Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Arhiva de presa - Iasi - 2010
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 12:48:49    Titlul subiectului: 2010-03-16 147231

http://www.evenimentul.ro/articol/marea-jupuiala.html

"16-03-2010

Transportul în comun se va scumpi dramatic
Marea jupuială

Rentabilitate pe spinarea ieșenilor. Așa s-ar putea traduce intenția conducerii Regiei Autonome de Transport Public de a majora prețul biletelor astfel încât costurile să poată fi acoperite. La prima vedere, măsura pare una îndreptățită, atât timp cât, de la 1 ianuarie 2008, dată la care au intrat în vigoare tarifele actuale, au crescut prețurile la combustibili și energie

„Ordinul 272/2007 emis de Administrația Financiară prevede ca tarifele pentru serviciile de utilitate publică, deci inclusiv transportul public, să fie ajustate periodic cu indicele de creștere a prețului de consum. Tarifele actuale au fost puse în practică de la 1 ianuarie 2008, prin HCL 249/2007, având la bază o fundamentare făcută pentru perioada ianuarie - martie 2007. La acel moment însă, salariul minim pe economie era de 390 lei, crescând la 500 în 2008 și la 600 în prezent. Între timp, energia electrică s-a scumpit cu 35 la sută, cea termică, cu 31 la sută, prețul motorinei a crescut cu 29 la sută, iar al serviciului de apă și canalizare, cu 42 la sută. Evident, aceste creșteri influențează costurile de transport, indicele de majorare fiind de 119 la sută”, explică Adrian Mihai purtătorul de cuvânt al RATP, precizând: „Acestea sunt motivele pentru care RATP va solicita consilierilor locali aprobarea majorării tarifelor, de la 1,5 lei la 1,8 lei pentru o călătorie, respectiv de la 2,5 lei la 3,4 lei - biletele cu două călătorii și de la 12 lei la 15 lei - setul de 10 bilete”.

Dacă propunerea șefilor RATP va primi girul consilierilor locali, Iașul va deveni unul dintre cele mai scumpe orașe în ceea ce privește prețul biletelor de transport în comun. Potrivit site-ului http://bilete.tramclub.org, în acest moment există șapte localități unde valoarea unui bilet de călătorie depășește 1,5 lei. Este vorba de Baia Mare și Timișoara, unde cetățenii achită 1,6 lei pentru o călătorie, Bacău și Pitești, unde un bilet costă 1,7 lei, Cluj – 1,75 lei/călătorie, Satu Mare - 1,8 lei/călătorie, „campion” fiind municipiul Râmnicu Vâlcea, cu 2 lei/călătorie.

Ieșenii sunt revoltați

Evident, vestea nu are cum să-i bucure pe ieșeni, mai ales într-o perioadă în care criza își face resimțite efectele în tot sectorul utilităților publice. Unii susțin că măsurile pentru reducerea pierderilor regiei ar trebui să îmbrace o altă formă, nu prin majorarea tarifelor. „Eu aș propune să nu se mai acorde atâtea gratuități. Urcați în tramvai și veți vedea că mai mult de jumătate sunt pensionari. Unii merg o stație. Nu spun să li se ia dreptul de a călători gratis. Eu am un salariu 900, practic, cât o pensie, însă trebuie să-mi plătesc transportul la serviciu“, ne-a declarat Octavian Dumitrescu, angajat al unei firme private.

Alții cred că la RATP managementul este ineficient. „Recunosc că nu dețin date exacte, însă privită din exterior, regia pare a avea prea mult personal. Mă uit la muncitorii care repară șinele: unul sudează și trei privesc. Probabil că la fel stau lucrurile și prin birourile RATP“, crede Nicolae S., profesor.

În fine, un alt ieșean susține că la ce condiții oferă regia călătorilor, biletele ar trebui ieftinite, nu scumpite. „La orele de vârf, aștepți jumătate de oră un autobuz în care nu te poți sui din cauza aglomerației. În restul zilei, avem parte de mijloace de transport insalubre, conduse de șoferi cu un limbaj agresiv, ticsite de cerșetori“, ne-a spus Cezar Pricop, contabil.

Decizia aparține consilierilor

De cealaltă parte, reprezentanții regiei susțin că este vorba doar de o propunere, decizia urmând a fi luată de aleșii locali. „Funcție de fondurile proprii, fiecare municipalitate stabilește dacă tariful propus poate fi suportat de populație. Vorbim aici de două posibilități: ori este acceptat un tarif mai mic și se acoperă diferența prin subvenții, ori este aprobat noul preț“, a precizat dl Mihai.

La nivelul consilierilor locali, propunerea RATP a fost primită cu inima strânsă. Viceprimarul Gabriel Grigore susține că îi este greu să voteze o astfel de majorare, susținând că șefii RATP ar fi trebuit să caute alte căi pentru reducerea pierderilor. „Personal, nu cred că găurile celor de la RATP trebuie acoperite prin majorarea prețului la biletele. Dacă-mi amintesc bine, a mai fost o majorare, în 2008, la abonamente“, a spus dl Grigore.

Într-adevăr, în ultimii zece ani, prețul biletului cu două călătorii a crescut de șapte ori, de la 50 de bani, în 2000, la 3,5 lei în 2010, fără ca acest lucru să se regăsească în îmbunătățirea condițiilor oferite călătorilor. „S-ar putea ca la RATP să existe o problemă. Mă refer la achiziția de motorină, existând temeri că s-au cumpărat combustibili la prețuri mai mari comparativ cu cele de la pompă. Vom vedea ce explicații ne vor da cei de la RATP“, a mai spus viceprimarul.

Vor crește cererile la abonamente

În eventualitatea în care consilierii locali vor accepta majorarea propusă de RATP, este de așteptat o „migrare” a ieșenilor spre zona abonamentelor. În ciuda faptului că și aici prețurile sunt superioare mediei pe țară, exemplul cel mai sugestiv fiind cel al abonamentului pe o linie (60 lei la RATP, față de 46 lei la nivel național), călătoria pe bază de abonament va deveni mai convenabilă comparativ cu cea axată pe folosirea setului de 10 bilete, cel mai puțin costisitor „produs” al RATP. Un calcul extrem de simplu indică faptul că un salariat nevoit să facă minim două călătorii într-o zi, va consuma un set în cinci zile lucrătoare. Într-o lună, efortul financiar este de 60 lei, însă urcă în situația în care respectivul ieșean călătorește și în week-end sau face mai mult de două drumuri pe zi. „Estimăm că în prima lună după o eventuală majorare a biletelor, încasările regiei vor scădea. Vor crește, însă, vânzările la abonamente“, crede dl Mihai.

Privații reacționează

Și al doilea operator de transport al Iașului va majora tarifele, aceasta întrucât este obligat prin contract să țină pasul cu RATP. Noutatea ar putea-o reprezenta însă biletele cu două călătorii, inexistente în acest moment. „Dacă proiectul trece, Unistil va practica aceleași tarife. Pentru noi nu este nici o problemă în a pune la dispoziția ieșenilor biletele cu două călătorii“, ne-a declarat Vasile Pușcașu, patronul Unistil.

Cât privește statutul de „cel mai scump transport public“, dl Pușcașu crede că este mai dificil să practici această activitate în Iași decât în altă parte. „La Bârlad, un bilet costă 1,3 lei. Totuși, cheltuielile sunt altele, pentru că vorbim de mijloace de transport mai puține și de distanțe mai scurte. La Iași, costurile unui operator sunt cu minimum 30 la sută mai mari față de alt oraș, întrucât și condițiile de transport sunt altele din cauza reliefului și a poziționării urbei“, a declarat patronul Unistil.

Bătăi cu pirații

În municipiul Botoșani se circulă doar cu tramvaiul pe două trasee și cu microbuzele pe altele cinci. Autobuzele sunt la dispoziția călătorilor doar pe rute exterioare, o călătorie până la Dorohoi costând, de exemplu, 4 lei. Nu același preț îl practică și cei cu microbuze sau autoturisme de tip taxi pe aceleași rute. Mulți dintre aceștia, nu posedă însă licență de transport. Aceste și este mărul discordiei, faptul generând certuri interminabile, încheiate nu o dată chiar cu bătăi între șoferii de autobuz și „pirați”. „Ne-am văzut în situația de a rămâne fără călători din cauza acestor transportatori ilegali, care pe lângă faptul că nu plătesc contribuțiile la stat, sunt și foarte agresivi. Am hotărât să suplimentăm cursele, chiar dacă firma are profit zero. Dorim astfel să civilizăm și să securizăm transportul. Am înaintat solicitări în vederea aprobării unei stații intermediare în zona respectivă și vom sesiza Prefectura, Consiliul Județean și Garda Financiară despre cum stau lucrurile la Dorohoi”, a declarat Cătălin Apetrei, administratorul unei firme de transport. Violența „piraților” a intrat de nenumărate ori în vizorul polițiștilor, după ce altercațiile pentru clienți s-au terminat cu adevărate lupte de stradă. În urmă cu câteva luni, un șofer s-a ales cu trei dinți sparți, după ce a fost lovit cu o cărămidă de un coleg de breaslă, iar zilele trecute un alt taximetrist a suferit traumatisme în timpul unei bătăi pentru clienți.

