Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
gabinaum25
Data înscrierii: 19/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2011 Mesaje: 18 Locație: Pitesti
|
Trimis: Lun 05 Dec 2005 13:17:48 Titlul subiectului: |
56369 |
|
Prin 1997 - 1998 troleibuzele Saurer circulau pe 61 (linie ce traverseaza centrul) si pot spune ca reprezentau ceva "nou" si cochet in Bucuresti! Din cauza scurgerii timpului, este normal sa apara "imbatranirea" si este firesc sa fie inlocuite cu troleibuze noi. Regret ca DAC-urile vor avea aceeasi soarta... Sper sa avem sansa sa apucam troleibuze noi si articulate pe toate liniile ...
|
|
Sus |
|
|
PSC
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 29/Oct/2020 Mesaje: 129 Locație: Bucuresti 2 (Colentina)
|
Trimis: Lun 12 Dec 2005 21:37:17 Titlul subiectului: SAURER |
56657 |
|
Saurer a fost inițial un autobuz elvețian. Circula pe linia expres 783, între aeroportul Otopeni și Piața Unirii. Elvețienii ni le-au dat cu norma de casare îndeplinită, așa cum s-a întâmplat cu autobuzele Saviem de pe celelalte linii expres (din care acum nu mai circulă nici unul, aproape toate fiind tăiate) și cu tramvaiele de la nemți.
Apoi a fost transformat în troleibuz, fiind, dacă nu mă înșel, primul troleibuz cu chopper din București. Știu că în 1998 era o mare problemă cu nu știu ce reper din componența contactorilor: reperul respectiv era american și, la desele solicitări de pornire-oprire, ceda (se ardea) foarte repede. Din păcate, aici nu știu să mă pronunț, dau cuvântul specialiștilor.
Iar dacă vă uitați acum la organizarea geamurilor din spate ale troleibuzelor Saurer, o să remarcați asemănarea dintre ele și cele ale troleibuzelor TV de altădată...
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 15 Dec 2006 13:47:30 Titlul subiectului: *Troleibuzele Saurer din Bucuresti |
41375 |
|
Au fost, inițial, autobuze și au circulat pe liniile expres, 22 de bucăți fiind apoi transformate în troleibuze.
Ultima statistică oficială a RATB, preluată de pe site-ul oficial al RATB, www.ratb.ro, arăta că erau încă în serviciu 17 bucăți din cele 22 inițiale.
Cele 5 casate cu mai mult timp în urmă sunt: #5007, #5008, #5011, #5013 și #5020.
Din 22 (#5001-#5022), dacă le scădem pe cele 5 menționate de mine mai sus, rămân exact 17, cele care apar în statisticile oficiale RATB.
Iar din astea 17, mai era unul, #5014, care figura ca funcțional, însă era defect de foarte mult timp și nu mai ieșea la stradă.
Așadar ar trebui să mai fie real funcționale următoarele:
#5001, #5002, #5003, #5004, #5005, #5006, #5009, #5010, #5012, #5015, #5016, #5017, #5018, #5019, #5021 și #5022.
Iată o poză de pe când actualele troleibuze erau încă autobuze... poză scanată de pe coperta unui Ghid RATB de prin anii '90.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
143.34 kb |
Vizualizat: |
de 59472 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.16 kb |
Vizualizat: |
de 59471 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 15 Dec 2006 13:55:31 Titlul subiectului: |
68154 |
|
5014 este retras de mult timp, a fost donator de piese si acum va fi casat, azi a fost dus la URAC din cate se stie.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 26 Dec 2006 23:16:28 Titlul subiectului: |
68470 |
|
Saurer #5021 are acum scaune de...Dac! Măcar au găsit unele de aceeași culoare cu cele originale (dar decât lemn de Dac117E, mai bine plastic de Saurer!)
Initial nu avea scaune tapitate... avea scaune de plastic (incredibil pt. România: În 1966 elvețienii făceau autobuze cu scaune de plastic!) foarte comode.
Saurer, atunci când au devenit troleibuze, erau cele mai moderne troleibuze (sistem de comandare a deschiderii ușilor, difuzoare în salon, iluminare cu neon, scaune de plastic, încălzire).
Iată-l pe Saurer #5010.... cu sforile sale lungi la captatori... prea lungi, părerea mea!
Sunt 3 tipuri de Saurer, nu 2. Asta din punct de vedere al caroseriei. Dar dacă le sortăm după așezarea contactorilor sunt 2. Deci, teoretic, sunt 6 combinatii diferite...
Iată si cum arată frâna folosită pe troleibuzele Saurer, frâna Telma:
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 14 Ian 2007 23:48:28 Titlul subiectului: |
43770 |
|
Modelul este 5 DUK-A. Caroseria este din aluminiu.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 28 Ian 2007 13:03:04 Titlul subiectului: 0000 |
44879 |
|
Conform BS, aceasta ar fi corespondenta autobuzelor din Geneva cu troleibuzele Saurer din Bucruesti.
