Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Arhiva de presa - 2008

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 11:55:23    Titlul subiectului: 2008-01-30 146355

http://www.evenimentul.ro/articol/rablele-ratp-iau-drumul-remat.html

" 30-01-2008

Iași • Prețul unui troleibuz: 3.600 lei
Rablele RATP iau drumul REMAT

• firma Predemet Podu Iloaiei, patronată de omul de afaceri Constantin Comănescu, a cumpărat ieri de la Fisc 14 trolee, trase demult pe dreapta de RATP
(ASIS) – Prețul unei Skoda Octavia. Atît a plătit ieri omul de afaceri Constantin Comănescu pentru cele 14 trolee trase pe dreapta de Regia Autonomă de Transport Public (RATP) și sechestrate de Fisc în contul unor datorii de 60,2 milioane de lei. "La licitația de azi (ieri, n.r.), cele două firme care s-au înscris au oferit doar prețul de pornire. Astfel, firma Predemet Podu Iloaiei a cumpărat 14 troleibuze, semiuzate, cu o valoare totală de aproximativ 50.000 de lei, fără TVA. Prețul final al unui troleibuz a fost de 3.600 de lei, fără TVA. Și firma Agi Uranus SRL Lețcani și-a adjudecat patru autobuze, cu o valoare totală de 14.000 de lei, fără TVA", a declarat Maria Țăran, purtătorul de cuvînt al Direcției Generale a Finanțelor Publice Județene (DGFPJ) Iași. Patronul grupului de firme Pieta susține însă că nu va obține un cîștig prea mare. "Era vorba să iau troleele ca deșeuri, nu ca utilaje. Oricum, troleele vor merge la dezmembrare, iar pentru cauciuri sau pentru alte piese, de exemplu, va trebui să mai facem o cheltuială, pentru că sînt doar anumite firme care le preiau", a afirmat Constantin Comănescu. Cu toate că a reușit să vîndă o parte din cele 36 de vechituri pe care le-a scos la licitație pentru a patra oară, Fiscul nu a reușit să recupereze ieri decît unu la sută din valoarea debitului. În aceeași zi ar fi trebuit să aibă loc și licitația organizată pentru utilajele societății comerciale Moldomobila SA România. Din lipsă de ofertanți, licitația va fi reprogramată. (A.S.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 14:11:43    Titlul subiectului: 2008-01-28 146397

http://ziaruldeiasi.ro/local/saptamina-aceasta-se-decide-daca-iesenii-vor-scapa-curind-de-calvarul-rutier-de-pe-liniile-de-tramvai~ni4ki9

"Ziarul de Iasi

28 Ianuarie 2008

Saptamina aceasta se decide daca iesenii vor scapa curind de calvarul rutier de pe liniile de tramvai
C.A.

RATP asteapta in aceste zile raspunsul privind creditul BERD pentru reabilitarea a 16 km de sina.

Licitatia pentru reabilitarea a aproximativ 16 kilometri de sina de tramvai este pe ultima suta de metri. RATP asteapta in cursul acestei saptamini raspunsul de la BERD pentru desemnarea firmei cistigatoare. In cursul saptaminii trecute, regia de transport a trimis la BERD detalii cu privire la firmele care s-au inscris la licitatie.

Directorul Maricel Gherca a declarat ca una dintre firme, respectiv Alpine Mayreder Austria, nu a trimis documente suplimentare cu privire la experienta in lucrari de reabilitare si modernizare a sinei de tramvai. "Noi am cerut detalii in ceea ce priveste lucrarile executate de ei pina acum, unde, ce solutii au fost aplicate, dar nu am privit un raspuns. Ca atare, firma a fost respinsa", a explicat Maricel Gherca.

Oficialii RATP au precizat ca urmatoarea etapa consta in incheierea contractului cu firma care va fi declarata cistigatoare. "Speram ca, pina la sfirsitul lunii ianuarie, sa incheiem contractul, iar din februarie sa inceapa lucrarile la calea de rulare. Urmeaza sa stabilim tronsoanele cu care vom incepe, planurile de circulatie", a adaugat Gherca.

Directorul regiei a afirmat ca are in plan reabilitarea sinei de tramvai intr-o prima faza pe tronsoanele Billa - Arcu -Gara, pasarela Alexandru cel Bun si zona Tirgu Cucu, adica in total aproximativ 1,8 kilometri sina de tramvai. Circulatia tramvaielor nu va fi intrerupta total, lucrarile urmind sa fie efectuate pe cite un singur fir. "Va fi aplicata o solutie moderna, cu trei straturi de izolatie, fonica dar si vibro-absorbanta", a specificat Gherca.

In total, din imprumutul de 15 milioane euro de la BERD vor fi modernizati circa 16 kilometri cale de rulare. Lucrarile ar urma sa fie finalizate in aproximativ doi ani. Tot din imprumutul BERD ar urma sa fie modernizata si sina de pe tronsoanele Moara de Foc - Gara si Elena Doamna - Palat.

In cursa pentru cele 15 milioane de euro au mai ramas trei firme: Martin Rose din Austria, Swietelski din Germania si Colas Rail din Franta. In timp ce Colas a venit cu subcontractant, respectiv firma CF Colas, firma din Germania s-a prezentat la licitatie in asociere cu Retrom Pascani si Euroconstruct Trading 98.