La nivel local, tramvaiul a pierdut din teren după ce s-a introdus transportul de tip maxi taxi, care s-a îmbunătățit de la an la an. Parcurile auto au fost înnoite, iar măsurile luate de Consiliul Local Botoșani a dus la instituirea unui transport decent cu maxi taxi. Mai mulți botoșăneni s-au plâns de aglomerația din tramvaiele de pe traseul 102. „Dimineața stăm ca sardelele în tramvai. La un moment dat, nici nu se mai puteau închide ușile și a coborât vatmanul să rezolve problema. Erau elevi, pensionari, dar și persoane care mergeau la muncă. Pe Sucevei nici măcar nu a oprit tramvaiul că nu mai era loc”, a declarat revoltat un botoșănean. Victor Ivănescu, directorul Eltrans, recunoaște că la orele de vârf tramvaiele sunt aglomerate: „Ne-ar bucura să fie aglomerate tot timpul. Dacă vom constata că în decurs de o lună crește fluxul de călători, vom lua în calcul suplimentarea numărului de tramvaie de pe fiecare traseu”.

Parcul SC Transurb SA Vaslui, unitate care asigură transportul călătorilor, este învechit. Excepție fac cele șase autobuze achiziționate în urmă cu patru ani. La fel și cele patru microbuze. Călătorii care au norocul să urce în mașinile noi sunt mulțumiți, dar cei care prind autobuze și de peste 20 de ani vechime nu au deloc cuvinte de laudă față de această unitate. Conducătorii Transurb spun că și-ar dori să poată achiziționa mașini noi, dar prețurile sunt destul de piperate. Așa că, măcar până va trece criza, se vor descurca cu ce au. Încasările nu sunt extraordinare, dar nici societatea nu merge în pierdere. Prețul unui bilet de călătorie în interiorul municipiului și în suburbii este de 1,5 lei. Printre cei care merg cu autobuzul se numără și peste 800 de pensionari și veterani de război, care au gratuitate.

TPL Suceava lucrează în pierdere

Dacă anul trecut societatea de transport public local a Primăriei Suceava a înregistrat profit de peste 200.000 de lei, anul acesta conducerea TPL a anunțat că se așteaptă să iasă în pierdere. Potrivit declarațiilor directorului TPL Darie Romaniuc, de vină ar fi scumpirea carburanților și creșterea numărului de șomeri. „Ne afectează și pe noi criza economică. S-a scumpit motorina. Se închid societăți comerciale, iar oamenii nu mai merg la serviciu”, ne-a declarat Darie Romaniuc. Referitor la starea mijloacelor de transport local, călătorii sunt de părere că „se poate și mai rău”. „Acum circulăm bine. Când se înregistrau temperaturi de minus 26 de grade Celsius, autobuzele păreau niște congelatoare. Geamurile înghețaseră și pe exterior, dar și pe interior”, ne-a spus Miruna Panciuc, elevă în clasa a XII-a.

Pirateria auto reprezintă de mulți ani o afacere profitabilă pentru cei care calcă legea și viața unor oameni în picioare, dar și o condamnare la moarte pentru firmele de transport local, care se zbat să supraviețuiască, în condițiile în care abia își pot acoperi uneori consumul de motorină din încasări.

Tudor Damaschin, cu sprijinul ASIS

* * *
Oficialii RATP promit că mijloacele de transport vor veni la timp

Atât timp cât majorarea va aduce RATP un profit lunar de 800.000 lei, este posibil să asistăm la o schimbare. „Admitem că încă există lacune, însă tocmai ăsta este și scopul nostru, de a le elimina. Vreau să vă spun că una dintre ele, mă refer la proasta dispecerizare a unităților de transport, va dispărea după implementarea sistemului GPS, care se va produce cât de curând”, a spus Adrian Mihai.

* * *
34.220 reprezintă media călătorilor transportați gratuit de RATP. 24.500 sunt pensionari, 2.379 veterani de război și văduve ale acestora, 15 sunt eroi ai Revoluției, 6.360 sunt persoane cu dizabilități, iar 966 sunt deținuți politici

* * *
Legea pirateriei

Administrațiile locale din Moldova sunt hotărâte să facă ordine în transportul în comun. Primii vizați sunt transportatorii privați în regim maxi-taxi care fac concurență neloială firmelor municipalităților. La rândul lor, firmele de transport de persoane au cerut ajutorul autorităților pentru stoparea pirateriei, din cauza căreia pierd anual sume importante de bani."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 12:59:00    Titlul subiectului: 2010-12-03 147237

http://www.evenimentul.ro/articol/trafic-infernal-din-cauza-zapezii.html

"03-12-2010

Trafic infernal din cauza zăpezii

Patru tramvaie au circulat toată noapte pentru a preveni înghețarea șinelor

Și reprezentanții RATP au fost nevoiți să intervină astfel încât efectele ninsorii să afecteze cât mai puțin transportul public. Echipele regiei au acționat cu precădere în zona macazurilor și a capetelor de linie, pentru a preveni blocarea căii de rulare a tramvaielor. Au fost utilizate o basculantă, două mașini cu scări mecanice, o macara deservită de 16 muncitori, fiind împrăștiată aproximativ o tonă de material antiderapant. „La nivelul regiei s-a luat decizia de a trimite patru tramvaie pe trasee în noaptea de 1 spre 2 decembrie. Rolul lor a fost de preveni înghețarea șinelor și de a menține funcțională rețeaua de fir-contact”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Din păcate, pe unele trasee, traficul mijloacelor de transport a fost perturbat. S-au înregistrat întârzieri de până la 20 de minute, în special pe traseele de autobuz. Traseele cele mai afectate au fost 41 și 28. „Azi dimineață (n.r. – ieri), coada de autoturisme formată la intrarea în pasajul din apropierea Spitalului de Recuperare se întindea până la Gara Nicolina. Ce grafic să mai respecți în astfel de condiții?”, a mai spus oficialul RATP.

Probleme s-au semnalat și în transportul electric. În zona Podu de Piatră, spre exemplu, vatmanii erau nevoiți să coboare înarmați cu o rangă și să degajeze zăpada acumulată în cutia macazului, înainte de a-l acționa manual. „Din cauza faptului că autoturismele circulă pe linia de tramvai, amestecul de zăpadă și pământ ajunge în interiorul macazului. Rezistența acestuia nu reușește să topească în întregime acest amestec, motiv pentru care este nevoie de o degajare manuală din partea personalului RATP”, a mai spus dl Mihai."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:00:14    Titlul subiectului: 2010-06-09 147238

http://www.evenimentul.ro/articol/cu-van-hool-la-parchet.html

"09-06-2010

Iași * RATP este urmărită de coșmarul autobuzelor „galbene”
Cu Van Hool la Parchet!

Demarat în urmă cu o lună la sugestia unor foști și actuali lideri de sindicat, controlul întreprins la RATP de inspectorii Direcției Generale a Finanțelor Publice Iași s-a soldat cu un raport înaintat Parchetului de pe lângă Judecătoria Iași. În opinia reprezentanților Serviciului Control Financiar, modul în care s-a derulat contractul dintre regia ieșeană și firma Shans Tour Ltd. (Bulgaria), referitor la închirierea și ulterior achiziția a 20 de autobuze marca Van Hool, ar putea întruni elementele constitutive ale unei infracțiuni

Povestea autobuzelor bulgărești a început în mai 2009, când reprezentanții compartimentului investiții din cadrul RATP au întocmit o notă justificativă referitoare la necesitatea aducerii unor autobuze care să înlocuiască tramvaiele retrase în depou din cauza demarării în tot orașul a lucrărilor de reabilitare ale căii de rulare. „Este necesară înlocuirea tramvaielor cu autobuze și microbuze pentru asigurarea unui transport de calitate”, se arată în respectiva notă, unde, de asemenea, apare și o valoare estimativă a investiției: 399.000 lei (95.000 euro). În urma demarării procedurii de achiziție, RATP a încheiat un contract cu Shans Tour Ltd. (Bulgaria), unicul ofertant. Potrivit înțelegerii perfectate inițial pentru o perioadă de șase luni, RATP urma să achite firmei din Bulgaria 108.000 euro cu tot cu TVA pentru închirierea a 20 de autobuze. Ulterior, în decembrie 2009, este semnat un act adițional prin care durata închirierii se prelungește cu trei luni, pentru aceasta RATP trebuind să mai achite celor de la Shans Tour alți 36.000 euro. „Așa cum reiese din cele prezentate, în urma câștigării licitației, Shans Tour trebuia să închirieze RATP un număr de 20 de autobuze la o valoare a chiriei de 144.000 euro pentru o perioadă de nouă luni, Autobuzele trebuiau puse la dispoziția RATP cu toate documentele necesare circulației pe drumurile publice, însă prin contractul de închiriere nu s-a stabilit o valoare care să fie plătită pentru aceste documente și nici printr-un alt contract. În urma verificărilor s-a constat că RATP a înregistrat în contabilitate facturi în valoare de 183.600 euro, mai mult decât s-a prevăzut prin contractul completat cu actul adițional amintit”, susțin inspectorii fiscali.

