Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Arhiva de presa - Iasi - 2007

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:45:01    Titlul subiectului: 2007-11-28 147056

http://www.evenimentul.ro/articol/concesionarea-singura-sansa-a-societatilor-de-transport-abandonate-de-primarii.html

"28-11-2007

Concesionarea, singura șansă a societăților de transport abandonate de primării

La o primă vedere ar părea că soluția pentru rentabilizarea transportului în comun este concesionarea, lucru contrazis de situația de la Suceava, unde societatea de transport în comun are ca acționar Consiliul Local și treaba merge bine. Nu același lucru se poate spune despre Iași, unde operatorul a ajuns să fie executat silit din cauza datoriilor adunate și cu concursul administrației locale, care nu a plătit subvențiile.

Transport pe jantă

La Iași, transportul în comun este asigurat de Regia Autonomă de Transport Public (RATP), în asociere cu societatea Unistil. Parcul reunește 150 de tramvaie, 50 de microbuze și 70 de autobuze, cărora li se vor adăuga, pînă la sfîrșitul anului, 50 de autobuze Renault. Ca prim pas și cel mai important în vederea îmbunătățirii calității serviciilor, Primăria Iași a reușit în acest an obținerea unui credit de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, în valoare de 15.000.000 de euro, pentru reabilitarea și modernizarea căii de rulare a tramvaielor.

Prețul unui bilet cu o călătorie este de 1,2 lei, iar un bilet cu două călătorii costă 2 lei. RATP înregistrează datorii de peste 57 milioane lei la bugetul consolidat al statului. Fiscul a început executarea silită a regiei prin scoaterea la vînzare a unui lot de 36 de autobuze și troleibuze. "Nu cred că vom reuși să plătim datoriile către bugetul consolidat al statului decît dacă vor accepta să încheiem un protocol de eșalonare. Regia va ieși din această situație după ce vom avea planul de redresare, care urmează să fie plătit din fonduri nerambursabile", ne-a spus dl Cristi Stoica, directorul tehnic al RATP. Situația financiară dezastruoasă este întreținută de ani buni de municipalitate, care datorează regiei subvenții de peste 40 de milioane de lei.

Maura Anghel, cu sprijinul subredacțiilor ASIS"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 13:59:17    Titlul subiectului: 2007-10-18 147065

http://www.evenimentul.ro/articol/banda-pentru-autobuze-din-nicolina-pina-in-podu-ros.html

"18-10-2007

Bandă pentru autobuze, din Nicolina pînă în Podu Roș

Poliția Rutieră, în colaborare cu Primăria, a amenajat o bandă specială pentru autobuze și maxi-taxi, de la baza Podului Nicolina pînă în Podu Roș. Delimitată cu vopsea portocalie, aceasta are ca scop descongestionarea traficului ușor. "Exista de anul trecut un acord cu Primăria, dar abia acum a fost pus în aplicare, prin realizarea acestei benzi. Am vopsit carosabilul, scriind din loc în loc Bus, pentru ca șoferii să înțeleagă că este vorba de o bandă specială. Această idee ar putea să fie pusă în aplicare și din zona Minerva pînă în Dacia, acolo unde străzile sînt mai largi", ne-a spus inspectorul principal Costel Mîndru, șeful Biroului Siguranța Circulației pentru Mediul Urban. La rîndul lor, șefii RATP s-au plîns de sesizările numeroase primite din partea călătorilor privind modul greoi în care circulă autobuzele și tramvaiele. "S-a discutat realizarea unor benzi de acest fel și pe bdul Independenței și, în general, pe toate bulevardele mari. Aceste benzi sînt necesare, deoarece degeaba avem autobuze, dacă ele nu pot ajunge la timp la călători", ne-a spus dl Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP.

