Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Modernizarea strazii Liviu Rebreanu
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tramvaiul



Data înscrierii: 16/Oct/2008
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 80
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 08 Iul 2011 15:32:56    Titlul subiectului: Modernizarea strazii Liviu Rebreanu 145624

Pe 5.07.2011 a inceput reabilitarea strazii Liviu Rebreanu.Linia a fost imprejmuita pe ~100 m in zona pietei de la Rm. Sarat.
Comunicatul RATB:
Citat:
Linia 34 va deveni Linia 1 și va fi prima linie de tramvai cu traseu inelar



În vederea executării lucrărilor de reabilitare a sistemului rutier de pe Strada Liviu Rebreanu, pe tronsonul cuprins între B-dul Camil Ressu și B-dul Nicolae Grigorescu, începând cu data de 05.07.2011, liniile de transport RATB din zonă vor fi modificate astfel:

Linia de tramvaie 19 se suspendă. Călătorii nu vor fi afectați de această măsură, întrucât vor putea folosi tramvaiele liniilor 23, 34 (viitoarea linie1), precum și autobuzele liniei 330.

Linia de tramvaie 23 va funcționa pe traseul de bază între „Zețari” și intersecția B-dul Camil Ressu / Str. Liviu Rebreanu, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, prin B-dul Camil Ressu, B-dul Theodor Pallady, până la „Complex RATB Titan”.

Linia de autobuze 330 va funcționa pe traseul de bază între Piața Presei și intersecția Șoseaua Mihai Bravu / Șoseaua Iancului, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Șoseaua Mihai Bravu, B-dul Camil Ressu, Str. Liviu Rebreanu, B-dul 1 Decembrie 1918, „FAUR Poarta 4”.

Autobuzele vor efectua opriri pe B-dul 1 Decembrie 1918 (în stațiile liniilor 101 și 311), pe Str. Liviu Rebreanu (în stațiile liniilor 311 și 335 și în stațiile nou înființate, amplasate în apropierea stațiilor de tramvai), precum și pe Șoseaua Mihai Bravu (în stațiile liniei 135).

Cu această ocazie, de mâine, 05.07.2011, linia 34 va deveni linia 1 și va fi prima linie de tramvaie cu un traseu inelar, având un singur terminal, „Poșta Vitan”.

Tramvaiele vor circula de la „Poșta Vitan”, pe Calea Vitan, Șoseaua Mihai Bravu, Șoseaua Ștefan cel Mare, B-dul Iancu de Hunedoara, Șoseaua Nicolae Titulescu, Pasaj Basarab, Șoseaua Orhideelor, B-dul Vasile Milea, B-dul Timișoara, Șoseaua Progresului, Str. Dr.

Constantin Istrate, Șoseaua Viilor, Calea Șerban Vodă, B-dul Gheorghe Șincai, Str. Nerva Traian, B-dul Octavian Goga, revenind la „Poșta Vitan”.

Abonamentele eliberate pentru fosta linie 34 vor fi valabile pe noua linie 1.

De asemenea, abonamentele eliberate pentru liniile 19 și 23 vor fi valabile și pe liniile 1 și 330, pe tronsoanele comune.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Aug 2011 11:47:33    Titlul subiectului: 147994

Cu ocazia unei nunti la care am fost in zona, sambata asta (27 august) am vazut cam care este si stadiul lucrarilor la linia de tramvai. Intre intersectia cu B-dul Nicolae Grigorescu si str. Campia Libertatii mare lucru nu s-a facut, au inceput sa se "atace" longrinele, dar nu au fost scoase sinele, doar cauciucurile (poza 5). Podul care traverseaza lacul Titan a intrat si el in lucrari de reabilitare (poza 2-Panou informativ si poza 3). Ca de obicei, liniile de tramvai au devenit parcare pentru masini pana la intersectia cu str. Campia Libertatii (pozele 4-6). Dupa intersectia cu C. Libertatii si pana la intersectia cu B-dul Camil Ressu sinele de tramvai au fost scoase.

Pe harta (poza 1) am subliniat cu rosu, zona unde au fost scoase sinele de tramvai iar cu albastru zona in care sinele si longrinele inca nu au fost scoase.



Lucrari Liviu Rebreanu.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.23 kb
 Vizualizat:  de 13581 ori

Lucrari Liviu Rebreanu.jpg



Captured 2011-8-28 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.92 kb
 Vizualizat:  de 13581 ori

Captured 2011-8-28 003.jpg



Captured 2011-8-28 004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.48 kb
 Vizualizat:  de 13581 ori

Captured 2011-8-28 004.jpg



Captured 2011-8-28 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.12 kb
 Vizualizat:  de 13581 ori

Captured 2011-8-28 001.jpg



Captured 2011-8-28 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.99 kb
 Vizualizat:  de 13581 ori

Captured 2011-8-28 002.jpg



Captured 2011-8-28 005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.74 kb
 Vizualizat:  de 13581 ori

Captured 2011-8-28 005.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Dum 18 Sep 2011 00:17:52    Titlul subiectului: 148670

Sa vedem stadiul lucrarilor.