Un alt element care creează suspiciuni asupra corectitudinii afacerii este, în opinia acelorași inspectori, modul în care RATP a efectuat plata serviciilor de închiriere. „Plata trebuia să se facă la data preluării autobuzelor. Preluarea s-a realizat în data de 12.06.2009, iar RATP a efectuat plata în data de 03.06.2009 în baza unor facturi proforme emise de societatea bulgară înscrise în datele de 02.06.2009, respectiv 04.06.2009”, se arată în raport.

În fine, inspectorii Fiscului mai susțin că deși locul predării-primirii autobuzelor era localitatea Tsarevo, procesele verbale încheiate între părți la data de 12.06.2009 indică drept loc de predare localitatea Burgas. În urma verificărilor s-a constat că, de fapt, autobuzele au fost preluate din Olanda, pe o cheltuială a RATP de 63.394 lei.

Directorul RATP se apără

De partea cealaltă, directorul RATP susține că, din punctul său de vedere, regia nu fost prejudiciată. „În contractul de închiriere nu au putut fi prinse cheltuielile privind înmatricularea, inspecția tehnică sau răspunderea civilă. Din acest motiv au fost acceptate facturi care depășesc valoarea contractului și a actului adițional de prelungire a perioadei de închiriere. În suma finală se regăsesc și costurile transportului autobuzelor, care s-a efectuat cu salariații regiei pentru a se angaja cheltuieli mai mici. În ceea ce privește semnarea contractului, aceasta s-a realizat în data de 02.06.2009, atunci când societatea Shans Tour a fost invitată la sediul regiei. Plata în avans se consideră a fi legală având ca document contractual formularul de ofertă care la punctul 4 prevede: «până la încheierea și semnarea contractului de achiziție publică, această ofertă, împreună cu comunicarea transmisă de dumneavoastră, prin care oferta noastră este stabilită câștigătoare, vor constitui un contract angajat între noi». Mai mult, plata s-a realizat cu anticipație deoarece autobuzele nu puteau fi ridicate din Olanda decât după plata costului contractului”, susține Maricel Ghercă.

Cât privește locul predării autobuzelor, directorul RATP a precizat că au fost analizate mai multe variante de înmatriculare, în final optându-se pentru Bulgaria, aceasta fiind soluția cea mai avantajoasă. „Înmatricularea autobuzelor s-a realizat în Burgas deoarece acolo s-a eliberat cartea de identitate a autovehiculului, Burgas fiind centru zonal pentru înmatriculări de autovehicule”, a spus directorul RATP.

Autobuzele Van Hool, aducătoare de necazuri

Pe 26 martie 2010, cele 20 autobuze au fost retrase din circulație, deoarece la un control în trafic polițiștii au constatat că acestea nu dețin copia conformă a licenței de transport, motiv pentru care au întocmit procese verbale pentru trei dintre autobuzele verificate, în valoare de 15.000 lei/autobuz.

RATP a depus plângere împotriva celor trei procese verbale, iar în prezent se așteaptă soluționarea acestora de către instanță.

Tudor Damaschin

„Din punctul meu de vedere nu am făcut decât să diminuez costurile regiei. Vom demonstra asta în instanță” - Maricel Ghercă, directorul RATP

* * *
Acuzațiile aduse RATP

* a efectuat plata autobuzelor înainte să le primească

* a înregistrat facturi emise de firma din Bulgaria în valoare mai mare decât cea stabilită prin contract și prin actul adițional

* a schimbat locul stabilit pentru predarea autobuzelor, rezultând cheltuieli suplimentare"



1-40886-2-270-400-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.41 kb
 Vizualizat:  de 13224 ori

1-40886-2-270-400-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:02:05    Titlul subiectului: 2010-01-20 147240

http://www.evenimentul.ro/articol/teroarea-alba.html

"20-01-2010

Un autobuz RATP a intrat într-un stâlp

Ziua de ieri nu a fost lipsită de incidente. În jurul orei 10.30, un autobuz care cobora Copoul a derapat și a intrat într-un stâlp. „Incidentul a avut loc la intersecția din dreptul SC ApaVital. Șoferul de pe MAZ-ul cu numărul 29, care circula pe traseul 41, a intrat într-un stâlp după ce un autoturism i-a tăiat calea. Autobuzul a suferit avarii însemnate, costul pagubelor urmând a fi suportate de angajatul nostru dacă nu nu se găsesc martori care să confirme faptul că autoturismul nu a acordat prioritate șoferului de pe MAZ”, a precizat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt de la RATP Iași.

Maura Anghel, cu sprijinul corespondenților ASIS"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:03:44    Titlul subiectului: 2010-06-30 147241

http://www.evenimentul.ro/articol/liber-la-inghesuiala.html

"30-06-2010

Liber la înghesuială

Începând de mâine se întrerupe circulația tramvaielor în centrul orașului
Liber la înghesuială

Scenariul anului trecut, când cetățenii unui oraș întreg au fost transportați doar cu autobuze și microbuze, se va repeta și anul acesta. Reprezentanții RATP au anunțat că pe 1 iulie vor începe lucrările de modernizare a căii de rulare din zona Târgu Cucu – Cinci Drumuri, ceea ce va determina suspendarea unor trasee de tramvai, de fapt cele mai folosite și, implicit, aglomerate

Nervi întinși la maximum și „saună“ gratuită. Sunt două dintre elementele tratamentului de care au parte ieșenii ori de câte ori se întrerupe transportul electric din cauza schimbărilor liniei de tramvai. Așa au stat lucrurile anul trecut, când a fost reabilitată calea de rurale din centrul orașului, iar scenariul s-ar putea repeta începând de mâine, după ce RATP și-a anunțat intenția de a ataca tronsonul Târgu Cucu – Cinci Drumuri.

Deschiderea acestui șantier presupune modificări în circulația mijloacelor de transport, cele mai importante constituindu-le suspendarea liniilor de tramvai 1, 7 și 13. Evident, în locul acestora vor circula autobuze și microbuze, însă rămâne de văzut dacă RATP va putea să scoată la stradă suficiente unități de transport astfel încât acestea să facă față numărului mare de călători care circula pe cele trei trasee de tramvai. „Va fi înființat traseul 13 de autobuz, care va circula pe itinerariul Tătărași Sud – Piața Chirilă – Baș Ceauș – Pădurii – Tg. Cucu – bd. Independenței – Copou. De asemenea, se înființează traseul 23 de microbuz, care va circula pe itinerariul Tătărași Nord – Tg. Cucu – bd. Independenței – str. Armeană – Teatrul Național – Piața Unirii – str. Arcu – Billa – Gară”, ne-a declarat Maricel Ghercă, directorul RATP. Potrivit acestuia, tramvaiele de pe traseul 6 vor circula pe itinerariul Dacia – Podul de Piatră – str. Gării – str. Arcu (Voința) – Billa – Gară, în timp ce cele de pe traseul 3 vor întoarce în Tătărași Nord. Vestea bună este că se repune în circulație traseul 2 (Canta – Podu Roș – Baza 3), fiind menținute și traseele 5 și 11, neafectate de lucrările din centru.

Reprezentanții RATP au mai precizat că abonamentele rămân valabile pe vechile trasee, iar biletele compostate în microbuze sunt valabile pe traseele complementare.

190 de salariați vor fi trimiși în șomaj tehnic

Dacă ieșenii vor fi nevoiți să se înghesuie în autobuze și microbuze, mijloace neofertante în ceea ce privește confortul călătoriei din cauza capacității de transport reduse și a lipsei aerului condiționat, necazuri vor avea și angajații RATP. Astfel, lucrările din Tg. Cucu îi vor trimite în șomaj tehnic pe toți angajații secției 3 tramvaie. „Este vorba de aproximativ 250 de salariați. 60 dintre ei și-au programat concedii în această perioadă, restul urmând să intre în șomaj tehnic pe toată durată lucrărilor”, a mai spus directorul RATP. Practic, regia locală va opera doar cu 32 de tramvaie din dotarea depoului din Dacia.

