Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Crearea Autoritatii Metropolitane de Transport (AMT)

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 01 Iul 2011 10:00:59    Titlul subiectului: Crearea Autoritatii Metropolitane de Transport (AMT) 145279

http://www.cotidianul.ro/150711-RATB-va-fi-inghitit-de-Metrorex

"Aberații guvernamentale

RATB va fi "înghițit" de Metrorex

Guvernul Boc a promis Fondului Monetar Internațional înființarea autorității metropolitane de transport în București, care să includă transportul public de suprafață și metroul.

"Până la sfârșitul lunii august, Guvernul va stabili cadrul legislativ pentru noua autoritate metropolitană de transport din București, care va supraveghea atât Metrorex, cât și sistemul public de transport din București (Metrorex). O altă lege va permite ajustarea de tarife, dincolo de sistemul actual de indexare cu inflația, în conformitate cu planul de acoperire a cheltuielilor curente din venituri și a cheltuielilor de capital din subvenții. Metrorex își va diminua costurile de întreținere cu cel puțin 30% până la sfârșitul anului", se arată în scrisoarea de intenție a guvernului Boc către FMI.

Proiectul unei Autorități Metropolitane care să includă RATB și Metrorex este vechi de doi ani și jumătate și, chiar dacă s-a lucrat la un proiect de act normativ în acest sens, el nu s-a materializat încă. Noua entitate ar fi urmat să beneficieze de fonduri de la bugetul de stat, dar și de la bugetul Primăriei Capitalei.

Sigur că există țări în Europa în care metroul și transportul public de suprafață fac parte din aceeași entitate, iar acest lucru s-a stabilit încă de la începuturile transportului public (așa cum este cazul Franței), dar în majoritatea capitalelor europene civilizate cele două fac parte din autorități de transport public separate.

În "buna" tradiție românească, guvernul Băsescu-Boc, mânat cu biciul de la spate de FMI, ia hotărâri pe genunchi și decide așa peste noapte să pună de-a valma două unități de transport public uriașe: Metrorex și RATB. Fără un plan prealabil, fără studiu de impact, fără o minimă organizare, se trântesc în aceeași oală două autorități de transport public cu regim de organizare și funcționare diferit, care țin de entități diferite (Metrorex, de Ministerul Transporturilor, iar RATB, de Primăria Generală a Capitalei), cu bugete diferite, se schimbă doar numele, și de aici înainte, Dumnezeu cu mila!

Surse guvernamentale au declarat pentru cotidianul.ro că directorul noii autorități metropolitane de transport public va fi mai mult ca sigur actualul director general al Metrorex, Gheorghe Udriște, nimeni altul decât omul de casă al lui Adriean Videanu. Udriște a mai fost director la Sistematizarea Traficului în Primăria Capitalei, în perioada în care Videanu era primar general al Capitalei.

Publicat Joi, 30 iunie 2011"

___________________________________________________
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/directorul-ratb-nu-ne-comasam-cu-metrorex-149269.html

"Directorul RATB: "Nu ne comasăm cu Metrorex!"

Autor: Mona Scărișoreanu

Joi, 30 Iunie 2011

Directorul general al RATB, Adrian Criț, a explicat pentru Capital că instituția pe care o conduce nu se va comasa cu Metrorex, dar că activitatea lor, dar și a altor companii, va fi reglementată de Autoritatea Metropolitană de Transport București. Aceasta ar urma să fie înființată până la sfârșitul lunii august și va reglementa inclusiv tarifele.

Capital: RATB se va comasa cu Metrorex?

Adrian Criț: Nu este vorba de comasare. În scrisoarea de intenție către FMI se vorbește de crearea Autorității Metropolitane de Transport București, care să aibă rolul de reglementare a transportului public în zona metropolitană. Fiind vorba de două instituții, una care ține de Consiliul General și alta de Ministerul Transporturilor, este imposibil să le comasezi. Dar, există posibilitatea, și asta se dorește, conform unui studiu din 2007, să se creeze o autoritate care să reglementeze activitatea de transport. Și nu este vorba doar de RATB sau Metrorex, ci și de CFR călători, care ține de zona periferică a Capitalei, de taximetrie, parcări, iar în viitor și de Canalul Dunăre-București. Adică tot ceea ce ține de transportul public și are legătură cu viitoarea zonă metropolitană.

