Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Intentie de renuntare la amenzi

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tarife, bilete, validatoare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 16/Dec/2017
Mesaje: 290
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2011 15:19:44    Titlul subiectului: 151095

Fără amenzi RATB: Ce vor păți călătorii prinși fără bilet

Bucureștenii vor călători fără amenințarea unei amenzi pe mijloacele de transport în comun. Dacă până acum, orice vizită a controlorilor de bilete, ridica un autobuz în picioare, odată cu proiectul pilot pe care îl are RATB, lucrurile ar putea să se schimbe radical.

Practic, pe o linie de transport pentru o perioadă determinată, călătorii găsiți fără abonamente sau carduri validate vor avea două posibilități: părăsesc mijlocul de transport fără nici o amendă, sau achiziționează titlul de călătorie dacă vor să își continue drumul, potrivit jurnalul.ro.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 15/Dec/2017
Mesaje: 612
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 18 Dec 2011 03:10:34    Titlul subiectului: 151119

Pai in cazul asta, transportul public in Bucuresti o sa devina semi-gratuit (nu ca nu ar fi fost si pana acum, dar asta o va oficializa). Cam cat vor trebui sa munceasca controlorii si cat de bine instruiti ar trebui sa fie, ca sa dea jos toate persoanele fara bilet sau sa le incaseze tariful? Cum se va face incasarea pentru 100 de persoane inghesuite? Cine va mai apela vreodata la ghiseele RATB, daca tot se incaseaza (ocazional) tariful in mijlocul de transport?? Trebuie sa recunoastem ca RATB va deveni un cadou din partea Primariei, pentru calatori Smile
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 12/Apr/2016
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Dum 18 Dec 2011 03:25:01    Titlul subiectului: 151120

Sa nu ne grabim cu afirmatiile. S-a spus ca proectul va fi unul pilot pe doar o singura linie, care linie ramane SURPRIZA! Posibil linia sa se modifice saptamanal sau zilnic astfel incat calatorul sa nu fie informat si sa se bazeze tocmai pe logica pe care o vociferam noi pe aici. Si poate asta e doar un cadou de sarbatori al RATB-ului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
un_plugar



Data înscrierii: 01/Iun/2010
Ultima vizita: 19/Dec/2011
Mesaje: 1

MesajTrimis: Lun 19 Dec 2011 23:25:01    Titlul subiectului: 151156

Un asemenea proiect ar avea sanse intr-o tara cu spirit civic mai treaz...si stim cu totii ca la noi nu prea este cazul. Aceia care cumparau abonament/bilet pana acum, convinsi ca asa trebuie, o vor face si de acum incolo, pe cand cei care calatoreau fraudulos o vor face in continuare, poate chiar intr-o proportie mai mare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 6508
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 22 Dec 2011 20:13:10    Titlul subiectului: 151233

Proiectul suna frumos daca am fi in ... Germania ! Aici din pacate un user a pus punctul pe i. De exemplu: Ce fac controlorii daca 30 de calatori intr-un autobuz care circula pe linia 139 pe Prelungirea Ferentari nu au bilete ? Eu sunt de parere ca ar trebui infiintata politia RATB care sa ii inlocuiasca pe controlori ! Una peste alta gradul de incasare este destul de mic la RATB, dar ... cat mai o sa fie bani de subventii pe criza asta ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 23 Dec 2011 01:48:45    Titlul subiectului: 151248

Normal ca este mic gradul de incasare si nici nu vad de ce ar fi altfel din moment ce RATB isi bate joc de calatori...la conditiile pe care ti le ofera RATB prost sa fii sa mai platesti....am luat abonament timp de 10 ani fara iintrerupere, dar de 2 luni nu mai cotizez la ei nimic...m-am saturat sa fiu luat de prost, sa platesc abonament pentru niste conditii de calatorie extrem de proaste(nde ce as plati abonament ca sa astept 2-3 autobuze doar pentru a putea urca in inghesuiala), si peste toate astea, la reclamatiile facute au nesimtirea sa raspunda ca stiu ei mai bine sa faca graficul de circulatie, ca au specialistii lui peste (care nu au mers in viata lor cu RATB-ul).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 6508
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 23 Dec 2011 02:28:41    Titlul subiectului: 151254

