Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri/Articole de presa despre transportul judetean

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 930

MesajTrimis: Joi 28 Iul 2011 12:21:43    Titlul subiectului: Stiri/Articole de presa despre transportul judetean 146723

http://www.evenimentul.ro/articol/accidente25.html

"26-07-2002

Accidente

eia. Ea a ajuns la Spitalul de Neurochirurgie cu contuzii si plagi.
Tot ieri, pe Calea Chisinaului, autobuzul 31-IS-5720, care se indrepta de la Iasi spre Tomesti, circula cu usile deschise, din cauza caldurii. In cabina soferului Ioan Nenerica (50 ani) a intrat Octavian Opria (42 ani), care era baut. Acesta s-a dezechilibrat si a cazut pe carosabil, fiind ranit usor.
Ieri, Neculai Constantin, in timp ce conducea TV-ul IS-09-VYN in localitatea Horpaz, a acrosat doi copii care au aparut brusc pe carosabil. Florin Vizitiu (10 ani) a fost internat la Spitalul de Neurochirurgie, cu fractura picior sting, traumatism cranio-cerebral, iar Cosmin Stefan Pascu (5 ani), la Spitalul de Copii, cu contuzii cerebrale, traumatism cranio-cerebral. (C.M., C.P.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 930

MesajTrimis: Vin 29 Iul 2011 12:43:58    Titlul subiectului: 2004-04-05 146826

http://www.evenimentul.ro/articol/afaceri-cu-biletele-gratuite.html

"05-04-2004

Afaceri cu biletele gratuite de transport acordate veteranilor

Conducerea Asociației Veteranilor de Război "Peneș Curcanu" avertizează veteranii de război cu privire la modul în care sînt folosite biletele lor de transport gratuit, fie pe calea ferată, fie pe mijloacele de transport în comun. Acest lucru vine în urma depistării de noi cazuri în care unii șoferi de autobuz au completat biletele veteranilor și au trecut un traseu mult mai lung față de cel străbătut, decontarea serviciului urmînd să fie făcută la o valoare mai mare. "Veteranii trebuie să fie atenți că pot avea probleme cu Poliția dacă își vînd biletele. În plus, nu ar trebui să lase șoferii să le completeze biletele", i-a sfătuit președintele asociației, dl Ioan Păpușoi, adăugînd că și șeful stației CF Bîrlad i-a arătat cîțiva rromi care circulau cu bilete gratuite, acordate veteranilor. (S.P.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 12:09:26    Titlul subiectului: 2010-05-21 147243

http://www.evenimentul.ro/articol/cosciuge-pe-patru-roti.html

"21-05-2010

Drumul spre moarte trece pe la Trans Old SRL
Coșciuge pe patru roți

Inconștiența transportatorilor de persoane parcă a scăpat de sub control. Mulți dintre ei visează se îmbogățească peste noapte din banii călătorilor, făcând însă investiții minime și fără să se gândească la viața celor care se urcă în mașini

Este și cazul "cazanelor" care abia se mai țin pe roți și care aparțin firmei Trans Old SRL. Operatorul circulă zilnic pe ruta Iași – Bosia – Ungheni și, conform caietului de sarcini, trebuie să asigure transportul cu două autobuze. Situația este însă respectată doar pe hârtie, pentru că pe traseu circulă un microbuz marca VW Transporter din anul 2000, care arată jalnic. Ușile și geamurile sunt prinse cu spumă poliuretanică, scaunele abia se mai țin în caroserie și sunt și insuficiente. Din totalul de 16 + 1 locuri, patronul firmei a mai lăsat doar vreo 10, pentru a putea să încapă mai mulți călători în picioare. "Ne înghesuie aici ca pe niște cartofi. Să schimbe aceste mașini, pentru că noi plătim pentru un transport civilizat! Din câte cunosc, ei nu au nici o verificare tehnică a acestor microbuze", ni s-a plâns un călător.

