



0611-000-125.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  413.49 kb
 Vizualizat:  de 20754 ori

0611-000-125.jpg



0611-000-127.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  434.36 kb
 Vizualizat:  de 20754 ori

0611-000-127.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 6142
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 09 Aug 2006 15:37:33    Titlul subiectului: 30379

Acum iată gurile de aerisire din plafon. Una avea capac de tablă, alta de sticlă sau plexiglas. Care o fi cel original?


0611-000-128.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  248.8 kb
 Vizualizat:  de 20750 ori

0611-000-128.jpg



0611-000-185.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  281.22 kb
 Vizualizat:  de 20750 ori

0611-000-185.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 6142
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 09 Aug 2006 15:40:08    Titlul subiectului: 30380

Acum câteva interioare. Ce m-a frapat este dimensiunea extrem de redusă a apărătorii roții față, fie roțile se puteau curba foarte puțin, fie autobuzul era mai ridicat decât suntem noi obișnuiți în general, și în acea apărătoare intra doar partea superioară a roții... Rolling Eyes


0611-000-131.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  422.55 kb
 Vizualizat:  de 20744 ori

0611-000-131.jpg



0611-000-138.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  443.13 kb
 Vizualizat:  de 20744 ori

0611-000-138.jpg



0611-000-143.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  421.99 kb
 Vizualizat:  de 20744 ori

0611-000-143.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 6142
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 09 Aug 2006 15:42:07    Titlul subiectului: 30381

Acum iată câteva inscripții de pe peretele cabinei șoferului.
Acest autobuz avea și difuzoare!!! Nu par a fi din fabrică, dar mai știi? Rolling Eyes



0611-000-134.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  234.71 kb
 Vizualizat:  de 21276 ori

0611-000-134.jpg



0611-000-140.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  242.27 kb
 Vizualizat:  de 21276 ori

0611-000-140.jpg



0611-000-142.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  176.2 kb
 Vizualizat:  de 21276 ori

0611-000-142.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 6142
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 09 Aug 2006 15:43:56    Titlul subiectului: 30382

Acum iată locașurile unde erau plasate tablele de indicație a rutei. Primul este pe partea cu ușile, al doilea este în spate.


0611-000-162.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  421.01 kb
 Vizualizat:  de 21276 ori

0611-000-162.jpg



0611-000-171.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  421.89 kb
 Vizualizat:  de 21276 ori

0611-000-171.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 6142
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 09 Aug 2006 15:46:54    Titlul subiectului: 30384

Acum alte câteva detalii, niște scaune improvizate în spate, o poză printr-o trapă din podea și un suport pentru barele de susținere. Barele de susținere lipseau cu totul și nici acest suport nu era complet, par ca la vremea lor să fi fost cam în genul din Tatrele T4R actuale din București...


0611-000-163.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  389.98 kb
 Vizualizat:  de 21270 ori

0611-000-163.jpg



0611-000-178.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  464.03 kb
 Vizualizat:  de 21270 ori

0611-000-178.jpg



0611-000-192.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  215.38 kb
 Vizualizat:  de 21270 ori

0611-000-192.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 6142
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 09 Aug 2006 15:48:34    Titlul subiectului: 30385

Acum o vedere spre față, inclusiv cabina șoferului. Peretele ăla despărțitor o fi fost așa din fabrică sau e o modificare "hand-made" a RATB?
Un alt amănunt care mă intrigă este forma lămpilor de iluminat din salon. Deși la #611 lipsesc toate, se vede forma lor inițială. Dar la IK-4 ale ITC din Constanța, cu care mergeam des pe ruta 16 23 august - Pecineaga, lămpile parcă erau de DAC!! Le și schimbaseră băieții?



