Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 24 Noi 2005 22:07:27 Titlul subiectului: *Troleibuz Ikarus 41x in teste la Bucuresti |
3887 |
|
Ce știți de modelul IKARUS 411T? Eu am o informație conform căruia la Budapesta există un astfel de troleibuz care în 1995-96 a fost testat chiar la București. Aveți o poză cu acest vehicul din această perioadă?
Drept ajutor vă arăt o poză făcută cu acest troleibuz în 1997 la Budapesta. Troleibuzul atunci avea numărul #400
Ultima modificare efectuată de către zsizsi la Joi 24 Noi 2005 22:19:17, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Joi 24 Noi 2005 23:06:17 Titlul subiectului: |
56106 |
|
zsizsi a scris: |
| da, chiar unul in schema asta culoare (o fi chiar respectivul) a rulat pe reteaua din berceni pe linia 74... ti se rupea inima cand vedeai cum il baga in toate craterele care erau pe atunci la p-ta sudului...
|
|
Sus |
|
|
TsE
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 02/Oct/2019 Mesaje: 44 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Vin 25 Noi 2005 09:34:55 Titlul subiectului: |
3958 |
|
Respectivul troleibuz a facut demonstratie in toata Romania.
URTP (care atunci era foarte activa), in cooperare cu Ikarus a asigurat circulatia gratuita (fara bilet) a acestui troleibuz pe TOATE LINIILE din Romania, cite o zi pe fiecare. Circula insotit de gardieni si de 2 specialisti pentru intretinere-depanara, unul de la URTP si unul de la Icpe-SAERP.
A circulat si in Tirgoviste, si in Piatra Neamt, samd. Bineinteles ca a circulat si pe 74, pe 61... in Bucuresti.
Ideea era sa se demonstreze ca troleibuzele cu podea joasa sunt rezistente la drumurile din Romania. Daca a reusit sa convinga sau nu, nu stiu.
_________________ TsE |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Vin 25 Noi 2005 10:37:29 Titlul subiectului: |
56120 |
|
IK 411 este predecesorul IK 415. Exista numai acest singur exemplar de 411T. Este doar un prototip. Am pus la Totul despre autobuze o mica descriere despre aparitia acestor serii. Primul autobuz produs era 410.
Respectivul troleu era produs in 1995, si a fost prezentat la expozitia "INDUSTRIA".
Prezentarea
A circulat in proba la Budapesta pana in 1997, dupa care in strainatate. A ajuns la Szeged, unde din cauza problemelor a stat mai mult la garaj.
La garajul din Szeged
In 2001 a ajuns inapoi la Budapesta, si dupa reparatii capitale a primit numarul de parc 400. Circula si astazi pe linia 74.
In 2001 pe linia 74
Pozele sunt luate de pe http://www.freeweb.hu/buszok/
Va rog sa observati, ca desi se afla la Szeged (se vede sigla firmei pe margine), este afisata linia 61 din Bucuresti
Nu apartinea BKV-ului, "Regia de Transport din Budapesta" , ci era propietatea Ikarus. In final a ajuns la Szeged. Mai multe informatii (pe lb, maghiara) gasiti aici: http://www.freeweb.hu/buszok/ik411t.htm
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 17 Sep 2006 00:56:35 Titlul subiectului: |
33485 |
|
Ikarus 412T a fost în probe și în București pe vremea lui Lis.
Cel din București a fost prototip și sunt convins că Ikarus 412(eventula 412T) a fost o serie destul de scurtă de vehiucle, de aceea pare marginalizat.
Să dau un exemplu (chiar dacă e off-topic): RATB București are 2 autobuze Dac UDAN 2002 care stau într-un garaj cu peste 100. Deci, între liniile acelui garaj (Ferentari), care au, în total peste 100 de autobuze, ca să cauți 2 îți trebuie mult timp(plus că se pot retrage până ajungi tu la ele sau pot nici să nu fie la stradă în acea zi). Dar asta nu înseamnă că sunt marginalizate, ci doar că sunt puține.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 26 Noi 2006 21:27:14 Titlul subiectului: |
67099 |
|
Numerele de parc lipsa cum sunt 3339 sau 5200 trebuie sa aiba ceva atasat lor, vehicole care au fost in proba...numai in registre se pot confirma...