În Minerva, banda ar urma să fie poziționată pe mijlocul străzii, astfel încît să tramvaiele și autobuzele să împartă spațiul. Poliția Rutieră a cerut Primăriei și desființarea tonetelor din Podu Roș, pe motiv că acestea ar strînge autoturismele pe marginea drumului. "La Minerva se parchează în alveolele de autobuz, probleme similare fiind la Piața Nicolina și în zona Țesătura. În vom sancționa pe aceia care parchează ilegal și încurcă circulația", ne-a mai spus dl Mîndru.

În paralel, reprezentanții Primăriei au trecut la ridicarea mașinilor parcate pe locurile destinate staționării mijloacelor de transport în comun din Nicolina și Podu Roș. Mașinile au fost duse în spatele blocurilor, iar conducătorii lor au fost iertați de amenzi. De astăzi însă, situația se va schimba. În plus, și mașinile care vor fi găsite pe strada Vasile Lupu vor fi ridicate și duse în Baza Citadin, posesorii acestora fiind amendați cu 170 de lei și puși la plata costurilor de ridicare și depozitare (între 200 și 300 lei). (C.E., F.L., A.R.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 14:00:27    Titlul subiectului: 2007-08-10 147066

http://www.evenimentul.ro/articol/continua-haosul-din-transportul-in-comun.html

"10-08-2007

Continuă haosul din transportul în comun

Deși șefii municipalității au promis că haosul din transportul în comun va dispărea, acest lucru nu s-a întîmplat, ba chiar va mai trece vreo lună și jumătate pînă cînd se va vedea o schimbare. Odată aplicată decizia conducerii Primăriei referitoare la scoaterea microbuzelor particulare de pe trasee, RATP a concesionat 13 rute de autobuz și microbuz firmei bîrlădene Unistil. Din păcate, aceasta nu a avut suficiente mijloace de transport, așa că a închiriat microbuze de la alți operatori privați. În prezent, 35 de microbuze, care circulă pe traseele Dacia - Centru - Copou, Canta - Gară - Podu Roș - CUG I și Tătărași Sud - Păcurari, sînt inscripționate cu însemnele SC Unistil, însă aparțin altor operatori, iar călătorii sînt nemulțumiți de serviciile prestate. "Într-adevăr, cu șoferii de la aceste microbuze avem probleme: nu dau bilete, nu respectă graficele... Am și reziliat contractele cu unii. Pe de altă parte, pe angajații noștri îi dăm afară dacă îi găsim în neregulă, și din această cauză sînt și nemulțumiți, atît timp cît ceilalți fac ce vor", ne-a spus dl Vasile Pușcașu, patronul SC Unistil.

Din punctul de vedere al reprezentanților RATP, situația nu poate fi schimbată deocamdată. "Abia în septembrie vom primi 10 autobuze din Franța. Atunci vom angaja și șoferi, dar și vatmani. În paralel, vom școlariza și conducători auto pentru obținerea permisului de categoria D", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Tot atunci, SC Unistil va mai cumpăra 4 autobuze scurte. "Indisciplina din transportul în comun va dispărea atunci. Cu autobuzele noastre și ale RATP, vom putea acoperi traseele pe care circulă microbuzele închiriate de la alți operatori", a punctat dl Pușcașu. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 14:09:18    Titlul subiectului: 2007-01-17 147070

http://www.evenimentul.ro/articol/studentii-nemultumiti-de-transportul-in-comun.html