0611-000-186.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  393.6 kb
 Vizualizat:  de 21266 ori

0611-000-186.jpg



0611-000-189.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  422.94 kb
 Vizualizat:  de 21266 ori

0611-000-189.jpg



0611-000-190.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  391.86 kb
 Vizualizat:  de 21266 ori

0611-000-190.jpg



0611-000-159_120.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.05 kb
 Vizualizat:  de 19539 ori

0611-000-159_120.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Dum 27 Aug 2006 02:03:54    Titlul subiectului: 1433-20b 31906

Am sa incerc - in masura cunostintelor mele - sa raspund si corectez citeva lucruri:
1. Sint aproape convins ca acesta este fostul 611 (deci nu avem de-a face cu o schimbare de numar de parc).
Argumente:
-urmele de albastru - intr-adevar, 611 a fost - la un moment dat - revopsit (nu stiu daca a avut un RK - inclin sa cred ca da, avind, la vremea respectiva in jur de 13 ani vechime ~ 1993). Culoarea orginala (1980) a fost rosu
- nuanta de mustar inchis de pe interiorul usilor - jumatatea inferioara - este cea originala pentru lotul de autobuze venite dupa 1980
- nuanta de maro a placajului melaminat de pe laterale si tabliile scaunelor - originale (foarte putine autobuze mai aveau, pina in '89, melaminatul si tabliile scaunelor originale.

Desi sint deosebit de atasat de 611 si de IK 4, ma tem ca ar fi extrem de dificil pentru o persoana privata sa mai reconditioneze acel autobuz.
In primul rind, are mai bine de 25 de ani si sint convins ca are serioase probleme la structura (rugina, deformare etc).
In al doilea rind, cred ca este aproape imposibil sa se mai gaseasca piese originale cu care sa se refaca aspectul - atit interior, cit si exterior (bari de sustinere, tablii scaune, lampi interior, piese bord, aeroterma, faruri, stopuri, afisaj linie etc). Pina si placuta VIN a disparut - ceea ce, in cazul unui vehicul de colectie, afecteaza dramatic autenticitatea. Poate motorul n-ar fi un punct insurmontabil (tinind cont ca acelasi motor a fost folosit pe seria 1767-1801 de DAC-uri 112 - astept va rog confirmarea/ infirmarea acestei afirmatii), insa a gasi o cutie de viteze de IK 4 intr-o stare functionala este o problema complexa.
Singura solutie de salvare a acestui ultim IK 4 veritabil ar fi fost, poate, cointeresarea RATB/URAC. Dar nu stiu in ce masura exista dorinta aceasta. Este vorba de investitii majore (poate - subliniez - poate in magaziile RATB s-ar mai gasi niste piese de genul celor pe care le-am enumerat mai sus, desi sint convins ca lista este extrem de saraca fata de necesar) si de know-how pe care noi, oricit de entuziasti am fi, nu il avem. Din pozele publicate observ ca sint necesare reparatii capitale la sasiu, stilpi de sustinere
Din pacate, dat fiind contextul actual, nu cred se poate conta pe prea mult sprijin din partea fabricii din Zemun (eventual schite de proiectare).
Credeti ca o petitie adresata RATB/URAC ar avea vreo sansa de succes ? In lumea prietenilor autobuzelor credeti ca cineva ar putea lua legatura cu fostul sofer de pe 611 ? Asa cum il cunosc, data fiind pasiunea sa pentru aceasta masina, ar fi singura persoana capabila sa se inhame la munca uriasa ceruta de reconditionarea acestui autobuz.
Sint absolut convins, vazind cu ceva timp in urma pozele unui Thompson reconditionat, ca daca URAC vrea, poate sa aduca 611 la aspectul sau - aproape - original. Intrebarea se pune daca si de ce ar dori sa se implice intr-un astfel de proiect.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 18/Ian/2018
Mesaje: 300
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Dum 27 Aug 2006 03:15:51    Titlul subiectului: 31910