Oficialii regiei de transport au precizat ca firma care va fi declarata cistigatoare se va ocupa, pe linga modernizarea sinei de tramvai, si de schimbarea cablurilor de alimentare, si de montarea de macazuri automatizate.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 14:14:02    Titlul subiectului: 2008-01-14 146398

http://ziaruldeiasi.ro/invatamant/linie-speciala-de-autobuze-ratp-intre-tudor-si-copou~ni4jtr

Ziarul de Iasi

14 Ianuarie 2008

"Linie speciala de autobuze RATP intre Tudor si Copou
F.G

Studentii s-au plins regiei ca nu pot ajunge la cursuri dimineata din cauza aglomeratiei.

Studentii vor avea autobuze suplimentare pe traseul Tudor Vladimirescu - Agronomie si retur. Masura va fi pusa in aplicare de la inceputul acestei saptaminii.

„Am avut o a doua intilnire cu liderii studentilor din Tudor Vladimirescu. Au participat sapte studenti. Am decis ca in perioada de dimineata, in jurul orelor 7,30 si 9,30, sa fie trei autobuze goale care sa plece din Tudor spre Copou. Apoi, la intoarcere, vom suplimenta numarul de autobuze de pe noul traseu 43 barat, care pleaca din Agronomie spre CUG, prin Tudor. Aceste suplimentari vor fi facute la orele 14, 18 si 20", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. El a mai spus ca regia de transport va analiza dupa o perioada de timp eficienta masurilor.

„Le-am spus clar ca autobuzele nu sint eficiente doar daca sint pline, ci trebuie sa avem incasari. Vor fi controlori care sa verifice biletele la intrarea in autobuze. Pentru distanta Gara - Agronomie nu sint multe solutii. Nu se pot pune autobuze pentru ca traseul trece pe bulevardul Stefan cel Mare si pe strada Vasile Alecsandri", a explicat Gherca.

Reprezentantii regiei de transport sustin ca o ieftinire a setului de zece bilete, cum mai cer studentii, poate fi facuta doar de catre Consiliul Local. In prezent, un astfel de set costa 12 lei, iar studentii ar fi solicitat vinzarea lor cu 10 lei. „Daca se acopera diferenta de la bugetul local nu este nici o problema", a afirmat Gherca.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 14:15:53    Titlul subiectului: 2008-01-30 146399

http://ziaruldeiasi.ro/local/se-deschid-santierele-electorale~ni4klj

Ziarul de Iasi

30 Ianuarie 2008

Se deschid santierele electorale
F.G/C.A

[...]Si RATP deschide santierele din zona Garii in februarie

Firma Martin Rose din Austria va executa lucrarile de modernizare a sinei de tramvai, care vor debuta cel mai probabil luna viitoare. Aceasta este firma desemnata cistigatoare de BERD in urma licitatiei pentru reabilitarea a aproximativ 16 kilometri de sina dubla de tramvai. Pe linga oferta celor de la Martin Rose, reprezentantii BERD au mai analizat si ofertele depuse de firmele Swietelski din Germania si Colas Rail din Franta.

"Eventualele contestatii nu sint depuse la noi, ci la BERD. Asteptam sa primim hirtiile oficiale si urmeaza sa trimitem raspunsurile catre celelalte firme participante la licitatie", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Oficialii regiei au precizat ca urmatoarea etapa consta in incheierea contractului cu firma declarata cistigatoare. "In termen de 10 zile va fi incheiat contractul, iar de pe la mijlocul lunii februarie vor fi incepute lucrarile la calea de rulare. Vom stabili apoi tronsoanele cu care vom incepe", a mai adaugat Gherca.

Directorul regiei a afirmat ca are in plan reabilitarea sinei de tramvai intr-o prima faza pe tronsoanele Billa-Arcu-Gara, apoi pasarela Alexandru si zona Tirgu Cucu, adica in total doar aproximativ 1,8 kilometri sina dubla de tramvai. Circulatia tramvaielor nu va fi intrerupta total, lucrarile urmind sa fie efectuate pe cite un singur fir. "Va fi aplicata o solutie moderna, cu trei straturi de izolatie fonica, dar si vibroabsorbanta", a specificat Gherca.

Lucrarile finantate din imprumutul de 15 milioane de euro de la BERD vor dura aproximativ doi ani. Tot din imprumutul de la BERD ar urma sa fie modernizata si sina de pe tronsoanele Tesatura-Nicolae Iorga-Gara, Moara de Foc-Gara, Piata Chirila-Doi Baieti si Elena Doamna-Palat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 14:16:56    Titlul subiectului: 2008-04-17 146400

http://ziaruldeiasi.ro/local/ratp-in-cea-mai-neagra-criza-din-ultimii-ani~ni4o06

Ziarul de Iasi

17 Aprilie 2008

RATP, in cea mai neagra criza din ultimii ani
F.G/C.A

"Vor mai circula miine autobuzele RATP? Fiscul a pus sechestru pe motorina regiei. Autobuzele mai au combustibil pentru 24 de ore. Situatia critica a regiei se datoreaza insa in buna parte municipalitatii, care nu a platit banii cuveniti RATP, acumulindu-se astfel penalitati de zeci de miliarde de lei vechi la datoriile catre stat.