S-au scos in intregime longrinele intre intersectia cu bd. Camil Ressu si putin dupa statia de tramvai "Pod Lacuri".

S-a excavat si locul, dar doar pana la pod, pentru ca longrinele de aici sunt folosite acum ca benzi de deviere a traficului rutier - sensul Posta Titan catre Campia Libertatii -, avand in vedere lucrarile incepute la infrastructura podului.

Reteaua de contact este demontata complet.



Imag002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  306.75 kb
 Vizualizat:  de 13391 ori

Imag002.jpg



Imag003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  243.47 kb
 Vizualizat:  de 13391 ori

Imag003.jpg



Imag004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  281.19 kb
 Vizualizat:  de 13391 ori

Imag004.jpg



Imag007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  276.73 kb
 Vizualizat:  de 13391 ori

Imag007.jpg



Imag008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  272.38 kb
 Vizualizat:  de 13391 ori

Imag008.jpg



Imag011.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  301.07 kb
 Vizualizat:  de 13391 ori

Imag011.jpg



Imag012.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  353.27 kb
 Vizualizat:  de 13391 ori

Imag012.jpg



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Dum 16 Oct 2011 10:24:43    Titlul subiectului: 149615

Fata de momentul ultimei mele interventii, intre intersectia cu Ressu si Campia Libertatii, s-au turnat zidurile de sprijin si s-a compactat stratul de pamant dintre acestea. Mai departe, pana la podul peste lacuri, doar s-a excavat locul. Dincolo de statia de tramvai "Pod Lacuri" s-au mai scos ceva sine si longrine.

Iata cateva imagini.



Imag002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  320.6 kb
 Vizualizat:  de 13185 ori

Imag002.jpg



Imag003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  263.05 kb
 Vizualizat:  de 13185 ori

Imag003.jpg



Imag009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  236.36 kb
 Vizualizat:  de 13185 ori

Imag009.jpg



Imag011.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  317.17 kb
 Vizualizat:  de 13185 ori

Imag011.jpg



Imag017.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  312.28 kb
 Vizualizat:  de 13185 ori

Imag017.jpg



Imag012.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  341.68 kb
 Vizualizat:  de 13185 ori

Imag012.jpg



Imag019.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  335.32 kb
 Vizualizat:  de 13185 ori

Imag019.jpg



Imag020.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  295.4 kb
 Vizualizat:  de 13185 ori

Imag020.jpg



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Vin 09 Dec 2011 18:33:13    Titlul subiectului: 150910

Vechile longrine si sine au fost scoase in sfarsit pana in intersectia str. Liviu Rebreanu cu bd. N. Grigorescu. Deasemenea, s-a excavat locul si s-au turnat si zidurile de sprijin pentru viitorul terasament al caii de rulare. In rest, intre intersectia cu bd. Ressu si pana la Pod Lacuri, situatia este neschimbata, lucrarea fiind in acelasi stadiu ca cel prezentat ultima oara.

Lucrarile la podul peste lacurile parcului Titan s-au mutat acum pe partea dreapta, mergand catre Magazinul Titan. Circulatia rutiera pe acest sens se face pe longrinele ramase de pe pod.

Fotografiile au fost facute duminica, 4 decembrie 2011. Situatia nu difera cu nimic acum.



Imag001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  251.29 kb
 Vizualizat:  de 12902 ori

Imag001.jpg



Imag002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  278.29 kb
 Vizualizat:  de 12902 ori

Imag002.jpg



Imag003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  248.71 kb
 Vizualizat:  de 12902 ori

Imag003.jpg



Imag004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  252.57 kb
 Vizualizat:  de 12902 ori

Imag004.jpg



Imag005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  277.16 kb
 Vizualizat:  de 12902 ori

Imag005.jpg



Imag008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  212.11 kb
 Vizualizat:  de 12902 ori

Imag008.jpg



Imag009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  213.07 kb
 Vizualizat:  de 12902 ori

Imag009.jpg



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pinkyhog



Data înscrierii: 01/Noi/2010
Ultima vizita: 18/Iul/2017
Mesaje: 8
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Aug 2012 02:24:02    Titlul subiectului: 157850

Situatia la inceputul lunii august se prezinta astfel:
- pe toata distanta, intre piata Ramnicu Sarat si bd. Nicolae Grigorescu s-a terminat de executat fundatia pentru calea de rulare a tramvaiului, s-a turnat talpa longrinelor si s-a pus pe pozitie armatura acestora.
- intre piata Ramnicu Sarat si strada Campia Libertatii, pe sensul spre bd. Nicolae Grigorescu s-a montat sina in proportie de 90%, adica pana aproape de curba de la Campia Libertatii; pe sensul celalalt este monatata cam 85%; nu s-a montat sina inca in zona viitoarei statii dintre Campia Liberatii si piata.
- pe toata distanta s-au sapat si s-au turnat fundatiile pentru viitorii stalpi in proportie de 75%
- s-a terminat reabilitarea podului de peste lacul IOR

