Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Lun 24 Oct 2005 20:57:02 Titlul subiectului: yjtj |
55260 |
|
Din ceea ce stiu eu, URAC a fost facut intr'un an de zile, cel putin nu stiu ce sectie mare de acolo.
In 6 luni au realizat prima clona de LHB.
Din '54 pana prin '65 au facut vreo 500 V5x'uri + 37 pre-EP'uri + nu stiu cate sute de remorci V10, V12 &c.
Din '70 pana in '90 au facut 362 V3A+49 V2A + altele pentru alte orase.
Dupa '90: modernizari (neterminate) si 4 V2ST sau cum le cheama.
Am uitat, au facut si un troleibuz in anii '50.
Oricum, experienta in asamblat autobuze noi nu au, asa ca...
Linia industriala care traversează drumul venind de sub un garaj mergea pe vremuri catre Gara Obor. O ramificatie ajungea la URAC. Prin anii '60 sau '70, uzina a fost afectata de desfiintarea acestei linii care asigura aprovizionarea cu materiale, dar si livrarea tramvaielor catre beneficiari. Acest lucru l-am vazut mentionat si in monografia RATB, inca nepublicata.
Nici nu stiu exact cum se facea incarcarea tramvaielor spre alte orase. Cred ca erau duse undeva unde exista posibilitatea incarcarii in tren, poate depoul Giulesti daca ar exista o linie de tren pana la el. Pentru orasele cu ecartament ingust, nu stiu cum s'a procedat dupa desfiintarea liniei de tren.
|
|
Sus |
|
|
Trole Man
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 28/Mar/2016 Mesaje: 41 Locație: Bucuresti (Centru)
|
Trimis: Mie 03 Mai 2006 12:40:32 Titlul subiectului: |
60233 |
|
Linia de cale ferata ce ajungea la URAC cred ca a ramas functionala pana prin 85-86. Cel putin, tramvaiul 5, cand s-a inaugurat noul traseu pe Barcu Vacarescu a folosit cateva luni aceasta linie, trecand prin Gara Herastrau. In plus linia de tren deservea o fabrica de paine, deci e foarte posibil sa fi functionat pana in ultimul moment, precum cea de la Grozavesti, care a rezistat pana s-a construit Carrefour-ul.
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Mie 03 Mai 2006 12:45:50 Titlul subiectului: |
60234 |
|
Deci la un moment dat linia era folosita si de tramvaie si de tren? Cum oprea in gara, la peron? Au schimbat elementele de cale sau le-au folosit tot pe cele pt trenuri?
|
|
Sus |
|
|
Trole Man
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 28/Mar/2016 Mesaje: 41 Locație: Bucuresti (Centru)
|
Trimis: Mie 03 Mai 2006 12:59:05 Titlul subiectului: |
60235 |
|
Activitatea in gara cred ca incetase atunci. Dar tramvaiul trecea pe undeva pe linia 2 sau 3, pe linia curenta. Gara era in curs de desfiintare, pe fostul sau amplasament situandu-se bulevardul de azi. Nu retin daca mai existau macaze din aceasta linie, spre celelalte, dar se lucra deja la constructia soselei, care a fost gata in cateva luni. Tramvaiul nu avea statii pe tronsonul de cale ferata ci doar la capetele sale. Se folosea sistemul de circulatie la paleta.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 26 Iul 2006 22:08:05 Titlul subiectului: 520 |
62728 |
|
1. Azi am spionat iar URAC-ul...
2. Am găsit o jumătate din #484 și multă tăblărie
3. Însă se taie și Ik4. Și am văzut acest autobuz când era întreg...dar nu am apucat să-l pozez și să-i rețin numărul ... păcat. Nu vom mai avea ocazia să-l vedem la stradă
4. iar din frumosul #1948 a mai rămas doar o bucățică de tablă roșie
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.49 kb |
Vizualizat: |
de 35344 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78 kb |
Vizualizat: |
de 35344 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.53 kb |
Vizualizat: |
de 35344 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
34.89 kb |
Vizualizat: |
de 35344 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 28 Iul 2006 22:37:37 Titlul subiectului: |
62818 |
|
În afară de aducerea lui #252 în URAC, nu prea era agitație la captolul tramvaie... stăteau cuminți acolo Bucur-urile, iar unul din V3B-93-uri tot intra și ieșea din hală.
