Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Mie 06 Iun 2012 23:30:04 Titlul subiectului: :) |
156331 |
|
Ai dreptate, asa e, uitandu-ma mai atent mi-am dat seama, ce-i drept mai greu. Diferenta e ca nu e in forma de zig-zag-zig-zag ci ziiiiiiiiiiig-zaaaaaaaaaaaag (adica nu alterneaza intre 2 suporturi consecutive). Eu ma asteptam la ceva ca si in poza de mai jos, insa sper ca si metoda de la Clujul nostru mult iubit sa fie la fel de eficienta.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 06 Iun 2012 23:52:17 Titlul subiectului: |
156332 |
|
In poza din Budapesta e prindere pe traversee, la Cluj, pe Splai, e prindere pe console. De asemenea, in poza din Budapesta e prindere elastica, la Cluj e prindere clasica (pentru ambele, insa, exista si prindere pe traversee, si pe console).
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Mai/2024 Mesaje: 9916 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 07 Iun 2012 08:17:32 Titlul subiectului: |
156333 |
|
Un articol referitor la incidentul de ieri se gaseste aici
Citat: | "Tramvaiul minune" de la Cluj s-a defectat la inaugurare
Tramvaiul clujean de aproape două milioane de euro s-a stricat la prima cursă. Tramvaiul stricat a fost tractat de un camion, pentru a face loc pe șine vechilor garnituri
Inaugurarea noului tramvai clujean a fost cu ghinion pentru autoritățile locale. La doar câteva ore după ce a făcut prima cursă, cu surle și trâmbițe, captatorul a cedat, după ce a agățat, se pare, un fir ce atârna în zona Pieței Gării. Regia de transport a explicat, într-un comunicat de presă, incidentul: "În cursul serii de 5 iunie, noua garnitură de tramvai a suferit o defecțiune la una dintre piese, numită Pantograf - element care face legătura dintre tramvai sși liniile de alimentare cu energie electrică. În cel mai scurt timp, reprezentanții RATUC împreună cu cei ai PESA, vor remedia problema apărută. Subliniem ca astfel de disfuncții sunt uzuale în perioada de probe și reglare a tramvaielor pe noile linii, în cazul orașului Szeged, de pildă, care utilizează sisteme similare, fiind necesară circa o lună pentru remedierea acestor probleme", scrie Ziua de Cluj. |
Oricum felicitari Clujului pentru aceste achizitii, sper ca la un moment dat si Bucurestiul va lua exemplul Clujului.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 07 Iun 2012 09:08:23 Titlul subiectului: |
156338 |
|
Si, un lucru care nu a fost precizat in articol. Imediat au fost introduse autobuze care au inlocuit tramvaiele.
|
|
Sus |
|
|
adymeshter
Data înscrierii: 06/Iun/2012 Ultima vizita: 13/Noi/2023 Mesaje: 25 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 07 Iun 2012 10:25:11 Titlul subiectului: |
156342 |
|
L-am vazut pe 81 pe webcamu de la UTCN http://cam.utcluj.ro/
Ultima modificare efectuată adymeshter la Vin 08 Iun 2012 09:19:55, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 07 Iun 2012 10:27:22 Titlul subiectului: |
156343 |
|
A iesit in probe.
|
|
Sus |
|
|
adymeshter
Data înscrierii: 06/Iun/2012 Ultima vizita: 13/Noi/2023 Mesaje: 25 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 07 Iun 2012 11:12:00 Titlul subiectului: |
156346 |
|
Da. Am vazut ca dupa el mergea o masina de interventie.
Ultima modificare efectuată adymeshter la Vin 08 Iun 2012 09:21:56, modificat de 3 ori în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 07 Iun 2012 18:11:19 Titlul subiectului: |
156352 |
|
Fotografii realizate in timpul probelor de astazi:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.8 kb |
Vizualizat: |
de 18127 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.57 kb |
Vizualizat: |
de 18127 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.75 kb |
Vizualizat: |
de 18127 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
147.4 kb |
Vizualizat: |
de 18127 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.37 kb |
Vizualizat: |
de 18127 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.79 kb |
Vizualizat: |
de 18127 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.55 kb |
Vizualizat: |
de 18118 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.68 kb |
Vizualizat: |
de 18118 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.36 kb |
Vizualizat: |
de 18118 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.48 kb |
Vizualizat: |
de 18118 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
adymeshter
Data înscrierii: 06/Iun/2012 Ultima vizita: 13/Noi/2023 Mesaje: 25 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 07 Iun 2012 19:53:49 Titlul subiectului: |
156353 |
|
Bravo, radub ! Cum se face ca iar ai fost pe faza cu pozele ?