Capital: Când ar trebui să fie înființată Autoritatea Metropolitană de Transport București?

Adrian Criț: În scrisoarea de intenție există un termen limită: august 2011. Această instituție o să reglementeze și tarifele, poate și accesul în zona centrală a Bucureștiului, prin tarifarea zonală. Autoritatea nu va fi o instituție mamut, ci va avea doar câteva zeci de angajați.

Capital: Va fi o instituție independentă?

Adrian Criț: Există trei posibilități: să fie în subordinea Municipiului București, a Ministerului Transporturilor sau, direct, în subordinea Guvernului."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 612
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Iul 2011 01:11:29    Titlul subiectului: 145324

Problema mea este ca vreau naibii sa validez cardul la ora H, iar validarea sa fie valabila pana la ora H+2 !!! Nu ma intereseaza ca validez pe RATB (o linie, 2 sau 15), Metrorex, muzee etc.... ne civilizam oare vreodata?
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 09:44:26    Titlul subiectului: 2011-08-02 146965

E, nu conteaza neaparat ce vom face in folosul calatorilor, ci cine va lua "ciolanul" prin controlul acestei mult-trambitate Autoritati Metropoitane de Transport...

http://www.evz.ro/detalii/stiri/anca-boagiu-vrea-sa-i-ia-ratb-ul-lui-oprescu-940236.html

"Marți, 02 August 2011
Anca Boagiu vrea să-i ia RATB-ul lui Oprescu

Autor: Antoaneta Etves

O viitoare instituție din subordinea Ministerului Transporturilor ar putea decide ce autobuze vor circula prin Capitală sau cât va costa biletul
Călătorii ar putea plăti un tarif unic pentru o călătorie, fie ea cu troleul, metroul sau chiar cu microbuzul

Ministerul Transporturilor a elaborat un proiect de Ordonanță de Urgență care prevede înființarea unei instituții în subordinea ministrului Anca Boagiu. Aceasta va coordona transportul suprateran și subteran din Capitală și din Ilfov.

Denumită Autoritatea Metropolitană de Transport București, noua insituție va elabora strategii de dezvoltare și planul de transport atât al autobuzelor, cât și al tramvaielor, microbuzelor și al oricărui mijloc de transport în comun care circulă prin Capitală și prin județul Ilfov. Din grupul de decizie vor face parte și reprezentanți ai Municipalității și ai Consiliului General al Capitalei, dar directorul va fi numit de către ministrul transporturilor.

O ierarhie complicată

Instituția va stabili unde vor circula autobuzele, pe ce trasee vor trece doar tramvaiele și unde vor primi licențe transportatorii privați, potrivit lui Ion Dedu, directorul executiv al Direcției Transporturi, Drumuri și Sistematizarea Circulației din cadrul Municipalității. Nici investițiile anuale ale Regiei Autonome de Transport București nu vor mai fi stabilite de Consiliul General al Capitalei.

Ele vor fi decise de către consiliul de conducere al Autorității, din care vor face parte șapte membri: unul al ministerului transporturilor, câte unul de la finanțe și interne, dar și câte un reprezentant al Consiliului General al Capitalei și cel din Ilfov.

Principalele atribuții ale Autorității se referă la "planificarea, coordonarea și organizarea transportului și avizarea planurilor de transport pentru toate modurile din aria sa de acțiune", se prevede în proiectul care a ajuns pe masa Guvernului. Potrivit directorului RATB, Adrian Criț, noua instituție va trebui înființată până la sfârșitul acestei luni. "FMI a cerut această reorganizare. Nu este normal să ai tarife diferențiate la metrou și autobuz", a explicat directorul.

Totodată, și Ion Dedu a declarat că înființarea acestei instituții este cerută de mai bine de patru ani de către Banca Mondială și Comisia Europeană. Motivul: marile capitale europene, ca de exemplu Parisul și Berlinul, au transportul în comun gestionat de astfel de autorități, iar acest sistem de administrare a atras fonduri europene și a eficientizat serviciul.

