Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 05 Noi 2006 19:48:52 Titlul subiectului: |
65812 |
|
Prima victimă a aceste luni: #1836, Autobaza Titan, data masacrării: 3.11.2006.
În viitoarul foarte apropiat urmează #2528 și #2651, autobuze care nu meritau așa ceva (cel puțin #2528, care este mult mai bine întreținut decât mare parte din autobuzele care vor apuca integrarea).
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 17 Noi 2006 22:06:44 Titlul subiectului: |
66395 |
|
Ieri au fost duse la tăiat #2528, #2276 și #2123.
undeva acolo sus sunt alte interese, care nu prea sunt comune cu cele ale bucureștenilor.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mie 29 Noi 2006 00:08:22 Titlul subiectului: |
67266 |
|
Daca ma intreaba cineva pe mine...eu voi spune ca imi PLAC...unora poate nu, dar astea sunt probleme subiective
In ceea ce priveste pastratul lor..(fac abstractie de maniera CUM s-au casat)
trebuie pastrate sufieciente pentru anumite trasee pentru ca:
-sunt usor de intretinut (mecanicii le cunosc hibele deja)
-sunt capabile sa negocieze drumuri proaste
-sunt oaresce antivandal (geamurilor pe chedar, scaune de lemn- toate materiale disponibile si la pret scazut fata de modele mai noi)
nu este un semn prost pentru o regie sa foloseasca masini vechi daca trasee o justifica, la Coach USA (propritate a StageCoach, cel mai mare operator de transport public din lume) inca se folosesc masini din 83 (sunt si exceptii din 79 si 81), pe trasee ce trec prin zone foarte rau famate
si comparatie de interior
diferenta fiind de materialele accesibile regiilor in parte si curatenia (la cel american fiindca e in depou inainte de cursa)
Stiu si eu din experientele depoului unde lucrez...avem..aveam 2 masini din 83 (autocare MC-9 de 13.5m..am pus poze din modelul acela la topicul SUA), unul a avut probleme la directie si celalalt o garnitura de chiulasa dusa...amandoua a fost vandute (aici rar se caseaza ceva, se gaseste cineva sa-l cumpere pentru piese sau sa-l repare ..etc)
Cand o serie este pe cale de disparitie, nu se mai merita reparatie pentru probleme mai grave...chiar daca masina in rest e in stare bune...
dar..DAR...au fost atatea DAC-uri care erau bune...(va rog nu le comparati cu merztu)...erau bune de o serviciu preorasenesc...drum prost, calatori agresivi..etc...
apropos de lux..busul american din comparatia mea cu DAC, este un Flxible Metro din 83...am ramas in pana cu ele cel putin o data pe saptamana, lasa ca mai tot timpul aerul conditionat nu merge....nu au rugina si arata ceva mai bine, ca sunt din alumini...(E512 vor arata la fel de bine..sau prost peste 10 ani)
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 29 Noi 2006 00:17:02 Titlul subiectului: |
67270 |
|
Bucureștiul are (avea...) 3 Dac 112UDM cu scaune tapițate:
#569 (cel din poză), care a fost casat, deși era cel mai confortabil autobuz al RATB-ului:
http://img504.imageshack.us/img504/1749/05691500029vi.jpg
#1888 - nu l-am mai văzut... are scaune imitație de piele de șarpe:
http://img500.imageshack.us/img500/8093/18882320062wo.jpg
Și #2651, cu scaune tapițate, care a fost casat săptămâna trecută, dintr-un scandal pe care nu merită să-l detaliez (autobuzul era foarte bun dpdv tehnic, avea anvelope tubeless, scaunul șoferului era pneumatic ca la Citaro)
http://img88.imageshack.us/img88/935/26511020036dx.jpg
........
Interiorul din poza ta e #1836, casat acum vreo 3 săptămâni.
...se casează și de la cea mai mică defecțiune... de exemplu, motorul arde ulei (#554)... de lene nici nu se uită să vadă de ce arde ulei...și îl trimite la casări. Mai sunt și alte motive, de exemplu șoferi mutați pe alt autobuz sau la alt garaj ori ieșiți la pensie.
