Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiul de intretinere G 15 3199

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Modelism
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Prognosis



Data înscrierii: 02/Ian/2009
Ultima vizita: 07/Apr/2022
Mesaje: 442
Locație: Slobozia

MesajTrimis: Lun 31 Oct 2011 18:52:23    Titlul subiectului: Tramvaiul de intretinere G 15 3199 150036

Tramvaiul de intretinere G 15 – 3199

http://trenulete.info/tramvaiul-de-intretinere-g-15-3199/

Ultima mea gaselnita, tramvaiul de intretinere, care nu trebuie sa lipseasca dintr-un depou care se respecta. Profitand si de ultimul boghiu motor pe care il mai am, am construit acest set de tramvai pentru intretinere si depanare. Modelul imi este foarte familiar, pentru ca m-am jucat cu el in simulatorul de tramvaie. Ruleaza impecabil pe plansa de tramvaie MSTS Constanta Trams. In fapt, ca model am folosit chiar imaginile SView ale simulatorului pentru a crea planurile in Corel. Am folosit ca material de baza diverse tipuri pe placaj de tei, balsa de 1,2,3,4 si 5 mm grosime pentru a taia piesele cu laser.

Pentru vagonul tractor, am folosit un boghiu de la o americana Mehano distrusa. Am inlocuit rotile de 12 mm diametru, cu unele de vagon Mehano, de 9 mm diametru, cele mai mici pe care le-am avut. Cu ocazia demontarii, am inlocuit si sistemul de colectare de tip pe interiorul rotilor, cu unul inovatie personala, care colecteaza curentul de pe bandajul rotilor folosind o coarda de chitara, material elastic foarte bun. Asezat deasupra, arculetul din coarda de chitara are si rolul de a tine presate rotile pe sine. Cu aceasta ocazie, am obtinut fara vrerea mea, confirmarea deficientei de proiectare a locomotivei DA 060, care este atat de binecunoscuta pentru mersul ei de ratusca beata. Practic, daca presezi rotile de deasupra, si acestea stau in lagare mai mari, pivoteaza in mers in jurul rotii dintate, in stanga si in dreapta, trepidand usor asemenea DA-ului. Cel mai probabil ca voi reduce distanta de miscare a osiei libere in bucsa de fixare pentru a inlatura trepidatia suparatoare vizual, desi, tehnic, se imbunatateste astfel contactul cu sina.

Pentru vagoanele remorcate, am folosit boghie de electrica piko old model (E42) pe care le-am modificat inlaturand balansierele si partile de fixare a unor arcuri suplimentare. In fapt trebuia sa rezulte unvagon pentru carat nisip, folosit iarna pentru imprastiere de material antiderapant. Ca roti am folosit unele de tip Marklin, care erau puse in scurt prin intermediul axului. Am inlocuit axul metalic cu unul din plastic, un betigas de la acadele, de diametrul potrivit.

Unul din aceste vagoane, are colector tot din coarda de chitara, pentru a monta lampile de pozitie. In interiorul boghiului, spatiul generos mi-a permis amplasarea unei placi de colectare a tensiunii, a unei punti redresoare, condensatorul de stabilizare fiind amplasat deasupra, in bena. Pentru mascarea condensatorului, am facut incarcatura din nisip amestecat cu aracet si montat peste o folie de acetofan foarte subtire, decupata la final pe forma interiorului benei. Dupa uscare, se scoate incarcatura de desupra pentru acces la condensator. Lampile de pozitie sunt doua diode punctiforme de 1,8 mm diametrul lentilei, inseriate cu un rezistor de 980 k. Mai trebuie facut un vagon cu miniexcavatorul din dotare, dar asta dupa ce achizitionez un excavator scara 1/87.

Pentru vopsire am folosit spray GalbenTaxi, Negru mat la sasiu si gri albastru la acoperis. farul central la tractor va fi din dioda bicolor bipolar alb/rosu. Mai am de facut pantograful zilele urmatoare si de reglat balansul osiilor uzate la boghiul tractor. Pentru tractiune am folosit utimul motor de 12 volti din dotarea atelierelor PanArin, care cu aceasta lucrare isi incheie cariera de producator. Cel mai probabil ca va ramane numai activitatea de intretinere! Nici starea de sanatatem nici bugetul si lipsa pieselor nevesare implinirii altor visuri marete de proiectare si construire, nu imi mai permit lucrul la jucariile mele preferate. Pentru barele de urcare am folosit capse de capsator de hartie de 8 mm lungime. Mai aveam in plan un set de VT 35 precum si Vestitul Malaxa, insa din cauzele mentionate mai sus, proiectele se anuleaza definitiv. Cu aceasta postare inchei sirul de materiale de conceptie prezentate pe situl ce l-am conceput mediatizarii pasiunii pentru trenulete. Voi continua probabil sa postez pe situl meu, insa ma voi rezuma la prezentari de machete diverse comercializate in Romania. Sper din tot sufletul ca efortul meu pentru a poza, scrie materiale si prezenta pe site, sa fie de folos pasionatilor din domeniul feroviar al machetelor.


_________________
Freedom is not free!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Prognosis



Data înscrierii: 02/Ian/2009
Ultima vizita: 07/Apr/2022
Mesaje: 442
Locație: Slobozia

MesajTrimis: Dum 06 Noi 2011 10:42:52    Titlul subiectului: 150149

Tramvaiul de intretinere G 15 – 3199 la final

http://trenulete.info/tramvaiul-de-intretinere-g-15-%E2%80%93-3199-la-final/

După ce două zile am zăcut …. astăzi am reluat lucrul la acest tramvai și am terminat pantograful pe care l-am făcut din sârmă de agrafă pentru hârtie. Mi-am confecționat mai întâi un șablon din lemn, pe care am îndoit la aceleași cote piesele pantografului. Le-am cositorit împreună, iar tălpica am făcut-o din sârmă de cupru bătută cu ciocanul pe menghină… Aseară am reușit să montez și farul la vagonul tractor 3199. Am folosit două led-uri tip smd, puse în antiparalel si înseriate cu un rezistor de 1kohm. Am lestat și am făcut proba pe Diorama de la Slobozia. Merge echilibrat, dar fuge prea tare pentru ca nu am mai avut motoraș de 12 volți și am folosit unul de 9 volți. În consecință aleargă mult mai repede decât celelalte tramvaie. Din păcate am epuizat rezerva de motorașe cu acest ultim tramvai, care este cu siguranță ultima mea lucrare de modelism.

Oricum, ieri am avut totuși o mare bucurie! După ce ani de zile m-am chinuit cu o bormasină de mână improvizată de mine dintr-un motor de ștergător de parbriz de IMS, ieri am primit, grație unui troc cu un client din Sibiu, o bormașină de mână, o frumusețe miniaturală, foarte practică. Cum nu am avut finanțare si pentru alimentatorul ei original, am improvizat… un alimentator din faimosul FZ1 și pot spune ca merge bine. Singura modificare necesara în FZ1 este aceea de adăugare a unui sistem de filtrare/stabilizare pe bază de condensatoare si diode suplimentare. Probabil că vom funcționa așa cu mașina de găurit, o sculă foarte bună și necesară, dar pe care până acum nu mi-am permis să o iau.



si filmuletul:
http://www.youtube.com/watch?v=SRbEFfZy49A

_________________
Freedom is not free!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Modelism Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community