Va prelua toate atribuțiile Regiei

Dedu a mai precizat că patrimoniul Regiei nu va fi preluat: "Autoritatea va putea atrage fonduri europene și va putea face investiții în infrastructură, nu în mașini". Directorul executiv al Direcției Transporturi a mai explicat că, în viitor, noua instituție va prelua toate atribuțiile ce revin Regiei. Totodată, specialiștii

Autorității vor face "planificarea în domeniul politicii tarifare și de taxare" și vor coopera cu autoritățile locale care gestionează managementul traficului, administrarea străzilor, administrarea parcărilor și planul de urbanism. "În București, Capitala țării, și în zona adiacentă, problema transportului public constituie o preocupare majoră a tuturor factorilor implicați în organizarea, conducerea și mai ales în îmbunătățirea acestui serviciu, cu profunde semnificații economice și sociale".

Așa motivează reprezentanții Ministerului Transporturilor ini țiativa de înființare a Autorității. Directorul Metrorex, Gheorghe Udriște, a declarat că Regia nu va trece cu totul în subordinea ministrului Boagiu.

Un nou proiect de lege pentru zona metropolitană București-Ilfov

Legea zonei metropolitane București- Ilfov ar putea fi rescrisă. Potrivit unor surse politice, în curând se va pune pe hârtie un nou proiect privind această zonă. Deputatul PDL Vasile Gherasim, fost primar al Sectorului 1, "părintele" proiectului de lege privind înființarea Zonei Metropolitane București, spune că din această regiune administrativă vor face parte 62 de localități și, după legiferarea proiectului privind înființarea regiunii București-Ilfov, parlamentarii vor discuta despre legea zonei metropolitane, dar și despre o lege a Bucureștiului.

Potrivit acelorași surse politice, acestea au fost o parte dintre motivele care au stat la baza anulării referendumului privind Legea Capitalei.

Controlul va fi în mâna unei singure entități, care va decide pe unde va circula autobuzul și cât va costa un bilet.“

ION DEDU director Transporturi PMB

Citiți mai mult: Anca Boagiu vrea să-i ia RATB-ul lui Oprescu - București > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/anca-boagiu-vrea-sa-i-ia-ratb-ul-lui-oprescu-940236.html#ixzz1TqqMa0kJ
EVZ.ro"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 15:49:01    Titlul subiectului: 2011-08-03 147299

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/DEZBATERE_Transportul_in_comun_din_Bucuresti-unificat-_biletele_de_autobuz-metrou_si_tramvai_vor_acelasi_pret_0_529147186.html

"DEZBATERE Transportul în comun din București, unificat: biletele de autobuz, metrou și tramvai vor avea același preț

3 august 2011

Autor: Cătălina Slujitoru

Autobuzele și metroul, sub umbrela unei singure instituții

Reprezentanții Ministerului Transportului au pus în dezbatere publică un proiect de ordonanță de guvern referitoare la înființarea Autorității Metropolitane de Transport București (AMTB). Pe scurt, Metrorexul și RATB-ul vor fuziona, iar călătoriile cu oricare dintre mijloacele de transport în comun vor avea același preț.

Autoritatea va funcționa în subordinea Ministerului Transportului, va fi finanțată de la bugetul de stat și va gestiona tot ceea ce înseamnă transport public în București și Ilfov: metroul, tramvaiele, troleibuzele, autobuzele și transportul regional pe calea ferată.

„În București, capitala țării și zona adiacentă, problema transportului public constituie o preocupare majoră a tuturor factorilor implicați în organizarea, conducerea și mai ales în îmbunătățirea acestui serviciu, cu profunde semnificații economice și sociale.

În lipsa unei coordonări unitare și a unei strategii de întegrare a serviciilor de transport public la nivelul întregii zone, fiecare operator actionează independent pentru fundamentarea programelor de dezvoltare, stabilirea și realizarea proiectelor de extindere și de modernizare a infrastructurii și stabilirea politicii tarifare. În multe situații se ajunge la paralelisme în dezvoltarea rețelelor de transport și alocarea de resurse fără o coordonare unică și o maximizare a eficienței oricărei investiții în contextul general al teritoriului deservit. (...)