Transportul in comun ar putea intra in colaps din cauza datoriilor istorice. Inspectorii de la Fisc au sigilat ieri depozitele de motorina ale regiei de transport. Directia Generala a Finantelor Publice (DGFP) incearca sa recupereze o parte din datoriile de peste 62 milioane lei pe care regia le are la bugetul statului.

Practic, autobuzele si microbuzele regiei nu vor mai avea de unde sa alimenteze. Motorina din rezervoarele mijloacelor de transport in comun mai ajung pentru doar inca o zi. "Riscul de a bloca activitatea regiei este iminent", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei. Pe de alta parte, liderii de sindicat de la RATP ameninta cu proteste in strada daca mijloacele de transport vor ramine la garaje.

"Am sigilat statia de alimentare si rezervoarele"

"Am sigilat statia de alimentare si rezervoarele. Urmeaza ca specialistii sa masoare si sa vada despre ce cantitate este vorba. De asemenea, in urmatoarele zile, va fi facuta si o evaluare in acest sens", a declarat Maria Taran, purtatorul de cuvint al Directiei de Finante.

Inspectorii Directiei de Finante si-au facut aparitia la sediul RATP din Tudor Vladimirescu in jurul orei 13. Anuntati de acest lucru, sefii regiei au dat ordin de golire a rezervoarelor. Pentru a-si mai face o mica rezerva, o cisterna a RATP a golit statia de alimentare cu carburanti. Reprezentantii regiei de transport au estimat ca s-a pus sechestru pe o cantitate de aproximativ 20.000 litri de combustibil.

Reprezentantii Fiscului au precizat ca, pina la Pasti, este ridicat sechestrul pe incasari. "Sechestrul pe casierie a fost suspendat deoarece urmeaza sa fie strinsi banii pentru salarii", a adaugat Taran.

"Nu pot sa dau mai mult de 2 milioane de lei pe luna"

Actiunea Fiscului risca sa paralizeze mijloacele de transport in comun. Statia din Tudor Vladmirescu era singurul punct de unde se alimentau autobuzele si microbuzele RATP. "Pentru joi mai avem motorina, cantitate care ramine in rezervoarele mijloacelor de transport. Am inceput deja sa caut oferte. Oricum, ne va costa mai mult motorina. Noi aveam un contract cu o firma din Zalau. Ce consumam, plateam din incasarile de a doua zi. Acum nu mai stiu de unde vom face rost de bani. Va fi si foarte greu de alimentat toate mijloacele de transport. Avem 126 de masini si este nevoie de 2-3 minute la fiecare. Trebuie sa gasim solutii, si vom gasi", a afirmat Maricel Gherca, directorul RATP. El a mai spus ca reprezentantii DGFP au propus regiei un grafic de esalonare imposibil de realizat. "Au spus ca trebuie sa achitam intre 3 milioane si 5 milioane de lei pe luna catre Finante. Eu nu pot sa dau mai mult de 2 milioane de lei pe luna. Toate incasarile sint de 5,2 milioane lei pe luna", a explicat Gherca.

Decizia DGFP i-a luat prin surprindere si pe sefii din Palatul Roznovanu. "Toti banii de la marii contribuabili din Iasi au fost recuperati si a mai ramas RATP. Le multumim pentru vigilenta. Speram sa faca toate demersurile pentru a inchide regia de transport. Toti banii de la bugetul local catre regie au intrat in conturile DGFP. In 2006 am dat 12 milioane de lei, iar anul trecut, 15 milioane de lei. Si acum platim lunar acele gratuitati", a spus Chirica.

Datorile regiei catre stat s-au acumulat inca din anii '90. Cei care au ajutat la afundarea regiei in datorii au fost chiar sefii municipalitatii. Acestia au acordat cu greu subventiile de la bugetul local, si chiar atunci cind le-au dat, sumele au fost sub cheltuielile RATP. Astfel, regia a inregistrat datorii din ce in ce mai mari la bugetul de stat.

In ultima perioada, Primaria a suplimentat platile, dar sumele restante din anii trecuti au crescut, Fiscul calculind majorari de intirziere. In schimb, fondurile alocate de la bugetul local nu au fost mai mari, ci la nivelul anului din care era inregistrata restanta. De aceea, RATP a actionat in judecata Primaria pentru a recupera de la bugetul local inclusiv penalitatile de intirziere calculate de DGFP. "Aceasta masura nu ne ajuta deloc. Acum va trebui sa cheltuim mai mult pentru combustibil. Tot ce platim noi catre Finante se duce la penalitati. Debitul ramine, si iar se calculeaza penalitati. In acest moment, mai mult de jumatate din datorie reprezinta majorari de intirziere", a adaugat Gherca.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 14:17:59    Titlul subiectului: 2008-05-05 146401

http://ziaruldeiasi.ro/local/mijloacele-de-transport-vor-fi-urmarite-prin-satelit~ni4onb

Ziarul de Iasi

5 Mai 2008

"RATP se modernizeaza pe banii Primariei
Mijloacele de transport vor fi urmarite prin satelit

C.A

RATP va cumpara panouri electronice de afisaj si sisteme GPS. Acestea ar urma sa devina operationale de anul viitor.

RATP organizeaza o licitatie pentru implementarea unui sistem de gestionare, dispecerizare si ticketing a mijloacelor de transport in comun. Pentru acest proiect, regia are alocata de Primarie o suma cuprinsa intre 2,5 si 3,5 milioane euro.

