Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Dum 18 Aug 2019 05:59:13 Titlul subiectului: Tramvaiele Astra Imperio ale CTP |
202202 |
|
Pe forumul MetrouUșor a apărut o discuție foarte interesantă - off-topic, ce-i drept - în ceea ce privește noile tramvaie Astra Imperio de la Cluj: aparent, ar fi ajuns deja primul tramvai la depou. Este adevărat? Dacă da, are cineva poze cu el? Mulțumesc anticipat!
Link unde e discuția: https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=12&t=4321&start=210#p325814 |
|
Sus |
|
|
Alin10CFR
Data înscrierii: 07/Aug/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 238 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 18 Aug 2019 18:40:32 Titlul subiectului: |
202206 |
|
Eu, când am trecut zilele trecute pe lângă depoul mare de tramvaie, n-am văzut niciun tramvai Imperio. |
|
Sus |
|
|
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 259 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 18 Aug 2019 20:34:26 Titlul subiectului: |
202208 |
|
Eu azi am fost in zona, dar tot nu am vazut nimica. |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1032 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 18 Aug 2019 20:40:46 Titlul subiectului: |
202209 |
|
Am fost astazi la ambele depouri si nici urma... |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Vin 08 Noi 2019 06:46:34 Titlul subiectului: |
203894 |
|
Oficial, tramvaiele întàrzie. Primele 2 vor apărea în ianuarie. Cică nu le-au venit componentele de acționare electrică de la Siemens, și motivează tot cu normativele europene de la Oradea. Un articol pe această temă:
https://www.economica.net/dupa-oradea-tramvaiele-astra-intarzie-si-la-cluj-primele-doua-tramvaie-romanesti-noi-ar-putea-sosi-in-capitala-ardealului-abia-in-ianuarie_176054.html
Citat: | Livrarea tramvaielor Astra Vagoane Călători întârzie și la Cluj – Napoca, după ce la Oradea s-a amânat pentru anul viitor. Primele două tramvaie românești noi ar putea sosi în Capitala Ardealului în ianuarie anul viitor, și nu anul acesta așa cum se preconiza inițial, potrivit șefului Companiei de Transport Public Cluj.
"Termenul pentru livrarea primelor două tramvaie s-a prelungit până în ianuarie 2020. Au spus că au probleme cu primirea unor componente de acționare electrică de la Siemens Germania", a explicat pentru ECONOMICA.NET Liviu Neag, directorul general al CTP Cluj. De asemenea, Astra Vagoane Călători ar fi motivat întârzierea în livrare și prin introduderea unor normative tehnice de la UE. Același motiv a fost menționat și în cazul amânării livrărilor de tramvaie la Oradea. Șeful CTP Cluj mai spune că Astra Vagoane Călători ar trebui să livreze la Cluj toate tramvaiele comandate până la finele anului viitor. |
Și așa se împlinește ce a zis Blidar, primele tramvaie Imperio vor ajunge la Arad. Dovadă firească a faptului că acel articol postat de mine la topicul de Arad nu e doar can-can și vorbe goale.
Doar mie mi se par trase la indigo aceste întârzieri? |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Noi 2019 08:04:00 Titlul subiectului: |
203895 |
|
Aceste comenzi sunt o palarie prea mare pentru ei. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1032 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 08 Noi 2019 09:56:25 Titlul subiectului: |
203901 |
|
Blidar poate fi foarte ușor contrazis prin simplul fapt că însuși Siemens a declarat de astă vară că a trimis primele 40 de kituri pentru tramvaiele comandate, deci sunt de mult livrate. Nu cred că are rost să căutăm pe FB să îi trimitem linkul lui Blidar.
Blidar rămâne un mincinos și neserios în continuare, iar tramvaiele livrate la Arad sunt pur și simplu cele ce trebuiau livrate la Cluj, altfel cum de acelea sunt gata? Nu sunt supuse normativelor europene doar cele de la Cluj și Oradea? Încă odată acest lucru dovedește neseriozitatea companiei Astra și sper că toți fanii care ridică această companie de 2 lei în slăvi și produsele lor ce contribuie la bumul economiei naționale să tacă pentru veșnicie... |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Noi 2019 10:31:13 Titlul subiectului: |
203903 |
|
Este pacat, Blidar a avut sansa cu aceste comenzi. Cu alta sansa ca aceasta nu cred ca se va mai intalni.
Astra Arad putea sa isi faca un renume si mai mare. Dar, suntem romani...... _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 08 Noi 2019 12:00:16 Titlul subiectului: |
203904 |
|
Intrebare pentru Clujeni , ati vazut pe paginile de socializare ale politicienilor locali poze cu tramvaiele Astra destinate orasului vostru?