În afară de #252, a plecat pe roțile lui un V3A-A3, cu reclame pe el, însă nu l-am putut identifica.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 03 Aug 2006 22:17:20 Titlul subiectului: |
63262 |
|
Al 2'lea V3A cu chopper avea un numar scris pe o hartie lipita pe parbriz. La fel si V3A-93-2S care nu erau terminate. Erau 237 si 245..249, in total 6 bucati. V3A cu chopper avea aproape sigur nr.244. Doar 237 avea numarul scris pe el. Daca acel numar nu este de parc, se poate explica de ce exista inca la strada vagoane cu aceste numere.
Cred ca 246 este printr'o hala, in bucati. Era un V3A-C, dar nu sunt sigur ca e 246.
Tot la reparatii se mai afla si EP'ul roz care era la depoul Giulesti. Daca mai iese roz de acolo, asta nu mai cred.
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 14 Aug 2006 13:02:22 Titlul subiectului: |
63612 |
|
V2A-ul a fost mutat in spate acolo...
...in continoare se vad bucati de Rathgeber casat in spatele halei de vopsitorie in care intra un V3A.
La poarta era o Tatra si o gramada de DAC-uri care intrau la taiere.
La hala de tramvaie nu se vedea nici o miscare, banuiesc ca e prin concediu lumea, ca nu vad de ce nu ar lucra nimeni luni la ora 10. .
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
220 kb |
Vizualizat: |
de 36234 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
188.68 kb |
Vizualizat: |
de 36234 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.7 kb |
Vizualizat: |
de 36234 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
182.24 kb |
Vizualizat: |
de 36234 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 01 Sep 2006 16:23:04 Titlul subiectului: uu |
64154 |
|
Langa autobaza Titan am descoperit o sectie URAC, banuiesc ca este ceva de autobuze ca are o hala mare asemanatoare cu un garaj.
URAC este axata in principal pe tramvaie, dar mai are si o hala unde se fac RK la autobuze si troleibuze. De asemenea in URAC exista si un centru de casari - autobuze troleibuze si tramvaie.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
243.82 kb |
Vizualizat: |
de 37211 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 01 Sep 2006 23:51:08 Titlul subiectului: |
64173 |
|
Acea sectie URAC este sectia de revizii a RATB (cum spunem noi RT 2) si una din statiile ITP a RATB-ului.
Acolo se fac reviziile de gradul 2 la Dac-uri si la Ikarusuri si ITP-ul la toate tipurile de masini mari, nu numai RATB.
_________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 16 Oct 2006 22:03:15 Titlul subiectului: 50000 |
35941 |
|
URAC = Uzina de Reparatii - Atelierele Centrale. Adica, aceasta uzina nu prea produce, ci repara sau daca vreti reconstruieste, chiar de la 0. URAC nu a fost gandita ca o fabrica propriu-zisa, chiar daca asta a devenit de facto odata cu construirea de vagoane Festiva, V5x, V2A/V3A si EP/V3A. In prezent, statutul uzinei este mult mai strict din punct de vedere legal, desi pana la urma din 1982 cand a aparut V2A, URAC n'a mai "inventat" nimic, restul fiind modificari. Practic, nici V3A/V2A nu sunt inventii URAC. Nu stiu sigur, dar UGZ (utilajul greu de dezapezire) si utilitarele ar putea fi conceptia lor. Troleibuzul dublu articulat sau cele scurtate, precum si tramvaie cu usi de DAC sau mai stiu eu ce sunt toate modificari, chiar daca au fost facute de la 0.
URAC tine de RATB. Rocar era societate proprie, "bine" condusa catre prapastie. RATB nu-si poate distruge propriile ateliere centrale, dar nici nu va putea concura producatorii care din pacate autohtoni nu mai sunt.
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Mar 17 Oct 2006 00:24:28 Titlul subiectului: |
35954 |
|
URAC-ul a fabricat de'a lungul timpului mai multe modele proprii, e adevarat ca inspirate de modele deja existente, dar initiativa a fost mereu aceeasi. Ca exemple sunt Dyle-Bacalan, pentru care s'a produs un prototip la URAC, Dyle l'a executat in prima faza si apoi s'a asimilat in tara, ca V09. Sa nu uitam ca ei au facut primul troleibuz precum si prototipul primului autobuz MTD (Vulcan), iar la elaborarea unor noi proiecte erau (si sunt) singurii in masura sa defineasca parametrii specifici.
