Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele Maz
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Vin 28 Oct 2005 14:13:47    Titlul subiectului: Autobuzele Maz 619

Seria alba-albastra la Tirgu-Mures are scaune din plastic, foarte foarte ieftin. Este dintr-un plastic galben, foarte moale si foarte alunecos, astfel cand soferul mai trage cate o frana toata lumea aluneca de pe scaun... Insa au si un lucru pozitiv MAZ-urile, si anume incalzirea. Pentru prima data in istoria acestui oras (cred eu), am putut afirma ca-mi e foarte cald in autobuz, si chiar asa a fost. Ah da, si incalzitoarele nu pot fi demontate (din fericire), pentru sunt puse pe toata lungimea autobuzul pe partea stanga. Dar in rest este caz penal. Tot autobuzul miroase a plastic, calitatea foarte slaba se observe peste tot, etc.
---------------------------------------------------------------------------
Si acum direct de pe site-ul MAZ, cel mai nou tip de autobuz (care arata si a autobuz zic eu): MAZ 203
Iată și o mică descriere. Tare aș fi interesat cum arata interiorul pentru ca la 103 e vai si jale.
In 2005, the Minsk automaker will follow tradition in bringing to the exhibition new pre-production models only. An entirely new product at MIMS 2005 will be the second generation Minsk-made city bus - the MAZ-203. The bus fully complies with European passenger transportation requirements (UN ECE Regulation 85). It differs from the previous MAZ-103 city bus in new design, new engineering and manufacturing level. The bus is totally low-floor: the floor height throughout its entire surface is 330 mm above the roadbed. Its design features a portal axle and front axle arrangement, a Western-made Euro 3 engine and automatic gear box. The body is made following procedures used for all second-generation MAZ bus models. The panes are glued into the body, with invisible seams. The windscreen/windshield allows wide-angle view.
The driver's seat has also been upgraded. The entrance through the front door has become more passenger-friendly. Now the door is as wide as the rest of the vehicle. The middle door has lots of space in the cabin to accommodate boarding. The interior of the passenger cabin has been upgraded. As a result, the handrails are now more complicated in shape and more convenient to use. An air conditioning unit is installed in the cabin.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 05 Noi 2005 22:18:56    Titlul subiectului: 1185

Una bucata MAZ-103 care circula prin Minsk, la ele acasa.
Cele care vor ajunge in Iasi au afisaj electronic si sunt vopsite in alb cu albastru (prietenii intuiesc de ce). Arata ca B-3352 din Constanta, mai putin afisajul.
2. Fata-stanga (tot Minsk).
3. Si spate-dreapta:



maz103.minsk.08.b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.25 kb
 Vizualizat:  de 48278 ori

maz103.minsk.08.b.jpg



2maz103.minsk.ke3268.02.b_106.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.65 kb
 Vizualizat:  de 45238 ori

2maz103.minsk.ke3268.02.b_106.jpg



3maz103.minsk.02.b_695.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.21 kb
 Vizualizat:  de 45238 ori

3maz103.minsk.02.b_695.jpg




Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Sâm 05 Noi 2005 22:28:21, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Dum 06 Noi 2005 00:22:00    Titlul subiectului: 0000000 1201