Problema graficelor s-a discutat la diverse topice, inclusiv la acesta

Revenind la subiectul topicului, pe ce linie va fi acest proiect pilot ? Ca sugestie, cred ca ar trebui sa fie o linie mai centrala sau o linie cu un grad mediu de aglomeratie !
Sistemul asta este la MAV (caile ferate din Ungaria), daca vine controlorul ori platesti biletul (la pret normal), ori te dai jos din tren.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 23 Dec 2011 16:42:08    Titlul subiectului: 151274

Eu as propune transport in comun gratuit pe baza de procent din impozite. Adica as mari impozitele cu 20% din care sa se asigure RATB-ul gratis pentru toata lumea.
Si eu cred ca initiativa este ambitioasa, dar greu de realizat, pentru ca nu sunt oameni. Cat despre politia RATB, sa intrebam cam de unde fonduri?
Traficul intotdeauna va fi costisitor intr-un oras de anvergura Bucurestiului. Niciodata nu se va putea respecta un grafic, oricate restrictii s-ar impune. Transportul in comun de suprafata circula cu traficul si nu il poate elimina oricat s-ar chinui... Sincer, nu cred ca blatul e o solutie de raspuns. In caz ca nu vedeti, totusi ne plimbam in niste masini civilizate cu beculete si alte dorinte si mofturi, cu caldura iarna... Dupa 20 ani cred ca e mai mult decat decent.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 6508
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 23 Dec 2011 19:31:13    Titlul subiectului: 151291

Da asa este, parcul RATB s-a imbunatatit in ultimii 20 de ani ! Ideea cu impozitele ar fi buna, daca s-ar colecat banii de impozite la timp. Din pacate statul cam are probleme cu impozitele colectate, este unul din motivele pentru care incasarile bugetului au scazut ! Oricum eu personal sunt curios care va fi rezultatul acestui proiect pilot !
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 26/Dec/2014
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 24 Dec 2011 00:41:13    Titlul subiectului: 151318

Nu sunt de acord cu gratuitatea pe mijloacele de transport, oricare ar fi motivatia ei. Aceasta situatie conduce la un abuz in folosirea serviciilor RATB si este contrara principiilor unei societati capitaliste. Orice serviciu trebuie platit, altfel oamenii vor pierde simtul masurii si isi vor bate joc de facilitatile statului, aglomerand vehiculele. Si asa exista o subventie a pretului biletului de calatorie, care se acopera din alte taxe si impozite platite de populatia activa. A aparut deja o dusmanie intre cei care platesc si cei care au gratuitati, situatie fara precedent, neintalnita nici macar pe timpul comunistilor. Cea mai buna solutie este, dupa mine, cea aplicata in alte municipii, unde exista incasatori in mijloacele de transport, care sunt in acelasi timp si controlori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 24 Dec 2011 01:10:21    Titlul subiectului: 151324

Incasatori? Pe ei de unde sa ii mai platim si unde sa ii punem in autobuz? Nu imi pot inchipui un 300 spre exemplu la 5 seara cu taxator inauntru... Poate doar la sofer, dar asta e deja alta discutie moarta din fasa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 13/Dec/2017
Mesaje: 1795
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 24 Dec 2011 10:01:56    Titlul subiectului: 151332

Da, de acord cu Aventurierul. In plus obligativitatea validarii abonamentului. De unde-i platim ? Simplu, din doua parti :
1) Desfiintam controlorii
2) Din surplusul de incasari colectate (si care nu va fi mic ).
In vara am mers cu Regiotrans pe ruta Constanta - Bucuresti. Din Constanta s-a urcat o satra de rromi neplatitori - vreo 20. Scandal, bla bla bla. La Medgidia trenul l-au tras la linia 1 si îi aștepta duba cu vreo 5 "baieti". Pana la Bucuresti a fost dupa aceea OK. Rromii vroiau sa ajunga la Ploiesti - ca trenul era Constanta - Brasov.
Evident ca off topicul are legatura cu punctul 2, de aceea l-am si scris.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 6508
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 24 Dec 2011 10:56:37    Titlul subiectului: 151336

Alta intrebare care se pune, cam care este gradul actual de colectare al amenzilor ? Adica cati din cei amendati le si platesc ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 24 Dec 2011 16:57:51    Titlul subiectului: 151348

Toți. Dacă nu o achiți pe loc, o achiți în 48 h la același preț. Dacă nu te conformezi, plătești dublu oricând altcândva. Iar dacă nici așa nu vrei să plătești îți vine cu impozitul pe casă / alte proprietăți. Dacă nici atunci nu cotizezi, nu îți încasează banii de impozit, iar atunci ai o problemă serioasă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 13/Dec/2017
Mesaje: 1795
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 24 Dec 2011 17:19:49    Titlul subiectului: 151351

