Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Arhiva de presa - 2005
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Vin 22 Iul 2011 12:20:21    Titlul subiectului: 2005-12-13 146248

http://www.evenimentul.ro/articol/e.on-moldova-a-scurtcircuitat.html

"13-12-2005

E.ON Moldova a scurtcircuitat transportul în comun!

22.07.2011

E.ON Moldova a scurtcircuitat transportul în comun!

Ieri dimineață, E.ON Moldova a tras heblul la stațiile de redresare ale RATP. Pentru că furnizarea energiei electrice s-a sistat la ora 3, nici un tramvai sau troleibuz nu a mai putut ieși din depou. Șefii RATP știau duminică despre intenția de sistare a furnizării energiei (aceasta a fost anunțată telefonic), însă toate demersurile făcute la șefii de la Bacău ai E.ON Moldova au rămas fără rezultat. Decizia conducerii E.ON Moldova de a decupla rețeaua electrică stradală a regiei a fost motivată de neplata a 1,1 milioane de lei (11 miliarde de lei vechi), din care 8 milioane de lei ajunseseră la scadență. De fapt, pentru acea datorie, regia a avut un contract de reeșalonare, încheiat pe 30 octombrie și nerespectat. Știind că tramvaiele nu vor circula, șefii RATP au trimis pe trasee toate cele 50 de microbuze, 10 autobuze MAZ și alte 10 autobuze mai vechi. Cu toate acestea, călătorii au simțit din plin lipsa tramvaielor, din moment ce au fost nevoiți să stea înghesuiți în maxi-taximetre. Conducerea RATP a cerut sprijin municipalității, iar primarul Gheorghe Nichita a dispus deblocarea a 120.000 de lei (1,2 miliarde de lei vechi). Regia a adăugat la această sumă 80.000 de lei (800 de milioane de lei vechi) și a virat în contul E.ON un sfert din datoria scadentă. Dl Nichita s-a arătat extrem de nemulțumit de maniera de lucru a celor de la E.ON: "Vineri, pe 9 decembrie, au trimis o adresă la RATP prin care anunțau că, pe 12 decembrie, vor întrerupe curentul electric în depoul de pe strada Silvestru. În loc de asta, ei au sistat furnizarea curentului la stațiile de redresare. Nu este corect ce-au făcut. Am încercat să discut cu dl Ciutea (directorul Sucursalei ieșene a SC E.ON Moldova – n.r.) însă nu l-am găsit. Mi s-a spus că a plecat la Bacău. Am vorbit și acolo cu cineva care m-a tratat cu superioritate. În final, am reușit să găsesc înțelegere la dl Traian Mazilu, directorul de la Bacău, dar în privința dlui Ciutea voi înainta un protest la conducerea E.ON din Germania". În replică, reprezentanții E.ON Moldova susțin că, în cazul unui contract de reeșalonare nerespectat, întreruperile se pot face fără preaviz, iar adresa de vineri a fost "un act de clemență". În urma discuțiilor purtate de primar cu șefii E.ON Moldova, furnizarea curentului electric la rețeaua de alimentare a tramvaielor și troleibuzelor a fost reluată la ora 12,44, așa că mijloacele de transport în comun electrice și-au reluat circulația. Șefii RATP spun însă că, în cele nouă ore de "liniște", s-au acumulat pierderi estimate la 50.000 de lei (500 de milioane de lei vechi). Pierderi pe care primarul le-a pus "în cîrca" șefilor regiei. "Dl Abălașei nu corespunde imaginii mele despre un manager bun. Aceștia s-au format la RAJAC – uitați-vă, de exemplu, la dl Apostol (directorul Salubris – n.r.) care a lucrat la RAJAC și a văzut cum poate face o unitate să meargă", a completat primarul, care a spus chiar, mai în glumă, mai în serios, căhttp://www.evenimentul.ro/articol/pe-scurt939.html ar lăsa Primăria pentru a conduce RATP. Edilul-șef a recunoscut însă că Primăria este datoare RATP și a promis măsuri în acest sens: "Sumele plătite de municipalitate în contul gratuităților sînt mai mici decît cele reale. Trebuie să reevaluăm situația, dar trebuie să facem ordine și în transportul cu maxi-taxi, unde există foarte mulți pirați". Primarul a dispus o evaluare a datoriilor RATP către E.ON Moldova, iar mîine la regie va avea loc o ședință extraordinară a Consiliului de Administrație, la care va participa și dl Nichita. Nu este exclus chiar ca directorul Neculai Abălașei să fie demis, primarul afirmînd chiar că a găsit și persoana potrivită pentru a conduce regia, fără a oferi amănunte. Reprezentanții regiei consideră că, înainte de a da verdicte, primarul ar trebui să vadă și care este situația reală a RATP. "Primăria datorează regiei peste 100 de miliarde de lei vechi. Anul acesta s-au acumulat 11 miliarde, alte 65 de miliarde sînt din 2004 și 2003. Conform contractului de concesiune încheiat anul acesta cu municipalitatea, din iunie 2005 ar fi trebuit să mai primim vreo 31 de miliarde. În plus, evaluarea gratuităților este nedreaptă, iar propunerile mele n-au fost luate în considerare", a replicat dl Abălașei. (C.N., A.Z.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Vin 22 Iul 2011 12:21:44    Titlul subiectului: 2005-02-22 146249

