Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Ungaria, Budapesta: Generalitati

 
Crează un subiect nou   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa Centrala si de Est
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 11/Oct/2017
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 16 Sep 2006 02:07:36    Titlul subiectului: Ungaria, Budapesta: Generalitati 33436

1. O surpriză neplăcută a fost metroul propriu-zis. Pur și simplu e sinistru: vopsit în albastru cu tentă spre gri (cel puțin, așa arăta "metroul roșu"), extrem de zgomotos
2. Metroul galben, ale cărui rame chiar sunt galbene, are un farmec aparte; linia respectivă datează, dacă nu greșesc, din 1896
3. Cât privește transportul de suprafață am văzut:
4A. Autobuzele:
-Ikarus 260
-Ikarus 280
ambele cu cutie automată și motoare care nu par originale
-Ikarus 405
-Ikarus 412
-Ikarus 415
-Ikarus 435
-Volvo 7700 A
4B. Troleibuzele:
-IK 280 T, pe Bulevardul Doja
-IK 411 T,echipament Kiepe Obus
-IK 435 T, lângă Gara de Est
-ZIU 9, pe linia 74; jafuri ca acelea nu mă așteptam să văd într-o capitală europeană
-GANZ Solaris Trollino 12, pe linia 76
4C. Tramvaiele
-tandeme de tramvaie biarticulate bidirecționale (GANZ???), pe Bulevardul Elisabeta, și la Piața Blaha L.
-rame formate din vagon motor + vagon remorcă + vagon motor
-vagon motor + vagon motor, pe linia 19; am văzut pe ele inscripția GANZ
-Tatre formate din vagon motor + vagon motor, ceva asemănător cu T5A5; nu îmi dau seama dacă e Tatra respectivă sau numai ceva ce seamănă
Acel tramvai care arată ca o omidă galbenă (despre care s-a scris în mai multe locuri) nu l-am observat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2017
Mesaje: 650
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 16 Sep 2006 10:09:43    Titlul subiectului: 33437

OAB a scris:
Acel tramvai care arată ca o omidă galbenă (despre care s-a scris în mai multe locuri) nu l-am observat.
Este vorba de Siemens Combino. Sunt restrase din circulatie din cauza defectelor aparute. Pana acum fiecare trmvai s-a defectat, majoritatea la inchiderea usilor, insa au fost probleme si la sistemul de actionare, sistemul de iluminat, sistemul de afisare si anuntare a statiilor. Sunt retrase cam de o luna. Desi sunt inca in garantie, fabrica Siemens nu vrea sa la repare, zicand ca aceste sunt defecte normale, care pot sa apara la orice vehicul Shocked Asa ca BKV-ul a zis ca o sa renunte la contractul cu Siemens, si tramvaiale actuale va trimite inapoi la fabrica...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 11/Oct/2017
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 17 Sep 2006 01:06:25    Titlul subiectului: 33480