Directorul tehnic al regiei, Cristian Stoica a precizat ca din acesti bani ar urma sa fie achizitionate 130 de validatoare de bilete, dar si 50 de panouri electronice de afisaj. Panourile vor fi montate in statii si vor avea afisate denumirea statiei, traseul mijlocului de transport, ora si durata in minute dintre doua mijloace de transport.

"Este vorba despre un sistem complex, din care vor face parte si culoarele speciale pentru mijloacele de transport, dar si faptul ca acestea vor avea tot timpul unda verde. Pentru inceput, avem in plan implementarea sistemului pe legaturile cele mai importante, cum ar fi CUG-Copou sau chiar Tudor Vladimirescu-Copou", a declarat Cristi Stoica, directorul tehnic al regiei de transport.

Reprezentantii RATP au afirmat ca sistemul ar urma sa devina functional din 2009. Mijloacele de transport in comun vor fi monitorizate prin GPS, iar sistemul informatic va putea stoca date cu privire la numarul de calatori, ca si o serie de parametri functionali. "Sistemul poate prezenta foarte multe date cu privire la numarul de kilometri parcursi de mijlocul de transport, situarea acestuia in timp si spatiu, nivelul carburantului din rezervor, dar si alti parametri functionali. Mai mult, programul poate fi extins sa putem face pontarea soferilor si a vatmanilor, sa stim in timp real citi calatori avem cu bilete si abonamente", a mai adaugat Stoica. Data limita pina cind pot fi depuse ofertele pentru aceasta licitatie este 26 iunie.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 14:18:54    Titlul subiectului: 2008-07-21 146402

http://ziaruldeiasi.ro/local/contestatii-la-licitatia-pentru-ticketing-a-ratp~ni4sa0

Ziarul de Iasi

21 Iulie 2008

"Contestatii la licitatia pentru ticketing a RATP
C.A.

RATP va relua licitatia pentru implementarea sistemului de gestionare, dispecerizare si ticketing a mijloacelor de transport in comun. Procedura de achizitie demarata in luna iunie a fost contestata de doua firme, SC Cognitive Consult SRL din Bucuresti si SC Alien Concept SRL din Oradea. Acestea s-au adresat Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC), fiind nemultumite de cerintele din caietul de sarcini.

Conducerea regiei a afirmat ca va aduce modificari la documentatia de atribuire. "Noi nu am pus foarte multe conditii, tocmai pentru a putea permite o participare cit mai mare. Vom trece mai multe detalii si vom relua licitatia", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

O alta plingere venita din partea firmelor participante a fost legata de faptul ca in caietul de sarcini era specificat ca nu se doreste achiztionarea de compostoare care sa functioneze cu hirtie termica.

Noua licitatie ar urma sa aiba loc in luna august. Valoarea totala a contractului este cuprinsa intre 2,5 si 3,5 milioane euro, fara TVA. In acesti bani sint incluse compostoare automate de bilete, afisaje interioare si exterioare in mijloacele de transport in comun, calculator de bord, GPS, dar si automate de bilete.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 14:19:41    Titlul subiectului: 2008-07-23 146403

http://ziaruldeiasi.ro/economic/fiscul-a-restituit-pina-ieri-37-500-lei-din-taxa-auto~ni4scq

Ziarul de Iasi

23 Iulie 2008

"Fiscul a restituit pina ieri 37.500 lei din taxa auto
S.B.

RATP va beneficia de o reducere a datoriilor cu 1,2 milioane lei de pe urma rambursarii diferentei dintre taxa auto veche si cea noua.

Inlocuirea taxei auto de prima inmatriculare cu taxa de poluare auto a inceput sa isi faca simtite efectele, valoarea restituirilor efectuate de Fisc pina in prezent ajungind la 37.500 de lei.

Potrivit ultimelor date oferite de institutie, au fost rezolvate 18 cereri de restituire din cele 352 inregistrate, dintre care noua la nivelul municipiului Iasi. "La nivelul Directiei Generale de Finante Publice a Judetului (DGFPJ) Iasi au fost rezolvate 13 cereri de restituire depuse de persoane fizice si 5 cereri depuse de persoane juridice", a spus Viorica Onofrei, director executiv adjunct in cadrul DGFPJ Iasi.

Aceeasi sursa din cadrul DGFPJ Iasi a adaugat ca: "la 21 iulie erau deja efectuate calculele propriu-zise pentru majoritatea cererilor depuse, cererile aflindu-se in diverse stadii de lucru in functie de diversi factori. De exemplu multe dosarele cu cereri de restituire nu erau complete, de aceeaca procedura poate dura mai mult".

Reprezentantii DGFPJ Iasi si-au exprimat convingerea ca solutionarea cererilor va fi efectuata intr-un termen mai scurt decit cele 45 de zile prevazute pentru solutionare, din momentul depunerii cererii. In urma calcularii valorii de restituit ca diferenta dintre taxa de prima inmatriculare si taxa de poluare, Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi urmeaza sa beneficieze de o rambursare de aproximativ 1.2 milioane de lei.

