Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Arhiva de presa - 2002
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 13 Iul 2011 16:07:25    Titlul subiectului: 2002-01-28 145840

http://www.evenimentul.ro/articol/pe-scurt155.html

"Statia de tramvai din Bucsinescu, desfiintata si nu prea

28-01-2002

In toamna lui 2001, Comisia de Circulatie din cadrul Primariei a decis desfiintarea statiei de tramvai din zona Bucsinescu. Doar troleibuzele opresc in acel punct. Interesant este ca multi calatori, mai ales dintre cei care nu sint ieseni, nu stiu acest lucru, cu atit mai mult cu cit graficele agatate de stilpi nu au fost luate. Explicatia directorului RATC, Petru Girlea, a fost destul de «stravezie»: "Graficul va fi mutat in statia de troleibuz, asa incit si tramvaiele sa opreasca acolo. Iar statia s-a desfiintat pentru ca incurca traficul masinilor". Pina cind se va efectua mutarea, unii calatori vor mai pierde timp asteptind in Bucsinescu oprirea tramvaielor, daca n-au norocul ca semaforul sa arate culoarea rosie pentru masini, iar vatmanul sa aiba bunavointa de a deschide usile... (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 14 Iul 2011 11:22:03    Titlul subiectului: 2002-12-18 145879

http://www.evenimentul.ro/articol/tramvaiele-si-troleibuzele-vor2.html

"18-12-2002

Peste cel mult o luna
Tramvaiele si troleibuzele vor circula dupa grafice orare

Reprezentantii RATEC au inceput sa lucreze la noul grafic orar al tramvaielor si troleibuzelor, dupa ce, recent, primarul Constantin Simirad s-a aratat foarte nemultumit de intirzierile cu care acestea ajung in statii. De altfel, primarul chiar intentionase sa instituie o amenda in valoare de 50.000 lei pentru vatmanii care aduc tramvaiele in statii mai tirziu decit ora stabilita in grafic. Mentionam ca, in prezent, in toate statiile de tramvai si troleibuz exista grafice care explica doar periodicitatea cu care circula acestea in anumite intervale orare. De exemplu, la orele de virf, mijloacele de transport in comun vin in statii la 4–7 minute, iar in afara acestui interval, la 10–15 minute. "Lucram la un grafic orar si, bineinteles, fiecare conducator de vehicul va avea cite unul, pe care va trebui sa-l respecte. In cadrul sedintei Consiliului de Administratie al regiei se vor propune si sanctiuni pentru vatmanii si soferii care vor intirzia din alte cauze decit cele obiective, precum defectiunile cu care, de altfel, ne confruntam in fiecare zi", ne-a spus dl Maricel Gherca, inginerul-sef al RATEC. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 14 Iul 2011 11:22:54    Titlul subiectului: 2002-09-06 145880

http://www.evenimentul.ro/articol/linia-troleibuzului-14-este1.html

"06-09-2002

Linia troleibuzului 14 este aproape gata

Incepute in primavara, lucrarile de realizare a unei linii de troleibuz pe tronsonul Anastasie Panu – CUG sint aproape de final. Investitia totala presupunea 25 miliarde lei atunci cind a fost intocmit proiectul, insa 15 miliarde erau deja in patrimoniul RATEC, prin reteaua de alimentare cu energie electrica a troleibuzelor si consolele de pe tronsonul Tatarasi Nord – Splai Bahlui (fosta linie 47, trecuta in conservare acum 5 ani). In consecinta, a fost dezafectata reteaua de pe acel tronson si s-a realizat cam 80 la suta din ceea ce era necesar pentru linia din Anastasie Panu pina la CUG. Pe acolo circula acum autobuzele 14, insa in scurt timp locul lor va fi luat de troleibuze. "Luni vor incepe probele tehnologice, pentru a vedea daca totul functioneaza cum trebuie", ne-a spus dl Neculai Abalasei, directorul RATEC. Pentru a acoperi necesarul de mijloace de transport de pe ruta Copou – CUG, RATEC va retrage troleibuzele de pe traseele 44 (Dacia – CUG) si 46 (Piata Eminescu – Bucium), unde vor circula autobuze. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 14 Iul 2011 11:23:40    Titlul subiectului: 2002-08-26 145881

http://www.evenimentul.ro/articol/linia-troleibuzului-14-este.html

"26-08-2002

Linia troleibuzului 14 este aproape gata

Investitia referitoare la realizarea liniei de troleibuz pe tronsonul strada Anastasie Panu – CUG este aproape de finalizare. Zilele trecute, se lucra de zor in intersectia din Podu Ros, unde lucratorii regiei scoteau piatra sparta dintre sinele de tramvai, pentru a o inlocui cu beton. "Inlocuirea era necesara, intrucit troleibuzele se puteau defecta usor cind treceau peste acel pavaj. Mai dureaza vreo doua saptamini, deoarece acesta e termenul de intarire a betonului", ne-a spus dl Neculai Abalasei, directorul RATC. Pentru ca traseul 14 (Copou – CUG), pe care circula acum autobuze, sa fie acoperit cu troleibuze, regia nu are alta posibilitate decit sa retraga 20 asemenea mijloace de transport de pe traseele 44 (Dacia – CUG) si 46 (Piata Eminescu – Bucium). "Pe respectivele trasee vor circula autobuze", a completat dl Abalasei. (C.N.)"


Ultima modificare efectuată Arhiva de Presa la Mar 26 Iul 2011 11:42:18, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 14 Iul 2011 11:28:01    Titlul subiectului: 2002-09-10 145883

http://www.evenimentul.ro/articol/20-troleibuze-pentru-traseul.html

"10-09-2002

20 troleibuze pentru traseul 41

Ieri a inceput testarea liniei de troleibuz 41, care va face legatura intre CUG, Palatul Culturii si Copou, si pe care vor circula 20 troleibuze. Lucrarile au inceput in primavara si au necesitat investitii de 4 miliarde lei, desi initial fusesera alocate in acest scop 6 miliarde. "Testarea consta in alimentarea cu energie electrica, astfel incit sa se descopere eventualele defectiuni. Daca vor exista, acestea vor fi remediate grabnic, astfel incit, pe 15 septembrie, linia sa fie inaugurata, iar pe 16 septembrie, adica in prima zi de scoala, sa fie la dispozitia iesenilor", ne-a spus viceprimarul Vasile Munteanu. (M.P.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 14 Iul 2011 11:28:59    Titlul subiectului: 2002-06-18 145884

http://www.evenimentul.ro/articol/primaria-vrea-sa-investeasca.html

"18-06-2002

Primaria vrea sa investeasca sume importante in modernizarea transportului electric

