|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Joi 01 Dec 2005 12:04:02 Titlul subiectului: Tramvaiele Timis |
4902 |
|
Aceste tramvaie sunt pe cale de disparitie in toata tara. Nu au fost foarte bune, dar au existat, si oamenii s'au folosit de ele. Acum, din ele raman doar amintirile si (inca), exemplare pastrate sau carora nu le-a venit pana acum randul la exterminare.
Vagonul 323 este singurul vagon Timis de calatori care mai exista la Iasi, dar nu mai este in circulatie. Faptul ca numarul sau este luat acum de un GT4 ma face sa cred ca soarta lui e incerta. El exista inca si poate fi salvat.
Descriere: |
Vagonul Timis 323 in Depoul Central, septembrie 2005. (C)Man And CAt |
|
Mărime fișier: |
42.17 kb |
Vizualizat: |
de 44189 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 01 Dec 2005 12:27:01 Titlul subiectului: |
4906 |
|
Parerea celor care le-au exploatat este, in unanimitate, ca au fost extrem de proaste. Pentru Iasi poate ar fi fost mai nimerit sa se aduca si restul de 50 T4R in locul Timis-urilor.
Cu toate obiectiile, totusi Timis 2 au existat in Iasi si imi plange inima dupa ele, acum ca nu mai sunt. Si imi plange si mai tare cand vad pe zi ce trece cum remorca #342 se degradeaza, iar soarta lui #323 nu este deloc buna. Ar fi foarte frumos sa le salvam (macar pe #323), insa mi-e teama ca nu e posibil.
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 01/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 19 Dec 2005 10:19:48 Titlul subiectului: |
7964 |
|
La tramvaiele Timis, in privinta caroseriei, nu am nimic impotriva: patratoase sunt si KT-4D urile...
Dar daca inlocuiau suspensia secundara cu arc elicoidal (ca la acel V3A) si-i montau niste amortizoare ca oamenii, nu cred ca aveam ce sa reprosez Timisurilor. Repet, suspensia lor lasa mult de dorit. Iar in privinta caroseriei, CUBISMUL cam este curentul estetic al sfarsitului de secol XX.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Lun 19 Dec 2005 11:17:17 Titlul subiectului: |
7971 |
|
La Iasi a existat vagonul 316 modificat astfel. A circulat din '95 pana in '96, apoi in '98 cu ocazia implinirii a 100 ani de transport public (in realitate deschiderea liniei de tramvai s'a facut in 1900). Din 1998 a fost transformat in vagon utilitar si tot cam pe atunci a fost retras din circulatie. Pe railfaneurope e o poza cu ce a mai ramas din el.
Boghiurile modificate, realizate de ing. Dorian Geba, mai exista astazi pe vagoane Timis utilitare din Iasi. Nu s'a continuat proiectul datorita unor accidente care au scos Timisul din planurile de viitor ale RATP. Accidentele nu s'au produs cu vagoanele modernizate.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 20 Dec 2005 01:10:42 Titlul subiectului: |
8147 |
|
Timișurile din Iași au avut goarne (claxoane cu aer comprimat)? În 1996 l-am văzut pe 343 (nu mai știu ce număr avea remorca) în zona gării și, așa îmi aduc aminte că am auzit ceva goarnă care părea a fi a lui. Cât privește #362 (V2A) acesta avea. L-am auzit claxonând în zona Tudor Vladimirescu).
E clar că din fabrică nu aveau goarne. Nici la Cluj nu aveau când au sosit, dar, cu timpul, fiecare și-a pus câte ceva. ba mai mult, în intervalul 1990-1994, Timișurile și unele V3A-uri aveau faruri montate pe capotă, ca niște reflectoare. Sunt aproape sigur că a venit un ordin, pentru că, începând cu vara lui 1993 și până în primăvara lui 1994, toate "reflectoarele" au fost date jos. Sporadic, au mai apărut, dar luminau ca niște lămpi de poziție sau, pur și simplu, nu luminau și, de asemenea, au dispărut. Dacă au mai apărut faruri suplimentare, acestea au fost montate în spatele gemulețului de deasupra parbrizului din față (în Iași, unele Timișuri nu aveau acel gemuleț, altele da). în rest, doar luminițe.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 20 Dec 2005 09:35:29 Titlul subiectului: |
8162 |
|
Au fost modificari facute de unii vatmani. Original, nu aveau asa ceva.
Cel mai "dotat" - in acest sens - dintre V2A-uri a fost #370:
Nu pot sa pun imaginea intreaga deoarece face parte dintr-un material comercializat.
|
|
Sus |
|
|
cosmin4tm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Noi/2023 Mesaje: 198 Locație: Timisoara
|
Trimis: Mar 20 Dec 2005 15:35:05 Titlul subiectului: |
8210 |
|
Interesanta schema de culoare aveau Timisurile de la voi, desi galbenul se potrivea perfect intre albastru si rosu iar albastrul acela de la geamuri nu-si avea rostul !