http://www.evenimentul.ro/articol/transportul-in-comun-iesean1.html

"22-02-2005

Transportul în comun ieșean, în fața unirii de facto

2002 a fost anul în care consilierii locali, aproape obligați de primarul de atunci Constantin Simirad, au pus cruce RATC, împărțind-o în două unități: RATEC (transport electric cu tramvaie și autobuze) și SC Autobuzul, punînd la cîrma acesteia din urmă pe Mihai Giubernea, fost director adjunct la DAPPP. Protestele sindicaliștilor, deși vehemente și îndreptățite, au fost în zadar, pentru că de atunci, odată cu nașterea societății Autobuzul s-a semnat și decesul ei. Directorul Giubernea s-a pomenit "stăpîn" peste autobuze care erau evitate de călătorii ce preferau să se înghesuiască precum sardelele în maxi-taximetre decît să circule cu niște hîrburi care abia se tîrîiau pe străzi. În disperare de cauză, crezînd că va salva de la dezastru SC Autobuzul, dl Giubernea a închiriat 50 de microbuze Iveco de la SC Bursa Moldovei. Dacă reacția călătorilor a fost pozitivă, situația financiară a unității s-a deteriorat, din cauza chiriei lunare foarte mari care trebuia plătită către Bursa Moldovei. Ruptura... Pe fondul acestor necazuri, în martie 2004, Consiliul de Administrație și Adunarea Generală a Acționarilor de la SC Autobuzul a decis, după dezbateri de aproape patru ore, să-l suspende din funcție pe directorul Giubernea. Suspendarea a fost urmarea unui control efectuat de Serviciul de Audit Intern al Primăriei, care a relevat serioase deficiențe de conducere și organizare. Printre neregulile reclamate s-au numărat acumularea de datorii către firma OMV pentru combustibilul achiziționat, casarea a 21 de autobuze fără acordul CLM și încheierea unui contract cu SC Bursa Moldovei, tot fără aprobarea CLM, pentru închirierea a 50 de microbuze a căror exploatare a adus, în perioada mai-decembrie 2003, pierderi de 16 miliarde de lei. Dl Giubernea a atacat decizia în Justiție, considerînd raportul auditorilor Mihaela Chirilă și Antonela Pleșescu nefondat, iar îndepărtarea de la conducere, abuzivă. D?sa le-a cerut judecătorilor să dispună reintegrarea sa în funcție și plata salariilor cuvenite pentru perioada cît nu s?a mai aflat la cîrma SC Autobuzul. În primă fază, judecătorii Tribunalului i?au respins acțiunea, însă fostul director a făcut apel, respins în cele din urmă ca nefondat. ... și cusătura Între timp, consilierii locali au pregătit terenul pentru reîntregirea fostei RATC sub alt nume – Regia Autonomă de Transport Public (RATP). Pe 17 octombrie 2004, întruniți în ședință extraordinară, toți au consimțit să lase deoparte principiile politice și să voteze restructurarea "din temelii" a transportului în comun din Iași, printr-un proiect referitor la noul plan de transport public local. Proiectul privind planul de măsuri pentru restructurarea transportului în comun prevede schimbarea denumirii RATEC în RATP (Regia Autonomă de Transport Public), care va efectua și transport auto, în afară de cel cu tramvaie și troleibuze. De asemenea, RATP era delegată să cumpere 50 de autobuze și să preia personalul de la SC Autobuzul. Dintre cei 356 de angajați, SC Autobuzul va păstra 256, în timp ce 50 au fost deja preluați de RATEC, iar 50 vor fi disponibilizați. Pe măsură ce vor fi achiziționate autobuze, ceilalți angajați vor fi transferați la RATEC. În același timp, la SC Autobuzul vor fi declanșate procedurile de falimentare, mai ales că unitatea înregistrează pierderi foarte mari. RATEC va cumpăra 50 de autobuze noi, care ar costa aproximativ 5 milioane de euro. În același timp, vor fi păstrate cele 50 de microbuze pe care SC Autobuzul le-a închiriat de la Bursa Moldovei în urmă cu un an și jumătate. Totodată, planul de transport are în vedere și reabilitarea tronsonului de tramvai Podu Roș–CUG, crearea unui dispecerat unic ce va funcționa la RATEC și achiziționarea de automate de vîndut bilete. Licitația pentru achiziționarea a 50 de autobuze a fost stabilită pe 16 martie 2005 și va fi organizată prin Bursa Română de Mărfuri. Firmele care vor să participe la licitație trebuie să aibă o cifră de afaceri de cel puțin 7 milioane de euro. Autobuzele trebuie să aibă minim 100 de locuri (cel puțin 30 pe scaune și 70 în picioare), motoare care să respecte cel puțin normele de depoluare Euro 3, să nu fie articulate, iar caroseria să aibă garanție anticoroziune cel puțin 14 ani. Autobuzele vor fi trimise de către firma cîștigătoare în mai multe tranșe, în cel mult 125 de zile de la semnarea contractului, ceea ce înseamnă că ieșenii vor putea călători confortabil din a doua jumătate a acestui an. Noi trasee de tramvai, troleibuz, autobuz și maxi-taxi În afară de actualele trasee de tramvai, vor mai fi înființate două: • 6B (Dacia – Tîrgu Cucu – Copou) • 8 (Triumf – Tudor Vladimirescu – Baza 3). Vor rămîne doar două trasee de troleibuz: • 41 (Copou – CUG II) • 42 (Păcurari – CUG II). Se vor reintroduce autobuze pe următoarele trasee: • 18 (Păcurari – strada Ciurchi) • 19 (Canta – CUG I) • 27 (Tătărași Sud – CUG I) • 28 (Piața Alexandru cel Bun – Piața Eminescu) • 30 (Canta – Bucium) • 44 (Dacia – CUG I) • 46 (Păcurari – Bucium) • 29 (Podu Roș – Tomești) • 20 (Tîrgu Cucu – Metro) • 21 (Blocuri Ciurea – Gară) • 34 (Bucium – Păun) • 36 (Piața Eminescu – Breazu). Firmelor de maxi-taxi le sînt rezervate doar 6 trasee: • M10 (Piața CUG – Tătărași Sud) • M11 (Dacia – bdul Nicolae Iorga – CUG II) • M12 (Piața Eminescu – strada Eternitate – strada Aurel Vlaicu) • M13 (Bucium – Sărărie – strada Costăchescu) • M14 (Dacia – Tătărași Sud) • M16 (Metalurgie – Gară). • Tarife mai mari De la 1 octombrie 2004, biletul cu o călătorie cu tramvaiul sau troleibuzul a devenit 8.000 de lei (față de 7.000), iar cel cu două călătorii – 15.000 de lei (față de 12.000). Setul de 10 bilete va cost 60.000 de lei (față de 50.000 de lei). O călătorie cu microbuzele SC Autobuzul costă 10.000 de lei, iar setul de 10 călătorii – 70.000 de lei. Totodată, consilierii au fost de acord ca nou-înființata RATP să primească subvenții (adică diferența de tarif între cel real și cel practicat). După ce RATP va prelua microbuzele, cel mai probabil, o călătorie cu orice mijloc de transport în comun va costa 10.000 de lei, deși inițial directorul Neculai Abălașei spunea că va micșora prețul călătoriei cu microbuzul la 8.000 de lei. Scumpirea este motivată de faptul că, în bugetul pe 2005, pentru RATP s-au prevăzut doar 46 de miliarde de lei drept subvenții, față de cele 90 de miliarde solicitate. • • • "Marea unire" a transportului public local ieșean a fost realizată doar pe hîrtie, unirea de facto mai durează, întrucît autobuzele încă nu au fost cumpărate. Nu trebuie uitate nici firmele de maxi-taxi, care trebuie să renunțe la unele dintre actualele trasee pentru a concesiona altele, stabilite de Consiliul Local Municipal. În final însă, și acest pas va fi făcut. Va fi creat un dispecerat unic, ce va coordona întreaga activitate de transport în comun (deci și pe a maxi-taximetrelor particulare, în ciuda faptului că proprietarilor acestora nu prea le convine), iar biletele de călătorie vor fi unice, emise de Primărie (lucru care iarăși nu le convine operatorilor privați, știut fiind faptul că mulți călători nu primesc bilete în microbuzele private). Totuși, în transportul în comun ieșean va trebui făcută odată ordine, pentru ca Iașul să intre în rîndul orașelor în care există disciplină în acest domeniu. (C.Negoiță)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Vin 22 Iul 2011 12:22:53    Titlul subiectului: 2005-09-27 146250