Cod: | Bus RATB
471 5001
442 5002
438 5003
470 5004
469 5005
465 5006
* 5007
464 5008
473 5009
474 5010
* 5011
435 5012
* 5013
466 5014
451 5015
446 5016
443 5017
449 5018
468 5019
* 5020
447 5021
472 5022
| * = 441, 445, 461 si 463, casate in 2002. Nu se cunoaste corespondenta lor.
|
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
Trimis: Lun 26 Feb 2007 10:20:02 Titlul subiectului: |
76664 |
|
Din momentul in care toate troleibuzele Saurer au fost aduse in Depoul Berceni (cred ca in 2002, dar nu mai imi aduc aminte exact), o parte din ele au avut parte de reparatii capitale: 5001, 5002, 5005, 5022, 5010, 5017.
Primul troleibuz pe care l-am vazut circuland pe 76 (in afara de 5001 si 5002, care erau la Berceni de mai demult), a fost 5004.
La inceput (cand au fost aduse toate in depoul Berceni) am vazut pe 73 / 74 / 76 si unele din troleibuzele care au disparut repede dupa acel moment: 5007, 5013, 5020.
Apoi au fost retrase 5008, 5011 si 5014.
5001 a aparut ca troleibuz in 1995, asa scrie pe site-ul RATB si asa imi aduc si eu aminte. In 1995 a inceput sa circule cu calatori, a avut o perioada in care a circulat in probe. E posibil sa ma insel, oricum - ceea ce e clar e ca a aparut inainte de 1996.
Probabil ca 5001 este numarul dat din 1996; initial, nr de parc era 1.
_________________ http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 26 Noi 2007 22:59:10 Titlul subiectului: 00000 |
85030 |
|
În perioada 1996-1998 erau numeroase troleibuzele "Saurer" pe liniile 61 + 62?
Cam care era proporția "Saurer" / "Dac"?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 26 Noi 2007 23:43:27 Titlul subiectului: |
85031 |
|
Din cate tin minte s-au folosit si pe 71 si 93. Erau evident o aparitie mai rara, dat fiind faptul ca parcul insumat al acestor patru linii era de cateva ori mai mare decat numarul de trolee Saurer disponibile.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mar 27 Noi 2007 11:14:14 Titlul subiectului: |
85035 |
|
5001 si 5002 au ramas la Berceni, in timp ce restul de 20 au fost la Bujoreni. Initial le-am vazut pe liniile 71 si 93, apoi si pe 62 si pe 61. Nu-mi amintesc sa fi fost toate pe un singur traseu vreodata.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mar 27 Noi 2007 15:44:24 Titlul subiectului: |
85041 |
|
Saurer au fost folosite pe liniile 61, 62, 69 (?), 71, 93, 96, ultimile clipe traindu-le pe liniile din Berceni. Uneori semanau cu niste telecabine. Pe liniile care mergeau la gara traseul era scris cu verde pe rulou. Imediat dupa aparitia troleului in Militari - 1996 - am vazut Saurere pe 62; nu stiu daca a avut si DAC in paralel sau astea au aparut mai tarziu in traseu.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 27 Noi 2007 18:31:46 Titlul subiectului: |
85044 |
|
Atât 69, cât și 61 și 62 au avut și Dac și Saurer... de fapt, ele au circulat pe toate traseele Depoului Bujoreni (61, 62, 69, 71, 93, 96 - 91 a apărut mai târziu și nu cred că a mai apucat Saurer), la fel cum s-a întâmplat mai târziu cu Ikarusurile și Irisbusurile.
|
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Mar 27 Noi 2007 21:41:58 Titlul subiectului: |
85049 |
|
Pot spune ca imi amintesc inca destul de bine si perioada de mult apusa in care Saurer erau autobuze pe linia 783, prin 1993. Erau o aparitie deosebita in peisajul bucurestean. In timp ce aproape peste tot erau numai DAC, Ikarus si cateva IK-4, si-au facut aparitia aceste autobuze. Erau speciale si prin faptul ca erau singurele autobuze in circulatie la acea vreme care aveau cutie de viteza automata. Erau o noutate. Au fost transformate in troleibuze. Aratau inca bine si au aratat pana aproape de casare. Singurul lucru care mi s-a parut foarte ciudat a fost ca pareau foarte lente. Nu imi amintesc sa fi vazut un asemenea autobuz sau troleibuz circuland cu viteza.
Aveau o suspensie bunicica, dar mult mai instabila ca cea de pe DAC. Totusi, Saurer mi s-au parut tot timpul oarecum rudimentare. Bordul era doar un prim indiciu in acest sens. Saurer nu au fost facute niciodata pentru un trafic intens de calatori si asta se poate observa din compartimentarea interioara a spatiului, tipul mochetei din interior, finisajele. Sincer, ca troleibuze erau mult sub un DAC, ca autobuze sunt la ani lumina de DAF.
