Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Sâm 25 Aug 2007 19:18:24 Titlul subiectului: |
81925 |
|
Cu toate avantajele lor, in opinia mea, cel putin MAZ raman ceea ce sunt: o alegere ieftina si cu destule compromisuri. Daca privim la DAF si la MAZ diferenta e ca de la cer la pamant. Si vorbesc despre DAF aduse in 1994 in Bucuresti. Chiar si acum multe dintre ele (vechi, fara RK) sunt notabil mai silentioase, confortabile si mai incapatoare decat MAZ (cel putin modelele de acum din Brasov si Constanta).
Deci sa lasam povestile cu MAZ si cat de grozave sunt. Da, cand compari totul cu un DAC vechi, fara incalzire si cu scaune de lemn, ORICE iese mai bun. In Bucuresti am avut destule exemple de autobuze, cu mult mai multe si mai bune decat MAZ. Asa ca in lipsa de altceva, multi se vor lauda si cu MAZ ca mare realizare in transportul public.
Am circulat cu MAZ in Brasov si nu mi s-au parut o mare realizare. Raman la parerea ca sunt mai confortabile decat DAC vechi si mai calduroase, dar cam atat. Seamana cu Renault si Mercedes la un pret ce este accesibil pentru unii. In rest are compromisuri cat cuprinde fata de un DAF Castrosua SH.
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Dum 10 Aug 2008 13:24:44 Titlul subiectului: |
96883 |
|
Arata bine. Ne poti spune dac si motorizarea este schimbata? Au 4 trepte?
In rest par in regula.
Mi se par cele mai bune autobuze din punct de vedere al raportului rezistenta/pret. In mod public recunnosc ca am gresit atunci cand le-am subestimat. Observandu-le pe cele din Brasov cat de in regula se tin in conditii de intretinere insuficiente, imi dau seama ca am judecat eronat.
De acord ca la capitolul finisaje sunt relativ codase, dar, la capitolul fiabilitate stau, dupa mine, pe un loc fruntas.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 11 Aug 2008 16:36:20 Titlul subiectului: |
96918 |
|
Ce pret au?
Ce noutati includ, sau modificari?
|
|
Sus |
|
|
tomi_ms
Data înscrierii: 28/Ian/2007 Ultima vizita: 04/Dec/2021 Mesaje: 404 Locație: Targu Mures
|
Trimis: Mar 23 Sep 2008 10:08:10 Titlul subiectului: |
98653 |
|
Ionescu a scris: | (...)
Mi se par cele mai bune autobuze din punct de vedere al raportului rezistenta/pret. In mod public recunnosc ca am gresit atunci cand le-am subestimat. Observandu-le pe cele din Brasov cat de in regula se tin in conditii de intretinere insuficiente, imi dau seama ca am judecat eronat.
De acord ca la capitolul finisaje sunt relativ codase, dar, la capitolul fiabilitate stau, dupa mine, pe un loc fruntas. |
Intr-adevar sunt rezistente in conditiile de intretinere de care au parte. Am observat totusi cate ceva la cele din Tg Mures:
-motorul scoate fum negru. La unele masini din pacate si in mers, la altele e doar o consecinta normala a plecarii in treapta a 3-a de viteza, folosita de unii soferi (motorul fiind solicitat la turatie prea mica scoate fum, dar dupa intrarea in regimul normal de functionare revine la normal). E o chestiune de atitudine, unor soferi nu le pasa de masina, desi MAZ-ul cu cutie manuala necesita atentie la alegerea treptei potrivite, acestea fiind relativ scurte (la 40km/h se schimba in treapta a 6-a, spre deosebire de ElCar de exemplu, care la aceeasi viteza merge in a 4-a, avand probabil aceeasi cutie ca si modelul interurban).
-elementele de interior s-au slabit: la multe masini trapa de pe plafon nu mai sta deschisa (dar si inchisa sta numai multumita gravitatiei), capacele de deasupra geamurilor fac zgomot, la unele masini se intampla sa se si deschida (noroc cu firul care nu le lasa sa se deschida mai mult decat e strict necesar pentru acces, astfel calatorii nu risca sa fie loviti), iar de cand au iesit din garantie si intretinerea motorului se efectueaza de catre regie, s-au stricat incuietorile compartimentului motor, la unele masini usa dinspre salon a "dulapului" se plimba, la viraje stranse spre stanga (cum ar fi ocolirea unui sens giratoriu) se deschide in asa masura incat se poate vedea motorul (intr-o curba am admirat simbolul si inscriptia Mercedes-Benz de pe capacul culbutorilor ). Si evident intra si ceva mai mult zgomot si un vant caldut de la sistemul de racire.
Nu mai zic de manerele si butoanele stop lipsa, care tin clar de intretinere (adica lipsa ei).
Deci in conditii bune de intretinere ar fi masini decente si rezistente. Insa in conditiile in care stilul dominant e "da-i pana merge" 18 ore pe zi, nu prea cred sa reziste mai mult de inca 4-5 ani.
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Sâm 29 Noi 2008 14:17:54 Titlul subiectului: |
101862 |
|
Ai dreptate, insa nu uita ca si SH-urile au parfumul lor de vechi si de amintire.