Potrivit oficialilor regiei, lucrările care urmează a fi executate de SC Construcții Unu ar trebui finalizate înainte de începerea anului școlar și a celui universitar. Și anul trecut, însă, cel puțin pentru cartierul Tătărași, era valabil termenul de 15 septembrie, care ulterior a ajuns să fie prelungit din cauza lentorii cu care au lucrat angajații firmei Themeli. (Tudor Damaschin)

Tramvaiele de pe traseul 6 vor circula pe itinerariul Dacia – Podul de Piatră – str. Gării – str. Arcu (Voința) – Billa – Gară, în timp ce cele de pe traseul 3 vor întoarce în Tătărași Nord

* * *
Potrivit oficialilor RATP, lucrările la calea de rulare din zona Târgu Cucu – Cinci Drumuri ar trebui să se finalizeze înainte de începerea anului școlar și a celui universitar"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:05:18    Titlul subiectului: 2010-01-27 147242

http://www.evenimentul.ro/articol/transport-la-mana-a-doua.html

"27-01-2010

Deși nu ducem lipsă de oferte, n-avem bani pentru achiziția de autobuze noi
Transport la mâna a doua

Visul celor mai mulți dintre ieșeni de a circula în autobuze noi pe străzile Iașului se realizează doar atunci când firmele de profil decid să-și prezinte marfa operatorilor locali de transport public. Esplanada Palatului Culturii rămâne astfel singurul loc unde pot fi văzute autobuze moderne, dotate cu echipamente de ultimă generație și care asigură un confort sporit celor care călătoresc cu aceste ”bijuterii”.

Dacă ar fi să ne referim doar la ultimele luni, trei firme au prezentat unități de transport urban echipate la cele mai înalte standarde (cutie de viteză automată, aer condiționat, trapă pentru facilitarea accesului persoanelor cu dizabilități).

În luna octombrie a anului trecut, cei de la Iveco și-au etalat modelul Crossway, pe care au reușit să-l introducă pe străzile din Suceava și Vaslui, în ciuda prețului destul de ridicat: peste 220.000 euro. O lună mai târziu, a fost rândul ucrainenilor corporației Bogdan să le prezinte șefilor RATP autobuzul urban A601, unitate de transport care prezintă avantajul unui preț mai mic în comparație cu ofertele altor producători, aproximativ 100.000 euro fără TVA, sumă care diferă în funcție de configurația solicitată de clienți. În fine, recent, ieșenilor li s-a prezentat modelul Kent fabricat de turcii de la Otokar, autobuz care, la un preț de cel mult 170.000 de euro, oferă condiții deosebite de transport -- aer condiționat, scaune tapițate, monitoare LCD pentru afișaj -- pentru care a primit și un premiu la un târg de profil organizat în Belgia.

Din păcate, toate aceste prezentări nu sunt urmate de acțiuni concrete vizând modernizarea parcului auto al regiei locale. “Trebuie să așteptăm bugetul local pentru 2010”, ne-a declarat Maricel Ghercă, directorul RATP Iași, care speră că municipalitatea va aloca fonduri și pentru cumpărarea de autobuze noi.

La fel au stat lucrurile și la începutul lui 2009, când se discuta despre achiziția unor autobuze moderne. În cele din urmă, totul a rămas la nivel de intenție, parcul auto al RATP îmbogățindu-se cu 20 de mașini marca Van Hool fabricate în 1990, închiriate din Olanda, și cu câteva autobuze Renault. Prin urmare, rămânem sceptici în această problemă, poate și datorită unor alte măsuri anunțate de RATP dar nematerializate. “Mă gândesc să punem pe pagina noastră de web toate ofertele primite, iar ieșenii să voteze autobuzul dorit, dotările sau cum să arate interiorul”, promitea directorul Ghercă, măsură nepusă încă în practică.

Singurul lucru bun care rămâne în urma respectivelor prezentări constă în imaginea pe care și-o pot face reprezentanții regiei despre ce se mai poartă în materie de autobuze. “Ceea ce vedem ne ajută la realizarea caietului de sarcini. Astfel, oferim producătorilor informații despre ceea ce ne interesează să cumpărăm”, a mai precizat dl. Ghercă.

Dacă intenția de a le oferi ieșenilor autobuze noi este lăudabilă, realitatea e că ar putea trece mult timp până la concretizarea ei. (T.D.)

MAZ de 200.000 de euro

Ultima achiziție de autobuze noi la Iași datează din 2005, când, pentru 50 de MAZ-uri, municipalitatea a plătit prin leasing 10 milioane de euro, sumă considerată exagerată de unii consilieri locali."



1-35524-2-270-400-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.1 kb
 Vizualizat:  de 13218 ori

1-35524-2-270-400-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:12:28    Titlul subiectului: 2010-08-09 147245

http://www.evenimentul.ro/articol/oferii-spagari.html

"09-08-2010

Iași * Există angajați RATP care profită de programul redus de funcționare al tonetelor și dispeceratelor
Șoferii șpăgari

Conducătorii mijloacelor de transport nu refuză să primească bani din partea unor călători care nu au avut posibilitatea de a-și procura bilete. Astfel de lucruri se întâmplă de regulă cu puțin timp înainte de retragerea autobuzului sau microbuzului la garaj. Pentru a evita pe viitor cazurile de acest gen, șefii RATP promit că vor căuta soluții pentru a rezolva problema achiziționării biletelor după orele 20- 21

RATP se confruntă cu o situație paradoxală. Astfel, în timp ce conducerea regiei susține că, pe durata vacanței elevilor și studenților, au scăzut simțitor încasările din vânzarea biletelor, unii ieșeni renunță să mai urce în mijloacele de transport în comun dat fiind faptul că nu au reușit să-și procure din timp bilete. „Sunt nevoită să merg pe jos. Nu am bilet, iar la ora aceasta (n.r. - 21)nici nu am de unde cumpăra”, ne-a declarat o femeie care ieșea sâmbătă seara din Parcul Expoziției. O alta, aflată în stația de la Filamornică, a întrebat la oprirea unui autobuz în stație dacă poate cumpăra bilet de la șofer. „Nu puteți, însă vă pot oferi eu unul, am luat un set de zece bilete”, i-a răspuns unul dintre călători.

Deși izolate, aceste cazuri întăresc ideea că regia pierde bani. Dacă programul de funcționare al unor tonete și dispecerate a fost redus tocmai în ideea de a se face economii la fondul de salarii, șefii RATP vor trebui să găsească soluții și pentru cei pe care seara sau week-end-ul i-au prins fără bilet în buzunar. „Nu cred că membrii Consiliului Local al Municipiului ne vor mai permite să vindem bilete în autobuze. Totuși, o soluție ar fi ca șoferii să aibă asupra lor zece bilete, astfel încât seara, după închiderea tonetelor, să le poată oferi doritorilor ocazia de a cumpăra unul”, ne-a declarat Maricel Ghercă, directorul RATP. Potrivit acestuia, persoanele care susțin că nu am avut posibilitatea de a-și achiziționa bilete nu sunt din Iași sau circulă ocazional cu mijloacele de transport ale RATP.

Bineînțeles, există și o altă categorie de cetățeni, care rezolvă problema oferind bani șoferului sau vatmanului, neștiind că acest lucru este interzis. „Îi rog pe cei care au fost martori la astfel de situații să informeze regia prin e-mail sau la TelVerde. Am avea astfel posibilitatea de a verifica dacă un șofer a luat bani, situație în care sancțiunea poate merge până la desfacerea contractului de muncă”, a mai precizat dl Ghercă.

T. Damaschin

În timp ce conducerea RATP susține că, pe durata vacanței elevilor și studenților, au scăzut simțitor încasările din vânzarea biletelor, unii ieșeni renunță să mai urce în mijloacele de transport în comun pentru că nu au reușit să-și procure din timp bilete"



1-43428-2-270-400-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.9 kb
 Vizualizat:  de 13212 ori

1-43428-2-270-400-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:14:29    Titlul subiectului: 2010-11-29 147246

http://www.evenimentul.ro/articol/tramvaie-noi-la-ratp-din-2011.html

"29-11-2010

Iași
Tramvaie noi la RATP din 2011?

