Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Arhiva de presa - 2004
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Joi 21 Iul 2011 13:15:07    Titlul subiectului: 2004-08-06 146202

http://www.evenimentul.ro/articol/pe-scurt357.html

"06-08-2004

Pe scurt

[ . . . . . ]

Se dezafectează rețeaua de troleibuz de pe tronsonul Podu Roș – Podu de Piatră Ieri, echipe ale RATEC au început să scoată rețeaua de alimentare cu energie electrică a troleibuzelor de pe tronsonul Podu Roș – Podu de Piatră. Această a fost "activă" acum șase-șapte ani, cînd pe traseul Tătărași Sud – Podu Roș – Dacia circula troleibuzul 47. Mare parte din rețea a fost scoasă în 2002, cînd s-a realizat linia troleibuzului 41 (Tîrgu Cucu – Podu Roș – CUG), iar ceea ce a rămas, adică doi kilometri de rețea, va fi folosită pentru înlocuirea firului în zone unde acesta este uzat și duce la multe întreruperi ale traficului troleibuzelor. "Rețeaua încă este în stare bună, deoarece, odată cu suspendarea traseului troleibuzului 47, a fost trecută în conservare", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATEC. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Joi 21 Iul 2011 14:16:53    Titlul subiectului: 2004-07-15 146208

http://www.evenimentul.ro/articol/revolutie-in-transportul-in.html

"15-07-2004

"Revoluție" în transportul în comun

• municipalitatea are în vedere planuri mari, care să ducă atît la fluidizarea circulației în general, cît și la eficientizarea transportului de persoane • este posibil ca microbuzele SC Autobuzul să fie preluate de firmele de maxi-taxi, în timp ce Primăria va cumpăra autobuze noi, pentru a se renunța treptat la troleibuze Strategia municipalității privind modernizarea transportului în comun și fluidizarea circulației rutiere este aproape de a deveni realitate. Concret, există două planuri, iar aplicarea unuia depinde și de realizarea celuilalt. În privința fluidizării circulației, membrii Comisiei de specialitate a municipalității vor discuta săptămîna viitoare despre realizarea de străzi cu sens unic, de intersecții giratorii și de crearea de alveole de-a lungul marilor bulevarde pentru noi spații de parcare. Referitor la planul de eficientizare a transportului în comun, ideile sînt mai multe și vizează atît utilizarea din 2005 doar a microbuzelor care respectă normele Euro 3, cît și scoaterea de pe trasee a troleibuzelor și înlocuirea lor cu autobuze noi. "Transportul în orașul nostru este dificil din cauza reliefului caracterizat prin multe pante. De aceea, trebuie să ne adaptăm și să folosim vehicule care, dacă se defectează, să nu blocheze întreaga circulație, așa cum se întîmplă în Copou atunci cînd se strică un troleibuz", ne-a spus viceprimarul Constantin Neculau. Pe de altă parte, în transportul în comun există și alte disfuncționalități – șefii unităților subordonate Primăriei se plîng de concurența acerbă a firmelor de maxi-taxi, care au multe mașini pe trasee comune cu ale RATEC și SC Autobuzul. Din acest motiv, edilii intenționează să facă în așa fel încît atît operatorii particulari, cît și cei publici să fie mulțumiți. "În cazul în care consilierii locali nu vor fi de acord să garantăm preluarea contractului de leasing pentru cele 50 de microbuze închiriate de SC Autobuzul, vom propune particularilor să preia aceste microbuze. Acest lucru ar veni și în sprijinul lor, întrucît de la 1 ianuarie 2005 vor fi obligați să aibă mașini echipate cu motoare Euro 3. Totul depinde însă foarte mult și de puterea financiară a firmelor de maxi-taxi", ne-a mai spus dl Neculau. În cazul în care microbuzele vor fi preluate de firmele de maxi-taxi, Primăria se va ocupa de achiziționarea a cel puțin 50 de autobuze noi. "Avem deja oferte de la societăți din Timișoara sau Craiova pentru autobuze moderne, la prețuri acceptabile – cam 60.000-70.000 de euro", a completat dl Neculau. Nici RATEC n-a fost lăsată deoparte: edilii se gîndesc serios să retragă treptat troleibuzele de pe trasee, întrucît sînt în proporție de 80 la sută depășite. "Dacă varianta șefilor Primăriei este viabilă, atunci vom renunța la troleibuze. E drept că s-au făcut investiții în rețeaua de alimentare, un exemplu fiind cea de pe tronsonul Podu Roș – CUG, care nu are mai mult de doi ani de utilizare, însă cheltuiala a fost de numai 1,6 miliarde de lei", a recunoscut dl Neculai Abălașei, directorul RATEC. (C.N., M.P.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Joi 21 Iul 2011 14:18:37    Titlul subiectului: 2004-10-21 146209

http://www.evenimentul.ro/articol/ratp-nu-poate-stopa.html

"21-10-2004

RATP nu poate stopa revînzarea biletelor de către șoferi și vatmani

Ideea de a vinde bilete în mijloacele de transport nu a fost cea mai fericită, dovadă fiind numărul mare de infracțiuni. Acolo unde sînt taxatori, echipele de controlori au găsit destui care vindeau bilete gata compostate, iar acest obicei l-au prins și vatmanii și șoferii de troleibuz. Cînd infracțiunea a fost evidentă, salariatul a fost concediat pe motive disciplinare, însă în multe cazuri acesta a dat în judecată regia, a cîștigat procesul, iar RATP a fost nevoită să-l reangajeze și să-i plătească și salariile din perioada cît contractul de muncă a fost desfăcut. "Vatmanii și taxatorii au metode care mai de care mai ingenioase pentru a se disculpa. Am instituit regula ca, în fiecare zi, la începerea programului, să declare banii personali, însă asta nu ne-a ajutat: le-a venit ideea să împrumute bani, pe care îi declară ca fiind ai lor, apoi îi returnează și revînd bilete fără să putem dovedi clar vinovăția. Singura soluție pentru stoparea acestui fenomen este comercializarea biletelor în afara mijloacelor de transport în comun", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Pentru ca totuși călătorii să aibă bilete la dispoziție, ar trebui să existe tonete în toate cele 130 de stații ale RATP, ceea ce ar presupune investiții prea mari pentru regie. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Joi 21 Iul 2011 14:21:04    Titlul subiectului: 2004-02-21 146210

http://www.evenimentul.ro/articol/30-de-calatori-fara.html

"21-02-2004

30 de călători fără bilet

Deși pentru verificarea biletelor și abonamentelor RATEC are controlori la tramvaie și agenți FGM la troleibuze, conducerea regiei face supracontroale. Acum două zile, cei de la conducerea RATEC au urcat în mai multe tramvaie care mergeau spre Țesătura, și, în numai trei sferturi de oră, au depistat 30 de călători care nu aveau bilete ori abonamente. "Controlul a fost făcut după ora 21, cînd unii călători au impresia că nu mai sînt controlori și deci își pot permite să circule gratis", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATEC. Un alt supracontrol, efectuat tot de șefii regiei, dar la ora 5 dimineața, a scos în evidență un alt aspect: unii vatmani, șoferi de troleibuz și taxatori vînduseră bilete gata compostate sau luaseră bani de la călători, fără să le dea bilete. "S-au întocmit referate, iar cei surprinși cu plus în gestiune riscă să-și piardă locurile de muncă. Pe de altă parte, și călătorii trebuie să știe că, dacă au dat bani vatmanului sau taxatorului nu înseamnă că nu vor fi amendați", ne-a mai spus dl Mihai. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Joi 21 Iul 2011 14:22:09    Titlul subiectului: 2004-02-20 146211

http://www.evenimentul.ro/articol/falsificator-de-bilete-ratec.html

"20-02-2004

Falsificator de bilete RATEC, pe mîna Poliției

Mulți taxatori ai RATEC încearcă să facă un ban în plus vînzînd bilete gata compostate la prețuri mai mici decît cele reale. Acest obicei îl au chiar și unii vatmani și șoferi de troleibuz. Unii le-au mai și fotocopiat, iar controalele efectuate de conducerea regiei i-au depistat pe cîțiva. Acum două zile însă, conducerea RATEC a sesizat Poliția, deoarece unul dintre salariați a fost găsit cu 40 de bilete falsificate. "Este foarte ciudat – biletele erau înseriate, însă lipseau elementele de siguranță specifice biletelor tipărite de regie. N-am făcut nici o presupunere asupra procedeului folosit de salariat", ne-a spus dl Neculai Abălașei, directorul RATEC. Dacă va fi găsit vinovat, cel care se bănuiește că a falsificat biletele riscă o pedeapsă cu închisoarea cuprinsă între 3 luni și 3 ani. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Joi 21 Iul 2011 14:23:03    Titlul subiectului: 2004-07-12 146212