1. Mă surprinde faptul că BKV are în dotare IK 412, dar nu are în dotare IK 417; cel puțin ,pe site-ul oficial nu figurează că ar exista acel tip de autobuz în dotarea regiei
2. Când am călătorit cu un Ik 412 pe linia 78, acestuia i s-a scurs lichidul de răcire + ceva ulei când a ajuns aproape de Piața Naphegyi; Din spusele șoferului a reieșit că sunt autobuze de o calitate slabă și sunt situații când lumea trebuie să aștepte 20 de minute între 2 autobuze (de regulă, timpul de așteptare nu depășește 3-5 minute în cazul majorității liniilor care trec prin centru); semnificative au fost spusele șoferului: Acesta este autobuzul secolului XXI. Sincer mi-a părut rău; IK 412 este autobuzul cu motor și transmisie asemănătoare Irisbusului:
-motor vertical și transversal
-cutie de viteze în continuarea motorului
-ventilator hidraulic aflat în spatele cutiei de viteze, dar mai sus decât aceasta
-transmisie în unghi
-podea joasă 100 %, cu o mică "cocoașă" deasupra axei B
3. În Piața Batthyány, unul din autobuzele liniei 60, un Ikarus 280, avea toate scaunele mâzgălite cu graffiti; nu mă așteptam ca la câteva sute de metri de Kilometrul Zero al unei capitale Europene să văd circulând asemenea autobuze; de zgomot... ce să mai zic. La Cluj nu vezi așa ceva
4. Foarte multe Volvo 7700 A. Ca și cum ar fi existat o "licitație cu dedicație". Niciun autobzuz articulat cu podea joasă 100 % afarăde Volvo 7700A. Îmi pare rău că trebuie să zic, dar nu mi se par grozave acele autobuze:
-spațiu extrem de strâmt în zona axelor B și C
-Scaunele cele mai din spate sunt extrem de înalte; din această cauză, e nevoie de o treaptă, treaptă care îngustrază și mai mult culoarul; ce folos că ai podea joasă 100 la sută dacă acesta este extrem de îngust.
-Tot legat de scaunele din spate. Probabil, pentru a economisi spațiu, acele scaune nu au spătar propriu-zis, ci dulapul are pe el două zone capitonate, ușor "îngropate", care țin locul spătarului.
-Niel de zgomot destul de ridicat; ce e drept, mai scăzut ca al Ikarusurilor
5. Nu am înțeles de ce BKV-ul nu a agreat Ikarusul făcut în colaborare cu Irisbusul. Cel puțin, din punctul de vedere al interiorului, Irisbusul devansează Volvo.
6. Ikarus 405 e un monstru mic. E disproporționat. Ușa din mijloc e exaerat de mare în raport cu dimensiunea "creaturii", care mai degrabă un microbuz decât un midibuz: L=7300mm. De asemenea
-are 2 trepte (o treaptă + podeaua) la fiecare ușă
-o altă treaptă în interior, în fața axei B
Monștrii respectivi circulă în zona Piața Moscova-Cetatea Buda și pe linia 39
7. Pe liniile 7 și 173 circulă Ikarusuri vopsite roșu cu albastru pe caroseria cărora scrie 7-173 Gyors.
8. Toate autobuzele văzute de mine au cutie automată
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 17 Sep 2006 02:02:15    Titlul subiectului: 33488

E bine totuși că au luat articulate Smile
Ikarusul-Irisbus (deci nu Irisbus, ci Irisbus Ikarus) avea fața modificată și nu mai semăna deloc a Ikarus.
Se știe că motoarele RABA care echipează Ikarusurile sunt destul de zgomotoase, iar cu o cutie automată îți dai seama ce iese...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
BaditaStefanGalati



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 370
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 09 Apr 2009 16:56:52    Titlul subiectului: tramvaie 109234

In vara anului 2008 am mers in Budapesta, tramvaiele Siemens Combino functionau fara nicio problema. Toate link-urile duc la filmele mele facute in Budapesta si in restul Ungariei. Imi cer scuze pentru calitatea inferioara, au fost facute cu un Nokia E65 cu camera de 2MP.

http://www.youtube.com/watch?v=ckIY80aSbRg&feature=channel_page

Aici este si link-ul pentru a viziona filmuletul cu tramvaiul Siemens Combino.

Cu tramvaiul 2 pe malul Dunarii la Budapesta:

http://www.youtube.com/watch?v=TyZ-Sj3Xkbk&feature=channel_page


Link-ul urmator, este pentru a viziona un filmulet cu autobuzele din Budapesta. Nu mai stiu ce marca era, pentru ca in Budapesta sunt o multime de tipuri de autobuze. Sunt si vechi si noi si circula in tandem.

http://www.youtube.com/watch?v=9vkl_7Km8-Q

Cu metroul la statia Vorosmarty Ter:

http://www.youtube.com/watch?v=ANFOGcmnjdI&feature=channel

si la iesirea din statia de metrou te intampina un cantaret la vioara:

http://www.youtube.com/watch?v=xGk5F4BfpGs&feature=channel

Alte filme din Budapesta:

1. http://www.youtube.com/watch?v=Bm6qAlrnFwc&feature=channel_page

2. http://www.youtube.com/watch?v=NDa1KoBYF5I&feature=channel_page Metrou

3. http://www.youtube.com/watch?v=otajeLra7Rk&feature=channel_page Muzeul metroului din statia Deak Ferencz Ter.

