Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 04 Ian 2006 22:48:07 Titlul subiectului: Autobuze MAN |
11000 |
|
Cu siguranta unul dintre cele mai bune autobuze din Romania la ora actuala este MAN SL (223,263 sau 283) chiar daca este un produs turcesc.
Acest tip de autobuz circula in Ploiesti si Brasov unde se bucura de popularitate din partea calatorilor si au reusit sa ridice la cote mai inalte standardul de transport public .
Date Tehnice:
Motor: MAN D 0836 LOH 02 , EURO 3,cilindree 6.871 cmc,Puteri: 220 CP si cuplu 850Nm,260CP si cuplu 950Nm sau 280 CP si cuplu 1100Nm, dispus orizontal in spatele vehiculului
Cutie de viteze: manuala ZF S6-85 (pt Brasov) si automata pt cele din Ploiesti
ABS+ASR
Capacitate: 32 locuri pe scaune 95 in total
Acum cateva poze reprezentative pt Romania: Pt a mari pozele efectuati click pe ele.
Brasov:
Ploiesti:
Acum noile variante cu podea joasa 2/3 ale acestui model care se produc in Polonia :MAN EL 283
Alta varianta:
Aici puteti vedea si varianta articulata a acestui autobuz care se bucura de succes in Ungaria.
MAN SG (263 sau 313)
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Vin 06 Ian 2006 12:39:35 Titlul subiectului: |
11223 |
|
Producatorul german de autobuze Man se poate lauda cu o vasta experienta in domeniu acumulata dealungul timpului,drept dovada reprezinta oferta variata de autobuze cu diferite utilizari:autobuze urbane(standard si cu podea joasa),autobuze interurbane si autocare. Prin intermediul acestui mesaj o sa prezint o parte din produsele sale destinate transportului urban.
MAN MIDI
Man midi este un autobuz de capacitate mica ce poate folosit cu usurinta in aglomeratiile urbane pe trasee unde numarul calatorilor este mai redus.Acest autobuz se bucura de mai multe variante constructive : lungimi cuprinse intre 8,7m si 10,4m , pot avea 2 sau 3 usi de acces,motoare de 220 CP sau 280 CP (cilindree 6.871cmc) dispuse orinzintal sau vertical in partea stanga spate, capacitate maxima intre 53 si 61 calatori.
Imagini reprezentative pentru acest model:
MAN Standard (12m)
Autobuze cu podea joasa
Autobuz cu motor vertical
MAN GPL
MAN CNG
MAN Fuel Cell
MAN Diesel Electric
MAN 15m
MAN Articulat
MAN DOUBLEDECKER
Unul din producatorii de autobuze doubledecker cu traditie din Europa este MAN. Primul model de autobuz cu etaj a fost construit in 1927 (putea transporta 82 de persoane) si de atunci pana in zilele noastre acest tip de mijloc de transport public a suferit numeroase imbunatatiri . Atat in Berlin cat si in Asia, MAN Doubledecker este o prezenta obisnuita si reprezinta o alternativa viabila a transportului in comun in orasele/metropolele aglomerate. In continuare voi prezenta o scurta istorie in imagini a lui MAN Doubledecker. Sper sa va placa.
Acum modele dezvoltate pt piata din ASIA:
Pozele de care m-am ajutat la realizarea acestui istoric sunt de pe internet de pe diferite site-uri (Sunt chiar multe. Din pacate le-am uitat adresele.Pozele le-am adunat cu ceva vreme in urma. ) sper sa nu fie probleme de copyright.
La adresa: http://science.howstuffworks.com/fuel-cell.htm veti descoperi cum functioneaza o pila de combustibil (fuel cell) in general iar despre motorul hibrid diesel electric sincer nu stiu cum functioneaza trebuie sa caut si eu documentatie pe internet.
Uitasem de alimentarea la varianta fuel cell , motorul foloseste frept combustibil hidrogen lichid (sau sub presiune).
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2024 Mesaje: 313 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 06 Ian 2006 22:05:02 Titlul subiectului: |
11319 |
|
MAN diesel electric consuma motorina, motorul sau antrenaind un generator care incarca bateriile. Bateriile furnizeaza curent electric motoarelor de tractiune.