Comisia Economica din cadrul Consiliului Local Municipal (CLM) a aprobat planul de investitii al RATC, care prevede inlocuirea sinei de tramvai de pe tronsonul Gara – strada Arcu, precum si refacerea terasamentului. Deja echipele regiei au reparat portiunea din curba, urmind ca, dupa ce in contul RATC vor fi virate doua miliarde lei, sa se continue lucrarile, care ar putea dura cel mult o luna. In acelasi timp, se lucreaza si la realizarea liniei de troleibuz pe tronsonul strada Anastasie Panu – CUG, cu atit mai mult cu cit primarul Constantin Simirad a dat asigurari sefilor RATC ca munca lor nu va fi in zadar. "Sintem interesati sa extindem cit mai mult transportul electric, asa ca vom aproba planul de investitii in acest domeniu", ne-a spus dl Simirad. Acest lucru se va intimpla in sedinta CLM de pe 24 iunie, urmind ca lucrarile de pe tronsonul Gara – Arcu sa inceapa cit mai curind. Linia de troleibuz are ca termen de finalizare 1 octombrie, dar este posibil ca lucrarea sa fie inaugurata chiar mai devreme cu doua saptamini, mai ales ca regia are la dispozitie reteaua de alimentare cu energie electrica de pe fosta linie 47 (Ciurchi – Splai Bahlui). (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Vin 15 Iul 2011 14:30:48    Titlul subiectului: 2002-01-29 145953

http://ziaruldeiasi.ro/editorial/satelitul-lui-girlea~ni2dbd

Ziarul de Iasi

29 Ianuarie 2002

" Satelitul lui Girlea
Catalin ONOFREI

Cu autobuze second hand, tragind tramvaie deraiate de pe sine, innodind fire de tensiune la troleibuze, seful RATC viseaza ca dintr-o miscare sa le rezolve pe toate printr-un proiect SF: satelitul.

Desi se spune ca nu are nici macar piese de schimb, transportul in comun din municipiul Iasi se pregateste sa intre direct in era spatiala. Recent, conducerea RATC a anuntat conectarea, cu ajutorul unui dispozitiv special, pina in luna octombrie, a tuturor tramvaielor, troleibuzelor si autobuzelor din oras la un satelit plasat pe o orbita geostationara. Operatiunea, care va costa aproximativ opt miliarde de lei, isi propune eficientizarea transportului in comun, prin impunerea unui orar strict, controlat electronic de satelit. Initiatorii proiectului sint siguri ca iesenii isi vor fixa ceasurile dupa mersul tramvaielor lui Petru Girlea. Mai urmeaza ca soferii, vatmanii, controlorii de bilete etc. sa fie inlocuiti de roboti, pentru a putea spune ca RATC Iasi a devenit o regie perfecta.

Numai ca, din pacate, la RATC, lucrurile nu stau deloc bine; iar proiectul SF al lui Girlea trezeste ilaritate in contexul unei degradari vizibile a transportului in comun din municipiul Iasi. Parcul auto al regiei este vechi, alcatuit, in majoritate, din autovehicule second-hand aduse din Franta sau Germania. Sint zile in care pe traseu exista mai multe tramvaie defecte decit in stare de functionare. Masinile au devenit raiul cersetorilor si al hotilor de buzunare. Controlorii RATC, mereu in lipsa de maniere, nu-i deranjeaza in nici un fel pe adevaratii calatori fraudulosi; gasti de tigani calatoresc fara nici o grija, asezati confortabil pe scaunele din fata ale autovehiculului, in timp ce, in spate, baieti de cartier, cu buzunare doldora de seminte, isi exerseaza in gura mare vocabularul limitat, dar desucheat. Iar pretul biletului RATC creste intruna.

Conflictul, consumat nu cu mult timp in urma, dintre regia condusa de Petru Girlea si operatorii maxi-taxi din Iasi este definitoriu pentru felul in care directorii regiilor s-au "adaptat" exigentelor unei economii de piata. Marginalizarea serviciului concurent a dovedit cit de mult se tem regiile de competitie . Speculind slabiciunile pietei transportului in comun, operatorii maxi-taxi au propus alt mod, mai convenabil, de a te deplasa la serviciu, acasa ori la cumparaturi . Dar pentru ca au deranjat suficienta RATC, au fost exilati la periferiile orasului. Mina lunga a lui Girlea era cit pe ce sa-i ajunga si acolo, conducerea regiei sugerind autoritatilor sa impuna ca biletul de maxi-taxi sa coste vreo 15.000 de lei!

Ca si Simirad, care viseaza relansarea turismului cu ajutorul zimbrilor si a mumiei lui Tutankamon, locotenentii primarului propun solutii abracadabrante. Ei considera ca managementul are ceva din candoarea unei iluminari in religie sau a inspiratiei in arta. Asa si Girlea. Cu autobuze impiedicindu-se in gropi, tragind tramvaiele deraiate de pe sine, innodind firele de tensiune la troleibuze, seful RATC viseaza ca dintr-o miscare sa le rezolve pe toate. Satelitul cu pricina poate aduce o mai buna supraveghere a autovehiculelor, este un dispozitiv de control al vatmanilor, dar nu unul care sa-i multumeasca pe calatori sau sa suplineasca viziunea manageriala ori dotarea tehnica.

Ar mai fi o curiozitate. Cind va lua sfirsit minciuna RATC? Cind vor sti iesenii care este pretul real al unei calatorii ? Pentru ca, pe linga pretul platit de fiecare calator, mai exista si taxele locale stoarse de la ieseni si redistribuite in fiecare an pentru acoperirea pierderilor regiei. Sistemul este simplu. Practic, exista doua modalitati prin care RATC supravietuieste. Unul vizibil - casele de bilete si altul, nevazut, necontrolat, asupra caruia ieseanul nu mai are nici o putere: Consiliul Local. Acesta ia decizia de a-i minti pe ieseni. Numai anul trecut s-au dat douazeci si cinci de miliarde de lei pentru regia de transport.

Inchistate in structuri supradimensionate, centralizate si etatiste, regiile autonome au facut orice pentru a elimina concurenta, singurul factor ce regleaza piata in favoarea cetatenilor. Dincolo de contextul economic, degradat, intr-adevar, nu poate sa nu iasa in evidenta incompetenta manageriala a directorilor de regii si indiferenta lor fata de cetatenii municipiului. Singura grija a conducerii regiilor este indreptata spre prezervarea functiilor. Protejarea locurilor de munca ale salariatilor din subordine este doar un efect secundar al acestei politici paguboase. Pentru numai citeva sute de salariati, managerii de regii neglijeaza interesele a 400.000 de locuitori ai orasului. Iar efectele acestei indiferente se vad din ce in ce mai bine.