Oh, macar cele din Iasi vor avea afisaj electronic, ca la cele din Tg. Mures au lipit pur si simplu traseul (vezi pozele din album). Desigur, asta inseamna ca nu o sa poate sa schimbe traseul. Iluminarea au facut cu un tub de neon, care nu prea ilumineaza. In consecinta e o mare tiganiada cea ce priveste afisarea de traseu. Nu-mi pot dea seama, chiar costa asa de mult un afisaj electronic? Confused
Va rog sa reamrcati in prima poza cu MAZ-ul alb, cat de decent este imbracat soferul (camasa+cravata), nu in tricou sau ceva training. Si Minsk-ul era in URSS! Pe mine chiar ma enerveaza taranii astia, care in loc de tractoare conduc autobuze! Ar trebui sa introduca obligaturiu uniforma. Fiecare firma sa aiba o "garderoba" disticta. Cel putin mie asa mi se pare normal. Chiar si calatoria este mai placuta, daca soferul este imbracat elegant. Pai si la nenoricitele astea de MAZ-uri soferii si-au pus repede-repede niste draperii. Pai in vest cred ar fi fost concediati in 3 secunde!!! Cam atat despre seriozitatea firmelor...
MAZurile au motoare Mercedes. Consuma zilnic 100l, ceea ce e foarte putin. A trebuit sa puna motoare din vest, dearece trebuia sa se corespunda Euro 3. Un motor la Tg. Mures s-a defectat si a fost reparat la servizul Mercedes din oras. Calitatea caroseriei se poate observa foarte usor: panourile plastic din interior nu sunt aliniate, si in a doua zi de exploateare deja se auzeau zgomote care la un Mercedes nu se aud nici dupa 20 de ani. Banda de cauciuc folosita la fixarea geamurilor din interior fie nu este introdusa bine, aparand astfel valuri in cauciu, fie sunt prea scurte sau prea lungi. Dar totusi trebuie sa-i felicitam pe belorusi, au un marketing nemaponeit! Sa calculam numai cate autobuze au reusit sa vanda doar in Romania anul acesta! Ei nu vor sa falimenteze fabrica, asa cum au facut cei de la ROCAR. Din acest punct de vedere chiar sunt demn de invidiat, ca o firma ex-sovieteica sa intre pe piata europeana. De anul viitor MAZ 203-urile se vor fabrica si in Ungaria intr-o fabrica din Budapesta. Iar de pe siteul lor reiese ca vor sa intre si pe piata din Italia, Croatia, Yugoslavia, Bulgaria. ROCARul de ce nu s-a gandit la asa ceva.???
MAZ-ul garanteaza caroseria pe 10 ani!!! Asa ca nu vad cum sa nu mearga bine! Totusi eu nu inteleg de ce se prefera autobuzele in loc de troleibuze, chiar daca ar fi troleibuze MAZ. Sa fie oare ca Dunarea liesing nu aduce troleibuze?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Dum 06 Noi 2005 12:40:14    Titlul subiectului: 1256

Stiu ca ma veti injura.Sincer MAZ sunt mai bune asa noi decat au fost DAC noi.Si sa stiiti ca sunt licenta NEOPLAN.Au costuri destul de reduse si sunt chiar robuste.Am mers cu MAZ si pot spune ca imi place cum merg.Macar sunt silentioase,chiar mai silentioase ca Simon.Rusii nu au fost asa idioti ca romanii sa isi falimenteze industria auto.Lucru pt care ii respect.
Sus
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 06 Noi 2005 12:57:53    Titlul subiectului: 1261

tudor a scris:
Stiu ca ma veti injura.Sincer MAZ sunt mai bune asa noi decat au fost DAC noi.Si sa stiiti ca sunt licenta NEOPLAN.Au costuri destul de reduse si sunt chiar robuste.Am mers cu MAZ si pot spune ca imi place cum merg.Macar sunt silentioase,chiar mai silentioase ca Simon.Rusii nu au fost asa idioti ca romanii sa isi falimenteze industria auto.Lucru pt care ii respect.
Faptul ca si exporta maz, dovedeste multe in acest sens. Nu stiu insa daca ex-sovieticii produc chiar la normele europene, ca la ei mai merge (nu chiar in stilul "merge si asa" care a pus pe butuci industria romaneasca de profil).
Oricum, din pacate, MAZ va fi asociat cu lovitura de gratie data Rocar prin intermediul unor firme interesate.
Daca RATP Iasi, Brasov &c luau MAZuri direct de la sursa, cum ar fi fost ?
Sper ca macar sa mearga bine, pana cand vor exista fonduri de refacere a troleibuzelor acolo unde au disparut sau sunt pe cale de disparitie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 06 Noi 2005 17:02:24    Titlul subiectului: 1301

Or consuma ele mai puțin, dar interiorul e varză. Scaunele sunt dispuse foarte prost și foarte sus. Eu, între a escalada podeaua pt. a urca și a escalada interiorul pt. a ajunge la scaune, prefer să escaladez podeaua!
Mi se pare că sunt puse prea sus față de podea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Ian/2024
Mesaje: 133
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Dum 06 Noi 2005 17:08:25    Titlul subiectului: scaune autobuze 1304

sa stiti ca nici in Italia scaunele autobuzelor sint comode. Scaunele de la trollino 18 care este tipul de troleibuz sin ca un fel de mocheta verde si sint dure de tot. Pozitia in schimb este foarte comoda de a ajunge la ele.
_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Dum 06 Noi 2005 23:20:55    Titlul subiectului: 1379