Contactat telefonic, reprezentantul firmei, Constantin Corozăl, nu vede nici o încălcare a prevederilor legale. Ba, mai mult, susține că situația este una normală și că nu a încălcat legea. "În Iași se circulă mai bine cu microbuzele? Se mai defectează câte un autobuz și de aceea mai băgăm microbuze", ne-a spus dl Corozăl.

Numai că patronul firmei fie a omis, fie s-a ferit să vorbească despre pericolul la care sunt supuși zilnic călătorii. În condițiile în care autobuzele stau mai tot timpul "în service", transportul pe ruta Iași – Bosia – Ungheni este asigurat în general de "coșciugul pe patru roți".

Autoritatea Rutieră Română Iași a demarat o anchetă în acest caz. "Din câte cunosc, acest operator a mai fost amendat de noi. Mai mult, el nu figurează în baza noastră de date ca fiind autorizat să efectueze curse dimineața. Am demarat o anchetă în acest sens și urmează a stabili dacă operatorul respectă sau nu legea", a declarat Marin Uscatu, șeful interimar al ARR Iași.

Și cei de la Serviciul de Transport Public din cadrul Consiliului Județean (CJ) au început a face verificări. "Conform caietului de sarcini, operatorul trebuie să asigure transportul cu două autobuze. Dacă el nu respectă această prevedere, riscă să-i fie retrasă licența de transport. Ultimul control a fost făcut în urmă cu aproximativ două luni și nu au fost probleme", a precizat Petrică Focșa, șeful Serviciului de Transport Public din cadrul CJ.

Situația a ajuns și la urechile primarului din Ungheni. "Am primit sesizări verbale din partea cetățenilor. Într-adevăr, sunt două microbuze care arată jalnic. O să-i cer patronului să le înlocuiască și o să înștiințez și Consiliul Județean", a spus Iulian Marcu.

După toate acestea, poate că transportatorul va înțelege că mai presus de bani stă viața călătorilor. (Andrei Hurbea)

Pe traseul Iași – Bosia – Ungheni, călătorii circulă într-un microbuz marca VW Transporter din anul 2000, care arată jalnic

* * *
"Din câte cunosc, acest operator a mai fost amendat de noi" - Marin Uscatu

* * *
"Dacă operatorul nu respectă prevederile caietului de sarcini, riscă să-i fie retrasă licența de transport"– Petrică Focșa"



1-40106-2-270-400-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.76 kb
 Vizualizat:  de 8021 ori

1-40106-2-270-400-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 12:43:26    Titlul subiectului: 2010-01-06 147262

http://www.evenimentul.ro/articol/un-traseu-judetean-a-fost-suspendat-pentru-ca-autobuzul-a-fost-returnat-firmei-de-leasing.html

"06-01-2010

Încă o victimă a crizei financiare
Un traseu județean a fost suspendat pentru că autobuzul a fost returnat firmei de leasing

Cetățenii care mergeau cu autobuzul pe ruta Iași – Gârbești vor trebui să se descurce pe cont propriu câteva zile sau săptămâni, până când autoritățile vor organiza licitație pentru atribuirea traseului unei firme capabile să presteze acest serviciu.

Recent, Autoritatea Rutieră Română a retras licența de traseu firmei Luc Andra, care efectua curse pe această rută. “Noi (n.r. - Consiliul Județean) am solicitat retragerea licenței, deoarece pe acel traseu nu mai circula nici un autobuz. Am înțeles că autobuzul respectiv a fost predat firmei de leasing”, a spus Petru Focșa, șef de serviciu în cadrul CJ. În perioada următoare, traseul Iași – Gârbești va fi scos din nou la licitație. (C.Negoiță)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 06/Dec/2018
Mesaje: 894
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 20 Feb 2012 15:52:54    Titlul subiectului: 2012-02-20 153283

Ziarul de Iasi

Luni 20 Februarie 2012

"Locuitorii din Dumesti s-au revoltat impotriva firmei de transport din zona
Autor: Paul BALHUC