Pe Facebook multa lume plange si injura compania turceasca pentru ca au castigat licitatia din Bucuresti. Se zice ca secretizarea achizitiei ar fi facuta pentru ca tramvaiele turcesti nu ar respecta caietul de sarcini (lungime , latime , numar de usi , etc). Parerea mea , a fost bine ca Astra nu a castigat si la Bucuresti , asa termenele de livrare erau si mai mult amanate. _________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Noi 2019 13:36:55 Titlul subiectului: |
203906 |
|
Nu sunt prevazute penalizari pentru nerespectarea termenelor de livrare ? _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
luca_ioan
Data înscrierii: 16/Iul/2019 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 120 Locație: Cluj-Napoca, Ploiesti
|
Trimis: Vin 08 Noi 2019 13:58:08 Titlul subiectului: |
203907 |
|
Termenul de livrare este Decembrie 2020 pentru toate cele 22 de unități
tcm a scris: | Intrebare pentru Clujeni , ati vazut pe paginile de socializare ale politicienilor locali poze cu tramvaiele Astra destinate orasului vostru?
Pe Facebook multa lume plange si injura compania turceasca pentru ca au castigat licitatia din Bucuresti. Se zice ca secretizarea achizitiei ar fi facuta pentru ca tramvaiele turcesti nu ar respecta caietul de sarcini (lungime , latime , numar de usi , etc). Parerea mea , a fost bine ca Astra nu a castigat si la Bucuresti , asa termenele de livrare erau si mai mult amanate. |
Nu am văzut nimic în presă sau pe social media. Cât despre București, eu aș prefera o întârziere de câteva luni decât niște tramvaie neconforme caietului de sarcini care vor fi în circulație pentru cel puțin 15 ani. |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Vin 08 Noi 2019 14:45:35 Titlul subiectului: |
203910 |
|
Și eu la fel pentru București.
Pentru Cluj și Oradea nu au apărut poze cu tramvaiele încă, ceea ce e foarte ciudat, având în vedere că ar trebui să se afle într-un stadiu avansat de execuție. Ar trebui ca Boc și Bolojan să facă presiuni, eventual să meargă personal la fabrică, întocmai cum a făcut Bibarț la Arad. Nu se poate: Arad nu are nicio așa-zisă "normativă tehnică europeană" impusă. Ar trebui să avem și niște imagini cu tramvaiele de pe acum. |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 08 Noi 2019 16:47:59 Titlul subiectului: |
203913 |
|
Atunci cand a fost anuntat noul termen de livrare pentru Oradea , ianuarie 2020 , am cerut pe pagina viceprimarului oradean niste imagini cu tramvaiele pe linia de productie , nu am primit nici un raspuns.
Atunci cand fusesera anuntati participantii pentru Bucuresti , se discuta pe un forum , nu mai stiu daca acesta sau altul , ca Astra nu are sanse pentru ca nu are numarul de unitati necesare vandute. Faptul ca in Bucuresti au castigat turcii si acum iese cu scandal cred ca se datoreaza gandirii romanesti , daca este din est nu este bun , mai bine era romanesc , dar era si mai bine nemtesc. Eu zic ca , in mass-media ar fi iesit scandal indiferent de cine castiga acea licitatie.
Si eu as vrea sa fie cumparate tramvaie "romanesti", dar cate tramvaie a produs Astra in ultimele decenii? Au facut 6 Imperio pentru Arad , un Autentic care a tot suferit operatii estetice , si au modernizat 15 Armonia pentru Timisoara => 22 de tramvaie. A mai intuit si userul "guest" , ce capacitate de productie au , au personalul necesar? De unde ar putea sa produca brusc ~200 de tramvaie , cand atatia ani nu au facut nimic? Ce calitate ar avea acele tramvaie? Este una sa fie angajat un incepator intre sute de oameni experimentati , si este cu totul altceva sa fie angajati sute de oameni neexperimentati intre cativa cu experienta. _________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1032 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 08 Noi 2019 19:36:28 Titlul subiectului: |
203916 |
|
guest a scris: | Nu sunt prevazute penalizari pentru nerespectarea termenelor de livrare ? |
Sunt și mă aștept ca și Clujul să le aplice...Solaris a amânat livrările în alte orașe pentru a nu fi penalizați. Sper să fie și aici același caz. |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1032 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 21 Dec 2019 11:04:54 Titlul subiectului: |
204610 |
|
Au aparut poze cu tramvaiele pentru Oradea si Arad. Nici urma de tramvaie pentru Cluj-Napoca prin hala.
Cele din Oradea sunt vopsite la exterior, fara interior, si pare ca nu au nici sistemele de tractiune montate pe acoperis.
