Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 22 Noi 2005 13:45:28 Titlul subiectului: |
55957 |
|
Iata-l pe #7460.
#7460 este echipat și cu trăgătoare. Poate veți spune "Ei, și ce?"
Păi da, este o chestie mare, fiindcă până acum câteva zile se făcea, inclusiv de mine , o confuzie, consideram că dispozitivele acelea montate pe partea din spate a troleibuzelor și care mențineau întinse "sforile" de acționare a captatorilor se cheamă trăgătoare, în realitate fiind niște simpli tamburi.
Ca să înțelegem mai clar, troleibuzele Astra/Ikarus 415 sunt echipate cu niște simpli tamburi pe care se înfășoară "sfoara" care permite manipularea, la nevoie, a captatorilor. Acei tamburi au niște arcuri, care sunt tensionate la o anumită forță care să permită înfășurarea "sforii", dar care să fie suficient de mică pentru a nu diminua forța de apăsare a captatorilor pe rețea.
Practic acești tamburi funcționează fără ca șoferul să-i poată influiența în vreun fel în timpul mersului. Tamburii par să aibă un sistem asemănător celui folosit la centurile de siguranță, în cazul în care viteza de rulare a "sforii" pe tambur depășește o anumită limită, tamburul se blochează, nemaipermițând captatorilor să să oscileze necontrolat și să agațe (eventual) rețeaua.
Ei, trăgătoarele fac aceleași funcții ca și tamburii, însă, suplimentar, ele pot fi comandate de șofer în timpul mersului, prin intermediul unui buton. Ce se întâmplă când șoferul acționează butonul? Comandă coborârea automată a captatorilor și blocarea lor în poziție coborâtă. Funcția este extrem de utilă. pentru că permite șoferului ca atunci când sesizează o "deraiere" a captatorilor să comande coborârea acestora, pentru a evita eventuala distrugere a rețelei.
Trăgătoarele sunt echipate cu un sistem hidraulic, cel care face efectiv coborârea captatorilor.
Am atașat și un filmuleț care explică mai simplu, prin imagini, principiul trăgătoarelor. Filmul este în format *.mov, atenție! că nu poate fi deshis de orice program de vizualizat filme. Observați că troleibuzul staționează.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.57 kb |
Vizualizat: |
de 52468 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.25 kb |
Vizualizat: |
de 50921 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.31 kb |
Vizualizat: |
de 50921 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 06 Ian 2007 22:46:24 Titlul subiectului: Troleibuzul Rocar 812E - Autodromo, RATB #7460 |
42830 |
|
Un unicat al RATB, prototip produs de Rocar pe baza unei caroserii Autodromo, cu echipament Kiepe Electric. Era singurul troleibuz cu podea coborâtă înainte de sosirea actualelor troelibuze Irisbus.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 07 Ian 2007 00:35:14 Titlul subiectului: |
42853 |
|
Iată și ceva date tehnice...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.32 kb |
Vizualizat: |
de 52857 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Lun 29 Ian 2007 17:16:30 Titlul subiectului: |
44957 |
|
Tragatoarele troleibuzului Autodromo actioneza la deraierea captatorilor, ca orice tragator care se respecta. Actioneaza mecanic.
Soferul poate comanda din cabina decuplarea pneumatica a captatorilor. Instalatia se afla la baza captatorilor si este vizibila in pozele de mai sus, realizate de Andrei.
Insa troleibuzul Autodromo are decuplare /recuplare pneumatica doar verticala. In acest caz, funia tragatorului urmaza directia stabilita de ghidajele, pe care le vedeti in detaliu in poza lui Cata. La recuplare, captatorii nu pot fi directionati decit manual, de catre sofer.
Troleibuzele Berliet au acelasi sistem si veti vedea ce a patit un sofer "destept" din Medias, care a avut "grija" sa-si demonteze tragatoarele.
Troleibuzele moderne nu au tragatoare, avind permisa si miscarea de rotatie a captatorilor, in plan vertical, programata. Recuplarea se face fara probleme, avind si oglinzi montate la baza arcurilor captatorilor. (vezi spurbus Essen, descriere pe forum).
Troleibuzele ZIU au tragatoare electrice si acestea pot decupla captatorii, actionind tamburul tragatorului, pe care se infasoara funia acestuia.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 05 Apr 2007 21:03:54 Titlul subiectului: |
78118 |
|
O poză cu el la S.A.B.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
217.86 kb |
Vizualizat: |
de 52278 ori |
|
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Dum 30 Dec 2007 16:42:48 Titlul subiectului: |
86283 |
|
A mai decazut si arata sensibil mai prost decat acum 3 ani, vehiculul arata inca bine dupa ceva ani de serviciu, desi ar trebui sa fie refacut interiorul. Ca troleibuz s-a comportat foarte bine si ar fi pacat sa fie casat. In plus este printre cele mai eficiente si moderne troleibuze detinute de RATB (Alaturi de alte 2 Rocar de Simon, unul cu invertor si altul cu actionare in sistem IGBT).
