Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Sisteme de informare electronica in statii RATB&Metrorex

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Vin 28 Apr 2006 20:48:35    Titlul subiectului: 0000 60140

Nu se poate in viitorul apropiat, daca tot se monteaza sisteme GPS pe vehicule, sa se faca un sistem de anuntare in statii bazat pe pozitia lor? Ceva asemeni celui de pe M4 care sa spuna cate minute mai sunt pana la urmatorul vehicul. Sau la cate statii departare se afla cel de pe respectiva linie. Nu ar fi o idee? Singurul sistem cat de cat asemanator pe care il stiu e cel de pe linia 41, si cica 32 desi e in testare de peste un an Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ratbmetrou



Data înscrierii: 01/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Iul/2010
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Aug 2006 22:21:46    Titlul subiectului: 63764

Care stiti ce s-a intamplat ieri dimineata cu tramvaiul 41, pe la ora 8? Nevasta-mea a asteptat mai bine de 20 de minute in statie la Moghioros, dar dinspre Ghencea n-a venit nici un 41, iar statia era full. Pana la urma a luat un taxi, deja intarziase la serviciu.
Macar daca ar exista un sistem de anuntare al incidentelor. Sa apara pe tabela electronica din statii "Bai, fraierilor, nu mai stati si asteptati, luati-o pe rute ocolitoare..." De ani de zile aceleasi probleme fara rezolvare... Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adrianp



Data înscrierii: 26/Iun/2006
Ultima vizita: 15/Mar/2007
Mesaje: 19

MesajTrimis: Joi 17 Aug 2006 23:02:14    Titlul subiectului: 63767

Am prins odata pe 41 un mesaj de genul "Datorita unor probleme, timpul de succedare intre vehicule este mai mare decat de obicei" ...este 99% probabil sa se fi intamplat ceva pe undeva sa fi fost un accident... stau de ani de zile in blocul de vis-a vis de Plaza si doar cand au fost accidente aceasta linie a avut intarzieri... si din pacate a avut destule de cand a devenit metrou usor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ratbmetrou



Data înscrierii: 01/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Iul/2010
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 11 Ian 2007 17:47:48    Titlul subiectului: *Sisteme de informare electronica in statii RATB&Metrore 43422

Propun sa se discute aici despre sistemele de afisare electronica aflate in statiile RATB si Metrorex.

Discutiile sa contina urmatoarele:
- Modelul de afisaj.
- Producatorul. Tara de origine.
- Caracteristici tehnice. Particularitati.
- Probleme ivite in functionare.
- Liniile deservite de statiile in care sunt montate.
- Cateva imagini sugestive pentru modelul respectiv.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Lun 23 Iul 2007 18:08:04    Titlul subiectului: 80573

Afisajele din statiile Casa Presei, Agronomie si Casin functionau normal, iar vagonul#288 de pe 41 avea dat drumul la anuntarea vocala a statiilor, deci se pare ca afisajul din statiile tramvaiului 41 a revenit la normal, nu acelasi lucru se poate spune de afisajul liniei 32 care numai functioneaza nici macar la P-ta Unirii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ratbmetrou



Data înscrierii: 01/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Iul/2010
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 25 Sep 2007 07:30:35    Titlul subiectului: 52852 83022

De ce se mai păstrează sistemul de afișare electronică din stații dacă tot nu funcționează? Pe linia 41 sunt multe panouri care afișează cu totul altceva (ex: modelul panoului) și nu sunt decât rareori "repuse pe picioare".
Aceeași situație în tramvaiele liniei 41 și pe troleibuzele Ikarus.
Daca vine unul care nu cunoaște Bucureștiul, să-i dea în judecată pentru că s-a rătăcit pe baza indicațiilor lor...că mă bag martor împotriva RATB. Le-am sesizat de prea multe ori chestia asta, dar situația e de ani de zile aceeași. Rea voință?
O sugestie pentru panourile din stații: înainte de ultima cursă să afișeze clipind cu litere mari "Ultima cursă". Să știm, să nu mai stăm ca proștii în stații...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Mar 25 Sep 2007 10:29:45    Titlul subiectului: 83034