Calea de rulare va fi de tip green track, acoperita cu un tip de pavele ecologice rezistente la trafic si separata de traficul auto. Exceptie fac zonele in care vor fi statii, aici calea de rulare va fi pavata cu dale, si intersectiile unde linia va fi inglobata in asfalt.



rebreanu 01.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  753.19 kb
 Vizualizat:  de 12217 ori

rebreanu 01.jpg



rebreanu 07.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  810.61 kb
 Vizualizat:  de 12216 ori

rebreanu 07.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Aug 2012 13:45:25    Titlul subiectului: 157854

Separarea de trafic se va face prin borduri sau calea de rulare va fi suprainaltata fata strada ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cos



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2012
Mesaje: 83
Locație: Bucuresti; Sibiu

MesajTrimis: Sâm 04 Aug 2012 21:28:47    Titlul subiectului: 157881

Cu borduri, va fi greentrack.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 30 Dec 2012 16:55:02    Titlul subiectului: 161336

Unu la mana, ziaristii sunt penibili (cand o sa cititi articolul o sa vedeti de ce).
In continuare, ca termen de finalizare pentru reabilitarea unui tronson de 1,7 km de linie de tramvai+bulevardul aferent, se vehiculeaza.......... data de ... noiembrie, 2013, lucrarile fiind incepute in iulie, 2011. Adica cel putin ... 2 ani si 4 luni !!!
Cred ca in ultimii ani s-a batut recordul de "lentoare" al lucrarilor de modernizare a infrastructurii in Capitala. Si acum articolul, se gaseste aici

Citat:
Care va fi primul bulevard in Capitală cu spațiu verde pe linia de tramvai
FOCUS • 30 Decembrie 2012 - 09:13 • Alexandru Ionita

Lucrările de reabilitare a Bulevardului Liviu Rebreanu, înghețate odată cu venirea iernii, vor crea anul viitor prima linie de tramvai "verde" din București.
Bătaia de cap a șoferilor care tranzitează zona va mai dura cel puțin un an, potrivit municipalității. Totuși, din noiembrie 2013 se va circula pe un bulevard modern, cu trotuare, carosabil și șină de tramvai reabilitată. Lucrările de reabilitare au început din mai 2011, când a fost scoasă linia de tramvai, creându-se un crater adânc pe mijlocul bulevardului. Între timp, a fost decopertat și asfaltul de pe șosea, iar șinele de tramvai au fost montate, însă peste lucrări și utiliaje s-a așternut zăpada, iar utilajele și materialele zac în hibernare la marginea drumului.
Motivul pentru care nu s-a mai realizat asfaltarea străzii înainte de venirea iernii este faptul că după decopertarea asfaltului inițial s-au descoperit defecțiuni la stratul de bază existent. Astfel, lucrările au trebuit oprite pentru a se identifica noua soluție de remediere pentu a nu fi afectată calitatea noului drum.
Până în prezent, șina de tramvai a fost realizată în proporție de 55%, iar lucrările la șoseaua și trotuare sunt finalizate în proporție de 10% și probabil vor rămâne așa până la primăvară când vremea va permite reluarea lucrărilor.
Lucrările sunt împărțite în două tronsoane: Între Bd. Camil Ressu și Bd. Nicolae Grigorescu (1,7 km) și între Bd. Nicolae Grigorescu și 1 Decembrie (1 km).

Șina tramvaiului va fi de tip "green track", suprafața dintre șine fiind acoperită cu pavele pe care va crește gazon. Șina va fi separată de traficul auto și transformată în spațiu verde, mai puțin în stații și în intersecții, unde linia de tramvai va fi înglobată în asfalt. Șinele de tramvai de pe Bulevardul Liviu Rebreanu nu mai fuseseră modernizate din anul 1970, când a fost pusă în funcțiune, iar ultima reparație capitală a avut loc în anul 1985.

Pentru această lucrare au fost deviate mai multe mijloace de transport în comun: traseul liniei de tramvai 19 a fost suspendat, iar traseul liniei 23 a fost deviat, în timp ce traseul unui alt autobuz, 330, a fost deviat din zona unde circula în mod normal pentru a acoperi lipsa tramvaiului de pe Liviu Rebreanu. De menționat aici că după devierea traseului 330, numărul de autobuze de pe Șoseaua Iancului este acum insuficient pentru a prelua numărul de călători la orele de vârf.
Termenul de finalizare al acestui prim tronson din Bulevardul Liviu Rebreanu este noiembrie 2013, potrivit reprezentanților municipalității. Data de finalizare s-ar putea amâna însă dacă proiectul nu reușește nici în 2013 să obțină banii necesari.
Pentru al doilea tronson din Bulevardul Liviu Rebreanu, între dintre Bd. Nicolae Grigorescu și Bd. 1 Decembrie cu o lungime totală de 1km, au fost demarate procedurile pentru obținerea autorizațiilor necesare. Începerea lucrărilor va fi însă condiționată de bugetul alocat și de efectuarea exproprierilor necesare pentru lărgirea bulevardului între Barajul Dunării și Bd. 1 Decembrie.
Proiectul de investitie cuprinde reabilitarea stradală, a liniei de tramvai și a trotuarelor și reamenajarea spațiilor verzi pe întreg Bulevardul Liviu Rebreanu.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 26/Dec/2014
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 30 Dec 2012 23:58:57    Titlul subiectului: 161340

Aveți idee, pentru lărgirea străzii Liviu Rebreanu ar trebui demolată această clădire? Este așezată foarte prost față de viitorul traseu, dincolo de capătul de la Barajul Dunării.


