Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Arhiva de presa - 2002
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 28 Iul 2011 12:58:11    Titlul subiectului: 2002-06-19 146710

http://www.evenimentul.ro/articol/autobuzele-vor-circula-pe.html

"19-06-2002

Dupa divizarea RATC
Autobuzele vor circula pe actualele trasee cel mult doua luni

Sefii RATC si ai SC Autobuzul, care se va infiinta, probabil, de luna viitoare, sint aproape de a-si fi impartit patrimoniul. Desi astazi se vor perfecta actele, s-a convenit ca statia Inspectia Tehnica Periodica, service-ul, vopsitoria si spalatoria, toate situate in cartierul Tudor Vladimirescu, sa functioneze in cadrul SC Autobuzul. Mai dificil va fi cu garajul, intrucit acesta va fi impartit in doua, si este posibil sa nu fie suficient spatiu pentru toate cele 104 autobuze. "Poate vom gasi un teren in care sa le ducem pe cele care nu incap acolo", ne-a spus dl Mihai Giubernea, directorul SC Autobuzul. Cel mult doua luni, unitatea va putea sa pastreze actualele trasee de autobuz, pentru ca, in final, sa se ajunga ca aceste mijloace de transport sa faca legatura intre zonele periferice ale Iasului si zonele in care circula tramvaie si troleibuze, asa cum, de fapt, doreste primarul Constantin Simirad.
Societatea va functiona in sediul din Tudor Vladimirescu, unde va avea la dispozitie etajul unu si jumatate din parter. Numai listele cu salariatii nu au fost finalizate, insa dl Giubernea a precizat ca vor fi cel mult 500. Nici in privinta tarifului biletului nu s-a stabilit nimic. "In cazul in care calculele privind costurile facute de cei de la RATC justifica actualul tarif, atunci va ramine acesta. Este posibil insa sa-l reducem la 5.000 lei biletul, daca se va putea", a completat dl Giubernea.
Mai mult, primarul vrea sa privatizeze SC Autobuzul si, dupa acest lucru, soferii ar putea primi cite un mijloc de transport in comun in locatie de gestiune, adica, in schimbul unei redevente, sa-l intretina si sa-l foloseasca. "E prematur sa discutam despre asa ceva, dar cred ca o redeventa de 3 milioane lei pe zi ar fi rezonabil", a incheiat dl Giubernea. Mentionam ca proiectul referitor la divizarea RATC va fi discutat luni, in sedinta Consiliului Local Municipal. (C.Negoita) "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 28 Iul 2011 12:59:16    Titlul subiectului: 2002-08-13 146711

http://www.evenimentul.ro/articol/mijloacele-de-transport-in2.html

"13-08-2002

Mijloacele de transport in comun, locul de munca al hotilor de buzunare si al cersetorilor

Orice iesean a avut ocazia sa calatoreasca cel putin o data cu un mijloc de transport in comun. Cind urci intr-un tramvai sau autobuz, cel mai bine ar fi sa uiti de orice pretentie de confort sau curatenie. Pornind de la pretul biletelor, ieseanul trebuie sa treaca prin diverse probe de rezistenta cum ar fi huruitul sau chiar zdruncinatul "dulce" al mijlocului de transport. Ca si cum nu ar fi de ajuns, poti sa nimeresti un conducator auto care vrea sa te binedispuna ascultind muzica... Normal ca nu orice fel de muzica (fiind parca interzisa ascultarea altor genuri), gindirea limitata a unor soferi reducindu-se la un singur mod de a privi lucrurile cind e vorba de muzica: frumoasa si "unica" noastra "draga de ea" manea...
Un alt lucru rar intilnit in mijloacele de transport este siguranta. Nu de putine ori se intimpla sa asistam la "spectacolele" oferite de boschetarii care cersesc sau de indeminaticii hoti de buzunare. Chiar daca nu esti atent la persoanele care urca in tramvai, iti vei da seama mai tirziu ca au aparut cersetorii care "presteaza" cintece, poezii sau chiar rugaciuni (intr-o forma mai mult sau mai putin corect gramaticala) insotite de priviri miloage si timpe care probabil vor determina pe cineva sa le ofere bani.
Nelipsiti sint si hotii de buzunare care apar in mijloacele de transport in adevarate "haite" si trec la actiune fara a se lasa intimidati de posibilele priviri "indiscrete" ale oamenilor de rind care ar putea opri actiunea (dar nu indraznesc sa o faca).
Oare vom putea intr-un viitor apropiat sa calatorim cu mijloacele de transport in liniste si intr-o oarecare siguranta? Cu certitudine aceasta intrebare va chinui mintea cetateanului de rind pentru multa vreme. (Felicia Cilinschi) "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 28 Iul 2011 13:00:59    Titlul subiectului: 2002-10-09 146712