Visul ieșenilor de a circula cu mijloace de transport moderne ar putea deveni realitate. Prezent la Cluj la o întâlnire a membrilor Uniunii Române de Transport Public (URPT), directorul RATP Iași ne-a declarat că intenționează să acceseze fonduri europene pentru achiziția de mijloace de transport în comun noi

„Până acum, Uniunea Europeană a dat bani doar pentru infrastructură, însă din 2011 regiile autonome vor putea depune proiecte referitoare la obținerea unei finanțări în vederea achiziției de mijloace de transport. Este vorba doar de tramvaie și troleibuze, întrucât la nivelul UE se pune accent pe transportul ecologic”, a spus Maricel Ghercă.

Directorul RATP a mai precizat că s-a întâlnit cu omologi din Polonia, Ungaria și Bulgaria, țări unde s-a reușit achiziția de tramvaie cu bani nerambursabili. „Cei din Cracovia, spre exemplu, au adus 20 de tramvaie moderne, în urma derulării unui proiect în valoare de 45 milioane de euro”, a spus dl Ghercă.

Singurele mijloace de transport noi aduse în Iași sunt cele 50 de autobuze MAZ achiziționate prin leasing la sfârșitul lui 2005. În condițiile în care prețul unui autobuz urban trece lejer de 100.000 de euro, iar cel al unui tramvai ajunge la două milioane de euro, RATP a fost nevoită în permanență să recurgă la achiziția de mașini și tramvaie second hand. Anul acesta, regia ieșeană a adus zece tramvaie în baza unei colaborări cu Guvernul Elveției și 14 autobuze pentru care a plătit 45.000 de euro.

„Se iau decizii fără să fim consultați”

Întâlnirea de la Cluj vine și cu alte noutăți pentru RATP Iași. „S-au făcut demersuri pentru ca URTP să intre în Consiliul Economic și Social (n.r. - instituție publică de interes național, tripartită, autonomă, constituită prin Legea 109/1997, cu modificările ulterioare, în scopul realizării dialogului social la nivel național dintre patronat, sindicate și Guvern și a climatului de stabilitate și pace socială). Ideea ar fi că se iau decizii în ceea ce privește activitatea transportatorilor publici, fără să ne consulte și pe noi cineva. Or, vrem să avem și noi un cuvânt de spus la nivelul ministerelor”, a mai spus dl Ghercă.

Tudor Damaschin

Singurele mijloace de transport noi aduse în Iași sunt cele 50 de autobuze MAZ achiziționate prin leasing la sfârșitul lui 2005

* * *
Anul acesta, regia ieșeană a adus zece tramvaie în baza unei colaborări cu Guvernul Elveției și 14 autobuze pentru care a plătit 45.000 de euro"



1-48345-2-270-400-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.15 kb
 Vizualizat:  de 13210 ori

1-48345-2-270-400-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:16:12    Titlul subiectului: 2010-12-16 147248

http://www.evenimentul.ro/articol/tramvaiele-transporta-mai-multi-colindatori-decat-calatori.html

"16-12-2010

Iași
Tramvaiele transportă mai mulți colindători decât călători!

Dacă vreți să scăpați de cerșetorii din mijloacele de transport în comun, nu le dați bani! Acesta este sfatul pe care reprezentanții RATP îl dau ieșenilor nemulțumiți de faptul că în ultima perioadă se remarcă o creștere a numărului celor care „plimbă ursul” prin autobuzele și tramvaiele regiei

Oricât de mult s-ar strădui reprezentanții Poliției Comunitare să ne convingă de faptul că acțiunile lor au ca rezultat stârpirea cerșetorilor, numărul celor care fac bani apelând la mila publicului confirmă ineficiența măsurilor luate de oamenii legii. Cel puțin în zona transportului public, nu există autobuz sau tramvai în care să nu vezi puradei gălăgioși și murdari, care, în spiritul datinilor hibernale, scot bani din buzunarele călătorilor milostivi. Fără a fi nou, fenomenul pare să nu mai deranjeze pe nimeni, decât poate pe acei ieșeni care plătesc sume destul de mari pentru a călători în condiții decente. „Circul cu tramvaiul zilnic și aproape de fiecare dată am parte de colindători, ursari sau ce-or mai fi ei… Oare nu se poate face nimic pentru a scăpa de acești cerșetori?”, ne-a spus Carolina P, pensionară. „N-am nimic împotrivă să ascult un colind, fie și în tramvai. Dar, din păcate, numai colind nu se poate numi ceea ce interpretează acești puradei. Deunăzi l-am văzut pe unul care a bolborosit ceva pe limba lui, dar a cerut bani în românește! Și mai zic că așa-i tradiția iarna…”, s-a amuzat un alt ieșean.

În privința măsurilor concrete, reprezentanții RATP susțin că au mâinile legate. Teama de a nu-i provoca pe cerșetori este mai mare decât dorința de a le asigura ieșenilor un transport civilizat. „Au fost ani în care vatmanul sau șoferul ieșeau din cabine pentru a-i alunga pe cerșetori. Imediat erau înjurați, iar în unele cazuri se ajungea la geamuri sparte de pietrele aruncate de cei coborâți din tramvai. Prin urmare, considerăm că măsurile pentru eradicarea fenomenului ar trebui să vină din partea Poliției Comunitare, cu care RATP a încheiat un parteneriat. Pe de altă parte, numărul cerșetorilor ar fi redus dacă ieșenii nu le-ar mai da bani. Nu cred că cerșetorilor le dă mâna să îndure frigul dacă nu mai scot nimic”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Tudor Damaschin

Reprezentanții RATP susțin că au mâinile legate în încercarea de a eradica fenomenul cerșetoriei în mijloacele de transport în comun"



1-48988-2-270-400-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.01 kb
 Vizualizat:  de 13208 ori

1-48988-2-270-400-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:19:06    Titlul subiectului: 2010-01-30 147250

http://www.evenimentul.ro/articol/ratp-reduce-numarul-mijloacelor-de-transport-scoase-la-strada.html

"30-01-2010

Gerul și vacanța, motive pentru enervat călătorii
RATP reduce numărul mijloacelor de transport scoase la stradă

Cu toate că meteorologii anunță temperaturi în creștere, îmbrăcați-vă gros dacă aveți de gând să mergeți cu tramvaiul sau autobuzul. RATP anunță reducerea numărului de mijloace de transport scoase la stradă pentru săptămâna viitoare, din cauza vacanței elevilor și studenților

“Mijloacele de transport planificate în sistem tură rămân aceleași, reducerea urmând să afecteze doar tramvaiele, autobuzele și microbuzele planificate suplimentar la orele de vârf. Rămân planificate suplimentar față de turele existente, câte două mijloace de transport pe traseele 41 (CUG II -- Copou), 3 (Dancu -- Gară), 5 (Dacia -- Țutora) 6 (Dacia -- Tg. Cucu), 11 (Dacia -- Tătărași Nord)”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. Practic, regia va opera cu 62 de autobuze, 50 de tramvaie și 34 de microbuze. În ceea ce privește timpii de așteptare în stații, frecvența medie cu care vor circula autobuzele și tramvaiele este de o unitate la fiecare opt minute. Excepție fac autobuzele de pe traseul 43b – unul la 13 minute și tramvaiele de pe traseul 2 – unul la 15 minute.

Pe de altă parte, imprudența în trafic de care dau dovadă unii conducători auto a dus ieri la avarierea a două mijloace de transport aparținând regiei locale de transport public. Primul incident s-a petrecut la ora 9.20, la intersecția străzilor Palat și Sf.Andrei. “Conducătorul autoturismului B-153493 a ignorat culoarea semaforului, intrând în coliziune cu un autobuz care circula pe traseul 41. A rezultat avarierea ușoară a MAZ-ului. De altfel, șoferul autoturismului a achitat pe loc pagubele constatate de agenții de la Rutieră, care s-au ridicat la suma de 85 lei”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al RATP, Adrian Mihai.

O oră mai târziu, în zona Pădurii, tramvaiul cu numărul 132, care circula pe traseul 1, a fost acroșat de autoturismul E 9307 CPL. “Și în acest caz, coliziunea s-a produs strict din vina șoferului autoturismului. Pagubele au fost minore, nefiind nevoie de retragerea vagonului în Depou”, a mai precizat dl Mihai. (T.D.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:20:43    Titlul subiectului: 2010-10-23 147251

http://www.evenimentul.ro/articol/bulevarde-si-strazi-inchise-pentru-zilele-universitatii-alicuza.html

"23-10-2010

Iași
Bulevarde și străzi închise pentru Zilele Universității „Al.I.Cuza”

Aniversarea a 150 de ani de existență a Universității „Al. I. Cuza” va închide bulevardul Carol I timp de o oră și strada Prof. Caraman pe o perioadă de șase zile

Decizia a fost luată ieri în ședința Comisiei de Circulație și a fost urmată de adoptarea unor măsuri paralele de deviere a traficului pe Copou, în cursul zilei de 25 octombrie. „Comisia a analizat solicitarea venită de la UAIC și a luat măsura închiderii bulevardului Carol I în data de 25 octombrie, între orele 12 și 13, pentru desfășurarea manifestărilor care vor avea loc în fața Universității. Pe durata acestora, traficul de pe bulevard va fi deviat pe străzile Vasile Conta și Lascăr Catargiu, iar șoferii care se vor deplasa către Breazu sau Rediu vor fi dirijați prin șoseaua Sărărie. În locul tramvaielor, RATP va pune la dispoziție microbuze care vor asigura legătura cu zona Copoului”, a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei. O altă măsură adoptată în cadrul comisiei a vizat închiderea străzii Prof. Caraman, în perioada 25-30 octombrie, pentru parcarea mașinilor invitaților care vor participa la manifestările jubiliare ale Universității ieșene.