100_4526.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.92 MB
 Vizualizat:  de 11511 ori

100_4526.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 31 Dec 2012 01:16:20    Titlul subiectului: 161342

Dincolo de Barajul Dunarii, strada aia trebuia sa vina drept, nu cum face astazi o curba ciudata, ingustandu-se la maxim. Daca ne uitam cu atentie pe satelit, frontul nordic de blocuri a fost finalizat si vine drept, iar cel sudic a fost intrerupt la Barajul Dunarii (str. Ion Agarbiceanu). Practic, pe unde trece azi Liviu Rebreanu trebuia sa fie spatiu verde pt blocuri, strada fiind proiectata cu vreo 50 de metri mai la sud. Din pacate, proiectul nu s-a mai realizat...
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 31 Dec 2012 17:42:34    Titlul subiectului: 161350

In cele din urma, reporterul de la B365.ro pe numele lui, Alexandru Ionita si-a dat seama de tampenia care facut-o, si a modificat atat titlul cat si subtitlul articolului Laughing
http://b365.realitatea.net/lucrari-reabilitare-bulevardul-liviu-rebreanu-linie-de-tramvai_185578.html

Citat:
Care va fi cel mai nou bulevard in Capitală cu spațiu verde pe linia de tramvai
FOCUS • 30 Decembrie 2012 - 09:13 • Alexandru Ionita

Lucrările de reabilitare a Bulevardului Liviu Rebreanu, înghețate odată cu venirea iernii, vor crea anul viitor cea mai nouă linie de tramvai "verde" din București.

Dar vorba....carcotasilor, domnule Ionita.........Rusinicaaaaaa Laughing

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1072
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 31 Dec 2012 18:02:22    Titlul subiectului: 161354

Unde se afla magaoaia din poza, cat si cele ce ii urmeaza, recte o biserica era alta data betoniera, ridicata pentru nevoile cartierului in 1962.
Pai, asa stramba cum e, "strapungerea Liviu Rebreanu" a fost facuta in 1985, cand s-a prelungit tramvaiul la Faur - nu puteau demola betoniera, pentru ca mai aveau nevoie de ea, se facuse si o linie de tramvai pentru utilitarele cu nisip si pietris.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 25 Apr 2013 08:38:38    Titlul subiectului: 164216

Un nou articol despre lucrarile de pe Liviu Rebreanu. Acesta se gaseste aici. Tot in articol, in partea finala a lui se mentioneaza ca sistemul green-track va fi si pe Sos. Pantelimon si Iancului, dar ... data finalizarii lucrarilor este 2015 ???
Nota: Discutiile despre Sos. Pantelimon vor fi la topicul aferent.

Citat:
Cum decurg lucrările la cea mai nouă linie de tramvai cu spațiu verde din București

Lucrările de reabilitare a Bulevardului Liviu Rebreanu din Sectorul 3 au reînceput odată cu venirea primăverii, după ce au stat blocate timp de patru luni pe perioada iernii. Aici se va amenaja și cea mai nouă șină de tramvai de tip green-track din București.
Bulevardul Liviu Rebreanu este în lucru încă din 2011, șantierul provocând mari bătăi de cap șoferilor care trec prin zonă. Strada a rămas decopertată pe perioada iernii, după ce constructorul a descoperit defecțiuni grave la stratul de bază existent care necesitau ample lucrări în plus. În acest timp, gropile s-au înmulțit, iar șoferii s-au plâns că nu mai pot circula pe șosea pentru că își distrug mașinile.

Despre starea lucrărilor în timpul iernii B365.ro a scris la sfârșitul anului trecut.