Aiurea, exact ca si la prostituate. Ce, plateste vreuna amenda ? Adresele din buletin pentru multi sunt date aiurea, omul respectiv nici nu mai sta la adrersa din buletin. Nu poti sa dai o amenda pentru adresa din casa daca acolo locuiesc 20 persoane. N-are a face una cu alta. Iti spun eu, multe amenzi raman in coada de peste. Stiu pe cineva care are adresa din buletin intr-o comuna din Delta ( la parinti ) iar el sta de 15 ani in Bucuresti. Ii vin amenzi garla lui al batran in Delta, nu o sa le plateasca el. ( tatal ). Nu e responsabil tatal pentru ca fiul nu-si legalizeaza situatia locativa !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 24 Dec 2011 22:07:37    Titlul subiectului: 151364

Te contrazic, am o cunostinta care din cauza unei amenzi la RATB neplatita demult, aparea in toate evidentele fiscale si ale institutiilor. Persoana are adresa de provincie, iar cand a fost sa isi preschimbe buletinul si pasaportul, nu a putut din cauza acelei amenzi, uitata demult.
Revenind la topic, cea mai buna solutie este accesul pe la usa 1. fara incasatori, taxatori, capsatori sau alte meserii inventate inutil. Accesul pe la usa 1, cu un validator de card si bip bip bip se intra in masina. Sunt orase din provincie care vor promova un astfel de sistem. Sa vedem ce va iesi. Dau exemplul Londrei, unde in fiecare masina se intra pe la usa 1. Sistemul este eficient si a dus la eliminarea autobuzelor articulate, unde accesul se facea peste tot, acces care a condus la cresterea semnificativa a blatului. Asa desfiintezi si inutila meserie de controlor si nici nu inventezi meserii ca incasator sau altceva, platite de la bugetul de stat. De dragul comparatiei, va spun ca tendinta europeana este de a presta servicii de transport public cu cat mai putin personal...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 6508
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 24 Dec 2011 22:12:32    Titlul subiectului: 151366

Probabil ca si la noi se urmareste acelasi lucru, sa fie personal mai putin la regiile de transport in comun. Pentru accesul la usa 1, lumea ar trebui sa fie un pic mai disciplinata ! Totusi daca la liniile expres nu sunt probleme in orele de varf cu accesul la ora 1, poate nici la liniile curente nu vor fi. Totusi, in orice sistem ar fi dupa parerea mea ar mai trebui facut controale prin sondaj, de controlori/jandarmi ! Sunt curios daca in cadrul proiectului pilot propus de RATB vor disparea "celebrele" parlamentari cu controlorii.

Un articol mai complet pe tema asta se gaseste aici

Citat:
RATB va experimenta noi metode de sancționare a călătorilor fără bilet, care să înlocuiască amenda

Regia Autonomă de Transport București (RATB) va experimenta anul viitor noi metode de sancționare a călătorilor fără bilet sau abonament, care să înlocuiască amenda aplicată în prezent, au declarat, pentru NewsIn, reprezentanții regiei.
Concret, pasagerii frauduloși vor avea de ales între achitarea pe loc a tarifului de călătorie sau coborârea din mijlocul de transport în comun, la prima stație.
"Acest proiect pilot va fi aplicat pe un număr redus de linii sau pe una singură, pentru a se constata dacă bucureștenii conștientizează scopul inițiativei. Ne dorim ca oamenii să înțeleagă faptul că, pentru a beneficia de un transport modern, de calitate și în condiții civilizate, trebuie să achite costul călătoriei", au mai spus cei de la RATB.
La finalul proiectului pilot, RATB va decide, în urma unei analize, dacă înlocuirea amenzii afectează încasările regiei și dacă noile metode vor fi aplicate pe toate traseele.
"Sigur este că, indiferent de rezultatele acestui experiment, nu va fi redus numărul controlorilor de pe vehiculele RATB", au mai spus sursele citate.
Costul unei călătorii cu vehiculele RATB este de 1,3 lei, iar un abonament lunar valabil pe toate liniile costă 50 de lei.
Amenda pentru neplata călătoriei este de 50 de lei, dacă este plătită pe loc sau în termen de 48 de ore, și de 100 de lei ulterior acestui termen.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tarife, bilete, validatoare Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community