ionut80_mail a scris:
De ce se mai păstrează sistemul de afișare electronică din stații dacă tot nu funcționează? Pe linia 41 sunt multe panouri care afișează cu totul altceva (ex: modelul panoului) și nu sunt decât rareori "repuse pe picioare".
Aceeași situație în tramvaiele liniei 41 și pe troleibuzele Ikarus.
Mai gandeste-te: la linia 41 multe afisaje au fost acoperite de calatori civilizati cu tot felul de anunturi, cu urme de markere, au fost sparte de 2 ori (vezi cel de la podul Ciurel), peretii de sticla ai refugiilor au fost sparti, sticla afisajelor si panourilor informative lafel... Merita sa repari din nou un afisaj intr-un loc in care destui nesimtiti strica tot in jur?
Pentru troleibuzele Ikarus, cele de la depoul Bujoreni anunta aproape mereu statiile iar afisajele merg in general. La Vatra si la Bucurestii Noi situatia e asa cum e si nu prea se intretin vehiculele. Pana la modernizarea lor nu o sa se imbunatateasca situatia.
Nu, dar lucrurile au nevoie de fonduri, si in conditiile in care alti oameni isi bat joc de ce faci, mai merita sa repari, sa arunci alti bani ca ei sa aiba ce sa strice, ca doar nu s-or potoli sau or deveni mai civilizati peste noapte cu atatea exemple "bune" in jur?
Afisajele nu s-au stricat de la sine, dar nu uita ca au spart niste "tineri" acoperisul la un refugiu (Statia Orsova), in alt loc au rupt usita de la cutia cu echipamente electrice (statia Ciurel), asa ca mai intreba-te daca la asemenea comportamente mai merita sa arunci bani la doar 2 saptamani ca sa repari ce se strica in general. Un exemplu exterior: de cate ori nu a fost in diverse statii aruncat ceva aprins in cosurile de gunoi, asa, de divertisment? Cine crezi ca venea si spargea geamurile la pasajul de la Crangasi? nu erau niste pusti cu pistol cu bile care au inceput treaba asta acum 2 ani, toamna?
La asemenea comportamente de turma cred ca nici nu ar merita mai mult. La romani trebuie invatata lectia cu pastratul, ca sa mai ai pretentia sa se faca si ceva mai bun sau sa se repare, altfel sunt bani aruncati pe fereastra.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ratbmetrou



Data înscrierii: 01/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Iul/2010
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 25 Sep 2007 15:56:31    Titlul subiectului: 83045

25.09.2007, ora 16:30, linia 41
Stația Crângași: 2 afișaje intacte. Rulează numai secvența cu modelul și firma. E LA FEL DE PESTE 1 AN!!! Cine din RATB are interesul să le țină neprogramate de atâta timp?
Stația Ciurel: 1 afișaj spart, oprit. 1 afișaj intact funcțional.
Stația Orșova: 1 afișaj intact, oprit. 1 afișaj intact funcțional.
Stația Uverturii: 1 afișaj intact, oprit. 1 afișaj intact funcțional.
Stația Timișoara: 1 afișaj intact, funcțional doar ceasul. 1 afișaj intact ce afișează caractere ciudate.
Stația Drumul Taberei: 1 afișaj intact, funcțional doar ceasul. 1 afișaj intact oprit.
Iată cum pe parcursul a doar câteva stații, doar un panou de afișaj putem spune că a fost atacat direct. Restul sunt oprite, neprogramate sau cu erori de hard/soft.
Rea voință? Indolență? Eu am tras deja concluzia.
Dacă noi, călătorii bucureșteni, suntem așa nenorociți și vandali, atunci închideți domne prăvălia, spuneți public și oficial locuitorilor capitalei că sunt nesimțiți și RATB nu e în stare să-și facă treaba, și înțelegem.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 25 Sep 2007 18:09:41    Titlul subiectului: 83050