În acest context, prezentul proiect de act normativ propune înființarea Autorității Metropolitane de Transport la nivelul capitalei și al judetului Ilfov, care să funcționeze ca un organism de reglementare și coordonare a transportului public suprateran și subteran în corelație cu transportul zonal pe calea ferată și punctele de acces auto spre și dinspre oraș", se arată în Nota de fundamentare a proiectului de ordonanță, publicată pe site-ul ministerului.

Întregul document poate fi consultat AICI!

Prin înființarea Autorității, Ministerul Transporturilor intenționează să economisească circa 10 milioane de lei anual, până în 2015.

Potrivit Notei de Fundamentare, Autoritatea va stabili un tarif unic pentru o călătorie cu oricare dintre mijloacele de transport în comun din București: „A.M.T.B. participă și colaborează cu structurile administrației publice centrale și locale la punerea în aplicare a politicii tarifare unice și de taxare în domeniul transportului public și coordonează acțiunile necesare de punere în aplicare a acestor politici"."



ORDONANTA_GUVERNULUI_privind_infiintarea_Autoritatii_Metropolitane_de_Transport_Bucuresti_ADVFIL20110803_0001.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  ORDONANTA_GUVERNULUI_privind_infiintarea_Autoritatii_Metropolitane_de_Transport_Bucuresti_ADVFIL20110803_0001.pdf
 Mărime fișier:  89.04 kb
 Descărcat:  de 161 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 16 Aug 2011 12:11:30    Titlul subiectului: 147722

Fireste, infiintarea A.M.T. nemultumeste bisnitarii maxi-taxi care ameninta cu masuri "ferme"... Twisted Evil

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/bucuresti-metrou-metrorex-ratb-tren-cfr-transportatori-proiect-metrou-autobuz-la_comun-confederatia-operatori-autorizati-romania-ugir-ministru-transporturilor-anca-boagiu-infiintare-autoritatea-metropolitana-de_transport-amtb_0_536946478.html

"Transportatorii atacă proiectul „Metroul, autobuzul și trenul la comun” și se pregătesc de proteste

16 august 2011

Autor: Miruna Olteanu

Autobuz, tren și metrou, pe același bilet

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România și Uniunea Generală a Industriașilor din România au transmis astăzi ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, o serie de argumente prin care cer oprirea înființării Autorității Metropolitane de Transport București (AMTB).

Crearea unui organism sub controlul Ministerului Transporturilor, care să coordoneze transportul public în Capitală și în județul Ilfov, colaborând cu Metrorex, Regia Autonomă de Transport București (RATB) și CFR, ar putea eficientiza circulația populație din aceste două zone. Proiectul de Ordonanță de Guvern va avea însă și victime, iar acestea vor fi operatorii de maxi taxi.

Dublarea atribuțiilor, ilegală

Printre altele, aceștia vor fi nevoiți să se autorizeze la AMTB și chiar să fie controlați în activitate. Astfel, patronii de maxi taxi au început să conteste înființarea viitoare autorități, prin Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România și prin Uniunea Generală a Industriașilor din România.
Astăzi, au transmis la Ministerul Transporturilor o serie de amendamente la proiect. „Autoritatea Metropolitană de Transport București nu poate exista fără înființarea în prealabil a Zonei Metropolitane București. Cum să stabilești zona ta de activitate pe București-ilfov, când Capitala și Ilfovul sunt două entități diferite?”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele celor două organizații care îi reprezintă pe patronii de maxi taxi. El a adăugat că dubla reglementare și faptul că două autorități, Consiliul General al Minicipiului București și Consiliul Județean Ilfov, vor avea aceleași atribuții este neconstituțional.

"Dacă nu vom primi răspuns, suntem pregătiți și pentru reacții ferme”

Mai mult, Ștefănescu susține că atribuția de autorizare, de organizare și de control a viitorului organism nu se justifică, atâta vreme cât astfel de instituții există deja.
„În aceste condiții, AMTB ar trebui să-și creeze propriul sistem de transport subteran și suprateran, ca să-și justifice existența. Acum, prin aceste puncte de vedere, vre doar să comunicăm civilizat. Dacă nu vom primi răspuns, suntem pregătiți și pentru reacții ferme”, a conchis președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România și al Uniunii Generale a Industriașilor din România.'