Lucrările au început însă odată cu venirea primăverii, din luna martie și au cuprins și trotuarele străzii, care vor fi reabilitate. Au fost schimbate deja bordurie pe o parte a drumului, pe anumite segmente trotuarele au fost decopertate și în curând va începe și reasfaltarea lor.
Muncitorii au reînceput să lucreze și la infrastructura pentru tramvai pe segmentul dintre Bd. Camil Resu și Bd. Nicolae Grigorescu. Șina tramvaiului va fi de tip "green track", suprafața dintre șine fiind acoperită cu pavele pe care va crește gazon. Șina va fi separată de traficul auto și transformată în spațiu verde, mai puțin în stații și în intersecții, unde linia de tramvai va fi înglobată în asfalt.
Constructorul desemnat pentru efectuarea lucrărilor este asocierea Euro Construct - PACO, iar valoarea contractului se ridică la circa 17 milioane de euro. Anul acesta, Primăria Municipiului București a alocat în proiectul de buget 25 de milioane lei (5,7 mil. euro) pentru lucrările la Bd. Liviu Rebreanu.
Lucrările sunt împărțite în două tronsoane: Între Bd. Camil Ressu și Bd. Nicolae Grigorescu (1,7 km) și între Bd. Nicolae Grigorescu și 1 Decembrie (1 km) și vizează atât reabilitarea carosabilului cât și a trotuarelor. Pentru al doiea tronson lucrările mai au de așteptat, în funcție de finanțarea disponibilă, prioritate având segmentul deja început de doi ani.
Primarul General Sorin Oprescu a anunțat că primul segment al lucrării va fi finalizat în luna noiembrie a acestui an, lucrările fiind finalizate în proporție de 60%. Anunțul a fost făcut vineri, pe 12 aprilie, când edilul-șef a prezentat Starea Bucureștiului, o prezentare a tuturor lucrărilor majore din Capitală.
Șinele de tramvai de pe Bulevardul Liviu Rebreanu nu mai fuseseră modernizate din anul 1970, când a fost pusă în funcțiune, iar ultima reparație capitală a avut loc în anul 1985. Pentru această lucrare au fost deviate mai multe mijloace de transport în comun: traseul liniei de tramvai 19 a fost suspendat, iar traseul liniei 23 a fost deviat, în timp ce traseul unui alt autobuz, 330, a fost deviat din zona unde circula în mod normal pentru a acoperi lipsa tramvaiului de pe Liviu Rebreanu.
O lucrare asemănătoare de reabilitare a sistemului rutier și liniei de tramvai va avea loc în Sectorul 2, pe Șoseaua Iancului și pe Șoseaua Pantelimon. Lucrările au fost aprobate de Consiliul General al Municipiului București încă din 2007. Anul acesta Primăria a alocat 35 de milioane de lei pentru Șos. Pantelimon și 11 milioane de lei pentru Șoseaua Iancului, iar termenul de finalizare a lucrării este estimat în trimestrul IV al anului 2015.

Primul segment al lucrarilor abia in...........noiembrie ? De ce asa lentoare ?

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Mai 2013 22:50:19    Titlul subiectului: 164403

De la Posta Titan inspre Barajul Dunarii, linia este neatinsa si a devenit o mare parcare pentru masini, spre bucuria soferilor. Se lucreaza si in partea cealalta, chiar la intersectia dintre Ramnicu Sarat si bulevardul Camil Ressu.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 16 Mai 2013 14:18:11    Titlul subiectului: 164540

Bataie de joc. Nu sunt bani pentru reabilitarea celei de-a doua parti a bulevardului Liviu Rebreanu. Articolul se gaseste aici

Citat:
Oprescu n-are bani să termine Bd. Liviu Rebreanu.

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, nu are bani suficienți în buget pentru terminarea Bulevardului Liviu Rebreanu. Edilul-șef a declarat, miercuri, că va ataca în instanță mai multe puncte din bugetul Primăriei Capitalei, printre care și cel referitor la Bd. Liviu Rebreanu, bulevard pentru care nu va mai primi bani pentru cea de-a doua etapă a lucrărilor.
"N-am atacat în instanță decât punctele care sunt cu investiții care erau în continuare și de la care s-au luat banii. Nu e atacat tot bugetul. Bugetul celorlalte proiecte e în continuare, dar, prin nerespectarea acestor lucruri sunt două-trei obiective de la care s-au luat bani și care sunt foarte importante. Este vorba despre partea a doua la Bd. Liviu Rebreanu - banii nu mai ajung decât pentru prima parte a proiectului - și mai avem la operațiuni supravegherea împrejurimilor școlilor. Începusem să pregătim soft-ul și telecomunicațiile, mai rămăsese să montăm doar camerele de luat vederi mai specializate care să rețină date, în zonele de terminalitate marcate de poliție. Vom face o rectificare de buget și vom da banii la loc", a declarat, miercuri, primarul general Sorin Oprescu.
Lucrările de reabilitare a bulevardului Liviu Rebreanu au început în mai 2011, când a fost scoasă linia de tramvai și s-a creat un crater adânc pe mijlocul acestei artere. În prezent, primul tronson al lucrărilor pe Bd. Liviu Rebreanu este finalizat în proporție de 60%.
Proiectul de investitie cuprinde reabilitarea stradală, a liniei de tramvai și a trotuarelor și reamenajarea spațiilor verzi pe întreg Bulevardul Liviu Rebreanu.
Lucrările sunt împărțite în două tronsoane: între Bd. Camil Ressu și Bd. Nicolae Grigorescu (1,7 km) și între Bd. Nicolae Grigorescu și 1 Decembrie (1 km) și vizează atât reabilitarea carosabilului cât și a trotuarelor. La tronsonul al doilea, între Bd. Nicolae Grigorescu și 1 Decembrie (1 km), lucrările nu au început încă, fiind condiționate de buget și de efectuarea exproprierilor necesare pentru lărgirea bulevardului între Barajul Dunării și Bd. 1 Decembrie.
Modernizarea bulevardului costă 17 milioane de euro, contractul pentru realizarea lucrărilor fiind atribuit asocierii Euro Construct - PACO. Modernizarea bulevardului costa 17 milioane de euro, contractul pentru realizarea lucrarilor fiind atribuit asocierii Euro Construct - PACO. In bugetul pe anul 2013, s-au prevazut pentru aceasta lucrare 29 milioane lei. In martie, municipalitatea a platit deja 7,6 milioane lei pentru continuarea lucrarilor.