Avem destule probleme cu RATB, nu afisajele... Te cred ca esti suparat dar leaga-te de chestiile serioase nu de afisaje...
Asa ar trebui sa dau si eu Franta in judecata ca jumate din afijele din banlieue sunt nule...sau scriu prostii. Dar nu fac asta pentru ca am si ceva minte cu care sa judec nu sa mi se dea mura in gura... Nu ma omor pentru niste afisaje. Vrei problema reala? Uite aici: Lipsa de programe afisate si de harti din majoritatea staiilor dn Bucuresti, sau lipsa unu afisaj mecanic rulant cu traseul liniei pe care sunt in masina. O problema este aceea a imbecilismului anuntarii legaturilor... o chestie cred unica si complet mestesug de tampenie... Uite aici probleme. Nu afisajele din statia lui 41 care imi zic ca trenul vine peste 30 minute sa ma enervez anticipat....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ratbmetrou



Data înscrierii: 01/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Iul/2010
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 27 Sep 2007 15:44:17    Titlul subiectului: 83083

Dacă nu sunt utile la ce le mai ținem? Ca să cheltuim banii cu ele? În naivitatea mea credeam că informarea călătorilor face parte dintr-un întreg numit "transport în comun în condiții moderne, civilizate și în respect față de cetățean". Se pare că m-am înșelat. Tocmai cei care ne zic că suntem nesimțiți ne tratează...românește! Halal!
Ce rost mai are atunci ca pe linia 41 să fie afișat numărul și traseul? Doar nu trece decât un tramvai pe acolo.
Sau, în aceeași logică, de ce mai scrie RATB pe vehicule? Mai e vreun alt operator cu tramvaie și troleibuze în oraș?

Deși unii se plâng de lipsa sistemului de management al traficului flotei și vor să știe cât au de stat în stație, uită că acele panouri de informare sunt parte integrantă din acesta și de acolo află.

De unde vei ști cât trebuie să aștepți dacă nu scrie undeva? De unde vei ști, în cazul unui incident major, că vehiculul așteptat de tine nu mai vine? Stai ca prostul 2 ore în stație așteptând tramvaiul și când colo el e după colț, rupt în 2 de o basculantă (dau un exemplu) și blocând linia. Dar n-ai de unde să știi asta pentru că nu ai de unde să afli, căci dacă ai ști te-ai orienta să o iei pe jos sau să schimbi mai multe linii până la destinație. Sau faci o oră între 2 stații pentru că linia e blocată, dar nu te anunțat nimeni s-o iei pe jos și să ajungi acasă în 10 minute și nici nu poți să cobori pentru că ești blocat de garduri, iar dincolo de ele e un trafic infernal.

Acele panouri nu sunt doar ca să indice cât mai ai de așteptat! Rolul lor e mai complex, dar la noi se neglijează faptul că pot indica o cantitate mai mare de informații pentru călători: numele stației, timpul de așteptare estimat pt fiecare linie ce trece pe acolo, incidente în trafic, lucrări programate, ultima cursă, atenționări de securitate, anularea unor legături, noduri de transbordare, etc.

Un exemplu vi l-am oferit. Altul: vor fi lucrări la linie, nu va circula nimic. Informația trebuie afișată cu prioritate și întreagă, nu rulând obosit pe un singur rând, că trec 2 tramvaie până se termină fraza și afli ce linie navetă e în loc.

Exemplu prost de utilizare în modul actual: pe 14-15.07 au fost lucrări la 41. La mijlocul lui august încă rula mesajul, derutând pe cei neatenți! Eu m-am numărat printre cei neatenți și cum în dimineața de 14.08 nu se vedea nici un 41 pe linie, am luat-o prin altă aglomerație, din centru.

Dacă era mâncare, OPC-ul amenda pentru informare generatoare de confuzii. Însă RATB e intangibil.

Ultima cursă să fie afișată cu litere mari și clipind (blinking). După ce trece și ultima cursă afișajul să mai indice vreo 30-60 de minute că nu mai circulă nimic, apoi să se stingă pentru economie de curent.