in ce priveste restaurarile... URAC ar vrea. sunt si acolo oameni pasionati. dar dupa cum stiti, nu RATB decide ce destinatie au fondurile. ca sa va pun oarecum la curent cu situatia nenascutului muzeu al transportului public, ei bine doar o mana de oameni au fost lasati sa se ocupe de chestia asta, restul au fost fie concediati fie trimisi inapoi in sectiile de productie din cauza unui singur motiv: banii. in ultimul an au fost disponibilizati 2500 de oameni din RATB pentru ca asa a vrut primaria, asa cum a vrut si a reusit sa asigure abonamente gratuite pentru toti pensionarii. pentru ca IK4, V5X, EP, V09 etc, nu aduc voturi! ce e asa de greu de inteles? noi ne facem probleme pentru niste table. comparativ, ganditi'va ca 85% din fondul de carte al Bibliotecii Nationale putrezeste intr'un depozit. in fine, am deviat de la subiect.
in magaziile de piese, he-he, cred ca nu mai sunt repere de 20 de ani. chestiunea s'ar solutiona logic, rapid si ieftin prin achizitionarea unui IK4 de la mama lui, pentru ca in URAC multe operatiuni de restaurare veritabila NU se pot face. cine a fost in sectii si a vazut in ce conditii si cu ce utilaje se lucreaza poate spune ca a facut o calatorie in timp. doar pana in 1925, pentru ca in halele vechi nu s'a schimbat nimic. aceleasi ventilatoare "Junkers" care nu mai merg demult si asigura o atmosfera placuta de solventi, acelasi pavaj din chituci de lemn (da, nu radeti) acelasi acoperis de lemn scorojit, aceleasi forje la care s'au calit pinioane de Thomson si multe, multe ciocane, pentru ca d'aia avea partidul comunist un ciocan pe emblema, sa stie lumea ca lucrurile delicate se rezolva cu ciocanul.
P.S. uitam ce e mai important. pentru muzeu nu este prevazut nici un loc pentru vreun DAC, Ikarus sau altceva care incepe cu auto si se termina cu buz. nu sunt bani, deci se taie tot.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 14/Ian/2018
Mesaje: 869
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 27 Aug 2006 14:58:01    Titlul subiectului: 31919

Eu am vorbit cu cei de la Muzeul R.A.T.B. pe la începutul anului ăsta sau anului trecut și mi-au zis că au un IK4 în muzeu, dar că acel IK4 nu este într-o stare bună. Și cum #611 e singurul IK4 rămas nemodificat cred că la el se referau.
Mă întreb, chiar nu au loc în atâtea garaje și autobaze să adăpostească un IK4? Rolling Eyes
În legătură cu achiziționarea lui #611, îmi pare rău să vă dezamăgesc, dar din câte am înțeles trebuie ca R.A.T.B. să organizeze o licitație ca să-l poată vinde. În privința transportului, dacă are structura de rezistență slăbită, cred că poate fi transportat cu un trailer, dar cât costă rogvinieta (în caz că este transportat în afara Bucureștiului).

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Dum 27 Aug 2006 15:22:28    Titlul subiectului: 31920