Linie de tramvai cu spațiu verde în București

Șina tramvaiului va fi de tip "green track", suprafața dintre șine fiind acoperită cu pavele pe care va crește gazon. Șina va fi separată de traficul auto și transformată în spațiu verde, mai puțin în stații și în intersecții, unde linia de tramvai va fi înglobată în asfalt. Șinele de tramvai de pe Bulevardul Liviu Rebreanu nu mai fuseseră modernizate din anul 1970, când a fost pusă în funcțiune, iar ultima reparație capitală a avut loc în anul 1985.
Pentru această lucrare au fost deviate mai multe mijloace de transport în comun: traseul liniei de tramvai 19 a fost suspendat, iar traseul liniei 23 a fost deviat, în timp ce traseul unui alt autobuz, 330, a fost deviat din zona unde circula în mod normal pentru a acoperi lipsa tramvaiului de pe Liviu Rebreanu. Însă, după devierea traseului liniei 330, numărul de autobuze de pe Șoseaua Iancului este acum insuficient pentru a prelua numărul de călători la orele de vârf.

Scandal pe bugetul Primăriei Capitalei

Încă de la finalizarea discuțiilor pe marginea bugetului Primăriei Capitalei, edilul-șef al Capitalei, Sorin Oprescu, a fost nemulțumit de faptul că s-au tăiat bani de la investiții pentru a se suplimenta bugetul Regiei Autonome de Transport București (RATB) și cel al Regiei Autonome de Distribuție a Energiei Termice (RADET).
”Bugetul din acest an e de 3,8 miliarde lei. E un buget paralel făcut pe picior în baie. Toată munca din ultimele două săptămâni la crearea bugetului a fost în zadar. Din cele 79 de amendamente doar unul a fost discutat: suplimentările la RATB și RADET. E un buget născut spontan azi-dimineață, care nu face nimic altceva decât să distrugă ce am făcut până acum. Nu se respectă legea, s-au luat bani de la investiții care sunt pe cale de terminare. Dacă voi avea și dovada materiala îl voi ataca (n.r. - bugetul) în instanță. Dacă nu va fi aprobat, ne vom întâlni și îl vom vota din nou. E o hotărâre politică luată de cei doi primari din București (n.r - Negoiță, Vanghelie)”, a declarat Oprescu.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 26/Dec/2014
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 16 Mai 2013 21:41:07    Titlul subiectului: 164552

Faptul acesta, că nu sunt bani la primărie pentru investiții din cauza subvențiilor, trebuie adus la cunoștința publicului pe orice cale. Oamenii trebuie să înțeleagă că, din cauza ”pomenilor” en-gros, orașul nu se mai poate dezvolta. Însă dl. Oprescu, în calitate de mare vulpoi politic, nu ia taurul de coarne, reducând subvențiile, ci preferă o atitudine duplicitară: se face că atacă în instanță ceea ce s-a decis chiar la ei în primărie, nu la sectoare. Probabil își imaginează că prin aceste ”inginerii” va rămâne la conducere încă un milion de ani. Mă întreb cât vor mai reuși acești neocomuniști să frâneze dezvoltarea societății românești. Confused
_________________
Albumul meu de fotografii, aici:
http://www.panoramio.com/user/5989097
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 20 Mai 2013 20:35:27    Titlul subiectului: 164622

Doua poze de la intersectia dintre Ramnicu Sarat si Camil Ressu. Din cate am vazut, linia este delimitata de restul bulevardului de borduri.


Tura Macin, 18-19 mai 352.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.71 kb
 Vizualizat:  de 10560 ori

Tura Macin, 18-19 mai 352.jpg



Tura Macin, 18-19 mai 353.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.98 kb
 Vizualizat:  de 10560 ori

Tura Macin, 18-19 mai 353.jpg



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Mai 2013 09:36:10    Titlul subiectului: 164805

Lucrarile pe bulevardul Liviu Rebreanu, tronsonul cuprins intre bulevardul Camil Resu si bulevardul Nicolae Grigorescu (1,7 km) sunt in grafic. Oricum, mai mult de doi ani pentru 1,7 kilometri este o mare RUSINE pentru autoritatile din Bucuresti. Prin comparatie, linia 41 a fost modernizata in numai...............7 luni, in 2002 !!!!
Articolul se gaseste aici