Închipuiți-vă că vine un străin în România și se rătăcește datorită modului prost de afișare a stațiilor din vehicole. Obișnuit cu altă civilizație decât cea românească va da în judecată RATB pentru informare mincinoasă. Operatorul va aduce argumente ce ar fi rapid demontate de o instanță străină, dar la noi la Românica mori cu dreptatea de gât.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Mie 23 Apr 2008 16:34:55    Titlul subiectului: 92390

Dupa ce un timp afisajele din statitiile tramvaiului 41 pareau ca isi vor intra in drepturi, a urmat o perioada in care erau in "agonie", dandu-si pana la urma obstescul sfarsit!
De cateva zile aceste afisaje nu mai functioneaza Evil or Very Mad pacat de acest sistem modern care a ajuns in paragina!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 6801
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Mai 2008 20:20:20    Titlul subiectului: 93311

Cum arata un refugiu de statie al "celei mai moderne linii de tramvai din Bucuresti" Laughing Sistemul de informare functioneaza ca uns, dupa cum se vede si in poza Laughing Laughing
Lasand gluma la o parte, majoritatea refugiilor de pe linia lui 41 arata deplorabil, sistemul de informare este de decor, au disparut si tablitele care indicau macar numele statiei, asa ca un strain habar nu ar avea unde se afla. Menirea sistemului de informare al RATB-ului ar fi sa ofere informatii calatorilor. Acum o intrebare, cine din cadrul RATB-ului raspunde de acest sistem ? Trebuie sa fie un responsabil cu buna functionare al sistemului, care sa fie tras la raspundere pentru ca nu isi indeplineste indatoririle de servici.



Captured 2008-5-11 00002.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.8 kb
 Vizualizat:  de 10066 ori

Captured 2008-5-11 00002.JPG



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Aug/2018
Mesaje: 1737
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 12 Mai 2008 22:47:33    Titlul subiectului: 93316

Cred ca ar merita mentionat aici si sistemul ce s-a dorit a fi implementat pe linia 32; de cel putin doi ani exista afisaje electronice in cateva statii in centru dar intotdeauna le-am vazut afisand 'SISTEM IN TESTARE' (ce-i drept ultima data am fost pe acolo acum multe luni). Stie cineva daca li s-a dat drumul intre timp sau, in caz contrar, daca au functionat vreodata?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 12 Mai 2008 23:11:03    Titlul subiectului: 93317

Este sistemul Radfleet, care nu a fost adoptat de RATB (presupunea si prezenta dispozitivelor GPS pe vehicule). Este folosit cu succes la Ploiesti, panourile fiind identice.
stfp a scris:
daca au functionat vreodata?
NICIODATA.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
gogoneata



Data înscrierii: 02/Dec/2011
Ultima vizita: 28/Oct/2012
Mesaje: 11
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Dec 2011 13:25:32    Titlul subiectului: Afisoare autobuze, tramvaie, linia 41 150787

Sunt un calator din Bucuresti care isi plateste lunar abonamentul si as dori sa circul in conditii civilizate si am intrebat si eu conducatorii de pe acele vehicole motivul pentru care nu functioneaza afisoarele de traseu aflate pe mijloacele de transport in comun .Aproximativ toti cei intrebati mi-au dat acelasi raspuns. Pentru cele aflate in garantie se asigura service-ul, dar pentru cele care nu mai sunt in garantie nu. Motivul: lipsa unui contract de service.
Am avut si ocazia sa ma intalnesc cu un fost coleg de servici despre care nu mai stiam nimic de vreo 5 ani si stand la o bere am aflat ca el a lucrat pana in vara la firma care se ocupa cu service-ul la aceste indicatoare si cele de pe tramvaie si autobuze si nu au fost platiti cateva luni pentru service si nici nu s-a semnat sau ar fi posibila semnarea acestui contract.Motivul nu mi-a putut spune, ca ce stia el despre oferta firmei pentru service in care intrau deplasare, constatare, piese, manopera a fost foarte mica si firma este unicul reprezentant al firmei Hanover in Romania
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community