Ianuarie e doar o minciuna a lui Blidar si cred ca nici in martie nu vom vedea tramvaie noi la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1032 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 30 Dec 2019 23:09:59 Titlul subiectului: |
204799 |
|
De pe topicul din Arad putem observa marea realizare Astra pe 2019. 1 bucată tramvai livrat la Arad, dar și acela încă tot în hala de la Astra recepționat. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 31 Dec 2019 09:55:45 Titlul subiectului: |
204803 |
|
Și bucureștenii visau cai verzi pe pereți, visau la 100 de tramvaie făcute la Arad, ca e cool _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1032 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 31 Dec 2019 10:11:21 Titlul subiectului: |
204804 |
|
Pai asamblate la capra printre 10 vagoane de la CFR le-ar termina prin 2030 ) |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mar 31 Dec 2019 12:01:53 Titlul subiectului: |
204806 |
|
Robert, mi-ai face un mare serviciu dacă ai binevoi să citești, te rog, ceea ce i-am spus colegului @CiprianTRB și cum am demonstrat că 2030 este un termen mult prea pesimist. Topicul pentru 100 de tramvaie noi, pagina a 4-a. Oricum, Astra cred că își asumă graficul de livrare, din moment ce au depus acea contestație în noiembrie. Și cred că PMB îi va sancționa foarte dur dacă nu reușesc să livreze tramvaiele la timp, din moment ce le-au stricat șmecheria cu Durmazlar. Dacă nu livrează tramvaiele la timp, aia e, dau faliment din cauza penalităților multiple și asta a fost tot. Însă eu zic că pe baza a ceea ce am prezentat acolo, merită să le dăm o șansă.
@guest, nimeni nu visează nimic, căci Durmazlar nu mai e câștigător, iar procedura e, teoretic, în reevaluare. Așadar încă mai există șanse destul de ridicate să ia Astra contractul. Mai ales că acum se dă de ceasul morții să îi fie admisă complet contestația. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 31 Dec 2019 13:33:25 Titlul subiectului: |
204807 |
|
Isi asuma pe naiba. Prostii trecute pe o fituica ca sa fie. N-ai vazut ca recunoaste si nea directorica ala ca nu le stau oamenii in fabrica? Apoi, vorba lui Robert, pe capre, pe unde mai e cate-un loc printre vagoanele CFR-ului si ale alora din Cehia?! Si uita-te si la muncitorii aia cum sunt echipati, vai de mama ei fabrica plina de praf. Suplimentar, punem pariu ca, daca in final castiga la Bucuresti si nu respecta termenele, nu vor fi penalizati? C-asa-i romaneste bine si frumos. "Aaaaa, daca le aplicam penalitati, vor contesta, ne judecam cu ei cine stie cat, ne legam la cap fara sa ne doara. Lasa-i sa livreze cand pot, cum pot, cat pot, bine ca vor livra ceva si gata..."
A, si sa nu uitam: "Tramvaiele Imperio raman cele mai cele din lume!" - zise CEO... |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 01 Ian 2020 05:24:33 Titlul subiectului: |
204813 |
|
In primul rand, va urez un An Nou Fericit, acesta fiind si primul mesaj scris pe forumul Tramclub in anul 2020.
In al doilea rand, eu sustin ideea de a le mai acorda o sansa. Sunt ai nostri, sustin economia nationala. Inceputul este intotdeauna mai dificil, pana capata mai multa experienta si mai multi bani sa doteze fabrica cu echipament mai avansat din toate punctele de vedere.
Atunci, probabil, nu le vor mai pleca atat de usor angajatii, si isi vor putea onora comenzile in timp util.
Astra Arad este una din putinele fabrici care a reusit sa supravietuiasca in contextul in care industria romaneasca a fost, treptat, pusa pe butuci in ultimii 30 de ani... Nu putem sa o comparam cu alte fabrici din strainatate, care primesc mult mai multa sustinere, in conditiile in care fabrica noastra se zbate sa se mentina pe o linie de plutire, sa nu ajunga precum Rocar, ARO, si mai nou Electroputere Craiova...
Sa nu uitam, totusi, ca o buna parte din flota de autobuze si troleibuze a Clujului sunt asamblate la Astra Arad.