Astfel au fost vopsite toate Timisurile ?
Acea schema era vechea imagine a regiei ?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 20 Dec 2005 16:40:22 Titlul subiectului: |
8222 |
|
cosmin4tm a scris: | Astfel au fost vopsite toate Timisurile ?
Acea schema era vechea imagine a regiei ? | A fost schema inspirata din reclama la tigarile Golden American, pe care o parte dintre vagoanele Timis 2 au purtat-o prin anii '90.
Schemele de baza pentru Timis 2 au fost galben-alb-negru (ca la Timisoara) si rosu-crem.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 21 Dec 2005 10:28:33 Titlul subiectului: |
8338 |
|
radub a scris: | Schemele de baza pentru Timis 2 au fost galben-alb-negru (ca la Timisoara) si rosu-crem. | galben = galben deschis, galben inchis si galben spre vernil
Iata si care au fost asa:
Galben deschis:
302*,304..305,306***,307..308,310,311**,312..315,317,320,322,324..326,331..334,335*,336**,338..341,343..346
Galben inchis:
301,303,309,318,319,321,327,328***,329..330,335**,336*,337,342,347,348***
Vernil:
302**,311*/***,316,323
* Numai vagon remorca
** Numai vagon motor
*** Nu sunt sigur: 328 l-am vazut doar rosu, 306 si 348 original niciodata, 311r doar in depou, foarte departe (din tren).
Din 1984, au inceput sa fie vopsite in rosu. Cu aceasta ocazie, au mai schimbat si numere. Ultimul tramvai galben la strada a fost 336 in 1987.
Nu au fost rosii niciodata:
301*,305..308**,310,318..319***,344,348*
* 348 rosu este ex 301
** doar remorci rosii: 305r ex 304, 306r ex ?, 307r ex 318, 308r posibil original
*** au aparut doar in ultima schema de culoare Timis, dar nu cred ca erau cele originale. 319 nu era sigur. Remorca 319 a fost rosie dar era ex 329.
Avand in vedere ca s'au schimbat numere, nu sunt sigur nici daca tramvaiele rosii cu anumite numere erau cele originale: 315,317,326,327. La unele, numai vagonul motor sau remorca erau originale: 304r ex 310, 347 ex 307??, 341r ex 307 ex 326, 311r ex 327??.
Sper ca nu v-am plictisit.
Vagoanele rosii se pot imparti la randul lor in 2 categorii: cu usi vopsite in rosu (la nivelul dungii rosii de pe restul vagonului) si cu usi complet albe.
Vagoanele vopsite intr'un fel au ramas asa.
Cu usi albe (1984-1987): 302,303,309,311,313,314,316,322,323,324,328,329,333,334,335,341,343,345,346,347
Modificari: 319r ex 329
Cu usi rosii (1987-1994): 304,308r,312,315r,317,320,321,325,326,327,330,331,332,336,337,338,339,340,342,348 ex 301
Modificari: 305r..307r (vezi mesajul de mai sus), 329II ex ??
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 21 Dec 2005 16:15:50 Titlul subiectului: Tramvaie Timis |
8421 |
|
Iata cam cum aratau tramvaiele Timis la Iasi.
Scuze pentru grafica. Este grafica Bahn Zoom2 la care am facut Zoom 4x si am mai modificat cate ceva. Nu am insistat pe multe detalii. Ce a marit zoomul, asa a ramas in mare parte.
Daca vedeti ceva care seamana cu un cap de extraterestru, este doar sigla veche pe care scria stilizat: IJTLI.
Cercurile contineau litera A si insemna ca vagonul are autotaxare (nu mai existau taxatori). In dreptul usilor mai scria URCARE, COBORARE &c.
Observati evolutia fontului cu care se scriau numerele. Am incercat sa-l redau cat mai aproape de realitate.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
7.43 kb |
Vizualizat: |
de 44015 ori |
|
Descriere: |
Tramvai Timis galben inchis. |
|
Mărime fișier: |
7.14 kb |
Vizualizat: |
de 44015 ori |
|
Descriere: |
Tramvai Timis galben-vernil. |
|
Mărime fișier: |
6.77 kb |
Vizualizat: |
de 44016 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 21 Dec 2005 16:18:22 Titlul subiectului: |
8424 |
|
. . .
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
6.66 kb |
Vizualizat: |
de 44014 ori |
|
Descriere: |
Timis rosu, varianta 2 (din 1987). Vagon cu 2 remorci (din 1989). |
|
Mărime fișier: |
9.5 kb |
Vizualizat: |
de 44014 ori |
|
Descriere: |
Schema dupa 1990. Observati schimbarea fontului. |
|
Mărime fișier: |
7.53 kb |
Vizualizat: |
de 44014 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 21 Dec 2005 16:21:32 Titlul subiectului: |
8426 |
|
O reclama la tigari a ajuns schema de culoare la Iasi.