4. http://www.youtube.com/watch?v=mP-eqHNLsds&feature=channel_page La intrarea in muzeul metrourilor, am gasit si fauna maghiara.

5. http://www.youtube.com/watch?v=H6UZAT_kI98&feature=channel_page Aici este gara Budapesta Keleti.

6.[url] http://www.youtube.com/watch?v=LrP5XMl5wWY&feature=channel_page[/url] Si plecarea din Budapesta Keleti catre Galati.

Intrarea in orasul Szolnok:

http://www.youtube.com/watch?v=QwzXHJdjlC4&feature=channel

Nagykata:

http://www.youtube.com/watch?v=a96fkTbTx30&feature=channel_page

Plecarea din Mezotur:

http://www.youtube.com/watch?v=Q-wJwwYBnBo&feature=channel_page

Plecare din Bichisciaba

http://www.youtube.com/watch?v=wgMqFkVtXCM&feature=channel_page

Plecarea din Gyoma:

http://www.youtube.com/watch?v=37D8hO2pEaY&feature=channel_page

Daca am mai omis cateva filmulete vizitati

www.youtube.com/baditastefan

_________________
www.stefanbadita.wordpress.com --- Mie îmi pasă de Galați! Vouă?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
man0o



Data înscrierii: 20/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2014
Mesaje: 4
Locație: Budapest (Ungaria)

MesajTrimis: Mie 06 Mai 2009 22:14:35    Titlul subiectului: 110532

În continuare vă prezint celelalte vehicule feroviare din Budapesta


Cremaliera_56-66.JPG
 Descriere:
Un vehicul interesant este cremaliera ce deserveÂște linia 60 Ăźntre VĂĄrosmajor - SzĂ©chenyi-hegy. Aceste vehicule sunt 7 la numĂŁr Âși au fost fabricate de SGP (vagon motor), respectiv de Brown-Boweri Werke (remorcĂŁ) Ăźn 1973. Vehiculele sunt aÂșezate
 Mărime fișier:  227.99 kb
 Vizualizat:  de 10435 ori

Cremaliera_56-66.JPG



Cremaliera_motor56.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  268.51 kb
 Vizualizat:  de 10435 ori

Cremaliera_motor56.JPG



Ax_cremaliera.JPG
 Descriere:
Axul cremalierei
 Mărime fișier:  256.31 kb
 Vizualizat:  de 10435 ori

Ax_cremaliera.JPG



FAV_012.jpg
 Descriere:
Un alt vehicul interesant, unicat Ăźn lume este tramvaiul (!) de tip MillFAV de pe linia de metrou M1. DeÂși linia este prima linie de metrou electricĂŁ din lume, inauguratĂŁ Ăźn anul 1896, azi se ĂźncadreazĂŁ mai mult Ăźn categoria de tramvai subteran. D
 Mărime fișier:  183.75 kb
 Vizualizat:  de 10435 ori

FAV_012.jpg



Ev_005.jpg
 Descriere:
Metrourile propriu-zise (linia roÂșie M2 Âși linia albastrĂŁ M3) au fost fabricate Ăźn Rusia de cĂŁtre fabrica Mityiscsi Ăźntre anii 1968-1974, fiind de 3 tipuri aproape identice. Mai jos o pozĂŁ cu o ramĂŁ formatĂŁ din 5 vagoane Ev
 Mărime fișier:  64.55 kb
 Vizualizat:  de 10435 ori

Ev_005.jpg



met_pic02_large.jpg
 Descriere:
RamĂŁ Ev/A
 Mărime fișier:  82.82 kb
 Vizualizat:  de 10435 ori

met_pic02_large.jpg



81717_001.jpg
 Descriere:
O ramĂŁ compusĂŁ din 81-717+4 81-714+81-717
 Mărime fișier:  85.23 kb
 Vizualizat:  de 10435 ori