http://www.evenimentul.ro/articol/salariile-de-la-ratec1.html

"09-10-2002

Salariile de la RATEC s-ar putea mari

Ieri, la sediul RATEC, timp de mai bine de trei ore, sindicalistii si conducerea au discutat aprins despre soarta unitatii. Reamintim ca, luni dimineata, soferii de autobuze si troleibuze de la sectia din Tudor Vladimirescu au refuzat sa iasa pe trasee, intentionind chiar sa vina cu autobuzele in fata Primariei. Liderii de sindicat spun ca soferii sint nemultumiti de hotarirea Consiliului Local Municipal de divizare a RATC in RATEC si SC Autobuzul, precum si de numirea lui Mihai Giubernea in functia de director al acesteia din urma. La discutii, sindicalistii au readus in atentie problema salariilor, care nu au mai fost majorate de un an. Neculai Abalasei, directorul RATEC, sustine ca nu poate aproba marirea lefurilor atit timp cit unitatea merge in pierdere, incasarile abia atingind 700 milioane lei/zi. In schimb, sindicalistii nu si-au pierdut speranta. "Am stabilit ca miine (azi, n.r.) sa ne intilnim cu membrii Consiliului de Administratie, unde speram sa cadem de acord asupra majorarii salariilor", ne-a spus dl Adrian Nedelcu, liderul Sindicatului Solidaritatea al soferilor. Daca se vor aplica indexari, acestea vor fi valabile si pentru soferii de autobuz, intrucit SC Autobuzul nu a obtinut inca toate actele de la Registrul Comertului. Insa, chiar daca vor obtine o mica victorie, sindicalistii spun ca starea de nemultumire a salariatilor va persista oricum. "Soferii nu doresc divizarea regiei, dar i-am rugat sa astepte pina pe 7 noiembrie, cind se va judeca procesul intentat vizavi de hotarirea CLM", ne-a mai spus dl Nedelcu. (C.N.) "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 28 Iul 2011 13:02:31    Titlul subiectului: 2002-05-13 146713

http://www.evenimentul.ro/articol/un-batrin-a-fost8.html

"13-05-2002

Un batrin a fost accidentat de un autobuz
• el a fost transportat la Spitalul de Urgente, unde i s-a amputat piciorul drept

Tot mai des, in ultima perioada, mijloacele de transport in comun sint implicate in accidente rutiere. Ultimul eveniment de acest fel a avut loc la sfirsitul saptaminii trecute. Simbata, pe la ora 19, la o intersectie semaforizata de pe bdul Socola, Constantin Nica (63 ani) a fost accidentat grav de autobuzul 326, condus de Benone Costel Doroftei, care se indrepta spre CUG. In conditii nelamurite inca, batrinului i-a fost prins piciorul drept la roata stinga-fata. Martorii accidentului au solicitat o masina a Serviciului Judetean de Ambulanta, care l-a transportat pe barbat la Spitalul de Urgente. "Piciorul drept era, practic, sfarimat. In aceste conditii, s-a efectuat interventia chirurgicala de amputare a piciorului de deasupra genunchiului. Starea batrinului este critica, mai ales ca, atunci cind a fost adus, pierduse mult singe si era in soc hemoragic. Sansele lui de supravietuire sint reduse", ne-a spus dr. Tudor Ciuhodaru, seful Unitatii de Primire a Urgentelor din cadrul spitalului. Politistii au inceput o ancheta care va dovedi cine a fost vinovatul. "Pina cind nu se va definitiva ancheta, soferul nu poate fi sanctionat pe linie administrativa. Oricum, evenimentul a avut loc pe trecerea de pietoni, dar abia dupa ce se va discuta cu toti martorii se va stabili a cui a fost vina", ne-a spus dl Gheorghe Munteanu, purtatorul de cuvint al RATC Iasi. (C.N., C.M.) "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 28 Iul 2011 13:03:08    Titlul subiectului: 2002-10-19 146714