Ei sint nemultumiti de conditiile de transport, preturile mari si intirzierile dese. "Probleme au aparut saptaminile trecute, dar peste tot au fost", arata patronul societatii care asigura transportul pe ruta Pausesti - Letcani - Iasi

Cetatenii din comuna Dumesti s-au razvratit impotriva firmei Fila Company, responsabila cu asigurarea transportului de persoane pe ruta Pausesti - Letcani - Iasi. Firma a fost infiintata pe 6 martie 1997 si a cistigat licenta de transport pentru acest traseu in 2005. Acum, localnicii nu mai sint multumiti deloc de serviciile pe care le ofera compania si cer sa fie reziliat contractul, care oricum va expira in aceasta vara. Nemultumirile localnicilor sint mai vechi si diverse, insa problemele aparute odata cu inceperea ninsorilor au pus capac si au trezit in cetateni o dorinta de revolta. „De cind a inceput vremea grea, cei de la firma de transport nu si-au mai putut respecta orarul. Masinile nu sint de calitate. Principala problema ar fi lipsa abonamentelor. Din punctul meu de vedere, patronul ar trebui sa se intilneasca cu oamenii, sa le dea abonamente, sa le asculte doleantele si, prin dialog, sa rezolve toate problemele. Insa ei vor acum sa fie reziliat contractul", a declarat Mihai Sabaiduc, primarul comunei Dumesti.

„Autobuzele sint din 1900 toamna"

Edilul din Dumesti s-a intilnit ieri-dimineata cu 8 localnici care doreau neaparat sa-si spuna ofurile. Trei dintre ei, foarte acizi, nu mai conteneau sa insire nereguli ale firmei de transport. „Noi facem naveta zilnic. Joi dimineata, la cursa de 6, nici o masina. Pe frigul ala am fost nevoit sa merg 4 kilometri pe jos. Stam ca la presa in microbuz, lumea mai are si bagaje. Autobuzele sint din 1900 toamna. N-au caldura, au scaune rupte", a declarat Dumitru Marcu, un localnic. „Saptamina trecuta au avut un singur autobuz, ala verde. Mergea la Iasi, venea inapoi, trebuia sa stai in statii 2-3 ore", l-a completat alt satean. Dincolo de calitatea mijloacelor de transport, oamenii se mai pling ca nu dispun de un numar de telefon pentru informatii si se izbesc de refuzul categoric al patronului de a le face abonamente. „Trebuie sa puna numere de telefoane la fiecare mijloc de transport ca oamenii sa sune, sa nu stea cu orele in statie. Cind urci in autobuz, ce sa vezi? Numai pretul, dar nu vedem un ecuson la un sofer ca sa stim cum il cheama, nu vedem un orar, pai toate sint in avantajul lui, in al nostru, pauza. Noi am facut demersuri de mult timp ca sa ne facem abonamente, am fi cam 100 de doritori", ne-a povestit Ioan Zvoristeanu.

Lunar, satenii sint nevoiti sa cheltuiasca foarte mult pentru transport, si din acest motiv cer ca firma sa-si respecte atributiile asumate in caietul de sarcini. Pretul unui bilet dus-intors este 11 lei, insa firma ar folosi pentru acest traseu numai „doua microbuze si un autobuz antic", spune un satean. „Eu am calculat 260 lei pe luna numai pe transport. Mai dai si pe transport in Iasi, daca mai stau in statie peste o ora mai dau si la o cana de vin fiert, cum sa mai faci naveta? Sari de 3 milioane de lei vechi. Singura noastra rugaminte este sa isi faca bagajele si sa plece sa faca alte trasee. Sa vina alta firma mai buna", ne-a spus Constantin Ban. „Se intimpla de multe ori ca microbuzul sa mearga supraincarcat si sa ramina multi oameni in statie. Trebuie mare grija, mi-e sa nu patim ca cei din Scinteia", a completat Ioan Zvoristeanu. Localnicii nemultumiti l-au mai acuzat pe patronul firmei de transport ca nici macar nu are curajul sa vina sa discute cu ei pentru a ajunge la un acord. „L-a chemat domnul primar anul trecut, a venit o data, dar de atunci n-a mai vrut. Nu vrea sa participe la nici un fel de dialog" a completat un localnic.