Timisurile dauneaza sanatatii ?
Descriere: |
Asa au circulat Timisurile in ultima vreme, fara remorca. |
|
Mărime fișier: |
3.93 kb |
Vizualizat: |
de 43334 ori |
|
Descriere: |
Timis cu 2 remorci, in schema actuala. |
|
Mărime fișier: |
9.14 kb |
Vizualizat: |
de 43334 ori |
|
Descriere: |
Primul tramvai vopsit in aceasta schema non-publicitara. Celelalte la vremea respectiva erau cu reclama, iar altele inca in schema veche. |
|
Mărime fișier: |
6.78 kb |
Vizualizat: |
de 43334 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 21 Dec 2005 21:31:53 Titlul subiectului: 0000000000 |
8496 |
|
Ultima macheta realizata anul asta este a unui vagon Timis. L-am "trimis" pe traseul 10 (m-au napadit amintirile ).La anu urmeaza sa-i fac si una sau chiar doua remorci, voi vedea! Nu am pastrat schema de culoare Golden American deorece nu am avut autocolant cu acele culori.Dar cred ca a iesit bine si cu reclame pe el. #345
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.44 kb |
Vizualizat: |
de 43322 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.82 kb |
Vizualizat: |
de 41396 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.94 kb |
Vizualizat: |
de 41396 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.31 kb |
Vizualizat: |
de 41396 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 21 Dec 2005 21:35:40 Titlul subiectului: |
8497 |
|
E o combinatie de golden american cu galbenul in care era vopsit la un moment dat 324.
Am reconstituit cifrele de la fontul vechi, dar nu mai pot modifica imaginile de mai sus. Daca te intereseaza, ti le trimit pe email (cu tot cu imagini). Timisul din macheta e "cam" oblic in spate. Doar o observatie
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 04 Ian 2006 10:16:45 Titlul subiectului: is-tm |
10881 |
|
La Iasi, RATP a casat in 1996 14 tramvaie Timis. In realitate, 10 din acestea mai existau cel mult pe hartie. Unul a disparut intr'un accident in 1984, iar alte 3 n'au circulat mai mult de 2 ani. Altele si-au facut norma de casare si au fost renumerotate. Cam asa stau lucrurile cu casarile. Mai curand e de urmarit ce mai taie, nu ce spun ei ca au casat.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 04 Ian 2006 20:13:41 Titlul subiectului: 11111111 |
10975 |
|
Uite ca am reusit sa fac si remorca Timisului, prima macheta pe anul 2006.
"Trenuletul" Timis #345
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.44 kb |
Vizualizat: |
de 43354 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.28 kb |
Vizualizat: |
de 41394 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
34.37 kb |
Vizualizat: |
de 41394 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.41 kb |
Vizualizat: |
de 41394 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.72 kb |
Vizualizat: |
de 41394 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 13 Ian 2006 23:03:07 Titlul subiectului: timis |
12197 |
|
Ca probleme cu Timis-urile din Iasi, deraieri intr-o veselie. Posibilitati limitate de a fi trimise pe trasee in panta (au ajuns si pe unele pante, insa vai de steaua lor cum se descurcau).
S-au mai si rasturnat (#309 in 1984 - raniti - si #315 in 1996 - un mort si raniti) mai mult sau mai putin din vina vatmanilor.
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Vin 13 Ian 2006 23:25:07, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 16 Ian 2006 02:21:47 Titlul subiectului: 111111111 |
12545 |
|
Pe forumul vechi se spunea ceva de Timișul #348 care ar proveni din #301 Dacă, într-adevăr #348 provine din #301, cărui tramvai i s-a alocat numărul 301? De asemenea, am înțeles că, de la o vreme, Timișurile circulau "solo" fiindu-le detașate remorcile, motivul fiind fluxul redus de călători. Am înțeles bine? Pe forumul vechi Timișurile stau garate "solo" iar în afară de remorca #342, nu am văzut alta. Doar cele două utilitare, unul dintre acestea provenind dintr-o remorcă.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 16 Ian 2006 02:42:49 Titlul subiectului: |
12548 |
|
Teoretic, fluxul de calatori. Practic... cine stie...
S-au facut renumerotari peste renumerotari si la vagoanele Timis, ca si la ITB si Tatra. Eu nu-mi aduc aminte sa mai fi vazut vreun vagon motor #301. O remorca numerotata 301 a fost atasata la un moment dat trenului #331+#331.
Utilitare provenind din vagoane Timis sunt 4: #327 (ex-#0333), #333, #341 si #344 (acesta a fost construit dintr-o remorca).