MAN fuell cell produce curent electric din reactia intre hidrogen si oxigenul din aer, fiind propulsat de motoare electrice. Probabil se alimenteaza cu hidrogen lichid la minus 200 si ceva de grade. Alte metode eficiente de al stoca nu se prea gasesc.
La topicul Tehnic e un link sau 2 in sensul asta.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 06 Ian 2006 22:18:58 Titlul subiectului: |
11330 |
|
Hidrogen la -200 grade si sub presiune? Nu e cam periculos?
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Vin 06 Ian 2006 22:28:26 Titlul subiectului: |
11334 |
|
Rezervoarele de hidrogen sunt montate pe acoperis la fel ca la autobuzele CNG.S-a ales aceasta varianta deoarece hidrogenul (la fel si gazul) este mai usor decat aerul . Daca presiunea creste dintr-o anumita cauza hidrogenul va fi eliminat in atmosfera prin supapele superioare ale rezervoarelor.(niciodata nu va exploada)[/b]
CNG nu este acelasi lucru cu gazul metan folosit pe vremea lui Ceausescu ?
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2024 Mesaje: 313 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 06 Ian 2006 22:51:33 Titlul subiectului: |
11350 |
|
alin a scris: | CNG nu este acelasi lucru cu gazul metan folosit pe vremea lui Ceausescu ? |
Ba da, dar sitemul de stocare si motoarele sunt mai bine puse la punct. CNG e mai sigur in caz de incendiu decat motorina (rezervorul de plastic se topeste si imprastie o balta de carburant arzand, rezervorl de gaz lanseaza cate un jet de gaz cand creste presiunea si apoi se linisteste, dar nu va exploda).
Nu stiu de ce folosesc CNG si nu GPL.
|
|
Sus |
|
|
george Vizitator
|
Trimis: Dum 12 Mar 2006 09:53:05 Titlul subiectului: |
18269 |
|
care este diferenta dintre MAN SL 223 SI MAN SL 263 . asa apare pe site-ul www.transoprt-brasov.uv.ro . stiu decat atat ca SL vine de la SOLO CITY . eu nu cred ca e nici o diferenta intre cele 2 modele .
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Dum 12 Mar 2006 10:18:13 Titlul subiectului: |
18271 |
|
Cele doua autobuze difera prin tipul motorului pe care-l au: MAN 223 SL are motor de 220 CP (cuplu max. 850Nm) iar MAN 263 SL are motor de 260 CP (cuplu max. 950 Nm) . Iar cifra 3 indica faptul ca autobuzul este la a 3-a generatie a modelului SL.
|
|
Sus |
|
|
The_Kid
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Iun/2022 Mesaje: 149
|
Trimis: Dum 12 Mar 2006 11:47:05 Titlul subiectului: |
18278 |
|
Sunt excelente ! Desgin foarte reusit, fiabilitate ridicata. Ce mai, lucru german.
Avem si noi MAN-uri in Arad, si merg foarte bine.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 12 Mar 2006 20:54:03 Titlul subiectului: |
18302 |
|
Mie "M.A.N."-urile din Ploiești nu mi-au lăsat o impresie prea bună (în orice caz, sunt mai bune decât bătrânele "Dac"). Am mers cu un „M.A.N.” de genul ăsta între Ploiești și Valea Călugărească; cel cu are am mers avea 2 uși (față și mijloc), iar ușile erau formate din 4 bucăți.
http://img204.imageshack.us/my.php?image=man059nn.jpg
Ce nu mi-a plăcut la el: vibra ca un degerat; autobuzul era din 1988
ma refer la autobuzele MAN cele particulare care executa curse pe anumite trasee particulare, nu la MANURILE (SL 222, SL 223) din Ploiesti ale RATP-ului
De când au avut nemții autibuze double-deck, că am impresia că pe vremea lui Hitler circoolau așa ceva prin DE.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 28 Mai 2006 22:12:11 Titlul subiectului: LEUL ORAȘULUI |
23850 |
|
...