Eu nu ma pot plange la scaune. Dupa parerea mea sunt bine aranjate, ce-i drept, chiar primul rand , dupa roata din fata este accesat mai greu, dar restul is OK. Scaunele din plastic sunt total nule, cum am zis si mai sus. Noua serie au caune tapitate, dar inca nu am avut norocul sa le probez. La Irisbus Agora distanta intre rotile din spate este foarte mica, ceea ce le face incomode. Acesta a fost si faptul pentru care Budapesta a preferat sa cumpere Volvo, in loc de Irisbus-Ikarus!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 09 Noi 2005 23:46:15    Titlul subiectului: 1827

Dar sunt dispuse cam prost... de exemplu, pe stânga, între primul rând de scaune și cabina șoferului e un spațiu enorm, plus că scaunele sunt supraînălțate și cocoțate ori pe roată, ori pe alte chestii. Și #98 Rocar Autodromo din București este low-floor...dar nu are scaunele așa prost dispuse ca Mazurile.
Trebuie să recunosc că aspectul exterior al Mazurilor nu-mi displace.... și într-adevăr sunt silențioase, dar interiorul este aiurea. Bielorușii au fost suficient de deștepți să-și exporte produsele (față de români care au falimentat Rocarul). Maz poate că este puțin și o victimă colaterală în războiul dintre primari și troleibuze... dar parcă ar fi fost bune și alte autobuze low-floor, sau, și mai bine, troleibuze și tramvaie.
Cel puțin eu, și dacă ar fi adus Mercedes, Iveco, Man sau altceva în locul troleibuzelor aș fi reacționat la fel.
Că tot vorbim despre Maz, să vedem unul și în România, la Brașov:, unul dintre puținele autobuze din oraș care nu au încă reclamă (nici nu au venit bine Mazurile verzi, că deja 99% din ele au reclame, majoritatea acoperind geamurile)



0656-005-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  151.4 kb
 Vizualizat:  de 46895 ori

0656-005-001.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 10 Noi 2005 01:22:03    Titlul subiectului: 1845

MAZ-ul verde postat mai sus are un interior mult mai bine lucrat in comparatie cu celelalte MAZ-uri galbene din Brasov. Si anume
scaunele sunt tapitate ,sunt mai comode, au alt aranjament exista chiar si 1 loc amenajat pentru persoanele in scaune cu rotile.Autobuzul este prevazut la usa din mijloc cu o rampa de acces pt persoanele invalide.
Tot MAZ-ul verde are cutie de viteze automata (adio smuncituri ) iar in salon sunt montate camere de supraveghere video pentru a combate futurile din buzunare, vandalizarea lor si nu in ultimul rand pt supravegherea angajatilor RATBv.
In comparatie cu alte produse occindentale MAZ-urile mai au de recuperat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 24 Noi 2005 18:24:06    Titlul subiectului: 00000000 3775

Am mers cu Maz în Brașov și vreau să-ți spun că mi-a făcut o impresie foarte proastă. De la scaune(care sunt dispuse total aiurea), butoane de alarmă care se acționează singure(!)...... totul e VARZĂ, cu excepția mototrului(dar care e montat într-un autobuz nepotrivit.....autobuzele vibrează mult mai tare ca Dac-urile)...singurul lucru bun la ele e încălzirea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Joi 24 Noi 2005 19:11:50    Titlul subiectului: 3792

Mazurile chiar ca vibreaza, char si mai rau decat DAC-urile vechi de 10-15 ani. Totusi rusii au facut ceva inovatii la modelul lor. Modelul original Neoplan avea majoritatea componentelor in exterior. La rusi fiind foarte frig, ei l-au montat in interior, sub panourile deasupra geamurilor. Astfel compresoarele, sigurantele si alte elemente esentiale nu sunt expuse frigului!

Legat de alarme, intradevar am observat si eu ca lumina STOP se aprinde, fara ca cineva sa fi apasat un buton iar alarmele pt usitele care ascund deschiderea de urgenta se porneste de la sine. Totodata soferii se plang pt. ca iluminarae bordului si a butoaneleor functioneaza numai in 70-80%. Toate aceste probleme dupa 2 luni de functionare!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 04 Dec 2005 19:55:40    Titlul subiectului: 5311

Daca tot se aduc MAZ-uri, mai bine s-ar aduce modelul 107 sau modelul 105 fara "dulap" la mijloc. Modelul 103, ca e autobuz sau troleibuz, e prea mic pentru localitatile in care acesta e destinat sa inlocuiasca vehiculele articulate. Practic, la Constanta au fost inlocuite vehicule de 16565 mm (cat are DAC 117 E si 117 UD) cu vehicule de 11985 mm (cat are MAZ 103 si 103 T). MAZ 107 are peste 14 m iar MAZ 105 are 17870 mm.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 09 Dec 2005 21:07:56    Titlul subiectului: 5913