http://www.evenimentul.ro/articol/vatmanii-si-soferii-ratp.html

"27-09-2005

Vatmanii și șoferii RATP, la cravată și costum

Cei 250 de vatmani, 70 de șoferi de troleibuz și 300 de șoferi de autobuz nu se vor mai urca în cabine dacă nu vor fi îmbrăcați elegant. Potrivit unei decizii a consilierilor locali, luată în asentimentul conducerii RATP, vatmanii și șoferii vor trebui să poarte costum, iar cravata va fi obligatorie. "Înainte de 1989 și vatmanii și chiar și controlorii aveau costume, care le dădeau prestanță, mai ales celor din urmă. Lumea numai cînd îi vedea cumpăra bilete. În fond, intenția noastră nu este să dăm amenzi, ci să-i determinăm pe călători să-și achite călătoriile", ne-a spus dl Neculai Abălașei, directorul RATP. Pînă una-alta, se pare că pentru început uniforme vor avea numai conducătorii mijloacelor de transport în comun. "Vom vedea cum vom proceda. Putem să-i punem pe salariați să le cumpere cu banii în rate, chiar dacă un costum complet ajunge la 300 de lei (trei milioane de lei vechi – n.r.)", a completat dl Abălașei. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Vin 22 Iul 2011 14:32:48    Titlul subiectului: 2005-01-04 146261

http://ziaruldeiasi.ro/local/iasi/efectele-maretului-plan-de-transport-aprobat-anul-trecut-sint-invizibile~ni3js3

Ziarul de Iasi

4 Ianuarie 2005

"Efectele maretului plan de transport aprobat anul trecut sint invizibile
C.P

Biletele nu s-au ieftinit, autobuze noi nu au aparut, iar firmele de maxi-taxi nu au trecut sub palaria RATP. "Nu ar mai putea sa practice evaziunea fiscala, prin revinzarea biletelor", spune purtatorul de cuvint al RATP.

Efectele noului plan pentru transportul in comun iesean, adoptat de consilierii locali anul trecut cu mare tam-tam, se lasa inca asteptate. Oficialii orasului au sustinut ca, pina la sfirsitul lui 2004, odata cu preluarea societatii "Autobuzul" de catre RATP, pretul unui bilet pe microbuzele galbene va cobori la 8.000 de lei. Ulterior, termenul a fost prelungit pina la 1 ianuarie 2005. "Desi am preluat oficial microbuzele, acestea se afla inca in administrarea celor de la Autobuzul, pina in momentul in care la aceasta societate va fi declarat falimentul. Noi nu putem intra in curtea lor sa le impunem politica de preturi", a declarat Adrian Mihai, purtator de cuvint RATP. In plus, conducerea RATP ia in calcul scumpirea biletelor pentru tramvaie si troleibuze. "Ne gindim sa cerem o crestere a preturilor, pentru ca deja s-a scumpit curentul, iar actualul pret, de 8.000 lei, este mai mic decit cel pe care l-am calculat initial", a mai spus Mihai. Tot de la 1 ianuarie, muncitorii de la "Autobuzul" urmau sa devina angajati cu acte in regula la RATP. "Deocamdata, doar 20 dintre cei 300 de angajati ai Autobuzul care au depus cerere de angajare au dosarele complete. Procedura este incetinita de dificultatea cu care se obtin avizele medicale si psihologice", a precizat Adrian Mihai.

O alta promisiune a municipalitatii in momentul aprobarii planului de transport in comun a fost ca, de la inceputul anului, traseele RATP vor fi separate de cele ale transportatorilor privati. "Negocierile purtate intre Primarie si operatorii de transport in comun au ajuns in impas deoarece transportatorii privati sint de parere ca taxele cerute de RATP pentru inchirierea traseelor sint prea mari. Pina la sfirsitul acestei luni, estimez ca vom ajunge la un acord", a declarat Mihai Chirica, director tehnic al Primariei. Pe de alta parte, oficialii RATP sint de parere ca privatii tergiverseaza intentionat negocierile. "Nu cred ca firmele de maxi-taxi sint de acord cu noul plan de transport. Ar insemna sa intre sub directa noastra coordonare, si nu ar mai putea sa practice evaziunea fiscala, prin revinzarea biletelor, care este principala lor sursa de venit", a incheiat Adrian Mihai. Directia tehnica a Primariei este de parere ca cetatenii vor simti concret efectele planului de transport abia odata cu achizitionarea de catre RATP a celor 50 de autobuze.
"


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Vin 22 Iul 2011 14:38:19, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Vin 22 Iul 2011 14:37:14    Titlul subiectului: 2005-03-17 146262

http://ziaruldeiasi.ro/local/iasi/licitatia-pentru-achizitia-a-50-de-autobuze-s-a-aminat~ni3lt7

Ziarul de Iasi

17 Martie 2005

"Licitatia pentru achizitia a 50 de autobuze s-a aminat
V.M.

Licitatia pentru achizitia a 50 de autobuze pentru Regia locala de transport (RATP), desfasurata la Bursa Romana de Marfuri din Capitala, s-a terminat cu o lovitura de teatru. Dupa aproape opt ore de licitatie, timp in care a fost ales si un ofertant final, respectiv "BRD Sogelease", licitatia a fost aminata. In momentul in care firma a prezentat oferta financiara finala pentru cele 50 de autobuze, comisia de licitatie a constatat ca documentele depuse de aceasta nu au fost intocmite corespunzator. Mai exact oferta financiara prezentata de firma franceza a fost diferita de cea ceruta in caietul de sarcini. Din aceasta cauza Constantin Duta, presedintele comisiei, a anuntat reluarea licitatiei pentru o data ce va fi stabilita ulterior. Deoarece licitatia nu a avut un cistigator, comisia nu a anuntat marca autobuzelor ce ar fi fost aduse de ofertantul final "BRD Sogelease". Singurul lucru care s-a aflat a fost pretul lor, respectiv 119.500 de euro fara taxe incluse, ceea ce in total ar fi insemnat 8,8 milioane de euro. RATP urma sa achizitioneze autobuzele in leasing pe o perioada cinci ani. La licitatie s-au mai inscris "Dunarea" SA, "Astra Bus" din Arad si "Ager". "Astra" si "Dunarea" au fost descalificate deoarece nu aveau toate documentele cerute, iar "Ager" din cauza ca nu a dovedit ca are service in Iasi pentru marca de autobuz cu care s-a inscris la licitatie. Toate firmele descalificate au depus contestatii, care au fost respinse de comisia de licitatie. In cazul in care la licitatia viitoare se vor inscrie tot firmele acestea, "BRD Sogelease" va avea un handicap deoarece competitorii au aflat pretul propus de aceasta societate"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Vin 22 Iul 2011 14:41:41    Titlul subiectului: 2005-09-08 146263

http://ziaruldeiasi.ro/local/iasi/pe-traseele-de-transport-public-intra-50-autobuze-noi-si-dispar-65-din-microbuze~ni3qvb

Ziarul de Iasi

8 Septembrie 2005

"Pe traseele de transport public intra 50 autobuze noi si dispar 65% din microbuze
F.G.