"17-01-2007

Studenții, nemulțumiți de transportul în comun

Așteaptă cîte 30 de minute în stație pentru a ajunge la cursuri și stau ca sardelele în autobuz. Studenții s-au săturat de condițiile care, spun ei, sînt sub orice critică. "Este inadmisibil să așteptăm jumătate de oră în stație pentru a ne urca într-un microbuz aglomerat. Pe traseul Tudor Vladimirescu - Copou există doar două trasee de microbuz și unul de tramvai, care nu fac față solicitărilor. Azi (ieri - n.r.) am trimis o adresă la RATP, prin care am solicitat introducerea a două autobuze 42. Dacă în două săptămîni nu se va lua nici o măsură, vom înainta memorii Primăriei și Consiliului Local", ne-a spus Ionuț Gînju, vicepreședintele Uniunii Naționale a Studenților Români. Studenții susțin că sînt nevoiți să plece cu 40 de minute mai devreme de acasă. "La orele de vîrf se circulă foarte greu, de obicei înaintea începerii cursurilor. Autobuzul 42 se umple pînă la refuz, iar tramvaiele merg mai greu", ne-a mărturisit Violeta Pamparău. Reprezentanții RATP le dau dreptate tinerilor într-un fel. "Și noi am fost studenți, și am vrut multe. Dar, lăsînd gluma la o parte, îi invităm pe reprezentanții studenților la noi, ca să discutăm cu cifrele în față. Vom vedea și cîți studenți au abonamente, și apoi vom decide", ne-a spus dl Cristi Stoica, directorul de investiții al RATP. (M.C., C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 14:09:54    Titlul subiectului: 2007-10-23 147071

http://www.evenimentul.ro/articol/statiile-ratp-se-vor-schimba-la-fata.html

"23-10-2007

Stațiile RATP se vor schimba la față

Reprezentanții Primăriei nu au luat încă o decizie în privința organizării unei licitații pentru desemnarea firmelor care să se ocupe de publicitatea outdoor. Directorul tehnic al Primăriei, dl Mihai Chirica, spune că primarul Gheorghe Nichita ar fi intenționat să rezilieze contractele existente, însă apoi s-a răzgîndit. "Nu putem renunța la publicitatea exterioară, că doar nu sîntem din nu știu ce sectă... Am stabilit că vom lăsa la latitudinea Consiliului Local Municipal, care trebuie să stabilească o dată pentru licitație", ne-a spus dl Chirica. Deocamdată, la ședința CLM de pe 29 octombrie se va dezbate proiectul referitor la prelungirea contractelor existente. "Acum lucrăm la caietul de sarcini pentru licitația care vizează amenajarea stațiilor RATP", a completat dl Chirica. Este vorba de 160 de stații, care vor fi amenajate... frumos, cu panou de afișaj al mijloacelor de transport în comun, loc rezervat pentru automate de bilete (pe care Primăria intenționează să le cumpere chiar din secolul trecut!), și cu băncuțe pe care să stea oamenii în așteptarea unui tramvai sau autobuz. "Și acest caiet de sarcini va trebui aprobat de consilieri, deci licitația va avea loc anul viitor", a încheiat dl Chirica. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 14:10:29    Titlul subiectului: 2007-02-08 147072

http://www.evenimentul.ro/articol/unul-din-sase-angajati-ai-ratp-a-fost-sanctionat-in-2006.html

"08-02-2007

Unul din șase angajați ai RATP a fost sancționat în 2006

Pe tot parcursul anului trecut, șefii RATP au dat 200 de sancțiuni salariaților. Asta înseamnă că un angajat din șase nu și-a făcut treaba cum trebuie. În topul sancționaților, care s-au ales cu atenționare scrisă, avertisment, reducerea salariului sau chiar desfacerea contractului individual de muncă, în funcție de gravitatea faptei sau de avertismentele anterioare, se află șoferii de autobuz, care au "încasat" 72 de sancțiuni. "Un șofer, de exemplu, a fost prins că vindea motorină furată din rezervorul autobuzului. Pe foaia de parcurs trecea mai mulți kilometri și astfel sustrăgea motorina", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Următorii pe listă sînt vatmanii, care au adunat 58 de sancțiuni, cei mai mulți fiind penalizați pentru coliziunile de care s-au făcut vinovați. Nici controlorii nu stau mai bine - 9 dintre ei au ajuns în fața Comisiei de disciplină pentru că nu s-au comportat civilizat cu călătorii ori au părăsit traseele pe care ar fi trebuit să verifice biletele și abonamentele. O casieră și-a pierdut slujba după ce a făcut o gaură de 2.500 de lei în gestiune. "Măsurile luate împotriva celor care nu și-au respectat sarcinile au avut efect. Anul acesta, am sancționat foarte puțini salariați", a completat dl Mihai. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 14:11:16    Titlul subiectului: 2007-03-07 147073

http://www.evenimentul.ro/articol/harta-traseelor-ratp-in-mijloacele-de-transport-in-comun-si-in-statii.html