Covorul antiderapant din interior este foarte ros si au fost aplicate vreo 3-4 "petice" mici de culoare verde (oribile), iluminatul salonului nu e tocmai bine intretinut...
Unele troleibuze au avut intr-adevar aeroterme ca V3A-ul clasic (in speta DAC-uri), desi majoritatea au avut un model care nu a fost nici la V3A si nici la alte modele (cu prindere sub scaun). Chiar si asa Rocar Autodromo a primit o aeroterma de la un V3A modernizat la Faur, aeroterma fiind un model distinct (are o tesitura in partea unde ar fi coltul). Ma gandesc ca puteau pune si alta aeroterma nu una care sa se potriveasca mai putin (celelalte 2 erau de alt tip).
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Dum 30 Dec 2007 17:50:36 Titlul subiectului: |
86284 |
|
Avand in vedere ca este in functiune de peste 8 ani si asta fara niciun RK eu unul cred ca s-a descurcat foarte bine si chiar este o prezenta aparte acest troleibuz Autodromo si inca o data imi exprim indignarea ca acest produs nu a fost fabricat in serie.Cred ca ar fi relansat ROCARul!
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 30 Mar 2010 11:14:03 Titlul subiectului: |
125168 |
|
Conform unui SMS pe care tocmai l-am primit de la Vali Sava (weepingeye), troleibuzul #7460 a fost revopsit intr-un portocaliu mai inchis, spre rosu, cu gri foarte deschis in zona trapelor.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
costi
Data înscrierii: 27/Dec/2009 Ultima vizita: 19/Dec/2023 Mesaje: 25 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Mar 2010 21:28:04 Titlul subiectului: |
125197 |
|
Intr-adevar, asa este.#7460 a fost in URAC, acum fiind inapoi la depou si asteptand sa intre in circulatie.
|
|
Sus |
|
|
andreas
Data înscrierii: 26/Apr/2010 Ultima vizita: 13/Mai/2011 Mesaje: 21 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 28 Apr 2010 17:01:20 Titlul subiectului: autodromo |
126356 |
|
Este deja in circulatie pe linia 62 luna aceasta, insa culoarea aleasa la exterior seamana cu cea a barilor interioare, cam neplacuta alegere.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 25 Mai 2010 21:10:52 Titlul subiectului: |
127530 |
|
Iata si o poza de azi a lui #7460 in noua sa schema de vopsire, acum troleibuzul seamana izbitor cu ... autobuzul Rocar Autodromo #98.
Pacat ca nu s-a continuat productia acestui model de troleibuz, eu il consider mult superior calitativ modelelor Irisbus Citelis sau Maz...
Pozele 1 si 3 sunt preluate de pe www.ratb.stfp.net
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.93 kb |
Vizualizat: |
de 47533 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.58 kb |
Vizualizat: |
de 47533 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.76 kb |
Vizualizat: |
de 47532 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
costi
Data înscrierii: 27/Dec/2009 Ultima vizita: 19/Dec/2023 Mesaje: 25 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 15 Iul 2010 22:29:45 Titlul subiectului: |
130184 |
|
Dupa cosmetizare este titular pe linia 62.Barele din interior a fost vopsite in portocaliu.
|
|
Sus |
|
|
George85
Data înscrierii: 01/Sep/2009 Ultima vizita: 18/Noi/2011 Mesaje: 119 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 28 Ian 2011 18:44:31 Titlul subiectului: |
139273 |
|
In cadrul programului "RATB Plus", #7460 a circulat pe linia 86, nu ?
|
|
Sus |
|
|
Trole Man
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 28/Mar/2016 Mesaje: 41 Locație: Bucuresti (Centru)
|
Trimis: Vin 28 Ian 2011 22:02:31 Titlul subiectului: |
139283 |
|
Da a circulat. Asta se intampla acum vreo 6-7 ani. Accesul se facea pe linia 90. Practic troleibuzul facea o semicursa in 90, circula apoi in linia 86 si revenea la Bujoreni prin intermediul altei semicurse in linia 90.
|
|
Sus |
|
|
virgilius
Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 18/Iun/2023 Mesaje: 316 Locație: Constanta
|
Trimis: Joi 26 Iul 2012 10:21:33 Titlul subiectului: |
157649 |
|
De pe youtube si de pe google, am aflat ca in Italia, la Modena (articulate) si la Parma (8 buc. din 1997 si 6 buc.din 2000, toate 14 troleibuzele fiind de 12m.lungime) circula inca Busotto-MAN NLT 204F Autodromo.