Consilierii locali se vor intilni inca o data pentru a discuta despre transportul in comun. Sefii Primariei vor convoca o sedinta extraordinara de CL in care sa se discute doua lucruri extrem de importante. In primul rind, conducerea Primariei vrea sa obtina toate aprobarile CL pentru a semna contractul de achizitionare a noilor autobuze. Aparitia pe scena transportului in comun a autobuzelor va alunga de pe trasee microbuzele privatilor. In urmatoarea sedinta de CL, angajatii municipalitatii intentioneaza sa rezolve problema cerind consilierilor locali rezilierea contractelor. "Cred ca sedinta de CL va fi organizata cel mai sigur marti. Exista si varianta organizarii unei sedinte simbata, dar nu cred ca mai este posibil. Pe ordinea de zi va fi si rezilierea contractelor cu operatorii de maxi-taxi", a declarat viceprimarul Constantin Adascalitei.

Privatii cer despagubiri

In urma cu aproape un an, alesii locali aprobau un nou plan de transport. Planul propus de primarul Gheorghe Nichita presupunea achizitia a 50 de autobuze noi. Dupa luni intregi de tergiversare, RATP a ajuns pe ultima suta de metri in incheierea contractului. "Mai avem nevoie de aprobarea modalitatilor de plata ale autobuzelor. Vom avea nevoie de majoritate simpla pentru aprobarea proiectului. Cum avem deja garantarea CL, precum si toate celelalte documente necesare, contractul va putea fi semnat imediat", a afirmat Cosmin Coman, directorul executiv al Primariei. Regia de transport va plati in sapte ani peste 10 milioane de euro pentru autobuze. In cazul in care RATP va primi aprobarea CL, primele autobuze MAZ ar urma sa ajunga la Iasi in luna octombrie. Atunci, municipalitatea nu va mai avea nevoie de microbuzele private. Manevra de excludere a privatilor a fost incercata de Primarie de citeva luni. Operatorii privati si-au cistigat dreptul de a circula in continuare pentru ca decizia de reziliere a contractelor nu a fost luata de Consiliul Local, ci de primar. "Serviciul Juridic al Primariei s-a confruntat cu aceasta problema in instanta, de aceea se impune o hotarire a CL", a adaugat Adascalitei. Operatorii privati sustin insa ca nu vor pleca usor de pe trasee si ameninta Primaria cu alte procese. "Chiar daca se reziliaza contractul de catre Consiliul Local nu vom ceda. Trebuie sa vedem cum motiveaza rezilierea contractelor. Voi fi de acord cu rezilierea doar daca se ofera despagubiri sau ni se cumpara microbuzele. Am fost obligati sa facem multe cheltuieli, pe care nu le-am amortizat", a declarat Costel Pristavu, patronul "Minibus". In aceeasi sedinta de CL se va discuta si despre scoaterea la licitatie a celor 7 trasee de maxi-taxi din noul plan de transport. "Nici chiar daca vom cistiga aceste trasee nu putem fi de acord cu simpla reziliere a actualelor contracte. Acum sint 250 de microbuze in oras. In noul plan de transport mai sint prevazute doar 88", a explicat Pristavu.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 13:10:59    Titlul subiectului: 2005-05-06 146540

"06-05-2005

Pe scurt

Vatmanii, la pozat! De săptămîna trecută, la ordinul primarului Gheorghe Nichita, toți angajații unităților din subordinea Consiliului Local Municipal care lucrează cu publicul au ecusoane pe care este trecut și numele fiecăruia. La vatmani și șoferi, ecusonul a fost agățat în cabină pentru ca oamenii să poată citi numele conducătorului vehiculului. Se pare însă că asta nu a fost destul, pentru că o nouă decizie a primarului i-a obligat pe reprezentanții RATP să refacă legitimațiile, care vor trebui să aibă și fotografiile angajaților. Prin urmare, cei 240 de vatmani și 80 de șoferi de troleibuz au fost programați la pozat, iar de mîine ecusoanele lor vor arăta așa cum vor edilii. Reprezentanții RATP spun că, în cazul unor incidente, este suficientă reținerea numărului de marcă al șoferului sau vatmanului respectiv. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 13:11:32    Titlul subiectului: 2005-02-02 146541

http://www.evenimentul.ro/articol/pe-scurt719.html

"02-02-2005

Pe scurt

S-a desființat traseul de troleibuz 46 Șefii RATP au decis să anuleze circulația troleibuzelor pe traseul 46 (Păcurari–Bucium) pe care, de altfel, erau numai două mijloace de transport. "Am hotărît să lăsăm traseul firmelor particulare de maxi-taxi. Călătorii care au abonamente pe această linie pot veni la regie ca să primească banii înapoi sau ca să opteze pentru alt traseu", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Troleibuzele de pe traseul 46 a fost trimise pe traseele 41 (Copou–CUG) și 42 (Copou–Tudor Vladimirescu). (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 13:13:16    Titlul subiectului: 2005-02-21 146542

http://www.evenimentul.ro/articol/ratp-va-angaja-15.html

"21-02-2005

RATP va angaja 15 vatmani

Astăzi, șefii RATP vor selecta 15 persoane care doresc să urmeze cursurile școlii de vatmani. Selecția va fi foarte riguroasă și va cuprinde examene psihologice, medicale și un interviu. Decizia conducerii RATP este motivată de noile reglementări în domeniu, care obligă cursanții să efectueze 126 de ore de pregătire teoretică și 60 de ore de practică însumînd 600 de kilometri parcurși, ceea ce ridică la 11,6 milioane de lei contravaloarea cursurilor. Conștienți că la o asemenea sumă nu s-ar mai găsi doritori de a deveni vatmani, șefii regiei au decis ca toți cei 15 cursanți să fie scutiți de plata a două treimi din sumă. "Cei care vor fi subvenționați în acest mod vor încheia contract cu regia pentru cel puțin 5 ani după obținerea permisului de vatman", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Dacă în privința vatmanilor un obstacol îl reprezintă banii, la concursul pentru ocuparea a 7 posturi de dispeceri au fost altfel de probleme. Șefii RATP au dorit să acorde o șansă de avansare unor salariați din regie, însă, dintre cele 10 persoane care s-au prezentat la proba scrisă, doar patru au obținut notă de trecere (adică 5). "Mulți concurenți nu cunosc nici măcar traseele de tramvai și troleibuz, or un dispecer tocmai asta trebuie să știe cel mai bine. Vor rămîne cel puțin trei posturi, pe care le vom scoase la concurs pentru persoane care nu lucrează la regie", a completat dl Mihai. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 13:13:37    Titlul subiectului: 2005-09-24 146543