"Satelitul" lui Girlea ne arata inca o data cit de departe sint de realitatea imediata cei care conduc destinele acestui oras.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:24:18    Titlul subiectului: 2002-08-13 146453

http://www.evenimentul.ro/articol/transportul-in-comun-iesean.html

"13-08-2002

Transportul in comun iesean, o activitate in pragul falimentului

Transportul in comun efectuat de RATC Iasi este realizat in proportie de 62 la suta de tramvaie si troleibuze, restul de 38 la suta fiind asigurat de autobuze. Mai toate mijloacele de transport in comun sint vechi, cu durata de viata depasita, insa tot ce a putut face fosta conducere a fost achizitionarea de tramvaie si autobuze second hand. Cu bani putini, s-a reusit cumpararea a 50 tramvaie Tatra, 25 GT 4, 14 GT 5, 16 ST si 45 autobuze Saviem. Investitii in infrastructura insa s-au facut foarte putine, de multe ori fiind invocata ca motiv lipsa banilor.
• La un muzeu de autobuze, trasee nerentabile
In parcul auto al RATC exista 110 autobuze, din care 43 sint Saviem, cumparate de fosta conducere a regiei prin ’95-’96, din Franta, la mina a doua. Desi aveau o vechime de mai mult de 10 ani, Saviem-urile au circulat foarte bine, fiind trimise indeosebi pe traseele care deserveau Copoul. La o vizita efectuata pe la inceputul anului, reprezentantii firmei Renault (Franta), care fabrica asemenea autobuze, au ramas uimiti de starea buna de functionare. Asta nu a durat insa prea mult timp. Dealul pe care se afla Universitatea "Al.I.Cuza" a suprasolicitat motoarele acestora, asa incit, nu demult, s-a constatat ca autobuzele nu mai faceau fata. In consecinta, au fost trimise pe trasee mai usoare, desi lungi: 10 (Dacia – CUG), 19 (Canta – CUG troleibuze), 20 (Tirgu Cucu – Metro) si 30 (Canta – Bucium). Din cele 43, zilnic circula 26.
Un veritabil muzeu de autobuze se afla la Sectia 1 din cartierul Tudor Vladimirescu, unde reprezentantii RATC sustin ca toate sint in stare de functionare. Veteranele sint cele 52 marca Ikarus, fabricate in perioada ’76–’93. Restul sint Rocar si UDM, primele avind o vechime de doar 7 ani. In privinta consumului de motorina, cele mai economice sint Saviem, cu 22 litri la suta de kilometri, in comparatie cu Ikarus-urile, care consuma cite 32-36 la suta. "Ikarus-urile ar trebui inlocuite, dar deocamdata le mai folosim, mai ales ca acum cinci ani le-au fost facute reparatii capitale", ne-a spus dl Liviu Nastase, seful sectiei.
RATC, concurent slab in competitia cu maxi-taxi
Pina acum un an, cele mai rentabile trasee de autobuz erau 28 (Copou – Pasaj Alexandru cel Bun), 14 (Copou – CUG) si 9 (Piata Independentei – CUG). Urmau 19 si 30, apoi 27 (Tatarasi Sud – CUG troleibuze), 29 (Baza 3 – Tomesti), 21 (Billa – Ciurea) si, ca o completare, 34 (Bucium – Paun) pe care circula doar un singur mijloc de transport in comun, dat fiind numarul mic de calatori. Reprezentantii regiei spun ca unele trasee, altadata rentabile, au pierdut multi calatori din cauza firmelor de maxi-taxi, care acum practica si tarife mai mici cu 1.000 lei/calatorie. "Cel mai afectat este traseul 28, si asta numai de un an, de cind a luat amploare afacerea cu maxi-taxi. De exemplu, daca in ’99 erau 150 microbuze in Iasi, acum numarul acestora este de 356, deci mai mult decit dublu. In plus, soferii nu respecta intru totul traseele care au fost licitate", sustine dl Iulian Caraiman, seful Serviciului Siguranta Circulatiei din cadrul RATC.
Troleibuze, in loc de autobuze
Deoarece autobuzele, pe linga faptul ca sint vechi, polueaza puternic atmosfera, mai ales in zona centrala a Iasului, edilii au conceput un proiect de ecologizare a transportului in comun.
In prezent, 62 la suta din transportul in comun din Iasi este asigurat de tramvaie si troleibuze. Proiectul de realizare a unei linii de troleibuz pe tronsoanele strada Elena Doamna – strada Anastasie Panu – Podu Ros si Podu Ros – CUG se va finaliza pe la mijlocul lui septembrie si vizeaza construirea liniilor de troleibuz 14 si 28. Lucrarile inainteaza conform graficului, sustine conducerea regiei, dar, cind totul va fi gata, va aparea o problema – numarul mic al troleibuzelor. Deocamdata, au fost montate consolele (stilpi de sustinere a retelelor de alimentare cu energie electrica) pe tronsonul Anastasie Panu – CUG.
Pentru realizarea unei bune parti a liniei de troleibuz pe tronsoanele strada Elena Doamna – strada Anastasie Panu – Podu Ros si Podu Ros CUG, RATC a avut la dispozitie reteaua de alimentare si consolele de pe fostul traseu 47, adica de pe tronsonul Tatarasi Nord – Splai Bahlui – Iulius Mall – Podu Ros, estimate acum la 15 miliarde lei. Reprezentantii RATC sustin ca, prin dezafectarea liniei 47, se realizeaza cam 80 la suta din investitia totala in valoare de 25 miliarde
. Cum lucrarile sint facute de angajatii RATC, e lesne de dedus faptul ca munca oamenilor nu va trebui platita cu fonduri suplimentare. Regia ar mai avea nevoie, de 4 miliarde pentru a termina lucrarile in septembrie, asa cum doreste directorul Neculai Abalasei. Fondurile Consiliului Local sint cam epuizate insa, asa ca finalizarea investitiei mai are de asteptat. Cind se va finaliza realizarea celor 9 kilometri cale simpla, va aparea o problema serioasa: lipsa troleibuzelor.
Singura solutie – marfa second hand
In prezent, pe traseul 14 circula zece autobuze zilnic. Acestea vor trebui inlocuite cu troleibuze, iar in conditiile in care nici cele existente deja in parcul Sectiei Tudor Vladimirescu nu acopera necesarul, vor trebui facute niste "jonglerii". Sefii RATC spun ca vor lua mijloace de transport de pe traseele 44 (Dacia – CUG) si 46 (Piata Eminescu – Bucium), pe care vor fi trimise autobuze. Sefii regiei spun ca reteaua de alimentare cu energie electrica poate fi trecuta in conservare, asa incit faptul ca pe respectivele trasee nu vor mai circula troleibuze, ci autobuze, nu va fi o nenorocire atit de mare. Important este ca iesenii sa aiba mijloace de transport. Conform unui contract cu Muzeul Mariazell (de linga Viena) pentru restaurarea unor tramvaie vechi austriece, regia are de primit 22 troleibuze din Cehia. Noua au ajuns la inceputul anului, iar cinci urmeaza sa fie trimise la sfirsitul lui august. Celelalte vor parveni regiei pina in 2004. Cu toate acestea, tot nu-i destul. Cele 45 troleibuze ale regiei sint destul de vechi; in ultimul timp insa, angajatii au inceput sa scurteze troleibuzele articulate. 6 din 26 au suferit aceasta transformare, alte trei fiind in lucru. Toata operatiunea, la care se adauga si reparatia capitala, ajunge la cel mult 100 milioane/troleibuz, dar suma nu e prea mare daca se socotesc economiile la anvelope (20 milioane lei doua), burdufuri (60 milioane) plus alte maruntisuri.
Mai mult, regia de transport in comun din Constanta s-a oferit sa vinda RATC Iasi 20 troleibuze, tot second hand, evident. "In planul de investitii, aprobat de Consiliul Local Municipal, este prevazuta si achizitionarea de troleibuze", ne-a spus dl Iulian Stoica, inginerul-sef al RATC.
Un plan care se va realiza probabil, si in cel mai fericit caz, anul viitor, prevede si realizarea liniei de troleibuz 28. In acest caz, ar fi nevoie de retea doar pe tronsonul Podu Ros – Nicolina. Proiectul este insa prea indepartat pentru a calcula de pe acum valoarea investitiei. Un lucru este cert: pentru ca iesenii sa circule cu troleibuzul pe traseul Triumf – Podu Ros – pasaj Alexandru cel Bun, regia mai are nevoie de inca 10 asemenea mijloace de transport in comun.
• Sinele de tramvai, ca "funia in sac"
Nici pentru tramvaie nu se intrevede un viitor stralucit. Pe multe portiuni, calea de rulare a tramvaielor, care insumeaza 142,2 kilometri in tot orasul, este intr-o stare foarte precara. Mentionam aici tronsoanele Gara – Canta, Gara – strada Arcu sau bdul Alexandru cel Bun – Rond Dacia. Ce-i drept, in ultimii 5 ani s-au facut investitii in zonele Tatarasi, Podu Ros, Copou, iar acolo, sinele nu creeaza mari probleme in trafic. Acum se afla in lucru investitia in valoare de 10 miliarde lei referitoare la schimbarea caii de rulare de pe tronsonul pod Alexandru cel Bun – Zimbru, unde sina va fi inaltata la 25 cm de nivelul solului. Proiectul realizat anul trecut de fostul director Petru Girlea cuprindea si montarea bordurilor pe linga sine, primul lucru care a fost facut de altfel de angajatii DSPM – Citadin. Majoritatea vatmanilor insa fug de traseul tramvaiului 7 (Canta – Tirgu Cucu), unde sinele sint atit de distruse, incit tramvaiele trebuie sa ruleze cu viteze foarte reduse pentru a nu se produce accidente. Reprezentantii RATC au intocmit un proiect de schimbare a sinelor de pe acest tronson, proiect care dorea sa atraga fonduri de 100 milioane euro printr-un program RICOP. Conform spuselor coordonatorului proiectului, dl Maricel Gherca, 60 la suta din suma era nerambursabila, insa Consiliul Local Municipal trebuia sa participe cu 40 la suta. Acesta a fost motivul pentru care, recent, proiectul a fost respins. Desi primarul Constantin Simirad ii reproseaza directorului ca sinele arata ca "funia in sac" si in acelasi timp ii solicita imperios sa le repare, cind vine vorba de banii pe care CLM trebuie sa-i investeasca in infrastructura, lucrurile ramin in stadiul initial al discutiilor: adica "se va face si treaba asta cind vom avea bani"."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:28:43    Titlul subiectului: 2002-08-20 146454