Cu #2651 a fost un scandal între garaje... gura lumii zice multe, dar nu știu exact care a fost motivul. Se pare că șoferul se certase cu cineva mai ,,înalt" decât el.
|
|
Sus |
|
|
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Mie 29 Noi 2006 16:42:29 Titlul subiectului: |
67293 |
|
Sa ne raportam la parerile populatiei nu e neaparat un lucru destept, fiindca, sa recunoastem, oamenii habar nu au in ce se urca. Am vazut zeci de oameni care s-au urcat intr-un UDAN si au zis ca e model nou de autobuz cumparat de RATB. Am vazut din nou, zeci de oameni (nu zic sute, ca sar unii pe mine) care au zis ca mertzanele sunt cea mai mare tzeapa care ne-a dat-o Videanu. Si bineinteles ca nu toti au aceeasi parere, nici macar amatorii. Am auzit lume care prefera Dacurile ca erau rapide si faceau repede anumite trasee (sa vedeti un Dac cum rupea pe Vitan-Barzesti).
In fine, le caseaza, ne place sau nu, acuma trebuie sa ne impacam cu ideea, si sa regretam autobuzele mai reusite din lot, care chiar nu meritau inca soarta care s-a abatut asupra lor. In muzeu oricum e obligatoriu sa pastreze cateva.
Era Dacurilor a trecut... E ceva natural. Peste 20 ani o sa rad eu cand vor zice ca mertzanele sunt niste cazaturi depasite si la vor casa pe toate, ca oricum vor fi ajuns intre timp carpite intr-un hal fara de hal... Se ve invarti roata ...
_________________ Urasc vremurile astea (si nu ma refer neaparat la oras...) |
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 29 Noi 2006 18:26:16 Titlul subiectului: |
67309 |
|
569 a fost singurul DAC care mi-a placut si singurul care trebuia pastrat , l-am prins odata pe 236 si m-a impresionat ca era ingrijit si avea scaune tapitate.
|
|
Sus |
|
|
alch3mist
Data înscrierii: 22/Mai/2006 Ultima vizita: 09/Mar/2007 Mesaje: 101 Locație: Bucuresti 4 (Piata Progresul)
|
Trimis: Joi 30 Noi 2006 00:53:32 Titlul subiectului: |
67360 |
|
E peste puterile mele sa pricep cum de se poate pastra la strada un DAC precum #589 caruia mai au putin si ii cad unele geamuri cu tot cu ramele din cauciuc, avand in vedere caroseria deja mancata de rugina la imbinarea cu fereastra. "Invinuitul" circula bine-mersi azi pe 323. Inteleg ca nu voi vedea exclusiv DAF pe linia asta pana ce nu se asfalteaza portiunea din Giurgiului pe care circula 323, dar nici bataia asta de joc vizavi de calatori nu mi se pare normala. Cine cunoaste autobuzul cu pricina stie la ce ma refer
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 01 Dec 2006 14:20:09 Titlul subiectului: |
67449 |
|
Am reusit sa reconstitui (aproape) exact schema de culoare a autobuzelor DAC112UDM din seria 1817-197x. Inexactitatile sunt datorate desenului, care nu este la scara.
Desenul al 2'lea arata si cum era scris numarul, cu sigla ITB.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
751 biși |
Vizualizat: |
de 24028 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
780 biși |
Vizualizat: |
de 24013 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Sâm 02 Dec 2006 00:13:16 Titlul subiectului: |
67467 |
|
Imi aduc aminte cand erau pe 331 pana sa apara Ikarus 260 galbene
Din seria aceasta au fost vandute prin tara...
Autobuzul postat de mine e de fapt 2227 de la RATB (acela galben, se vede in cutia de traseu inca..unde am uitat sa-l colores in rosu)
numarul e al unuia din Mures, fost Ratb care inca are aceiasi schema (aproape)
Folosesc Photoshp 7.0...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
175.32 kb |
Vizualizat: |
de 23973 ori |
|
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 02 Dec 2006 00:47:27 Titlul subiectului: |
67470 |
|
castrosua a scris: | imi aduc aminte cand erau pe 331 pana sa apara ik260 galbene din seria aceasta au fost vandute prin tara... | 1817-1841 (cred) = 135, 184x-189x = Militari (105 printre altele), 19xx (Alexandria, 226 si altele).
Cel mai mare numar pe care l-am vazut a fost 1974. In aceasta serie s'au intersectat prima data generatii diferite de autobuze. 1934 si 1936 au fost sarite probabil pentru ca IK4 cu aceste numere inca mai existau, fie si ca utilitare. 1955 si 1960 au fost inlocuite insa cu DAC, la fel si 1974. 1967 n'am vazut decat IK4. IK4 1991, 1998 si 1999 au existat destul de mult timp. 1998 inca mai exista acum 2 luni.
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 06 Dec 2006 11:17:31 Titlul subiectului: |
67651 |
|
Azi l-au taiat pe #1881, la URAC; #1881 a fost luat la pachet cu #2652
Si tot azi s-a incheiat si marea taiere a DAC-urilor....autobuze. Se continua cu troleibuzele saurer si DAC
Au ramas aproximativ 100 DACuri care se taie cand vin celelalte 500 autobuze noi, nu se stie ce tip.