http://www.evenimentul.ro/articol/sindicalistii-de-la-ratc1.html

"19-10-2002

Iasi
Sindicalistii de la RATC sint siguri ca regia nu se va mai diviza

Pe 2 septembrie, consilierii locali au aprobat divizarea RATC in RATEC (transport electric) si SC Autobuzul. Imediat insa, sindicalistii au atacat hotarirea in contenciosul administrativ. Tribunalul a stabilit data de 7 noiembrie drept primul termen al procesului. In acelasi timp, dl Mihai Giubernea, care a fost numit de primarul Constantin Simirad director al SC Autobuzul, a anuntat ca este posibil ca biletele de autobuz sa se ieftineasca de la 6.000, la 4.000 lei. Acest lucru se poate face numai dupa intrunirea Consiliului de Administratie si dupa inregistrarea SC Autobuzul la Registrul Comertului. Procesul pe care l-au intentat sindicalistii a dat peste cap, deocamdata, toate planurile noului director, deoarece, atit timp cit o hotarire CLM este contestata, conform Legii administratiei publice locale, ea este suspendata de drept. De aceea, sindicalistii merg mai departe cu sperantele. "Procesul va fi cistigat de noi, cu siguranta, intrucit avem si motivatie: nicaieri in lume, autobuzele nu functioneaza separat de alte mijloace de transport in comun. Dl Giubernea n-are decit sa anunte tot felul de ieftiniri, e treaba lui. De fapt, el nici macar nu poate fi directorul unei unitati care nu exista", ne-a spus dl Adrian Nedelcu, liderul Sindicatului Solidaritatea al soferilor din cadrul RATC. Dl Giubernea nu a mentionat decit ca asteapta ziua procesului. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 28 Iul 2011 13:15:04    Titlul subiectului: 2002-05-21 146720

http://www.evenimentul.ro/articol/continua-razboiul-rece-intre.html

"21-05-2002

Continua razboiul rece intre Primarie si RATC

Sindicatul "Solidaritatea" al soferilor RATC este pregatit sa declanseze o greva in cazul in care Consiliul Local Municipal (CLM) va aproba divizarea regiei. "RATC este o unitate cu regim strategic in cazul unor calamitati ori stari conflictuale. Fiecare sofer de autobuz are lipita pe livret o fila stampilata de catre Centrul Militar, care reprezinta un ordin de chemare, luarea in primire de la garajul RATC a autobuzului si prezentare a soferului acolo unde este indrumat de catre Centrul Militar in caz de necesitate", ne-a spus dl Adrian Nedelcu, liderul sindicatului. Daca CLM va aproba divizarea, "Solidaritatea" va adresa memorii presedintelui tarii, presedintilor tuturor partidelor si ministrului Apararii Nationale, solicitind intelegere. "Nu credem ca vom putea stapini salariatii. Exista posibilitatea declansarii unor proteste spontane cu blocarea circulatiei imediat ce consilierii locali vor aproba proiectul de divizare. Sint sigur ca se vor afilia si vatmanii la actiunea noastra", a completat dl Nedelcu. In schimb, dl Vasile Sandu, liderul Sindicatului Liber al Salariatilor, nu stia nimic despre afirmatiile colegului sau: "Nu dorim sa ajungem la asa ceva. Tot ce dorim este sa avem o intrevedere cu primarul Constantin Simirad inainte de sedinta CLM. O greva n-ar rezolva problemele unitatii". In disperare de cauza, muncitorii sectiei I au si inceput sa efectueze reparatii capitale la autobuzele articulate, dorind sa demonstreze cit de eficienta poate sa fie regia. "Deja un autobuz a fost scurtat, asa incit Ikarus 280 a devenit Ikarus 260. I-a fost taiata remorca, deoarece asa se fac economii importante: in loc de sase anvelope, autobuzul scurt va avea numai patru, ca sa nu mai amintim ca nu va mai fi nevoie de burduf, care costa cam 60 milioane. In plus, autobuzele scurte au un consum de motorina mai mic cu 2-3 litri la suta de kilometri", ne-a mai spus dl Nedelcu. Initiatorul divizarii regiei, primarul Constantin Simirad afirma ca nimeni nu mai este dispus sa finanteze o activitate nerentabila: "Transportul auto a pagubit mult regia si nu mai avem de gind sa platim aceste gauri. Maxi-taximetristii platesc taxe si tot se descurca, asa ca soferii de pe autobuze nu ar trebui sa se teama ca nu vor putea face fata. S-au invatat sa lucreze intr-o unitate in care numai furtul este legal si le convine sa vinda piese si motorina ca sa cistige". Dl Simirad nu s-a aratat deloc impresionat de amenintarile cu proteste si cu blocarea strazilor; mai mult, la rindul sau, a anuntat ca, procedind astfel, "soferii isi vor fura singuri caciula. Dupa divizare, vor putea beneficia de baza materiala care, acum, apartine RATC. Dar, daca nu vor sta linistiti, s-ar putea sa renuntam complet la transportul auto". (C.N., A.S., M.P.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 28 Iul 2011 13:20:39    Titlul subiectului: 2002-07-26 146722