http://www.evenimentul.ro/articol/se-lucreaza-de-zor.html

"20-08-2002

Se lucreaza de zor in spatele Consiliului Municipal!

• desi proiectul de separare a transportului electric de cel auto nu a fost supus aprobarii CLM, dl Mihai Giubernea, directorul viitoarei SC Autobuzul, a inceput deja procedurile de inscriere a noii societati la Camera de Comert

Pe 2 septembrie, consilierii locali vor trebui sa-si dea votul privind impartirea RATC intr-o unitate care va administra autobuzele si care se va numi SC Autobuzul, si alta care sa se ocupe de tramvaie si troleibuze. Se pare insa ca intilnirea consilierilor va fi pur formala, intrucit zarurile au fost aruncate: directorul viitoarei SC Autobuzul, dl Mihai Giubernea, a depus dosarul unitatii la Camera de Comert. "Totusi, nu exclud unele surprize din partea consilierilor, care ar putea propune alte variante", ne-a spus dl Giubernea. Viitoarea SC Autobuzul va avea 438 angajati, restul de 1.230 raminind la RATC.
Cit de rentabila va fi SC Autobuzul se va vedea dupa divizare. Deocamdata, asa cum v-am mai informat, de pe 1 august, in autobuze se vind bilete cu o calatorie de culoare albastra, spre deosebire de cele din tramvai si troleibuz, care sint rosii. Intentia sefilor celor doua viitoare unitati a fost sa vada citi calatori folosesc transportul electric si citi merg cu autobuzele. Dupa aproape 20 de zile insa, diferentele sint coplesitoare: in timp ce cu tramvaiele si troleibuzele se inregistreaza in medie 100.000 calatori/zi, in autobuze se vind cel mult 9.100 bilete/zi. Ce-i drept, pina la separarea oficiala a transportului electric de cel auto, calatorii pot folosi si biletele cu doua calatorii ale RATC, asa incit diferenta nu prea este relevanta. Cu toate acestea, nici dl Giubernea nu este multumit de felul in care merg incasarile la autobuze. Atit dl Giubernea, cit si dl Neculai Abalasei, directorul RATC, vor ca, dupa infiintarea celor doua unitati, in mijloacele de transport sa fie cite un casier-controlor, deoarece numai in felul acesta va scadea numarul blatistilor. (C.N.) "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:29:21    Titlul subiectului: 2002-09-16 146455