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
|
Sus |
|
|
balkanium
Data înscrierii: 24/Ian/2008 Ultima vizita: 14/Apr/2008 Mesaje: 1 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 24 Ian 2008 22:04:48 Titlul subiectului: |
87546 |
|
Au fost unele dintre troleibuzele mele preferate. Eram prin clasa a 3-a si asteptam ca sa vina unul ca sa calatoresc cu el.
Stiu ca mergeau pe rutele mai importante precum 69, 71, 90, 93 si 96.
Odata cu aducerea troleibuzelor Ikarus au fost trimise la Berceni.
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 19 Mai 2010 07:36:52 Titlul subiectului: |
127261 |
|
Un Saurer pe linia 96 la Gara - poza facuta in 1999 de Yury Maller ( http://ymtram.mashke.org/ ):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
283.23 kb |
Vizualizat: |
de 53850 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 25 Mar 2011 21:11:33 Titlul subiectului: |
141699 |
|
Iată și un "Saurer" în varianta originală (adică autobuz), restaurat în Elveția.
Prima și ultima poză (adică pozele 1 și 3) sunt preluate de aici:
http://www.cgac.ch/
Dacă ar fi păstrat sau donat R.A.T.B. măcar unul în forma troleibuz, ar fi fost super
În ultima vreme a vieții lor ajunseseră troleibuzele mele de suflet (deși mă enervau suspensiile rigide care făceau troleibuzul să se zgâlțâie tare chiar și la o denivelare mică). Mă făceau să mă gândesc la niște epoci frumoase, care nu au să se mai întoarcă vreodată.
Dar oare de ce la unele "Hess" a pus geamuri culisante mari (care erau foarte utile vara) iar la alte geaamuri rabatabile prin care deabea intra aerul? Până când a fost căldura funcțională la ele?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
310.39 kb |
Vizualizat: |
de 51718 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
316.43 kb |
Vizualizat: |
de 51718 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
249.22 kb |
Vizualizat: |
de 51717 ori |
|
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Joi 12 Ian 2012 14:59:01 Titlul subiectului: |
151944 |
|
Stiu ca in Geneva, Saurer-ele aveau numere de parc de forma 4xx.
In poza lui Catalin Ghita cu autobuzul Saurer, se poate vedea numarul 146 (sau asa ceva), iar aici este o poza a lui Robert Kindl in care apare Saurer-ul 132.
Stie cineva care era intrevalul de numerotare al autobuzelor Saurer?
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Sâm 11 Feb 2012 21:29:31 Titlul subiectului: |
153034 |
|
Unul dintre cele mai fiabile troleibuze bucurestene care a avut un final "tragic", o batjocora din partea RATB-ului.
Uitandu-ma la pozele lui Catalin ma intreb oarecum retorica "daca la ei s-a putut, la noi de ce nu s-a vrut?".
Am mai amintit aici in forum cand circulam cu Saurer pe linia 96 cu 70 km/h de se zdruncina troleul in doua sau meregau troleibuzele captator langa captator tot pe linia 96 in aceeasi seara.
Macar unul daca il restaurau sa amintim viitorului ca au existat si troleibuze Saurer pe liniile RATB.
|
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Sâm 07 Mar 2015 20:32:03 Titlul subiectului: |
177806 |
|
Alte poze cu elvetienele, de pe www.flickr.com (fototak):
Otopeni, iunie 1994
URAC, 9 noiembrie 1996
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
306.52 kb |
Vizualizat: |
de 41660 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
243.6 kb |
Vizualizat: |
de 41660 ori |
|
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
RATB904
Data înscrierii: 21/Sep/2015 Ultima vizita: 08/Oct/2023 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti, Sect. 2 (Obor)
|
Trimis: Sâm 12 Dec 2015 16:15:29 Titlul subiectului: |
182824 |
|
Cateva Poze cu Saurer-urile cand erau aduse
Poza 1: La Klösterle am Arlberg (Austria)
Poza 2: La Bran
Poza 3: La Câmpina
Poza 4: Un autobuz Leyland-Saurer, tot ex-TPG. Nu am mai vazut pana acum asemenea autobuz la RATB. Stie cineva despre el?
Foto: Andre Knoerr.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
392.41 kb |
Vizualizat: |
de 38910 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
425.89 kb |
Vizualizat: |
de 38909 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
600.26 kb |
Vizualizat: |
de 38908 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
229.85 kb |
Vizualizat: |
de 38907 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Doban4
Data înscrierii: 04/Aug/2014 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 41 Locație: Bucuresti, Sector 2
|
Trimis: Sâm 12 Dec 2015 18:45:51 Titlul subiectului: |
182830 |
|
Acel autobuz nu apartinea RATB-ului.
|
|
Sus |
|
|
|