http://www.evenimentul.ro/articol/nu-sint-soferi-de.html

"12-07-2004

Nu sînt șoferi de troleibuz

La sfîrșitul săptămînii trecute, 15 angajați ai RATEC au început cursurile școlii de vatmani, urmînd ca, la jumătatea lui august, să susțină un concurs pentru ocuparea posturilor de conducători de tramvaie. Regia are nevoie de vatmani, întrucît numai anul acesta parcul de tramvaie s-a îmbogățit cu 13 vehicule. 10 au fost aduse din Germania, iar trei sînt elvețiene și fac parte dintr-o donație a unității de transport BernMobil (din Berna). Dar, dacă în privința vatmanilor teoretic nu sînt probleme, nu același lucru se poate afirma și despre șoferii de troleibuz. "În total, sînt 50 de șoferi, dar, fiind perioada concediilor, de multe ori rămînem descoperiți. Va trebui, în curînd, să organizăm un concurs, întrucît ar mai fi nevoie de 20 de șoferi", ne-a spus dl Cristian Stoica, inginerul-șef al RATEC. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Joi 21 Iul 2011 15:19:53    Titlul subiectului: 2004-02-19 146216

http://ziaruldeiasi.ro/local/iasi/primarul-discuta-astazi-soarta-autobuzul-cu-actele-pe-masa~ni3a4j

Ziarul de Iasi

19 Februarie 2004

"Primarul discuta astazi soarta "Autobuzul" cu actele pe masa
Mihai POPA

Gheorghe Nichita a convocat astazi o sedinta extraordinara la "Autobuzul" cu membrii AGA si CA

Soarta societatii "Autobuzul" ar putea fi hotarita astazi. Primarul Gheorghe Nichita a convocat in sedinta comuna atit Consiliul de Administratie, cit si Adunarea Generala a Actionarilor la SC "Autobuzul". "Situatia societatii este dezastruoasa, cu pierderi de 32 miliarde lei numai anul trecut. Dintre acestea, 16 miliarde au rezultat in urma activitatii ca operator de maxi-taxi", a declarat ieri Nichita. Acesta a precizat ca ar putea lua o decizie in ceea ce priveste soarta SC "Autobuzul", fara a preciza care ar fi aceasta. O varianta de lucru vehiculata anterior de primar este realipirea societatii la RATEC. O alta posibilitate, sugerata de inspectorii Primariei care au controlat activitatea societatii, ar fi disponibilizari de personal. "As putea sa iau o decizie in calitatea pe care o am, fapt care ar genera mai multe proteste, inclusiv din partea sindicatelor, sau as putea sa propun mai multe variante Consiliului Local, urmind ca acesta sa decida", a subliniat Nichita. Potrivit unor surse din interiorul SC "Autobuzul", se asteapta chiar ca primarul sa ceara demiterea directorului Mihai Giubernea, pentru management defectuos. Singurul fapt cert este ca decizia primarului Nichita se va sprijini pe concluziile inspectorilor sai, pe care "Ziarul de Iasi" vi le prezinta in exclusivitate.

Situatia financiara

n In primul rind, auditorii semnaleaza situatia financiara grava a societatii, ale carei datorii au crescut, din momentul infiintarii si pina la sfirsitul anului trecut, de la 44,2 la 77,8 miliarde lei. "Din activitatea desfasurata de SC «Autobuzul» SA in cursul anului 2003 s-au inregistrat venituri totale pe cele doua tipuri de transport (autobuze si microbuze, n.r.) in suma de 39,7 miliarde lei si cheltuieli aferente in suma de 71,8 miliarde lei, rezultind o pierdere totala de 32,1 miliarde lei", precizeaza raportul auditorilor. Din document mai reiese ca jumatate din aceste pierderi se datoreaza activitatii cu microbuzele inchiriate. "Din activitatea de transport cu microbuze s-au inregistrat venituri totale in valoare de 19,7 miliarde lei si cheltuieli directe (combustibil, chirie, salarii) in suma de 21,8 miliarde lei, precum si cheltuieli indirecte (rezultate din aplicarea de coeficienti de repartizare asupra cheltuielilor directe) in suma de 13,9 miliarde lei" sustine raportul.

De cealalta parte, directorul Mihai Giubernea pune la indoiala calculele auditorilor. "Controlul a fost facut superficial si fara date contabile certe. Am avut pierderi pe microbuze, dar acestea sint mai mici, de numai 2 miliarde lei si se datoreaza traficului scazut din lunile de vara. Cit despre cele 13,9 miliarde trecute drept cheltuieli indirecte, cui putea sa-i treaca prin cap ca vor inregistra la acest capitol pina si cheltuielile de casare a autobuzelor?", s-a aparat Giubernea. El a sustinut astfel ca cele 13,9 miliarde lei, reprezentind cheltuieli de la alte capitole, au fost incadrate fortat in cheltuielile pentru microbuze.

Casarea autobuzelor fara stirea CL

n Auditorii mai semnaleaza faptul ca directorul Giubernea ar fi casat in mod ilegal 21 de autobuze, in perioada aprilie-noiembrie 2003. "Orice operatiune referitoare la domeniul privat, inclusiv casarea de mijloace de transport, trebuie aprobata de Consiliul Local, in calitate de proprietar", subliniaza raportul. O alta abatere a conducerii SC "Autobuzul" ar fi neinfiintarea unui compartiment de control financiar preventiv. Potrivit legii, responsabilii sint pasibili de amenda cuprinsa intre 30 si 50 milioane lei.

Giubernea si-a asumat aceste doua greseli, cu obiectiunea ca ele se datoreaza nu atit lui personal, cit fostei sale contabile-sefe. "Ea trebuia sa cunoasca foarte bine legea si sa-mi aduca la cunostinta obligatiile care decurg. De altfel, am inlaturat-o din functie in cursul lunii trecute, dupa care am inregistrat casarile si am infiintat compartimentul de control financiar preventiv", a subliniat Giubernea.

Inchirierea si folosirea microbuzelor

n O alta concluzie a raportului este aceea ca "Autobuzul" functioneaza ca operator de maxi-taxi fara suport legal. Inspectorii Primariei invoca aici lipsa aprobarii CL pentru acest gen de activitate, precum si faptul ca societatea nu a parcurs pasii prevazuti de lege pentru a-i fi incredintate traseele de transport. Se mai mentioneaza aici lipsa unui studiu de fezabilitate care sa justifice contractul de inchiriere a microbuzelor de la "Bursa Moldovei". Directorul "Autobuzul" a afirmat ca un astfel de contract exista si ca a fost intocmit de un colectiv de specialisti care au realizat un studiu asemanator pentru parcul "Tehnopolis". "Am solicitat CL vara trecuta sa-mi aprobe achizitia in leasing a microbuzelor, precum si planul de transport, insa aceste propuneri mi-au fost respinse. In lipsa avizului CL am procedat la inchirierea microbuzelor, pentru care nu aveam nevoie decit de acordul AGA", a precizat Giubernea.

Recomandari

La capitolul "recomandari", inspectorii Primariei sugereaza disponibilizari de personal, pentru rentabilizarea activitatii. "Personalul indirect productiv este de circa 150 de salariati dintr-un total de 400. Consideram ca ponderea acestora este prea mare si se impune o reorganizare prin reducerea numarului lor", arata raportul. De asemenea, auditorii mai recomanda preluarea de catre "Autobuzul" a unui contract mai vechi, care prevede achizitionarea a 50 de autobuze de la "SC Cristal Car", pentru care fostul RATC a platit deja un avans, dar care a fost inghetat in urma cu 3 ani. "Trebuie sa analizam posibilitatea reluarii acestui contract, sau cel putin sa-l clarificam din punct de vedere juridic. Daca vom cumpara acele vehicule, vom renunta la contractul cu «Bursa Moldovei»", a mai precizat primarul Gheorghe Nichita.
"


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Joi 21 Iul 2011 15:29:41, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Joi 21 Iul 2011 15:23:53    Titlul subiectului: 2004-05-07 146217

http://ziaruldeiasi.ro/local/iasi/ratec-pregateste-revolutia-traseelor-din-oras~ni3cni

Ziarul de Iasi

7 Mai 2004

"RATEC pregateste revolutia traseelor din oras

De la toamna, sefii regiei vor sa modifice mai multe trasee importante. Este vorba, in principal, de introducerea mai multor trasee de tip inel, precum 1-13. Acestea ar fi recomandarile facute de o firma specializate din Timisoara, care a studiat transportul iesean.