Insa soarta a fost nedreapta si nu li s'a oferit ocazia de a pune in valoare o experienta de aproape 100 de ani, o suma cu care putine intreprinderi se pot mandri.
Toata chestia e din buget, si anume daca municipalitatea ar retehnologiza pravalia, am putea vedea X tramvaie noi anual. Ori eu nu prea cred ca se poate intampla asa ceva pentru ca in paralel alte probleme dificile greveaza bugetul: inexistenta unui sistem de epurare a apei deversate in raul Dambovita, vechimea sistemului de alimentare cu apa potabila si necesitatea modernizarii, inexistenta unei gropi de gunoi ecologice, sistemul de canalizare din ce in ce mai solicitat s.a.m.d... chestiile astea costa ca la balamuc si in contextul asta nu stiu cine si'ar mai bate capul cu un studiu de fezabilitate pentru o fabrica de tramvaie care mai are si o pozitie incomoda pe harta. una e sa arunci in an preelectoral pastila cu "o sa facem Bucurestiul frumos si curat" si alta sa spui "o sa facem URAC-ul modern". ete scartz, d'aia nu mai pot bucurestenii, ca n'au tramvaie... hai c'am dat'o prea rau in economie!
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 02 Noi 2006 22:14:27 Titlul subiectului: |
65609 |
|
Iata ce se mai modernizeaza prin URAC
250=#036.
|
|
Sus |
|
|
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Vin 03 Noi 2006 17:38:00 Titlul subiectului: |
65640 |
|
Si eu m-am mirat de #313, ca eu l-am vazut pe 34 si deci sigur tine de Victoria. Ma mir insa in ce stadiu se afla, caci eu imi amintesc sa-l fi vazut recent la strada si totusi eu il vad scos in fata Uracului, cu boghiuri noi... O fi pus de proba afisajul cu 32...
Tramvaiul de langa 245,e sigur un V3A-93-bla-bla, iti poti da seama dupa stilul nou (si totusi vechi ) de vopsire, mai precis dunga galbena care se vede ca e aplicata altfel decat suntem noi obisnuiti.
Acum care imi explica si mie: de ce ii place atat de mult URAC-ului sa puna table si lemne in usile unui tramvai in constructie? Ca nu reusesc sa-mi dau seama mai precis de cine incearca sa-l protejeze...
_________________ Urasc vremurile astea (si nu ma refer neaparat la oras...) |
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 03 Noi 2006 18:27:56 Titlul subiectului: |
65652 |
|
In URAC se....fura. Si de aceea unele vagoane sunt sigilate. Si Bucur LF are partea din fata finalizata, dar la terminarea programului farurile si bordul cu componentele au fost puse la loc sigur, pentru a nu dispare.
Sa va lamuresc:
- se mai fac 10 Bucur 1 (simplu articulat)
- se fac 20 Bucur LF
- dupa cele 10 Bucur 1 urmeaza Bucur 1 PPC
- V3A-93-CH-PPC nu are nici o legatura cu Bucur, doar ca au sisteme aproximativ la fel, baza acestuia este V3A.
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 13 Dec 2006 11:58:17 Titlul subiectului: |
67992 |
|
Iata ce mai misca prin URAC:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
213.75 kb |
Vizualizat: |
de 36238 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
176.83 kb |
Vizualizat: |
de 36238 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
212.73 kb |
Vizualizat: |
de 36238 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
221.15 kb |
Vizualizat: |
de 36238 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 13 Dec 2006 11:59:06 Titlul subiectului: |
67993 |
|
Altele, cam astea sunt ultimele produse ale URAC pe anul acesta.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
238.46 kb |
Vizualizat: |
de 36236 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
252.71 kb |
Vizualizat: |
de 36236 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
206.61 kb |
Vizualizat: |
de 36236 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
238.39 kb |
Vizualizat: |
de 36236 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 07 Mar 2008 23:58:07 Titlul subiectului: |
89764 |
|
Un articol despre doamnele care lucreaza la diverse sectii din URAC:
http://www.infoportal.ro/articol~din-actualitate~info-422059~ele-va-%ABrepara%BB-autobuzele.html Citat: | Ele va «repara» autobuzele
Toate tramvaiele, troleibuzele si autobuzele care circula in Bucuresti au trecut, macar o data, prin mainile femeilor care lucreaza in sectia de vopsitorie a uzinei de reparatii RATB. “Avem zeci de ani de vechime, iar de-a lungul timpului ne-au trecut prin maini sute de masini si tramvaie. Orice mijloc de transport in comun care circula pe strazile Capitalei a fost slefuit, vopsit si reconditionat de noi”, ne spun trei dintre cele 36 de angajate ale sectiei.
