Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre avantajele transportului electric

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Sep 2011 18:56:04    Titlul subiectului: Despre avantajele transportului electric 148279

Cu ce este mai nepoluant transportul public cu, e.g., troleibuze, fata de cel cu autobuze?
Atit timp cat productia ecologica de energie electrica este inca foarte foarte limitata, ramine sa ne punem aceasta intrebare indelung.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Pok



Data înscrierii: 25/Apr/2009
Ultima vizita: 28/Oct/2016
Mesaje: 38
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 06 Sep 2011 09:45:38    Titlul subiectului: 148287

Păi e simplu Ionescule: poluarea se produce nu în oraș (acolo unde de exemplu vrei să-ți plimbi nou-născutul fără a-i provoca bronșită din start) ci mult mai în afară.
Acea energie electrică care se consumă conține inclusiv energie electrică produsă de hidrocentrale (in locuri mai civilizate și centrale eoliene etc) ceea ce motorina cu siguranță nu conține - poate consumă în momentul rafinării, transporului etc.
În cazul Brașovului - de ex. - parcul central ar putea deveni un loc propice vizitării, spre deosebire de momentul de față când este zona cea mai poluată din oraș.
Desigur ca să observi treaba asta trebuie să te dai jos din mașina personală sau închiriată a cărui fan „die hard” ai zis că ești și să faci câteva drumuri pe jos.
În final troleele au toate avantajele vehiculelor electrice și prea puține spre deloc a vehiculelor pe baterii, care baterii sunt poluante de produs, de întreținut și de exploatat.
Ce e greu de înțeles?
Ca ex. în Vancouver se folosește transport cu troleibuze și se alimentează de la hidrocentrale care sunt în proprietatea municipalității - eu așa știu. Probabil sunt niște comuniști nenorociți, învechiți, înapoiați, care habar n-au ce fain e să te dai în mașina personală - musai un SUV. de 5t.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2017
Mesaje: 6129
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 06 Sep 2011 09:54:22    Titlul subiectului: 148288

Unul dintre cele mai mari avantaje ale transportului URBAN ELECTRIC este ca muta poluarea din oras in afara orasului.

Autobuzul, cat o fi el de ecologic, elimina noxele IN ORAS si sunt inhalate direct si in concentratii mari de catre locuitori.

In schimb, troleibuzul, tramvaiul, metroul etc nu polueaza orasul pentru ca generarea energiei electrice se poate face IN AFARA ORASULUI.

Mai mult decat atat exista posibilitatea investitiiilor in hidrocentrale care produc energie electrica si ieftina si foarte curata.

Chiar si utilizarea termocentralelor amplasate in afara orasului pentru generarea curentului este de preferat, macar poluarea nu mai este in oras, ci in afara sa, astfel ca locuitorii nu mai traiesc intr-un mediu poluat.

Sigur ca nici poluarea produsa de termocentrale nu e de neglijat, insa se pot gasi solutii pentru diminuarea poluarii prin tehnologii moderne si eficiente de producere, prin montarea de filtre etc. etc.

Presupun ca intelegeti avantajul comparativ intre a avea, sa zicem, 1.000 de masini care sa produca noxe in Bucuresti si o termocentrala care sa produca noxele echivalente celor 1.000 de masini la 10 km in afara Bucurestiului, de unde sa vina doar energia electrica in oras...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Sep 2011 12:26:11    Titlul subiectului: 148294

Am inteles. Poluarea o mutam 5 km mai incolo in afara orasului, vant si curenti nu exista sa o indrepte spre oras? Rolling Eyes
Inca o intrebare, de ce in fiecare an facem Ora Pamintului si alte aberatii d-astea pentru asa-zis a reduce consumul excesiv de curent electric, stingand cateva becuri?...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2017
Mesaje: 6129
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 06 Sep 2011 12:52:50    Titlul subiectului: 148295

Ei, acuma hai sa incercam sa si gandim, nu doar sa fim contra...
Tu, de exemplu, daca ar fi sa construiesti o termocentrala, ce-ai face? Te-ai apuca asa, din senin, sa tragi cu arcul si unde se infige sageata, acolo faci termocentrala, ca pe vremea lu' nea Fane?
Pai nu, ca acum suntem in alta epoca: se fac studii, se stabileste care sunt vanturile dominante, directia si viteza lor s.a.m.d. s.a.m.d.
Si, daca suntem inteligenti, facem termocentrala in acea pozitia fata de oras astfel incat vantul sa bata dinspre oras spre termocentrala si nu dinspre termocentrala spre oras... pare simplu, ce zici?
Apoi, chiar daca exista un procent mic de zile in care vantul sau turbulentele ar indrepta gazele spre oras, tot e un castig ca in loc ca gazele sa fie tot timpul in oras sa fie doar cateva zile... intelegi, trebuie sa maximizam efectul pozitiv si sa-l minimizam pe cel negativ, cam la asta se reduce, simplist, toata treaba...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2017
Mesaje: 248
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Mar 06 Sep 2011 12:54:13    Titlul subiectului: 148296