Datoriile RATP-lui la bugetul de stat se vor reduce astfel la 64,9 milioane de lei. "RATP-ul a depus cereri de restituire pentru diferente de bani aferente unui numar de 29 de autobuze. Conform calculelor noastre, Regia urmeaza sa beneficieze de ramburasre in valoare de circa 1,2 milioane de lei. Aceasta suma se va constitui in compensarea unei parti din datoriile Regiei catre bugetul de stat", a adaugat Onofrei.

Procedura de restituire a diferentelor financiare vizeaza in primul rind analiza restantelor la stat a contribuabilului, in cazul in care exista datorii, suma de restituit urmind a se constitui in compensatii pentru buget. "Persoanele fara datorii vor fi instiintate postal sau telefonic de decizia restituirii, urmind sa se prezinte la Trezorerie pe baza unei programari", au precizat reprezentantii Fiscului.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Lun 25 Iul 2011 14:20:27    Titlul subiectului: 2008-08-07 146404

http://ziaruldeiasi.ro/economic/gura-de-oxigen-pentru-ratp~ni4t2t

Ziarul de Iasi

7 August 2008

"Gura de oxigen pentru RATP
S.B.

Regia a obtinut 1,1 milioane lei, ca diferenta la taxele auto. Banii vor fi scazuti din datoriile de 68 milioane lei pe care RATP le are la Fisc. Jumatate din cererile de restituire depuse de persoanele fizice au fost solutionate favorabil.

Regia Autonoma de Transport Public va beneficia din partea Directiei Generale de Finante Publice a Judetului (DGFPJ) Iasi de o restituire cifrata la peste un milion de lei.

Suma reprezinta valoarea diferentei dintre taxa auto si taxa de poluare care a fost instituita la 1 iulie anul curent, in conditiile in care RATP a cerut restituiri ale diferentelor dintre taxe pentru 29 de autobuze inmatriculate in perioada ianuarie 2007 - iulie 2008.

Banii nu vor intra insa in contul regiei, avind in vedere ca prevederile legale presupun restituiri efective doar in cazul contribuabililor care nu au datorii la stat. "Restituirile sint conditionate de neexistenta datoriilor de nici un fel la bugetul statului, in caz contrar Fiscul urmind sa compenseze creantele din valoarea de restituit" - a precizat Maria Taran, purtatorul de cuvint al DGFPJ Iasi.

"Calculele au aratat ca RATP este indreptatita sa primeasca o restituire de peste 1.112.000 lei. Insa, in conditiile in care datoriile catre stat ale regiei au crescut pina la 68 de milioane de lei in prezent, suma de restituit se va constitui intr-o compensare partiala a datoriilor" a punctat purtatorul de cuvint al Fiscului.

Maricel Gherca, directorul RATP, nu a putut fi contactat pentru a-si exprima punctul de vedere. "Masura luata de Fisc e acoperita de lege. In fapt, noi nu pierdem 1,1 milioane de lei. Mai mult chiar, ne cream un avantaj pentru ca ni se sterg o parte din datorii" - a apreciat Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATP.

Mai mult de jumatate din numarul iesenilor care au depus la Fisc cereri de restituire a diferentelor si-au primit banii inapoi. Din totalul sumei aferente solicitarilor de restituire solutionate la nivelul intregului judet, municipiului Iasi ii revine aproape jumatate din suma rambursata.

Cifra totala a cererilor de restituire inregistrate la DGFPJ Iasi de la 1 iulie este de 639, la nivelul municipiului Iasi fiind depuse 362. O parte din banii dati pentru primele inmatricularile facute pina la 1 iulie s-au rambursat in 256 de cazuri, suma cumulata a restituirilor fiind de 542.500 lei. Din totalul restituirilor, 432.500 lei au revenit unui numar de 188 persoane fizice, iar rambursarile efective de care au beneficiat 68 de firme s-au ridicat la 110.000 lei.

"Restituirile efective de care au beneficiat doar firmele din municipiul Iasi au cumulat, pina marti dupa-amiaza, 53.000 lei", a mai precizat Maria Taran. Aceeasi sursa a mai precizat ca cea mai consistenta restituire fata de o persoana juridica din Iasi, exceptind compensarea din cazul RATP, s-a facut in contul firmei Euroman Cip, care a primit 23.600 lei.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 09:38:40    Titlul subiectului: 2008-10-09 147144

http://www.evenimentul.ro/articol/nebunia-a-inceput.html

"09-10-2008

Modificări și în transportul public

Pe perioada Sărbătorilor Iașului, și traseele 19 (autobuz) și 21 (microbuz) sînt modificate. Dacă înainte mijloacele de transport ajungeau pe șoseaua Națională din Podu Roș pe Splai Bahlui, de ieri se circulă direct pe șoseaua Națională. Pe 11 octombrie, cînd moaștele Sfintei Parascheva vor fi purtate la Biserica "Sfîntul Nicolae", circulația de la Palatul Culturii va fi blocată pentru aproximativ două ore, cît va dura drumul pelerinilor. Același lucru se va întîmpla și pe 14 octombrie, cînd șoferilor li se va interzice trecerea prin zona Palatului cu aproximativ două ore înainte de începerea concertului. Vor fi întrerupte traseele care cuprind zona de la Elena Doamna spre Tudor și intersecția de la Sfîntul Lazăr, strada Atanasie Panu urmînd să fie blocată. Autobuzele 28 și 41 vor ocoli aglomerația prin Tudor Vladimirescu, bulevardul Primăverii, Nicolae Iorga, pasajul Nicolina, continuîndu-și traseul în CUG, respectiv Dacia."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:22:16    Titlul subiectului: 2008-04-12 147147