"07-03-2007

Harta traseelor RATP, în mijloacele de transport în comun și în stații

Reprezentanții RATP lucrează acum la o hartă a traseelor de tramvai, autobuz și microbuz, pe care vor fi însemnate toate stațiile. "Harta este în lucru, dar în curînd va intra în atenția Comisiei de Urbanism", ne-a spus dl Cristi Stoica, directorul adjunct al RATP. Odată ce va avea avizul comisiei, documentul va fi afișat atît în tramvaie, autobuze și microbuze, cît și în stațiile de tramvai cu acoperiș. Hărțile vor fi puse și în refugiile pietonale care vor fi amenajate. "În bugetul local avem fonduri pentru amenajarea refugiilor. Însă nu putem spune cînd vor începe lucrările, deoarece am aflat că prefectul Nicușor Păduraru vrea să atace în contencios administrativ hotărîrea Consiliului Local referitoare la bugetul Iașului. Dacă într-adevăr va face asta, va bloca toate proiectele municipalității, și inclusiv pe cele ale regiei, pentru cel puțin trei luni", a completat dl Stoica. Reamintim că, în urmă cu două zile, prefectul a anunțat că va ataca în contencios respectiva hotărîre. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 14:12:02    Titlul subiectului: 2007-04-14 147074

http://www.evenimentul.ro/articol/italia-si-spania-au-lasat-ratp-fara-angajati.html

"14-04-2007

Italia și Spania au lăsat RATP fără angajați

Șefii RATP au constatat că foarte mulți angajați și-au dat demisia și au plecat fie la firme de transport, fie la muncă în Italia sau Spania. De aceea, au decis să scoată la concurs aproximativ 20 de posturi de șoferi de autobuz, sudori și agenți de prestări servicii. Concursurile vor avea loc în această lună. În același timp, în cadrul regiei au loc și cursuri de policalificare a unor muncitori. "Trebuie să-i școlim, să investim bani în formarea lor profesională, pentru că unii dintre ei, de exemplu lăcătușii, trebuie să aibă și cunoștințe de sudură", a motivat dl Maricel Ghercă, directorul RATP. În același timp însă, conducerea regiei vrea ca numărul evenimentelor nedorite să scadă cît mai mult cu putință. De aceea, vatmanii și șoferii participă periodic la cursuri și examinări. "În cadrul acestor ședințe le arătăm filmele făcute cu ocazia unor coliziuni sau deraieri, ca să știe cum să se comporte în situații deosebite. Scopul nostru este ca vatmanii și șoferii să fie cît mai bine pregătiți", a completat dl Ghercă. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 14:26:29    Titlul subiectului: 2007-01-30 147088

http://www.evenimentul.ro/articol/ratp-va-cistiga-176000-de-euro-din-servicii-de-publicitate.html

"30-01-2007

Iași
RATP va cîștiga 176.000 de euro din servicii de publicitate

Deși putea să cîștige foarte mulți bani din închirierea spațiilor de pe autobuze, tramvaie și microbuze, RATP nu s-a complicat prea mult, preferînd să încheie contracte de publicitate în barter. Situația nu va rămîne însă așa: de la 1 februarie, pe 40 de autobuze MAZ, 80 de tramvaie, 40 de microbuze, precum și pe 2.000 de stîlpi vor fi reclame ale diverselor firme, pentru care regia va primi 16.000 de euro. "Zilele acestea încheiem contractele cu două firme de publicitate, care vor plăti cîte 8.000 de euro. Reclamele care se văd acum pe unele autobuze sînt pentru firme de asigurări ori pentru Bosch, care ne dă scule și echipamente", ne-a spus dl Maricel Ghercă, directorul RATP. În felul acesta, pe tot anul 2007, RATP va cîștiga 176.000 de euro, bani cu care s-ar putea cumpăra, de exemplu, un autobuz nou. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 14:32:03    Titlul subiectului: 2007-07-19 147091

http://www.evenimentul.ro/articol/mai-multi-controlori-in-autobuzele-unistil.html