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 28 Mai 2006 22:17:05 Titlul subiectului: |
23851 |
|
Interiorul:
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 30 Mai 2006 11:08:42 Titlul subiectului: 11111111 |
23953 |
|
Un leu mai mic:
Schema "leului urban" standard:
Datele tehnice ale acestuia:
Citat: | Fahrzeugabmessungen
LĂ€nge 11.980 mm
Breite 2.500 mm
Höhe ĂŒber alles 2.880 mm
Radstand 5.875 mm
Ăberhang vorne 2.700 mm
Ăberhang hinten 3.405 mm
Wendekreis 22.312 mm (Ă€uĂerer Wendekreisdurchmesser)
Stehhöhe lichtes MaĂ
im Niederflurbereich 2.318 mm
Einstiegshöhe TĂŒr 1 / 2 320 mm / 340 mm
Tankinhalt 280 Liter
Motor
Typ und Anordnung 6-Zylinder-Reihen-Dieselmotor D 0836 LUH, liegend angeordnet
Common-Rail-Einspritzsystem
Hubraum 6.871 cm³
Leistung 176 kW / 240 PS bei 2400 U/min
max. Drehmoment 925 Nm bei 1200 - 1800 U/min
Getriebe
Typ 4-Gang-Automatik Voith D 854.5
Fahrwerk
Vorderachse Starrachse mit Scheibenbremsen
Hinterachse Portalachse mit Scheibenbremsen
Zusatzbremse im Getriebe integrierter Retarder
Federung ECAS-Luftfederanlage
Bereifung 275/70 R 22,5
Felgen Stahlfelgen mit Mittenzentrierung
Aufbau
TĂŒren zwei pneumatisch angetriebene doppelbreite InnenschwenktĂŒren
Verglasung Seitenscheiben und Heckscheibe bĂŒndig eingeklebt,
Einscheibensicherheitsglas, Seitenscheiben grau getönt, Heckscheibe grĂŒn getönt
Innenausstattung
Bestuhlungsanordnung 36 Liniensitze
Rollstuhlplatz gegenĂŒber TĂŒr 2
Fahrersitz Isringhausen 6860/885 mit Sitzheizung und LendenwirbelstĂŒtze
Fahrerarbeitsplatz Instrumentierung mit Analoganzeigen fĂŒr Geschwindigkeit, Motordrehzahl, Kraftstoffvorrat, KĂŒhlwassertemperatur und Vorratsdruck der Bremskreise, als Option Armaturentafel mit VDV-Instrumentierung
Elektrik
Art voll diagnosefÀhige TEPS-Bordelektronik
Netzspannung 24 V
Generator 2 x 110 A
Batterien 2 x 225 Ah
|
"Leul Urban" Midi:
Datele tehnice:
Citat: | Fahrzeugabmessungen
LĂ€nge 9.665 mm
Breite 2.350 mm
Höhe ĂŒber alles 2.880 mm
Radstand 4.410 mm
Ăberhang vorne 2.465 mm
Ăberhang hinten 2.790 mm
Wendekreis 17.560 mm (Ă€uĂerer Wendekreisdurchmesser)
Stehhöhe lichtes MaĂ
im Niederflurbereich 2.318 mm
Einstiegshöhe TĂŒr 1 / 2 320 mm / 330 mm
Tankinhalt 230 Liter
Motor
Typ und Anordnung 6-Zylinder-Reihen-Dieselmotor D 0836 LOH, stehend angeordnet
Hubraum 6.871 cm³
Leistung 162 kW / 220 PS bei 2000 U/min
max. Drehmoment 850 Nm bei 1200 - 1800 U/min
Getriebe
Typ 4-Gang-Automatik Voith D 854.3
Fahrwerk
Vorderachse Starrachse mit Scheibenbremsen
Hinterachse Portalachse mit Scheibenbremsen
Zusatzbremse im Getriebe integrierter Retarder
Federung ECAS-Luftfederanlage
Bereifung vorne / hinten 275/70 R 22,5 / 385/55 R 22,5