Stie cineva daca intr-adevar ik411t este 5200 in registre? si a ramas locul gol dupa ce a fost dat inapoi?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
720.51 kb |
Vizualizat: |
de 35663 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 26 Noi 2006 22:39:56 Titlul subiectului: |
67106 |
|
castrosua a scris: | Numerele de parc lipsa cum sunt 3339 sau 5200 trebuie sa aiba ceva atasat lor, vehicole care au fost in proba...numai in registre se pot confirma... | Interesantă istorie a avut acest Ikarus 411... a fost în București, RATB nu l-a vrut...
http://buszok.freeweb.hu/uj.htm
Puțin din istoria lui (din ce am înțeles, nu știu maghiară).
A fost construit în 1994, ca prototip:
În 1995 a fost expus la expoziția "Industria '95":
În 1997 s-a întors la Budapesta (trecuse deja prin București, observați afișajul) dar după câteva probe a ajuns la Szeged:
Până la urmă a ajuns iar la Budapesta:
Peste tot pe unde a fost a avut numărul #400.
Câteva date:
Lungime: 11070mm
Lățime: 2500mm
Înălțimea podelei: 330mm
Masa (gol): 9,9t
Masă maximă: 16t
Locuri: 25 pe scaune, 47 în picioare (la densitate europeană, nu la 11căl/m2)
Viteza maximă: 60km/h
Acționare: motor asincron, microprocesor Kiepe Elektrik
Motor: Alsthrom 4 ELA 1662-B 1
Puterea: 142,5 kW
Tensiunea: 420 V, AC3 (cred că se putea regla... Bucureștiul are 750V... o fi vorba de tensiunea minimă de alimentare?)
Frecvența:50 Hz
Rot/min: 1463
Acumulatori: 2 * 24V, 182Ah
Bordul:
Partea dreaptă:
Interiorul salonului:
|
|
Sus |
|
|
LArSON
Data înscrierii: 30/Iun/2006 Ultima vizita: 14/Iun/2009 Mesaje: 54 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Noi 2006 10:05:39 Titlul subiectului: |
67132 |
|
Am avut norocul sa ma plimb cu el, a mers intr-o zi pe linia 91, si calatoria era gratis (nu mai stiu cu ce prilej). A fost primul troleibuz LF care a mers in Bucuresti.
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Noi 2006 10:26:39 Titlul subiectului: |
67135 |
|
ASTA E ! De ani de zile ma roade gandul ca am vazut odata prin 97,98 un troleibuz portocaliu cu verde in probe pe undeva prin Pajura dar nu stiam ce este si daca imi amintesc eu prost si sa fi fost un Ikarus 415T dar acum mi-am amintit exact. Asta era! Stiu ca mi-a placut foarte mult , pe vremea aia erau numai DACuri infecte vopsite in galbenul ala teribil. Am mai dezlegat un mister LArSON a scris: | A fost primul troleibuz LF care a mers in Bucuresti | 3 Troleibuze LF s-au plimbat prin Bucuresti : Ikarus 411, Rocar Autodromo care inca circula si Irisbus Agora care s-a plimbat cateva saptamani in vara.
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Lun 27 Noi 2006 10:56:35 Titlul subiectului: |
67139 |
|
Dr2005 a scris: | Tensiunea: 420 V, AC3 (cred că se putea regla... Bucureștiul are 750V... o fi vorba de tensiunea minimă de alimentare?) | E vorba de tensiunea de alimentare a motorului electirc (420V curent alternativ - la fel ca Autodormo-ul RATB-ului)
Alte informatii si aici: http://www.villamosok.hu/troli/ik-412/ik412t_en.html
|
|
Sus |
|
|
TsE
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 02/Oct/2019 Mesaje: 44 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Dum 07 Ian 2007 00:24:16 Titlul subiectului: |
42851 |
|
Acela era un ikarus 412T proprietate a firmei Ikarus, cu podea joasa si actionare trifazata. Scaune capitonate.
A participat la o actiune de promovare a troleibuzelor moderne prin aceea ca a circulat gratuit pe fiecare traseu de troleibuz din tara.
La Piatra Neamt i-a cedat sursa si a terminat turul cu o sursa de AstraIkarus, cocotata sus.
Cind a terminat turul tarii, a plecat in Ungaria unde este functional printr-un oras de provincie.