Citat:
S-a asfaltat Bulevardul Liviu Rebreanu

Reprezentanții Primăriei Capitalei spun că mai au de terminat doar 20% din lucrările la bulevardul Liviu Rebreanu.
După ce a fost asflaltat carosabilul, se lucrează la trotuare, parcări de pe marginea drumului și la linia de tramvai, scrie Hotnews.
Bulevardul Liviu Rebreanu este în lucru încă din 2011, șantierul provocând mari bătăi de cap șoferilor care trec prin zonă. Strada a rămas decopertată pe perioada iernii, după ce constructorul a descoperit defecțiuni grave la stratul de bază existent care necesitau ample lucrări în plus. În acest timp, gropile s-au înmulțit, iar șoferii s-au plâns că nu mai pot circula pe șosea pentru că își distrug mașinile.
Lucrările au început însă odată cu venirea primăverii, din luna martie și au cuprins și trotuarele străzii, care vor fi reabilitate. Au fost schimbate deja bordurie pe o parte a drumului, pe anumite segmente trotuarele au fost decopertate și în curând va începe și reasfaltarea lor.
Muncitorii au reînceput să lucreze și la infrastructura pentru tramvai pe segmentul dintre Bd. Camil Resu și Bd. Nicolae Grigorescu. Șina tramvaiului va fi de tip "green track", suprafața dintre șine fiind acoperită cu pavele pe care va crește gazon. Șina va fi separată de traficul auto și transformată în spațiu verde, mai puțin în stații și în intersecții, unde linia de tramvai va fi înglobată în asfalt.

Constructorul desemnat pentru efectuarea lucrărilor este asocierea Euro Construct - PACO, iar valoarea contractului se ridică la circa 17 milioane de euro. Anul acesta, Primăria Municipiului București a alocat în proiectul de buget 25 de milioane lei (5,7 mil. euro) pentru lucrările la Bd. Liviu Rebreanu.
Lucrările sunt împărțite în două tronsoane: Între Bd. Camil Ressu și Bd. Nicolae Grigorescu (1,7 km) și între Bd. Nicolae Grigorescu și 1 Decembrie (1 km) și vizează atât reabilitarea carosabilului cât și a trotuarelor. Pentru al doiea tronson lucrările mai au de așteptat, în funcție de finanțarea disponibilă, prioritate având segmentul deja început de doi ani.
Primarul General Sorin Oprescu a anunțat că primul segment al lucrării va fi finalizat în luna noiembrie a acestui an

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 26/Dec/2014
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Mai 2013 21:49:16    Titlul subiectului: 164825

Doar o mică observație și vă rog să nu mi-o luați în nume de rău: este vorba de strada Liviu Rebreanu și nu de bulevard, deși are acest aspect. Poate ar trebui modificată denumirea, dar până atunci aș zice să folosim forma actuală.
_________________
Albumul meu de fotografii, aici:
http://www.panoramio.com/user/5989097
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 01 Iun 2013 10:21:13    Titlul subiectului: 164832

De acord cu tine, spre exemplificare vezi Bulevardul Regina Maria. Clasificarea strazilor dintr-un oras se face functie de anumite criterii, oricum nu de latimea lor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 01 Iun 2013 14:04:12    Titlul subiectului: 164839

Strada sau bulevard, nu spala rusinea lentorii lucrarilor. 1,7 km trebuiau facuti in maxim 3 luni ! Nu in 30 de luni. As fi interesat cat au costat lucrariloe de modernizare a unul km cale dubla de rulare pe Rebreanu si cat a costat un km de modernizare cale dubla la linia lui 41 in 2002. Se pot afla de undeva datele astea ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Sep 2013 20:19:03    Titlul subiectului: 167403

Se lucra de zor, vinerea trecuta, la intersectia dintre str. Liviu Rebreanu si Bulevardul Camil Ressu (poza 1). De asemenea se lucra si pe Camil Ressu, mai sus de intersectie, inspre Dristor, se inlocuiau vechile sine (inglobate in longrine clasice de beton).


IMG_3964.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.19 kb
 Vizualizat:  de 9699 ori

IMG_3964.JPG



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 29/Dec/2015
Mesaje: 343
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Mar 24 Sep 2013 21:33:25    Titlul subiectului: 167407

Dupa terminarea lucrarilor, linia de autobuze 330 va reveni la traseul care il avea inainte?
_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6455
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Iun 2014 21:20:18    Titlul subiectului: 173568

Deocamdata a inceput a doua parte a lucrarilor, intre intersectia cu Nicolae Grigorescu si 1 Decembrie 1918. Cica termenul de finalizare al lucrarilor este sfarsitul anului. Dar, nu prea s-a precizat clar care an Laughing
Articolul se gaseste aici.

Citat:
Noi lucrări de 6,2 milioane euro pe Bd. Liviu Rebreanu. Linia de tramvai devine spațiu verde

Primăria Capitalei a dat startul lucrărilor și la a doua etapă a proiectului de reabilitare a sistemului rutier și a liniei tramvai pe Bd. Liviu Rebreanu. Este vorba de tronsonul cuprins între Bd. Nicolae Grigorescu și Bd. 1 Decembrie. Lucrările vor costa 4,6 milioane euro, la care se adaugă încă 1,6 milioane euro pentru realizarea exproprierilor. Primaria Capitalei estimează ca lucrările vor fi terminate până la sfârșitul acestui an.