La aceasta adresa veti gasi un MAZ 103 transformat in toaleta publica Laughing Laughing Laughing Laughing :
http://www.autoreview.ru/new_site/trucks/archives/2004/n07/10_wc/1.htm
Am trait s-o vad si pe asta! Daca va uita-ti mai atenti seamana cu cele din Iasi sa speram ca cei de acolo nu le vor transforma in WC public. Laughing Laughing Laughing


Ultima modificare efectuată de către alin la Vin 09 Dec 2005 21:11:13, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 10 Dec 2005 17:09:14    Titlul subiectului: 6053

In cazul MAZ, in 1992 s-au pus bazele productiei de autobuze, fiind realizat primul vehicul, MAZ-101 (low-floor). In 1999 a fost realizat primul prototip de troleibuz MAZ-103T.
Productia de serie in cazul autobuzelor MAZ a inceput in anul 2000, cand au fost realizate primele 1000 de vehicule.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 10 Dec 2005 19:39:33    Titlul subiectului: 00000000 6081

Ce deficiente are MAZ 105 si MAZ 107 fata de MAZ 103? De ce modelul 103 s-a impus iar 105 si 107 nu? De asemenea, nu inteleg politica RATC Constanta. Din moment ce au avut autobuze si, mai ales troleibuze de 16565 mm lungime, nu era mai logic sa aduca autobuze de 17870 mm (cat are MAZ 105) decat autobuze de 11985 mm, cat are MAZ 103?
Ca MAZ 103 e mai ieftin, nu contest. In ceea ce priveste motorizarea, si MAZ 103 are motor Renault si Mercedes, dar cutia e manuala. MAZ 105 are, intr-adevar, o cutie mai deosebita.
La Constanta am calatorit cu MAZ 103 pe liniile 100 si 40 si chiar mi s-au parut civilizate. Motorul e incomparabil mai silentios ca la un 112 UDM, probabil are si un litraj mai mic (cel de DAC are 10344 cmc). Suna asemanator cu cel al autobuzelor TV 20 U cu motor diesel. Vibratii deosebite nu am remarcat in conditiile in care sunetul este un lucru deosebit de important pentru mine. Ca urmare, cu toate ca NU sunt adeptul MAZ-ului, nu pot spune lucruri neadevarate. Din pacate, DAC-urile au avut deficiente serioase chiar cand au fost noi. Sunetul treptei a III-a era, cateodata, deosebit de enervant. La MAZ cutia nu suna deranjant, nu am auzit acele caraituri specifica DAC-ului iar diferentialul aproape ca nu se auzea. Poate ca MAZ-ul din Brasov la care se referea Dr2005 a avut ceva probleme la transmisie, dar cele din Constanta sunt rezonabile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 12:29:03    Titlul subiectului: 6735

MAZ sint facute pe platforma NEOPLAN si chiar copiaza linia generala a acestora.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 11:18:58    Titlul subiectului: 147-b 7643

Maz-ul nu are motorul vertical, ci orizontal!!! Am intrebat de la vecin care e sofer de autobuz, ca ce se afla in dulapul din spate, si el mi-a spus, ca e un gol mare cu ceva radiatoare si un motor aplasat orizontal-diagonal. Este un motor destul de mic. Banuiesc ca dulapul a fost construit pt o airisire mai buna, pt. ca la modele initiale de MAZ 103 aveau geamul din spate si stanga spate integral!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 20 Dec 2005 22:34:36    Titlul subiectului: 8303

Chiar dacă MAZ are unele calități, păcătuiește prin capacitate. Chiar în fișa tehnică se spune că MAZ 103 are o capaciate de 98 de locuri față de minim 100 cât prevăd normativele. Treaba asta a fost enunțată în Monitorul de Iași. În al doilea rând, nu înțeleg de ce nu s-a recurs la soluția motorului transversal, ci s-a preferat acel dulap-total inestetic-situat în spate. Un alt aspect îl constituie conjunctura. Să nu uităm că MAZ-ul a atras antipatia multora de pe forum pentru că a substituit troleibuzul într-un oraș în care transportul urban era, la un moment dat, în întregime electric. Troleibuzele, așa rele cum au fost, făceau parte din viața cotidiană a orașului. Poate că aversiunea față de modelul MAZ 103 ar fi fost mult diminuată dacă acestea ar fi deservit, la început, fostele linii 10, 10 b, 11 și 12, linii deservite în prezent de firmele Transevren și Metropolitan și abia apoi să substituie troleibuzele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Joi 29 Dec 2005 10:32:05    Titlul subiectului: 9685