Intrebare: cele 2 ROCAR Autodromo (U812-autobuzul si 812E- troleibuzul) au fost asamblate la Bucuresti in urma unei colaborari romano-italiene, pe caroserii CAM (Carrozzeria Autodromo Modena) ,cu motoarele Diesel, respectiv electric, venite din Italia?
De ce n-a continuat colaborarea, din cauza intrarii in colaps a ROCAR-ului?
|
|
Sus |
|
|
weeping eye
Data înscrierii: 02/Mar/2006 Ultima vizita: 28/Noi/2012 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 03 Aug 2012 15:39:43 Titlul subiectului: |
157831 |
|
Citat: | De ce n-a continuat colaborarea, din cauza intrarii in colaps a ROCAR-ului? |
Dupa cum vezi intr-o poza de-a lui Cata Ghita, troleibuzul 812 (si autobuzul 812) au fost fabricate in 1998 si prezentate la TIB in acelasi an. Dar, ca niciodata, ele nu au intrat imediat in parcul RATB. Deci, putem presupune ca pretul prohibitiv a impiedicat RATB-ul sa le achizitioneze.
Cele doua au fost prezentate si in toamna lui '99 la TIB si la Salonul auto, dar la sfarsitul anului RATB a achizitionat troleibuzul 7459 (caroserie de Simon). Abia in vara lui 2000 cele doua au ajuns la RATB.
Rocar a "stins" lumina din lipsa de comenzi, iar marii clienti erau intreprinderile de transport urbane, in frunte cu RATB. In conditiile in care RATB a cumparat in perioada 1996 - 2002(3?) de la Ikarus / Astra 200 de troleibuze iar in tara se trecuse la greu pe SH-uri si Diesel-izare, soarta Rocar-ului a fost hotarata. Dupa finalizarea transei de "de Simoane" pentru RATB (ultima comanda serioasa) s-a finalizat si perioada de activitate.
_________________ Va pupa tata! |
|
Sus |
|
|
RATB904
Data înscrierii: 21/Sep/2015 Ultima vizita: 08/Oct/2023 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti, Sect. 2 (Obor)
|
Trimis: Lun 09 Apr 2018 13:38:32 Titlul subiectului: |
194316 |
|
9 Aprilie 2018: Inca mai exista!!!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
253.26 kb |
Vizualizat: |
de 29675 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
andreirosu14
Data înscrierii: 02/Feb/2017 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 394 Locație: Craiova, Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 09 Apr 2018 19:44:28 Titlul subiectului: |
194318 |
|
De ce a fost retras 7460?
|
|
Sus |
|
|
RATB904
Data înscrierii: 21/Sep/2015 Ultima vizita: 08/Oct/2023 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti, Sect. 2 (Obor)
|
Trimis: Lun 09 Apr 2018 23:16:58 Titlul subiectului: |
194323 |
|
Defectiune la o parte electrica, daca mai tin minte bine... s-ar fi putut repara dar la RATB...
|
|
Sus |
|
|
CiprianTRB
Data înscrierii: 03/Mar/2019 Ultima vizita: 11/Mai/2021 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari
|
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mie 01 Ian 2020 12:33:04 Titlul subiectului: |
204829 |
|
Nu avea o problemă cu o piesă electrică? Au rezolvat-o între timp?
Ar fi o performanță să revină, de aproape 8 ani stă pe dreapta. De remarcat că vor să repare și un Ikarus.
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 702 Locație: Buzau
|
Trimis: Joi 02 Ian 2020 00:36:39 Titlul subiectului: |
204842 |
|
Probabil pe 5295, care este foarte descompletat.
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 02 Ian 2020 02:38:14 Titlul subiectului: |
204847 |
|
Sa le repare oare pentru repunerea lor in circulatie, sau pentru vreun muzeu?
|
|
Sus |
|
|
IkarusBest5170
Data înscrierii: 09/Mai/2018 Ultima vizita: 02/Ian/2020 Mesaje: 11 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 02 Ian 2020 03:43:35 Titlul subiectului: |
204849 |
|
Cel mai probabil pentru traseu . Totuși,vorbim de 7460,care are podea coborâtă și este acționat in CA.
Cât despre Ikarus,mai bine îl lasa in pace pe 5295 și activează alte Ikarus uri mai complete decât el,precum 5264.5272,5263... mai bine 3 decât 1
|
|
Sus |
|
|
CiprianTRB
Data înscrierii: 03/Mar/2019 Ultima vizita: 11/Mai/2021 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari
|
Trimis: Mie 15 Ian 2020 22:17:23 Titlul subiectului: |
205102 |
|
Licitatia a întrat în evaluare tehnica, deci avem cel puțin o oferta!
|
|
Sus |
|
|
|