MAZ, este autobuzul de tranzitie spre servicii mai bune de transport public cu autobuzul.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
virgilius
Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 18/Iun/2023 Mesaje: 316 Locație: Constanta
|
Trimis: Mar 23 Iun 2009 07:24:32 Titlul subiectului: |
112742 |
|
Cele mai fiabile autobuze care circula prin orasele si municipiile noastre sunt de departe MAZ-107 , din CONSTANTA ,si am "parcurs" toata tara in lung si-n lat ( poate doar MAN-urile brasovene sa le concureze in vreun fel ! ). Dac-ar fi avut si aer conditionat , cu siguranta ca s-ar fi adus si-n Bucuresti 100-200 de bucati ! Ca din punct de vedere al spatiului din interior, mai ales la ore de varf, sunt cu mult peste "albiturile" capitalei !!!
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mar 23 Iun 2009 12:56:15 Titlul subiectului: |
112756 |
|
Nu stiu neaparat daca sunt asa de bine organizate in interior, dar cum spunea un vechi user, sunt o etapa necesara in dezvoltarea transportului public, mai ales in provincie unde fondurile disponibile nu sunt atit de ridicate...
La lipsa de intretinere si exploatarea maxima la care sunt supuse, deocamdata se descurca...
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Siarhei
Data înscrierii: 25/Aug/2007 Ultima vizita: 08/Iun/2013 Mesaje: 3 Locație: Minsk (Belarus)
|
|
Sus |
|
|
nicusor84
Data înscrierii: 29/Dec/2009 Ultima vizita: 16/Mai/2019 Mesaje: 3 Locație: Constanta
|
Trimis: Sâm 16 Ian 2010 02:20:52 Titlul subiectului: |
122361 |
|
alin a scris: | Parca in 2003 un MAZ galben din Constanta a ars in intregime. | Da, a luat foc plecand din cap de linia a reusit sa ajunga cam la a3-a statie din traseu cand a inceput sa ia amploare flacarile au evacuat repede autobuzul dar in 5 minute maxim s=a facut scrum in interior, fiind totul numai din plastice a luat repede foc. A scapat cabina soferului ptr ca au reusit sa ajunga pompierii sa il stinga. Dupa ce s-a stins l-au luat la remorca si l-au dus in baza. Cam asta a fost cu acel MAZ.
|
|
Sus |
|
|
nicusor84
Data înscrierii: 29/Dec/2009 Ultima vizita: 16/Mai/2019 Mesaje: 3 Locație: Constanta
|
Trimis: Sâm 16 Ian 2010 02:41:35 Titlul subiectului: |
122362 |
|
In ceea ce priveste MAZ 203 din ce am auzit nu sunt prea reusite, soferii se cam plang de ele ca nu merg calculatoarele de pe ele si ar mai cadea diferite functii care le are in dotarel; in schimb MAZul 107 uimitor se deplaseaza destul de bine am prieteni care lucreaza pe MAZ 107 sunt mai lenese decat 103-ul cu motor de Mercedes hidramat dar asta e e si mai greu. Sa vedem ce vor aduce in viitorul apropiat, ca se vrea sa se renunte la primul set de MAZ adus in 2002 .am observat ca parerile sunt impartite in ceea ce priveste MAZul, mie nu mi se pare chiar atat de praf ca autobuz , dar au si ele o durata scurta de viata de 8 ani dar astea de la noi deja dupa 5 ani isi cam dau duhul , lucru care ma face sa ma gandesc la DACurile romanesti care aveau 20 de ani dar isi carau tablele pe strazi, nu prea s-au facut de rusine, au rezistat cu stoicism
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 16 Ian 2010 18:29:44 Titlul subiectului: |
122386 |
|
Din imaginile de mai sus, in partea opusa usilor, autobuzul MAZ 205 arata ca un autobuz transformat in utilitar, iar culoarea accentueaza acest lucru. Acel loc unde este motorul este total inestetic.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
|
Sus |
|
|
FBW58
Data înscrierii: 15/Dec/2006 Ultima vizita: 01/Iun/2021 Mesaje: 322 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 05 Aug 2010 16:33:10 Titlul subiectului: |
131249 |
|
"Warning
In order not to compromise your security, this page will not be accessed
A virus or unwanted program was found in the HTTP data of the requested page.
Requested URL: http://www.maz.ru/
Information: Contains recognition pattern of the HTML/Infected.WebPage.Gen HTML script virus"
La MAZ totul e praf, de la autobuze la siteul de pe internet.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 05 Aug 2010 19:24:04 Titlul subiectului: |
131259 |
|
La aceasta ora site-ul lor este functional, dar este numai in rusa ? Nu este si in engleza ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
FBW58
Data înscrierii: 15/Dec/2006 Ultima vizita: 01/Iun/2021 Mesaje: 322 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 05 Aug 2010 20:18:09 Titlul subiectului: |
131269 |
|
Negativ. E functional dar tot cu virus...
Ce antivirus folosesti?