In sectia de vopsitorie ajung zilnic, ca pe banda rulanta, autobuze, tramvaie, troleibuze, camioane si utilaje de deszapezit.
“Unele dintre masini au caroseria foarte lovita, sunt ruginite, stricate, iar de pe altele s-a desprins vopseaua veche. Munca noastra este sa le facem sa arate noi, ca scoase din cutie”, ne-a spus Ana Potoceanu, de 49 de ani.
“Sunt bunica, dar asta nu inseamna ca nu mai pot lucra, ca sunt batrana si neajutorata. Dimpotriva. Toate muncim cot la cot cu barbatii, indiferent de varsta. E o meserie in care nu conteaza daca esti femeie sau barbat daca esti mama sau ai nepoti acasa”, rade Ana. Cand s-a angajat la uzina de reparatii, Daniela Dumitrascu era doar un copil.
“Aveam 23 ani. Ce stiam eu pe atunci? A trebuit sa invat vopsitoria pas cu pas. Si nu a fost deloc usor. Acum, dupa aproape 15 ani vechime, pot spune ca fac aceasta munca si cu ochii inchisi”. E o meserie care se desfasoara in conditii grele, ne spune femeia.
“Zi de zi lucram intr-un mediu toxic, stam foarte mult in picioare si aplecate. Pentru a ne feri de vaporii de vopsea trebuie sa purtam un echipament special: halat, masca de protectie, manusi. De asemenea, tot pentru a ne proteja sanatatea trebuie sa bem foarte mult lapte. E adevarat ca, pe langa salariu, primim un spor de toxicitate, iar programul nostru de lucru se incheie la ora 14.30.”
Anisoara Petru ne-a spus ca meseria de vopsitor nu implica numai vopsirea caroseriei. “In primul rand, metalul se slefuieste foarte bine pentru a se indeparta vopseaua veche si alte impuritati. Urmatorul pas este chituirea caroseriei si izolarea, cu hartie sau banda adeziva, a locurilor care nu trebuie sa se pateze. Apoi se da un prim strat de vopsea care protejeaza metalul. Ultimul pas este vopsirea propriu-zisa”, ne explica ea.
Anisoara este, pe langa vopsitor, si pictorul sectiei. “Cu ajutorul unor sabloane pictez, cu vopsea neagra, numerele tramvaielor si sigla RATB, cea pe care o vedem cu totii pe orice mijloc de transport in comun. Dupa ce a iesit de la vopsitorie, tramvaiul sau autobuzul este introdus intr-un cuptor modern care, in numai cateva ore, usuca orice urma de vopsea”.
La sectia de bobinaj lucreaza un alt grup de femei. “Bobinele se monteaza in boghiu, un ansamblu de piese care face posibila miscarea tramvaiului. Cu asta ne ocupam zi de zi de zeci de ani”, ne spune Elena Florescu.
Seful sectiei tractiune tramvai, Ion Oancea, ne-a explicat ca munca bobinatoarelor este foarte meticuloasa. “Un barbat nu ar rezista sa faca ce fac ele. Este o meserie care cere multa rabdare si numai o femeie ar putea rezista sa o duca la bun sfarsit”.
Dumitrascu Daniela are 38 de ani si lucreaza in cadrul sectiei de vopsitorie a uzinei de reparatii RATB din anul 1993. Ea ne-a aratat intreg procesul de vopsire in interiorul unui vagon de tramvai.
“Inainte de orice activitate, trebuie sa ma echipez corespunzator. Avem in dotare halate, manusi si masti de protectie care ne impiedica sa aspiram vaporii de vopsea”. Daniela stie ca, daca nu ar respecta aceste norme de protectie a muncii, s-ar imbolnavi foarte grav. “Muncim intr-un mediu toxic si trebuie sa ne luam masuri de precautie”.
Daniela Dumitrascu, Anisoara Petru si Ana Potoceanu si-au ales o meserie dura, muncind cot la cot cu barbatii. Cu toate acestea, de multe ori femeile sunt mai apreciate la locul de munca fiind mult mai rabdatoare, atente si migaloase.