Sistemul de transport electric se va schimba radical din aceasta toamna. Acest lucru se va intimpla in cazul in care Consiliul Local va accepta propunerile RATEC. Schimbarile ar putea avea loc din luna septembrie. In urma unui studiu realizat de firma "Veltona" din Timisoara s-au desprins mai multe formule de optimizare a transportului local. Una dintre ele este modificarea traseelor actuale ale tramvaielor si troleibuzelor. "Vom incerca sa introducem traseele de tip inel, asa cum sint acum traseele 1 si 13. Si vor fi infiintate alte doua trasee", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATEC. Practic, tramvaiele vor circula ca intr-un cerc. Totodata, traseele de troleibuze vor fi restructuate drastic. Astfel, se va renunta la traseele 43 si 46, pentru ca sint nerentabile, iar traseul 42 va fi modificat. Printre avantajele acestor masuri, sefii regiei de transport mentioneaza realizarea unei frecvente adecvate, facilitati suplimentare pentru locuitorii din diferite zone ale orasului, eliminarea manevrelor de intoarcere din Tg. Cucu si Tatarasi Nord si realizarea unei legaturi directe intre Canta, Gara si Podu Ros. "Pentru a pune in aplicare acest plan, mai avem nevoie de 13-15 tramvaie si 10 troleibuze", a completat Mihai. (Felix GUZGA)

Noile linii de tramvai:

n Traseul 1: Rond Copou - Piata Unirii - Tg. Cucu - A. Panu - Podu Ros - Baza III - Metalurgie - Tatarasi - Tg. Cucu - Piata Unirii - Rond Copou. Frecventa: 7 minute; Numar de vehicule: 10 (actualul traseu 1)

n Traseul 1b: Rond Copou - Piata Unirii - Tg. Cucu - Tatarasi - Metalurgie - Baza III - Podu Ros - A. Panu - Tg. Cucu - Piata Unirii - Rond Copou. Frecventa: 5 minute. Numar de vehicule: 14 (actualul traseu 13)

n Traseul 2: Rond Canta - Gara - Podu de Piatra - N. Iorga - Baza III - Rond Tutora si retur. Frecventa: 7 minute. Numar de vehicule: 10 (actualul traseu 2)

n Traseul 3: Billa - Gara - Piata Unirii - Tg. Cucu - Tatarasi - Rond Dancu si retur. Frecventa: 10 minute. Numar de vehicule: 6 (actualul traseu 3)

n Traseul 5: Rond Dacia - Pasaj Alexandru - Podu de Piatra - Podu Ros - Baza III - Rond Tutora si retur. Frecventa: 5 minute. Numar de vehicule: 15 (actualul traseu 5)

n Traseul 6: Rond Dacia - Pasaj Alexandru - Gara - Billa - Piata Unirii - Tg. Cucu - Tatarasi - Metalurgie - Baza III - N. Iorga - Podu de Piatra - Pasaj Alexandru - Rond Dacia. Frecventa: 5 minute. Numar de vehicule: 14

n Traseul 6b: Rond Dacia - Pasaj Alexandru - Podu de Piatra - N. Iorga - Baza III - Metalurgie - Tatarasi - Tg. Cucu - Piata Unirii - Billa - Gara - Pasaj Alexandru - Rond Dacia. Frecventa: 5 minute. Numar de vehicule: 14

n Traseul 7: Rond Canta - Gara - Piata Unirii - Tg. Cucu - T. Vladimirescu - Podu Ros - A. Panu - Tg. Cucu - Piata Unirii - Billa - Rond Canta. Frecventa: 9 minute. Numar de vehicule: 6

n Traseul 7b: Rond Canta - Gara - Piata Unirii - Tg. Cucu - A. Panu - Podu Ros - T. Vladimirescu - Bucsinescu - Tg. Cucu - Piata Unirii - Billa - Rond Canta. Frecventa: 9 minute. Numar de vehicule: 6

n Traseul nr. 8: Rond Triumf - Piata Unirii - Tg. Cucu - T. Vladimirescu - Baza III si retur. Frecventa: 10 minute. Numar de vehicule: 6

Noile linii de troleibuz:

n Traseul 41: Rond Copou - Piata Eminescu - Tg. Cucu - A. Panu - Podu Ros - sos. Nicolina - Rond CUG II si retur. Frecventa: 5 minute. Numar de vehicule: 16

n Traseul 42: Rond Pacurari - Piata Eminescu - Tg. Cucu - A Panu - Podu Ros - sos. Nicolina - Rond CUG II si retur. Frecventa: 5 minute. Numar de vehicule: 16.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Joi 21 Iul 2011 15:27:06    Titlul subiectului: 2004-09-03 146218

http://ziaruldeiasi.ro/local/iasi/sefii-primariei-propun-fara-microbuze-in-centrul-iasului~ni3gdv

Ziarul de Iasi

3 Septembrie 2004

"Sefii Primariei propun: fara microbuze in centrul Iasului

Sefii orasului au intocmit un nou plan de transport in comun. Potrivit acestuia, tramvaiele vor circula pe 10 trasee, troleibuzele pe 2 si autobuzele pe 11. In schimb, din cele 14 rute de maxi-taxi private existente acum, ar urma sa ramina doar 6. "Ziarul de Iasi" va prezinta planul Primariei precum si traseele propuse.

Cei 27 de consilieri locali vor avea luni pe masa un proiect extrem de important pentru oras. Sefii Primariei vor propune un proiect de hotarire prin care transportul local in comun va fi modificat radical. Astfel, potrivit proiectului, societatile din subordinea Primariei, RATEC si Autobuzul vor primi cea mai mare "felie" din transport. Concomitent, ponderea microbuzelor private de maxi-taxi va fi redusa mult. Sefii Primariei propun ca pe 10 trasee sa circule tramvaiele, pe 2 rute sa fie troleibuze, iar autobuzele sa acopere 11. In schimb, pentru operatorii de maxi-taxi sint pregatite doar 6 trasee. Este de fapt, cu citeva modificari, planul mai vechi avansat de primarul Gheorghe Nichita la inceputul acestui an.

Ce vrea primarul

Planul de transport trebuie legat de intentia primarului Nichita, declarata in mai multe rinduri, de a se baza pe transportul electric de mare capacitate. Totodata sefului orasului are in intentie achizitia de autobuze noi, incapatoare. Achizitia ar putea fi facuta de RATEC, primarul avind in plan si o realipirea a SC Autobuzul de regia de transport electric. "RATEC este singura societate care poate duce o astfel de investitie la bun sfirsit. Prin achizitionarea autobuzelor, transportul auto si cel electric se vor unifica sub umbrela RATEC", a declarat primarul Nichita la inceputul saptaminii. Un alt scenariu ar fi ca si operatorii privati sa intre in afacere si sa contribuie la cumpararea autobuzelor. In acest caz nu s-a luat insa nici o decizie, deocamdata stabilindu-se doar traseele de autobuze.