Sunt optimist ca aradenii nostri vor reusi cel putin la fel de bine si in domeniul tramvaielor. |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mie 01 Ian 2020 12:31:06 Titlul subiectului: |
204828 |
|
Totuși, a punctat foarte bine @Radu Czech: condițiile în care sunt produse aceste nu sunt propice. În principiu, sunt de acord, nici exprimarea folosită nu e deloc ok ("cel mai economic tramvai din lume" este ceva foarte discutabil). Un singur lucru mi se pare, totuși, discutabil în toată argumentarea domnului @Radu Czech: sancționarea conform graficului de livrare. Firește, mentalitatea românească este aceea menționată de dumneavoastră, și trebuie luată în considerare ca atare. Însă în capitală cred că va fi ceva diferit: nu cunosc condițiile de aplicare a graficului de livrare la Cluj și Oradea, poate că Astra a dat un grafic mai optimist decât cel cerut și nu a fost sancționată deoarece încă se pliază pe graficul cerut inițial (repet, e doar o presupunere). La București, orice alt grafic asumat devine obligație contractuală, așadar acolo s-ar putea să fie taxați aspru. Plus că PMB pare că vrea să le caute nod în papură (deși pe bună dreptate): ieri, CNSC a clarificat că trebuie reevaluată doar oferta Durmazlar, din moment ce Astra are toate documentele conforme, în condițiile în care PMB ceruse să reevalueze și oferta Astrei. Asta îmi spune că PMB va aplica toate mijloacele legale asupra Astrei, deci s-ar putea să nu le meargă în stilul Cluj și Oradea. |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1032 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 01 Ian 2020 17:26:40 Titlul subiectului: |
204834 |
|
Ba nu, Astra nu și-a asumat și respectat nimic pentru contractele din vara lui 2018 semnate cu Oradea și Cluj-Napoca. Cea ce mă face să cred imposibilă satisfacerea celor din București. Primele tramvaie trebuiau livrate în octombrie și acum se discută de martie 2020. La 1 an și 7 luni de la licitație.
Să le dăm o șansă că sunt la început?!? Început de ce? Produc material rulant de peste 30 de ani. Le-a fost închisă ușa, nu au putut vinde în afara țării? Normal că s-a mers pe investiție mică și sifonat banii țării din licitații. De ce să mergi pe piața concurențială din Europa când ei 30 de ani s-au pliat pe cele din țară. Au cumpărat proiecte și le-au asamblat aici, atât, nimic mai mult și 0 inovație. Iar asta cu economia națională și contribuția Astrei la ea...mă face să mustăcesc.
Ultimele troleibuze au fost făcute de Astra doar, cele 20 de Iveco-uri care nu au făcut nici 5 km de teste înainte să fie livrate. Au luat foc vreo 2 (piese de la interior), 2 au fost trimise înapoi, iar pedala de accelerație era de lemn. Sincer pivatul trebuie să facă experimente pe banii lui, nu pe cei publici că nu e companie de stat să o ajute statul. Doar am vrut democrație, păi iată că în democrație trebuie să lupți...dar ei sunt obișnuiți să primească totul de-a gata. |
|
Sus |
|
|
radante
Data înscrierii: 06/Mar/2018 Ultima vizita: 02/Ian/2020 Mesaje: 8
|
Trimis: Joi 02 Ian 2020 13:03:47 Titlul subiectului: |
204865 |
|
Clujul nu trebuie sa faca nicio concesie in privinta livrarii materialului rulant produs de Astra. Cred ca Astra nu va respecta niciun termen, nu va reusi sa livreze mare lucru in acest an si ce va livra va fi neconform. Cel mai tare ma tem ca din cauza neseriozitatii aradenilor se va ajunge la rezilierea contractului, astfel ajungand sa pierdem partial sau total finantarea europeana de 40 milioane de euro. Ar fi dramatic. |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Joi 09 Ian 2020 22:21:39 Titlul subiectului: |
204991 |
|
Mai întârzie o lună tramvaiele (termenul avansat în noiembrie era luna aceasta):
https://ebsradio.ro/uncategorized/primele-sase-tramvaie-noi-ajung-la-cluj-pana-la-vara/
Citat: | Primele șase tramvaie din cele 24 achiziționate cu bani europeni de Primăria clujeană urmează să ajungă la Cluj.
Ele vor fi livrate începând de luna viitoare și până în iunie. Primele două ar urma să intre în circulație chiar din luna martie.
„Față de tramvaiele existente la ora actuală, din generația nouă, cele care vor veni sunt apropiate ca dotări. Adică au aer condiționat, panouri informative atât în interior, cât și în exterior, camere video, computere de bord, sisteme de numărare a călătorilor și loc special rezervat pentru căruciorul persoanelor cu dizabilități. Tot ceea ce e nevoie pentru un mijloc de transport la nivel european”, a declarat pentru EBS Radio directorul Companiei de Transport Public, Liviu Neag.
Flota de transport public a Clujului include 22 de garnituri de tramvai, dintre care zece sunt modele moderne, au precizat reprezentanții companiei de transport a orașului.
Toate cele 24 de tramvaie cumpărate cu bani europeni sunt de producție românească și fiecare a costat 1,9 milioane de euro. Ele ar urma să fie livrate până la finalul anului viitor. |
P.S. Nu știu de unde a scos jurnalistul 24 de tramvaie, că doar 22 sunt trecute pe contract. |
|
Sus |
|
|
|