http://www.evenimentul.ro/articol/accidente25.html

"26-07-2002

Accidente

Ieri, pe bulevardul N.Iorga, in spatele Garii Internationale, Elena Ganicencu (40 ani) a fost acrosata de un autobuz care circula cu viteza. La trecerea pentru pietoni, soferul Petru Gradinaru (24 ani) nu a redus viteza si a lovit femeia. Ea a ajuns la Spitalul de Neurochirurgie cu contuzii si plagi."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 28 Iul 2011 13:27:43    Titlul subiectului: 2002-05-01 146726

http://www.evenimentul.ro/articol/cu-23-la-suta.html

"01-05-2002

Cu 23 la suta mai putine mijloace de transport in comun

In perioada 1–7 mai, numarul tramvaielor, troleibuzelor si autobuzelor care vor iesi pe trasee va fi diminuat, in medie, cu 23 la suta. Zilnic, vor circula cite 25 troleibuze, 56 tramvaie si 58 autobuze, dar in depouri si garaje vor mai fi pregatite un autobuz, trei troleibuze si trei tramvaie, in cazul in care se vor inregistra avarii ori va fi nevoie sa se suplimenteze numarul mijloacelor de transport pe anumite trasee. Mai mult, desi este vacanta, controlorii RATC vor fi la slujba, de unde nu vor lipsi nici echipele de supracontrol, care vor avea grija sa constate cit de corecti sint soferii, vatmanii si controlorii in relatiile cu calatorii. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 28 Iul 2011 13:29:07    Titlul subiectului: 2002-11-15 146727

http://www.evenimentul.ro/articol/procesul-ratc-clm-aminat-pentru.html

"15-11-2002

Procesul RATC-CLM, aminat pentru a doua oara

Procesul prin care sindicalistii de la RATC au contestat decizia CLM de divizare a regiei in RATEC si SC Autobuzul a fost aminat pentru a doua oara. Ieri, sindicalistii trebuiau sa se prezinte la al doilea termen al procesului insotiti de un avocat, insa, nu se stie din ce motive, acest lucru nu s-a intimplat. "N-am gasit avocat si nici nu stiu ce-a hotarit instanta", ne-a spus dl Adrian Nedelcu, liderul Sindicatului Solidaritatea al Soferilor.
In acelasi timp, acum doua zile, SC Autobuzul a fost inregistrata la Camera de Comert, iar directorul acesteia, Mihai Giubernea, vrea sa puna in aplicare cit mai repede planurile sale de rentabilizare a unitatii. Primul lucru care va fi discutat la sedinta Consiliului de Administratie de azi sau miine va fi ieftinirea biletului de autobuz, de la 6.000 la 5.000 lei. "Daca propunerea mea va fi acceptata, atunci, de la 1 decembrie, biletul de autobuz ar costa 5.000 lei. Totodata, vom emite si abonamente, in care valoarea calatoriei sa fie in jurul a 3.500 lei", ne-a spus dl Giubernea. In plus, SC Autobuzul va angaja 100 taxatori-controlori. "Vor avea salarii atractive", a adaugat dl Giubernea, fara a preciza insa cit. Lefurile celorlalti angajati vor ramine insa nemodificate, cel putin citeva luni. "Astept sa-si formeze oamenii sindicat, sa putem negocia, ca poate salariatilor nu le convine liderul care este acum", si-a exprimat speranta dl Giubernea. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 28 Iul 2011 13:30:08    Titlul subiectului: 2002-04-16 146728