http://www.evenimentul.ro/articol/ziua-fara-masini-nu.html

"24-09-2005

Ziua fără mașini nu a adus RATP încasările așteptate

Pentru că pe 22 septembrie s-a organizat acțiunea "În orașul meu, o zi fară mașină", RATP a trimis pe trasee mai multe tramvaie și troleibuze. Mijloacele de transport suplimentare au acoperit zona Tîrgu Cucu–Copou, în care traficul auto a fost interzis. În ciuda așteptărilor, încasările din vînzările de bilete nu au depășit 54.000 de lei (540 de milioane de lei vechi), în condițiile în care, de cînd a început anul școlar, au fost zile cînd biletele vîndute au însumat și 60.000 de lei (600 de milioane de lei vechi). "A fost sub așteptări, dezamăgitor chiar. Se pare că ieșenii au preferat să meargă pe jos", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Însă una dintre explicații pentru încasările slabe ar putea fi și faptul că în mijloacele de transport în comun sînt mulți călători frauduloși. "De săptămîna viitoare se vor face așa-numitele filtre, în care angajați din secții vor verifica atît biletele și abonamentele călătorilor, cît și gestiunile vatmanilor, șoferilor de troleibuz și ale taxatorilor", a completat dl Mihai. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 13:14:48    Titlul subiectului: 2005-06-16 146544

http://www.evenimentul.ro/articol/mai-putine-coliziuni-intre.html

"16-06-2005

Mai puține coliziuni între tramvaie și mașini

Îngrijorați de numărul mare de coliziuni în care erau implicate mijloacele de transport electrice, șefii RATP au luat unele măsuri care să conducă la evitarea acestora. Vatmanii și șoferii au primit sfaturi tipărite pe hîrtii care au fost și afișate în cabine, iar pe spatele fiecărui tramvai sau troleibuz au aplicat semne de circulație care indică păstrarea distanței de 50 de metri între vehicule. În același timp, conducerea regiei a înăsprit și sancțiunile aplicate șoferilor sau vatmanilor găsiți vinovați de coliziuni. Ca atare, în primele cinci luni ale acestui an, mijloacele de transport au fost implicate în 208 accidente ușoare, din care 32 (adică 18 la sută) au fost din vina salariaților RATP. Spre comparație, anul trecut s-au înregistrat în total 511 coliziuni, și numai în 99 dintre acestea (adică 23 la sută) au fost implicați vatmanii sau șoferii. (C.N.) "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 13:15:07    Titlul subiectului: 2005-01-31 146545

http://www.evenimentul.ro/articol/mai-multe-coliziuni-ale.html

"31-01-2005

Mai multe coliziuni ale vehiculelor RATP

Anul trecut, la Serviciul Exploatare din cadrul RATP s-au înregistrat 509 coliziuni între tramvaie sau troleibuze și vehicule ale altor participanți la trafic. Accidentele sînt cu 56 mai multe decît în 2003, lucru care poate constitui un semnal de alarmă. Statisticile regiei arată însă că, din totalul evenimentelor rutiere, 412 au fost din vina celorlalți participanți la trafic (față de 332 în 2003), și numai 99 au avut cauză greșeli ale vatmanilor sau șoferilor de troleibuz (față de 121 în 2003). "Este rău că s-au înregistrat mai multe coliziuni, dar ne mulțumește că evenimentele produse din vina salariaților noștri au fost mai puține. Asta s-a datorat unei pregătiri mai atente a personalului, dar și sancțiunilor disciplinare pe care le-au primit cei vinovați", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 13:15:30    Titlul subiectului: 2005-07-05 146546

http://www.evenimentul.ro/articol/un-cablu-defect-al.html

"05-07-2005

Un cablu defect al unui troleibuz a semănat panică

Ieri, troleibuzul 403 a fost la un pas de fi incendiat, după ce izolația de la un cablu a luat foc. Imediat, în jurul troleibuzului s-a format un nor de fum care a semănat panica printre călători. Șoferul a stins focul și a dus mijlocul de transport la garaj, unde, în două ore, defecțiunea a fost remediată. Incidentul de ieri este al treilea în mai puțin de o lună, lucru care îi determină pe șefii RATP să ia măsuri drastice în privința troleibuzelor. "Defecțiunile apar ca urmare a vechimii și uzurii pieselor și de aceea avem în vedere ca, odată ce vom avea autobuze, să retragem de pe trasee troleibuzele care nu mai fac față", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. (C.N.) "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 13:15:52    Titlul subiectului: 2005-05-10 146547

http://www.evenimentul.ro/articol/25-de-soferi-de.html

"10-05-2005

25 de șoferi de troleibuz vor învăța să conducă și autobuze

În perspectiva achiziționării de autobuze noi, RATP va școlariza șoferi pentru obținerea permisului de conducere categoria D. Pentru că regia tocmai a obținut autorizarea școlii de șoferi de la Autoritatea Rutieră Română, 25 de șoferi de troleibuz vor începe cursurile chiar de săptămîna aceasta. "Acestea vor fi făcute pe cheltuiala regiei, fiind vorba despre angajații noștri", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Nevoia de șoferi de autobuz a apărut ca urmare a faptului că, pe 23 mai, la Bursa Română de Mărfuri va avea loc și licitația referitoare la cumpărarea de către regia ieșeană a 50 de autobuze noi. De fapt, va fi a treia licitație organizată în acest scop, după ce la primele două toate firmele participante au fost descalificate din cauză că nu aveau documente în regulă. În plus, la cea din aprilie, ofertanții n-au putut face dovada că au contract de service cu o firmă din Iași. "Vom proceda altfel: în caietul de sarcini vom introduce o clauză prin care service-ul autobuzelor să poată fi efectuat la regie", a completat dl Cristi Stoica, inginerul-șef al RATP. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 13:16:10    Titlul subiectului: 2005-08-25 146548

http://www.evenimentul.ro/articol/biletele-de-tramvai-si.html

"25-08-2005

Biletele de tramvai și troleibuz nu vor mai fi vîndute de vatmani, șoferi și taxatori

Șefii RATP sînt deciși să sisteze activitatea de vînzare a biletelor de tramvai și troleibuz în mijloacele de transport. Asta înseamnă că, peste cel mult o lună și jumătate, călătorii vor trebui să-și cumpere bilete numai de la tonete. Regia va mai deschide 40 de tonete în care vor lucra actualii taxatori din mijloacele de transport în comun. Dar, pentru că are în total cam 300 de stații, RATP va apela și la firmele care au tonete în stații, acestea putînd vinde bilete în schimbul unui comision. "Se va putea fluidiza și circulația tramvaielor și a troleibuzelor. Acum, se pierde mult timp în stații, pentru că vatmanii și șoferii trebuie să vîndă bilete, cînd, de fapt, treaba lor este să conducă vehiculele", ne-a spus dl Cristian Stoica, inginerul-șef al RATP. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 13:18:07    Titlul subiectului: 2005-01-13 146549

http://ziaruldeiasi.ro/local/iasi/mecanicii-elvetieni-care-au-venit-la-ratp-au-trait-o-experienta-de-o-intensitate-la-care-nu-s-au-asteptat-niciodata~ni3k4u

Ziarul de Iasi

13 Ianuarie 2005

"Mecanicii elvetieni care au venit la RATP au trait "o experienta de o intensitate la care nu s-au asteptat niciodata"
C.P.