Felgen Stahlfelgen mit Mittenzentrierung
Aufbau
TĂŒren drei pneumatisch angetriebene doppelbreite InnenschwenktĂŒren
Verglasung Seitenscheiben und Heckscheibe bĂŒndig eingeklebt,
Einscheibensicherheitsglas, Seitenscheiben grau getönt, Heckscheibe grĂŒn getönt
Innenausstattung
Bestuhlungsanordnung 21 Liniensitze
Rollstuhlplatz gegenĂŒber TĂŒr 2
Fahrersitz Isringhausen 6860/885 mit Sitzheizung und LendenwirbelstĂŒtze
Fahrerarbeitsplatz Armaturentafel mit VDV-Instrumentierung
Elektrik
Art voll diagnosefÀhige Bordelektronik
Netzspannung 24 V
Generator 2 x 100 A
Batterien 2 x 200 Ah |
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 30 Mai 2006 11:13:48 Titlul subiectului: |
23954 |
|
"Leul Urban" cu 3 axe:
Datele tehnice:
Citat: | Fahrzeugabmessungen
LĂ€nge 14.705 mm
Breite 2.500 mm
Höhe ĂŒber alles 2.880 mm
Radstand 6.900 mm / 1.700 mm
Ăberhang vorne 2.700 mm
Ăberhang hinten 3.405 mm
Wendekreis 24.380 mm (Ă€uĂerer Wendekreisdurchmesser)
Stehhöhe lichtes MaĂ
im Niederflurbereich 2.318 mm
Einstiegshöhe TĂŒr 1 / 2 / 3 320 mm / 340 mm / 340 mm
Tankinhalt 280 Liter
Motor
Typ und Anordnung 6-Zylinder-Reihen-Dieselmotor D 2866 LUH, liegend angeordnet
Hubraum 11.967 cm³
Leistung 228 kW / 310 PS bei 1900 U/min
max. Drehmoment 1250 Nm bei 1000 - 1300 U/min
Getriebe
Typ 4-Gang-Automatik Voith D 864.5
Fahrwerk
Vorderachse Starrachse mit Scheibenbremsen
Hinterachse Portalachse mit Scheibenbremsen
Nachlaufachse zwangsgelenkte Nachlaufachse
Zusatzbremse im Getriebe integrierter Retarder
Federung ECAS-Luftfederanlage
Bereifung 275/70 R 22,5
Felgen Stahlfelgen mit Mittenzentrierung
Aufbau
TĂŒren drei pneumatisch angetriebene doppelbreite InnenschwenktĂŒren
Verglasung Seitenscheiben und Heckscheibe bĂŒndig eingeklebt,
Einscheibensicherheitsglas, Seitenscheiben grau getönt, Heckscheibe grĂŒn getönt
Innenausstattung
Bestuhlungsanordnung 46 Liniensitze
Rollstuhlplatz gegenĂŒber TĂŒr 2
Fahrersitz Isringhausen 6860/885 mit Sitzheizung und LendenwirbelstĂŒtze
Fahrerarbeitsplatz Instrumentierung mit Analoganzeigen fĂŒr Geschwindigkeit, Motordrehzahl, Kraftstoffvorrat, KĂŒhlwassertemperatur und Vorratsdruck der Bremskreise, als Option Armaturentafel mit VDV-Instrumentierung
Elektrik
Art voll diagnosefÀhige TEPS-Bordelektronik
Netzspannung 24 V
Generator 2 x 110 A
Batterien 2 x 225 Ah | "Leul Urban" articulat:
Datele tehnice:
Citat: | Fahrzeugabmessungen
LĂ€nge 17.980 mm | 18.750 mm
Breite 2.500 mm
Höhe ĂŒber alles 2.880 mm
Radstand 5.105 mm / 6.770 mm | 5.875 mm / 6.770 mm
Ăberhang vorne 2.700 mm
Ăberhang hinten 3.405 mm
Wendekreis 23.392 mm (Ă€uĂ. Wendekreisd.) | 24.446 mm (Ă€uĂ. Wendekreisd.)