De acord cu Acier ca achizitionarea unui autobuz IK4 care nu necesita reparatii ar fi solutia cea mai simpla si - cred - cea mai ieftina. Problema pe care o vad este legata de disponibilitatea unui IK 4 in stare cit mai apropiata de original. Sa nu uitam ca fabrica din Zemun a trecut prin schimbari si mai radicale decit Autobuzul/Rocar si, in plus, Yugoslavia a trecut printr-un razboi...
In al doilea rind, se pune intrebarea daca se va expune modelul pre 1978 sau cel din ultimul lot (similar ca aspect cu 611).
Imi pun si eu aceeasi intrebare pe care si-au pus-o si altii: De ce a tinut RATB 611 in lista de parc atita vreme ? De ce s-a facut un mister din (inca) existenta sa? Doar au fost mai bine de 100 de IK 4 care s-au casat fara nici un fel de remuscare (apropo, stie cineva cifra exacta de IK 4 care s-au importat in Bucuresti/Romania ?).
Din inscriptia AG 98 (vizibila pe trapa de acces fata dreapta din poza 0611-000-033 - care, dupa stiinta mea inseamna ultima 'validare' de antigel), inseamna ca 611 nu a mai iesit in trafic din - probabil - 1999. De ce a mai fi tinut RATB in inventar inca 6-7 ani un autobuz - chiar si in ipoteza ca nu si-ar fi indeplinit norma de km? 20 de ani erau, cred, deja mai mult decit suficienti pentru a justifica taierea/vinzarea. La fel si pentru 664/3713 (care, sincer, nu cred ca mai pot fi reconditionate... Reconstruite, poate, dar de reconditionare - cel putin in cazul lui 664 nu se mai pune problema...).
Judecind pragmatic, pot intelege lipsa de interes a RATB pentru a include in un eventual muzeu autobuze sau troleibuze (cel putin DAC/Roman/TV/Ikarus etc). In fond, acestea nu sint niste 'produse ITB', ci, mai repede, ar trebui sa fie mindria unui muzeu 'Autobuzul' (desi pozele apocaliptice din Rocar arata ca intreaga uzina este un fel de muzeu...). De foarte mult timp, ITB/RATB/URAC a fost implicat numai in constructia de tramvaie, ceea ce justifica - intr-o oarecare masura - interesul aratat reconditionarii Thomson-ului. In plus, din diverse surse, am aflat ca URAC efectueaza reconditionari de tramvaie nu numai pentru uz intern, ci si ca servicii externe.
Singura sansa pe care o vad pentru salvarea lui 611 de la taiere ar fi sa gasim un Verein din Germania/etc interesat in a-si adauga in colectia de vehicule de epoca un Ikarus Zemun. Din pacate, insa, acest model nu a fost folosit, dupa stiinta mea, in circulatie in Germania (nici in DDR). De aici, cel mai probabil, lipsa de sanse de succes pentru o astfel de initiativa...
Revenind la sansele de renovare ale lui 611 (presupunind ca exista interesul): de unde s-ar mai putea face rost de toate elementele de bord ? (ceasuri indicatoare, butoane deschidere usi, becuri avertizare). Alte probleme de ordin estetic: scaun sofer, aeroterma, mecanismul de actionare pneumatica a stergatoarelor parbriz, geam lipa usa 2, oglinzi retrovizoare originale, placaj melaminat pentru refacerea originala a cabinei soferului si lateralelor interioare, lampi spate, elemente reflectorizante, faruri ceata (nici pina in ziua de azi nu stiu daca IK 4 a fost livrat cu faruri de ceata), plafoniere, volan (asta cred ca se mai gaseste pe ultimele DAC-uri), mecanism afisaj linie.
Acestea sint doar citeva din dificultatile pe care le vad greu de depasit in refacerea estetica. La partea mecanica nici nu vreau sa ma gindesc... Si, presupun, renovarea nu s-ar referi numai la exterior si interior - cel putin in toate expozitiile de old-timere pe care le-am vazut vehiculele erau deplin functionale.
Daca tot exista o sansa (611 nu a fost taiat - inca...), propun sa vedem cit de realizabila este refacerea lui si cum (daca) am putea ajuta acel nucleu de entuziasti din URAC interesati de aceasta aventura...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 6142
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 28 Aug 2006 09:30:15    Titlul subiectului: 31961

#611 este într-o stare bună, pote fi ușor refăcut. Structura de rezistență pare O.K., de asemenea trebuie văzută partea plină a paharului, are încă multe repere originale pe el și nu este foarte degradat.
Eu sunt convins că IK-4 #611 este o soluție pentru un viitor muzeu.
Dar IK-4 este în starea cea mai bună și susțin că poate fi readus la viață.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 23/Dec/2017
Mesaje: 1084
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 28 Aug 2006 11:54:46    Titlul subiectului: 31967

Asa cum ati vazut la 119 si V09, aceste tramvaie sunt restaurate complet.
Autobuzul 611 ar trebui sa treaca si el printr'un astfel de proces daca se doreste pastrarea lui pentru un muzeu. La fel si 664 si 3713, cel putin primul. Totul este sa mai existe planurile si dimensinuile vehiculului de restaurat.
In conditiile in care DAC'urile se taie pe capete, existenta unui "parc rece" in care se conserva un Roman si un DAC117, plus Saviemuri si se pare ca si alte vehicule, inclusiv "un IK4 care a fost pastrat", arata ca RATB ar dori sa conserve niste vehicule pentru un posibil muzeu, daca va exista vreodata. Nu cred ca 611 va fi taiat, pentru ca de el cred ca e vorba mai sus. Problema e ca va ajunge ca 664 daca nu va fi intretinut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 18/Ian/2018
Mesaje: 300
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Lun 28 Aug 2006 12:28:56    Titlul subiectului: 31969