http://www.evenimentul.ro/articol/un-angajat-al-rajac.html

"16-04-2002

Un angajat al RAJAC a fost accidentat mortal de un autobuz RATC

Ieri, pe la ora 13, pe Calea Chisinaului, in apropierea rondului Tutora, doua vehicule ale RAJAC si RATC au fost implicate intr-un accident mortal. Stefan Ursache (48 ani, lucrator in cadrul unei formatii de distributie a RAJAC) se urcase pe scara unui excavator al RAJAC care se deplasa la un punct de interventie. El a fost agatat de autobuzul RATC IS-01-ENV, care circula pe traseul 29 (Ciurea -- Baza 3). Impactul cu autobuzul condus de Gicu Ilasca l-a proiectat pe Ursache pe rotile stinga-fata ale excavatorului, iar barbatul a murit dupa ce s-a lovit cu capul de carosabil. "S-a urcat pe scara si neglijenta i-a fost fatala. Consider ca vinovati sint atit victima, cit si cei doi soferi. Accidentul putea fi evitat daca toti trei ar fi fost mai atenti", ne-a spus dl Ioan Toma, directorul tehnic al RAJAC. Ofiterii de la Politia Rutiera nu s-au pronuntat inca asupra vinovatiei soferilor, de la care s-au prelevat probe biologice pentru cercetarile menite sa stabileasca daca muncitorul de la RAJAC, care a lasat in urma doi orfani minori, a fost accidentat din cauza neglijentei sale. Exact acum o saptamina, un alt autobuz a fost implicat intr-un accident mortal. (C.N., A.V.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 28 Iul 2011 13:33:49    Titlul subiectului: 2002-11-19 146730

http://www.evenimentul.ro/articol/de-la-1-decembrie1.html

"19-11-2002

De la 1 decembrie, biletul de autobuz va costa 5.000 lei

Ieri, 430 salariati de la RATC au fost transferati la SC Autobuzul, recent infiintata. Cu toata opozitia Sindicatului Soferilor, care a atacat in contenciosul administrativ hotarirea CLM de divizare a regiei in RATEC si Autobuzul, lucrurile au decurs asa cum se asteptau toti. RATEC se va ocupa de transportul electric realizat de tramvaie si troleibuze, iar Autobuzul va administra cele 105 autobuze. Directorul acesteia din urma, dl Mihai Giubernea, a convocat ieri membrii CA pentru a discuta chestiunile cele mai importante. "In primul rind, de la 1 decembrie, biletul de autobuz va costa 5.000 lei, in loc de 6.000, cit este acum", ne-a spus dl Giubernea. In felul acesta, autobuzele ar mai putea cistiga din calatorii care au migrat spre maxi-taxi. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 28 Iul 2011 13:34:44    Titlul subiectului: 2002-07-30 146731

http://www.evenimentul.ro/articol/peste-doua-zile-biletele.html

"30-07-2002

Peste doua zile, biletele de autobuz vor fi de culoare albastra
• ele vor avea acelasi pret si vor putea fi folosite si in mijloacele de transport electrice

De la 1 august, cei care vor calatori cu autobuzele vor putea cumpara bilete diferite ca aspect fata de cele valabile in tramvaie si troleibuze. Acestea vor fi albastre, dar tariful calatoriei va fi acelasi – 6.000 lei. "Daca unii vor folosi biletele de autobuz si in tramvai, de exemplu, nu vor risca sa primeasca amenda de la controlori. De fapt, intentia noastra este sa vedem cam ce venituri aduc autobuzele", ne-a spus dl Neculai Abalasei, directorul RATC. Cum proiectul de divizare a RATC va fi supus votului consilierilor locali in prima sedinta, documentatia va trebui adusa la Primarie pina pe 13 august. Deocamdata, se stie ca RATEC va pastra 1.253 angajati, iar restul de 438 vor trece la viitoarea SC Autobuzul. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 28 Iul 2011 13:35:51    Titlul subiectului: 2002-05-14 146732

http://www.evenimentul.ro/articol/a-murit-batrinul-accidentat.html

"14-05-2002

A murit batrinul accidentat de autobuz acum trei zile

Costache Nica (68 ani, din Probota), batrinul care, acum trei zile, a fost accidentat de un autobuz RATC, a murit duminica seara, la Spitalul de Urgente. Reamintim ca, pe 11 mai, Nica a fost lovit grav de autobuzul IS-04-BVY, condus de soferul Costel Benone Doroftei (32 ani). Nica a fost transportat imediat la Spitalul de Urgente cu piciorul drept sfarimat, in soc hemoragic. El a fost supus unei interventii chirurgicale de amputare a piciorului, insa, chiar si dupa operatie, medicii erau sceptici in privinta sanselor de supravietuire. Deocamdata, cercetarile Politiei au evidentiat ca batrinul circula regulamentar pe partea carosabila. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 28 Iul 2011 13:36:34    Titlul subiectului: 2002-08-02 146733

http://tramclub.org/posting.php?mode=reply&t=14437

"02-08-2002

De astazi, biletele de autobuz sint albastre!