“De multe ori colegii ne lauda pentru faptul ca reusim, zi de zi, sa facem fata unei asemenea meserii. Se lucreaza in conditii grele, dar ne place ce facem si nu cred ca am pleca vreodata in alta parte. Asta chiar daca, zi de zi, lucram intr-un mediu toxic, stam foarte mult timp in picioare si aplecate” , ne-au declarat la unison cele trei. |
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
8.53 kb |
Vizualizat: |
de 34433 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 09 Mar 2008 00:05:33 Titlul subiectului: |
89794 |
|
Linia aia ferată a fost fost folosită până în 1987. Dacă mai țineți minte, în trecut, exista paralel între Str. Reînvierii și calea ferată, o linie de tramvai. U.R.A.C. avea o mică garnitură formată dintr-o locomotivă și 2 vagaoane. Acest tren era garat lângă trenul care venea pe calea ferată, iar din trenul C.F.R. se descărca tabla în trenul U.R.A.C.-ului.
Acea linie fereată a fost în trecut linie de călători, făcând parte din linia București - Oltenița (pleca din linia de Constanța, o lua prin Aviației, Tei, Obor, Pantelimon, Titan și mergea spre Oltenița)
U.R.A.C. a fabricat pe șasiu de autobuze "Renault" mai multe troleibuze în anii '50. Se numeau T12 (troleibuz lung de 12 metri).
De notat că U.R.A.C. este consrtuit pe locul unei fabrici de cărămidă care avea și groapa necesară extragerii materialului!
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 19 Mar 2012 10:43:34 Titlul subiectului: |
154195 |
|
Acceasi cosmelie, dar botezata mai "frumos", "Fabrica de Tramvaie Lizeanu, ASTRA - RATB" ...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.57 kb |
Vizualizat: |
de 25189 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.5 kb |
Vizualizat: |
de 25189 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.09 kb |
Vizualizat: |
de 25189 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 19 Mar 2012 11:51:09 Titlul subiectului: |
154198 |
|
mrM a scris: | Linia aia ferată a fost fost folosită până în 1987. Dacă mai țineți minte, în trecut, exista paralel între Str. Reînvierii și calea ferată, o linie de tramvai. U.R.A.C. avea o mică garnitură formată dintr-o locomotivă și 2 vagaoane. Acest tren era garat lângă trenul care venea pe calea ferată, iar din trenul C.F.R. se descărca tabla în trenul U.R.A.C.-ului.
Acea linie fereată a fost în trecut linie de călători, făcând parte din linia București - Oltenița (pleca din linia de Constanța, o lua prin Aviației, Tei, Obor, Pantelimon, Titan și mergea spre Oltenița)
U.R.A.C. a fabricat pe șasiu de autobuze "Renault" mai multe troleibuze în anii '50. Se numeau T12 (troleibuz lung de 12 metri).
De notat că U.R.A.C. este consrtuit pe locul unei fabrici de cărămidă care avea și groapa necesară extragerii materialului! |
Rectific, acea cale ferată paralelă cu Str. Reînvierii nu era folosită la descărcarea materialelor. Acolo se afla un mic depozit. Descărcarea materialelor se făcea între Str. Pârgarilor și Lizeanu. De aia Str. Pârgarilor era traversată de o cale ferată dublă.
Iar troleibuzele T12 nu aveau 12 metri lungime, ci vreo 9.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 19 Mar 2012 22:13:02 Titlul subiectului: |
154230 |
|
O fotografie cu URAC facuta de pe un bloc din zona Obor - Moara lui Assan
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
315.48 kb |
Vizualizat: |
de 25144 ori |
|
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Joi 04 Apr 2019 10:03:00 Titlul subiectului: |
199952 |
|
Se alocă bani pentru modernizarea clădirilor uzinei:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
30.44 kb |
Vizualizat: |
de 12287 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 04 Apr 2019 20:19:37 Titlul subiectului: |
199982 |
|
E o veste buna. Deocamdata rechinii imobiliari nu vor pune mana pe teren.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mie 10 Apr 2019 17:33:33 Titlul subiectului: |
200147 |
|
Retehnologizarea ar fi o idee și mai bună, nu prea e fiabil ritmul actual de producție și modernizare a tramvaielor, să nu mai zic de calitățile RK-urilor.
|
|
Sus |
|
|
|