Muzeul RATB e un concept cumva. are un director si o echipa foarte mica care se zbat sa tina lucrurile pe linia de plutire. supravietuirea diverselor vehicule si artefacte a fost posibila prin entuziasmul diversilor angajati care le-au "pitit" la propriu prin depouri, magazii si hale in speranta ca va veni o zi in care vor straluci din nou. asa a fost cazul lui V09, V56, boghiului de LHB si asa mai departe. poate si IK4 #611 are un ocrotitor al lui. in perspectiva s'a dat aprobarea pentru restaurarea unui tramvai EP, fara a avea o data fixa, dat fiind ca echipa de restauratori se ocupa in principal de productie si in "timpul liber" de restaurari. ce vom mai vedea in viitorul muzeu? nu stie nimeni pentru ca totul depinde de buget iar bugetul il face in principal primaria. teoretic o astfel de actiune ar trebui sa aiba si sprijinul ministerului culturii, pe care eu unul nu contez din start din doua motive: in Romania intelectualitatea nu considera cultura tehnica drept cultura si in al doilea rand nu cunosc personal sa fi sprijinit vreodata activitati de genul specificat mai sus. Tot ce tine de tehnica si istoria tehnicii, din cate stiu eu, poate situatia e alta, este intretinut de ramura din care provine. Muzeul Tehnicii "Dimitrie Leonida" este proprietatea RENEL, Muzeul CFR e al CFR, Muzeul Militar e al MApN, Muzeul Aviatiei cred ca tot de MApN tine s.a.md., iar muzeele din tara (de locomotive din Resita, al Agriculturii din Slobozia, de Transport Urban din Timisoara etc) sunt intr'o situatie similara. in concluzie, RATB singur nu va putea sustine la un nivel ridicat ritmul de lucru si numarul exponatelor pentru ca nu are cum iar statul numai de grija muzeelor nu sta in loc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Ian/2018
Mesaje: 6142
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 28 Aug 2006 15:59:47    Titlul subiectului: 31986

Chriss a scris:
Asa cum ati vazut la 119 si V09, aceste tramvaie sunt restaurate complet.
Autobuzul 611 ar trebui sa treaca si el printr'un astfel de proces daca se doreste pastrarea lui pentru un muzeu. La fel si 664 si 3713, cel putin primul. Totul este sa mai existe planurile si dimensinuile vehiculului de restaurat.
Pentru #664 nu mai există NICI o șansă de restaurare... Evil or Very Mad cine a avut sau va avea ocazia să-l vadă pe viu, va înțelege că nu e de glumit, #664 este ca și cum n-ar fi, nu mai poate fi restaurat în nici un fel, e mult prea ruginit, întreaga structură de rezistență este compusă aproape exclusiv din rugină...
Pentru Roman 112 trebuie găsit pe undeva prin țară un vehicul în stare cât de cât normală care să fie restaurat sau trebuie construit unul de la 0, deși astfel valoarea lui istorică va fi ca și nulă...
Cred că referințele RATB de pe pagina de web, unde apare la parc un IK-4, sunt față de #611. Nu am mai văzut un altul într-o stare măcar la fel de bună, restul au fost toate modificate. Mai nou au început să fie casate și aceste Ik-4 modificate, deci nu va mai rămâne nici urmă din ele. Ultimul despre care am auzit o discuție oficială că a fost dus la URAC este #1656, deși eu nu știu care putea fi acesta, nu știu de vreunul care să fi avut inscripționat acest număr efectiv pe el, probabil era unul fără număr de parc inscripționat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 09/Ian/2018
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 18 Noi 2006 14:23:50    Titlul subiectului: 66439

Un autobuz 77 si inca un 77 in statie la Damaroaia.
Alt IK4
Alt IK4 pe bd. Bucurestii Noi



RF_s77.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.28 kb
 Vizualizat:  de 19073 ori

RF_s77.jpg



RF_ik4ik4_275.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.65 kb
 Vizualizat:  de 18575 ori

RF_ik4ik4_275.jpg



RF_ik4_661.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.89 kb
 Vizualizat:  de 18571 ori

RF_ik4_661.jpg



RF_iki_747.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.88 kb
 Vizualizat:  de 18536 ori

RF_iki_747.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 28 Dec 2006 17:43:40    Titlul subiectului: 42212

Starea lui #611 este și mai proastă decât în prima poză... e posibil să dispară odată cu Renaultul și ultimele Dac-uri.


0611-Nrd-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.37 kb
 Vizualizat:  de 20044 ori

0611-Nrd-001.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community