Din 270 microbuze vor ramine 69

Daca societatile Primariei vor recistiga teren, microbuzele private ar ramine numai pe sase trasee. "Daca planul de transport va fi aprobat in aceasta forma este clar ca se urmareste indepartarea operatorilor de maxi-taxi. Un numar de 6 trasee, cit prevede actualul plan, este extrem de mic, in conditiile in care acum exista 14 trasee de maxi-taxi. In plus, numarul de microbuze care vor circula se reduce si el foarte mult, de la aproximativ 270, cite circula in prezent, la doar 69. Daca se va aproba planul de transport in aceasta forma, vom cere sa se aprobe si un protocol prin care noi macar sa ne recuperam investitiile realizate, mai ales ca primaria ne-a obligat sa luam masini moderne", a declarat Costel Pristavu, seful "Minibus". Pentru sefii Primariei lucrurile par simple. "Dupa aprobarea planului de transport vom demara implementarea lui. Vor trebui facute mai multe investitii, printre care si cumpararea de autobuze", a declarat Mihai Chirica, seful Directiei Tehnice. (Felix GUZGA)

Traseele de transport propuse de Primarie

Trasee tramvaie

n Traseul nr.1 (T1): Rond Copou - Universitate - Piata Unirii - Tg. Cucu - str.A.Panu - Podu Ros - Baza 3 - Bd. Metalurgiei - Tatarasi -Tg. Cucu - Piata Unirii - Rond Copou;

1. Lungimea cursei 17,17 km

2. Timp/cursa 70 minute

3. Numar statii 32

4. Nr. mijloace de transport: Tura 8

unitati/Suplimentare 2 unitati

5. Frecventa: ore de virf 7 minute/In afara orelor de virf 8-9 minute

n Traseul nr.2 (T2): Rond Canta -Gara - Pod Piatra - N. lorga - Piata Nicolina - Tesatura - Baza - Rond Tutora;

1. Lungimea cursei 20,2 km (Tutora); 16 km (Baza 3)

2. Timp/cursa 72 minute (Tutora); 60 min. (Baza 3)

3. Numar statii 38

4. Nr. mijloace de transport: Tura 6

unitati/Suplimentare 4 unitati

5. Frecventa: ore de virf 7-8 minute/In afara orelor de virf 10 minute

n Traseul nr.3 (T3): Centrul comercial BILLA - Gara -Piata Unirii - Tg. Cucu - Tatarasi -Phoenix - Rond Dancu;

1. Lungimea cursei 17,4 km

2. Timp/cursa 60 minute

3. Numar statii 30

4. Nr. mijloace de transport: Tura 10

unitati/Suplimentare 6 unitati

5. Frecventa: ore de virf 3-4 minute/In afara orelor de virf 6 minute

n Traseul nr.5 (T5): Rond Dacia - Zimbru -Pasaj ACB - Pod Piatra - Podu Ros - Tesatura - Baza 3 - Rond Tutora;

1. Lungimea cursei 18,7 km

2. Timp/cursa 72 minute

3. Numar statii 32

4. Nr. mijloace de transport: Tura 8

unitati/Suplimentare 8 unitati

5. Frecventa: ore de virf 4-5 minute/In afara orelor de virf 9 minute

n Traseul nr.6 (T6): Rond Dacia - Zimbru -Pasaj ACB-Gara - Centrul Comercial BILLA -Piata Unirii - Rond Tg. Cucu;

1. Lungimea cursei 12,4 km

2. Timp/cursa 52 minute

3. Numar statii 21

4. Nr. mijloace de transport: Tura 6

unitati/Suplimentare 4 unitati

5. Frecventa: ore de virf 5-6 minute/In afara orelor de virf 8-9 minute

n Traseul nr.6b (T6b): Rond Dacia - Zimbru - Pasaj ACB - Gara - Centrul Comercial BILLA -Piata Unirii - Rond Tg. Cucu - Piata Unrii - Rond

Copou;

1. Lungimea cursei 20,8 km

2. Timp/cursa 70 minute

3. Numar statii 36

4. Nr. mijloace de transport: Tura 6

unitati/Suplimentare 4 unitati

5. Frecventa: ore de virf 7 minute/In afara orelor de virf 11-12 minute

n Traseul nr.7 (T7): Rond Canta - Gara -Piata Unirii - Tg. Cucu - Bucsinescu - Tudor Vladimirescu - Moldoplast - Rond Baza 3;

1. Lungimea cursei 14,1 km

2. Timp/cursa 60 minute

3. Numar statii 23

4. Nr. mijloace de transport: Tura 6 unitati

5. Frecventa: ore de virf 10 minute

n Traseul nr.8 (T8): Rond Triumf -Universitate - Piata Unirii - Tg. Cucu - Tudor

Vladimirescu - Moldoplast - Rond Baza 3;

1. Lungimea cursei 14,1 km

2. Timp/cursa 54 minute

3. Numar statii 24

4. Nr. mijloace de transport: Tura 4 unitati

5. Frecventa: ore de virf 13-14 minute

n Traseul nr.11 (T11): Rond Dacia - Zimbru -Pasaj ACB - Pod Piatra - N.Iorga- Tesatura - Baza 3 - Metalurgiei - Tatarasi - Rond Tatarasi Nord;

1. Lungimea cursei 20,3 km

2. Timp/cursa 80 minute

3. Numar statii 36

4. Nr. mijloace de transport: Tura 10

unitati/Suplimentare 4 unitati

5. Frecventa: ore de virf 5-6 minute/In afara orelor de virf 8 minute

n Traseul nr.13 (T13): Rond Copou -Universitate - Piata Unirii - Tg. Cucu - Tatarasi - Bd. Metalurgiei - Baza 3- Podu Ros - Str. A. Panu - Tg. Cucu - Piata Unirii - Rond Copou;

1. Lungimea cursei 17,17 km

2. Timp/cursa 70 minute

3. Numar statii 32

4. Nr. mijloace de transport: Tura 8

unitati/Suplimentare 2 unitati

5. Frecventa: ore de virf 7 minute/In afara orelor de virf 8-9 minute

Trasee troleibuze

n Traseul nr.41 (F41): Rond Copou -Universitate - P.Eminescu - Tg. Cucu - bd. A.Panu - Podu Ros - Nicolina - Rond CUG 2;

1. Lungimea cursei 20 km

2. Timp/cursa 80 minute

3. Numar statii 34

4. Nr. mijloace de transport: Tura 10

unitati/Suplimentare 6 unitati

5. Frecventa: ore de virf 5 minute/In afara orelor de virf 8 minute

n Traseul nr.42 (F42): Rond Pacurari - Petru Poni - Manolescu - P.Eminescu - Tg.Cucu - A.Panu - Podu Ros - Nicolina - Rond CUG 2;

1. Lungimea cursei 21,4 km

2. Timp/cursa 80 minute

3. Numar statii 34

4. Nr. mijloace de transport: Tura 10

unitati/Suplimentare 6 unitati

5. Frecventa: ore de virf 5 minute/In afara orelor de virf 8 minute

Trasee autobuze

n Traseul nr.18 (A18): Rond Pacurari - Petru Poni - Manolescu - P. Eminescu - Tg.Cucu -Bucsinescu - Vasile Lupu - Han Tatar - Ciurchi (fostul dispecer);

1. Lungimea Cursei 16,8 km

2. Timp/cursa 60 minute

3. Numar statii 26

4. Nr. mijloace de transport: Tura 6

unitati/Suplimentare 4 unitati

5. Frecventa: ore de virf 6 minute/In afara orelor de virf 10 minute

n Traseul nr.19 (A19): Rond Canta - Gara -Pod Piatra - sos. Nationala - Podu Ros - Frigorifer - Bd. Poitiers - Rond CUG 1;

1. Lungimea cursei 21,7 km

2. Timp/cursa 72 minute

3. Numar statii 28

4. Nr. mijloace de transport: Tura 6

unitati/Suplimentare 4 unitati

5. Frecventa: ore de virf 7-8 minute/In afara orelor de virf 12 minute

n Traseul nr.27 (A27): Tatarasi Sud -Metalurgie - Baza 3- Frigorifer - Poitiers -CUG 1;

1. Lungimea cursei 14,2 km

2. Timp/cursa 50 minute

3. Numar statii 26

4. Nr. mijloace de transport: Tura 4

unitati/Suplimentare 2 unitati

5. Frecventa: ore de virf 8-9 minute/In afara orelor de virf 12-13 minute

n Traseul nr.28 (A28): Piata ACB - str. Cerna - Pasaj Nicolina - Podu Ros - str. A.Panu -Tg.Cucu - Piata Eminescu;

1. Lungimea cursei 16 km

2. Timp/cursa 60 minute

3. Numar statii 26

4. Nr. mijloace de transport: Tura 6

unitati/Suplimentare 4 unitati

5. Frecventa: ore de virf 6 minute/In afara orelor de virf 10 minute

n Traseul nr.30 (A30): Canta - Gara - Pod Piatra - bd. N. lorga - Cotnari - bd. Socola - Rond Bucium;