"19-07-2007

Mai mulți controlori în autobuzele Unistil

Nu numai șoferii și vatmanii RATP obișnuiesc să-și rotunjească veniturile prin vînzarea de bilete gata compostate, ci și colegii lor de la SC Unistil, care a concesionat cîteva trasee de autobuz de la RATP. Dacă șefii RATP au înființat o linie telefonică gratuită la care asemenea nereguli pot fi sesizate, patronul Unistil, dl Vasile Pușcașu, are alte idei. "Am decis suplimentarea numărului de controlori, iar în toamnă vom cumpăra și vom instala în autobuze sisteme de supraveghere video", ne-a spus dl Pușcașu. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 14:32:47    Titlul subiectului: 2007-06-16 147092

http://www.evenimentul.ro/articol/oferii-de-la-ratp-si-au-ales-liderul-de-sindicat.html

"16-06-2007

Șoferii de la RATP și-au ales liderul de sindicat

O dată la patru ani, șoferii de autobuz și microbuz de la RATP participă la alegerile pentru desemnarea președintelui Sindicatului "Solidaritatea". S-a înscris în cursă Adrian Nedelcu, liderul de sindicat, care a avut însă și un contracandidat. Din cei 254 de șoferi prezenți, 237 (93 la sută) au votat pentru dl Nedelcu, care mai este și șef al Secției 1 de autobuze din cadrul regiei, dar și consilier local PSD. Dl Nedelcu s-a declarat satisfăcut pe deplin de rezultat. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 14:34:56    Titlul subiectului: 2007-04-02 147095

http://www.evenimentul.ro/articol/mai-putine-mijloace-de-transport-in-comun.html

"02-04-2007

Mai puține mijloace de transport în comun

În perioada 9-15 aprilie, numărul mijloacelor de transport în comun va fi redus cu 20 la sută. Asta nu înseamnă însă că ieșenii vor aștepta în stații mai mult de 10 minute sosirea unui tramvai sau autobuz. "Practic, vor fi retrase acele mijloace de transport care circulă suplimentar la orele de vîrf", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Programul regiei va reveni la normal pe 15 aprilie. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 14:36:01    Titlul subiectului: 2007-05-25 147096

http://tramclub.org/posting.php?mode=reply&t=14551

"25-05-2007

Le-a arătat că el are puterea!

Ieri, pe șoseaua Iași - Tomești, a avut loc o coliziune între trei vehicule. Camionul BT-03-MSI, care transporta bușteni, se îndrepta spre Iași. În Tomești se pare că a rămas fără frîne și a intrat în autobuzul IS-05-UGA, care circula pe traseul 29 (Podu Roș - Tomești) și era oprit în stație. Impactul a fost foarte puternic, și noroc că puținii călători din autobuz au văzut cum vine camionul și au coborît repede. Numai că ricoșeul a fost puternic, iar autobuzul (care aparține SC Unistil) a lovit un alt vehicul tot de-al SC Unistil, care venea dinspre Iași. Cel mai avariat a fost autobuzul care era oprit în stație, dar nu a scăpat ușor nici camionul. Martorii au povestit că impactul a fost destul de puternic, lucru dovedit de cîteva geamuri sparte și partea din spate șifonată a autobuzului. Celălalt autobuz a fost mai puțin avariat. Inventivi, cîțiva angajați de la SC Unistil au încercat să îndrepte tabla autobuzului, legînd un cablu de vehicul și de partea din spate a unui microbuz. Numai că isteții ieșeni nu au gîndit prea mult, pentru că microbuzul a rămas fără bara și treapta din spate atunci cînd șoferul a călcat mai adînc pe accelerație, sperînd ca acel cablu să netezească tabla șifonată! Șoferul camionului și al autobuzului Unistil au fost duși la Poliție pentru declarații. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 14:36:51    Titlul subiectului: 2007-02-14 147098