De astazi, la tonetele si dispeceratele RATC calatorii vor putea cumpara bilete de autobuz diferite de cele din mijloacele de transport electric doar prin aspect, fiind colorate in albastru, spre deosebire de celelalte, albe cu portocaliu. De asemenea, soferii de autobuz vor vinde calatorilor bilete cu o calatorie, tot de culoare albastra, dar care costa 6.000 lei. Sefii RATC stiu ca nu se poate realiza o situatie exacta a veniturilor aduse de autobuze, pe de o parte, si tramvaie si troleibuze, pe de alta parte, dar macar cu aproximatie se va sti cit de rentabil va fi transportul auto. Reamintim ca, in septembrie, consilierii locali vor discuta in cadrul sedintei divizarea RATC in RATEC (transport electric) si SC Autobuzul. Protocolul de impartire, care a fost deja depus la Primarie, releva sume de-a dreptul astronomice. Acum, RATC are datorii de 108 miliarde la plata contributiilor la bugetul de stat si la diversi furnizori. De la inceput, SC Autobuzul va pleca cu 54 miliarde datorii, insa viitorul director, Mihai Giubernea, isi mentine optimismul, crezind ca autobuzele vor aduce venituri suficiente, asa incit pierderile vor fi recuperate in scurt timp. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 28 Iul 2011 13:37:09    Titlul subiectului: 2002-09-11 146735

http://www.evenimentul.ro/articol/fara-abonamente-pentru-traseele.html

"11-09-2002

Fara abonamente pentru traseele pe care circula autobuze!

De mai bine de o luna, de cind divizarea RATC a devenit o certitudine, cel putin din punct de vedere teoretic, la chioscurile fostei RATC nu se mai elibereaza abonamente pentru traseele de autobuz, considerindu-se ca transportul auto este subordonat unei noi societati. Insa, sefii Primariei Iasi spun ca, pina cind SC Autobuzul nu va capata personalitate juridica, eliberarea abonamentelor este responsabilitatea RATEC. "Nu am mai acordat subventii pentru abonamentele gratuite ale pensionarilor pe traseele de autobuz, dar asta nu inseamna ca RATEC nu trebuie sa mai vinda nici salariatilor", ne-a spus viceprimarul Vasile Munteanu. (M.P.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 28 Iul 2011 13:37:53    Titlul subiectului: 2002-12-24 146736

http://www.evenimentul.ro/articol/nici-un-iesean-nu1.html

"24-12-2002

Nici un iesean nu a fost interesat de abonament pentru autobuz

Ieri, SC Autobuzul a pus in vinzare abonamente pentru traseele de autobuz, la pretul de 240.000 lei. Acestea sint autocolante care se aplica pe buletinul de identitate, carnetul de elev sau oricare alt act de identificare. Dar, probabil din cauza ca abonamentele se pot cumpara numai de la sediul SC Autobuzul din cartierul Tudor Vladimirescu, ieri, nimeni nu s-a aratat interesat sa le cumpere! Directorul unitatii, dl Mihai Giubernea, afirma ca nici nu se astepta sa se cumpere: "De anul viitor, vom amplasa tonete in statiile din Piata Independentei, Tirgu Cucu si Podu Ros, si poate ca atunci se vor cumpara". (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 28 Iul 2011 13:38:35    Titlul subiectului: 2002-07-26 146737

http://www.evenimentul.ro/articol/peste-citeva-zile-biletele.html

"26-07-2002

Peste citeva zile, biletele de autobuz vor fi diferite de cele din tramvai

Pentru a sti macar cu aproximatie ce venituri aduc autobuzele, conducerile RATC si viitoarei SC Autobuzul au decis ca biletele de autobuz sa fie diferite ca aspect de cele ale RATC. Pretul biletelor va fi acelasi si se vor putea cumpara de la 1 august, atit de la tonete (cu 12.000 lei), cit si de la soferi (cu 6.000, pentru o calatorie). "Chiar daca unii vor folosi biletele de autobuz in tramvai, sau invers, calatorii nu risca sa primeasca amenzi de la controlori. Acest lucru va fi valabil pina cind cele doua unitati se vor separa oficial", ne-a spus dl Neculai Abalasei, directorul RATC. Protocolul de divizare a RATC va fi prezentat primarului Constantin Simirad zilele acestea, urmind ca proiectul de hotarire a Consiliului Local Municipal sa fie discutat la prima sedinta, care va avea loc in primele zile ale lui septembrie. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community