#1881 facea linia 608 de regula, cand facea viraje sa intoarca tot capatul de la Ghencea era astupat de un fum alb gros si incacios . In vara stateam la pozat mertanele pe 122 si 126 si apare 1881 cu kilometri de fum si tabla cazand de pe el dupa ce a fost zgariat de un tir. Soferul a inceput sa il ciocaneasca cu un topor
Din #2528 am mai vazut doar o roata...se mai taiau o groaza de camioane si un IK4 de interventii , 1998.
Majoritatea ramasitelor de DAC erau incarcate in containere.
Niste poze - remember #1881
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
140.5 kb |
Vizualizat: |
de 24685 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
196.31 kb |
Vizualizat: |
de 24685 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 06 Dec 2006 14:19:28 Titlul subiectului: |
67666 |
|
Acest #1881 a fost unul dintre cele mai bune autobuze din garajul său. Până în toamnă a avut parte și de cel mai nasol șofer, care făcea 428 cu orpire doar la Valea Oltului pe motiv că ,,e linie rapidă". Mai mult, a sărit la mine să mă bată când l-am întrebat ,,De ce nu ați oprit?",de parcă l-aș fi înjurat de mamă. La asta se adaugă manelele, 3-4 oameni în cabină (cu ușă spre salon) și fumul gros de țigară ce ieșea din cabină spre salon sau, vara, mergea cu ușa 1 deschisă, în ciuda aglomerației.
Totuși, celălalt șofer (care a lucrat pe #1881 până la tăiere) era mai de treabă... dat fiind că autobuzul avea boxe în salon, puteam asculta EuropaFm sau KissFM (în funcție de preferințele din acea zi a șoferului). Până prin 2001-2002, autobuzul avea 2 uși și perdele la geamuri. A fost trecut prin RK și s-a pricopsit cu scaune de lemn și o ușă la mijloc. Dar, din vremurile bune, a păstrat până la moarte jantele cu anvelope tubeless și difuzoarele din salon.
Odată cu plecarea primului șofer (s-a făcut dubar și acum cică ar fi iar la RATB), au dispărut și boxele din salon, însă cele din cabină erau destul de puternice să le audă salonul.
Probabil că, odată cu plecarea primului șofer, noul venit o fi fost vreun începător care a reușit să distrugă bunătate de autobuz.
Să vedemm diverse poze cu #1881 din vremurile bune și mai puțin bune (după caz):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
137.78 kb |
Vizualizat: |
de 24654 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
126.32 kb |
Vizualizat: |
de 24654 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.44 kb |
Vizualizat: |
de 24654 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
147.03 kb |
Vizualizat: |
de 24654 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 09 Dec 2006 22:15:24 Titlul subiectului: |
67809 |
|
2308 a scapat momentan de taiere, iata 2 poze făcute azi pe Str. Turnu Măgurele...
|
|
Sus |
|
|
Ice
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 17/Feb/2021 Mesaje: 258 Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)
|
Trimis: Sâm 09 Dec 2006 22:50:49 Titlul subiectului: |
67813 |
|
2308 nu arata chiar asa rau pe dinafara...doar culoarea il dezavantajeaza. Si cam in aceeasi situatie se afla si 2227
_________________
|
|
Sus |
|
|
RobertC
Data înscrierii: 29/Mai/2006 Ultima vizita: 26/Iul/2009 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti 4 (Obregia)
|
Trimis: Dum 10 Dec 2006 13:16:43 Titlul subiectului: |
67827 |
|
Ice a scris: | 2308 nu arata chiar asa rau pe dinafara...doar culoarea il dezavantajeaza. Si cam in aceeasi situatie se afla si 2227 | Sa mergi un pic in spatele lui cu masina si la un moment dat sa il cada o fieratanie din el pe care o eviti in ultimul moment, asta dupa ce esti deja "parfumat" cu cei 10m de fum din spatele lui.
_________________ Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 10 Dec 2006 18:16:06 Titlul subiectului: |
67854 |
|
DAC-uri vopsite in galben in Bucuresti mai sunt 2: #2227 (Autobaza Titan, RK în 2004) și #2308 (Autobaza Ferentari, RK în 2005). A mai fost și #2102 (Autobaza Ferentari, RK ...acum mulți ani, revopsit în 2005, casat în iulie 2005).