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 6508
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 21 Aug 2011 10:42:41    Titlul subiectului: 147809

Nu ii iubesc eu pe patronii maxi-taxi, dar intr-o privinta au dreptate si anume Capitala si Ilfov-ul sunt doua entitati diferite ! Aici ar trebui rezolvata aceasta problema, ar trebui sa fie aceeasi entitate, dar destul de greu, ar ramane mai putine "ciolane".
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 22 Aug 2011 16:08:39    Titlul subiectului: 147846

Nu este nicio contradictie in faptul ca exista 2 unitati administrative, Bucurestiul si judetul Ilfov si administrarea UNITARA a transportului public pe teritoriul ambelor.
Existenta unei singure Autoritati de Transport ar crea posibilitatea evitarii suprapunerii INUTILE si INEFICIENTE a traseelor.
Si nu, nu vor dispare "ciolanele", problema care cred ca-i "sperie" este ca "ciolanele" vor fi luate din mana mai multor profitori actuali pentru a fi date unor alti profitori, dar mai putini, deci vor fi mai putini care sa aiba "mierea" pe mana.
Crearea Autoritatii Metropolitane nu va insemna nici pe departe disparitia bisnitarilor cu maxi-taxi-uri, ci doar ca traseele vor putea fi gestionate unitar si, daca licitatiile s-ar face pe bune, "proprietarii" actuali de trasee (adica "abonatii") s-ar putea trezi ca-si pierd feuda iar "suzeranii" lor isi pierd "tributul", ceea ce nu le surade, mai ales in prag de alegeri, cand e atata nevoie de bani pentru pungi si pungulite, mici, bere etc pentru prostit prostii si momirea lor la vot... Evil or Very Mad

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Mie 31 Aug 2011 14:49:10    Titlul subiectului: 148143

http://www.romaniainternational.com/politic/autoritatea-metropolitana-de-transport-bucuresti-a-fost-aprobata-de-guvern-40276

"Guvernul a aprobat, marți, înființarea Autorității Metropolitane de Transport București, în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), cu atribuții de reglementare și coordonare a serviciilor de transport public de călători în București și județul Ilfov.

Autoritatea va fi ordonator terțiar de credite și se va finanța de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din venituri proprii, din fonduri externe și din alte surse legal constituite.

Proiectul de înființare a unei autorități pentru toate tipurile de transport public – cu metroul, autobuze, microbuze, tramvaie, troleibuze sau trenuri regionale – a fost anunțat în martie de ministrul de resort, Anca Boagiu, și asumat de autorități în relația cu Fondul Monetar Internațional și Comisia Europeană."

___________________________________

http://www.agendadeiasi.ro/actualitate/1-stiri/17821-a-fost-infiintata-autoritatea-metropolitana-de-transport-bucuresti.html

"A fost infiintata Autoritatea Metropolitana de Transport Bucuresti

Miercuri, 31 August 2011

Guvernul a aprobat marti, printr-o ordonanță, înființarea Autorității Metropolitane de Transport București, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Alexandru Năzare, la finalul ședinței Executivului de marti.
„Înființarea acestei Autorități răspunde nevoii de coordonare a transportului public de la nivelul zonei metropolitane București. Acest organism a fost gândit în urma unui studiu făcut de Ministerul Transporturilor împreună cu Banca Mondială, încă din 2006. Între timp discuțiile au mai continuat cu experții FMI, cei de la Comisia Europeană și Banca Mondială, astfel încât înființarea acestei Autorități a apărut și în scrisoarea de intenție cu FMI”, a afirmat secretarul de stat.
Autoritatea va avea ca principală activitate planificarea, coordonarea și organizarea transportului public de persoane cu metroul, autobuze, troleibuze, tramvaie și a transportului regional pe calea ferată. De asemenea, structura nouă înființată va elabora strategia de dezvoltare a transportului public de călători și Planul de transport public pentru zona metropolitană pe termen mediu și lung.
Alexandru Năzare a precizat că instituția va fi condusă de un director general, numit prin ordin al ministrului Transporturilor și Infrastructurii, și de un consiliu de conducere format din șapte membri: directorul general care este și președintele Consiliului, trei reprezentanți ai Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și câte un reprezentant ai Ministerului Administrației și Internelor, Consiliului Județean Ilfov și Consiliului General al Municipiului București.
Autoritatea Metropolitană de Transport București va fi finanțată de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community