Ultima modificare efectuată de către adymeshter la Vin 08 Iun 2012 08:03:50, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 07 Iun 2012 20:06:35 Titlul subiectului: |
156357 |
|
Cred ca... pasiunea pentru tramvaie... Cum sa ratezi unul atat de elegant?!
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 08 Iun 2012 11:30:36 Titlul subiectului: |
156380 |
|
De astazi, 81 nu va mai fi singur.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 08 Iun 2012 22:14:27 Titlul subiectului: |
156389 |
|
Cateva imagini de la sosirea si descarcarea celui de-al doilea tramvai.
Pod Calvaria:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.11 kb |
Vizualizat: |
de 17739 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.84 kb |
Vizualizat: |
de 17739 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.19 kb |
Vizualizat: |
de 17739 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
145.36 kb |
Vizualizat: |
de 17739 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 08 Iun 2012 22:19:16 Titlul subiectului: |
156390 |
|
Descarcarea:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.72 kb |
Vizualizat: |
de 17736 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.8 kb |
Vizualizat: |
de 17736 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.17 kb |
Vizualizat: |
de 17736 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.07 kb |
Vizualizat: |
de 17736 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.23 kb |
Vizualizat: |
de 17736 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.35 kb |
Vizualizat: |
de 17736 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.77 kb |
Vizualizat: |
de 17736 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.08 kb |
Vizualizat: |
de 17736 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.09 kb |
Vizualizat: |
de 17736 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.48 kb |
Vizualizat: |
de 17736 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 08 Iun 2012 22:22:29 Titlul subiectului: |
156391 |
|
Tramvaiul a plecat prin propriile forte spre depoul din Manastur:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
135.54 kb |
Vizualizat: |
de 17728 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.26 kb |
Vizualizat: |
de 17728 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 08 Iun 2012 22:29:00 Titlul subiectului: |
156392 |
|
Revenind la 81: WiFi - functioneaza excelent.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.65 kb |
Vizualizat: |
de 17717 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 08 Iun 2012 22:40:45 Titlul subiectului: |
156393 |
|
Podea joasa vs. clasic:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.07 kb |
Vizualizat: |
de 17705 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 06/Mai/2024 Mesaje: 745 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 09 Iun 2012 08:27:04 Titlul subiectului: |
156402 |
|
http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/Al_doilea_tramvai_polonez_soseste_astazi_la_Cluj-Napoca_0_715128625.html
"Primăria municipiului Cluj-Napoca a anunțat că cel de-al doilea tramvai va ajunge în cursul zilei de vineri la Cluj-Napoca. A doua garnitură de tramvai livrată de compania poloneză PESA a ajuns la Cluj la ora 14.00. Tramvaiul a fost pus șine în zona Podului Calvaria, din cartierul Mănăștur, la fel ca și primul tramvai sosit din Polonia.
Circulația tramvaielor pe tronsonul Mănăștur - Gară a fost reluată, miercuri, 6 iunie, când a fost livrat primul tramvai din Polonia. Lucrările au durat circa 11 luni și au costat aproximativ 12 milioane de euro. Noul tramvai cumpărat de Primăria Cluj-Napoca de la firma PESA din Polonia a fost pus în circulație, acesta fiind sfințit și binecuvântat de către un preot
înainte de a pleca în prima cursă cu călători.
Primul tramvai achiziționat de Primăria Cluj-Napoca de la compania poloneză PESA, dotat cu sistem wi-fi pentru călători, a fost adus în municipiu în 30 mai, fiind prezentat jurnaliștilor și publicului. Directorul RATUC, Liviu Neag, declara atunci că noul tramvai are o lungime de 33 de metri și o capacitate de 44 de locuri pe scaune și 298 de locuri în picioare. "Tramvaiul este echipat cu un computer de bord, cu camere de luat vederi atât în interior, cât și în exterior, vatmanul având posibilitatea să vadă tot ce se întâmplă în jur. Tramvaiul este dotat cu sistem wi-fi care permite utilizarea conexiunii de internet pentru călători și care va permite și legăturile de comunicare dintre vatman și centrul de comandă. Consumul de electricitate este la jumătate decât la garniturile vechi, iar garanția este de șase ani", spunea Neag.
Potrivit acestuia, vatmanii care vor lucra pe noile tramvaie au fost instruiți la fabrica din Polonia. "Tramvaiul poate fi comandat și din spate prin panoul de comandă amplasat în capătul garniturii, fără a fi nevoie ca vatmanul să se mute din față în spate. Întreaga caroserie este formată din piese detașabile, ceea ce permite înlocuirea numai a pieselor care se vor avaria în trafic, economisind timp și bani pentru întreținerea tramvaiului", preciza directorul RATUC. Primăria Cluj-Napoca a semnat, în 27 martie, contractul de achiziție de tramvaie cu câștigătorul licitației organizate în acest scop, compania poloneză PESA. Conform acordului-cadru, se vor achiziționa maxim 12 tramvaie.