De partea cealalta, administratorul firmei de transport, Cezar Veringa, a oferit explicatii pentru acuzatiile care i se aduc si a sustinut ca e dreptul cetatenilor sa isi exprime nemultumirea. „Pina acum 3 ani, oamenii au avut abonamente, dar nu le achitau la timp, le falsificau, le imprumutau pe geam altor persoane si am decis sa le scoatem pentru ca nu erau corecti. Acum au bilete dus-intors cu reducere. Probleme au aparut saptaminile trecute, dar peste tot au fost. Am bagat numai un microbuz pe traseu pentru ca autobuzul nu are unde sa intoarca, a ramas blocat in zapada vreo 3-4 zile. Pina s-a dat cu lama au fost probleme, acum am reintrat in normal. Oamenii vor, iar eu vreau sa le ofer, dar daca asa e vremea? Ce caldura sa le dau la -25 de grade? Tot timpul au fost probleme cind este zapada. Este si panta aia de la Banu, sa ii vad cum urca ei cu autobuzul acolo", a explicat Cezar Veringa.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 20 Feb 2012 16:07:19    Titlul subiectului: 153284

Aceleasi metehne ca pe vremea cand piratau traseele RATC si oamenii-"curulet in gemulet" (care atunci circulau plini de smerenie, cu capetele plecate si cu dosurile in geamuri, dupa cum le e porecla, si nu le ziceau nimic smintitilor care au distrus transportul public din Iasi, dar acum sigur ca au voce si se plang ca RATP nu le da si nu le face aia, aia, aia...) le alintau dulce troacele: "maxiul". Drept dovada ca nu s-a gresit cu nimic atunci cand au fost zburati din oras, ei si celelalte 3 firme de facut bani pe seama oamenilor si a distrugerii unui serviciu public (asta ca sa ne referim doar la ce a fost dupa stabilirea unui cadru legal de functionare - sigur, reglementari respectate de bunica, in conditiile in care aia isi faceau de cap si capul alb din Primarie se facea ca-i dojeneste si-i ameninta cu ridicarea licentelor - pentru jegosii astia, ca pana atunci Dumnezeu cu mila ce era pe traseele de transport public, cand orice natang posesor de duba din Iasi, din tara si de prin Republica Moldova isi facea de cap pe strazile orasului carand "curuleti in gemulet", mandri nevoie mare in fata lor si a propriilor familii ca se dau si ei in sfarsit cu ceva ce contine cuvantul "taxi").

Pe Iasi <-> Pascani are de gand sa dea o raita ARR-ul?! Aoleu, Dumnezeule Mare ce e si pe traseul ala... Si pe cate altele...

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
MIXIX



Data înscrierii: 03/Mar/2010
Ultima vizita: 13/Mai/2018
Mesaje: 82
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 21 Feb 2012 22:18:49    Titlul subiectului: 153333

Capul alb de la Primarie de atunci e capul alb de la Consiliul Judetean de acum. Ce pretentii poti sa ai?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Condurache Florin



Data înscrierii: 23/Oct/2007
Ultima vizita: 01/Mai/2018
Mesaje: 250
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Mar 2012 09:19:16    Titlul subiectului: 153984

"Credeati ca sardelele stau inghesuite in conserva? Uitati cum circula iesenii intr-un maxi-taxi: 45 de oameni pe 16 locuri+bagaje

Pe soselele din Iasi circula microbuze mai aglomerate decit trenurile din India. In cadrul unei actiuni de verificare facute de politistii ieseni in cursul zilei de ieri in care au fost vizati taximetristii, dar si firmele de transport, agentii au oprit in trafic la Letcani un microbuz plin pina la refuz de calatori. Acesta circula pe ruta Iasi - Madirjac -Popesti. Autovehiculul a atras atentia agentilor de la politie deoarece rotile erau iesite in afara din cauza greutatii. Din microbuz au iesit 45 de persoane, in conditiile in care erau doar 16 locuri. Nici sefii firmei de transport nu credeau ca este posibil asa ceva.