81717_001.jpg



MX_001.jpg
 Descriere:
Un alt "tren" foarte "popular" Ăźn Budapesta este trenul suburban / HÉV (Helyi ÉrdekĂ» VasĂșt=Cf. de interes local). Aceste linii preorĂŁÂșeneÂști sunt un fel de hibrid Ăźntre tramvai Âși tren, circulĂąnd Ăźntre Örs vezĂ©r tere-Göd
 Mărime fișier:  104.08 kb
 Vizualizat:  de 10435 ori

MX_001.jpg



MXA_003.jpg
 Descriere:
O ramĂŁ MX/A, cea mai des ĂźntĂąlnitĂŁ Ăźn circulaĂŸie. În orele de vĂąrf circulĂŁ cuplate cĂąte 2 unitĂŁĂŸi, formĂąnd astfel trenuri de 6 vagoane
 Mărime fișier:  117.86 kb
 Vizualizat:  de 10435 ori

MXA_003.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ovidiu



Data înscrierii: 19/Iun/2009
Ultima vizita: 11/Oct/2017
Mesaje: 33
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 19 Aug 2009 18:48:58    Titlul subiectului: 115668

Cateva autobuze si tramvaie fotografiate de mine la Budapesta, in 2007.
Autobuzele articulate stateau la capatul liniei 103, in dreptul garii Kelenfoldi.
Primul gand cand le-am vazut atat de lasate pe mijloc a fost "Doamne, cum de nu se rup?" Smile . Dar calatoria cu Volvo-urile a fost o reala placere.
Volvo-ul nearticulat astepta sa plece in cursa langa gara Keleti.

Poza de interior e dintr-un tramvai din cele vechi.
Instantaneele cu tramvaiele Siemens sunt luate pe un pod de pe Dunare. Am incercat, dar mai bine de atat n-am reusit sa le incadrez. Era si traficul aglomerat. Iar domnul din masina rosie se amuza copios de stradaniile mele. Smile



IMG_0067_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  387.18 kb
 Vizualizat:  de 9767 ori

IMG_0067_1.jpg



IMG_0107_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  350.38 kb
 Vizualizat:  de 9767 ori

IMG_0107_1.jpg



IMG_0108_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  309.84 kb
 Vizualizat:  de 9767 ori

IMG_0108_1.jpg



IMG_0220_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  410.66 kb
 Vizualizat:  de 9767 ori

IMG_0220_1.jpg



IMG_0110_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  376.64 kb
 Vizualizat:  de 9767 ori

IMG_0110_1.jpg



IMG_0068_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  413.59 kb
 Vizualizat:  de 9767 ori

IMG_0068_1.jpg



IMG_0094_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  364.08 kb
 Vizualizat:  de 9767 ori

IMG_0094_1.jpg



IMG_0105_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  371.27 kb
 Vizualizat:  de 9767 ori

IMG_0105_1.jpg



IMG_0092_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  367.61 kb
 Vizualizat:  de 9767 ori

IMG_0092_1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Ian 2010 09:12:01    Titlul subiectului: 122239

Colegii mei din Budapesta m-au informat ca de doua zile BKV-ul a intrat in greva. Din fericire doar transportul de suprafata cu autobuzele sau tramvaiele este afectat de greva, troleibuzele merg la fel si metroul. Am cautat articole in presa referitor la aceasta tema si am gasit ceva chiar in ziarul Adevarul. http://www.adevarul.ro/international/europa/Budapesta-Greva-transportul-angajatii-contract_0_188381351.html

Citat:
Grevă la Budapesta / angajații din transportul public cer un nou contract colectiv de muncă

Angajați ai companiei de transport public din Budapesta (BKV) au intrat în grevă marți, după ce sindicatele nu au reușit să ajungă la un nou contract colectiv de muncă în negocierile purtate cu conducerea companiei, informează The Budapest Times.

Conform presei locale, greva a provocat întârzieri în transport, care s-a desfășurat cu greutate pe principalele drumuri care duc spre capitala ungară Budapesta, dar, contrar a;tept[rilor, greva nu a paralizat traficul în capitala ungară.

Protestul a fost limitat la transportul cu autobuzele și tramvaiele, marți dimineața, în timp ce transportul subteran, cu troleibuzul, precum și majoritatea serviciilor feroviare suburbane s-au desfășurat potrivit orarului, precizează site-ul BKV.