Ora pamantului (la fel ca mai vechea Challange Day) si alte manifestari specifice spiritului de turma reprezinta pierdere de vreme. Asta nu insemna ca trebuie sa consumam ca animalele. Am in jurul meu o gramada de animale la serviciu (ele traiesc in preajma oamenilor, dar nu sunt domesticite, inca). Aceste animale isi lasa laptopurile pornite peste noapte, monitoare pornite (nu in stand by) peste weekend, peste vacante. La fel si luminile in birou. Am contacte in lista de messenger care in fiecare weekend apar cu idle for 2 days, 5h, 4m, etc. Cat de nesimtit sa fii? Doar ca nu platesti tu curentul nu inseamna ca trebuie sa faci paguba. Aici e un loc unde trebuie lucrat. Si de unde s-ar putea evita un consum mare de energie in van.
_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Sep 2011 14:22:25    Titlul subiectului: 148304

Si eu imi las calculatorul de la birou mereu pornit, pentru ca am nevoie sa il accesez din diverse locuri. Asa ca uneori, poate fi normal.
In alta ordine de idei, viitorul este al vehiculelor complet autonome, care polueaza minimal, fara sarme si fara alte constrangeri.
Din punct de vedere al transportului public, doar trenul pe sus si pe dedesubt, precum si tramvaiul sunt cu adevarat eficiente facand un raport intre serviciile prestate si consumul de resurse, poluare, etc. Bineinteles, si astea facute cu mult cap, nu doar de dragul unor pasiuni sau al altor interese.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2017
Mesaje: 6129
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 06 Sep 2011 14:33:33    Titlul subiectului: 148305

Sunt intru totul de acord cu tine ca nu trebuie sa trecem in extrema cealalta si sa visam cai verzi pe pereti, troleibuze si tramvaie pe fiecare strada etc. etc.
Aici trebuie facute studii profesioniste si numai in functie de rezultatele lor decisa mentinerea, extinderea, infiintarea sau, de ce nu, defiintarea unor retele de troleibuz sau tramvai.

Sigur ca o retea de troleibuz care sa lege orasul de ALRO, exploatata cu doar 3 troleibuze, si alea Rocar, care sa circule doar de 3 ori pe zi, nu poate fi viabila, la fel cum nu putea fi viabila reteaua din Targoviste catre C.O.S. ...

Retelele cu pricina, construite in conditii si cu materiale precare nici macar conservate nu se justificau... in schimb, de exemplu, la Targoviste ar fi putut reamplasa reteaua pentru a acoperi unul dintre traseele actuale active si cu cateva troleibuze moderne, fie si second-hand, ar fi putut face treaba.

La fel, Constanta ar fi avut sanse mari de reusita cu troleibuzul, insa acesta a fost discreditat in ochii multora de starea execrabila a retelei si a troleibuzelor DAC/Rocar care se defectau foarte des; acolo, ca sa fie cat de cat viabila treaba, reteaua trebuia demontata complet si inlocuita cu una complet noua, traseu cu traseu, si aduse troleibuze mai decente, ca nimeni n-ar mai fi mers cu un troleibuz ruginit daca avea langa (sau in fata) o duba care (la vremea aia) era noua...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pok



Data înscrierii: 25/Apr/2009
Ultima vizita: 28/Oct/2016
Mesaje: 38
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 07 Sep 2011 10:18:49    Titlul subiectului: 148322

Ionescu a scris:
...tramvaiul sunt cu adevarat eficiente facand un raport intre serviciile prestate si consumul de resurse, poluare, etc...

Asta este o părere, sau ai și niște studii la bază care să „dovedească”?
Eu nu am, dar îmi vine greu de crezut că un vehicul pe șine este mai eficient energetic decât un vehicul pe roți. Câte tone are unul și câte altul? Să nu mai vorbesc de diferențele de cost pentru infrastructura necesară rulării... adică e una să construiești și întreții niște șine și alta să ai deja gata... strada/asfaltul. În rest să zicem că e la fel: de sârme, stații de redresare au nevoie ambele vehicule (cred că ați ghicit până acuma că vorbesc de comparația dintre tramvaie și troleibuze). Capacitatea de transport în multe cazuri poate fi asemănătoare - mă gândesc la troleibuze dublu articulate. Mi-a scăpat ceva?
Iar cu tendințe câtre vehicule/transport individuale? Poate în țările cu model american/cocalar/manelist. În rest civilizația (adică unele societăți mai evoluate) și-a dat seama între timp că împreună e mai ușor decât individual.
Ba chiar în multe locuri și-au dat seama inclusiv că e mai bine cu sârme în aer decât cu fumul de motorină în plămâni.

P.S. poluarea de la termocentrale, chiar dacă e la 5 Km de oraș, este la o altitudine de cel puțin 150 de m. Nu la nivelul nasului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community