1. Lungimea cursei 21,5 km

2. Timp/cursa 80 minute

3. Numar statii 36

4. Nr. mijloace de transport: Tura 8

unitati/Suplimentare 6 unitati

5. Frecventa: ore de virf 5-6 minute/In afara orelor de virf 10 minute

n Traseul nr.44 (A44): Piata Dacia - str. Tabacului - Piata ACB - str. Cerna - str. Bradului -str. Libertatii - Rond CUG 1;

1. Lungimea cursei 12,2 km

2. Timp/cursa 54 minute

3. Numar statii 24

4. Nr. mijloace de transport: Tura 6

unitati/Suplimentare 2 unitati

5. Frecventa: ore de virf 6-7 minute/In afara orelor de virf 9 minute

n Traseul nr.46 (A46): Rond Pacurari - P. Eminescu - Tg. Cucu - Tudor Vladimirescu - Str. Primaverii - bd. Socola - Sos. Bucium - Rond Bucium;

1. Lungimea cursei 25 km

2. Timp/cursa 80 minute

3. Numar statii 36

4. Nr. mijloace de transport: Tura 6

unitati/Suplimentare 4 unitati

5. Frecventa: ore de virf 6 minute/In afara orelor de virf 10 minute

n Traseul nr.29 (A29): Tomesti - Ceramica - Calea Chisinaului - Baza 3 - str. Bucium - Socola - Primaverii - Calea Chisinaului - Tomesti

1. Lungimea cursei 17,7 km

2. Timp/cursa 70 minute

3. Numar statii 14

4. Nr. mijloace de transport: Tura 4

unitati/Suplimentare 2 unitati

5. Frecventa: ore de virf 10 minute/In afara orelor de virf 15 minute

n Traseul nr.20 (A20): Tg.Cucu - Piata Eminescu - Pacurari Valea Lupului - Metro;

1. Lungimea cursei 21,9 km

2. Timp/cursa 60 minute

3. Numar statii 24

4. Nr. mijloace de transport: Tura 6 unitati

5. Frecventa: ore de virf 10 minute

n Traseul nr.21(A21): Blocuri Ciurea - CUG - Pasaj Nicolina - Podu Ros - Splai Mal Sting - Podul de Piatra - Silvestru - str. Garii - Arcu - Bacinschi - Strap. Silvestru - Silvestru - Iorga - Pasaj Nicolina - Blocuri Ciurea;

1. Lungimea cursei 19,8 km

2. Timp/cursa 70 minute

3. Numar statii 26

4. Nr. mijloace de transport: Tura 4

unitati/Suplimentare 4 unitati

5. Frecventa: ore de virf 7-8 minute/In afara orelor de virf 15 minute

n Traseul nr.34 (A34): Paun - Motel - capat Bucium

1. Lungimea cursei 10,6 km

2. Timp/cursa 40 minute

3. Numar statii 10

4. Nr. mijloace de transport: Tura 1 unit

5. Frecventa: 30 minute

Trasee rapide (maxi taxi)

n Traseul M10: Piata CUG - str. Libertatii -Pasaj Nicolina - Podu Ros - Splai Mal Drept - T. Vladimirescu - Bucsinescu - Vasile Lupu - Han Tatar - Ciurchi - Tatarasi Sud

1. Lungimea cursei 14,6 km

2. Timp/cursa 40 minute

3. Numar statii 15

4. Nr. mijloace de transport: Tura 5 unitati

5. Frecventa: ore de virf 8 minute

n Traseul M11: Rond Dacia - bd. Alexandru -bd. N. lorga - Pasaj Nicolina - sos. Nicolina -Rond CUG 2;

1. Lungimea cursei 17,3 km

2. Timp/cursa 60 minute

3. Numar statii 26

4. Nr. mijloace de transport: Tura 14

unitati/Suplimentare 6 unitati

5. Frecventa: ore de virf 3 minute/In afara orelor de virf 4-5 minute

n Traseul M12: Piata Eminescu - Tg. Cucu - Pod de Fier - Str. Eternitate - str. I. Creanga - str. A. Vlaicu - retur;

1. Lungimea cursei 9 km

2. Timp/cursa 30 minute

3. Numar statii 10

4. Nr. mijloace de transport: Tura 5 unitati

5. Frecventa: ore de virf 6 minute

n Traseul M13: Rond Bucium - bd. Socola -str. Primaverii - str. Elena Doamna - Tg. Cucu -Str. Sarariei - sos. Sarariei - str. Oastei - bd. Carol - str. Costachescu;

1. Lungimea cursei 24,2 km

2. Timp/cursa 70 minute

3. Numar statii 20

4. Nr. mijloace de transport: Tura 15 unitati

5. Frecventa: ore de virf 4-6 minute

n Traseul M14: Piata Dacia - Tabacului - sos. Nationala - Piata ACB - str. Cerna - Pantelimon Halippa - Bradului - pasaj Nicolina - Nicolina - Podu Ros - Socola - Primaverii - Tudor Vladimirescu - Vasile Lupu - Tatarasi Sud

1. Lungimea cursei: 18,5 km

2. Timp/cursa 56 minute

3. Numar statii 20

4. Nr. mijloace de transport: Tura 14 unitati

5. Frecventa: 4 minute

n Traseu M15: Rond CUG - Nicolina - Pasaj Nicolina - Bradului - Cerna - Pasaj ACB - Silvestru - Garii - Arcu - Billa

1. Lungimea cursei: 8,6 km

2. Timp/cursa 40minute

3. Numar statii 18

4. Nr. mijloace de transport: 10 unitati

5. Frecventa: 4 minute.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:36:00    Titlul subiectului: 2004-05-01 146503

http://www.evenimentul.ro/articol/pe-scurt171.html

"01-05-2004

Pe scurt

[ . . . . . ]

Mai multe tramvaie și troleibuze RATEC va trimite, astăzi și mîine, pe traseele centrale, mai multe tramvaie și troleibuze. Pe traseele de tramvai 3 (Gară – Dancu) și 6 (Dacia – Tîrgu Cucu) și de troleibuz 41 (CUG – Copou) vor circula cîte 10 mijloace de transport, în loc de 8, iar pe traseele 1 și 13 (Copou – Podu Roș – Tătărași Sud – Copou și retur) vor circula cîte 8 tramvaie, în loc de 6. De asemenea, dat fiind că la Sala Sporturilor se desfășoară Festivalul Berii, astăzi, pe traseul Copou – Podu Roș – Baza 3, între orele 10 și 18, va circula și tramvaiul de epocă. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:36:41    Titlul subiectului: 2004-09-07 146504