Veniti in Iasi sa livreze o transa de 9 tramvaie second-hand, specialistii societatii de transport din Berna le-au povestit reporterilor revistei "Bernmobile Team" aventura pe care au trait-o la regia de transport din Romania. "Astazi, 9 dintre asa-zisele tramvaie-standard, din anii '60, care timp de 40 de ani au circulat prin Berna, traiesc un fel de «renastere» in orasul Iasi, din Romania. Spre marea bucurie a calatorilor si a Regiei de Transport", se arata in deschiderea articolului. Vizita la Iasi este descrisa de unul dintre specialisti ca o adevarata aventura. "Pentru mine, ca mecanic obisnuit, perioadele din Iasi au constituit o experienta de viata de neuitat, profund umana, de o intensitate la care nu m-as fi asteptat niciodata si nicaieri", explica instructorul "polivalent" Walter Rufer.

"Este uimitoare arta de a improviza a oamenilor"

In continuare, specialistii elvetieni rememoreaza in fata albumului de fotografii facute in Iasi, incidentele pe care le-au avut, vorbind despre o "bicicleta furata" sau despre "salopetele care au disparut". Mai apoi, elvetienii isi arata "admiratia" fata de vatmanii ieseni. "Acestia circula pe sine, in parte, destul de denivelate... Fara program de mers care trebuie sa fie respectat riguros. Cu cit este mai lung programul, cu atit este mai mare salariul", continua acestia articolul. Specialistii elvetieni au o ipoteza inedita cu privire la intirzierile din trafic. "Daca vatmanul nu este disponibil, tramvaiul ramine in depou; pentru pauze de masa si alte necesitati biologice se gareaza tramvaiul pe o linie auxiliara", spun autorii articolului. O alta sectiune din articol este rezervata muncitorilor din sectiile de reparatii. Reporterii revistei elvetiene sint surprinsi de faptul ca "si in Iasi, ca si in alte tari est-europene, este uimitoare arta de a improviza a oamenilor, care se multumesc cu putin". Ei constata ca "orice incepe sa functioneze cu timpul", conchizind ca acesta este "motoul de existenta (sau subzistenta) al oamenilor plini de idei". Pe de alta parte, oficialii RATP se lauda ca, datorita contractelor pe care le-au semnat cu elvetienii, Iasul a ajuns in citeva rinduri in presa din occident. "Am mai aparut si intr-o revista din Austria si in Elvetia, iar numarul in care a aparut acest ultim material ne-a fost trimis chiar de partenerii nostri de la care cumparam tramvaie second-hand", a declarat Adrian Mihai, purtator de cuvint RATP. (
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 13:18:49    Titlul subiectului: 2005-01-14 146550

http://ziaruldeiasi.ro/local/iasi/ratp-si-privatii-maxi-taxi-si-au-impartit-cascavalul-traseelor~ni3k61

Ziarul de Iasi

14 Ianuarie 2005

"RATP si privatii maxi-taxi si-au impartit "cascavalul" traseelor
C.P.

Dupa mai mult de trei luni de incertitudine, noul plan al transportului public iesean pare sa produca primele efecte. Cei patru operatori privati de maxi-taxi au ajuns la un acord cu reprezentantii RATP in privinta impartirii traseelor de autobuz si a celor rapide de microbuz. "Traseele de autobuz vor fi acoperite de microbuze doar pina in momentul in care in Iasi vor ajunge autobuzele cumparate in urma licitatiei care va avea loc pe data de 28 ianuarie", a declarat Maricel Gherca, director "Autobuzul". Dupa cele mai optimiste termene inaintate de specialistii regiei de transport, primele 50 de autobuze noi vor ajunge in Iasi la inceputul lunii august. Pina atunci, firmele private si "Autobuzul" vor imparti cele 11 trasee de autobuz.

Privatii cer introducerea unei clauze de 2 milioane euro

La negocieri s-a stabilit, de asemenea, ca fiecare traseu sa fie deservit de un singur operator, pentru o mai corecta administrare. "Vom incerca ca pe traseul 28 sa circule un singur operator, iar in privinta lui 44 exista inca discutii intre RATP si «Fila Tur» pentru ca regia vrea si ea traseul", a mai spus Pristavu. "Ruta M13 este echivalenta actualului 123. Diferenta este ca de acum vom intra pe b-dul Carol in dreptul magazinului Super Copou", a precizat Pristavu. Traseul M14 va inlocui actualul 121, iar M16 va fi corespondent lui 111. In momentul aplicarii noului plan de transport, traseul 47, Copou - Tatarasi va disparea. Noul plan de transport va deveni functional odata ce va fi aprobat de Consiliul Local (CL). Deocamdata, este sigur ca acest contract de asociere dintre operatorii privati si RATP nu va fi discutat in sedinta CL de pe 17 ianuarie. Operatorii privati sint nemultumiti ca nu li se asigura garantii pentru perioada in care trebuie sa inchirieze traseele de la RATP. "Noi am cerut sa ni se acorde despagubiri de 2 milioane euro, pentru fiecare firma, in cazul in care nu ni se respecta perioada de inchiriere a traseului, iar partenerii nostri de la RATP nu au fost de acord", a declarat Pristavu. Cei de la RATP considera pretentia privatilor aberanta. "Le-am cerut sa-si revizuiasca punctul de vedere pentru ca o astfel de cerere nu va fi aprobata niciodata de Consiliul Local", a incheiat Gherca. In aceste conditii, forma finala a contractului de asociere va fi discutata abia in sedinta CL din februarie, iar noile trasee vor deveni operabile de-abia la sfirsitul lunii, in cel mai bun caz. (Cezar PADURARIU)

Cum se impart traseele

1. Firma Minibus

Trasee rapide:

M13: Bucium - Primaverii - Tirgu Cucu - Sarariei - Oastei - b-dul Carol - Triumf

M14: Dacia - Pasaj Nicolina - B-dul Socola - Iulius Mall - Vasile Lupu - Tatarasi Sud

M16: A.N.L. Metalurgie - Splai Bahlui - Gara

Trasee autobuz pe care vor circula microbuze:

Traseul 19: Canta - Gara - Podu Ros - Rond CUG 1

Traseul 27: Tatarasi Sud - Metalurgiei - Poitiers - CUG 1

Traseul 28: Piata Alexandru cel Bun - Pasaj Nicolina - Podu Ros - A. Panu - Piata Eminescu

2. Firma Prodan:

Trasee rapide:

M11: Dacia - Pasaj Nicolina -Rond CUG 2

M12: Piata Eminescu - Pod de Fier - Eternitate - Aurel Vlaicu

M15: CUG - Pasaj Nicolina - Gara - Billa

3. Firma Auto Vlad

Trasee rapide:

M10: CUG - Pasaj Nicolina - Tudor - Vasile Lupu - Ciurchi - Tatarasi Sud

Trasee autobuz pe care vor circula microbuze:

Traseul 18: Pacurari - Piata Eminescu - Bucsinescu - Vasile Lupu - str. Ciurchi

Traseul 30: Canta - Gara - Pod de Piatra - b-dul Socola - Bucium

4. Firma Fila Tur

Trasee autobuz pe care vor circula microbuze:

Traseul 29: Tomesti - Baza 3 - Primaverii - Tomesti

Traseul 44: Piata Dacia - str. Tabacului - Rond CUG 1

5. RATP

Traseul 20: Tirgu Cucu - Piata Eminescu - Pacurari - Metro

Traseul 28: Piata Alexandru cel Bun - Pasaj Nicolina - Podu Ros - A. Panu - Piata Eminescu

Traseul 34: Paun - Motel - Bucium

Traseul 46: Pacurari - Piata Eminescu - Tirgu Cucu - Tudor Vladimirecu - b-dul Socola - Bucium
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 13:21:57    Titlul subiectului: 2005-02-09 146551

http://ziaruldeiasi.ro/economic/primaria-a-anulat-licitatia-pentru-schimbarea-a-34-kilometri-de-sina-dubla~ni3ktp

Ziarul de Iasi

9 Februarie 2005

"Primaria a anulat licitatia pentru schimbarea a 34 kilometri de sina dubla
C.P.