http://www.evenimentul.ro/articol/schimbari-in-circulatia-mijloacelor.html

"16-09-2002

De astazi

Schimbari in circulatia mijloacelor de transport in comun

Avind in vedere divizarea RATC, de astazi, odata cu inceperea anului scolar, vor avea loc schimbari in circulatia tramvaielor, troleibuzelor si autobuzelor. Traseul tramvaiului 1 (Copou – Podu Ros – Baza 3) se va prelungi prin Metalurgie, Tatarasi si Copou, in timp ce tramvaiul 13 (Copou – Tatarasi Sud) va avea ruta Copou – Tatarasi Sud – Baza 3 – Podu Ros – Copou. Troleibuzul 46 (Piata Eminescu – Bucium) va fi desfiintat. Pentru a ajunge la Bucium, iesenii vor trebui sa scoata din buzunare bani pentru doua calatorii. Ei vor avea la dispozitie troleibuzul 43 (Pacurari – Piata Eminescu – CUG) pina la Tamaz, iar de acolo autobuzul 30 (Canta – Bucium). Autobuzul 27 (Tatarasi Sud – CUG) se va desfiinta, iar calatorii vor putea circula cu tramvaiele 1 si 13. De asemenea, se va reinfiinta traseul 45 (Pacurari – Tudor Vladimirescu), desfiintat in perioada vacantei, dar pe acolo vor circula autobuze. "Trebuie sa facem in asa fel incit prin centrul orasului sa fie cit mai mult transport electric, in timp ce autobuzele sa circule cu precadere prin cartierele periferice", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATEC.
Tot de astazi, cei care folosesc mijloacele de transport in comun vor avea la dispozitie un nou traseu de troleibuz, 41, pe care circula acum autobuzele 14 (Copou – Podu Ros – CUG). Lucrarile la noua linie au inceput din primavara si au presupus amplasarea retelei si a consolelor pe tronsonul strada Anastasie Panu – CUG. Pentru RATEC, investitia nu a fost de anvergura, intrucit exista reteaua de pe fostul traseu 47 (Tatarasi Nord – Splai Bahlui). Asa cum se obisnuieste, noul traseu va fi inaugurat astazi, in prezenta primarului Constantin Simirad. "Inaugurarea va fi in functie de programul dlui primar, insa calatorii vor circula cu troleibuze chiar de dimineata", ne-a spus dl Neculai Abalasei, directorul RATEC. In paralel cu cele 14 troleibuze care vor circula zilnic pe traseul 41, pina la 1 octombrie, pe acelasi traseu vor fi mentinute si 10 autobuze. (C.N.) "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:31:43    Titlul subiectului: 2002-02-25 146456

http://www.evenimentul.ro/articol/ratc-va-extinde-reteaua.html

"25-02-2002

Pina la sfirsitul anului
RATC va extinde reteaua de troleibuze in tot Iasul

In vara, RATC va infiinta traseul de troleibuz 28 (Copou – Podu Ros – pasaj Alexandru cel Bun), insa pentru aceasta este nevoie de retea de alimentare cu energie electrica pe tronsonul cuprins intre Hotel Europa si Podu Ros, pina la intilnirea cu reteaua troleibuzului 44 (CUG – Dacia). Conducerea RATC a promis ca iesenii vor avea ocazia sa circule cu troleibuzul 28 cel tirziu la inceputul toamnei. In acelasi timp, sefii regiei intentioneaza sa extinda cit mai mult reteaua de troleibuze, asa incit sa acopere o mare parte din teritoriul orasului. "Va fi realizata o noua linie a troleibuzului 46, cu traseul Bucium – Piata Independentei, dar prin Podu Ros, desi va circula si cel de acum, prin Tudor Vladimirescu. Pentru aceasta, este nevoie de retea pe tronsonul Restaurant Cotnari – Podu Ros. Acolo, deja au inceput lucrarile", ne-a spus dl Iulian Caraiman, inginer coordonator al Serviciului de Exploatare din cadrul RATC. Si traseul 42 (Copou – Tudor Vladimirescu) va fi prelungit, pina la Terom – Baza 3 – Tamaz. "In viitor, se are in vedere introducerea unei retele si in zona Nicolina pina la CUG, dar pentru toate acestea este nevoie si de troleibuze", ne-a mai spus dl Caraiman.
Pe de alta parte, conducerea RATC negociaza cu unitatea de transport in comun din Berlin achizitionarea a 18 tramvaie GT second hand care, la fel ca si celelalte 45 pe care le-a cumparat pina acum la preturi destul de mici, au fost fabricate acum cam 40 de ani. "Deocamdata, n-am primit nici o oferta de preturi, dar, in orice caz, investitia va fi rentabila", ne-a spus dl Petru Girlea, directorul RATC. In plus, luna viitoare, regia va primi restul de 13 troleibuze din Cehia, din lotul de 22 promise de reprezentantii Muzeului Mariazell, drept plata pentru ca regia se ocupa de restaurarea a 8 tramvaie ce au circulat in Viena la inceputul secolului trecut. (Cristina Negoita) "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:32:17    Titlul subiectului: 2002-03-21 146457

http://www.evenimentul.ro/articol/transportul-ecologic-se-va.html

"21-03-2002

Transportul ecologic se va extinde in detrimentul celui auto

Acum o luna, primarul Constantin Simirad a anuntat ca intentioneaza sa ceara acordul consilierilor locali pentru impartirea RATC in doua sectii: una destinata transportului electric, iar alta – transportului auto. In ceea ce priveste motivele acestui proiect, ele tin, pe de o parte, de incercarea de a folosi mai mult transportul electric, care este ecologic, iar pe de alta parte, de desprinderea din regie a transportului auto care, in opinia primarului, nu este departe de faliment. "Iasul este considerat oras foarte poluat si, din acest motiv, vom incerca sa extindem transportul electric. De altfel, intentionam sa infiintam o linie de troleibuz catre CUG, in locul celei de autobuz. In ceea ce priveste transportul auto, aici au existat, de-a lungul timpului, multe furturi si se pare ca falimentul nu este departe. Scindarea RATC este necesara pentru ca transportul electric sa se dezvolte, iar cel auto ori sa falimenteze, caz in care va fi preluat de particulari, ori sa se redreseze", ne-a spus dl Simirad.
La RATC domneste o atmosfera foarte tensionata, iar soferii se tem ca vor ramine fara locuri de munca. Nici extinderea retelei de transport electric nu este privita cu ochi buni. "Acum, 80 la suta din totalul tramvaielor si troleibuzelor au rute ce trec prin Tirgu Cucu. O avarie la retea in acel punct ar insemna paralizarea transportului in comun pentru ceva timp. In plus, in toate tarile din Europa, transportul in comun cuprinde si autobuze, si troleibuze, si tramvaie, ba chiar si metroul. Chiar si la Bucuresti, unde Metrorex este societate separata, se intentioneaza unirea acesteia cu RATB", ne-a spus dl Petru Girlea, directorul RATC. (M.P., C.N.) "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:32:46    Titlul subiectului: 2002-08-27 146458

http://www.evenimentul.ro/articol/lucrarile-la-calea-de.html

"27-08-2002

Din cauza lipsei banilor
Lucrarile la calea de rulare din zona Alexandru cel Bun au fost sistate