http://www.evenimentul.ro/articol/s-a-stabilit-perimetrul-in.html

"07-09-2004

Iași

S-a stabilit perimetrul în care nu va circula nici o mașină pe 22 septembrie

Ședința de ieri a Consiliului Local Municipal a avut pe ordinea de zi 62 de puncte, dintre care două reprezintă mari proiecte ale municipalității. Consilierii și-au dat acordul pentru stabilirea perimetrului în care nu vor circula autovehiculele pe 22 septembrie, cînd se organizează acțiunea "În orașul meu, o zi fără mașină". Zona va fi mult mai mică decît cea din anii precedenți și va fi delimitată de bdul Carol, bdul Independenței, Tîrgu Cucu, strada "Elena Doamna", strada "A.Panu", bdul Ștefan cel Mare și Sfînt și Piața Eminescu. Traficul va fi blocat între orele 6 și 21. Fără prea multe dispute, consilierii au aprobat caietul de sarcini pentru organizarea licitației în vederea concesionării iluminatului public. "În cel mult trei luni putem organiza licitația. Avem în vedere desemnarea a cel puțin doi cîștigători care să se ocupe de acest serviciu", ne-a spus primarul Gheorghe Nichita. În cadrul aceleiași întruniri, consilierii și-au dat acordul pentru amplasarea unui depozit de deșeuri solide la Tomești (se mai discutase despre două locații – Ciurea și Vlădiceni) și atragerea de fonduri prin programul ISPA. S-a mai avizat acordarea de subvenții pentru RATEC și SC Autobuzul în proporție de 75 la sută, respectiv 25 la sută. "Ar trebui ca regiei de transport electric să-i revină cam 4 miliarde de lei, dacă se calculează exact numărul celor care au călătorit cu mijloacele de transport în comun", a replicat dl Neculai Abălașei, directorul RATEC. Tot în cadrul ședinței de ieri s-a aprobat schimbarea numelui Casei de Cultură a Municipiului în "Mihai Ursachi"și transferarea Bazei Hipice de la Direcția de Administrare a Patrimoniului Public și Privat a Primăriei la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară "Ion Ionescu de la Brad" în vederea revigorării sporturilor hipice. Punctele la care consilierii s-au împotmolit au fost cele referitoare la noul plan de transport public local și preluarea de către RATEC a transportului cu autobuze. Consilierul PNL Radu Prisăcaru a propus ca transportul în comun să fie concesionat, iar proiectele RATEC să fie lăsate deoparte deocamdată. La rîndul său, Tiberiu Brăilean (PD) a propus discutarea celor două proiecte într-o ședință extraordinară, peste o săptămînă. Acesta a fost momentul cînd primarul Gheorghe Nichita a intervenit ferm: "Acum doi ani, cînd am votat divizarea RATC în RATEC și SC Autobuzul am făcut cu toții niște greșeli. S-a ajuns în situația în care SC Autobuzul are niște pierderi foarte mari, lucru care nu este benefic nici pentru cei 400 de oameni care lucrează acolo. De ani de zile tot discutăm despre problema transportului în comun, dar nu am luat nici o hotărîre care să fie în interesul ieșenilor. Nu am nimic împotrivă să facem o ședință extraordinară CLM. Cum am așteptat atîția ani, o să mai așteptăm o săptămînă. Însă, în acest timp, fiecare consilier trebuie să lase deoparte ambițiile personale sau părerile politice, pentru a putea acționa în interesul ieșenilor". Reamintim că primul proiect se referă la înființarea unor noi trasee de tramvai, troleibuz și autobuz, pe de o parte, și renunțarea la unele trasee de maxi-taxi pe de altă parte. Cel de-al doilea proiect – preluarea de către RATEC a transportului cu autobuze – ar însemna, practic, un prim pas către reunirea RATEC cu SC Autobuzul într-o unitate care s-ar putea numi Regia Autonomă de Transport Public.(M.P., C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:38:14    Titlul subiectului: 2004-10-20 146505

http://www.evenimentul.ro/articol/marti-zi-cu-ghinion.html

"20-10-2004

Marți, zi cu ghinion pentru tramvaie și troleibuze
• ieri, pînă la amiază, au avut loc cinci coliziuni între vehiculele RATP și autoturisme, iar unda s-a soldat și cu doi răniți

Ieri a fost o zi cu ghinion pentru RATP, o serie de accidente începînd încă de la ora 0,15. Tramvaiul 318, care transporta personalul regiei, se afla în Tătărași, iar la plecarea din stația Flora, în dreptul magazinului Flux, șoferul Opelului Astra IS-58-COM a efectuat o manevră de întoarcere fără să se asigure, traversînd șinele de tramvai. Impactul a fost atît de dur, încît vagonul a deraiat, Opelul a fost avariat serios, șoferul și pasagerul au suferit traumatisme cranio-cerebrale minore, iar primul s-a ales și cu o fractură la mîna stîngă. La ora 9,30, taxiul Cielo IS-03-TEB a ieșit din stația de taximetre din fața Gării, dar șoferul nu s-a asigurat și a intrat în coliziune cu tramvaiul 231, care circula pe traseul 2 (Canta – Țuțora). Mașina s-a ales cu portierele șifonate, iar taximetristul s-a supărat atît de tare, încît l-a înjurat pe vatman. În apărarea șoferului furios au sărit și colegii de breaslă, iar unul dintre ei l-a lovit pe vatman. Gestul i-a daterminat pe polițiștii de la Rutieră să-l amendeze pe șoferul bătăuș cu 1,5 milioane de lei și să-i suspende permisul de conducere. După nici 10 minute, o altă coliziune a avut loc pe Bdul Poitiers, de această dată fiind implicat un troleibuz, care mergea spre pasajul Bucium, și microbuzul IS-03-GPY, care a ieșit din incinta complexului Siraj fără ca șoferul să se asigure. La ora 11, intersecția de la Gară a fost scena unei coliziuni între tramvaiul 155 și Dacia IS-01-FCB, șoferul mașinii intrînd pe contrasens. La 11,30, tramvaiul 253, care ieșise din rondul Podu de Piatră și se îndrepta spre Gară a lovit Dacia IS-04-TAG care venea din sens opus și nu a acordat prioritate. Șefii regiei, foarte îngrijorați de numărul mare de accidente, fac apel la participanții la trafic să conducă mai prudent. "Ei trebuie să știe că un tramvai nu poate ocoli mașina și nici nu are cum să frîneze în cîțiva metri. Aceste evenimente nedorite puteau fi evitate, dacă șoferii ar fi fost mai disciplinați", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. (C.N.) "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:38:44    Titlul subiectului: 2004-11-13 146506

http://www.evenimentul.ro/articol/pe-scurt557.html

"13-11-2004

Pe scurt

Pe bulevardul Independenței se va circula mai ușor Aglomerația rutieră este una din problemele cu care se confruntă municipalitatea și pînă acum au existat mai multe încercări de a găsi soluții. Pentru bulevardul Independenței s-a recurs la soluția de a muta stația de troleibuz în dreptul pieții, astfel încît mijloacele de transport în comun să nu mai încurce circulația pe sensul Tîrgu Cucu–Piața Eminescu. Mai mult, troleibuzele și microbuzele vor trebui să oprească într-o stație amenajată sub forma unei alveole în trotuar, astfel încît celelalte mașini să aibă la dispoziție toate benzile arterei. "Refugiul va fi finalizat săptămîna viitoare", ne-a spus dl Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei. Este posibil ca nu peste mult timp stația de troleibuz din apropierea Spitalului "Sf.Spiridon" să fie desființată, astfel încît circulația să se desfășoare cu mai multă ușurință. (M.P.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:39:08    Titlul subiectului: 2004-09-06 146507

http://www.evenimentul.ro/articol/casa-de-cultura-a5.html

"06-09-2004

Casa de Cultură a municipiului se va numi "Mihai Ursachi"
• astăzi, consilierii locali vor decide dacă sînt de acord cu noua titulatură • ei vor discuta și despre noul program de transport public de călători

Ședința Consiliului Local Municipal ce trebuia să aibă loc în luna august a fost amînată pentru astăzi, iar ordinea de zi cuprinde 52 de proiecte. Între cele mai importante sînt cele ce vizează strategia pentru eficientizarea și modernizarea transportului în comun și cel privind aprobarea caietului de sarcini pentru organizarea licitației în vederea concesionării iluminatului public. Totodată, consilierii vor trebui să decidă între ce ore și în ce perimetru va fi interzisă circulația autovehiculelor pe 22 septembrie, în cadrul acțiunii "În orașul meu, o zi fără mașină", sau dacă este necesară schimbarea denumirii Casei de Cultură a municipiului Iași în Casa de Cultură "Mihai Ursachi". Reprezentanții RATEC își pun mari speranțe în ședința de astăzi, deoarece pe ordinea de zi figurează și proiectul referitor la programul de transport public de călători. Conform acestuia, RATEC va rămîne doar cu două trasee de troleibuz: 41 (CUG–Copou) și 42 (Păcurari–CUG) pe care vor circula mai multe troleibuze, în așa fel încît călătorii nu vor avea de așteptat în stații mai mult de 4 minute. Totodată, va fi introdus un nou traseu de tramvai – 6 barat – pe ruta Dacia–Tîrgu Cucu–Copou. În locul troleibuzelor care circulau pe traseul Tudor Vladimirescu–Copou va fi reintrodus tramvaiul 8 (Copou–Tudor Vladimirescu– Baza 3). De asemenea, edilii doresc reintroducerea autobuzelor pe traseele Tomești–Valea Lupului–Ciurea–Păun, Canta–Bucium și CUG–Piața Eminescu. (M.P., C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:39:40    Titlul subiectului: 2004-11-02 146508

http://www.evenimentul.ro/articol/mai-multe-locuri-de.html

"02-11-2004

Din 2005
Mai multe locuri de parcare

[ . . . . . ]