http://www.evenimentul.ro/articol/ciocnire-in-podu-ros.html

"12-04-2008

Ciocnire în Podu Roș

Ciocnire în Podu Roș

Ieri, în jurul orei 14, un autobuz RATP a intrat în coliziune cu un tramvai. Autobuzul de tip MAZ de pe traseul 28 (Dacia – Podu Roș – Copou) venea dinspre CUG, prin mijlocul rondului din Podu Roș. Șoferul nu a acordat prioritate tramvaiului 415, care circula pe traseul 5 (Dacia – Țuțora), dinspre Podu Roș către Baza 3, și l-a lovit atît de puternic încît tramvaiul a deraiat. În urma coliziunii, patru persoane au fost rănite. "Cu toate că vatmanul a redus viteza, nu a putut evita coliziunea. Circulația tramvaielor a fost întreruptă timp de o oră și zece minute, deoarece a fost foarte greu să intervenim cu macaraua. Au fost avariate atît tramvaiul, cît și autobuzul, dar reparațiile vor fi făcute din asigurări", ne-a spus dl Maricel Ghercă, directorul RATP. O comisie de anchetă din cadrul regiei va stabili cu exactitate cui aparține vina, dar din primele cercetări, se pare că e vorba de șofer. Inițial, acesta le-a declarat atît reprezentanților Poliției Rutiere, cît și șefilor RATP că a fost neatent din cauză că era implicat într-o altercație cu șoferul unui alt vehicul. Ulterior, și-a schimbat declarația, motivînd că nu a fost atent din cauză că vindea bilete călătorilor. "Șoferul autobuzului nu a respectat semnificația indicatorului Stop și vehiculul a intrat în tramvai. Conducătorului auto i s-a reținut permisul și se va întocmi dosar penal pentru vătămare corporală din culpă", ne-a spus dna Virginia Pralea, purtătorul de cuvînt al IJP.

Răniții au fost transportați cu trei ambulanțe la spitalele de Neurochirurgie și Urgențe. "Pacienții au fost diagnosticați cu traumatism cranio-cerebral, multiple contuzii și escoriații la cap. Starea lor este bună, dar vor mai rămîne internați pentru supraveghere", ne-a spus dr. Florin Grămadă, purtătorul de cuvînt al Spitalului de Neurochirurgie. "Dacă victimele accidentului vor avea pretenții financiare, acestea vor fi suportate de cel vinovat de producerea accidentului", a completat dl Ghercă. (A.R., C.M.)"



1-22131-2-270-400-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.8 kb
 Vizualizat:  de 11381 ori

1-22131-2-270-400-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:26:29    Titlul subiectului: 2008-12-12 147149

http://www.evenimentul.ro/articol/nu-vor-circula-tramvaie-pe-podul-alexandru-cel-bun.html

"12-12-2008

Iași • Două zile
Nu vor circula tramvaie pe podul Alexandru cel Bun

Șefii RATP au anunțat că, sîmbătă și duminică, se va întrerupe circulația tramvaielor pe tronsonul Podul de Piatră – Dacia. Această întrerupere este necesară pentru efectuarea lucrărilor la calea de rulare de pe podul Alexandru cel Bun. Astfel, tramvaiele de pe traseul 5 vor circula pe tronsonul Țuțora – Podu de Piatră. "Tramvaiele de pe traseul 11 vor circula pe tronsonul Tătărași Nord – Podu de Piatră, în timp ce traseul 6 se suspendă, iar transportul călătorilor între Tîrgu Cucu și Podu de Piatră va fi asigurat de tramvaiele de pe ruta 3. Transportul călătorilor pe tronsonul Podul de Piatră – Dacia va fi făcut cu de autobuze", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtător de cuvînt în cadrul RATP.

În această perioadă, abonamentele eliberate pentru traseele 5, 6, 11 sînt valabile și pe autobuzele care circulă pe tronsonul Podu de Piatră – Dacia și retur. De asemenea, biletele compostate pe autobuz pe tronsonul Dacia – Podu de Piatră sînt valabile pentru călătoria în continuare cu tramvaiul pe unul dintre traseele 3, 5 sau 11. Biletele compostate în tramvai pe traseul 3, 5 sau 11 sînt valabile pentru călătoria în continuare cu autobuzul pe tronsonul Podu de Piatră – Dacia.