http://www.evenimentul.ro/articol/sistemul-gps-la-autobuze-da-roade.html

"14-02-2007

Sistemul GPS la autobuze dă roade

Inițiativa șefilor RATP de a instala sisteme de urmărire prin satelit a autobuzelor dă roade. De trei săptămîni, de cînd a fost pus în funcțiune, șoferii celor 10 autobuze MAZ care circulă pe traseul 30 (Canta - Bucium) sînt mult mai disciplinați, iar vehiculele sosesc în stații mai repede. Deocamdată, cu sprijinul unei firme, regia a montat un panou de afișaj în stația din fața McDonald's. În autobuz este un monitor cu ajutorul căruia șoferul poate anunța dispeceratul despre neplăcerile întîlnite în trafic sau chiar despre eventualele întîrzieri față de grafic. La rîndul său, panoul din stație afișează pe lîngă ziuă, oră și traseu, și minutele de așteptare pînă la sosirea unui autobuz. "Sistemul este în teste și îl vom mai ține pînă cînd vom aduna date pe care să le prezentăm șefilor din Primărie. Trebuie să arătăm că sistemul este viabil și că merită extins", ne-a spus dl Cristian Stoica, directorul de investiții al RATP. De altfel, regiei i-au fost alocați anul acesta 200.000 de lei de la bugetul local pentru demararea procedurilor necesare organizării unei licitații. "Efectuarea probelor nu ne costă nici un ban, dar extinderea sistemului în tot orașul, în stațiile mai aglomerate, necesită o licitație", a completat dl Stoica. El spune că, în maxim doi ani, stațiile mai importante, pe unde trec și mai multe mijloace de transport în comun, vor avea sisteme de afișaj electronic. (C.N.) "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 14:37:59    Titlul subiectului: 2007-04-17 147100

http://www.evenimentul.ro/articol/accident-in-lant-pe-podul-nicolina.html

"17-04-2007

Accident în lanț pe podul Nicolina

Ieri dimineață, la ora 8,10, în condițiile unui trafic intens în zona CUG - Nicolina, un autobuz MAZ a intrat într-un taxi Matiz, care, la rîndul său, a lovit alte două mașini. Coliziunea în lanț a provocat pagube importante, iar pasagerul din taxi a fost grav rănit.

Autobuzul MAZ, care circula pe traseul 41, mergea spre semaforul din intersecția șoselei Nicolina cu aleea Rozelor, într-o coloană lungă de mașini. Șoferul Dan Livadaru nu a respectat distanța corespunzătoare între mașini și a intrat puternic în taxiul IS-17-PAO, pe a cărui banchetă din spate era Maria G. (46 de ani). Aceasta a fost grav rănită. Alți cîțiva călători din autobuz au fost răniți ușor. Ei au fost transportați la Spitalul de Urgențe. "Pacienta (pasagera din taxi - n.r.) a fost internată cu plagă tăiată la față, contuzie la nivelul feței și al mîini drepte. La Clinica de Chirurgie Plastică i s-a saturat plaga", ne-a spus dr. Tudor Ciuhodaru, purtătorul de cuvînt al Spitalului de Urgențe.
Coliziunea nu s-a oprit la doar două vehicule: Matizul a ricoșat în Audi A 6 IS-85-CMM care, la rîndul său, a lovit Opelul Corsa B-1018. Polițiștii rutieri au stabilit că vinovat de accident se face șoferul autobuzului, căruia i s-a suspendat și permisul. "Dacă pasagerul din taxi va face plîngere, șoferul nostru se va alege și cu dosar penal pentru vătămare corporală. S-a făcut o comisie și la nivelul regiei, care va ancheta evenimentul rutier. Acesta este primul accident mai mare în care a fost implicat un autobuz MAZ. Au mai fost cîteva coliziuni care nu s-au soldat cu prea multe pagube", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. "Cauzele accidentului sînt neatenția șoferului autobuzului și neadaptarea distanței între mașini la deplasarea în coloană. Toate cele patru mașini au fost avariate, valoarea prejudiciului fiind de aproximativ 10.000 de lei", ne-a spus Niculae Miron, purtătorul de cuvînt al IJP. (C.N., D.L., C.M.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 14:40:25    Titlul subiectului: 2007-07-27 147102