Cele doua firme participante au cerut pentru a executa lucrarea in jur de 27 milioane euro. Suma a fost considerata mult prea mare pentru posibilitatile bugetului local.

O afacere de 27 milioane euro s-a nascut moarta. Licitatia pentru reabilitarea cailor de rulare a tramvaielor a fost anulata. Specialistii Primariei au decis ca

preturile inaintate de ofertanti pentru efectuarea lucrarilor sint exagerat de mari pentru potentialul bugetului local. "Ofertele firmelor au fost foarte mari comparativ cu cele aproximate in urma studiului de fezabilitate efectuat de noi. Am incercat sa gasim o formula de finantare avantajoasa din partea unei banci, dar nu am reusit", a declarat Constantin Neculau, viceprimar. Oficialii locali declara ca vor cauta in continuare o solutie pentru inceperea proiectului de reabilitarea a sinelor. "Vom prezenta problema consilierilor locali care vor hotari ce solutie se va adopta in continuare", a continuat Neculau. O solutie ar putea fi desemnare regiei de transport. "Noi sintem dispusi sa preluam aceste lucrari si sa le efectuam in regie proprie", a declarat Neculai Abalasei, directorul RATP. Fiecare din cele doua firme care au participat la licitatie isi vor primi inapoi garantia financiara, in valoare de 400.000 euro, depusa in momentul inscrierii. Proiectul pentru care a fost organizata licitatia vizeaza refacerea a 34 de kilometri de cai duble de rulare, reprezentind o treime din totalul sinelor de tramvai din Iasi. Cele doua firme participante, Baran din Israel si Amec Spie din Franta au depus oferte in valoare de 28 si, respectiv, 26 milioane euro, in conditiile in care studiul de fezabilitate realizat de Primarie prevedea ca lucrarea ar putea costa in jur de 17 milioane euro.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 13:22:39    Titlul subiectului: 2005-02-10 146552

http://ziaruldeiasi.ro/local/iasi/10-tramvaie-se-strica-zilnic-din-cauza-frigului~ni3kvf

Ziarul de Iasi

10 Februarie 2005

"10 tramvaie se strica zilnic din cauza frigului
C.P.

Gerul a rapus tramvaiele second-hand aflate in parcul RATP. In ultimele zile, regia de transport a inregistrat o medie zilnica de 10 tramvaie stricate din cauza frigului. Aceste cazuri au fost inregistrate doar la tramvaiele achizitionate la mina a doua din Germania. "Instalatiile pneumatice ale acestor tramvaie cedeaza in conditii de ger. Aceasta deoarece se produce condens prin tevile prin care circula aerul si, la contactul cu aerul rece, acestea ingheata, blocindu-se frinele si impiedicind tramvaiul sa mai plece din statie", a spus Adrian Mihai, purtator de cuvint RATP. Oficialul regiei sustine ca incidentele de acest gen sint solutionate in maximum 10 minute. Dupa deblocarea instalatiei pneumatice, tramvaiele sint retrase la depou si sint inlocuite cu cele din marca Tatra. "Tramvaiele Tatra sint inr-adevar mai putin confortabile insa nu avem probleme cu ele din cauza frigului. In schimb, Tatrele sint sensibile in conditii de ploaie", a precizat Mihai. "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 13:23:21    Titlul subiectului: 2005-02-18 146553

http://ziaruldeiasi.ro/local/iasi/de-la-1-martie-10-000-lei-un-bilet-de-tramvai~ni3l6i

Ziarul de Iasi

18 Februarie 2005

"De la 1 martie, 10.000 lei un bilet de tramvai
F.G.

Oficialii RATP intentioneaza sa scumpeasca biletele. Majorarea ar putea intra in vigoare de la inceputul lunii viitoare. Astfel, din martie o calatorie cu tramvaiul sau troleibuzul va costa 10.000 lei, iar un bilet cu doua calatorii 18.000 lei. "Vom incerca sa introducem acest proiect pe ordinea de zi a urmatoarei sedinte ordinare de Consiliului Local. Daca sedinta va avea loc pina la sfirsitul lunii februarie, majorarea va intra in vigoare de la 1 martie", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei. Acesta a mai spus ca scumpirea biletelor este necesara datorita cresterii preturilor la mai multe componente din pretul biletului. "Pretul actual de 8.000 lei calatoria nu mai acopera cheltuielile regiei de transport. Acest pret a fost subdimensionat inca de la inceput, de cind a fost aprobat de CL", a explicat Chirica. Ultima scumpire a biletelor RATP a survenit in luna octombrie a anului trecut. Si tarifele abonamentelor ar urma sa creasca de la aceeasi data. Astfel, in acest caz, marirea de pret va fi cuprinsa intre 10.000 lei si 50.000 lei, in functie de tipul de abonament."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 13:24:59    Titlul subiectului: 2005-04-13 146554

http://ziaruldeiasi.ro/local/iasi/sefii-ratp-au-facut-un-tur-de-europa-cu-mina-intinsa-si-au-primit-cite-ceva~ni3mjl

Ziarul de Iasi

13 Aprilie 2005

Sefii RATP au facut un tur de Europa cu mina intinsa si au primit cite ceva
C.P.

Oficialii RATP se lauda ca au reusit sa faca o afacere in care au economisit 80.000 euro. Aceasta dupa ce au achizitionat de la un partener de afaceri german 600 de piese de schimb pentru tramvaie pentru care au platit 8.550 euro. Initial, germanii au cerut pentru piese, in urma cu mai bine de un an, 90.000 euro. "Am profitat de faptul ca stiam ca aceste piese nu ne pot fi vindute decit noua. De aceea, i-am lasat sa astepte pina in momentul in care au scazut pretul la un nivel la care sa ne putem permite sa le cumparam", a declarat Cristian Stoica, inginer-sef RATP. Piesele de schimb sint noi, dar nu mai pot fi folosite decit pentru tramvaiele aflate in uz la Iasi. Pentru semnarea contractului, oficialii regiei s-au deplasat in Germania. Cu aceesi ocazie, au reusit sa convinga o firma din Elvetia sa livreze la RATP o instalatie pentru vopsit tramvaie a carei valoare este estimata la 200.000 euro. "Elvetienii au fost de acord sa ne-o dea noua gratis pentru ca ei nu o mai folosesc. Oricum, instalatia este perfect functionala", a precizat Stoica. Tot de la elvetieni, cei de la RATP au obtinut promisiunea de a semna un contract pentru mai multe tramvaie Tatra modernizate. Acestea urmeaza sa ajunga la Iasi de indata ce vor fi scoase din uz in Elvetia."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 13:25:34    Titlul subiectului: 2005-04-15 146555

http://ziaruldeiasi.ro/local/iasi/primaria-reincalzeste-un-proiect-autogara-la-depoul-ratp-de-la-gara~ni3mll

Ziarul de Iasi

15 Aprilie 2005

"Primaria reincalzeste un proiect: autogara la depoul RATP de la Gara
F.G.