Pe 22 mai, Primăria Capitalei a atribuit contractul pentru "Continuarea și finalizarea lucrărilor la obiectivul Reabilitarea sistemului rutier și a liniei de tramvai pe Bd. L. Rebreanu" asocierii SC Euroconstruct Trading 98 - Pa&Co International, aceeași care a realizat și prima etapă a proiectului cuprinsă între Bd. Camil Ressu și Bd. Nicolae Grigorescu (1,7 km). Lucrările au fost deja demarate și pe acest tronson și vor costa municipalitatea 20,2 milioane lei (aprox. 4,6 milioane euro).

"Lucrările pe tronsonul cuprins între Bulevardul Nicolae Grigorescu și Aleea Barajul Dunării sunt în derulare, iar lucrările pe tronsonul cuprins între Aleea Barajul Dunării si Bulevardul 1 Decembrie vor fi demarate dupa finalizarea procedurilor de expropriere", au precizat pentru B365.ro, reprezentanții Primăriei Capitalei.

Pe tronsonul cuprins între Bd. Nicolae Grigorescu și Bd. 1 Decembrie vor fi reabilitate carosabilul și trotuarele, vor fi amenajate piste pentru bicicliști și spații verzi. Linia de tramvai fi de tip "green track", suprafața dintre șine fiind acoperită cu pavele pe care va crește gazon. Șina va fi separată de traficul auto și transformată în spațiu verde, mai puțin în stații și în intersecții, unde linia de tramvai va fi înglobată în asfalt.

Exproprieri de 1,6 milioane euro

Pentru realizarea acestor lucrări însă, Primăria Capitalei va trebui să exproprieze terenuri cu o suprafață de 3.999 metri pătrați și construcții cu o suprafață de 547 metri pătrați. Proprietarii terenurilor și construcțiilor ce vor fi expropriate vor primi în schimb 7,3 milioane lei (1,6 milioane euro).

Conform listei cu imobilele afectate de exproprieri, aprobată de Consiliul General al Municipiului București (CGMB), cea mai mare despăgubire, respectiv 1.822.114 lei (407.000 euro) o vor primi șase persoane fizice care dețin împreună un teren de 1315 metri pătrați pe Bd. Liviu Rebreanu nr. 24 ce va fi expropriat. Și firma SC Astra Properties va primi o despăgubire de 1.274.787 lei (285.000 euro) pentru un teren 920 metri pătrați de pe Aleea Ion Agârbiceanu.

Samson Zoita, Khadem Haghighat Lucia Elena, Khadem Haghihat Mohammad și Racanel Gabriela vor primi și ei o despăgubire de 1.221.328 lei (273.000 euro) pentru un teren de 249 metri pătrați și construcții de 264 mp pe Bd. Liviu Rebreanu nr. 27.

Pe lista celor expropriați se află și Biserica Creștină Baptistă "Harul" care va primi 517.000 lei (115.000 euro) în urma exproprierilor. Pe lista celor expropriați se află și Lidl care va primi 9.240 euro pentru 21 metri pătrați și Lukoil care va încasa 1364 euro pentru 4 metri pătrați. VEZI AICI LISTA COMPLETĂ cu proprietățile ce vor fi expropriate și cu despăgubirile aferente.

"În prezenta evaluare globală s-a ținut cont de evaluarea construcțiilor, dar această evaluare globală a construcțiilor nu este considerată finală, deoarece nu s-a efectuat o măsurătoare și o inspecție individuală, în amănunt, a fiecărei construcții. (...) La data evaluările punctuale pentru foecare proprietate , valorile pot fi altele, depinzând de caracteristicile fiecărei proprietățiîn parte (acces, suprafață, deschjidere, utilități, starea tehnică a fiecărie construcții, calitatea și tipul finisajelorși altele). Aceste valori pot fi diminuate cu cca. 15-40%, în funcție de caracteristicile fizice și tehnice ale fiecărei proprietăți", se precizează în raportul de evaluare atașat Hotărârii CGMB.

Când vor fi gata lucrările

Pentru proiectul de reabilitare a sistemului rutier și a liniei de tramvai pe Bd. Liviu Rebreanu, Primăria Capitalei are prevăzut în 2014 un buget de 56 milioane lei.

"Primaria Capitalei estimează ca lucrările vor fi terminate până la sfârșitul acestui an", au precizat pentru B365.ro, reprezentanții municipalității.

Proiectul de reabilitare a sistemului rutier și a liniei de tramvai pe Bd. Liviu Rebreanu are o valoare totală de 17 milioane de euro. Proiectul a fost împărțit în două etape. Prima, cea cuprinsă între Bd. Camil Ressu și Bd. Nicolae Grigorescu (1,7 km) a demarat încă din 2012 și nu a presupus exproprieri. Cea de-a doua, cuprinsă între Bd. Nicolae Grigorescu și Bd. 1 Decembrie (1 km), urmează să fie finalizată până la sfârșitul acestui an.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community