Pe 25 octombrie, între orele 12 și 13, se va întrerupe circulația tramvaielor și autobuzelor de la Piața Eminescu spre Copou. „Traseele 1 și 13 vor fi deviate spre Gară. De asemenea, traseele 28B și 41 vor avea itinerariul modificat din Târgu Cucu, pe strada Sărăriei, spre Rond Copou. Și traseul de microbuz 28 va avea itinerariul modificat, din Târgu Cucu pe Cuza Vodă – Piața Eminescu – Lascăr Catargi – Rond Copou, în timp ce traseul 43B va avea itinerariul până în Piața Eminescu”, a precizat directorul Maricel Ghercă. Celelalte trasee de autobuz rămân neschimbate. (N. Păunescu, T. Damaschin)



Pe 25 octombrie, între orele 12 și 13, se va întrerupe circulația tramvaielor și autobuzelor de la Piața Eminescu spre Copou"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:21:39    Titlul subiectului: 2010-12-01 147252

http://www.evenimentul.ro/articol/patru-trasee-de-autobuz-isi-schimba-itinerariul.html

"01-12-2010

Astăzi, între orele 9.30 și 11
Patru trasee de autobuz își schimbă itinerariul

* la RATP, unitățile de transport vor funcționa în regim de duminică * la rândul lor, casieriile Apa Vital, CET și Termo Service vor fi închise * cu excepția societății de termoficare, unde se va lucra normal (cu excepția personalului TESA), celelalte societăți au dat liber angajaților, fiind menținute în activitate doar echipele de intervenție.

Reprezentanții ApaVital au anunțat că astăzi se va asigura permanența în remedierea defecțiunilor din rețea prin intermediul unei echipe și a unui utilaj de intervenție pentru canalizare și a unei echipe cu 3 utilaje pentru rețeaua de apă. Ceilalți angajați vor fi liberi. Firesc, cele 5 casierii nu vor fi deschise însă clienții vor putea achita facturile prin intermediul unui număr de 142 de puncte Paypoint precum și a unităților BRD din incinta marilor complexe comerciale. În schimb, Call-center-ul va asigura preluarea sesizărilor, acesta funcționând în regim non stop.

Nici casieriile CET nu vor fi deschise. Va beneficia de zi liberă doar personalul TESA, ceilalți angajați ai CET urmând a lucra, în ture, precum într-o zi obișnuită.

În fine, la Termo-Service vor lucra doar echipele de intervenție. Până la ora 14, acestea se vor avea pe teren, după care vor fi consemnate la domiciliu astfel încât să poată interveni în cazul unor urgențe.

1 Decembrie este zi nelucrătoare pentru majoritatea salariaților RATP. Excepție fac vatmanii, șoferii și personalul de exploatare, care vor ieși la stradă, însă pe un grafic de funcționare de week-end. Numărul unităților de transport este mai mic în comparație cu o zi normală, s-a decis să operăm în regim de duminică. De asemenea, din cauza manifestărilor prilejuite de Ziua Națională, între orele 9.30-11 traficul pe bdul Independenței va fi deviat. „Autobuzele de pe traseele 43-46 vor merge prin Piața Unirii și de aici în Tg. Cucu, iar cele de pe traseele 41 și 28 vor circula pe strada Sărărie”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. (T.D.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:33:31    Titlul subiectului: 2010-01-21 147255

http://www.evenimentul.ro/articol/tramvai-blocat-pe-sine-in-zona-padurii.html

"21-01-2010

Vagoanele second hand nu fac față temperaturilor coborâte
Tramvai blocat pe șine în zona Pădurii

Condițiile meteorologice le-au dat din nou bătăi de cap reprezentanților RATP. După ce, marți dimineață, un MAZ care circula pe traseul 41 a derapat și a intrat într-un stâlp, ieri tramvaiul cu numărul 154 a rămas blocat pe șine din în urma defecțiunii uneia dintre baterii. „Este vorba de un vagon de tip B4E adus din Elveția, care circula pe traseul 3. Una dintre baterii a cedat, iar tramvaiul a rămas fără tensiune”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al regiei de transport public. Acesta a mai precizat că s-a încercat degajarea liniei prin cuplarea vagonului defect cu un altul. „Condițiile meteo nu au permis acest lucru, motiv pentru care am fost nevoiți să aducem un utilaj greu, care a tractat tramvaiul până în Depou, unde a fost supus reviziei”, a adăugat oficialul regiei.

Incidentul, produs la ora 8, a generat un blocaj al tramvaielor care circulau dinspre Tătărași spre Tg.Cucu. „La 8.10 s-a luat decizia devierii tramvaielor de pe traseul 3 prin Tudor Vladimirescu, respectiv întoarcerii celor care circulau spre Tg.Cucu în Tătărași Nord. În jurul orei 8.30, circulația tramvaielor a revenit la normal”, a mai spus Adrian Mihai.

De altfel, ieșenii au remarcat perturbarea graficului de transport al RATP, în special la orele de vârf. Probleme s-au semnalat pe traseele de autobuz 43 și 46, respectiv cele de tramvai 1 și 13. „Mâine (n.r. – astăzi) vom primi rapoartele de la dispeceri. Urmează să analizăm aceste întârzieri și să căutăm soluții pentru eliminarea disfuncționalităților ivite în trafic”, a mai spus dl. Mihai. (T.D.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:34:13    Titlul subiectului: 2010-11-18 147256

http://www.evenimentul.ro/articol/mai-multe-autobuze-pe-traseul-canta-podu-ros--cug.html

"18-11-2010

Mai multe autobuze pe traseul Canta – Podu Roș - CUG

În urma sugestiilor formulate de cetățeni, reprezentanții RATP au luat decizia de suplimenta numărul mijloacelor de transport care circulă pe traseul 19

Este vorba de introducerea, la orele de vârf, a încă două autobuze marca Van Hool, din lotul celor 12 (la care se adaugă alte două autobuze Renault) aduse recent din Olanda. „Traseul 19 este unul deficitar. Intervalul de urmărire dintre autobuze este în prezent de 15 minute. Dorim să-l reducem la 10 minute, prin introducerea la stradă a încă două unități de transport”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Măsura va putea fi aplicată după finalizarea procedurilor pe care le presupune înmatricularea autobuzelor cumpărate de regia locală de transport public. „Trebuie parcurși mai mulți pași: efectuarea reviziei tehnice a mașinilor, prezentarea lor la RAR pentru omologare, înmatriculare și scoaterea autobuzelor la stradă. Nu știm în acest moment cât ne va costa înmatricularea tuturor mașinilor, sumele diferind de la un autobuz la altul, funcție de anul de fabricație al acestuia”, a mai spus oficialul RATP.

Dacă reprezentanții RATP susțin că traseul 19 este unul deficitar, ieșenii spun că trebuie îmbunătățite condițiile de călătorie și pe alte trasee. Este vorba în principal de traseele 41 și 43. „Personalul de la Serviciul Exploatare are sarcina de a analiza oportunitatea suplimentării mijloacelor de transport și pe alte trasee. Deocamdată, s-a luat doar decizia introducerii a două autobuze pe traseul 19”, a mai spus dl Mihai. (T.D.)

Dacă reprezentanții RATP au ajuns la concluzia că traseul 19 este unul deficitar, ieșenii susțin că trebuie îmbunătățite condițiile de călătorie și pe alte trasee, în special 41 și 43"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:37:04    Titlul subiectului: 2010-10-28 147257

http://www.evenimentul.ro/articol/cum-fac-angajatii-unistil-averi-pe-seama-calatorilor.html

"28-10-2010

Cum fac angajații Unistil averi pe seama călătorilor

În vremuri de criză, unii dintre taxatorii-încasatori ai Unistil au găsit modalitatea de a-și rotunji veniturile. Reușesc să facă acest lucru datorită faptului că societatea vasluiană este obligată să practice prețuri identice cu cele ale RATP: 1,9 lei pentru o călătorie. Prin urmare, orice bilet vândut este însoțit de replica „îmi pare rău, nu am să vă dau o mie de lei vechi”, în fața căreia călătorii renunță să mai ceară fisa, care intră astfel în buzunarele taxatorului-hoț.