În schimb, de astăzi, la trecerea peste calea ferată din dreptul COMAT se va circula după noile reguli, pe trei benzi, deoarece lucrările s-au încheiat ieri. Șoferii care vin dinspre Canta spre strada Tabacului vor avea două benzi de circulație, iar cei care vin dinspre strada Tabacului vor putea folosi strada Lupiței, traversînd bariera pe a treia bandă pe care va fi sens unic. (A.Rusu, C.Negoiță)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:37:48    Titlul subiectului: 2008-12-30 147153

http://www.evenimentul.ro/articol/o-avarie-la-reteaua-de-apa-a-intrerupt-circulatia-tramvaielor.html

"30-12-2008

O avarie la rețeaua de apă a întrerupt circulația tramvaielor

Ieri, începînd cu ora 12, circulația tramvaielor prin Tudor Vladimirescu a fost întreruptă din cauza unei avarii apărute la o conductă de apă. "Din cauză că pierderea de apă a fost localizată sub calea de rulare a tramvaielor, a fost necesară întreruperea circulației acestora pînă la ora 15. Zona a fost asigurată de agenții de poliție, iar lucrarea supravegheată de RATP pentru refacerea amplasamentului în condiții de siguranță. Se pare că din cauza vibrațiilor provocate de traficul intens, combinate cu un defect de turnare a conductei de fontă de 150 mm, s‑a produs o spărtură ce a necesitat o remediere urgență", a explicat dl Răzvan Manolache, purtătorul de cuvînt al RATP.

Pe perioada lucrărilor, traseul 1 a fost suspendat, iar ruta 13 (Copou - Tătărași - Tudor) s-a modificat, tramvaiele circulînd pe itinerariul Copou - Tătărași - Dancu și retur. "Pentru transportul călătorilor spre Tudor Vladimirescu s‑a suplimentat traseul de autobuz 43 barat Copou - Tîrgu Cucu - Tudor Vladimirescu - Frigorifer - Piața CUG", ne-a spus dl Maricel Ghercă, directorul RATP. (A.Rusu)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:38:46    Titlul subiectului: 2008-04-16 147154

http://www.evenimentul.ro/articol/34-de-sanctiuni-pentru-soferii-ratp.html

"16-04-2008

34 de sancțiuni pentru șoferii RATP

De la începutul acestui an, 34 dintre șoferii RATP au fost sancționați de conducere. "De cele mai multe ori, sancțiunile au fost aplicate ca urmare a unor accidente în care au fost implicate mijloacele de transport în comun", a precizat dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al regiei. În ceea ce privește accidentul petrecut la sfîrșitul săptămînii trecute, cînd un autobuz a intrat în coliziune cu un tramvai, vina aparține conducătorului autobuzului. "Șoferul respectiv va da mai multe teste, pentru a se vedea dacă mai cunoaște legislația și dacă este apt din punct de vedere psihologic pentru această meserie", a adăugat dl Mihai. Șefii regiei nu pot aplica însă sancțiuni prea drastice fără un motiv întemeiat, deoarece la ora actuală nu sînt suficienți șoferi. "Am mai avea nevoie de aproximativ 10 șoferi pentru autobuze și tot cam atîția pentru microbuze", a conchis dl Mihai. (A.R.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:42:32    Titlul subiectului: 2008-04-02 147155

http://www.evenimentul.ro/articol/fara-afise-electorale-in-mijloacele-de-transport-in-comun.html

"02-04-2008

Fără afișe electorale în mijloacele de transport în comun

Reprezentanții RATP au interzis cu desăvîrșire lipirea afișelor electorale în mijloacele de transport în comun. Astfel, în ciuda solicitărilor primite din partea partidelor, șefii regiei au refuzat să încheie contracte de reclamă electorală atît pentru interiorul vehiculelor, cît și pentru exteriorul acestora. "Nu cred că este normal ca mijloacele de transport în comun să fie folosite pentru publicitatea electorală. Partidele au la dispoziție instituțiile mass-media pentru a-și face cunoscute mesajele", ne-a spus dl Maricel Ghercă, directorul RATP. Reprezentanții regiei au anunțat toate partidele în legătură cu decizia luată, pentru că, deși nu a început oficial campania, un ieșean a fost deja surprins în timp ce încerca să lipească afișe electorale într-un autobuz. (A.R.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:44:12    Titlul subiectului: 2008-01-17 147156

http://www.evenimentul.ro/articol/zi-grea-pentru-ratp.html

"17-01-2008

Zi grea pentru RATP

Patru dintre vehiculele RATP au fost avariate marți, în urma unor accidente. La ora 6,30, tramvaiul cu numărul 312 a fost implicat într-o coliziune în zona Bucșinescu, iar la 14,40, vagonul 106 a avut parte de un accident ușor pe calea Chișinăului. Nu doar tramvaiele au avut de suferit: la 17,20, un autobuz MAZ a fost avariat în urma unui accident, în apropierea Universității "Al.I Cuza", iar după două ore, a venit rîndul unui microbuz Iveco, pe bdul Mircea cel Bătrîn. "În toate cazurile, s-a stabilit că vina pentru producerea accidentului a aparținut celorlalți participanți la trafic. Pagubele se recuperează din asigurările celor vinovați", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. (A.R.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:46:29    Titlul subiectului: 2008-05-29 147158

http://www.evenimentul.ro/articol/statie-de-autobuz-la-intrarea-in-piata-alexandru-cel-bun.html