Calatorii s-au enervat cind au fost opriti de politisti. „Eu vreau sa ajung acasa ca vin de la serviciu. E riscul meu sa merg in microbuz. Care e problema voastra?", a spus un barbat din localitatea Popesti. Agentii i-au explicat ca numarul mare de calatori ar ridica foarte mult numarul victimelor in cazul unui acident.

Soferul firmei Geo Tur, careia ii apartine microbuzul, a spus ca numarul mare al calatorilor e din cauza faptului ca este vineri. „Nu in fiecare zi avem asa multi calatori. E vineri si de asta sint asa multi", a spus Petronel Buzila, soferul microbuzului. Calatorii au spus ca au platit 10 lei pentru o cursa Iasi - Popesti, asta insemnind ca pentru o cursa dus, patronul a incasat de la cei 45 de calatori suma de 450 de lei.

Patronul firmei Geo Tur a spus ca este imposibil ca in microbuz sa incapa atitea persoane. „Nu este adevarat ca au fost atitea persoane in masina. Este imposibil sa incapa asa multi. Trebuia ca un alt microbuz sa preia o parte din pasageri, dar soferul acestuia a intirziat, iar soferii au facut scandal ca vor sa plece acasa. Nu aveam cum sa ii lasam pe ceilalti pe jos", a spus el.
"

sursa: http://ziaruldeiasi.ro/local/credeati-ca-sardelele-stau-inghesuite-in-conserva-uitati-cum-circula-iesenii-intr-un-maxi-taxi-plus-ca-aveau-papornite-uriase-video-si-foto~ni89qb
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 06/Dec/2018
Mesaje: 894
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 16 Noi 2012 09:57:44    Titlul subiectului: 2012-11-16 160466

Evenimentul
Vineri,16 Noiembrie 2012

"Transportatorii privați vor să facă autogări și stații de îmbarcare
Nelu Păunescu

^transportatorii județeni sunt împărțiți între pirații rutieri și promisiunile autorităților locale

După dorința de externalizare a parcărilor din municipiu, Primăria Iași intenționează să lase pe mâna privaților și autogările din Iași. În cursul zilei de ieri, viceprimarul Marius Dangă a avut o întâlnire cu reprezentanți ai Asociației Transportatorilor de Persoane din județul Iași, pe care i-a convins să renunțe la protestul din data de 19 noiembrie. „Prin protestul programat pe 19 noiembrie, transportatorii vroiau să-și exprime nemulțumirea față de întârzierea cu care se lansează licitațiile la Consiliul Județean, pentru adjudecarea traseelor județene. Eu le-am propus transportatorilor un parteneriat împreună cu Consiliul Județean pentru modernizarea transportului. Le-am promis că în maxim două săptămâni vom finaliza oferta pentru stațiile de îmbarcare-debarcare și punctele intermediare. Va trebui să stabilim de unde pleacă și care este punctul intermediar în care pot să oprească transportatorii județeni. Totodată, vom finaliza și culoarele de tranzit pe care le vom propune pentru a fi incluse în traseul lor”, a spus Marius Dangă.

Tot în cadrul acestei întâlniri, transportatorii au ridicat problema existenței la Iași a unui grad ridicat al pirateriei, problemă pe care viceprimarul a preluat-o artificial într-o posibilă dezamorsare, fără a avea pârghiile legale. Transportatorii și-au mai exprimat intenția de a încheia un parteneriat public-privat cu municipalitatea pentru amenajarea stațiilor de îmbarcare și chiar construirea de autogări mici și medii și, de ce nu, chiar a autogării mari a Iașului. „Asociațiile de transportatori vor chiar să se asocieze cu RATP, pentru a oferi cetățenilor care vin în Iași posibilitatea de a circula cu același bilet pe un mijloc de transport din oraș, dar și din mediul rural”, a mai spus Marius Dangă.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community