http://www.evenimentul.ro/articol/i-mai-putine-mijloace-de-transport-in-comun-pe-strazile-iasului.html

"27-07-2007

Și mai puține mijloace de transport în comun pe străzile Iașului

După ce că oamenii stau destul în stații pentru a urca într-un tramvai sau autobuz, conducerea RATP intenționează să reducă și mai mult numărul mijloacelor de transport în comun. Practic, de mîine, pe aproape toate traseele vor fi cu două-patru tramvaie sau autobuze mai puțin. "Reducem numărul vehiculelor pentru că nu sînt călători, iar în al doilea rînd deoarece am ajuns în situația în care nu prea mai avem șoferi și vatmani. Unii și-au găsit locuri de muncă mai bine plătite, la firme care fac transport internațional, dar sînt destui care s-au îmbolnăvit din cauza caniculei din ultimele zile și sînt în concedii medicale", ne-a spus dl Maricel Ghercă, directorul RATP. Totuși, regia va angaja atît șoferi, cît și vatmani, și va organiza și cursuri pentru categoriile D (șoferi de autobuz) și H (tramvai). "Avem nevoie de vreo 7-8 șoferi și 10 vatmani. În schimbul școlarizării gratuite, ei trebuie să încheie contract cu regia pentru cel puțin 5 ani, altfel fiind nevoiți să achite contravaloarea școlarizării. În cazul vatmanilor, aceasta este de aproximativ 800 de lei", a completat dl Ghercă. (C.N.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 14:41:15    Titlul subiectului: 2007-10-12 147104

http://www.evenimentul.ro/articol/ratp-va-da-bani-pentru-inmormintarea-batrinei-calcate-de-autobuz.html

"12-10-2007

RATP va da bani pentru înmormîntarea bătrînei călcate de autobuz

Conducerea RATP va ajuta familia bătrînei de 86 de ani care a fost accidentată de un autobuz. Elena Ciubotaru a murit la spital, după ce a ajuns sub roțile unui Maz de pe ruta 28, în stația de la podul Nicolina. Ea a vrut să coboare, însă a fost prinsă între uși... Polițiștii i-au întocmit dosar penal pentru ucidere din culpă șoferului Cătălin Romilă (36 de ani). "Șoferul este la noi de doar două luni, dar avea experiență, deoarece a lucrat în transport internațional. Vom încerca să-l ajutăm și pe el, deoarece este tînăr și are nevoie de sprijinul nostru. De asemenea, vom asigura tot ce este necesar pentru înmormîntarea bătrînei. Avem în acest sens și o asigurare pentru călători, de 250 de euro", ne-a spus dl Maricel Ghercă, directorul RATP. (C.E., A.R.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mar 02 Aug 2011 14:44:31    Titlul subiectului: 2007-09-12 147106

http://www.evenimentul.ro/articol/calcat-pe-picior-de-autobuz.html

"12-09-2007

Călcat pe picior de autobuz

Ieri, pe la ora 7,40, în zona CUG, un autobuz MAZ de pe traseul 43 a accidentat ușor un tînăr. "Se pare că omul a vrut să urce în autobuz după ce acesta plecase din stație. A bătut în ușa vehiculului, dar șoferul nu a oprit. Tînărul nu s-a ferit și a fost călcat pe picior", ne-a spus Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. (A.R.)
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community