Iesenii ar putea avea o noua autogara. Conducerea Primariei a hotarit ca viitoarea autogara sa fie construita pe terenul actualului depou RATP, din zona Garii. "Demaram acest proiect, chiar daca directorul regiei nu prea este de acord. Deocamdata, am inceput sa analizam spatiul de la depou pentru a vedea cit este disponibil", a declarat primarul Gheorghe Nichita. Acesta a mai spus ca unele dintre activitatile regiei de transport vor fi mutate la celalalt depou al societatii din Dacia. "Amplasamentul este stabilit acolo. Va urma o licitatie pentru a stabili societatea care se va ocupa de construirea autogarii. Pentru a face mai atractiva investitia am luat in calcul si realizarea de spatii comerciale", a explicat Nichita. Oficialii Primariei nu pot estima deocamdata costurile si nici eventualele avantaje ale municipalitatii. "Va fi un parteneriat public-privat. Noi vom pune la dispozitie terenul, restul il vom afla la licitatie, in functie de ofertele firmelor participante", a completat primarul. Acesta a mai spus ca, in timp, celelalte autogari de pe teritoriul Iasului vor disparea, ceea ce va face ca interesul pentru noua autogara sa fie si mai mare. "Cele care au autorizatii provizorii nu vor mai functiona. Licitatia pentru noua autogara va fi organizata in cursul acestui an", a adaugat Nichita. "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 13:26:08    Titlul subiectului: 2005-05-10 146556

http://ziaruldeiasi.ro/local/iasi/vatmanii-ratp-vor-schimba-macazul-din-telecomanda~ni3na6

Ziarul de Iasi

10 Mai 2005

"Vatmanii RATP vor schimba macazul din telecomanda
F.G.

Peste trei saptamini, vatmanii vor schimba macazul din telecomanda. Primul dispozitiv va fi instalat la intersectia de la Colegiul National. "Am dat peste 100 milioane lei pentru montarea telecomenzilor pe cele 80 de tramvaie. Daca vremea va fi frumoasa, vom temina de montat macazul in maximum trei saptamini", a declarat Cristi Stoica, inginerul sef de la RATP. Acesta a mai spus ca macazul nu va costa regia nici un leu, dispozitivul fiind fabricat de personalul societatii. In functie de cum se va comporta noul macaz, sefii regiei intentioneaza sa introduca modelul si in alte intersectii cu trafic mare din oras. Astfel, acest tip de macaz ar putea aparea in Podu de Piatra, Tg. Cucului, Tatarasi Sud si Tatarasi Nord. "Se va fluidiza traficul. In plus, nu va mai exista riscul ca macazul sa se schimbe cind trece un tramvai. Timp de citeva secunde, macazul va fi blocat pe directia stabilita", a explicat Stoica. Vatmanii vor putea schimba macazul cind se vor afla la 5 metri de dispozitiv. Sefii RATP vor scoate miercuri si tramvaiul de epoca pentru a plimba o delegatie din Olanda, formata din 30 de persoane."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 13:26:44    Titlul subiectului: 2005-06-09 146557

http://ziaruldeiasi.ro/local/iasi/iesenii-vor-circula-cu-autobuze-maz-cu-motor-mercedes~ni3o7r

Ziarul de Iasi

9 Iunie 2005

"Iesenii vor circula cu autobuze Maz cu motor Mercedes
M.Z

Cele 50 de autobuze noi vor circula pe strazile Iasului din octombrie. Cel putin asa sustin reprezentantii Primariei si ai RATP. Dupa mai multe aminari, licitatia privind achizitionarea noilor mijloace de transport are in sfirsit un cistigator: "Ager Leasing", in asociere cu "Dunarea" SA. "La licitatie a mai participat si HVB Leasing, in asociere cu Astra Bus, dar oferta financiara nu a fost la fel de avantajoasa ca a celor de la Ager Leasing, care au licitat cu citeva zeci de miliarde mai putin", a declarat Mihai Chirica, seful Directiei Tehnice de la Primarie. Astfel, RATP va scoate din buzunar cite 200.000 de euro pentru fiecare autobuz, adica peste 360 de miliarde de lei pentru toate cele 50 de autobuze. Plata noilor mijloace de transport o va face RATP esalonat, in sapte ani, cu garantia Consiliului Local. "Prima rata va fi achitata dupa sase luni de la semnarea contractului", a precizat directorul tehnic al Primariei. Noile autobuze cu care vor circula din toamna acestui an iesenii vor fi marca Maz. "Este un tip de autobuz urban cu 100 de locuri. Podeaua este joasa pentru a permite urcarea direct de pe trotuar. Motorizarea este Mercedes", a completat Mihai Chirica."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 13:27:17    Titlul subiectului: 2005-07-09 146558

http://ziaruldeiasi.ro/local/iasi/modificari-importante-in-transportul-in-comun~ni3p5t

Ziarul de Iasi

9 Iulie 2005

Modificari importante in transportul in comun
M.Z.

Dispare tramvaiul 8 si linia de maxi-taxi Dacia - Tatarasi.

De miine, iesenii nu vor mai avea la dispozitie microbuze pe traseul 114 (Dacia - Piata Chirila). "Acest lucru se intimpla din cauza rezilierii contractului dintre Prodan Impex (n.r. - firma care asigura microbuzele pe acest traseu) si Primarie", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATP. Pentru a acoperi necesarul de mijloace de transport, RATP va suplimenta numarul de tramvaie. "Acest traseu era oricum dublat de tramvaiul 11. Nu vom face decit sa introducem citeva in plus. Astfel, daca inainte circulau opt tramvaie in timpul zilei si inca doua la orele de virf, acum numarul acestora va fi de zece, respectiv patru", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATP. Aceasta nu va fi singura schimbare care se va produce de miine in transportul public iesean. "Tot de duminica vor fi scoase de la strada si tramvaiele care circula pe traseul 8, Copou - Baza 3. Aceasta masura nu este permenanta, traseul fiind desfiintat numai pe perioada verii, cind studentii sint in vacanta. El va fi reintrodus din toamna", a explicat Mihai. Si in acest caz RATP a gasit o solutie de a acoperi traseul. "Calatorii vor avea la dispozitie troleul 42, pe ruta Copou-Tudor Vladimirescu, si tramvaiul nr. 7, pe ruta Canta - Baza 3", a precizat purtatorul de cuvint al RATP.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community