ATENTIE nu deschideti siteul MAZ contine un script pe care Avira l-a detectat ca virus
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.36 kb |
Vizualizat: |
de 25225 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 05 Aug 2010 21:45:14 Titlul subiectului: |
131284 |
|
NOD 32
Iata si un print screen cu site-ul MAZ luat acum cateva minute.
Sincer, nu am la inima autobuzele MAZ, dar site-ul pare interesant, si am vazut ca pe langa autobuze/troleibuze produc si diferite medele de camioane. Mi-ar fi placut ca si fabrica de la Roman Brasov sa aiba o productie sustinuta si mare de camioane si autobuze/troleibuze.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.33 kb |
Vizualizat: |
de 25214 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 20 Ian 2011 14:24:57 Titlul subiectului: |
138982 |
|
Un Maz206 surprins in ... Buzau, tocmai intra la Kaufland.
8AAT0794
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.56 kb |
Vizualizat: |
de 24512 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.53 kb |
Vizualizat: |
de 24512 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.3 kb |
Vizualizat: |
de 24512 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 05 Oct 2011 21:43:40 Titlul subiectului: |
149283 |
|
As dori si eu sa aflu o adresa de web de unde sa pot descarca documetatia tehnica pentru autobuzul MAZ 203. E urgent si sper ca printre dvs. se gaseste cineva care sa-mi poata oferi macar un link...
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Vin 28 Feb 2014 17:15:12 Titlul subiectului: |
171503 |
|
Uite o prezentare a MAZ, adica a uzinei de vehicule grele de la Minsk:
http://www.youtube.com/watch?v=gwIvX-2Bw_Y
Uzina tata, nu gluma! Fac chestii tari pentru o tara comunista. Dovada sunt si masinile de la noi, poate ca la finisaje sunt cam varza, dar in rest sunt rezistente si merg. Poate unde si motorizarile occidentale care do the trick
Oricum, tare, as merge pe mana lor si mai departe!
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
ELECTRO
Data înscrierii: 04/Dec/2009 Ultima vizita: 02/Mar/2024 Mesaje: 393 Locație: Chisinau (Moldova)
|
Trimis: Sâm 08 Aug 2015 15:34:32 Titlul subiectului: |
180853 |
|
Compania MAZ lucreaza la un model de autobuz electric. Se vorbeste de colaborarea cu parteneri din Romania.
Autobuzul va fi destinat in special pentru exportul in UE.
|
|
Sus |
|
|
CiprianTRB
Data înscrierii: 03/Mar/2019 Ultima vizita: 11/Mai/2021 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari
|
Trimis: Mar 12 Mai 2020 20:05:51 Titlul subiectului: |
207062 |
|
Recent a apărut un nou model pe piața autobuzelor electrice, MAZ 303E10.
Este al doilea autobuz electric cu motorizare ZF CeTrax(primul fiind Solaris Urbino 15 LE Electric) și are o autonomie de 300 de km.
Mai jos aveți un articol de la Sustainable Bus despre acest model.
Citat: | MAZ adds an electric bus to its portfolio. The Belarusian manufacturer (complete name: Minsk Automobile Plant) unveiled a few days ago the MAZ 303E10, which also stands out for being the second vehicle equipped with the brand new electric central motor CeTrax by ZF (the first is the Solaris Urbino 15 LE Electric). Deliveries should start in 2021.
MAZ unveils an electric bus
MAZ electric bus (12.43m lenghts) is built on a low-floor platform and features, according to the press release by MAZ a «412 Ah» battery. That figures, coupled with an hypothetic voltage of 660 V (common to several electric bus batteries, for instance Solaris and Akasol ones), gives a value of some 270 kWh. The range stated by the manufacturer is 300 km. The manufacturer points out that, in developing the electric bus layout, is has been possible to increase the glazed surface of one third compared to a conventional drive bus.
ZF CeTrax for MAZ 303E10 electric bus
The electric bus MAZ 303E10, which was developed within the third-generation of the MAZ 303 bus range, adopts the ZF CeTrax, which can deliver up to 300 kW. Batteries can be charged both by alternating current or with plug-in CCS2 connection (for four hours), with connector placed in the rear compartment. In the vehicle there is technically room for more than 70 passengers (30 of them seated).
All rows of seats 0n MAZ electric bus are equipped with USB ports. Sliding ramp for wheelchair couldn’t be missing. Heating, MAZ points out, is entirely electrically-powered.
As mentioned on Electrive (based on a local source), Belarusian President Aleksandr Lukashenko has ordered MAZ to produce ten electric buses for use in the country. |
https://www.sustainable-bus.com/news/maz-electric-bus-launch-3030e10-minsk-automobile-plant/
Aici aveți videoclipul de prezentare: https://youtu.be/cqH0tH8_0rs
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
428.89 kb |
Vizualizat: |
de 9184 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
150.71 kb |
Vizualizat: |
de 9184 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
347.33 kb |
Vizualizat: |
de 9184 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 12 Mai 2020 21:32:44 Titlul subiectului: |
207066 |
|
Cred că și designul e tot de la Solaris
|
|
Sus |
|
|
|