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 08 Ian 2007 22:23:24 Titlul subiectului: |
43044 |
|
Din 1988 pana prin 1993, au fost urmatoarele serii de autobuze:
2201..2220 ex 4201..4220 (linia 131, posibil Floreasca la vremea respectiva)
2221..2245 (linia 331, Nordului. Din faptul ca nu se amestecau cu primele cred ca erau de la autobaze diferite).
2246..2270
2271..2320 (Militari)
2321..2345 (Ferentari sau Alexandria)
2346..2350 (Floreasca)
2000 (Ferentari, autocar)
2001..203x (Floreasca)
203x..2058? (Alexandria)
2059..209x (posibil Floreasca)
209x..2122? (Nordului)
212x..2175?
2176..2200 (linia 135, Pipera)
1725..1755 (DAC 117UDA, Titan?)
1756..1807 (Alexandria, Ferentari)
1808..1816 (DAC 117UDA, Titan?)
1817..1840? (linia 135, Pipera)
1841?..189x (Militari)
189x..197x sunt si IK4 printre ele
452..594?
2453..2653 (fara 2539)
28..37 (Ferentari)
Pana la seria 4xx (1990), toate au fost scunde, restul nu.
Unde scrie linia, este linia pe care le-am vazut prima data.
Daca sunt greseli, rog admin'ul sa le corecteze.
Ultima modificare efectuată de către Trix la Lun 08 Ian 2007 23:08:18, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Lun 08 Ian 2007 22:40:31 Titlul subiectului: |
43052 |
|
Daca nu ma insel o parte din seriile #25xx-#26xx au fost la Pipera inainte sa vina DAF-urile, apoi au fost imprastiate pe la alte autobaze.
_________________
|
|
Sus |
|
|
RobertC
Data înscrierii: 29/Mai/2006 Ultima vizita: 26/Iul/2009 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti 4 (Obregia)
|
Trimis: Mar 09 Ian 2007 10:37:43 Titlul subiectului: |
43075 |
|
Imi amintesc de seria 28 - 37 ca functiona aproape integral pe 313 in 1992-1994. A fost o serie mai speciala. Tin minte ca aratau mai bine decat alte DAC-uri si aveau in interior multe inscriptii in spaniola. Posibil sa fi fost un lot care initial era destinat catre o tara din America Latina??
_________________ Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade |
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 09 Ian 2007 12:22:31 Titlul subiectului: |
43082 |
|
Seria 28 - 37 a fost comanda pentru Venezuela, dar a fost refuzata si au fost luate de RATB.
Cam asa se intimpla cu tot ce era refuzat la export, ajungea la ITB.
_________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
|
Sus |
|
|
alch3mist
Data înscrierii: 22/Mai/2006 Ultima vizita: 09/Mar/2007 Mesaje: 101 Locație: Bucuresti 4 (Piata Progresul)
|
Trimis: Lun 05 Feb 2007 23:15:44 Titlul subiectului: |
75450 |
|
Recent am observat ca DAC-urile #36 si #591 arata ca proaspat iesite din RK, cel putin asta o spune aspectul exterior. Daca soarta lor tot e pecetluita, de ce s-au mai bagat bani in vopsire ?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 05 Feb 2007 23:32:13 Titlul subiectului: |
75457 |
|
#36 a fost revopsit de 4 ori în utlimele 12 luni
probabil șoferul ține la el.
|
|
Sus |
|
|
bubu68
Data înscrierii: 12/Mai/2006 Ultima vizita: 23/Feb/2007 Mesaje: 12
|
Trimis: Vin 23 Feb 2007 13:16:37 Titlul subiectului: |
76525 |
|
Odata cu sosirea celor 100 Citaro se vor taia majoritatea DACurilor si astfel vor ramane:
Ferentari - 29
Titan - 10
Alexandria - 10
Total 49
Cam multe, dupa parerea mea.
|
|
Sus |
|
|
costin
Data înscrierii: 12/Mai/2007 Ultima vizita: 15/Dec/2008 Mesaje: 11 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Mai 2007 12:16:15 Titlul subiectului: 5555 |
79172 |
|
#2156 a fost in primul rand o masina foarte intretinuta, iar in al doilea rand ea a fost folosita in anii trecuti pentru curse speciale...iar de ceva timp fusese bagata si ea in traseu dar pe linii usoare...in final a fost casata pentru ca in cazul Dacurilor nu s-a mai tinut cont de aspect, ci de sasiu si kilometri efectuati...ea fiind foarte veche
De altfel si #2556 a fost folosita pentru curse speciale ca si #1888 ,aceasta fiind singura care a mai ramas din acele Dacuri foarte intretinute.
|
|
Sus |
|
|
|