O astfel de situație am întâlnit-o ieri în autobuzul cu număr de parc 7008, care circula pe traseul 27. Din Tătărași Nord și până în apropierea depozitelor Siraj, taxatorul a vândut aproximativ 30 de bilete, fără a da rest. Un calcul simplu indică faptul că omul scoate la o cursă minim 3 de lei. Înmulțit cu 11 curse pe care, de regulă, le face zilnic orice autobuz al Unistil, ajungem la pragul de 30-40 lei pe zi, echivalentul unui salariu lunar de 600-700 lei. Neimpozabili și obținuți cu efort minim! „Cu ce mai fură de la mine, vă spun eu că ajunge la 10 milioane de lei vechi”, declară Vasile Pușcașu, patronul Unistil.

Acesta a precizat că angajații care nu-și respectă sarcinile de serviciu sunt sancționați. „Datoria unui taxator este de a nu pleca în cursă fără bani mărunți. De asemenea, el poate solicita chiar în timpul cursei să i se aducă mărunțiș dacă l-a terminat, prin intermediul controlorilor”, a mai spus dl. Pușcașu. (T.D.)"



1-47020-2-270-400-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.14 kb
 Vizualizat:  de 13189 ori

1-47020-2-270-400-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:40:41    Titlul subiectului: 2010-10-25 147259

http://www.evenimentul.ro/articol/modificari-in-circulatia-autobuzelor-ratp.html

"25-10-2010

Modificări în circulația autobuzelor RATP

Nici o săptămână fără modificări în circulația mijloacelor de transport. Este noul motto al șefilor regiei de transport local, care, după ce au întrerupt în urmă cu două duminici circulația tramvaielor în zona Târgu Cucu datorită ceremoniei religioase de la Mănăstirea Golia, se pregătesc să facă același lucru astăzi, pentru a face loc manifestărilor organizate de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”.

Astăzi, între orele 12 și 13, se va întrerupe circulația tramvaielor și a autobuzelor de la Piața Eminescu spre Copou. „Traseele 1 și 13 vor fi deviate spre Gară. De asemenea, traseele 28B și 41 vor avea itinerariul modificat din Târgu Cucu, pe strada Sărăriei, spre Rond Copou. Și traseul de microbuz 28 va avea itinerariul modificat, din Târgu Cucu pe Cuza Vodă – Piața Eminescu – Lascăr Catargi – Rond Copou, în timp ce traseul 43B va avea itinerariul până în Piața Eminescu”, a precizat directorul Maricel Ghercă. Celelalte trasee de autobuz rămân neschimbate. (T.D.)



Astăzi, între orele 12 și 13, se va întrerupe circulația tramvaielor și autobuzelor de la Piața Eminescu spre Copou"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:41:39    Titlul subiectului: 2010-05-04 147260

http://www.evenimentul.ro/articol/autobuze-implicate-in-incidente-rutiere.html

"04-05-2010

Autobuze implicate în incidente rutiere

Două dintre mijloacele de transport ale RATP au fost implicate ieri în incidente care, din fericire, nu s-au soldat cu pagube importante. Primul eveniment a avut loc în cursul dimineții. Este vorba de un autobuz marca Van Hool, care circula pe traseul 46. „Din motive încă necunoscute, colierul care susținea rezervorul de combustibil s-a slăbit. Ca urmare, a avut loc o scurgere de motorină printr-un furtun de retur. Aflat în zona Casei Sindicatelor, șoferul a preferat să continue cursa până la garajul din Tudor Vladimirescu, deși ar fi fost indicat să solicite intervenția unei echipe de depanare”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Al doilea incident s-a petrecut la ora 13.30, în sensul giratoriu din Podu Roș. Este vorba de o coliziune între autobuzul cu numărul 45, care circula pe traseul 28, și un autoturism marca Volkswagen, cu numărul de înmatriculare IS-05-SMO. „Vinovat este șoferul autotursimului, care nu s-a asigurat la intrarea în sensul giratoriu. Autobuzul s-a ales cu zgârieturi, însă Volkswagenul a ieșit destul de șifonat, fiindu-i avariate aripa stânga față și spoilerul”, a mai spus oficialul regiei ieșene. (T.D.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:42:39    Titlul subiectului: 2010-10-15 147261

http://www.evenimentul.ro/articol/traseul-41-cel-mai-aglomerat.html

"15-10-2010

Traseul 41, cel mai aglomerat

Dacă suplimentarea de către reprezentanții RATP a numărului tramvaielor care deservesc zona centrală a orașului s-a dovedit o măsură inutilă atât timp cât pelerinii continuă să străbată pe jos distanța dintre Gară și Mitropolie, nu același lucru se poate spune despre traseul de autobuz 41. Practic, cele 26 de unități puse la dispoziția călătorilor sunt insuficiente pentru a-i transporta pe toți cei vor să ajungă în Centru. „Explicația ar consta în faptul că mulți pelerini ajung în Iași dinspre CUG. Apoi, nu trebuie omis numărul mare de ieșeni care dorește să fie prezentă la activitățile prilejuite de Sărbătoarea Sfintei Parascheva”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Dacă frecvența cu care circulă autobuzele MAZ pe acest traseu este una mulțumitoare, unii călători s-au arătat iritați de faptul că durata călătoriei este prea mare. Acest lucru se datorează traficul infernal de pe tronsonul Podu Roș – Elena Doamna. La acesta se adaugă faptul că există foarte multe mașini parcate pe strada Palat, fără ca agenții de la Rutieră să ia măsuri în vederea descongestionării traficului auto. (T.D.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:44:39    Titlul subiectului: 2010-01-28 147263

http://www.evenimentul.ro/articol/un-tramvai-numit-dorinta-0.html

"28-01-2010

Încă puțin și RATP va transporta „oameni de gheață”
Un tramvai numit dorință

• în zilele geroase din această săptămână, RATP a redus la jumătate numărul tramvaielor scoase la stradă • o parte dintre acestea revin în Depou înainte de a fi efectuat prima cursă • în acest timp, stațiile sunt pline de cetățeni rebegiți, mare parte posesori de abonamente pentru care au plătit sume mult prea mari în comparație cu serviciile de care au parte

Tramvaie înghețate și ieșeni zgribuliți. De câteva zile, acesta este tabloul fiecărei dimineți, majoritatea călătorilor acuzând faptul că sunt nevoiți să aștepte prea mult sosirea unui mijloc de transport. “Înainte nu stăteam în stație mai mult de un sfert de oră. Văd că odată cu gerurile trec 30 de minute până apare un tramvai care să mă ducă în Tătărași”, a declarat un ieșean prezent ieri în stația din Piața Unirii. Într-adevăr, într-un interval de 45 de minute, în această stație și-au făcut apariția două tramvaie care circulau pe traseu 6, altele două pe 7 și câte unul pe traseele 1, 3 și 13.

La fel stau lucrurile și în stațiile de autobuz. Exceptând traseele 41 și 28, unde mașinile au circulat cu o frecvență de una la 15 minute, pe traseul 46 primul autobuz și-a făcut apariția după 30 minute de așteptare. “În fiecare dimineață este la fel, așa că nu mai cred în scenarii cu temperaturi coborâte. Domnii de la RATP să facă bine să-și schimbe rablele cu mașini noi, altfel îmbătrânim în stații”, ne-a declarat o angajată a complexului comercial Siraj.

De partea cealaltă, reprezentanții regiei de transport local recunosc faptul că gerul le cauzează mari neplăceri.

“Datorită temperaturilor extrem de scăzute, RATP a fost în imposibilitatea de a asigura numărul planificat de mijloace de transport” - Maricel Ghercă

„În ultimele zile, timpii de așteptare în stații au crescut. Problemele apărute din cauza gerului au fost de natură tehnică și au afectat în principal sistemele de acționare ale controlerului la tramvaie, instalațiile pneumatice ale tramvaielor și autobuzelor și echipamentele electronice funcționale până la temperaturi de minus 25 grade Celsius”, susține directorul RATP, Maricel Ghercă. De altfel, reprezentanții RATP au făcut public numărul tramvaielor scoase la stradă în ultimele zile: 40 în loc de 70, câte circulau într-o zi obișnuită de iarnă.