_________________ TsE |
|
Sus |
|
|
doctorusat
Data înscrierii: 01/Ian/2008 Ultima vizita: 10/Feb/2024 Mesaje: 28 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 16 Feb 2009 08:40:21 Titlul subiectului: |
106168 |
|
In perioada cat a stat si la Bucuresti, tin eu minte, ca a circulat si pe linia 90, eu atunci eram mai mic, tin minte ca aveam vreo 10 - 11 ani, chiar m-am plimbat cu el pentru ca era "unicat" scaunele toate tapitate, podeaua era din mocheta, si nu avea trepte, era partal coborat sau "low flowr" cum se zice! Barele nu mai tin minte daca erau portocalii si stopurile un pic cam diferite, pe vremea aia stateam undeva in Dr. Taberei, si am facut o tura cu el de la capat la capat. Pe vremea aia si acum, sunt inca pasionat doar de tramvaie autobuze si metrouri, singurul motiv pt care m-a pasionat atat de mult acest troleu "la vremea accea" era simplul fapt ca era diferit.
Si ca nr. de parc, pe timpul sederi la Bucuresti, a avut nr 5200.
|
|
Sus |
|
|
tomberonul
Data înscrierii: 29/Iun/2006 Ultima vizita: 15/Iul/2014 Mesaje: 82 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 17 Feb 2009 14:39:06 Titlul subiectului: |
106238 |
|
Troleul asta a circulat cate o zi pe fiecare linie din Bucuresti dupa care a parasit orasul. Nu a avut nici numar de parc si nici sigla RATB, insa a avut informatia cu statiile in sistemul de informare FOKGYEM, acesta fiind similar cu cel de pe Ikarusurile noastre.
Avea scaune tapitate, usa din spate mai ingusta si doar 2 locuri in loc de 4 pe randul din spate, avand un dulap cu echipamente oarecum similar celui de pe Mercedes. In partea opusa usii din mijloc exista spatiu pentru scaun cu rotile.
Echipamentul de tractiune al acestui troleibuz era foarte zgomotos, el scotand niste sunete similare celor produse de metrourile Bombardier din Bucuresti.
|
|
Sus |
|
|
doctorusat
Data înscrierii: 01/Ian/2008 Ultima vizita: 10/Feb/2024 Mesaje: 28 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 17 Feb 2009 16:27:36 Titlul subiectului: |
106241 |
|
Imi pare rau sa te contrazic, dar a avut ca nr de parc 5200, cat a stat la Bucuresti.
|
|
Sus |
|
|
TsE
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 02/Oct/2019 Mesaje: 44 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mar 31 Mar 2009 19:34:22 Titlul subiectului: |
108835 |
|
Foarte gresit... nu a avut numar de parc in Bucuresti.
Pe ce te bazezi? Ai facut vreo poza, ai gasit vreo evidenta a parcului RATB?
_________________ TsE |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mie 29 Aug 2012 10:56:37 Titlul subiectului: |
158435 |
|
Acel Ikarus 411 mai exista, circula pe linia 70 sau 74 in Budapesta, are numarul de parc 400. In 2003 a fost revopsit in culoarea standard al troleibuzelor din Budapesta alb - rosu. Cateva poze gasiti aici: http://villamosok.hu/troli/ik-412/
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 29 Aug 2012 17:43:23 Titlul subiectului: |
158453 |
|
Din punct de vedere al Codului Rutier valabil la momentul cand troleibuzul a circulat in Romania, troleibuzul trebuia sa fie inmatriculat fie cu numere temporare, in decursul transportului (tractarii), fie de catre unitatile detinatoare. Daca troleibuzul nu a apartinut RATB si nu a avut nici numar de inmatriculare, a circulat neinmatriculat, ceea ce este caz penal
Conform unor surse, primul troleibuz Ikarus 415T este (era, pentru ca nu mai este) 5101. La un moment dat s'au trezit cu doua troleibuze cu acelasi numar, acel numar fiind 5117 sau 5132 (acestea sunt variantele pe care le-am auzit), dublura a fost renumerotata 5100, iar numarul 5200 a fost sarit. De ce nu au continuat atunci de la 5200 cu urmatoarea serie, nu stiu.
La tramvaie, 3339 nu a existat, insa din surse germane se pare ca a fost fabricat de cehi, insa nu a ajuns in Romania. Nemtii continua sa sustina ca s'au fabricat 131 vagoane T4R pentru ITB, ignorand faptul ca ITB a comandat 130, iar un vagon, chiar daca s'a fabricat, nu a ajuns niciodata in Romania.
O imagine amuzanta a aparut la TV, prezentand troleibuzul si mentionand ca are trapa pentru persoanele cu handicap, in timp ce primarul Viorel Lis cobora tocmai pe acea trapa
|
|
Sus |
|
|
|