Pina la sfirsitul saptaminii trecute, echipele RATC au lucrat de zor la schimbarea si suprainaltarea caii de rulare de pe tronsonul Pod Alexandru cel Bun – Minerva. Toata investitia presupune schimbarea sinelor de tramvai pina la intersectia Complex Zimbru, insa ieri lucrarile au fost sistate, iar muncitorii trimisi sa lucreze la linia de troleibuz din zona Anastasie Panu – Podu Ros. "Lucrarea din Alexandru este inclusa intr-un plan de investitii aprobat de Consiliul Local Municipal. Din pacate, nu s-au mai dat bani pentru aceasta investitie, iar acum nu mai avem sina pentru a o inlocui pe cea veche", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATC. Toata investitia ajunge la 10 miliarde lei, iar CLM a dat regiei doar 1,5 miliarde. Sina veche este atit de uzata, incit cu greu se pot evita deraierile. Chiar saptamina trecuta, un tramvai a sarit de pe linie.
RATC are si alte investitii care nici macar nu sint incepute. De fapt, cam trei sferturi din calea de rulare a tramvaielor din Iasi este sub orice critica. Un exemplu il constituie tronsonul Gara – strada Arcu, pentru a carui reparare sint suficiente doua miliarde lei. De prisos sa mai amintim de linia din cartierul Canta, investitie care este aminata de la un an la altul. "Si linia de pe strada Cuza Voda trebuie schimbata, insa proiectul respectiv va fi discutat de consilieri abia anul viitor", a incheiat dl Mihai. (C.N.) "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:33:13    Titlul subiectului: 2002-04-04 146459

http://www.evenimentul.ro/articol/sindicatele-din-ratc-si.html

"04-04-2002

Sindicatele din RATC si conducerea, la masa tratativelor

Ieri, sindicatele din RATC au participat la prima sedinta cu noul director interimar, dl Neculai Abalasei. Intrucit regia are nenumarate probleme financiare, s-a incercat gasirea unor solutii. Mai mult, soferii sint gata sa opreasca lucrul in cazul in care o comisie a Primariei ar considera oportuna divizarea RATC, propusa de primarul Constantin Simirad inca de acum doua luni. "Intrucit dl Abalasei este destul de vechi in regie si cunoaste bine toate aspectele, i-am aratat citeva motive pentru care divizarea regiei nu ar aduce nici un beneficiu: in primul rind, in toate orasele mai mari din tara – Ploiesti, Constanta, Brasov, Cluj, Timisoara, Craiova si Oradea – transportul in comun cuprinde toate tipurile de mijloace. In al doilea rind, cel mai bun exemplu este al Botosaniului, unde, acum sase ani, transportul auto s-a separat de tramvaie si, in scurt timp, a «murit», iar acum, de putin timp, Primaria a cumparat autobuze", ne-a spus dl Vasile Sandu, liderul Sindicatului Liber al Salariatilor din RATC. In privinta acestui punct, conducerea regiei este intru totul de acord cu sindicatele, care au readus in discutie si repunerea in functiune a liniei de tramvai Podu Ros – CUG. "Aici am inteles ca deocamdata nu sint fonduri, asa ca ne multumim cu constructia liniei de troleibuz pe tronsonul cuprins intre strada Anastasie Panu si CUG. In ansamblu, discutiile au decurs bine", a incheiat dl Sandu. (C.N.) "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:33:41    Titlul subiectului: 2002-09-04 146460

http://www.evenimentul.ro/articol/pina-pe-1-octombrie.html

"04-09-2002

Pina pe 1 octombrie, biletele cu doua calatorii pot fi folosite in toate mijloacele de transport in comun

Oficial, de pe 2 septembrie, in urma acordului consilierilor locali, autobuzele functioneaza in cadrul SC Autobuzul, in timp ce tramvaiele si troleibuzele sint administrate de RATEC. Cu o luna inainte de divizare, directorul SC Autobuzul, dl Mihai Giubernea, a decis ca biletele cu o calatorie din autobuze sa difere numai din punctul de vedere al culorii, adica sint albastre, spre deosebire de cele din tramvaie, care sint rosii. Dar, si in autobuze se pot folosi bilete cu doua calatorii care se gasesc la tonete. Acest sistem va fi valabil pina cel putin pe 1 octombrie, deoarece dl Giubernea a mentionat ca nu vor fi amendati calatorii care vor composta asemenea bilete, desi ele apartin RATEC. "Pina la inceputul lunii viitoare, se va face o analiza a costurilor si, probabil de luna viitoare, tarifele se vor modifica", a completat dl Giubernea, fara a se pronunta in ce mod vor fi modificate acestea. In schimb, reprezentantii RATEC spun ca biletele de tramvai si troleibuz ar putea fi mai ieftine decit acum (6.000 lei/calatorie). "Din moment ce autobuzele vor functiona separat, costurile ar putea fi mai mici", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATEC.
Pina la sfirsitul lunii, pensionarii cu virste de peste 70 de ani, persoanele cu handicap si veteranii de razboi vor putea circula in toate mijloacele de transport, insa de luna viitoare, ei vor obtine abonamente gratuite numai pentru traseele deservite de tramvaie si troleibuze. (C.N.)
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:34:11    Titlul subiectului: 2002-08-05 146461

http://www.evenimentul.ro/articol/autobuzele-prietene-cu-maxi-taxiurile.html

"05-08-2002

Autobuzele, «prietene» cu maxi-taxiurile!
• viitorul sef al SC Autobuzul spune ca intre orele de virf va trimite autobuze la interval de o ora, lasind astfel cale libera microbuzelor