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Lun 16 Ian 2006 11:37:08 Titlul subiectului: |
12569 |
|
La Timisurile cu usi comandate pneumatic, puteai scapa de controlori, la cele cu usi comandate electric, nu puteai cobori in statie uneori.
Legat de Timisurile din Iasi, tramvaiul 348 se pare ca a existat, dar n'a circulat niciodata. Din 1985, 301 a devenit 348. Nu mai reiau povestea.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 28 Sep 2006 15:50:37 Titlul subiectului: |
34516 |
|
Se scoate la stradă prototipul Timișului 316?? Pozele de pe forum îl înfățișau în stare jalnică pentru ca acum, în avatarul lui RaduB, să îl văd într-o formă inedită; un fel de Timiș + Bucur gen 3004
Timișurile ieșene au fost aduse în 1981, nu în 1977. Nu pot înțelege atitudinea de a scrie articole fără o documentare la limita bunului simț.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 30 Sep 2006 22:57:18 Titlul subiectului: |
34671 |
|
OAB, trebuie lamurite doua aspecte:
Timisul 316 nu mai exista de la mijlocul anului 2005. Ceea ce vezi in avatarul cu pricina este vagonul respectiv in prima schema de vopsire de dupa modernizare (1995). In 1998 a fost revopsit dupa schema HAVAG Halle (in acel an venisera primele vagoane de acolo, impactul a fost mare si asa 316 a "imprumutat" culori asemanatoare cu cele din schema HAVAG), fiind pregatit pentru centenarul transportului public iesean. In aceasta schema l-ai vazut pe site-ul Railfaneurope. A murit exact in starea in care apare in acea fotografie.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 25 Ian 2007 23:41:05 Titlul subiectului: 111111111 |
44711 |
|
1. Pe forum au existat cel puțin 2 mesaje privitoare la schemele de culoare pe care le-au avut Timișurile ieșene (nici unul nu este la subforumul tramvaie):
-unul dintre mesaje descria culoarea Timișurilor cu ajutorul fonturilor
-altul avea și niște desene (în paint?) cu niște rame ieșene; unele având 3 vagoane
2. Ambele mesaje (care, repet, nu știu unde se află; cred că erau la topicul Timișurilor din cadrul subforumului Iași, topic care nu mai există) arătau faptul că:
-inițial, Timișurile aveau o schemă de culoare galben-muștar, fapt confirmat și de o fotografie (pe un alt forum) care înfățișează o ramă ieșeană a cărei remorcă are numărul 334. Avea "aripi"
-ulterior, Timișurile au avut o schemă de culoare care includea și un fel de galben-portocaliu, culoare "ilustrată" atât de fonturile cu care era scris primul mesaj, cât și de desenul care însoțea al doilea mesaj. Timișul 347 este portocaliu; a fost un tramvai vopsit altfel decât celelalte sau desenul în paint nu a redat culoarea reală? Ca să fiu mai clar, desenul în paint avea o nuanță de galben care se apropia de așa-numitul "galben 46" (cine are mașină știe despre ce e vorba). Ori, Timișul 347 este portocaliu de-a dreptul. Schema de culoare seamănă atât cu "schema RATT", cât și cu culoarea Timișurilor Orădene (87, 91 etc). În plus, parcă fontul cu care scrie 347 e diferit de cel scris pe 307 (vezi unul din avatarurile lui RaduB). E numai o aparență?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 25 Ian 2007 23:59:27 Titlul subiectului: |
44713 |
|
Fonturile de pe 307 si 347 sunt identice.
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Vin 26 Ian 2007 05:33:14, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Vin 26 Ian 2007 00:12:14 Titlul subiectului: |
44714 |
|
Aici sunt schemele de culoare ale Timisurilor din Iasi.
Rosul, dar si galbenul, sunt destul de largi ca definitii, dar galbenul era in mare de doua feluri: inchis si deschis, cum este ilustrat acolo.
http://forum.tramclub.org/viewtopic.php?p=8338#8338
In acelasi topic sunt prezentate si vagoanele care au avut schemele de culoare respective.
Interesant este ca dupa un timp, 307 a devenit 347, cand a fost vopsit rosu. Nu garantez 100%, dar 307 a disparut in acelasi timp cu aparitia lui 347 rosu.
--------------------------------------------------------------------------
Fonturile cu care au fost scrise numerele la Timisuri cred ca au fost putin mai mari. De exemplu, la tramvaiul 339 se putea vedea sub vopseaua rosie numarul scris cu negru pe fondul galben dinainte, iar numarul scris cu alb pe rosu era ceva mai mic, nu foarte mult. Cred ca fontul de la Timisuri avea initial marimea pe care o are de exemplu numarul pictat pe vagonul 2.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|