Stehhöhe lichtes MaĂ
im Niederflurbereich 2.318 mm
Einstiegshöhe TĂŒr 1 / 2 / 3 320 mm / 340 mm / 340 mm
Tankinhalt 350 Liter
Motor
Typ und Anordnung 6-Zylinder-Reihen-Dieselmotor D 2866 LUH, liegend angeordnet
Hubraum 11.967 cm³
Leistung 191kW / 260 PS bei 1900 U/min
max. Drehmoment 1050 Nm bei 1000 - 1300 U/min
Getriebe
Typ 4-Gang-Automatik Voith D 854.5
Fahrwerk
Vorderachse Starrachse mit Scheibenbremsen
Mittelachse Portalachse mit Scheibenbremsen
Hinterachse Portalachse mit Scheibenbremsen
Zusatzbremse im Getriebe integrierter Retarder
Federung ECAS-Luftfederanlage
Bereifung 275/70 R 22,5
Felgen Stahlfelgen mit Mittenzentrierung
Aufbau
TĂŒren drei pneumatisch angetriebene doppelbreite InnenschwenktĂŒren
Verglasung Seitenscheiben und Heckscheibe bĂŒndig eingeklebt,
Einscheibensicherheitsglas, Seitenscheiben grau getönt, Heckscheibe grĂŒn getönt
Innenausstattung
Bestuhlungsanordnung 52 Liniensitze | 56 Liniensitze
Rollstuhlplatz gegenĂŒber TĂŒr 2 Rollstuhlplatz gegenĂŒber TĂŒr 2
Fahrersitz Isringhausen 6860/885 mit Sitzheizung und LendenwirbelstĂŒtze
Fahrerarbeitsplatz Instrumentierung mit Analoganzeigen fĂŒr Geschwindigkeit, Motordrehzahl, Kraftstoffvorrat, KĂŒhlwassertemperatur und Vorratsdruck der Bremskreise, als Option Armaturentafel mit VDV-Instrumentierung
Elektrik
Art voll diagnosefÀhige TEPS-Bordelektronik
Netzspannung 24 V
Generator 2 x 110 A
Batterien 2 x 225 Ah |
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2024 Mesaje: 313 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Mai 2006 16:58:00 Titlul subiectului: |
23977 |
|
La MAN Uk ziceau ceva de punte spate actionata hidraulic si virata electronic. As zice ca e vorba de articulat, deci Punte B motoare?
L.E Date tehnice se gasesc aci: http://www.man.com.au/man/products/busspec.asp
Uimitor, baietii de la Roman nu numai ca denumesc si autobuzele ca cei de la MAN, dar fac si foile de date tehnice dupa acelasi format.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 10 Sep 2006 01:09:29 Titlul subiectului: vvvv |
33062 |
|
În legătură cu Lion's City: are cumva, o treaptă în interior pe care nu am observat-o? Cum e așezat diferențialul: la mijlocul axei sau într-o parte? Am văzut și eu că scaunele din spate sunt mai sus decât ar fi normal, dar nu mi-am dat seama de ce? Mă mira faptul că:
-e low-floor
-nu are "dulap"
-nu are "perete"
Chiar András a remarcat faptul că, deși e cu podea joasă, arată ca un autobuz "normal".
Un interior de Lion's City:
Se observă ceva ca un prag (afară de scara din fața axei B) iar scaunele din spate sunt anormal de sus. Pragul e chiar în spate.
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Vin 13 Oct 2006 15:42:12 Titlul subiectului: MAN Lion's City |
65229 |
|
Promisiunea lui Videanu ca vor mai veni inca 500 de autobuze noi ar trebui luata la conditional, dar poate totusi nu este o doar o declaratie electorala.
Din cite s-a mai spus pe forum, RATB-ul nu este satisfacut 100% de Citaro, si ar vrea MAN-uri. Daca MAN se prezinta la licitiatia promisa, si cistiga, vom avea deci MAN Lion's City (este singurul lor model urban cu podea joasa). Aici, in versiunea cu gaz :
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.11 kb |
Vizualizat: |
de 21008 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.06 kb |
Vizualizat: |
de 21008 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.39 kb |
Vizualizat: |
de 21008 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.45 kb |
Vizualizat: |
de 21006 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.64 kb |
Vizualizat: |
de 21006 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Aug/2024 Mesaje: 553
|
Trimis: Sâm 14 Oct 2006 13:05:03 Titlul subiectului: 61z |
65255 |
|
MAN-ul din poza de mai sus e cu motor orizontal (culcat)... exista si varianta de Lion's City cu motor vertical si sifonier:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49 kb |
Vizualizat: |
de 21006 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
30.8 kb |
Vizualizat: |
de 21006 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
15.73 kb |
Vizualizat: |
de 21006 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|