De la sfirsitul saptaminii trecute, soferii de autobuz au la vinzare bilete cu o calatorie colorate in albastru, spre deosebire de cele din tramvai si troleibuz, care sint rosii. Sefii RATC si ai viitoarei SC Autobuzul, care se va infiinta probabil in septembrie, spun ca au luat aceasta masura pentru a vedea ce incasari aduc autobuzele, cu toate ca in aceste mijloace de transport sint valabile si biletele RATC.
In acelasi timp, directorul SC Autobuzul, dl Mihai Giubernea, are idei care mai de care mai originale. Chiar daca dupa divizare, societatea nou-infiintata nu va mai oferi facilitati unor categorii de calatori, precum pensionari, persoane cu handicap sau veterani de razboi, unitatea va emite totusi abonamente, a caror valoare va fi cu 30 la suta mai mica decit pretul real. "Pentru ca autobuzele sa nu mai aiba pierderi, intre orele de virf, de exemplu intre 9 si 12, cind de obicei sint mai putini calatori, acesta vor circula numai cite unul pe ora, pentru a evita consumurile inutile de motorina. In acest timp, maxi-taxiurile pot sa preia toti calatorii. Dupa ce proiectul de divizare va fi aprobat de consilierii locali, vom infiinta unele trasee noi, in timp ce altele, nerentabile, vor fi desfiintate", ne-a spus dl Giubernea. (C.N.) "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:34:42    Titlul subiectului: 2002-07-24 146462

http://www.evenimentul.ro/articol/troleibuzele-scurte-sint-mai.html

"24-07-2002

Troleibuzele scurte sint mai usor de intretinut
• angajatii RATC au scurtat 4 asemenea mijloace de transport articulate si lucreaza la inca 3


Fabricate in anii ’80, cele 22 troleibuze articulate ale RATC au fost incluse intr-un program de reparatii capitale, care include si scurtarea lor. Deocamdata, 4 asemenea mijloace de transport au suferit modificari care presupun taierea lor din dreptul burdufului. Alte trei sint in lucru, fiind preconizate a se finaliza pina la sfirsitul anului. "Se fac economii de 20 milioane pentru doua anvelope, alte 50 milioane la un burduf, plus citeva milioane la piese de schimb, ansambluri si subansambluri pentru partea din spate a troleibuzului", ne-a spus dl Liviu Nastase, seful Sectiei 1 din cadrul RATC. Toata operatiunea de scurtare a unui troleibuz costa cam 70-80 milioane lei, insa aceasta include si reparatia capitala a vehiculului. Cheltuiala se amortizeaza in scurt timp, datorita economiilor cu anvelopele si celelalte materiale. "Fiind mai scurte, aceste troleibuze sint mai usor de intretinut si pot fi manevrate mai bine in trafic", ne-a mai spus dl Nastase. Reprezentantii regiei au recurs la aceasta metoda intrucit sperantele de achizitionare a unor troleibuze noi sint destul de reduse. Anul acesta, regia a primit 9 troleibuze din Cehia, ca plata pentru restaurarea unor tramvaie, iar la sfirsitul lui august, va mai primi inca 5. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:35:07    Titlul subiectului: 2002-03-28 146463

http://www.evenimentul.ro/articol/sita-noua-la-ratc.html

"28-03-2002

Sita noua la RATC

Ieri, primarul Constantin Simirad a semnat dispozitia de eliberare din functia de director al RATC a dlui Petru Girlea, care, de altfel, isi inaintase demisia acum doua zile. In locul lui a fost numit Neculai Abalasei, fost director tehnic in perioada 1999–2001, apoi retrogradat la postul de sef de sectie. Noua persoana din postul-cheie al regiei are 25 de ani vechime la RATC si, judecind dupa reactiile sindicalistilor, pare dispus sa faca in asa fel incit sa redreseze regia. "Astept sa vina comisia Primariei, dar oricum, am si vorbit cu dl Simirad despre ceea ce as vrea sa fac", ne-a spus dl Abalasei. Din spusele primarului, peste o luna se va organiza concurs pentru postul de director, iar dl Abalasei se pare ca va fi unul dintre candidati. "In primul rind, voi lua masuri de depistare a numarului exact de calatori, pentru a decide ce trasee sa fie suplimentate sau, dimpotriva, desfiintate", a completat dl Abalasei. In privinta investitiilor, d-sa pare ferm: "In afara de linia de troleibuz cuprinsa intre strada Anastasie Panu si CUG, urgenta o constituie refacerea caii de rulare de pe tronsonul Gara – strada Arcu, unde sina este practic distrusa". Lucrarile de reparatii ar costa aproximativ doua miliarde lei. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:38:16    Titlul subiectului: 2002-09-14 146464

http://www.evenimentul.ro/articol/vor-functiona-numai-11.html

"14-09-2002

De pe 1 octombrie
Vor functiona numai 11 tonete RATEC
• acestea vor vinde numai abonamente, in timp ce taxatorii-controlori din mijloacele de transport vor avea bilete cu o singura calatorie

Asa cum am mai precizat, de pe 1 octombrie, atit RATEC, cit si SC Autobuzul vor angaja 200, respectiv 100 taxatori-controlori care vor vinde bilete in mijloacele de transport in comun. In aceste conditii, nu mai sint necesare toate cele 35 tonete, de la care se puteau cumpara bilete si abonamente. De pe 1 octombrie, vor ramine numai 11 tonete, la care vor lucra 19 salariate, restul de pina la 52 urmind sa fie taxatori-controlori. "Vom pastra cite una sau doua tonete in fiecare cartier si de acolo se vor putea cumpara numai abonamente. In acelasi timp, tot de pe 1 octombrie, oamenii vor cumpara numai bilete cu o singura calatorie", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATC. In plus, avind in vedere divizarea RATC, este foarte posibil ca, pina la sfirsitul anului, atit biletele de tramvai si troleibuz, cit si cele de autobuz sa se ieftineasca, de la 6.000 la 5.000 lei. "Se lucreaza la structura de cost, iar in octombrie va fi prezentat materialul in sedinta Consiliului Local Municipal", ne-a mai spus dl Mihai. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:38:50    Titlul subiectului: 2002-04-10 146465

http://www.evenimentul.ro/articol/zilnic-150.000-calatori-folosesc.html

"10-04-2002

Zilnic, 150.000 calatori folosesc autobuzele si troleibuzele RATC
• traseele cele mai solicitate sint cele spre CUG si Pacurari