Prețul unui astfel de tramvai este de 6,4 milioane de lei (1,5 milioane de euro). Tramvaie identice cu cel de la Cluj-Napoca vor circula în Varșovia, Gdansk, Bydgoszcz, din Polonia, dar și în orașe din Ungaria."
Dupa cum se vede din poza tramvaiul a fost inmatriculat "CJ-N 102". Probabil ca numarul de parc va fi 82.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.32 kb |
Vizualizat: |
de 17647 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
virgilius
Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 18/Iun/2023 Mesaje: 316 Locație: Constanta
|
Trimis: Sâm 09 Iun 2012 09:20:05 Titlul subiectului: |
156404 |
|
Cum adica, maxim 12 tramvaie??? Si care-i numarul minim??? Nu este un contract ferm si un numar bine stabilit?
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Sâm 09 Iun 2012 10:11:23 Titlul subiectului: |
156405 |
|
Achizitiile publice se fac in baza O.U.G. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare (O.U.G. = Ordonanta de Urgenta a Guvernului).
Daca vrei sa te documentezi mai bine, cauta pe net, vei gasi varianta actualizata (la zi), iar in cadrul textului poti folosi Search/Find cautand dupa "cadru" sau "acord-cadru" si vei gasi cele ce te intereseaza.
Ca o explicatie pe scurt, atunci cand o societate precum RATUC si fabrica Pesa incheie un acord-cadru, se stabilesc o cantitate minima si una maxima. Ce inseamna asta, concret? Inseamna ca RATUC garanteaza ca va cumpara cantitatea minima prevazuta in acordul-cadru, intentionand sa cumpere in continuare pana la cantitatea maxima, adica si restul de produse/tramvaie.
In urma incheierii acordului-cadru se incheie unul sau mai multe contracte subsecvente. Primul contract subsecvent este incheiat pentru acea cantitate minima prevazuta in acordul-cadru.
Dupa incheierea primului contract subsecvent, daca mai doreste si dispune de bani, RATUC poate trece la incheierea urmatorului contract subsecvent. De obicei insa societatile isi fac calculele necesare inainte de a face licitatiile, deci in principiu achizitioneaza toata cantitatea (maxima) prevazuta in acordul-cadru.
Nu stiu cat o fi cantitatea minima prevazuta, concret, in acordul-cadru incheiat de RATUC, de altfel nu cred ca are prea mare importanta din moment ce RATUC intentioneaza oricum sa le cumpere pe toate. Deci...
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 09 Iun 2012 10:15:51 Titlul subiectului: |
156406 |
|
Clarificari la DA:
Citat: | Intrebare: Cantitatea estimata de Dvs. este de minim 1 si maxim 12 tramvaie: va rugam sa clarificati exact cate unitati doriti sa cumparati, pornind de la premisa ca valoarea estimata a acordului-cadru, respectiv 82.218.240 lei acopera cantitatea maxima de 12 tramvaie indicata de Dvs.
Numirea clara a cantitatii de tramvaie pe care doriti sa o achizitionati are o importanta cruciala in alcatuirea pretului, avand in vedere ca :
a) pretul care se poate obtine de la furnizorii diferitelor componente pentru un tramvai este complet diferit de cel care se poate obtine pentru cantitatea de 12 tramvaie.
b) daca solicitati oferta pentru 12 tramvaie, urmand apoi sa contractati numai un tramvai, pretul oferit de ofertant nu poate fi sustinut, avand in vedere ca nu se comanda toata cantitatea pentru care a fost ofertat pretul.
Raspuns: Faptul ca autoritatea contractanta urmeaza sa incheie un acord-cadru ne impiedica sa furnizam date concrete despre cantitatea ce urmeaza sa fie achizitionata. In acest sens, veti avea in vedere prev. OUG 34/2006 si HG 925/2006 in privinta acordului-cadru. Totodata, am precizat deja prin documentatia pusa la dispozitie faptul ca un contract subsecvent va avea ca si cantitate de furnizat maxim 6 tramvaie.
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 09 Iun 2012 11:00:25 Titlul subiectului: |
156407 |
|
81 circula cu calatori, celalalt in probe.
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 09 Iun 2012 11:11:05 Titlul subiectului: |
156408 |
|
Banuiesc ca restul de tramvaie ce vor fi aduse la Cluj vor fi numerotate in ordine crescatoare. S-a inceput cu 81... Cel care acum este in probe va primi probabil numarul de parc 82.
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 09 Iun 2012 11:23:33 Titlul subiectului: |
156410 |
|
Da, al doilea e deja numerotat 82.
|
|
Sus |
|
|
|