"29-05-2008

Stație de autobuz la intrarea în Piața Alexandru cel Bun

Ca urmare a numeroaselor solicitări primite de la ieșeni, șefii RATP au decis să înființeze o stație pentru mijloacele de transport în comun la intrarea în Piața Alexandru cel Bun. "Vom veni astfel în sprijinul pensionarilor care își fac cumpărăturile aici", ne-a spus dl Maricel Ghercă, directorul RATP. Angajații Citadin au demarat deja lucrările pentru amenajarea stației, astfel încît în cîteva zile să fie dată în folosință. În prezent, în municipiu există aproximativ 190 de stații pentru mijloacele de transport în comun. (Adina Rusu)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:47:51    Titlul subiectului: 2008-04-21 147159

http://www.evenimentul.ro/articol/necazuri-pentru-un-sofer-al-ratp.html

"21-04-2008

Necazuri pentru un șofer al RATP

Șoferul care a cauzat accidentul de acum două săptămîni, cînd un autobuz RATP a intrat în coliziune cu un tramvai, ar putea fi nevoit să-și caute un alt loc de muncă. "Din cauza accidentului, șoferul a fost trimis să susțină din nou examenul psihologic și să-și facă analizele medicale. În urma acestor teste, nu i s-a dat avizul pentru a fi în continuare conducător auto", ne-a spus dl Maricel Ghercă, directorul RATP. Omul poate contesta această decizie și poate fi din nou examinat medical și psihologic. Dacă apoi va primi avizul, va lucra în continuare ca șofer la regie. (A.R.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:48:49    Titlul subiectului: 2008-09-01 147160

http://www.evenimentul.ro/articol/un-nou-refugiu-pentru-pietoni.html

"01-09-2008

Un nou refugiu pentru pietoni

Stația de tramvai din Tudor Vladimirescu de pe sensul Bucșinescu – Baza 3, care coincide cu cea de autobuz, va fi mutată în fața căminului T17. Pentru ca acest lucru să poată fi realizat, au început deja lucrările și la un refugiu de pietoni. "Decizia de a construi acest refugiu a aparținut Comisiei de Circulație din cadrul Primăriei. Noi mai desfășurăm lucrări la rondul din Dancu, ca să realizăm un traseu alternativ pentru perioada în care se va lucra la linia de tramvai din Tătărași", ne-a spus dl Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP. (A.Rusu)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 10:58:10    Titlul subiectului: 2008-03-24 147165

http://www.evenimentul.ro/articol/ratp-scolarizeaza-soferi-de-autobuz.html

"24-03-2008

RATP școlarizează șoferi de autobuz

Pentru că se confruntă cu o gravă criză de personal, conducerea RATP a decis să suporte o parte din cheltuielile de școlarizare a unor șoferi sau vatmani. La sfîrșitul săptămînii trecute, 19 tineri au fost selectați pentru a începe cursurile școlii de șoferi de autobuz, urmînd să plătească doar 50 la sută din total. "Opt dintre ei dețin permis cu categoria C, iar asta înseamnă că, în cazul lor, cursurile costă aproape 500 de lei și durează o lună. Ceilalți 11, care au doar categoria B la permisul de conducere, vor plăti cîte 800 de lei, iar cursurile vor dura mai mult de două luni. Chiar dacă ei plătesc ceva, au locul de muncă asigurat", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Pentru cursuri, regia va folosi un autobuz nou. Ajunși șoferi cu acte în regulă, noii angajați ai RATP vor primi un salariu de bază de minim 810 lei, la care se adaugă toate sporurile prevăzute în contractul colectiv de muncă. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 11:00:06    Titlul subiectului: 2008-09-04 147167

http://www.evenimentul.ro/articol/calatorie-cu-injuraturi.html

"04-09-2008

Călătorie cu înjurături

Ieri dimineață, un șofer al RATP care conducea un autobuz de pe traseul 41 barat a fost agresat verbal de un cuplu care mergea în Ciurea. Cei doi s-au urcat în autobuz în stația din Podu Roș, fără să-și fi procurat bilete de la tonetă. "La următoarea stație femeia a coborît să-și cumpere bilet, dar nu l-a anunțat pe șofer să o aștepte. După plecarea autobuzului, bărbatul, care a rămas în vehicul, a început să bată cu pumnii în cabina șoferului și să-l înjure", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. În Ciurea, femeia, care venise cu următorul autobuz, a venit la șofer, l-a înjurat și l-a amenințat cu o piatră. "Șoferul nu a fost agresat fizic, pentru că a știut cum să gestioneze acest conflict. Probabil că șoferii noștri s-au mai întîlnit cu asemenea situații", a conchis dl Mihai. (A.Rusu)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Dum 14 Aug 2011 08:43:59    Titlul subiectului: 2008-06-13 147657

Ziarul de Iasi

13 Iunie 2008

"Strada Vasile Lupu, reabilitata de greci
F.G.

Lucrarile de reabilitare a sinei de tramvai si a strazii Vasile Lupu ar putea fi realizate de firma greceasca Themeli. Aceasta a depus cea mai mica oferta la licitatia organizata de municipalitate.

"In urma clarificarilor primite din partea firmelor calificate la licitatie, comisia a considerat ca toate companiile au raspuns favorabil. S-a procedat la analiza ofertelor. Oferta cea mai buna a fost cea cu pretul cel mai mic ofertat. Urmeaza comunicarile si perioada de contestatie", a explicat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.

La licitatie, cea mai mica oferta a fost depusa de firma greceasca Themeli. Aceasta societate a solicitat 15,7 milioane lei, fara TVA, pentru realizarea lucrarilor din caietul de sarcini.

La licitatie au mai participat Alpine, din Austria, cu o oferta de 17,2 milioane lei, Mari Vila din Spania, cu 20,2 milioane lei si Martin Rose din Germania, cu 32,2 milioane lei.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community