Practic, în acest moment, singurul lucru care poate reduce timpul pe care ieșenii sunt nevoiți să-l piardă în stații îl reprezintă îmbunătățirea vremii. Din fericire, meteorologii anunță temperaturi într-o oarecare creștere, însă rămâne de văzut dacă acest lucru va duce la îmbunătățirea condițiilor de transport în comun. Mai ales că, în schimb, sunt așteptate ninsori abundente…

Consecințele politicii second hand

Disfuncționalitățile semnalate în graficul de transport în comun sunt și o consecință a modului în care RATP achiziționează unități de transport. Dacă cei de la Unistil reușesc, de bine, de rău, să aducă un autobuz de 20.000 de euro, la RATP sunt la modă hârburile de care se dispensează occidentalii. Și la începutul lui 2009, la fel ca și acum, se discuta despre achiziția unor autobuze moderne, însă, în cele din urmă, totul a rămas la nivel de intenție, parcul auto al RATP îmbogățindu-se cu 20 de mașini marca Van Hool fabricate în 1990, închiriate din Olanda, și cu câteva autobuze Renault. Ultima achiziție de autobuze noi datează din 2005, când, pentru 50 de MAZ-uri, municipalitatea a plătit prin leasing 10 milioane. De tramvaie, nici nu poate fi vorba atât timp cât însuși directorul Ghercă este adeptul ideii că „în loc să cumpărăm un vagon, aducem zece autobuze”. (T.D.)"



1-35562-2-270-400-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.44 kb
 Vizualizat:  de 13180 ori

1-35562-2-270-400-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:46:49    Titlul subiectului: 2010-03-09 147265

http://www.evenimentul.ro/articol/unistil-nu-vrea-sa-plateasca-o-amenda-de-4500-de-lei.html

"09-03-2010

Unistil nu vrea să plătească o amendă de 4.500 de lei

Șefii SC Unistil încearcă să scape societatea de o amendă aplicată în toamna lui 2009. Ei au dat în judecată Direcția Regională de Drumuri și Poduri, în numele căreia au primit o sancțiune de 4.500 de lei. Motivul indicat a fost că un autobuz al firmei a circulat fără rovinietă pe ruta Tomești - Iași. „În realitate, în timp ce circula pe DN 28, respectând întocmai configurația traseului 29, autobuzul nu a fost supus decât unui control de rutină efectuat de Autoritatea Rutieră Română împreună cu agenții de poliție, fără a se întocmi proces-verbal”, spun șefii Unistil, care mai susțin că, potrivit OG 15/2002, sunt exceptate de la plata tarifului de utilizare a drumurilor publice vehiculele folosite exclusiv în transportul public local de persoane. Conducerea DRDP susține însă că procesul verbal a fost întocmit cu respectarea legii, iar scutirea privește doar mijloacele de transport care circulă într-o singură localitate. Procesul va continua pe 22 aprilie. (Ș.Czeller)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:48:50    Titlul subiectului: 2010-05-20 147267

http://www.evenimentul.ro/articol/un-autobuz-ratp-a-avariat-trei-autoturisme.html

"20-05-2010

Un autobuz RATP a avariat trei autoturisme

Un șofer al RATP a reușit performanța de a tampona trei mașini. Incidentul al cărui protagonist a fost șoferul autobuzului numărul 35, care circula pe traseul 19, s-a produs ieri, în jurul orei 9.30. „Conducătorul autobuzului nu a adaptat viteza la condițiile de trafic. A frânat brusc pe un carosabil umed și plin de mâzgă, intrând în coliziune cu trei autoturisme care circulau în coloană, un Espero, un Mercedes și un Fiat. Prima a suferit avarii minore, în schimb celelalte două au ieșit ceva mai șifonate”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. Imprudența de care a dat dovadă angajatul RATP s-ar putea solda cu sancționarea acestuia. „Șoferului autobuzului i s-a întocmit proces verbal. La nivelul regiei, vom face o anchetă, urmând ca în funcție de analiza circumstanțelor în care s-a produs accidentul, să vedem se sancțiune i se va aplica angajatului nostru”, a mai spus oficialul RATP. (T.D.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:49:59    Titlul subiectului: 2010-12-29 147268

http://www.evenimentul.ro/articol/probleme-in-circulatia-autobuzelor-ratp.html

"29-12-2010

Probleme în circulația autobuzelor RATP

Ninsoarea căzută zilele acestea în Iași a făcut ca autobuzele RATP să circule cu mare dificultate, ceea ce a dus la mărirea timpilor de așteptare în stații. „Au fost probleme în special în cursul dimineții. Pe toate traseele de autobuz, nu doar pe unul anume. În schimb, pe traseele de tramvai nu s-au înregistrat probleme”, ne-a declarat Maricel Ghercă, directorul RATP.

Circulația în condiții de iarnă se suprapune cu o perioadă în care, motivat de vacanța elevilor, RATP a scos la stradă mai puține mijloace de transport. Astfel, până pe 4 ianuarie, vor circula cu 20 la sută mai puține mijloace de transport comparativ cu perioada anterioară. În plus, pe 1 ianuarie, numărul mijloacelor de transport va fi redus semnificativ, RATP urmând să opereze cu 34 de autobuze (în loc de 56), 35 tramvaie (în loc de 50) și 14 microbuze (în loc de 20). (T.D.)

Pe 1 ianuarie, numărul mijloacelor de transport scoase pe trasee de RATP va fi redus semnificativ"



1-49381-2-270-400-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.27 kb
 Vizualizat:  de 13172 ori

1-49381-2-270-400-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:50:41    Titlul subiectului: 2010-01-26 147269

http://www.evenimentul.ro/articol/nu-merg-tramvaiele.html

"26-01-2010

Nu merg tramvaiele

Gerul de ieri a cauzat noi disfuncționalități în circulația tramvaielor. Reprezentanții regiei ieșene susțin că mai multe mijloace de transport nu au mai putut fi scoase la stradă, deși, inițial, fuseseră pregătite pentru a face față temperaturilor coborâte. „Dimineață, la prima oră, tramvaiele s-au defectat în poarta Depoului. De aceea am avut mai puține tramvaie scoase la stradă”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al regiei de transport public. Probleme au avut și tramvaiele de pe traseu. Astfel, un tramvai care se deplasa dinspre stația Pădurii spre Piața Chirilă a rămas blocat pe șine. Un alt incident a avut loc în Podu Roș, unde un autobuz aparținând Unistil a rămas blocat pe linia de tramvai, fiind afectată circulația tramvaielor între 7.50-8.20. (T.D.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:51:55    Titlul subiectului: 2010-10-13 147270

http://www.evenimentul.ro/articol/transportul-electric-blocat-o-jumatate-de-ora.html

"13-10-2010

Transportul electric, blocat o jumătate de oră

Circulația tramvaielor în zona Metalurgie a fost dată ieri peste cap. Motivul îl constituie defectarea vagonului cu numărul 283, care circula pe traseul 11 și care a rămas „înțepenit” în dreptul societății Lactis. „Traficul a fost întrerupt de la ora 7.35 până la 8.05. Tramvaiul nu a putut fi tractat, întrucât rămăsese cu frânele blocate”, ne-a declarat Maricel Ghercă, directorul RATP. Problema a fost rezolvată după jumătate de oră, fiind rezolvată de unul dintre inginerii regiei. „Fiind oră de vârf, am pus imediat la dispoziția călătorilor un autobuz și un microbuz, menținând totodată și valabilitatea biletelor compostate în tramvaiul care s-a defectat și în cele aflate în spatele acestuia”, a mai precizat directorul regiei de transport local. (T.D.)"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2019
Mesaje: 930

MesajTrimis: Mie 03 Aug 2011 13:52:33    Titlul subiectului: 2010-10-16 147271

http://www.evenimentul.ro/articol/maine-tramvaiele-nu-vor-circula-prin-centru.html

"16-10-2010

Mâine, tramvaiele nu vor circula prin Centru

Hramul Mănăstirii Golia, programat duminică, va determina noi modificări în circulația transportului electric. Astfel, între orele 7 și 14 nu va mai circula niciun tramvai pe tronsoanele Gară – Centru și Copou – Centru. Traseul nr. 1 va avea itinerariul Tătărași Nord – Baza 3 – T. Vladimirescu – Tg. Cucu. Și traseele nr. 3 și 6 vor fi scurtate (Dancu – Tătărași Sud – Tătărași Nord – Tg. Cucu, respectiv Dacia – Gară – Billa), în timp ce traseele nr. 7 și 13 se suspendă. „Transportul călătorilor pe tronsoanele cuprinse între Târgu Cucu și Gară, respectiv între Târgu Cucu și Copou va fi asigurat cu microbuze. Celelalte trasee de tramvai, precum și cele de autobuz și microbuz rămân neschimbate”, au precizat reprezentanții RATP. (T.D.)"



1-46461-2-270-400-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.64 kb
 Vizualizat:  de 13163 ori

1-46461-2-270-400-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community