...acum cîteva zile Comisia de circulație a hotărît desființarea refugiilor pentru pietoni din Campusul "T.Vladimirescu", tramvaiele urmînd să oprească în stațiile de troleibuz. "Respectivele refugii încurcau foarte mult circulația într-o zonă și așa supraaglomerată", ne-a precizat viceprimarul. (M.P.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:40:05    Titlul subiectului: 2004-09-20 146509

http://www.evenimentul.ro/articol/efii-ratec-abia-asteapta.html

"20-09-2004

Șefii RATEC abia așteaptă aplicarea noului plan de transport

Planul de restructurare a transportului în comun, care se va aplica de la 1 octombrie, reprezintă un balon de oxigen pentru RATEC. Reamintim că, la sfîrșitul săptămînii trecute, consilierii locali, întruniți în ședință extraordinară, au aprobat înființarea Regiei Autonome de Transport Public (RATP) care va administra transportul cu tramvaie, troleibuze, dar și cu autobuze. Vor fi înființate două noi trasee de tramvai, din patru trasee de troleibuz vor rămîne numai două, dar vor exista mai multe trasee de autobuz. În același timp, firmelor de maxi-taxi le vor rămîne doar șase trasee, care nu se vor suprapune mai mult de 50 la sută cu cele ale RATP. "Transportul în comun din Iași era caracterizat de haos și numai o asemenea măsură poate readuce ordinea. Sînt multe trasee de maxi-taxi care se suprapun 85 la sută, ba chiar integral cu traseele noastre, or acest lucru contravine Legii 284/2003 privind transportul public. Este bine că RATEC va prelua personalul existent de la SC Autobuzul și va fi acreditată să cumpere și autobuze", ne-a spus dl Neculai Abălașei, directorul RATC. SC Autobuzul va disponibiliza 50 de salariați, criteriile fiind aceleași ca și la precedentele restructurări: vor pleca angajații în prag de pensionare, cei cu abateri disciplinare, care nu și-au îndeplinit planurile lunare, precum și cei care au solicitat concedii medicale prelungite. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:41:42    Titlul subiectului: 2004-09-18 146510

http://www.evenimentul.ro/articol/s-a-semnat-actul-de.html

"18-09-2004

S-a semnat actul de deces al SC Autobuzul

După numai doi ani și jumătate de la votarea divizării RATC în RATEC și SC Autobuzul, ieri, consilierii locali, întruniți în ședință extraordinară, au consimțit să lase deoparte părerile politice și să voteze restructurarea "din temelii" a transportului în comun. Aleșii locali au avut pe ordinea de zi a ședinței doar două proiecte de hotărîre – cel referitor la noul plan de transport public local și unul care se referea la modificarea consiliilor de administrație și AGA ale unităților aflate în subordinea Primăriei. • SC Autobuzul moare, trăiască RATP! Proiectul privind planul de măsuri pentru restructurarea transportului în comun prevede schimbarea denumirii RATEC în Regia Autonomă de Transport Public (RATP), care va efectua și transport auto, în afară de cel cu tramvaie și troleibuze. De asemenea, noul RATP va fi delegat să cumpere 50 de autobuze și să preia personalul de la SC Autobuzul. Dintre cei 356 de angajați ai SC Autobuzul, își vor păstra slujbele 256, în timp ce 50 vor fi preluați imediat de RATEC, iar 50 vor fi disponibilizați. Pe măsură ce vor fi achiziționate autobuze, ceilalți angajați vor fi transferați la RATEC. În același timp, la SC Autobuzul vor fi declanșate procedurile de faliment. RATEC va cumpăra 50 de autobuze noi, al căror cost este estimat la aproximativ 5 milioane de euro. În același timp, vor fi păstrate cele 50 de microbuze pe care SC Autobuzul le-a închiriat de la Bursa Moldovei în urmă cu un an și jumătate. Totodată, planul de transport are în vedere și reabilitarea tronsonului de tramvai Podu Roș–CUG, crearea unui dispecerat unic ce va funcționa la RATEC și achiziționarea de automate de vîndut bilete. • Noi trasee de tramvai, troleibuz, autobuz și maxi-taxi În afară de actualele trasee de tramvai, vor mai fi înființate două: 6B (Dacia–Tîrgu Cucu–Copou) și 8 (Triumf–Tudor Vladimirescu–Baza 3). Vor rămîne doar două trasee de troleibuz: 41 (Copou–CUG II) și 42 (Păcurari–CUG II). Se vor reintroduce autobuze pe traseele 18 (Păcurari–strada Ciurchi), 19 (Canta–CUG I), 27 (Tătărași Sud–CUG I), 28 (Piața Alexandru cel Bun– Piața Eminescu), 30 (Canta–Bucium), 44 (Dacia–CUG I), 46 (Păcurari–Bucium), 29 (Podu Roș–Tomești), 20 (Tîrgu Cucu–Metro), 21 (Blocuri Ciurea–Gară), 34 (Bucium–Păun) și 36 (Piața Eminescu–Breazu). Firmelor de maxi-taxi le sînt rezervate doar 6 trasee: M10 (Piața CUG–Tătărași Sud), M11 (Dacia–bdul Nicolae Iorga–CUG II), M12 (Piața Eminescu–strada Eternitate–strada Aurel Vlaicu), M13 (Bucium–Sărărie–strada Costăchescu), M14 (Dacia–Tătărași Sud) și M16 (Metalurgie–Gară). • Tarife mai mari De la 1 octombrie, biletul cu o călătorie cu tramvaiul sau troleibuzul va costa 8.000 de lei (față de 7.000), iar cel cu două călătorii – 15.000 de lei (față de 12.000). Setul de 10 bilete va costa 60.000 de lei (față de 50.000 de lei). O călătorie cu microbuzele SC Autobuzul va costa 10.000 de lei, iar setul de 10 călătorii – 70.000 de lei. Totodată, consilierii au fost de acord ca nou-înființata RATP să primească subvenții (adică diferența de tarif între cel real și cel practicat). • • • Pînă cînd se va înființa Regia Autonomă de Transport Public, componența Consiliului de Administrație (CA) și a Adunării Generale a Acționarilor (AGA) va fi modificată. Din CA al SC Autobuzul va face parte dl Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei, în locul prof.univ. Dumitru Oprea, care a demisionat, iar în locul dnei Carmen Luncașu, care făcea parte din AGA la SC Autobuzul, a fost numită dna Denisa Bârlescu, șeful Serviciului Juridic al Primăriei. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:42:15    Titlul subiectului: 2004-03-04 146511

http://www.evenimentul.ro/articol/pensionarii-il-sprijina-pe.html

"04-03-2004

Pensionarii îl sprijină pe primarul Marian Ionescu

Pensionarii vor fi de partea primarului Marian Ionescu la alegerile locale, este concluzia întîlnirii membrilor Asociației "Bucovina 2000" cu mai-marele urbei. La discuțiile din Sala "Dom Polski" au luat parte și președintele Consiliului Județean, Gavril Mîrza, și prefectul Ioan Cușnir, alături de peste 700 de reprezentanți ai vîrstei a treia. Întîlnirea a fost provocată de staff-ul asociației, care va semna în curînd, în numele celor peste 6.000 de membri, un protocol în vederea consolidării și accentuării sprijinului reciproc. "Primarul Marian Ionescu a demonstrat că îi pasă de nevoile noastre și de orașul în care trăim. De aceea, trebuie să-l lăsăm să ducă pînă la capăt ceea ce a început", a spus Ștefan Călinescu, vicepreședintele pensionarilor suceveni. Protocolul care va fi semnat prevede, printre altele, acordarea în 2004 a unui număr de 500 de abonamente gratuite pe troleibuz și maxi-taxi (în prezent numai 250 de pensionari se bucură de această facilitate), darea în folosință a unui economat în Hala centrală, acordarea unor spații pentru înființarea de frizerii, farmacii, cabinete medicale și stomatologice cu prețuri pentru buzunarele pensionarilor, prelungirea autorizațiilor de construcții pentru pensionarii care dețin garaje. (B.B.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:42:35    Titlul subiectului: 2004-11-26 146512