legat de autobuzele MAZ, cred ca ar trebui sa lasam la o parte
sentimentalismele si afacerile murdare si sa le privim pur si simplu
ca pe niste autovehicule. nu ele sunt dusmanii troleibuzelor de nicaieri,
ci autoritatile locale.
eu cred ca MAZ sunt la ora actuala unele din cele mai moderne autobuze
pe care le-a avut romania vreodata (mai ales provincia).
personal chiar ii invidiez pe cei care beneficiaza de ele in timp ce eu
inghet in dac pe 253 si imi tai blugii in scaune si bare.
cred ca n-ar mai fi nimic de comentat daca RATB ar avea vreo 1500 de
MAZ-uri frumos intretinute, care sa apara in statii la interval de 5 minute.


Ultima modificare efectuată de către fider la Mar 14 Feb 2006 00:30:16, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Joi 29 Dec 2005 10:37:39    Titlul subiectului: 9686

In fapt si in drept MAZ reprezinta o treapta de trecere intre DAC IKARUS IK2** si Mercedes si in plus o meritam, cat timp industria constructoare auto a murit in Romania. Si eu prefer sa merg cu un MAZ in care e cald decat cu un DAC in care intepenesti, cu scaune de lemn iar daca mai si ploua, ca o iei pe jos sau mergi cu autobuzul, e acelasi lucru. Si ik 260 din Bucuresti aveau incalzire si mergea, dar odata cu mutarea lor pe linii gen 141 139 220 sau cele cu 4** ,s-au dus de rapa. Pacat de ele.
Sus
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 29 Dec 2005 12:11:06    Titlul subiectului: 9697

Sunt de acord cu parerile voastre tudor si digital_me . Maz nu sunt cele mai bune autobuze dar la situatia Romaniei din ziua de azi ( aici ma refer la gradul de civilizatie si saracie) reprezinta o alterntiva pe termen scurt . Sper ca pe viitor sa ne permitem ceva mai bun si de ce nu poate chiar Maz generatii viitoare(bineinteles la un nivel de calitate mult superior celui de acum).
Observ ca nimeni n-a postat poze cu mijloacele de transport public produse de cei de la MAZ pe baza carora sa se comenteze. Era normal ca acest lucru sa fie realizat de la bun inceput de cel care a inceput acest topic .
MAZ 103



MAZ 103 T


MAZ 105




MAZ 107



Noul MAZ 203


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
drooopy



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Dec/2023
Mesaje: 35
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 01 Ian 2006 20:42:40    Titlul subiectului: 87383 10428

As vrea si eu niste detalii ale motorului Mercedes care este pus pe Maz, si as vrea sa stiu cum se face legatura dintre maneta schimbatorului de viteza si cutia de viteza la Maz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Dum 01 Ian 2006 20:49:12    Titlul subiectului: 10429

Motorul de Mercedes de pe Maz e din cate am inteles eu, cel de pe Mercedes Citaro. Legatura e asigurata prin parghii ca la DAC daca e cutie manuala. Ma rog pe acelasi principiu.
Daimler Chrysler OM 906LA (Euro-2)
Power, kW (hp) 205 (279). Cilindree:6.37 l (6370 cmc)
Sus
Kidu
Vizitator






MesajTrimis: Lun 02 Ian 2006 12:56:31    Titlul subiectului: 0000000 10530

Legat de aceste Mazuri atat de controversate, parerea mea este ca asa cum a spus si tudor, sunt un salt inainte, un pas intermediar intre Dacuri si urmatoarea generatie de mijloace de transport din Romania.
Eu zic ca daca au un motor Renault sau Man Euro 3, nu au cum sa fie poluante. Iar in plus de asta, bine ca sunt Dacurile tale, ecologice.
Nu sunt fan Maz, as prefera oricand un Mercedes sau Man in locul lor, dar mai trebuie sa iti pui si intrebarea, daca se justifica sa aduci la ora actuala Mercedes sau Man noi, in Romania. Avem un grad suficient de civilizatie, sa nu le taiem tapiteria, sau sa le mazgalim de noi, ca asa ni se pare noua "cool" ?
Sus
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 1 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community