Zilele acestea, angajatii RATC efectueaza asa-numitele fluxuri de calatori. Practic, in fiecare zi ei trebuie sa numere calatorii care urca si coboara din mijloacele de transport in comun. Pina acum, au fost verificate traseele de autobuz si de troleibuz, urmind ca, pina la sfirsitul saptaminii, sa fie prezentata si o evidenta a numarului calatorilor din tramvaie. S-a constatat ca, zilnic, 100.000 calatori merg cu autobuze, si 50.000 cu troleibuze. Cele mai solicitate trasee sint ale autobuzelor 14 (Copou – CUG), 28 (Copou – pasaj Alexandru cel Bun), 19 (Canta – CUG Troleibuze) si 21 (Autogara – Ciurea), precum si ale troleibuzelor 43 (CUG – Pacurari), 44 (CUG – Dacia), la o oarece distanta urmind 42 (Copou – Tudor Vladimirescu) si 46 (Bucium – Pacurari). "Acolo unde se va impune, in special pe traseele spre CUG, vom mai suplimenta numarul autobuzelor", ne-a spus dl Iulian Caraiman, inginer coordonator al Serviciului Exploatare din cadrul RATC. Efectuarea fluxurilor de calatori este necesara pentru suplimentarea sau, dimpotriva, diminuarea numarului mijloacelor de transport pe anumite trasee, in functie de rentabilitatea acestora. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:39:24    Titlul subiectului: 2002-07-06 146466

http://www.evenimentul.ro/articol/biletul-de-autobuz-ar.html

"06-07-2002

Biletul de autobuz ar putea fi mai ieftin decit cel de tramvai sau troleibuz

In sedinta Consiliului Local Municipal din aceasta luna, se va discuta proiectul referitor la divizarea RATC, intr-o unitate care sa se ocupe de tramvaie si troleibuze, si alta care sa administreze cele 104 autobuze. Cum cartile s-au facut deja, se pare ca discutiile consilierilor vizavi de acest proiect vor fi pur formale. Desi viitoarea SC Autobuzul va pleca la drum cu datorii de 54 miliarde lei la bugetul de stat si furnizori, directorul acesteia, dl Mihai Giubernea, are convingerea ca unitatea va putea fi redresata in timp, daca incasarile zilnice se vor mentine la cit a estimat el, adica 12-14 miliarde. "Zilele acestea se face o analiza a pretului de cost al biletului si cred ca vom putea functiona daca o calatorie cu autobuzul va fi mai ieftina decit una cu tramvaiul", ne-a spus dl Giubernea. Mentionam ca SC Autobuzul deja nu mai elibereaza abonamente gratuite pentru persoane cu handicap, veterani si pensionari cu virste de peste 70 de ani, in urma unei decizii a primarului Constantin Simirad care, de altfel, afirmase ca SC Autobuzul nu va primi subventii de la bugetul local. Reamintim ca o calatorie RATC costa 6.000 lei. (C.Negoita)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:39:56    Titlul subiectului: 2002-07-05 146467

http://www.evenimentul.ro/articol/pensionarii-beneficiaza-de-abonamente.html

"05-07-2002

Din aceasta luna
Pensionarii beneficiaza de abonamente gratuite doar pentru transportul electric

Divizarea RATC in transport electric si auto are impact si asupra populatiei, iar consecintele au si aparut – din aceasta luna, pensionarii nu mai beneficiaza de abonamente gratuite decit pentru liniile de tramvai sau troleibuz. "Societatea de transport auto se va privatiza, iar Primaria va subventiona doar transportul electric. Din acest motiv s-a sistat eliberarea abonamentelor pentru traseele pe care circula autobuze. Vom incerca sa rezolvam problema prin incheierea unui protocol intre municipalitate si SC Autobuzul", ne-a spus viceprimarul Vasile Munteanu. Multi dintre pensionarii care au dreptul la abonamente sint nemultumiti, mai ales ca nu stiu care este cauza ce-i va obliga, de acum inainte, sa-si cumpere bilete. "Eu aveam abonament pentru linia 28, care este acoperita doar de autobuze. Puteam merge in Copou, la copii, sau la piata si-mi convenea. De acum, insa, nu stiu ce-am sa fac. Cred ca o sa ies din casa doar noaptea, cind e racoare, ca sa pot merge pe jos", ne-a spus dl Ioan Antohi (73 ani). (M.P.) "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:44:19    Titlul subiectului: 2002-12-09 146469

http://www.evenimentul.ro/articol/de-astazi-10-taxatori.html

"09-12-2002

De astazi, 10 taxatori ai RATEC vor fi promovati controlori

Dupa o luna de cind au angajat taxatori-controlori, sefii RATEC au observat ca multi renunta la slujbe din cauza salariilor destul de modeste. Pentru a opri "exodul" de personal, ei au promis ca acei taxatori care vor inregistra rezultate bune, adica incasari lunare de peste 40 milioane lei, vor fi promovati. Acest lucru s-a si intimplat: de astazi, primii 10 taxatori cu cele mai bune incasari vor fi controlori. "In primul rind salariul este mai mare si, chiar daca au de realizat un plan, acesta este mai usor de indeplinit", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATEC. Promovarile nu se opresc insa aici. Taxatorii care au permis de sofer de troleibuz ori de vatman si realizeaza incasari multumitoare vor avea prioritate la angajarile ulterioare de soferi sau vatmani. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:44:49    Titlul subiectului: 2002-05-31 146470

http://www.evenimentul.ro/articol/ratc-taie-troleibuzele-si.html

"31-05-2002

Pentru a face economie
RATC taie troleibuzele si autobuzele articulate

In parcul RATC mai erau, acum doua saptamini, 9 autobuze si 14 troleibuze articulate. Pentru ca necesita costuri mari de intretinere si exploatare si sint si mai greu de manevrat in trafic, specialistii RATC au propus sa le taie, pur si simplu, si sa le transforme in vehicule simple. Deja trei autobuze au fost transformate, iar zilele trecute, si un troleibuz a fost supus unei asemenea operatiuni, care costa cel mult 100 milioane lei/vehicul. "Treptat, le vom scurta pe toate cele ramase, intrucit se fac economii la anvelope si la consumurile de motorina, in cazul autobuzelor, sau energie electrica, la troleibuze. In plus, nu vom mai avea probleme cu burdufurile, care sint destul de scumpe si, periodic, trebuie inlocuite, din cauza uzurii", ne-a spus dl Gheorghe Munteanu, purtatorul de cuvint al RATC. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:45:14    Titlul subiectului: 2002-11-21 146471

http://www.evenimentul.ro/articol/de-la-1-decembrie.html

"21-11-2002

De la 1 decembrie, un abonament la SC Autobuzul va costa 240.000 lei

Desi biletul de tramvai sau troleibuz va costa 6.000 lei si in continuare, in ciuda intentiei sefilor RATEC de a-l ieftini, biletul de autobuz va costa 5.000 lei de la 1 decembrie. Acest lucru a fost stabilit de Consiliul de Administratie al SC Autobuzul care, fiind societate comerciala, nu are nevoie de avizul Consiliului Municipal. Tot de luna viitoare, un abonament cu 60 calatorii va fi cu 20 la suta mai ieftin decit valoarea lui reala. "La o luna cu 30 zile, un abonament va costa 240.000 lei, adica o calatorie va fi 4.000 lei", ne-a spus dl Mihai Giubernea, directorul SC Autobuzul. Iesenii care au dreptul prin lege sa circule gratuit cu mijloacele de transport in comun vor beneficia, probabil, de bilete, pe care Primaria le va cumpara de la SC Autobuzul. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community