http://www.evenimentul.ro/articol/un-lector-universitar-lucreaza.html

"26-11-2004

Un lector universitar lucrează ca taxator la RATP

În prezent în evidențele Serviciului Personal figurează 13 pensionari care lucrează ca taxatori, încasatori la tonetă sau vatmani. Din această ultimă categorie face parte un fost salariat al regiei, care a și lucrat ca vatman aproape 40 de ani, pînă în 1999. Anul trecut s-a angajat ca taxator, însă dorința sa a fost să urce din nou în cabina de vatman. A susținut din nou concurs acum două luni, și a fost admis. Taxatorii-pensionari au la bază meserii dintre cele mai diverse: șofer de troleibuz, măcelar, mecanic de locomotivă, muncitor textilist, electrician, artificier în mină, dar și subinginer chimist, un subofițer din armată și... un lector universitar, fost șef de lucrări la Universitatea Tehnică "Gh.Asachi". "Toți sînt foarte conștiincioși, își fac meseria cu demnitate, iar taxatorii au chiar încasări foarte bune. Au ales să se angajeze pentru că au pensii mici. De exemplu, cel care a fost lector universitar este singurul din familie care are un venit sigur. Faptul că încă mai lucrează este și în avantajul lor, deoarece, în fiecare an pot solicita recalcularea pensiei", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:43:02    Titlul subiectului: 2004-10-15 146513

http://www.evenimentul.ro/articol/operatorii-de-maxi-taxi-nu.html

"15-10-2004

Operatorii de maxi-taxi nu vor micșora tarifele

Dacă acum o călătorie cu microbuzele SC Autobuzul costă 10.000 de lei, de la 1 noiembrie, cînd mașinile vor fi preluate de RATP, biletul cu o călătorie va costa 8.000 de lei, la fel ca la tramvai și troleibuz. În plus, călătorii vor avea posibilitatea să cumpere pentru microbuzele Iveco și bilete cu două călătorii, la 15.000 de lei, ori seturi de 10 bilete cu 60.000 de lei și chiar abonamente. E de la sine înțeles că în aceste condiții, mulți ieșeni vor prefera să circule cu mijloacele de transport în comun ale RATP, și nu cu maxi-taximetrele firmelor particulare, la care un bilet costă 10.000 de lei. Chiar și așa însă, patronii firmelor de maxi-taxi spun nu vor micșora tarifele! "Dacă Primăria ne va lăsa să circulăm în continuare cu mașinile Euro 2 pe care le avem, atunci vom oferi călătorilor posibilitatea să circule cu abonamente. Pe fiecare traseu vor fi cîte 4 mașini, adică una la un sfert de oră, care vor deservi numai călătorii cu abonamente, pentru că pe mașini se vor lipi autocolante pe care să fie scris Abonamente. Chiar dacă unor șoferi nu le va conveni procedeul, așa vom face", ne-a spus dl Costel Pristavu, patronul firmei Minibus. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:45:15    Titlul subiectului: 2004-01-09 146514

http://www.evenimentul.ro/articol/microbuzele-inchiriate-de-sc.html

"09-01-2004

Microbuzele închiriate de SC Autobuzul ar putea fi cumpărate

Cît de curînd, conducerea SC Autobuzul va analiza, împreună cu primarul Gheorghe Nichita, șansele de reabilitare a societății. Dintre cele 70 de autobuze, doar 30 mai sînt în stare de funcționare și circulă pe traseul Tîrgu Cucu – Metro. Restul au fost înlocuite cu 50 de microbuze Iveco, închiriate de la Bursa Moldovei. Contractul de închiriere nu este însă prea avantajos pentru, întrucît unitatea trebuie să achite lunar cîte 1.420 de euro/mașină, iar varianta achiziționării în leasing este tot mai vehiculată de edili. "Vom analiza foarte serios și acest aspect, precum și problema traseelor. Adică nu este necesar ca, pe un traseu, să fie și tramvaie, și troleibuze, și microbuze", ne-a spus dl Nichita. Acest lucru este prevăzut, de altfel, și în Legea 86/2003, privind organizarea transportului public local. În acest caz, și RATEC ar putea renunța la două trasee de troleibuz: 43 (Păcurari – CUG) și 46
(Piața Eminescu – Bucium), pe care circulă multe maxi-taxi. (C.N.) "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:45:45    Titlul subiectului: 2004-01-12 146515

http://www.evenimentul.ro/articol/din-aceasta-saptamina-o.html

"12-01-2004

Din această săptămînă, o firmă de pază va controla legitimațiile de călătorie în troleibuze

Pentru a eficientiza activitatea de control a biletelor și abonamentelor în mijloacele de transport în comun electrice, conducerea RATEC a făcut, la sfîrșitul anului trecut, o selecție de oferte în vederea desemnării unei firme de pază și protecție care să presteze acest serviciu doar în troleibuze. Cîștigătoare a fost desemnată firma FGM, dar unele detalii la contractul încheiat între cele două unități au necesitat mai multe zile de negocieri. "În fine, contractul a fost încheiat, și așteptam ca luni să primim acordul oficial din partea șefilor Primăriei. În cursul săptămînii, angajații firmei FGM vor începe lucrul la control", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATEC. Regia are acum patru trasee de troleibuz: 41 (Copou – CUG), 42 (Copou – Tudor Vladimirescu), 43 (Păcurari – CUG) și 46 (Piața Eminescu – Bucium). (C.N.) "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:46:08    Titlul subiectului: 2004-08-30 146516

http://www.evenimentul.ro/articol/ratec-se-pregateste-pentru.html

"30-08-2004

RATEC se pregătește pentru noul an școlar

Toată perioada vacanței, RATEC a trimis pe trasee mai puține mijloace de transport în comun, din cauza numărului redus de călători. De altfel, regia procedează astfel pe perioada fiecărei vacanțe școlare. Însă, de pe 11 septembrie, călătorii nu vor avea de așteptat în stații mai mult de 5 minute, chiar și în afara orelor de vîrf, pentru că zilnic vor circula 54 de tramvaie și 20 de troleibuze, cele mai multe mijloace de transport fiind trimise către Tătărași, Podu Roș, Tudor Vladimirescu și CUG. Vor fi reintroduse traseele de troleibuz 42 (Copou–Tudor Vladimirescu) și 46 (Piața Eminescu–Bucium), suspendate toată vara. Cu această ocazie, reprezentanții RATEC speră că și încasările zilnice nu vor mai fi atît de anemice ca în ultimele luni. Așteptările lor nu vor fi în zadar, mai ales că, de exemplu, anul trecut, în prima zi a anului școlar, s-au cumpărat bilete și abonamente de aproape un miliard de lei. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:47:54    Titlul subiectului: 2004-06-08 146517

http://www.evenimentul.ro/articol/20-de-angajati-ai.html

"08-06-2004

20 de angajați ai RATEC au intrat în vizorul șefilor

Lunar, Comisia de Disciplină a RATEC analizează referatele întocmite de șefii de compartimente ori de secții angajaților care au avut abateri. Ieri, comisia a studiat cazurile a 20 de vatmani, șoferi de troleibuz și taxatori, care fie au fost implicați în coliziuni (în cazurile șoferilor sau vatmanilor), fie au fost găsiți cu plusuri ori minusuri în gestiuni. Nici unul dintre angajați nu a rămas nesancționat – unii au primit avertismente, iar alții, cu abateri mai serioase, s-au ales cu penalizări, urmînd să primească salariul diminuat cu 10 procente timp. "La aceștia din urmă, sancțiunea este destul de serioasă, deoarece, dacă vor mai avea referate, li se va reține 10 la sută din salariu timp de trei luni, iar după această urmează desfacerea contractului de muncă, din motive disciplinare", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATEC. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 11:48:19    Titlul subiectului: 2004-02-28 146518

http://www.evenimentul.ro/articol/programul-de-eficientizare-a.html

"28-02-2004

Programul de eficientizare a transportului în comun

Pe 5 martie, consilierii locali se vor reuni într-o ședință extraordinară, în vederea discutării unui program de eficientizare a transportului în comun. Acesta prevede înființarea de noi trasee de tramvai, troleibuz și autobuz, dar și crearea unui dispecerat unic. Pînă acum, au avut loc mai multe întîlniri cu șefii RATEC, ai SC Autobuzul și cu operatorii de maxi-taxi, însă nu s-a ajuns la un consens. Pentru a vedea însă și ce vor cetățenii, beneficiarii programului, reprezentanții municipalității vor împărți chestionare în care ieșenii să-și poată spune părerea. (M.P.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community