Sindicatele au început greva la mijlocul nopții, după eșuarea negocieirlor cu conducerea BKV. Angajații cer includerea în noul contract colectiv de muncă a unei contribuții de 3% la fondul de pensii și sănătate, precum și bonuri de masă în valoare de aproximativ 245 de dolari.

Unii angajați ai aeroportului din Budapesta au intrat în grevă luni dupa-amiază, cerând un nou contract colectiv de muncă. Câteva zboruri au avut întârzieri de 20-30 de minute, a anun'at Mihaly Hardy, purtătorul de cuvânt al aeroportului.

Sindicatul angajaților din sectorul feroviar VDSZSZ a semnalat, de asemenea, că ar putea declanșa o grevă în semn de solidaritate cu angajații BKV.

Glumind, o colega de-a mea din Budapesta imi spunea ca aceasta greva reprezinta noul program de Fitness al BKV-ului, pentru ca populatia din Budapesta sa fie mai in forma si sa mearga mai mult pe jos Very Happy

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Aug 2010 21:59:52    Titlul subiectului: 132505

Rolleri intrecandu-se pe splaiul Dunarii...
Si o pista de biciclisti pe care nu indrazneste nimeni sa-si parcheze automobilul alandala...
Autoturismele de pe banda 2 sunt parcate, nu in circulatie.



DSC00324.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.55 kb
 Vizualizat:  de 9165 ori

DSC00324.jpg



dsc00315_101.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.65 kb
 Vizualizat:  de 9133 ori

dsc00315_101.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 12 Apr 2011 19:56:10    Titlul subiectului: 142535

Cand ma aflam in statia Városmajor, care este si puntul terminus al liniei 60 de tramvaie cu cremaliera, pe linia normala de tramvai trecea un tramvai de scoala (poza 1). M-a impresionat faptul ca vamesul a stat la poza 30 de secunde cat sa fotografiez tramvaiul, eu si cu ceilelti colegi ai mei care ne aflam in statie.

Ca o concluzie generala referitor la transportul public din Budapesta ? Jos palaria. Se poate ajunge foarte usor in aproape orice punct al orasului, si nu numai in oras, ci si in suburbii cu HEV-urile (pe care sper sa le prezint mai in detaliu la urmatoarele vizite in oras). Majoritatea liniilor de tramvai au cale separata de rulare. Autobuzele si troleibuzele au in general banda 1 rezervata. In Budapeste este destul de greu daca esti cu masina, in schimb cu BKV-ul (transport de suprafata sau metrou) este o placere sa mergi. Nu or fi cele mai noi mijloace de transport in comun, dar acestra merg aproape ceas, chiar daca unii localnici nu sunt multumiti. Probabil se compara cu Viena. Daca ar sta macar o luna in Bucuresti sunt sigur ca ar reconsidera transportul public de la ei de acasa. Inchei prezentarea transportului public din Budapesta cu doua poza facute de colega mea din Cehia, Lenka Stokova.

Viszontlátásra Budapest !



Hungary, 20-26 martie, 2011 181.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.5 kb
 Vizualizat:  de 7397 ori

Hungary, 20-26 martie, 2011 181.jpg



IMG460.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  127.98 kb
 Vizualizat:  de 7397 ori

IMG460.jpg



IMG461.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.38 kb
 Vizualizat:  de 7397 ori

IMG461.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Admin
Administrator/Moderator FORUM


Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Oct/2017
Mesaje: 541

MesajTrimis: Mie 29 Iun 2011 14:14:08    Titlul subiectului: 145162

Acest topic a fost inchis intrucat au fost create topice specializate pentru diversele aspecte ale transportului public din Budapesta iar mesajele cu subiect unic au fost mutate acolo.

Aici au ramas doar cele cateva mesaje in care se discuta simultan despre mai multe subiecte distincte in cadrul aceluiasi mesaj si din aceasta cauza n-au putut fi mutate pe un topic specific.

Discutiile vor continua pe topicele specializate nou create.

Va multumim pentru intelegere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa Centrala si de Est Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community